Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 18, 2024, 01:33:19 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: "Replay" - oszustwo czy błąd gry ?  (Przeczytany 73954 razy)
Kris_13
Gość
« Odpowiedz #15 : Sierpień 15, 2006, 02:30:36 »

Jeszcze jedna deygresja do STEELFOXA.
Przypomnij sobie swoją gre w Sedan z Marderem i ten do dzisiaj niewyjaśniony reapley.
Co innego oglądalismy na reapleyu a co inego było pozniej.
Proszę Cię abyś wstrzymał się od podejmowania zbyt pochopnych decyzji bo jeżeli kazdy w ten sposób zacznie reagowac to nie bedzie z kim grać w tej Lidze.
Zapisane
Kris_13
Gość
« Odpowiedz #16 : Sierpień 15, 2006, 02:45:22 »

Przyczyny czasami sa banalne...zmiana nazwy save'a juz po zapisaniu ruchu...zapisanie save na innym pliku nie na tym ktorzy otworzylismy zeby grac...etc. etc.
Zrobie ejszcze kilka testów i dam znac o ich wyniku

Wreszcie jakieś konstruktywne podejscie do problemu.
Proponuje po testach zawrzec w regulaminie sposób rozgrywania tur - czyli sposób gwarantujacy prawdidłowe działanie reapleya.
Jeżeli gracze potwierdzą, ze to działa to nastepny krok to ustalenie zasad postepowania w przypadku gdy reapley nie bedzie działal prawidlowo.
Dziwne tylko że Szarki nie wypowiada się w tej sprawie - ma przecież duze doswiadczenie.
Zapisane
steelfox
Gość
« Odpowiedz #17 : Sierpień 15, 2006, 05:16:43 »

Kris,
nie uciekam od problemu, po prostu nie chcę grać z Yazzem (mimo, że w zasadzie grę miałem wygraną).
Co do Sedana, replay działał:-).
Zapisane
Kris_13
Gość
« Odpowiedz #18 : Sierpień 16, 2006, 08:09:05 »

Jeszcze na temat reapley - u jednego z moich przeciwników bardzo czesto zrywal sie reapley.
Probolemów nie ma od kiedy za rada Depeta zaczął stosować zasadę - JEDNA GRA (tura) na JEDNO OTWARCIE PANZERA (po kazdej rozegranej turze panzer jest zamykany i ponownie otwierany przed rozegraniem następnej tury)

Na koniec domagam sie od SZARIKA ustalenia przed następną turą MP szczegółowych zasad dotyczących rozgrywania  dalszych gier.
1. Czy dozwolaone sa powtórki tury (nie interesują mnie powody powtórek, reset komputera, brak prądu itd) i ewentualnie ile.
2. Czy dozwolone są cansele i w jakich przypadkach
3. Jak postępowac kiedy reapley sie zrywa - nie wyobrazam sobie następnych gier bez prawidłowo działającego reapleya (proponuje przed rozpoczęciem gry właściwego scena aby przeciwnicy przesłali sobie tury z dowolnego innego scena i sprawdzili czy reapley działa bez problemów.Wykluczymy wtedy problemy techniczne-moze )
4. Gra powinna byc rozpoczęta i zakończona w czasie jednej sesjii.
5. Proponuje ustalić JEDNAK limit czasu na rozegranie tur - wszyscy będą znali swoje scenariusze i będą mieli czas na przygotowanie się.
    Proponuje czas max 15 min. - ewentualnie mozna to skorygowac przy dużych scenach typu Zitadel Nord gdzie jest ok 90 jednostek z kazdej strony.
Moze znowu zostaną powtórzone zasady z regulaminu ale to nie zaszkodzi.

Przypominam ze jedna z bitew w MP została mocno wypaczona przez 4 -krotne powtarzanie tur z powodu resetu kompa (na szczęście nie zaważyło to na wyniku bitwy). Uważam że takie sytuacje nie moga miec dalej miejsca.
Zapisane
steelfox
Gość
« Odpowiedz #19 : Sierpień 16, 2006, 11:46:08 »

Witam,
kilka zasad podstawowych to:
- bezwzględnie 1 tura 1 uruchomienie oraz zakaz nadpisywania otrzymanych plików po wykonaniu rychu
- w katalogu "Save" tylko 1 gra
- replay tak, tylko raz! po otrzymaniu tury i przed rozpoczęciem jakiegokolwiek własnego ruchu (mamy prawo zobaczyć ruchy przeciwnika), potem nie można go już stosować (potem powoduje crash'e)
- crash replay'a w trakcie gry tylko raz i to po zgłoszeniu zdarzenia losowego przez przeciwnika
- żadnych canceli - w bitwie nie ma mozliwości anulowania ruchu:-)
- zadnego reload'a - nie można dwa razy rozgrywać ruchu - wyjątek zdarzenie losowe
- zdarzenie losowe tylko raz (wyłączenie prądu, zawieszenie komputera), każde następne do decyzji przeciwnika to on uznaje czy wygrał czy kontynuuje walkę
- siadając do walki masz być przygotowany, jeżeli nie jesteś nie zaczynaj!!!
- czas na ruch - Twoja odpowiedź nie ma prawa trwać dłużej niż 150% czasu jaki potrzebował Twój przeciwnik, jeśli nie mieścisz się w czasie wybierz partnera, który gra w Twoim tempie. (polecam mój post dotyczący struktury drzewa w rankingu).
- Złamanie którejkolwiek z tych zasad oznacza automatyczne zwycięstwo oponenta.
Gwarantuję, że większość cudów zniknie (przy bezwzględnym stosowaniu kary porażki)
Zapisane
Szarik
LadderMaster
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 437



WWW
« Odpowiedz #20 : Sierpień 16, 2006, 11:42:11 »

Cytat: Kris_13
1. Czy dozwolaone sa powtórki tury (nie interesują mnie powody powtórek, reset komputera, brak prądu itd) i ewentualnie ile.
Powtórki muszą być dozwolone, bo nie wyobrażam sobie aby gracz odpadł z MP tylko dlatego bo mu prąd wyłączyli albo komputer się zawiesił (patrz również punkt 3). Każde takie zdarzenie musi być zakomunikowane przeciwnikowi. Ile może być takich przypadków w ciągu gry? Uważam, że raz coś takiego może się zdarzyć. Prawdopodbieństwo dwukrotnego kataklizmu jest bardzo małe - czyli dozwolona jest jedna powtórka z powodu zdarzenia losowego.
Niedopuszczalne jest tłumaczenie, że komunikator spowodował zamknięcie PG2. Każdy musi zachować środki ostrożności czyli ustawić skype na tryb "nie przeszkadzać" oraz wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które mogą porazić PG2 wyskakującymi okienkami.
Cytat: Kris_13
2. Czy dozwolone są cansele i w jakich przypadkach
Ustalmy że cancel jest niedozwolony - tak bedzie prościej. Użycie cancel w grze automatycznie powoduje przegraną w MP.
Cytat: Kris_13
3. Jak postępowac kiedy reapley sie zrywa - nie wyobrazam sobie następnych gier bez prawidłowo działającego reapleya (proponuje przed rozpoczęciem gry właściwego scena aby przeciwnicy przesłali sobie tury z dowolnego innego scena i sprawdzili czy reapley działa bez problemów.Wykluczymy wtedy problemy techniczne-moze )
Tura z zerwanym replayem musi być natychmiast zgłoszona przez poszkodowanego gracza do Depeta, który w przypadku potwierdzenia zerwania replaya oraz braku znamion oszustwa nakaże powtórkę tury. Ruchy w powtórzonej turze muszą być bardzo podobne. Gdyby się okazało, że jest inaczej, to można wysłać kolejną reklamację do Depeta. Jeżeli taka reklamacja wykaże, że sytuacja jest istotnie mniej korzystna od pierwotnej dla gracza relamującego, lub zostały wykonane ruchy odkrywajace teren zakryty pierwotnie, to pojedynek zostanie przerwany i rozstrzygnięty na korzyść  gracza reklamującego.
Cytat: Kris_13
4. Gra powinna byc rozpoczęta i zakończona w czasie jednej sesjii.
Z tym postulatem się nie zgadzam. Po to są trzy tygodnie na rozegranie rundy aby gracze, którzy nie mogą grać wszystkiego w czasie jednej sesji, się wyrobili.
Cytat: Kris_13
5. Proponuje ustalić JEDNAK limit czasu na rozegranie tur - wszyscy będą znali swoje scenariusze i będą mieli czas na przygotowanie się.
    Proponuje czas max 15 min. - ewentualnie mozna to skorygowac przy dużych scenach typu Zitadel Nord gdzie jest ok 90 jednostek z kazdej strony.
Obiecałem nie ustalanie limitów czasowych na obecne MP i słowa dotrzymam. Oczywiście jeżeli gracze się umówią wcześniej na limit i mnie o tym poinforumują, to będzie on obowiazywał i jego przekroczenie będzie skutkowało przegraną. Limit czasowy wprowadzę do regulaminu, któregoś z nadchodzących turnieji.

Szarik
Zapisane

Kris_13
Gość
« Odpowiedz #21 : Sierpień 17, 2006, 11:25:25 »

Ok oczekuję tylko ze Szarik zawrze zasady gry w MP w jakimś krótkim komunikacie zeby wszyscy wiedzieli co jest grane.
Zapisane
Depet
Gość
« Odpowiedz #22 : Sierpień 18, 2006, 07:15:54 »

Po całym dniu eksperymentowania mam bardzo ważne wieści. Otóż zastanawiało mnie dlaczego w ostatnim czasie tyle było probelmów z nie działającymi replayami...dotychczasoe spekulacje, nowe reguły pomogły ale w przypadku 10 % sytuacji....było więc kilka posądzeń o oszustwo, kłótni, sporów...Jako asystent d/s oszustw starałem się załatwić wszystkie sprawy znajdując dla nich jakies sensowne wytłumaczenie. Dziwe dla mnie było że replay jest totalnie skopany..a program skanujący nic złego nie wskazuje... Smiley. W tej niewiedzy żyłem do dzisiaj...Otóż mam zwyczaj sprawdzać swoje tury po rozegraniu...bezsens bo gram uczciwie ale zawsze to robie....i co sie okazuje: moje replaye również sie zawieszają !!!

Tyle jeśli chodzi o wstęp. Po dogłębnej analizie dlaczgeo tak sie dzieje skoro zachowuje wszelkie środki bezpieczeństwa podane wcześniej (steelfox i ja) postanowiłem porozmawiać z Szarikiem...Argument który podałem był absurdalny...nie dość ze mój replay sie zrywał (choc zachowałem wszystkie środki bezpieczenstwa) to równnież po powtórzeniu tych samych ruchów ponownie - replay zrywał sie dokładnie w tym samym miejscu !!! Próbowałem tak 6-7 razy - zawsze to samo... Szarik odszedł do następującego wniosku: a może to niezgodność e-filu powoduje takie problemy ? Sprawdziłem - zajęło mi to cały dzień....

Wspomniany wyżej problem dotyczył mojej gry z Janusem w Winter Storm - dobry test ponieważ z tego co wiem Janus gra uczciwie ja również.... Smiley Winter Storm jest scenariuszem oryginalnym - rozegrałem go więc sam ze sobą na e-filu SSI wykonując te SAME RUCHY KTÓRE WYKONAŁEM WCZEŚNIEJ GRAJĄC NA RSF 2 począwszy od tury 2 - wynik replay działa bez zarzutu...

Jako że jestem typem człowieka który drąży aż znajdzie....postanowiłem poszukać inncyh dowodów. Np. ostatnio był probelmy z A.L.D.I u yazza - kazałem mu przeinstalować gre (po kilku turach wszystko działa poprawnie....) ale myśle że tak będzie do czasu - dlaczego: A.L.D.I jest zbudowany nie pod RSF 2 ale pod RSFplus !!! A zastanawiające jest to że na stronie Rayydersów przy niektórych scenariuszach widnieje RSF plus a przy niekótrych RSF 2, RSF plus hę ? Czyżby oni doszli do tego już dawno ?
W redame RSF 2 można przeczytać: The RSF*2* is of course unit-compatible with earlier RSF versions(and still 99.9% unit-compatible with the SSI equipment). - trudno mi się z tym zgodzić..... Smiley

Chcecie więcej dowodów ? Prosze bardzo: gram gre ze swieśkiem w PanzerLehr - Jego replay się zaciął JUŻ W 2 TURZE - sprawdziłem zagrał uczicwie....to czemu replay sie zawiesił? Bo Panzer Lehr jest również pod RSF plus a nie pod RSF 2 !!!

3:0 w sumie po dzisiejszych bojach - jestem juz pewien Szarik ma racje...wszystkiemu winien jest prosze państwa e-file !!! Aż głupio powiedziec ze na ten problem zwracał uwage Rommel kilka miesięcy temu....Przykro mi ale - nie będzie JEDYNEGO WŁAŚCIWEGO E-FILU DO LIGI !!! Problem który wspólnie z Szarikiem wychwyciliśmy wporwadzi prawdopodobnie teraz zamęt legislacyjny...dlaczego ? Bo trzeba zrobic liste jaki scenariusz na jakim e-filu, trzeba od nowa zaprogramować raporty żeby zanzaczyć na jakim efilu sie gra, wyzwania...wyniki...i przede wszystkiem zmienić e-flil w turnieju BB...i masa inncyh.

Na końcu moje przeprosiny - kieruje do yazza którego posądzałem o nieuczciwość...znam już przyczyne problemu ! Sorry Smiley
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2006, 07:47:30 wysłane przez Depet » Zapisane
grisha
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 136


kurde bolek


« Odpowiedz #23 : Sierpień 19, 2006, 12:04:11 »

Depet zgadza sie sa dedykowane scenarisuze pod RSF2..a sa też starsze, ktore dedykowane byly dla starszych wersji e-file...to moze być to...
a czy testowales scenarisuze dedykownae dla konkretnego e-filu ridersow majac zainstalowany ten wlasnie e-file ? Zgodnie z Twoja teorie w takiej sytuacji reply nie powienien sie wogole psuć
Zapisane

wino, kobiety i PG2
marder
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
*
Offline Offline

Wiadomości: 66


« Odpowiedz #24 : Sierpień 20, 2006, 12:50:54 »

Witam,
inny e-fil może dac błą tylko w wypadku całkowitej niezgodności, czyli w naszym jest np. artyleria w innym w tym samym miejscu samoloty, czy +/- tak, wtedy wyjdą na pewno bzdury, ale zmiany na poziomie zgodności 99.9 raczej nie mają znaczenia, pownieważ położenie jednostek w e-filu się nie zmmienia, a korekta dotyczy najczęściej właściwości.
Wyjątkiem są nowe jednostki.
sprzwdzę jak to wygląda  -  to powyżej, to teoria.

pozdrawiam
marder
Zapisane
Depet
Gość
« Odpowiedz #25 : Wrzesień 13, 2006, 03:55:33 »

Mam ważną informacje i lepiej żebyście zapoznali się z tym już troche wcześniej:

Od nowego sezonu gry w lidze będą rozgrywane na DWÓCH E-File-ach: oryginalnym SSI i RSF 2. Gry ligowe które będą rozgrywane na oryginalnych scenariuszach np. Race to Dunkierk, Sedan, Volokolamsk MUSZĄ być rozgrywane na efilu SSI przez OBU graczy. Scenariusze ze strony Rayydersów (w grze zaznaczone kolorem niebieskim) MUSZĄ byc grane na efilu RSF 2 przez OBU graczy. Jeśli gracze zaczną grać scenariusz na złym efilu (czytaj: nie tak jak napisałem wyżej) robią to na własne ryzyko i jeśli wystąpią jakiekolwiek problemy z replay-em takie gry NIE BĘDĄ przeze mnie sprawdzane (czyli nie przysługuje graczom możliwość skarg o oszustwo). To wszystko ma na celu minimalizacje dzisiejszych problemów z grą...i spaczonymi turami które wyglądaja na oszukane. Jeśli nie wiemy który scenariusz jest oryginalny a który z Rayydersów można zwrócic sie do mnie, Szarika bądź Krisa który jest mentorem Smiley

Problemem zostają więc już tylko gry na scenariuszach Rayydersów w których repaly sie tnie a gracze nie oszukują Sad. Ale i do tego dojdziemy w końcu. Oczywiście do tej powyższej reguły należy też dodać te dotychczasowe np. "jedna gra na jedno uruchomienie PG 2"
Zapisane
ratig
Gość
« Odpowiedz #26 : Wrzesień 14, 2006, 01:36:33 »

Pomału zaczyna to przypominać paranoje. Rwie replay czy nie rwie. W moim przypadku co trzeci replay jest zerwany i nie robię z tego żadnego problemu. Panowie to nie jest gra o życie to ma być zabawa. Jedynym rozwiązaniem będą pojedynki na żywo, no chyba że jak tam wam się porwie replay to już nie weim co zrobicie. Zaczynacie tworzyć zasady i reguły które doprowadzą do tego że zostanie was 5, 10 osób i będziecie grać sami ze sobą. Według mnie zasada jest prosta. Jeśli podejrzewacie kogoś o oszustwo to z nim nie grajcie. Pomału zaczyna to być przerost formy nad treścią. To jest tylko zabawa i rozrywka po dniu cieżkiej pracy  i niech tak pozostanie. Odpuście, bo ja już się poważnie zastanawiam czy jak przejdę dalej do gdy z Krisem w MP (choć może niekoniecznie) to czy nie odpuszczę tematu ze względu na ograniczenia czasowe co do rozgrywania tur na skypie. Zdążyłem się zorientować, że jak ktoś zna się trochę na informatyce to i tak oszuka jak będzie chciał. Pozdrawiam Ratig
Zapisane
Kris_13
Gość
« Odpowiedz #27 : Wrzesień 14, 2006, 10:31:44 »

Pomału zaczyna to przypominać paranoje. Rwie replay czy nie rwie. W moim przypadku co trzeci replay jest zerwany i nie robię z tego żadnego problemu.
Nie robisz z Tego problemu ale sam przyznajesz że prawidłowo działający replay jest poprostu niezbędny do dalszej gry. Bez tego zródła informacji jakim jest replay gra sie poprostu w ciemno.
Dletego od tak dawna szukamy przyczyn rwania sie ryplea i moim zdaniem nalezy usunąc wszystkie prawdopodobne powody rwania sie replay.
A zeby to zrobic trzeba tez wprowadzic nowe zasady w grze po to  aby gra jak sam wspomniałes była przyjemnościa a nie wkurzaniem sie bo cos nie działa.
Zapisane
Depet
Gość
« Odpowiedz #28 : Wrzesień 16, 2006, 10:29:15 »

ratig - całkowicie CIebie rozumiem; mnie to też sie nie podoba; ciągłe kombinowanie...ale to w tym wypadku konieczne - repaleye nie mpgą sie ciągle rwać...a ta prosta zasada dodatkowa zminiamlizuje ten problem. Gry PBEM będa zawsze - bez obawy nie będzie gier tylko przez skype - nie chcesz to graj by e-mail...replay rwie się dosłownie wszędzie nawet jak grasz z kumplem czy ze znajoma Ci osobą - właśnie dlatego że występuje niezgodność e-filu do scenariusza.
Zapisane
grisha
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 136


kurde bolek


« Odpowiedz #29 : Wrzesień 17, 2006, 11:32:07 »

Rating ma rację - przeciez chodzi o fun a nie o przetrwanie...czy kase Smiley
Depet ma racje - trzeba znać zasady techniczne, zeby minimalizowac skutki zwalonych reply.
No i spójrzmy prawdzie w oczy - nie jestesmy w stanie wyeliminowac oszukiwania - nie trzeba być zadnym informatykiem, żeby w PG2 oszukiwać tak aby inni sie nie poznali - wystarczy tylko pomyśleć...
Zacytuje pewnego gracza w PG2:
"(...)przyznam się, że i ja przechodziłem przez pewien "brzydki" etap mojej gry w PG2 - doszedłem do wniosku, że skoro inni mogą to i ja też no i oszukiwałem...no i co - i nikt sie nie poznał, tyle że gra przynosila mi coraz mniej radości - a najgorsze bylo to, że pomimo oszukiwania i tak nie zawsze udawało sie wygrac Wink))
Z czasem nabralem takiego dystansu do grania, że nie zalezało mi juz na zwycięstwie, ale tylko na czystej zabawie... a "czyste" zwycięstwo przynosiło mi 10 razy większa satysfakcję niż to "oszukane"... zrezygnowałem całkowicie z oszukiwania no i stary - jest rewelacyjnie - jestem uzalezniony od uczciwej gry... czasami spotykam się z przeciwnikami, ktorzy nie graja ucziciwie - mysla, że sa cwani, ale to przeciez widac...no i jak z takimi "twardzielami" uda mi sie wygrać satysfakcja gwarantowana a jak przegram - cóż i tak mam świadomośc, że jestem lepszy Smiley)(...)"
No właśnie...w grze mozna oszukac w życiu nie, ale byc może żeby do tego dojśc trzeba coz przezyc i czegos doświadczyć...
dośc tych dygresji - wrócizłem z gór było świetnie Smiley
Zapisane

wino, kobiety i PG2
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.086 sekund z 22 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)