Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
|
|
« Odpowiedz #3 : Marzec 16, 2024, 12:09:58 » |
|
Artyleria kolejowa zdecydowanie przydatna. Fajny klimat i aż chce mi się rozbudować sekcję kolejową. Dojdzie jakaś osłona - np saperzy. Armata wspiera raz ale pelotka wiele razy. Niezły dopalacz. Ale czy te zmiany ułatwiły grę? Ułatwiła, choć i tak pierwsze podejście spaprałem. Miałem zbyt mało artylerii a to jest klucz.
Lotnictwo - tu też dużo zależy od szczęścia. Zależnie, gdzie polecą to narobią większych lub mniejszych szkód. Ciężko walczyć z myśliwcami - pomagał mój lider Resilence. Ogólnie starałem się ich unikać. Latały do końca scenariusza i próbowały psocić. Zbawieniem i przekleństwem był deszcz. Miałem myśliwca i bombowca z All Weather Combat, więc sobie poużywały, choć nie zadały zbyt dużych strat wrogom. W pierwszym podejściu nie miałem tyle szczęścia i dwa z czterech myśliwców zostały wyeliminowane z walki. Na początku brakowało mi lotnictwa (potem dokupiłem Mewę i 3 myśliwce). Na każdym kierunku była potrzeba zlikwidowania jakiegoś ważnego celu - najczęściej wrogiej artylerii.
Na kierunku Stary Sącz - Czeskie VH umiejętne powściągnięcie wodzy zdecydowanie pomaga. W pierwszym podejściu wbiłem się klinem w siły atakujące Bochnię i utknąłem. Dostałem parę strzałów i straciłem możliwości prowadzenia skutecznych działań. Drugie podejście było lepsze. Puściłem wroga i tylko uderzyłem na maruderów z tyłu kolumny. Lotnictwo natomiast wyeliminowało wrogą artylerię. W ten sposób nie straciłem tempa i byłem zdecydowanie za wcześnie na miejscu.
Natomiast w obu rozgrywkach nie udało mi się zdobyć niemieckich VH za pomocą ataku zwartej grupy bojowej. Utknąłem na pozycjach wyjściowych - no nie zupełnie bo obszedłem las. Tam walczyłem z przedzierającymi się niemieckimi posiłkami. Gdyby nie górale i Spadochroniarze za wsparciem lotnictwa to pewnie nie udało by się.
Przeprawę przez rzekę w Makowie obronił flak 20mm i pepenka 37 mm wsparte artylerią kolejową. Flak kolejowy to twardy i ostry zawodnik. Nieźle opierał się bezpośrednim atakom piechoty i całkiem nieźle wspierał ogniem obrońców Makowa.
Grając rozważnie ale zdecydowanie gra się przyjemnie. Jednak próba pośpiechu albo podjęcie ryzyka może zaważyć na końcowym rezultacie. Trzymianie grupy bojowej razem i nie dostanie się pod ogień jakiejś mocnej artylerii jest kluczem.
PS Może pod Bochnią przydał by się jakiś Flak? Nawet taka 20mm z dodatkami, jak Dobrzycach zrobiła by różnicę.
OpenGen 0.93.5.RC1.f * 21 Feb 2024 * AI version: 2.00 (2014) Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 7.6.3 Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1, * Player prestige modifier 200% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios: 1 Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:47 +++ Proto: Piechota 40 2 Operacja "Raba killer" , #1 , Brilliant Victory , score:47 -- Campaign score: 94 * Average: 47
.. Current scenario: Operacja "Raba killer", VH prestige is 320 , All map prestige is: 1840 Army cost: 5556 , Current prestige is 313 Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12 AI stance is Aggressive Using map: 700 if BV: +1300, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 12 turns prestige: 600 if V : +500, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 14 turns prestige: 700 if TV: +250, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 16 turns prestige: 800 Ls: Loss , turn prestige: 800
Piechota * Strzelcy (mot.) , PF 621L , , 1 bars , 169 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005 [+9 exp] * Kawaleria , PF 508/518 , , 1 bars , 141 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Reconnaissance Movement , 1 kill , 0 pp - U:006 [+25 exp] Kawaleria , Konie , , 0 bars , 53 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 2 kill , 144 pp - U:011 [+53 exp] KOP 38 , , 0 bars , 84 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 0 kill , 96 pp - U:040 [+84 exp] KOP 38 , , 0 bars , 82 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 0 kill , 96 pp - U:051 [+82 exp] * Kompania Spadochronowa , Rowery , , 1 bars , 153 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Aggressive Attack , Recon, Special Munition, 0 kill , 0 pp - U:108 [+30 exp] Kawaleria , Konie , , 0 bars , 10 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 0 kill , 144 pp - U:125 [+10 exp] * Kompania Motocyklowa , Sokół 1000 [W] , , 0 bars , 21 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:127 [+21 exp]
Czołg * 9TP , , 1 bars , 186 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Overwatch , 11 kill , 0 pp - U:002 [+55 exp] 7TP , , 0 bars , 99 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 5 kill , 156 pp - U:120 [+99 exp] 7TP , , 0 bars , 49 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 2 kill , 156 pp - U:121 [+49 exp]
Rozpoznanie * TKS-B , , 2 bars , 203 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Battlefield Intelligence , Recon, 3 kill , 0 pp - U:001 [+51 exp] PF 508 Łazik , , 0 bars , 26 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Recon, Fast Speed, 0 kill , 96 pp - U:038 [+26 exp]
Artyleria uniwersalna * PF 621L/40mm , , 1 bars , 187 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:007 [+37 exp]
Artyleria * PF 621L/100mm , , 1 bars , 118 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:003 [+26 exp] * 105mm wz.29 , C4P , , 0 bars , 91 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004 [+30 exp] 81mm mozdzierz wz.31 , , 0 bars , 14 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 96 pp - U:037 [+14 exp] * DK 254mm L/45 , , 0 bars , 82 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:113 [+67 exp] * DK 105mm L/50 , , 0 bars , 61 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:114 [+43 exp] 155mm wz.17 , C4P , , 0 bars , 19 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 420 pp - U:122 [+19 exp] 155mm wz.17 , C4P , , 0 bars , 29 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 420 pp - U:123 [+29 exp] 155mm wz.17 , C4P , , 0 bars , 23 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:124 [+23 exp]
Myśliwiec * PZL P.24e , , 2 bars , 228 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Resilience , Special Munition, 5 kill , 0 pp - U:009 [+91 exp] * PZL P.24g , , 2 bars , 221 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , All Weather Combat , Special Munition, 4 kill , 0 pp - U:010 [+103 exp] PZL P.24g , , 0 bars , 36 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 372 pp - U:032 [+36 exp] PZL P.24g , , 0 bars , 28 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 372 pp - U:033 [+28 exp] PZL P.11g Kobuz , , 0 bars , 22 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 348 pp - U:039 [+22 exp] PZL P.24g , , 0 bars , 43 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Special Munition, 2 kill , 372 pp - U:115 [+43 exp] PZL P.24g , , 1 bars , 159 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Special Munition, 2 kill , 372 pp - U:116 [+159 exp]
Bomb. taktyczny * PZL.37b Łoś , , 1 bars , 150 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Support, 6 kill , 0 pp - U:008 [+45 exp] LWS-3 Mewa , , 0 bars , 40 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Recon, Fast Speed, 1 kill , 288 pp - U:036 [+40 exp] PZL.37c Łoś , , 0 bars , 46 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Support, 3 kill , 612 pp - U:117 [+46 exp] LWS-3 Mewa , , 0 bars , 53 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Recon, 1 kill , 288 pp - U:118 [+53 exp] LWS-3 Mewa , , 0 bars , 13 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Recon, 1 kill , 288 pp - U:119 [+13 exp]
|