Tytuł: Jaro - G36 GREATER AMERICA v.5.0 na 125% bez auto-uzupełnień Wiadomość wysłana przez: Jaro Kwiecień 11, 2020, 07:47:50 Cóż, Gustlik wrzucił kampanię, to z chęcią zagram. D19 nie skończona ale ponieważ D19 nie jest długa to zagram dwie równolegle.
Dzięki Gustlik za kampanię i dzięki dla Sympatyka za mapy. Pierwszy scenariusz tak, jakbym go pamiętał. Tym razem miałem więcej szczęścia niż zwykle bo wróg z liderem wpakował się na mnie a nie ja na niego, jak to zwykle bywa. Autouzupełnienia powodują, że nie oglądam się na straty i doświadczam swoje jednostki nawet kosztem dużych strat. Gustlik - może warto o tym pomyśleć przy odświeżaniu kampanii. (Stara wersja zawsze może zostać dla tych co lubią pograć przy piwku). Gdyby wyłączać autouzupełnienia to może trochę więcej prestiżu w pierwszej bitwie. A może wyłączyć sobie autouzupełnienia.... OpenGen 0.93.4.29.OGX * 20 Mar 2020 * AI version: Default (0.91) Efile folder: C:\OpenGeneral\EFILE_GUS\ * Efile version: GusOpen ver. 7.2.4 Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1e, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100% Played Scenarios: 1 ETHIOPIA , #0 , Brilliant Victory , score:50 -- Campaign score: 50 * Average: 50 .. Current scenario: ETHIOPIA, VH prestige is 160 , All map prestige is: 480 Army cost: 504 , Current prestige is 616 Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12 AI stance is Defensive Using map: 364 if BV: +3200, MASSAWA , cap disabled, 12 turns prestige: 540 if V : +2100, MASSAWA , cap disabled, 14 turns prestige: 540 if TV: +1100, MASSAWA , cap disabled, 16 turns prestige: 540 if Ls: +50, MASSAWA , cap disabled, 16 turns prestige: 540 Piechota * Infantry 1938 , 6x6 Truck , , 0 bars , 98 exp , USA , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:001 [+22 exp] * Engineers 1938 , 6x6 Truck , , 1 bars , 144 exp , USA , 6/10 , Extended Front , 1 kill , 0 pp - U:002 [+68 exp] * Infantry 1938 , 6x6 Truck , , 1 bars , 152 exp , USA , 4/10 , 3 kill , 0 pp - U:006 [+76 exp] Czołg * M2A2 , , 1 bars , 199 exp , USA , 6/10 , First Strike , 4 kill , 0 pp - U:008 [+123 exp] Rozpoznanie * Cavalry Scouts , , 1 bars , 136 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005 [+60 exp] * M3 Scout Car , , 1 bars , 142 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:007 [+66 exp] Artyleria ppanc. * MG .50 cal. , 6x6 Truck , , 1 bars , 104 exp , USA , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:003 [+28 exp] Artyleria * 75mm M1 , 6x6 Truck , , 1 bars , 106 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004 [+30 exp] 75mm M1 , 4x2 Truck , , 0 bars , 27 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 252 pp - U:010 [+27 exp] 75mm M1 , 4x2 Truck , , 0 bars , 13 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 252 pp - U:011 [+13 exp] Myśliwiec * P-35 , , 2 bars , 220 exp , USA , 5/10 , Determined Defense , 1 kill , 0 pp - U:025 [+133 exp] Player 1 : USA Killed: INF:7 TNK:1 RCN:1 AT:1 FORT:1 ATY:3 FTR:1 Total: 15 Lost : Total: 0 BV 1 V 0 TV 0 L 0 Averages: Piechota * 3 Units * 1 Leaders Total : 394 exp, 5 kill, 0 pp Average: 131 exp, 2 kill, 0 pp Czołg * 1 Units * 1 Leaders Total : 199 exp, 4 kill, 0 pp Average: 199 exp, 4 kill, 0 pp Rozpoznanie * 2 Units * 0 Leaders Total : 278 exp, 3 kill, 0 pp Average: 139 exp, 2 kill, 0 pp Artyleria ppanc. * 1 Units * 0 Leaders Total : 104 exp, 0 kill, 0 pp Average: 104 exp, 0 kill, 0 pp Artyleria * 3 Units * 0 Leaders Total : 146 exp, 2 kill, 504 pp Average: 49 exp, 1 kill, 168 pp Myśliwiec * 1 Units * 1 Leaders Total : 220 exp, 1 kill, 0 pp Average: 220 exp, 1 kill, 0 pp * Summary: * 11 Units * 3 Leaders Total : 1341 exp, 15 kill, 504 pp Average: 122 exp, 1 kill, 46 pp Player 1 USA has 12 units total (core+aux): Piechota : 4 Czołg : 1 Rozpoznanie : 2 Artyleria ppanc. : 1 Artyleria : 3 Myśliwiec : 1 Player 2 Włochy has 4 units total (core+aux): Piechota : 2 Rozpoznanie : 1 Fortyfikacje : 1 Tytuł: Odp: Jaro - G36 GREATER AMERICA v.5.0 na 100% - Przedpremierowo :) Wiadomość wysłana przez: Waldzios Kwiecień 12, 2020, 01:54:23 Autouzupełnienia powodują, że nie oglądam się na straty i doświadczam swoje jednostki nawet kosztem dużych strat. Gustlik - może warto o tym pomyśleć przy odświeżaniu kampanii. (Stara wersja zawsze może zostać dla tych co lubią pograć przy piwku). Gdyby wyłączać autouzupełnienia to może trochę więcej prestiżu w pierwszej bitwie. A może wyłączyć sobie autouzupełnienia.... Nie neguję, że w kampaniach lądowych to rozwiązanie ma sporo zalet, i potrafi pozytywnie wpłynąć na rozgrywkę. Niestety w kampaniach morskich brak auto-uzupełnień poważnie miesza w balansie dostępnego prestiżu. Powstają drastyczne różnice miedzy graczem który gra bez strat własnych, i tym który ponosi straty we flocie, nawet umiarkowane. IMHO są różne style rozgrywki, i nie można w żadnym razie założyć, że gra "bez strat własnych" jest stylem wskazanym. Aby nie zepsuć rozgrywki "agresywnym" graczom, autor kampanii musi przyjąć straty w flocie przynajmniej na poziomie 10-20%, a to w kampanii morskiej oznacza gigantyczne środki. W mojej opinii, w kampanii morskiej bez auto-uzupełnień, praktycznie niemożliwe jest ustalenie sensownego poziomu prestiżu. Jeden gracz będzie miał go zawsze za mało, drugi będzie narzekał na nadmiar. W kampanii z włączonymi auto-uzupełnieniami, przynajmniej znika kwestia uzupełniania strat we flocie. Autor może się ograniczyć do zapewnienia środków na zakupy. BTW. Od razu uprzedzę ewentualne sugestie. CAP tu nie pomoże. Po pierwsze jest masa sposobów na ukrywanie prestiżu (choćby dodatki). Po drugie CAP to najgorsze możliwe rozwiązanie z punktu widzenia początkującego gracza (zwłaszcza w kampanii z założenia rekreacyjnej). Nieorientowany (w kwestii CAPa) gracz spróbuje grać na 200-300% prestiżu i trafi na kompletnie niezrozumiały mechanizm, który po kilku scenariuszach kompletnie zablokuje zdobywanie prestiżu. W efekcie kampania szybko przestanie być rekreacyjna. Tytuł: Odp: Jaro - G36 GREATER AMERICA v.5.0 na 125% bez auto-uzupełnień Wiadomość wysłana przez: Jaro Kwiecień 12, 2020, 05:19:58 No to jeszcze raz. Tym razem z AI 2.0, bez auto-uzupełnień i na 125%.
Jednostka z liderem camouflage expert powinna się czaić we właściwym terenie a nie atakować. Miałem wyjątkowe szczęście bo załoga opuściła SH. i mogłem go zająć wraz z lotniskiem praktycznie bez walki. Ważne aby nie pokazać się w zasięgu widzenia bo wtedy AI traktuje SH jako zagrożony i kupuje dodatkowe jednostki Strat nie da się uniknąć z powodu brak u zwiadu lotniczego i braku artylerii tłumiącej ale nie było źle. OpenGen 0.93.4.29.OGX * 20 Mar 2020 * AI version: 2.00 (2014) Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 7.2.4 Campaign: G36 GREATER AMERICA v.5.0, * Player prestige modifier 125% * AI prestige modifier 100% Played Scenarios: 1 ETHIOPIA , #0 , Brilliant Victory , score:48 -- Campaign score: 48 * Average: 48 .. Current scenario: ETHIOPIA, VH prestige is 200 , All map prestige is: 600 Army cost: 492 , Current prestige is 805 Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12 AI stance is Defensive Using map: 364 if BV: +3200, MASSAWA , cap disabled, 12 turns prestige: 675 if V : +2100, MASSAWA , cap disabled, 14 turns prestige: 675 if TV: +1100, MASSAWA , cap disabled, 16 turns prestige: 675 if Ls: +50, MASSAWA , cap disabled, 16 turns prestige: 675 Piechota * Infantry 1938 , 6x6 Truck , , 1 bars , 142 exp , USA , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:001 [+66 exp] * Engineers 1938 , 6x6 Truck , , 1 bars , 105 exp , USA , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:002 [+29 exp] * Infantry 1938 , 6x6 Truck , , 1 bars , 114 exp , USA , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:006 [+38 exp] Czołg * M2A2 , , 1 bars , 146 exp , USA , 8/10 , 4 kill , 0 pp - U:008 [+70 exp] M2A2 , , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence , 0 kill , 144 pp - U:010 Rozpoznanie * Cavalry Scouts , , 1 bars , 174 exp , USA , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:005 [+98 exp] * M3 Scout Car , , 1 bars , 113 exp , USA , 6/10 , 1 kill , 0 pp - U:007 [+37 exp] M3 Scout Car , , 0 bars , 62 exp , USA , 9/10 , 0 kill , 108 pp - U:011 [+62 exp] Artyleria ppanc. * MG .50 cal. , 6x6 Truck , , 1 bars , 182 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:003 [+106 exp] Artyleria * 75mm M1 , 6x6 Truck , , 1 bars , 118 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:004 [+42 exp] 75mm , 4x2 Truck , , 0 bars , 44 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:026 [+44 exp] Myśliwiec * P-35 , , 1 bars , 181 exp , USA , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:025 [+94 exp] Player 1 : USA Killed: INF:6 TNK:1 RCN:2 AT:1 FORT:1 ATY:2 FTR:1 Total: 14 Lost : Total: 0 BV 1 V 0 TV 0 L 0 Averages: Piechota * 3 Units * 0 Leaders Total : 361 exp, 4 kill, 0 pp Average: 120 exp, 1 kill, 0 pp Czołg * 2 Units * 1 Leaders Total : 146 exp, 4 kill, 144 pp Average: 73 exp, 2 kill, 72 pp Rozpoznanie * 3 Units * 0 Leaders Total : 349 exp, 1 kill, 108 pp Average: 116 exp, 0 kill, 36 pp Artyleria ppanc. * 1 Units * 0 Leaders Total : 182 exp, 1 kill, 0 pp Average: 182 exp, 1 kill, 0 pp Artyleria * 2 Units * 0 Leaders Total : 162 exp, 1 kill, 240 pp Average: 81 exp, 1 kill, 120 pp Myśliwiec * 1 Units * 0 Leaders Total : 181 exp, 3 kill, 0 pp Average: 181 exp, 3 kill, 0 pp * Summary: * 12 Units * 1 Leaders Total : 1381 exp, 14 kill, 492 pp Average: 115 exp, 1 kill, 41 pp Player 1 USA has 13 units total (core+aux): Piechota : 4 Czołg : 2 Rozpoznanie : 3 Artyleria ppanc. : 1 Artyleria : 2 Myśliwiec : 1 Player 2 Włochy has 4 units total (core+aux): Piechota : 2 Fortyfikacje : 1 Artyleria : 1 Tytuł: Odp: Jaro - G36 GREATER AMERICA v.5.0 na 125% bez auto-uzupełnień Wiadomość wysłana przez: Jaro Kwiecień 12, 2020, 07:36:55 Krwawa bitwa. Niestety minąłem się z flotą przeciwnika i narobiła mi kłopotów.
OpenGen 0.93.4.29.OGX * 20 Mar 2020 * AI version: 2.00 (2014) Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 7.2.4 Campaign: G36 GREATER AMERICA v.5.0, * Player prestige modifier 125% * AI prestige modifier 100% Played Scenarios: 1 ETHIOPIA , #0 , Brilliant Victory , score:48 +++ Proto: F2A-1 Buffalo 2 MASSAWA , #1 , Brilliant Victory , score:60 -- Campaign score: 108 * Average: 54 .. Current scenario: MASSAWA, VH prestige is 450 , All map prestige is: 700 Army cost: 4372 , Current prestige is 577 Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7 AI stance is Aggressive Using map: 362 if BV: +2200, AFRICAN SHUFFLE , cap disabled, 11 turns prestige: 681 if V : +1000, AFRICAN SHUFFLE , cap disabled, 14 turns prestige: 681 if TV: +800, AFRICAN SHUFFLE , cap disabled, 17 turns prestige: 681 if Ls: +50, AFRICAN SHUFFLE , cap disabled, 17 turns prestige: 681 Piechota * Infantry 1938 , 6x6 Truck , , 1 bars , 180 exp , USA , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:001 [+38 exp] * Engineers 1938 , 6x6 Truck , , 1 bars , 105 exp , USA , 11/10 , 0 kill , 0 pp - U:002 * Infantry 1938 , 6x6 Truck , , 1 bars , 191 exp , USA , 6/10 , 4 kill , 0 pp - U:006 [+77 exp] Czołg * M2A2 , , 2 bars , 206 exp , USA , 8/10 , 7 kill , 0 pp - U:008 [+60 exp] M2A2 , , 0 bars , 49 exp , USA , 6/10 , Battlefield Intelligence , 2 kill , 86 pp - U:009 [+49 exp] M2A2 , , 0 bars , 27 exp , USA , 7/10 , 2 kill , 100 pp - U:020 [+27 exp] Rozpoznanie * M3 Scout Car , , 1 bars , 113 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:007 Artyleria ppanc. * MG .50 cal. , 6x6 Truck , , 2 bars , 202 exp , USA , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:003 [+20 exp] Artyleria * 75mm M1 , 6x6 Truck , , 1 bars , 189 exp , USA , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:004 [+71 exp] 75mm M1 , 4x2 Truck , , 0 bars , 26 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 252 pp - U:005 [+26 exp] 75mm , 4x2 Truck , , 0 bars , 81 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:012 [+37 exp] 155mm M1918M1 Gun , 6x6 Truck , , 0 bars , 30 exp , USA , 3/10 , 0 kill , 154 pp - U:038 [+30 exp] Myśliwiec * P-35 , , 2 bars , 216 exp , USA , 7/10 , 6 kill , 0 pp - U:011 [+35 exp] + F2A-1 Buffalo , , 0 bars , 32 exp , USA , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:013 [+32 exp] Bomb. taktyczny O3U Corsair , , 0 bars , 21 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 252 pp - U:037 [+21 exp] O3U Corsair , , 0 bars , 12 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 252 pp - U:039 [+12 exp] Pancernik Colorado BB (Planes:0/1), , 0 bars , 29 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 3036 pp - U:010 [+29 exp] Player 1 : USA Killed: INF:11 TNK:2 RCN:8 AT:1 FORT:2 ATY:4 FTR:2 TB:1 DD:1 CRs:1 Total: 33 Lost : Total: 0 BV 2 V 0 TV 0 L 0 Averages: Piechota * 3 Units * 0 Leaders Total : 476 exp, 6 kill, 0 pp Average: 159 exp, 2 kill, 0 pp Czołg * 3 Units * 1 Leaders Total : 282 exp, 11 kill, 186 pp Average: 94 exp, 4 kill, 62 pp Rozpoznanie * 1 Units * 0 Leaders Total : 113 exp, 1 kill, 0 pp Average: 113 exp, 1 kill, 0 pp Artyleria ppanc. * 1 Units * 0 Leaders Total : 202 exp, 2 kill, 0 pp Average: 202 exp, 2 kill, 0 pp Artyleria * 4 Units * 0 Leaders Total : 326 exp, 2 kill, 646 pp Average: 82 exp, 1 kill, 162 pp Myśliwiec * 2 Units * 0 Leaders Total : 248 exp, 7 kill, 0 pp Average: 124 exp, 4 kill, 0 pp Bomb. taktyczny * 2 Units * 0 Leaders Total : 33 exp, 0 kill, 504 pp Average: 17 exp, 0 kill, 252 pp Pancernik * 1 Units * 0 Leaders Total : 29 exp, 4 kill, 3036 pp Average: 29 exp, 4 kill, 3036 pp * Summary: * 17 Units * 1 Leaders Total : 1709 exp, 33 kill, 4372 pp Average: 101 exp, 2 kill, 257 pp Player 1 USA has 18 units total (core+aux): Piechota : 4 Czołg : 3 Rozpoznanie : 1 Artyleria ppanc. : 1 Artyleria : 4 Myśliwiec : 2 Bomb. taktyczny : 2 Pancernik : 1 Player 2 Włochy has 7 units total (core+aux): Piechota : 3 Fortyfikacje : 2 Artyleria : 1 Krążownik : 1 |