Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Maj 26, 2022, 02:07:25 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test kampania B07 BLITZ STALINA v.4.0  (Przeczytany 1790 razy)
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1289


« : Grudzień 31, 2021, 01:03:48 »

Witam,
Na koniec roku mały test całkiem dużej kampanii Grin
Skład armii na początku.

Campaign: B07 BLITZ STALINA v.4.0 [EN],  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
--
Campaign score: 0  *  Average: 0

..
Current scenario: Baltic Storm,  VH prestige is 640 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 5724 , Current prestige is 0
Prestige available on map yet is 720 pp ( 640 pp in VH to capture) * Turn: 1
AI stance is Defensive   Using map: 337
if BV: +116, Landing in Finland , cap 0, 10 turns prestige: 0
if V : +400, Landing in Finland , cap 0, 12 turns prestige: 0
if TV: +300, Landing in Finland , cap 0, 12 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Czołg
 T-35 ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:001
 T-28 ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 324 pp - U:002
 T-28 ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 324 pp - U:003

Rozpoznanie
 BA-6 ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 180 pp - U:031

Artyleria
*  122mm M1910/30 , Wagon ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:008
 122mm M1910/30 , Wagon ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 252 pp - U:009
 122mm M1910/30 , Wagon ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 252 pp - U:010
 SU-12 ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 228 pp - U:011
 SU-12 ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 228 pp - U:012

Myśliwiec
 I-16/12 ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 372 pp - U:013
 I-16/12 ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 372 pp - U:014

Pancernik
 Gangut 1934 ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 2772 pp - U:017

Player 1 : ZSRR
Killed:   Total: 0
Lost  :   Total: 0

BV  0
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Czołg          *   3 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   1068 pp    Average:      0 exp,      0 kill,    356 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,    180 pp    Average:      0 exp,      0 kill,    180 pp
Artyleria      *   5 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,    960 pp    Average:      0 exp,      0 kill,    192 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,    744 pp    Average:      0 exp,      0 kill,    372 pp
Pancernik      *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   2772 pp    Average:      0 exp,      0 kill,   2772 pp
* Summary:     *  12 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   5724 pp    Average:      0 exp,      0 kill,    477 pp


Player 1  ZSRR   has 25 units total (core+aux):
Piechota :  8
Czołg :  3
Rozpoznanie :  1
Artyleria :  5
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  2
Niszczyciel :  2
Pancernik :  1
Krążownik :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1289


« Odpowiedz #1 : Grudzień 31, 2021, 02:41:16 »

Robimy przeskok do 16 scenariusza Grin.
Skład armii zmienił się zasadniczo.

Dostałem kilka fajnych prototypów Smiley i dokonałem koniecznych wzmocnień i reorganizacji składu armii.
Postawiłem na siły pancerne(tu bardzo przydatne były jednostki z liderami CS) wsparte artylerią(samobieżną/wsparcia oraz tłumiącą) chronione przez jednostki pelot. (bardzo przydatna jest samobieżna z liderem Smiley).
Piechotę mocno ograniczyłem.
Miałem przez kilka scenariuszy Strojbat ale ze względu na ograniczenia wprowadzone przez autora kampanii (nie może budować) był on nie przydatny Evil.
Z drugiej strony powodowało to, ze trzeba było szukać innych rozwiązań co było ciekawym choć czasem niebezpiecznym wyzwaniem Grin

Dodatkowo posiłkowałem się silnym lotnictwem taktycznym(bardzo przydatny był rozpoznawczy R-Z z liderem- odporny na pułapki) wzmocniony jednostką bombowców strategicznych P-8. Ochraniane one były przez dywizjony myśliwskie (przydatne bardzo były te z liderami- szczególnie jeden z RM Smiley)

W tej kampanii trzeba umiejętnie manewrować dodatkami i siłami morskimi.
 
W scenariuszach lądowych można się pozbywać części sił morskich a pozyskany prestiż inwestować we wzmocnienia i dodatki- szczególnie dla sił lotniczych, które szczególnie w jednostkach myśliwskich często odstają od przeciwnika.

Z kolei w scenariuszach typowo morskich ze sprzedanych dodatków zakupujemy jednostki morskie.
 
W kolejnych postach postaram się przedstawić moje uwagi odnośnie kolejnych scenariuszy.

OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OpenGeneral testowa wersja\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: B07 BLITZ STALINA v.4.0 [EN],  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
 1   Baltic Storm , #0 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: Pe-8
 2   Landing in Finland , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 152mm M-10
 3   Refiel to Konstanca , #2 , Brilliant Victory , score:56
 4   Yugoslavia , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Stalin's Blitz 5: Fall of Athens , #4 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: KW-I
 6   Operation Crete , #5 , Brilliant Victory , score:62
 7   Plan Red , #6 , Tactical Victory , score:15
 8   Stalin's Blitz7: Assault of Krakow , #7 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: KW-I/40
 9   Stalin's Blitz8: Red 1939 , #8 , Brilliant Victory , score:86
10   Stalin's Blitz 9: Budapest , #9 , Victory , score:34
11   Stalin's Blitz10: Prague , #10 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: Awtamatcziki
12   Stalin's Blitz11: Crossing into Germany , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Stalin's Blitz12: Siege of Berlin , #12 , Brilliant Victory , score:68
14   Stalin's Blitz 14: Death to the Kaiser Fleet , #13 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: Il-2 (r)
15   Stalin's Blitz15: Dusseldorf , #14 , Brilliant Victory , score:57
16   Stalin's Blitz16: Danish Straits , #15 , Brilliant Victory , score:66
--
Campaign score: 901  *  Average: 56
..
Current scenario: Stalin's Blitz16: Danish Straits,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 280
Army cost: 26709 , Current prestige is 393
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive   Using map: 334
if BV: +46, Stalin's Blitz17: Assault on Belgium , cap 0, 16 turns prestige: 0
if V : +400, Stalin's Blitz17: Assault on Belgium , cap 0, 18 turns prestige: 0
if TV: +300, Stalin's Blitz17: Assault on Belgium , cap 0, 20 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
+  Awtamatcziki ,  , 0 bars , 12 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:034

Czołg
 KW-II ,  , 5 bars , 903 exp , ZSRR , 14/10 , Combat Support  , 86 kill , 705 pp - U:001
 KW-I ,  , 5 bars , 1126 exp , ZSRR , 14/10 , Combat Support  , 112 kill , 420 pp - U:002
 KW-II ,  , 5 bars , 844 exp , ZSRR , 10/10 , Shock Tactics  , 64 kill , 504 pp - U:003
 T-34/76 1940 (Planes:0/1),  , 1 bars , 116 exp , ZSRR , 10/10 , Aggressive Attack  , 6 kill , 264 pp - U:028
+  KW-I ,  , 5 bars , 642 exp , ZSRR , 15/10 , Shock Tactics  , 68 kill , 0 pp - U:029
+  KW-I/40 ,  , 3 bars , 350 exp , ZSRR , 10/10 , 28 kill , 0 pp - U:032

Rozpoznanie
 BA-10 ,  , 4 bars , 493 exp , ZSRR , 10/10 , 12 kill , 192 pp - U:012
 Motorazwiedka 38 ,  , 0 bars , 80 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 132 pp - U:025

Artyleria
*  122mm M-30 , ZiS-6 ,  , 2 bars , 242 exp , ZSRR , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:004
 152mm ML-20 , Komintern ,  , 1 bars , 160 exp , ZSRR , 11/10 , 4 kill , 541 pp - U:005
 122mm M-30 , ZiS-6 ,  , 5 bars , 745 exp , ZSRR , 15/10 , Determined Defense  , 5 kill , 504 pp - U:006
 SU-12 ,  , 4 bars , 498 exp , ZSRR , 14/10 , Influence  , 4 kill , 319 pp - U:007
 SU-12 ,  , 3 bars , 378 exp , ZSRR , 13/10 , 1 kill , 296 pp - U:008
 152mm Br-2 , Komintern ,  , 4 bars , 499 exp , ZSRR , 14/10 , 14 kill , 789 pp - U:014
+  152mm ML-20 , STZ-5 ,  , 4 bars , 449 exp , ZSRR , 13/10 , Street Fighter  , 7 kill , 0 pp - U:015
 203mm B-4 , Komintern ,  , 4 bars , 483 exp , ZSRR , 14/10 , Influence  , 15 kill , 823 pp - U:019

Obrona plot.
 YaG10/76mm ,  , 1 bars , 117 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 324 pp - U:016
 YaG10/76mm ,  , 2 bars , 245 exp , ZSRR , 12/10 , Overwhelming Attack  , 8 kill , 388 pp - U:021
 85mm KS-12 , ZiS-6 ,  , 1 bars , 142 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 372 pp - U:026
 YaG10/76mm ,  , 0 bars , 79 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 324 pp - U:030

Myśliwiec
 Pe-3 ,  , 5 bars , 1263 exp , ZSRR , 13/10 , Aggressive Attack  ,   Air Defense, 31 kill , 702 pp - U:009  [+107 exp]
 I-16/12 ,  , 5 bars , 919 exp , ZSRR , 9/10 ,   Air Defense, 22 kill , 372 pp - U:010  [+32 exp]
 I-16/17 ,  , 5 bars , 743 exp , ZSRR , 10/10 ,   Air Defense, 15 kill , 384 pp - U:017  [+16 exp]
 Pe-3 ,  , 5 bars , 890 exp , ZSRR , 14/10 , Reconnaissance Movement  ,   Air Defense,    Recon, 16 kill , 756 pp - U:022  [+91 exp]
 Pe-3 ,  , 5 bars , 761 exp , ZSRR , 14/10 , Skilled Reconnaissance  ,   Air Defense, 20 kill , 756 pp - U:027  [+32 exp]

Bomb. taktyczny
 R-Z ,  , 5 bars , 1194 exp , ZSRR , 12/10 , Fire Discipline  ,      Fast Speed,    Recon, 20 kill , 403 pp - U:020  [+72 exp]
 SB-2 ,  , 5 bars , 1646 exp , ZSRR , 13/10 ,   Support, 21 kill , 577 pp - U:023  [+74 exp]
 R-Z ,  , 4 bars , 493 exp , ZSRR , 13/10 ,      Fast Speed,    Recon, 7 kill , 436 pp - U:024  [+20 exp]
 SB-2 ,  , 5 bars , 857 exp , ZSRR , 15/10 ,   Support, 11 kill , 666 pp - U:031  [+76 exp]
+  Il-2 (r) ,  , 2 bars , 211 exp , ZSRR , 7/10 ,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:036  [+92 exp]
 R-5T (t) ,  , 0 bars , 49 exp , ZSRR , 6/10 ,      Fast Speed,    Special Munition, 1 kill , 300 pp - U:133  [+49 exp]

Bomb. strategiczny
+  Pe-8 ,  , 5 bars , 514 exp , ZSRR , 11/10 , Fire Discipline  , 4 kill , 0 pp - U:013

Pancernik
 Gangut 1934 ,  , 2 bars , 273 exp , ZSRR , 10/10 , 10 kill , 2772 pp - U:011  [+33 exp]
 Gangut 1934 ,  , 1 bars , 162 exp , ZSRR , 10/10 , 9 kill , 2772 pp - U:018  [+16 exp]
 Gangut 1934 ,  , 0 bars , 27 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 2772 pp - U:033  [+27 exp]
 Sovetskij Sojuz (Planes:0/1),  , 1 bars , 178 exp , ZSRR , 10/10 , 8 kill , 3372 pp - U:035  [+47 exp]
 Gangut 1934 ,  , 0 bars , 20 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 2772 pp - U:134  [+20 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:179  TNK:86   RCN:20   AT:64   FLAK:19   FORT:55   ATY:139  AD:12   FTR:71   TB:35   LB:1    SUB:10   DD:49   BS:12   CV:2    CRs:39     Total: 793
Lost  : INF:21   RCN:1    FORT:2    ATY:4    FTR:11   TB:3    SUB:7    DD:14   CRs:5      Total: 68

BV 14
V   1
TV  1
L   0

Averages:
Piechota       *   1 Units *  0 Leaders      Total :     12 exp,      1 kill,      0 pp    Average:     12 exp,      1 kill,      0 pp
Czołg          *   6 Units *  5 Leaders      Total :   3981 exp,    364 kill,   1893 pp    Average:    664 exp,     61 kill,    316 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    573 exp,     13 kill,    324 pp    Average:    287 exp,      7 kill,    162 pp
Artyleria      *   8 Units *  4 Leaders      Total :   3454 exp,     54 kill,   3272 pp    Average:    432 exp,      7 kill,    409 pp
Obrona plot.   *   4 Units *  1 Leaders      Total :    583 exp,     14 kill,   1408 pp    Average:    146 exp,      4 kill,    352 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  3 Leaders      Total :   4576 exp,    104 kill,   2970 pp    Average:    915 exp,     21 kill,    594 pp
Bomb. taktyczny *   6 Units *  1 Leaders      Total :   4450 exp,     61 kill,   2382 pp    Average:    742 exp,     10 kill,    397 pp
Bomb. strategiczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    514 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    514 exp,      4 kill,      0 pp
Pancernik      *   5 Units *  0 Leaders      Total :    660 exp,     29 kill,  14460 pp    Average:    132 exp,      6 kill,   2892 pp
* Summary:     *  38 Units * 15 Leaders      Total :  18803 exp,    644 kill,  26709 pp    Average:    495 exp,     17 kill,    703 pp


Player 1  ZSRR   has 59 units total (core+aux):
Piechota :  1
Czołg :  6
Rozpoznanie :  2
Artyleria :  8
Obrona plot. :  4
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  6
Bomb. strategiczny :  1
Okręt podwodny : 15
Niszczyciel :  2
Pancernik :  5
Krążownik :  3
Okręt pomocniczy :  1

Player 2  Francja, Wielka Brytania, Holandia   has 1 units total (core+aux):
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1289


« Odpowiedz #2 : Grudzień 31, 2021, 03:17:24 »

Scenariusz  1   Baltic Storm bez większych problemów-walczymy/ ?wyzwalamy? Łotwę i otwieramy sobie drogę na Litwę.

Scenariusz 2   Landing in Finland, również bez większych problemów ?wyzwalamy? Finlandię.
W tym scenariuszu operacja lądowo- powietrzna jest połączona z morskim desantem.

Scenariusz 3   Refiel to Konstanca ,
W tym scenariuszu wspomagamy jednostki spadochronowe walczące w porcie w Konstancy a następnie otwieramy sobie drogę do Warny walcząc z siłami rumuńskimi a następnie bułgarskimi.
Scenariusz ten pokazuje słabość lotnictwa myśliwskiego oraz stosunkowo słabe pancerze  czołgów T-28, T-35.

W kolejny scenariuszu przesuwamy się coraz bardziej  na południe Europy w głąb półwyspu Bałkańskiego.
Scenariusz 4   Yugoslavia- naszym sojusznikiem są Włochy.
Zadaniem postawionym przez Towarzysza Stalina jest zajecie Belgradu przed sojuszniczymi wojskami włoskimi.
Cel zostaje osiągnięty przy stosunkowo niewielkich stratach (lotnictwo myśliwskie ponosi większe straty lecz zyskuje lidera AA).
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC