Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Styczeń 19, 2021, 01:05:47 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kilka pytań do gry Panzer Campaigns  (Przeczytany 8780 razy)
zimek
Gość
« : Grudzień 11, 2007, 11:40:00 »

Witam, mam parę pytanek odnośnie gry Panzer Campaigns. Parę dni temu udało mi się zdobyć taką grę - rozgrywka toczy się na Malcie w 1942 roku. Jest tylko jeden mały problem ... Niezupełnie umiem jeszcze w nią grać i stąd wynikają moje pytania do Was.
A więc - jednym z większych problemów jest zorganizowanie natarcia na przeciwnika znajdującego się w sąsiednim hexie. Oczywiście korzystałem z przeróżnych opcji Assault ale niestety chyba coś nie bardzo mi to idzie. Potrafię już ostrzeliwać przeciwnika z sąsiedniej hexy ale do pełni szczęścia potrzebuję jeszcze tej umiejętności. Od czego zależy wykonanie tej opcji? Wiem bowiem, że aby móc się poruszać bądź ostrzeliwać trzeba mieć dużo punktów "movementu" w jednostkach jednocześnie posiadając niski stopień zmęczenia (fatigue) no i oczywiście morale wyższe niż "no morale". Aha, nie można chyba też mieć na jednostce dopisu "disrupted" co chyba oznacza przemieszany oddział tak ? No więc jak to jest z tym natarciem ?
Kolejne pytanie wiąże się z zaopatrzeniem - co należy zrobić aby nie zabrakło mi amunicji w oddziałach ?? Czy należy umieścić sztab w hexie, w którym znajduje się skład zapatrzeniowy bądź tam gdzie są umieszczone punkty (victory points) ??
I jeszcze parę spraw : czy daje się jakoś zmniejszyć ilość punktów zmęczenia (fatigue) i zwiększyć morale (np. z "no morale" do choćby "D") w jednostkach, czy daje się jakoś uzupełnić jednostki mocno postrzelane (np takie z 15% stanem osobowym do większego poziomu), czy można coś zrobić z dopiskiem "disrupted" lub "broken" aby oddziały odzyskały choć częściową sprawność bojową, co oznacza "fixed units" - jednostki stałe ?, czy daje się jednostki łączyć - w tej grze którą posiadam działam kompaniami natomiast wolałbym w niektórych chociaż miejscach połączyć te kompanie w batalion. Co należy wobec tego zrobić aby połączyć np 7 i 8 kompanię III batalionu 1 pułku strzelców spadochronowych w jeden batalion. Czy przy łączeniu należy uważać aby były to kompanie tylko z tego samego batalionu czy można łączyć kompanie nawet z różnych batalionów czy pułków ? Co z wsparciem lotniczym (jak się je wzywa i określa cele). No i do czego właściwie służa jednostki sztabu (HQ) ?? Bo tak właściwie to tylko są - nie mogą strzelać i atakować raczej też... Aha, jeszcze jedno - jak skutecznie zwalczać broń pancerną mając do dyspozycji tylko kompanie strzelców spadochronowych, kompanie karabinów maszynowych i kompanie saperów (no i oczywiście baterie dział górskich) ??

Bardzo gorąco Was proszę - jestem nowym użytkownikiem tego forum i być może takie pytania są zabawne ale bardzo proszę o wyrozumiałość. Bardzo mi zależy aby dowiedzieć się jak w to się wogóle gra.

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2007, 11:41:52 wysłane przez zimek » Zapisane
Depet
Gość
« Odpowiedz #1 : Grudzień 14, 2007, 05:27:29 »

Witam zimek,

Niestety dział dotyczący Panzer Campaigns jak i pomysł ligi upadły już dawno, dawno temu...może spróbuj napisać do userów którzy niegdyś sie tutaj udzielali na maila ?? Może powrócą i spróbują reaktywować społeczność...
Zapisane
pmwm
Gość
« Odpowiedz #2 : Grudzień 15, 2007, 08:21:42 »

Natarcia

Atakujący

1. Natarcia mogą przeprowadzać tylko jednostki które posiadają inny niż zero współczynnik natarcia
2. Jednostki Distrupted, Broken, Fixed i w trybie transportu kolejowego nie mogą przeprowadzać natarcia.
3. Jednostka musi posiadać wystarczającą ilość MP (movement points), o ile dobrze pamiętam to 2/3 całości - ja zawsze robiłem tak że najpierw raz ostrzeliwałem a później natarcie.
4. Nie można przeprowadzać natarcia przez rzekę.
5. Natarcie przez most tylko w trybie Travel Mode

Obrońca

1. Jednostki, które są Distrupted, Low Ammo mają tylko połowę wartośći Assault
2. Jednsotki w trybach transportu zwykłego i kolejowego oraz Broken tylko 1/4 tej wartości.

Wpływ morale i zmęczenia

A +20%
B +10 %
C 0 %
D -20 %
E -40 %
F -60%

Medium Fatigue -10 %
High Fatigue -20 %
Max Fatigue -40%

Atakujący otrzymuje -20% jeśli przeprowadza natarcie jednsotkami z różnych dywizji

Amunicja i paliwo

1. Wszystki jednostki, które są Isolated, na początku następnej tury otrzymują status Low Ammo, Low Fuel
2. Jeśli jednostka strzelała w danej turze, na początku następnej jest przeprowadzany test na Ammo

C/(C+R)

C - współczynnik dowodzenia HQ
R - ilość heksów od HQ do jednostki

Przykład

HQ=6
hex=7

6/(6+7)=6/13=0,46 = 46% szans na udany test

Na paliwo jest taki sam wzór

Jednostki z Low Ammo strzelają z połową wartości

Jednostki z Low Fueal mają 1/2 MP i obrony.

Fatigue

Żeby podnieść fatigue nie wolno w turze:
- poruszać się
- strzelać
- przeprowadzać natarcia
- być ostrzeliwnym
- bronić się w natarciu
jednym słowem nic nie wolno Smiley

Distrupted

Wzór na distrupted jest taki sam jak na ammo, jeśli się powiedzie to przeprowadzany jest test na morale, rzut kostką k6, jeśli wynik równy bądź mniejszy niż aktualne morale, jednostka pozbędzie się distrupted A=6...F=1

Fixed units

Jednostki nie dostępne na początku gry, zostają "zwolnione" albo konkretnego dnia i godziny, albo gdy zostaną zauważone przez wroga.

Kompanie można łączyć w bataliony i odwrotnie dzielić bataliony na kompanie, teraz nie mogę znaleźć jakim jak to się robiło, ale chyba coś z shiftem.

Okienko misji lotniczych pokazuję się po wciśnięciu ikonki samolotu, czarne samoloty - bojowe, białe - recon, wybierasz samolot, wskazujesz hexa i dajesz OK

PS. Nie grałem już ponad rok czasu, przy tej odpowiedzi wspierałem się instrukcją więc momentami mogłem coś namieszać.

Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC