Forum OpenGeneral

Open General => Ranking Generałów 2016 => Wątek zaczęty przez: kowdar Styczeń 16, 2016, 08:39:30



Tytuł: Kowdar - T01 "Walka i Taktyka" - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 16, 2016, 08:39:30
No to zaczynamy wyprawę w świat kampanii Gustlika w roku 2016.
Na początek mała wprawka.

Kampania fajnie opisana, rozkazy jasne i czytelne.
Na początku, błąd (ale w perspektywie może nawet przydatny),
nie sprawdzam zasięgu widzenia budynku strażniczego i podsuwam za blisko artylerię,
która zostaje ostrzelana przez artylerię wroga ... traci część stanów, ale jednocześnie zyskuje lidera :)

Po zapewnieniu sobie zwycięstwa, a nawet wcześniej, ruszam zdobywać "małe flagi" i w turze siódmej mogę sobie pozwolić na zakończenie bitwy.

Raport zdjęciowy: No to kończymy ....  ;)
Obrazki może niezbyt ciekawe, ale staram się nie pokazać za dużo ...

(http://www.opengeneral.pl/scen/T01_01.JPG)

Pliki do odtworzenia bitwy z xlogów:
http://www.opengeneral.pl/scen/DK_T01_01.zip

OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: !T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Chrzest bojowy , #0 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 55  *  Average: 55

..
Current scenario: Chrzest bojowy,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 0 , Current prestige is 535
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Aggressive
if BV: +380, Utrzymać miasto , cap 1500, 9 turns prestige: 225
if V : +265, Utrzymać miasto , cap 1500, 11 turns prestige: 250
if TV: +130, Utrzymać miasto , cap 1500, 13 turns prestige: 250
Ls: Loss , turn prestige: 250

Piechota
*  Wehrmacht Inf. mot. , MercedesL3000 ,  , 0 bars , 77 exp , Niemcy , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:001  [+12 exp]
*  Wehrmacht Inf. mot. , MercedesL3000 ,  , 0 bars , 94 exp , Niemcy , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:002  [+29 exp]
*  Wehrmacht Inf. mot. , MercedesL3000 ,  , 1 bars , 133 exp , Niemcy , 8/10 , Overwhelming Attack  , 2 kill , 0 pp - U:003  [+34 exp]

Rozpoznanie
*  PSW 221 ,  , 0 bars , 45 exp , Niemcy , 4/10 , 0 kill , 0 pp - U:006  [+45 exp]

Artyleria
*  7.5 le. IG 18  , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 115 exp , Niemcy , 7/10 , Combat Support  , 1 kill , 0 pp - U:005  [+16 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:3    FORT:3    ATY:2    AD:1    FTR:1      Total: 10
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 16, 2016, 08:58:08
Otrzymuję zacny prototyp, samolot myśliwski.
Za zdobytą kasę zakupuję artylerię, broń pancerną i rozpoznanie.
Idę wypełniać kolejne rozkazy, tzn. trzeba utrzymać to co zdobyliśmy.

Zakładam potencjalne kierunki ataku Francuzów i szybko udaje mi się wykryć ich przemieszczające się jednostki, na które rzucam lotnictwo i kieruję tam resztę sił,  drugi kierunek zostawiam pod nadzorem wysuniętej jednostki saperów, którzy przy okazji minują teren. W pewnym momencie, na tych saperów trafiają czołówki francuskich wojsk zmechanizowanych,
a ja mam prawie wszystkich zaangażowanych na drugim kierunku działań. Rzucam saperom lotnictwo na pomoc, moi pancerniacy dokonują cudów chyba sześcioetapową szarżą i mogę już także przemieszczać jednostki lądowe na pomoc zagrożonym saperom. Po wyjaśnieniu chwilowego zagrożenia, ruszam zdobywać małe flagi, ale wszystkich nie udała mi się zdobyć w czasie na BV, więc wolałem skończyć.

Raport zdjęciowy: Pozycje wyjściowe

(http://www.opengeneral.pl/scen/T01_02.JPG)

Pliki do odtworzenia bitwy z xlogów:
http://www.opengeneral.pl/scen/DK_T01_02.zip

OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: !T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Chrzest bojowy , #0 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4/B
 2   Utrzymać miasto , #1 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 109  *  Average: 54

..
Current scenario: Utrzymać miasto,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 912 , Current prestige is 393
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +350, Przez rzekę , cap 2000, 10 turns prestige: 150
if V : +230, Przez rzekę , cap 2000, 10 turns prestige: 150
if TV: +120, Przez rzekę , cap 2000, 10 turns prestige: 150
Ls: Loss , turn prestige: 150

Piechota
*  Wehrmacht Inf. mot. , MercedesL3000 ,  , 1 bars , 116 exp , Niemcy , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+39 exp]
*  Wehrmacht Inf. mot. , MercedesL3000 ,  , 1 bars , 148 exp , Niemcy , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:002  [+54 exp]
*  Wehrmacht Inf. mot. , MercedesL3000 ,  , 2 bars , 205 exp , Niemcy , 6/10 , Overwhelming Attack  , 4 kill , 0 pp - U:003  [+72 exp]

Czołg
 Pz IVD ,  , 0 bars , 51 exp , Niemcy , 10/10 , 6 kill , 240 pp - U:033  [+51 exp]

Rozpoznanie
*  PSW 221 ,  , 1 bars , 119 exp , Niemcy , 5/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+74 exp]
 Kradschutzen ,  , 0 bars , 24 exp , Niemcy , 9/10 , 0 kill , 144 pp - U:035  [+24 exp]

Artyleria
*  7.5 le. IG 18  , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 132 exp , Niemcy , 8/10 , Combat Support  , 3 kill , 0 pp - U:004  [+17 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 49 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:034  [+49 exp]

Myśliwiec
+  Bf-109E-4/B ,  , 0 bars , 89 exp , Niemcy , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:006  [+89 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:11   TNK:2    RCN:2    AT:1    FORT:4    ATY:5    AD:1    FTR:2    TB:1      Total: 29
Lost  : INF:1      Total: 1

BV  2
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 16, 2016, 09:29:16
Ponownie przydatny prototyp, jednostka bombowców.

Kolejne jasne rozkazy - trzeba przekroczyć rzekę i uważać na artylerię.
Kasy było sporo to pozwoliłem sobie na spore uzupełnienia.
Samolot rozpoznawczy wykrył baterię artylerii wroga, pocichutku podszedłem ze swoją
i było po ptokach. A potem to już tylko naprawa mostów i czyszczenie flag do końca.

No i jest pierwsza strata, co prawda AUX, ale rozwalili mi saperów przy czyszczeniu flag z bunkrów, miał 20%,
sądziłem, że się nie dadzą ... myliłem się :(

Raport zdjęciowy: Podejście do przepraw

(http://www.opengeneral.pl/scen/T01_03.JPG)

Pliki do odtworzenia bitwy z xlogów:
http://www.opengeneral.pl/scen/DK_T01_03.zip
(uwaga: ten xlog się dobrze nie odtwarza, jest błąd gry gdy saperzy naprawiają most, zgłosiłem na JP)

OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: !T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Chrzest bojowy , #0 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4/B
 2   Utrzymać miasto , #1 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Ju-87D
 3   Przez rzekę , #2 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 161  *  Average: 53

..
Current scenario: Przez rzekę,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 1152 , Current prestige is 718
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +600, Desant , cap 3000, 9 turns prestige: 185
if V : +450, Desant , cap 3000, 12 turns prestige: 230
if TV: +200, Desant , cap 3000, 15 turns prestige: 275
Ls: Loss , turn prestige: 275

Piechota
*  Wehrmacht Inf. mot. , MercedesL3000 ,  , 1 bars , 134 exp , Niemcy , 7/10 , 4 kill , 0 pp - U:001  [+18 exp]
*  Wehrmacht Inf. mot. , MercedesL3000 ,  , 1 bars , 171 exp , Niemcy , 4/10 , 4 kill , 0 pp - U:002  [+23 exp]
*  Wehrmacht Inf. mot. , MercedesL3000 ,  , 2 bars , 246 exp , Niemcy , 7/10 , Overwhelming Attack  , 5 kill , 0 pp - U:003  [+41 exp]

Czołg
 Pz IVD ,  , 0 bars , 78 exp , Niemcy , 10/10 , 9 kill , 240 pp - U:007  [+27 exp]
 Pz IVD ,  , 0 bars , 55 exp , Niemcy , 8/10 , 3 kill , 240 pp - U:032  [+55 exp]

Rozpoznanie
*  PSW 221 ,  , 1 bars , 121 exp , Niemcy , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+2 exp]
 Kradschutzen ,  , 0 bars , 28 exp , Niemcy , 8/10 , 0 kill , 144 pp - U:009  [+4 exp]

Artyleria
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 170 exp , Niemcy , 9/10 , Combat Support  , 4 kill , 0 pp - U:004  [+38 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 67 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 528 pp - U:008  [+18 exp]

Myśliwiec
+  Bf-109E-4/B ,  , 1 bars , 131 exp , Niemcy , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:006  [+42 exp]

Bomb. taktyczny
+  Ju-87D ,  , 0 bars , 54 exp , Niemcy , 10/10 , Support, 1 kill , 0 pp - U:010  [+54 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:17   TNK:3    RCN:3    AT:1    FORT:6    ATY:7    AD:2    FTR:4    TB:1      Total: 44
Lost  : INF:1      Total: 1

BV  3
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 16, 2016, 09:35:50
Z zakupów, to pozwoliłem sobie na dalekosiężną artylerię ... droga, ale jakże przydatna
oraz pancerniaków, rozpoznanie, plus jedn. Fok.

Zmiana frontu i ponownie jasne i czytelne rozkazy .... jednego z nich nie posłuchałem,
spadochroniarze nie polecieli po znanym terenie lub wyznaczoną trasą i nadziali się na
plotkę ... z jednostki ubyło mi 60% stanów ... ale to co mieli zrobić, udało się wykonać.

Wszystkich flag nawet nie próbowałem zdobywać ... zbyt rozległy teren dla tur w limicie BV.

Raport zdjęciowy: Formacja spadochroniarzy w locie nad cel 

(http://www.opengeneral.pl/scen/T01_04.JPG)

Pliki do odtworzenia bitwy z xlogów:
http://www.opengeneral.pl/scen/DK_T01_04.zip

OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: !T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Chrzest bojowy , #0 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4/B
 2   Utrzymać miasto , #1 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Ju-87D
 3   Przez rzekę , #2 , Brilliant Victory , score:52
 4   Desant , #3 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 215  *  Average: 53

..
Current scenario: Desant,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 2448 , Current prestige is 782
Prestige available on map yet is 240 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +400, Kontratak , cap 4500, 9 turns prestige: 315
if V : +300, Kontratak , cap 4500, 12 turns prestige: 420
if TV: +200, Kontratak , cap 4500, 15 turns prestige: 525
Ls: Loss , turn prestige: 525

Piechota
*  Wehrmacht Inf. mot. , MercedesL3000 ,  , 1 bars , 134 exp , Niemcy , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:001
*  Wehrmacht Inf. mot. , MercedesL3000 ,  , 1 bars , 171 exp , Niemcy , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:002
*  Wehrmacht Inf. mot. , MercedesL3000 ,  , 2 bars , 246 exp , Niemcy , 10/10 , Overwhelming Attack  , 5 kill , 0 pp - U:003

Czołg
 Pz IVD ,  , 1 bars , 120 exp , Niemcy , 10/10 , Aggressive Attack  , 13 kill , 240 pp - U:007  [+42 exp]
 Pz IVD ,  , 0 bars , 97 exp , Niemcy , 10/10 , 6 kill , 240 pp - U:011  [+42 exp]

Rozpoznanie
*  PSW 221 ,  , 1 bars , 177 exp , Niemcy , 8/10 , 4 kill , 0 pp - U:005  [+56 exp]
 Kradschutzen ,  , 0 bars , 38 exp , Niemcy , 7/10 , 0 kill , 144 pp - U:009  [+10 exp]
 PSW 222 ,  , 0 bars , 58 exp , Niemcy , 8/10 , 0 kill , 120 pp - U:043  [+58 exp]

Artyleria
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 198 exp , Niemcy , 10/10 , Combat Support  , 4 kill , 0 pp - U:004  [+28 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 88 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 528 pp - U:008  [+21 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 ,  , 0 bars , 20 exp , Niemcy , 10/10 , 3 kill , 636 pp - U:042  [+20 exp]

Myśliwiec
+  Bf-109E-4/B ,  , 1 bars , 155 exp , Niemcy , 6/10 , 5 kill , 0 pp - U:006  [+24 exp]
 Fw-190A-1 ,  , 0 bars , 5 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 540 pp - U:041  [+5 exp]

Bomb. taktyczny
+  Ju-87D ,  , 0 bars , 87 exp , Niemcy , 3/10 , Support, 1 kill , 0 pp - U:010  [+33 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:24   TNK:3    RCN:5    AT:1    FLAK:1    FORT:8    ATY:10   AD:3    FTR:6    TB:1      Total: 62
Lost  : INF:1      Total: 1

BV  4
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 17, 2016, 11:42:04
Prototyp niezły, StuG - chyba sztab mnie lubi.
Wymieniam transport dla piechoty, choć sztab sugerował aby zrobić to bitwę wcześniej.
Dokładam dodatkowe jednostki czołgów.

Sama walka dość prosta, ale nie ustrzegam się błędów. Ignoruję na samym starcie dobre rozpoznanie, ale i tak kosztuje mnie to dość mało, pierwszą jednostkę core - tracę motocyklistów. Przed większymi stratami chroni mnie tak naprawdę lotnictwo, które rzucam na przypadkiem wykyte zgrupowanie wroga.
A potem to już z górki ... zajmuję wszystko co jest do zajęcia.

Raport zdjęciowy: A teraz likwidacj aresztek piechoty wroga i zabłąkaną jednostkę bombowców

(http://www.opengeneral.pl/scen/T01_05.JPG)

Pliki do odtworzenia bitwy z xlogów:
http://www.opengeneral.pl/scen/DK_T01_05.zip

OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: !T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Chrzest bojowy , #0 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4/B
 2   Utrzymać miasto , #1 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Ju-87D
 3   Przez rzekę , #2 , Brilliant Victory , score:52
 4   Desant , #3 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: StuG IIIF
 5   Kontratak , #4 , Brilliant Victory , score:56
--
Campaign score: 271  *  Average: 54

..
Current scenario: Kontratak,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 800
Army cost: 2856 , Current prestige is 1027
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +500, Afryka , cap 5500, 11 turns prestige: 275
if V : +400, Afryka , cap 5500, 14 turns prestige: 350
if TV: +300, Afryka , cap 5500, 17 turns prestige: 425
Ls: Loss , turn prestige: 425

Piechota
*  MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 198 exp , Niemcy , 7/10 , 6 kill , 0 pp - U:001  [+64 exp]
*  MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 213 exp , Niemcy , 5/10 , 6 kill , 0 pp - U:002  [+42 exp]
*  MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 324 exp , Niemcy , 9/10 , Overwhelming Attack  , 8 kill , 0 pp - U:003  [+78 exp]

Czołg
 Pz IVD ,  , 1 bars , 162 exp , Niemcy , 10/10 , Aggressive Attack  , 17 kill , 240 pp - U:007  [+42 exp]
 Pz IVD ,  , 1 bars , 114 exp , Niemcy , 8/10 , 7 kill , 240 pp - U:011  [+17 exp]
 Pz IVF1 ,  , 0 bars , 15 exp , Niemcy , 8/10 , 0 kill , 276 pp - U:056  [+15 exp]
 Pz IVF1 ,  , 0 bars , 5 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 276 pp - U:057  [+5 exp]

Rozpoznanie
*  PSW 221 ,  , 2 bars , 200 exp , Niemcy , 9/10 , 5 kill , 0 pp - U:005  [+23 exp]
 PSW 222 ,  , 0 bars , 76 exp , Niemcy , 1/10 , 0 kill , 120 pp - U:014  [+18 exp]

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 0 bars , 31 exp , Niemcy , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:015  [+31 exp]

Artyleria
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 215 exp , Niemcy , 11/10 , Combat Support  , 5 kill , 0 pp - U:004  [+17 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 10/10 , 3 kill , 528 pp - U:008  [+11 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 ,  , 0 bars , 40 exp , Niemcy , 7/10 , 3 kill , 636 pp - U:013  [+20 exp]

Myśliwiec
+  Bf-109E-4/B ,  , 2 bars , 202 exp , Niemcy , 7/10 , 6 kill , 0 pp - U:006  [+47 exp]
 Fw-190A-1 ,  , 0 bars , 27 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 540 pp - U:012  [+22 exp]

Bomb. taktyczny
+  Ju-87D ,  , 1 bars , 171 exp , Niemcy , 7/10 , Support, 4 kill , 0 pp - U:010  [+84 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:34   TNK:8    RCN:8    AT:1    FLAK:3    FORT:12   ATY:15   AD:5    FTR:8    TB:2      Total: 96
Lost  : INF:1    RCN:1      Total: 2

BV  5
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 17, 2016, 11:51:09
Czas na piaskownicę ... postanawiam nie rozbudowywać armii ilościowo, a iść w jakość.
Środki przeznaczam na dodatki dla lotnictwa i pierwszą jednostkę plot.

Waki dość proste, idę dość szeroką ławą i zagarniam wszystko co dostrzegę.
Trochę strachu przynosi pierwsze starcie z samolotami Anglików, gdy przewidywany
wynik starcia mojego Fw ze Spitfire jest mocno niekorzystny ... więc na pierwszy ogień idą Włosi,
i już mam trochę lepsze statystyki ... mogłem skończyć ze dwie tury wczesniej, ale chciałem zająć
więcej hexów, do których niestety ale mocno się ślimacząc podążali Włosi, więc moje corowe jednostki
musiały im pomóc.

Raport zdjęciowy: Walka z Hurricane'm

(http://www.opengeneral.pl/scen/T01_06.JPG)

Niestety, okazuje się, że kolejny xlog się wysypuje, więc rezygnuję z ich publikowania,
bo nie chce mi się wyszukiwać, gdzie powstaje błąd ....

OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\EFILE_OGN_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: !T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Chrzest bojowy , #0 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4/B
 2   Utrzymać miasto , #1 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Ju-87D
 3   Przez rzekę , #2 , Brilliant Victory , score:52
 4   Desant , #3 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: StuG IIIF
 5   Kontratak , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   Afryka , #5 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 326  *  Average: 54

..
Current scenario: Afryka,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 3144 , Current prestige is 982
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive
if BV: +450, Rosyjska zima , cap 7500, 14 turns prestige: 230
if V : +350, Rosyjska zima , cap 7500, 17 turns prestige: 260
if TV: +250, Rosyjska zima , cap 7500, 20 turns prestige: 260
Ls: Loss , turn prestige: 260

Piechota
*  MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 283 exp , Niemcy , 8/10 , 7 kill , 0 pp - U:001  [+85 exp]
*  MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 245 exp , Niemcy , 6/10 , 6 kill , 0 pp - U:002  [+32 exp]
*  MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 428 exp , Niemcy , 10/10 , Overwhelming Attack  , 11 kill , 0 pp - U:003  [+104 exp]

Czołg
 Pz IVD ,  , 1 bars , 198 exp , Niemcy , 10/10 , Aggressive Attack  , 22 kill , 240 pp - U:007  [+36 exp]
 Pz IVD ,  , 1 bars , 153 exp , Niemcy , 11/10 , 9 kill , 264 pp - U:010  [+39 exp]
 Pz IVF1 ,  , 0 bars , 37 exp , Niemcy , 9/10 , 4 kill , 276 pp - U:015  [+22 exp]
 Pz IVF1 ,  , 0 bars , 59 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 276 pp - U:016  [+54 exp]

Rozpoznanie
*  PSW 221 ,  , 2 bars , 200 exp , Niemcy , 11/10 , 5 kill , 0 pp - U:005
 PSW 222 ,  , 0 bars , 76 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 120 pp - U:013

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:014  [+3 exp]

Artyleria
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 259 exp , Niemcy , 12/10 , Combat Support  , 5 kill , 0 pp - U:004  [+44 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 123 exp , Niemcy , 10/10 , 4 kill , 528 pp - U:008  [+24 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 ,  , 0 bars , 66 exp , Niemcy , 10/10 , 3 kill , 636 pp - U:012  [+26 exp]

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 1 bars , 142 exp , Niemcy , 9/10 , 0 kill , 264 pp - U:048  [+32 exp]

Myśliwiec
+  Bf-109E-4/B ,  , 3 bars , 324 exp , Niemcy , 6/10 , Special Munition, Support, 8 kill , 0 pp - U:006  [+122 exp]
 Fw-190A-1 ,  , 1 bars , 175 exp , Niemcy , 6/10 , Support, Special Munition, 5 kill , 540 pp - U:011  [+148 exp]

Bomb. taktyczny
+  Ju-87D ,  , 3 bars , 300 exp , Niemcy , 3/10 , Fire Discipline  , Support, Special Munition, 4 kill , 0 pp - U:009  [+129 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:44   TNK:10   RCN:10   AT:3    FLAK:4    FORT:12   ATY:18   AD:7    FTR:10   TB:2      Total: 120
Lost  : INF:1    RCN:1    FTR:2      Total: 4

BV  6
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 18, 2016, 09:28:54
W HQ wymieniam typ samolotów jednej jednostki, kupuję rozpoznanie a drugie ulepszam,
reszta na podniesieni stanów. Tak myślę, aby już zaprzestać kupowania nowych jednostek.
(rezygnuję także z możliwości sprzedaży bezbelkowych jednostek i ponownego zakupu tego samego z jedną belką).

A bitwa ... cóż ponownie jesteśmy w Rosji, zima ... ale przewaga techniczna naszych wojsk jest ogromna, więc idę jak burza. Jedynie ppanc strzelający na 2 hexy, który ostrzelał mi czołg zza piechoty mnie zaskoczył i uszczknął sporo pkt. z mojej udowódczonej jednostki pancernej ... w moich konwersjach ta opcja jest wyłączona, więc muszę się do tego przyzwyczaić.

Raport zdjęciowy: Siła złego na jednego ....

(http://www.opengeneral.pl/scen/T01_07.JPG)

Jak na razie największy wynik za pojedynczą bitwę :)

OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: !T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Chrzest bojowy , #0 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4/B
 2   Utrzymać miasto , #1 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Ju-87D
 3   Przez rzekę , #2 , Brilliant Victory , score:52
 4   Desant , #3 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: StuG IIIF
 5   Kontratak , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   Afryka , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   Rosyjska zima , #6 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 388  *  Average: 55

..
Current scenario: Rosyjska zima,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 3430 , Current prestige is 1431
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +600, Leningrad , cap 8500, 13 turns prestige: 395
if V : +500, Leningrad , cap 8500, 16 turns prestige: 470
if TV: +400, Leningrad , cap 8500, 20 turns prestige: 520
if Ls: +200, Leningrad , cap 8500, 20 turns prestige: 520

Piechota
*  MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 407 exp , Niemcy , 9/10 , Devastating Fire  , 12 kill , 0 pp - U:001  [+124 exp]
*  MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 295 exp , Niemcy , 12/10 , 7 kill , 0 pp - U:002  [+50 exp]
*  MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 544 exp , Niemcy , 12/10 , Overwhelming Attack  , 13 kill , 0 pp - U:003  [+116 exp]

Czołg
 Pz IVD ,  , 2 bars , 268 exp , Niemcy , 6/10 , Aggressive Attack  , 29 kill , 240 pp - U:007  [+70 exp]
 Pz IVD ,  , 1 bars , 177 exp , Niemcy , 9/10 , 12 kill , 240 pp - U:010  [+24 exp]
 Pz IVF1 ,  , 1 bars , 166 exp , Niemcy , 4/10 , 9 kill , 276 pp - U:015  [+129 exp]
 Pz IVF1 ,  , 1 bars , 144 exp , Niemcy , 4/10 , 5 kill , 276 pp - U:016  [+85 exp]

Rozpoznanie
*  PSW 222 ,  , 2 bars , 227 exp , Niemcy , 12/10 , 6 kill , 0 pp - U:005  [+27 exp]
 PSW 232 ,  , 1 bars , 107 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 240 pp - U:013  [+31 exp]
 PSW 222 ,  , 1 bars , 171 exp , Niemcy , 9/10 , 0 kill , 120 pp - U:077  [+31 exp]

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 0 bars , 75 exp , Niemcy , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:014  [+41 exp]

Artyleria
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 311 exp , Niemcy , 12/10 , Combat Support  , 7 kill , 0 pp - U:004  [+52 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 178 exp , Niemcy , 11/10 , 5 kill , 580 pp - U:008  [+55 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 ,  , 1 bars , 103 exp , Niemcy , 10/10 , 5 kill , 636 pp - U:012  [+37 exp]

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 1 bars , 162 exp , Niemcy , 7/10 , 0 kill , 228 pp - U:017  [+20 exp]

Myśliwiec
+  Fw-190A-3 ,  , 4 bars , 447 exp , Niemcy , 13/10 , Special Munition, Support, 10 kill , 0 pp - U:006  [+123 exp]
 Fw-190A-1 ,  , 2 bars , 223 exp , Niemcy , 11/10 , Battlefield Intelligence  , Support, Special Munition, 6 kill , 594 pp - U:011  [+48 exp]

Bomb. taktyczny
+  Ju-87D ,  , 3 bars , 340 exp , Niemcy , 11/10 , Fire Discipline  , Support, Special Munition, 6 kill , 0 pp - U:009  [+40 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:62   TNK:12   RCN:11   AT:6    FLAK:6    FORT:22   ATY:22   AD:9    FTR:13   TB:3      Total: 166
Lost  : INF:2    RCN:1    FTR:2      Total: 5

BV  7
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 18, 2016, 10:58:04
Prototyp Pz III. Nie najgorzej.
W HQ podnoszę stany, kupuję dodatki.

Chyba pierwszy raz gram na letniej mapie Leningardu. Całkiem fajnie, ale faktycznie miasto nieźle bronione.
No i wyjechał mi BT-7 z liderem na mojego osłabionego, corowego Pz IV i .... cześć jego pamięci :(
Trzeba się także trochę nabiegać za partyzantami.
Całkiem fajna bitwa ... ale wynik najgorszy :(

Kończę na oparach wszystkiego, nawet nie zdobywam wszystkich flag, ale BV jest cenniejsze.

Raport zdjęciowy: Flota ostrzeliwuje miasto.

(http://www.opengeneral.pl/scen/T01_08.JPG)

OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: !T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Chrzest bojowy , #0 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4/B
 2   Utrzymać miasto , #1 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Ju-87D
 3   Przez rzekę , #2 , Brilliant Victory , score:52
 4   Desant , #3 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: StuG IIIF
 5   Kontratak , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   Afryka , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   Rosyjska zima , #6 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Pz IIIL
 8   Leningrad , #7 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 439  *  Average: 54

..
Current scenario: Leningrad,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 280
Army cost: 3281 , Current prestige is 1875
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive
if BV: +500, Partyzanci , cap 11500, 13 turns prestige: 365
if V : +400, Partyzanci , cap 11500, 16 turns prestige: 440
if TV: +300, Partyzanci , cap 11500, 20 turns prestige: 440
if Ls: +200, Partyzanci , cap 11500, 20 turns prestige: 440

Piechota
*  MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 568 exp , Niemcy , 7/10 , Devastating Fire  , 18 kill , 0 pp - U:001  [+161 exp]
*  MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 341 exp , Niemcy , 10/10 , Extended Front  , 12 kill , 0 pp - U:002  [+46 exp]
*  MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 632 exp , Niemcy , 14/10 , Overwhelming Attack  , 19 kill , 0 pp - U:003  [+88 exp]

Czołg
 Pz IVD ,  , 3 bars , 391 exp , Niemcy , 5/10 , Aggressive Attack  , 35 kill , 240 pp - U:007  [+123 exp]
 Pz IVF1 ,  , 2 bars , 219 exp , Niemcy , 4/10 , 12 kill , 276 pp - U:015  [+53 exp]
 Pz IVF1 ,  , 1 bars , 198 exp , Niemcy , 9/10 , 6 kill , 276 pp - U:016  [+54 exp]
+  Pz IIIL ,  , 2 bars , 228 exp , Niemcy , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:019  [+48 exp]

Rozpoznanie
*  PSW 222 ,  , 3 bars , 306 exp , Niemcy , 7/10 , Recon,  Bridging, 7 kill , 0 pp - U:005  [+79 exp]
 PSW 232 ,  , 1 bars , 164 exp , Niemcy , 10/10 , Recon, 2 kill , 240 pp - U:013  [+57 exp]
 PSW 222 ,  , 1 bars , 177 exp , Niemcy , 8/10 , Recon,  Bridging, 0 kill , 120 pp - U:018  [+6 exp]

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 1 bars , 117 exp , Niemcy , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:014  [+42 exp]

Artyleria
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 423 exp , Niemcy , 13/10 , Combat Support  , 10 kill , 0 pp - U:004  [+112 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 246 exp , Niemcy , 11/10 , 5 kill , 580 pp - U:008  [+68 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 ,  , 1 bars , 154 exp , Niemcy , 11/10 , 7 kill , 699 pp - U:012  [+51 exp]

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 1 bars , 162 exp , Niemcy , 11/10 , Air Defense, 0 kill , 250 pp - U:017

Myśliwiec
+  Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 577 exp , Niemcy , 11/10 , Influence  , Special Munition, Support, 10 kill , 0 pp - U:006  [+130 exp]
 Fw-190A-3 ,  , 3 bars , 315 exp , Niemcy , 8/10 , Battlefield Intelligence  , Support, Special Munition, 9 kill , 600 pp - U:011  [+92 exp]

Bomb. taktyczny
+  Ju-87D ,  , 4 bars , 436 exp , Niemcy , 13/10 , Fire Discipline  , Support, Special Munition, 9 kill , 0 pp - U:009  [+96 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:90   TNK:14   RCN:17   AT:7    FLAK:8    FORT:37   ATY:31   AD:11   FTR:16   TB:4    DD:1    BS:1    CRs:1      Total: 238
Lost  : INF:4    TNK:1    RCN:2    FTR:2      Total: 9

BV  8
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 22, 2016, 10:29:20
Ha, brawura i brak pomyślunku mało mnie nie zgubił w tej bitwie.
W HQ wymiana czołgów na PzIVF2, modernizacja piechoty, reconów.
Jest limit rozstawienia, a wstęp mówił wyraźnie, że samoloty rozstawię po naprawie lotniska.
Przeczytałem i zapomniałem ... więc po rozstawieniu zonk, przecież nie mam saperów aby naprawić lotnisko.
A flaka lub plotki także nie wystawiłem. I stałem się bezbronny przeciw lotnictwu.
Nic to, postanawiam spróbować bez lotnictwa ... co tam mogą mieć partyzanci ... tak myślałem, do czasu aż nadleciały
bombowce i zaczęły mi zdejmować z jednostek po 3-4 punkty na atak ... więc nastąpiła zmiana priorytetów - postawiłem na brawurę i najszybsze jednostki posłałem na zachód, aby przejąć lotnisko przeciwnika, a reszta się broniła w centrum jak mogła przed partyzantami i samolotami. Jak wystawiłem moje lotnictwo to był tylko moment jak opanowałem sytuację i rozwiązałem swoje problemy w powietrzu jak i na lądzie.

Raport zdjęciowy: Atak na moje tyły ...

(http://www.opengeneral.pl/scen/T01_09.JPG)

OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.6
Campaign: !T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Chrzest bojowy , #0 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4/B
 2   Utrzymać miasto , #1 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Ju-87D
 3   Przez rzekę , #2 , Brilliant Victory , score:52
 4   Desant , #3 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: StuG IIIF
 5   Kontratak , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   Afryka , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   Rosyjska zima , #6 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Pz IIIL
 8   Leningrad , #7 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: StuG IIIF
 9   Partyzanci , #8 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 501  *  Average: 55

..
Current scenario: Partyzanci,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 3646 , Current prestige is 817
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +500, Misja ratunkowa , cap 12500, 16 turns prestige: 520
if V : +450, Misja ratunkowa , cap 12500, 18 turns prestige: 520
if TV: +300, Misja ratunkowa , cap 12500, 20 turns prestige: 520
if Ls: +200, Misja ratunkowa , cap 12500, 20 turns prestige: 520

Piechota
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 622 exp , Niemcy , 7/10 , Devastating Fire  , 20 kill , 0 pp - U:001  [+54 exp]
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 364 exp , Niemcy , 5/10 , Extended Front  , 13 kill , 0 pp - U:002  [+23 exp]
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 632 exp , Niemcy , 14/10 , Overwhelming Attack  , 19 kill , 0 pp - U:003

Czołg
 Pz IVF2 ,  , 4 bars , 470 exp , Niemcy , 6/10 , Aggressive Attack  , 44 kill , 360 pp - U:007  [+79 exp]
 Pz IVF2 ,  , 2 bars , 258 exp , Niemcy , 7/10 , 13 kill , 360 pp - U:014  [+39 exp]
 Pz IVF2 ,  , 1 bars , 198 exp , Niemcy , 10/10 , 6 kill , 360 pp - U:015
+  Pz IVF2 ,  , 2 bars , 228 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:018

Rozpoznanie
*  PSW 222 Ausf. B ,  , 3 bars , 322 exp , Niemcy , 7/10 , Recon,  Bridging, 7 kill , 0 pp - U:005  [+16 exp]
 PSW 232 ,  , 1 bars , 164 exp , Niemcy , 11/10 , Recon, 2 kill , 264 pp - U:012
 PSW 222 Ausf. B ,  , 2 bars , 255 exp , Niemcy , 3/10 , Recon,  Bridging, 1 kill , 156 pp - U:017  [+78 exp]

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 1 bars , 117 exp , Niemcy , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:013
+  StuG IIIF ,  , 2 bars , 220 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:019

Artyleria
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 463 exp , Niemcy , 10/10 , Combat Support  , 11 kill , 0 pp - U:004  [+40 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 305 exp , Niemcy , 6/10 , Skilled Reconnaissance  , 7 kill , 528 pp - U:008  [+59 exp]
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 177 exp , Niemcy , 7/10 , 7 kill , 768 pp - U:011  [+23 exp]

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 1 bars , 162 exp , Niemcy , 11/10 , Air Defense, 0 kill , 250 pp - U:016

Myśliwiec
+  Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 652 exp , Niemcy , 10/10 , Influence  , Special Munition, Support, 13 kill , 0 pp - U:006  [+75 exp]
 Fw-190A-3 ,  , 3 bars , 380 exp , Niemcy , 10/10 , Battlefield Intelligence  , Support, Special Munition, 11 kill , 600 pp - U:010  [+65 exp]

Bomb. taktyczny
+  Ju-87D ,  , 5 bars , 518 exp , Niemcy , 13/10 , Fire Discipline  , Support, Special Munition, 10 kill , 0 pp - U:009  [+82 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:102  TNK:14   RCN:20   AT:7    FLAK:8    FORT:37   ATY:36   AD:11   FTR:16   TB:8    DD:1    BS:1    CRs:1      Total: 262
Lost  : INF:7    TNK:1    RCN:2    FTR:2      Total: 12

BV  9
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 23, 2016, 12:19:38
Tym razem nonszalancja i nieuwaga srogo się zemściła.
Na początek zakupuję nowość z naszych fabryk, czyli jednostkę Tygrysów
oraz samobieżną artylerię.
Ruszam z impetem na pomoc broniącym się jednostkom, kilka jednak posyłam na inne kierunki, aby zdobyć jednak trochę dodatkowych flag. Wszystko idzie po mojej myśli, bez problemu, aż do feralnej tury. Po pierwsze, nie spodziewałem się, że 9-cio punktowa jednostka T34 (z dowódcą) zmiecie z powierzchni ziemi  moją jednostkę PzIV (8 pkt. z liderem, stała w strumieniu), a w następnym ruchu, pozostawiłem bez osłony osłabionego po walkach Junkersa i znalazła się jakaś zabłąkana jednostka Jaków, która bez litości zlikwidowała mi doświadczoną i z liderem jednostkę bombowców. Cóż, uroki wojny ...

Raport zdjęciowy: To właśnie ten morderczy T34 ... likwiduję go wszystkim co mam.

(http://www.opengeneral.pl/scen/T01_10.JPG)

OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.6
Campaign: !T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Chrzest bojowy , #0 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4/B
 2   Utrzymać miasto , #1 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Ju-87D
 3   Przez rzekę , #2 , Brilliant Victory , score:52
 4   Desant , #3 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: StuG IIIF
 5   Kontratak , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   Afryka , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   Rosyjska zima , #6 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Pz IIIL
 8   Leningrad , #7 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: StuG IIIF
 9   Partyzanci , #8 , Brilliant Victory , score:62
10   Misja ratunkowa , #9 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 555  *  Average: 55

..
Current scenario: Misja ratunkowa,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 4258 , Current prestige is 719
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +400, Ucieczka , cap 13000, 12 turns prestige: 420
if V : +250, Ucieczka , cap 13000, 14 turns prestige: 490
if TV: +150, Ucieczka , cap 13000, 16 turns prestige: 560
Ls: Loss , turn prestige: 560

Piechota
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 661 exp , Niemcy , 8/10 , Devastating Fire  , 23 kill , 0 pp - U:001  [+39 exp]
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 405 exp , Niemcy , 6/10 , Extended Front  , 15 kill , 0 pp - U:002  [+41 exp]
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 686 exp , Niemcy , 11/10 , Overwhelming Attack  , 22 kill , 0 pp - U:003  [+54 exp]

Czołg
 Pz IVF2 ,  , 5 bars , 501 exp , Niemcy , 8/10 , Aggressive Attack  , 47 kill , 360 pp - U:007  [+31 exp]
 Pz IVF2 ,  , 3 bars , 344 exp , Niemcy , 9/10 , 17 kill , 360 pp - U:014  [+86 exp]
+  Pz IVF2 ,  , 2 bars , 243 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:018  [+15 exp]
 Tiger ,  , 2 bars , 299 exp , Niemcy , 9/10 , 2 kill , 600 pp - U:065  [+69 exp]

Rozpoznanie
*  PSW 222 Ausf. B ,  , 3 bars , 334 exp , Niemcy , 10/10 , Recon,  Bridging, 8 kill , 0 pp - U:005  [+12 exp]
 PSW 232 ,  , 1 bars , 195 exp , Niemcy , 10/10 , Recon, 3 kill , 240 pp - U:012  [+31 exp]
 PSW 222 Ausf. B ,  , 2 bars , 271 exp , Niemcy , 10/10 , Recon,  Bridging, 3 kill , 156 pp - U:017  [+16 exp]

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 1 bars , 131 exp , Niemcy , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:013  [+14 exp]
+  StuG IIIF ,  , 2 bars , 260 exp , Niemcy , 6/10 , 0 kill , 0 pp - U:019  [+40 exp]

Artyleria
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 489 exp , Niemcy , 14/10 , Combat Support  , 12 kill , 0 pp - U:004  [+26 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 338 exp , Niemcy , 9/10 , Skilled Reconnaissance  , 8 kill , 528 pp - U:008  [+33 exp]
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 200 exp , Niemcy , 10/10 , 7 kill , 768 pp - U:011  [+23 exp]
 Wespe ,  , 2 bars , 260 exp , Niemcy , 11/10 , 0 kill , 396 pp - U:066  [+30 exp]

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 1 bars , 166 exp , Niemcy , 11/10 , Air Defense, 1 kill , 250 pp - U:016  [+4 exp]

Myśliwiec
+  Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 730 exp , Niemcy , 7/10 , Influence  , Special Munition, Support, 15 kill , 0 pp - U:006  [+78 exp]
 Fw-190A-3 ,  , 4 bars , 463 exp , Niemcy , 8/10 , Battlefield Intelligence  , Support, Special Munition, 15 kill , 600 pp - U:010  [+83 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:116  TNK:16   RCN:21   AT:9    FLAK:11   FORT:40   ATY:39   AD:13   FTR:19   TB:10   DD:1    BS:1    CRs:1      Total: 297
Lost  : INF:7    TNK:2    RCN:2    FTR:2    TB:1      Total: 14

BV 10
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Styczeń 23, 2016, 03:33:16
Podwyższasz stany piechocie? Nie szkoda Tobie prestiżu?


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 23, 2016, 11:21:47
Akurat w tej kampanii prestiż to nie problem, ale tak ogólnie to przeważnie
lubię podwyższać stany wszystkim jednostkom, są wówczas mniej wrażliwe
na moje błędy tzn. trudniej bezpowrotnie giną :)
Dlatego też zapewne osiągam dużo gorsze wyniki niż inni ... ale cóż, taki mój styl.


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Styczeń 23, 2016, 03:30:23
Pytam,bo po prostu ja piechotą gram hiper ostrożnie. ;)  Ale i też nigdy jej nie podwyższam. ;) Poza wyjątkowymi kampaniami. powodzenia w bojach!


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Styczeń 23, 2016, 03:45:18
Taktyka podnoszenia stanów nie jest zła, ale moim zdaniem popełniacie elementarny błąd.
Jednostka z podniesionymi stanami jest rzeczywiście potężniejsza i odporniejsza, niestety odbywa się to kosztem wielkości armii,  a to spory problem w tej grze... Każda dodatkowa jednostka to dodatkowy atak, który potrafi przesądzić o zwycięstwie w starciu...
Dlatego radziłbym zapychać armie tanim sprzętem, czyli moździerze, działka polowe, km'y, lekkie ppance, holowane flaki itp...
To powinno istotnie zmienić sytuacje.
Miałoby uzasadnienie nawet w przypadku gry "historycznej", wspomniane jednostki mogłyby reprezentować przeróżne "ciężkie kompanie" w ramach batalionów czy pułków...


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Styczeń 23, 2016, 08:43:35
Nie czas i miejsce, ale ja lepiej gram , mając elitarne siły. Konkretne 2, 3 jednostki pancerne itp. Te są podwyższane. Inne- nie.


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Styczeń 23, 2016, 10:14:50
Nie czas i miejsce, ale ja lepiej gram , mając elitarne siły. Konkretne 2, 3 jednostki pancerne itp. Te są podwyższane. Inne- nie.
Nie zrozumiałeś, nie sugerowałem by zastępować elitarne jednostki drobnicą, ale żeby je nimi uzupełniać i wspierać...
Chcesz mieć 15 punktowego tygrysa, w porządku, ale dokup mu kilka tanich jednostek do osłony...


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Styczeń 24, 2016, 04:26:29
Nie czas i miejsce, ale ja lepiej gram , mając elitarne siły. Konkretne 2, 3 jednostki pancerne itp. Te są podwyższane. Inne- nie.
Nie zrozumiałeś, nie sugerowałem by zastępować elitarne jednostki drobnicą, ale żeby je nimi uzupełniać i wspierać...
Chcesz mieć 15 punktowego tygrysa, w porządku, ale dokup mu kilka tanich jednostek do osłony...
Ależ zrozumiałem.  ;-) Popatrz na me składy. Mam zawsze parę "ciekawostek". Już mi minął czas na składy pt. 6 x Pantera, 6 x T-34. ;)


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 27, 2016, 09:13:20
I jak zwykle, zbytnia pewność siebie.
Kupiłem jednostkę bombowców HS-129, doposażyłem ją w dodatki i ją straciłem, bo się pokusiłem,
na dobicie myśliwców wroga i pozostawiłem ją bez eskorty ... i przyleciały radzieckie posilki i mi zlikwidowały cenną jednostkę.
Reszta - standard, bez większych problemów, parę jednostek rozesłałem po terenie aby pozajmowały flagi.

Raport zdjęciowy: Zajmowanie SH wroga ... wydawało mi się, że to będzie już ... a potrwało jeszcze ze 6 tur

(http://www.opengeneral.pl/scen/T01_11.JPG)

OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.6
Campaign: !T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Chrzest bojowy , #0 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4/B
 2   Utrzymać miasto , #1 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Ju-87D
 3   Przez rzekę , #2 , Brilliant Victory , score:52
 4   Desant , #3 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: StuG IIIF
 5   Kontratak , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   Afryka , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   Rosyjska zima , #6 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Pz IIIL
 8   Leningrad , #7 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: StuG IIIF
 9   Partyzanci , #8 , Brilliant Victory , score:62
10   Misja ratunkowa , #9 , Brilliant Victory , score:54
11   Ucieczka , #10 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 605  *  Average: 55

..
Current scenario: Ucieczka,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 40
Army cost: 2604 , Current prestige is 654
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive
if BV: +750, Wilki morskie , cap 13800, 12 turns prestige: 150
if V : +550, Wilki morskie , cap 13800, 15 turns prestige: 150
if TV: +350, Wilki morskie , cap 13800, 18 turns prestige: 150
Ls: Loss , turn prestige: 150

Piechota
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 736 exp , Niemcy , 6/10 , Devastating Fire  , 26 kill , 0 pp - U:001  = Escaped!  [+75 exp]
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 487 exp , Niemcy , 8/10 , Extended Front  , 19 kill , 0 pp - U:002  = Escaped!  [+82 exp]
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 775 exp , Niemcy , 5/10 , Overwhelming Attack  , 25 kill , 0 pp - U:003  = Escaped!  [+89 exp]

Czołg
 Pz IVF2 ,  , 5 bars , 571 exp , Niemcy , 7/10 , Aggressive Attack  , 50 kill , 360 pp - U:007  = Escaped!  [+70 exp]
 Pz IVF2 ,  , 3 bars , 389 exp , Niemcy , 8/10 , 20 kill , 360 pp - U:013  = Escaped!  [+45 exp]
+  Pz IVF2 ,  , 3 bars , 304 exp , Niemcy , 5/10 , 8 kill , 0 pp - U:016  = Escaped!  [+61 exp]
 Tiger ,  , 3 bars , 341 exp , Niemcy , 9/10 , 4 kill , 600 pp - U:018  [+42 exp]

Rozpoznanie
*  PSW 222 Ausf. B ,  , 4 bars , 473 exp , Niemcy , 2/10 , Recon,  Bridging, 10 kill , 0 pp - U:005  [+139 exp]
 PSW 232 ,  , 2 bars , 245 exp , Niemcy , 7/10 , Recon, 4 kill , 240 pp - U:011  [+50 exp]
 PSW 222 Ausf. B ,  , 3 bars , 323 exp , Niemcy , 8/10 , Recon,  Bridging, 5 kill , 156 pp - U:015  = Escaped!  [+52 exp]

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 1 bars , 166 exp , Niemcy , 9/10 , 9 kill , 0 pp - U:012  = Escaped!  [+35 exp]
+  StuG IIIF ,  , 2 bars , 260 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:017

Artyleria
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 528 exp , Niemcy , 11/10 , Combat Support  , 15 kill , 0 pp - U:004  [+39 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 368 exp , Niemcy , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 8 kill , 528 pp - U:008  = Escaped!  [+30 exp]
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 238 exp , Niemcy , 10/10 , 8 kill , 768 pp - U:010  [+38 exp]
 Wespe ,  , 3 bars , 335 exp , Niemcy , 11/10 , 0 kill , 396 pp - U:019  [+75 exp]

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 1 bars , 168 exp , Niemcy , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 228 pp - U:014  = Escaped!  [+2 exp]

Myśliwiec
+  Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 802 exp , Niemcy , 8/10 , Influence  , Special Munition, Support, 17 kill , 0 pp - U:006  [+72 exp]
 Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 529 exp , Niemcy , 9/10 , Battlefield Intelligence  , Support, Special Munition, 19 kill , 600 pp - U:009  [+66 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:133  TNK:20   RCN:25   AT:10   FLAK:13   FORT:45   ATY:43   AD:13   FTR:23   TB:11   DD:1    BS:1    CRs:1      Total: 339
Lost  : INF:8    TNK:2    RCN:2    FTR:2    TB:2      Total: 16

BV 11
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 27, 2016, 10:10:32
Nie będę już inwestował w lotnictwo. Muszą sobie poradzić z tym co mają.
Idę w moc pancerza i wymieniam Pz IV z liderem na na Pz VI i go wzmacniam do stanu 15.
Desantuję się dość daleko i potem trochę mozolnie (Tygrysy ....) gramolę się przez lasy.
Spadochroniarze odcinają wroga od posiłków zajmując jego SH.
I to już cała historia ...
(fajna mapa - nigdy wcześniej na niej nie grałem)

Raport zdjęciowy: Teraz mój potwór zaatakuje po czterech szarżach ostatnią piechotę i zniszczy ją jedną salwą :)

(http://www.opengeneral.pl/scen/T01_12.JPG)

OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.6
Campaign: !T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Chrzest bojowy , #0 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4/B
 2   Utrzymać miasto , #1 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Ju-87D
 3   Przez rzekę , #2 , Brilliant Victory , score:52
 4   Desant , #3 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: StuG IIIF
 5   Kontratak , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   Afryka , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   Rosyjska zima , #6 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Pz IIIL
 8   Leningrad , #7 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: StuG IIIF
 9   Partyzanci , #8 , Brilliant Victory , score:62
10   Misja ratunkowa , #9 , Brilliant Victory , score:54
11   Ucieczka , #10 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Kradschutzen 43
12   Wilki morskie , #11 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 667  *  Average: 55

..
Current scenario: Wilki morskie,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 5130 , Current prestige is 1172
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Defensive
if BV: +400, Kaukaz , cap 14550, 17 turns prestige: 450
if V : +300, Kaukaz , cap 14550, 19 turns prestige: 450
if TV: +200, Kaukaz , cap 14550, 22 turns prestige: 450
Ls: Loss , turn prestige: 450

Piechota
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 851 exp , Niemcy , 5/10 , Devastating Fire  , 27 kill , 0 pp - U:001  [+115 exp]
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 546 exp , Niemcy , 3/10 , Extended Front  , 20 kill , 0 pp - U:002  [+59 exp]
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 855 exp , Niemcy , 6/10 , Overwhelming Attack  , 26 kill , 0 pp - U:003  [+80 exp]

Czołg
 Tiger ,  , 5 bars , 710 exp , Niemcy , 15/10 , Aggressive Attack  , 64 kill , 900 pp - U:007  [+139 exp]
 Pz IVF2 ,  , 5 bars , 527 exp , Niemcy , 6/10 , Devastating Fire  , 24 kill , 360 pp - U:013  [+138 exp]
+  Pz IVF2 ,  , 3 bars , 357 exp , Niemcy , 5/10 , 9 kill , 0 pp - U:016  [+53 exp]
 Tiger ,  , 3 bars , 369 exp , Niemcy , 9/10 , 4 kill , 600 pp - U:018  [+28 exp]

Rozpoznanie
*  PSW 222 Ausf. B ,  , 5 bars , 540 exp , Niemcy , 8/10 , Combat Support  , Recon,  Bridging, 10 kill , 0 pp - U:005  [+67 exp]
 PSW 232 ,  , 2 bars , 260 exp , Niemcy , 11/10 , Recon, 6 kill , 264 pp - U:011  [+15 exp]
 PSW 222 Ausf. B ,  , 3 bars , 335 exp , Niemcy , 9/10 , Recon,  Bridging, 7 kill , 156 pp - U:015  [+12 exp]
+  Kradschutzen 43 ,  , 2 bars , 242 exp , Niemcy , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:020  [+32 exp]

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 2 bars , 214 exp , Niemcy , 1/10 , 9 kill , 0 pp - U:012  [+48 exp]
+  StuG IIIF ,  , 2 bars , 297 exp , Niemcy , 3/10 , 1 kill , 0 pp - U:017  [+37 exp]

Artyleria
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 572 exp , Niemcy , 15/10 , Combat Support  , 16 kill , 0 pp - U:004  [+44 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 425 exp , Niemcy , 12/10 , Skilled Reconnaissance  , 9 kill , 633 pp - U:008  [+57 exp]
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 266 exp , Niemcy , 12/10 , 9 kill , 921 pp - U:010  [+28 exp]
 Wespe ,  , 3 bars , 379 exp , Niemcy , 13/10 , 3 kill , 468 pp - U:019  [+44 exp]

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 1 bars , 184 exp , Niemcy , 10/10 , Air Defense, 2 kill , 228 pp - U:014  [+16 exp]

Myśliwiec
+  Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 884 exp , Niemcy , 8/10 , Influence  , Special Munition, Support, 18 kill , 0 pp - U:006  [+82 exp]
 Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 584 exp , Niemcy , 4/10 , Battlefield Intelligence  , Support, Special Munition, 22 kill , 600 pp - U:009  [+55 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:152  TNK:21   RCN:26   AT:12   FLAK:14   FORT:47   ATY:51   AD:14   FTR:26   TB:13   DD:1    BS:1    CRs:1      Total: 379
Lost  : INF:8    TNK:2    RCN:2    FTR:2    TB:2      Total: 16

BV 12
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 27, 2016, 11:23:09
Jak mają być góry, to idziemy na całość, zamieniam grenadierów pancernych na jednostki górskie.
I sobie myślę, zaszaleję - zaopatruję się w Leopolda - myślę sobie, postrzelam sobie w te góry.
A tu zonk - nie ma możliwości wystawienia, pewnie dlatego, że nie ma torów. Nic to ... poczeka na lepsze czasy lub sprzedam w następnej rundzie.
Sama walka właściwie bez historii, aby się przedrzeć z jednostkami tam gdzie potrzeba.
Szkoda tylko motocyklistów, których otrzymałem w prezencie ... za daleko się wysforowali i zostali skarceni "do zera".

Raport zdjęciowy: A teraz zniszczymy posterunek ....

(http://www.opengeneral.pl/scen/T01_13.JPG)

OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.6
Campaign: !T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Chrzest bojowy , #0 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4/B
 2   Utrzymać miasto , #1 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Ju-87D
 3   Przez rzekę , #2 , Brilliant Victory , score:52
 4   Desant , #3 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: StuG IIIF
 5   Kontratak , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   Afryka , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   Rosyjska zima , #6 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Pz IIIL
 8   Leningrad , #7 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: StuG IIIF
 9   Partyzanci , #8 , Brilliant Victory , score:62
10   Misja ratunkowa , #9 , Brilliant Victory , score:54
11   Ucieczka , #10 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Kradschutzen 43
12   Wilki morskie , #11 , Brilliant Victory , score:62
13   Kaukaz , #12 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 725  *  Average: 55

..
Current scenario: Kaukaz,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 5886 , Current prestige is 1793
Prestige available on map yet is 200 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Defensive
if BV: +850, Achtung Panzer! , cap 16000, 18 turns prestige: 580
if V : +650, Achtung Panzer! , cap 16000, 21 turns prestige: 580
if TV: +450, Achtung Panzer! , cap 16000, 23 turns prestige: 580
Ls: Loss , turn prestige: 580

Piechota
*  Gebirgsjaeger 41 , Maultiere ,  , 5 bars , 905 exp , Niemcy , 4/10 , Devastating Fire  , 30 kill , 0 pp - U:001  [+54 exp]
*  Gebirgsjaeger 41 , Maultiere ,  , 5 bars , 560 exp , Niemcy , 3/10 , Extended Front  , 20 kill , 0 pp - U:002  [+14 exp]
*  Gebirgsjaeger 41 , Maultiere ,  , 5 bars , 881 exp , Niemcy , 3/10 , Overwhelming Attack  , 27 kill , 0 pp - U:003  [+26 exp]

Czołg
 Tiger ,  , 5 bars , 828 exp , Niemcy , 13/10 , Aggressive Attack  , 72 kill , 780 pp - U:007  [+118 exp]
 Pz IVF2 ,  , 5 bars , 721 exp , Niemcy , 9/10 , Devastating Fire  , 33 kill , 360 pp - U:013  [+194 exp]
+  Pz IVF2 ,  , 4 bars , 463 exp , Niemcy , 11/10 , 12 kill , 0 pp - U:016  [+106 exp]
 Tiger ,  , 4 bars , 456 exp , Niemcy , 11/10 , 10 kill , 660 pp - U:018  [+87 exp]

Rozpoznanie
*  PSW 222 Ausf. B ,  , 5 bars , 597 exp , Niemcy , 7/10 , Combat Support  , Recon,  Bridging, 10 kill , 0 pp - U:005  [+57 exp]
 PSW 232 ,  , 3 bars , 308 exp , Niemcy , 8/10 , Recon, 7 kill , 240 pp - U:011  [+48 exp]
 PSW 222 Ausf. B ,  , 3 bars , 346 exp , Niemcy , 9/10 , Recon,  Bridging, 8 kill , 156 pp - U:015  [+11 exp]

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 2 bars , 222 exp , Niemcy , 7/10 , 10 kill , 0 pp - U:012  [+8 exp]
+  StuG IIIF ,  , 3 bars , 355 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:017  [+58 exp]

Artyleria
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 631 exp , Niemcy , 15/10 , Combat Support  , 19 kill , 0 pp - U:004  [+59 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 457 exp , Niemcy , 12/10 , Skilled Reconnaissance  , 10 kill , 633 pp - U:008  [+32 exp]
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 297 exp , Niemcy , 12/10 , 10 kill , 921 pp - U:010  [+31 exp]
 Wespe ,  , 4 bars , 435 exp , Niemcy , 13/10 , Reconnaissance Movement  , 3 kill , 468 pp - U:019  [+56 exp]
 Leopold 80 ,  , 2 bars , 220 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 840 pp - U:075

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 1 bars , 184 exp , Niemcy , 10/10 , Air Defense, 2 kill , 228 pp - U:014

Myśliwiec
+  Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 954 exp , Niemcy , 9/10 , Influence  , Special Munition, Support, 20 kill , 0 pp - U:006  [+70 exp]
 Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 653 exp , Niemcy , 9/10 , Battlefield Intelligence  , Support, Special Munition, 24 kill , 600 pp - U:009  [+69 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:169  TNK:23   RCN:30   AT:14   FLAK:14   FORT:56   ATY:57   AD:15   FTR:28   TB:15   DD:1    BS:1    CRs:1      Total: 424
Lost  : INF:9    TNK:2    RCN:3    FTR:2    TB:2      Total: 18

BV 13
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 28, 2016, 12:15:26
Jak nam grożą tanki,to i ja się zaopatruję w najnowszy sprzęt + artylerię samobieżną (Leopolda sprzedaję).
Radzieccy z impetem atakują, ale moja artyleria jest zabójczo skuteczna, a czołgi szarżują raz za razem.
Na pónocy postanawiam, że SS ma sobie radzić same ... i dają radę, dopiero pod koniec, przeprawiam się przez rzekę i ich wyręczam w zdobyciu VH.
Na tak wyszkolone Tygrysy i Pantery nie ma mocnych ...

Raport zdjęciowy: Przeprawa przez rzekę ....

(http://www.opengeneral.pl/scen/T01_14.JPG)


OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.6
Campaign: !T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Chrzest bojowy , #0 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-4/B
 2   Utrzymać miasto , #1 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Ju-87D
 3   Przez rzekę , #2 , Brilliant Victory , score:52
 4   Desant , #3 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: StuG IIIF
 5   Kontratak , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   Afryka , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   Rosyjska zima , #6 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Pz IIIL
 8   Leningrad , #7 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: StuG IIIF
 9   Partyzanci , #8 , Brilliant Victory , score:62
10   Misja ratunkowa , #9 , Brilliant Victory , score:54
11   Ucieczka , #10 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Kradschutzen 43
12   Wilki morskie , #11 , Brilliant Victory , score:62
13   Kaukaz , #12 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: JagdPz IV
14   Achtung Panzer! , #13 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 788  *  Average: 56

..
Current scenario: Achtung Panzer!,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 7178 , Current prestige is 906
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Aggressive
BV: Win , turn prestige: 370
V : Win , turn prestige: 445
TV: Win , turn prestige: 520
Ls: Loss , turn prestige: 520

Piechota
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 926 exp , Niemcy , 6/10 , Devastating Fire  , 30 kill , 0 pp - U:001  [+21 exp]
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 563 exp , Niemcy , 10/10 , Extended Front  , 21 kill , 0 pp - U:002  [+3 exp]
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 993 exp , Niemcy , 10/10 , Overwhelming Attack  , 30 kill , 0 pp - U:003  [+112 exp]

Czołg
 Tiger ,  , 5 bars , 908 exp , Niemcy , 15/10 , Aggressive Attack  , 84 kill , 900 pp - U:007  [+80 exp]
 Panther D ,  , 5 bars , 776 exp , Niemcy , 13/10 , Devastating Fire  , 37 kill , 608 pp - U:013  [+55 exp]
+  Panther D ,  , 4 bars , 481 exp , Niemcy , 10/10 , 14 kill , 0 pp - U:016  [+18 exp]
 Tiger ,  , 5 bars , 540 exp , Niemcy , 10/10 , First Strike  , 18 kill , 600 pp - U:018  [+84 exp]
 Panther D ,  , 2 bars , 299 exp , Niemcy , 9/10 , 1 kill , 468 pp - U:020  [+9 exp]
 Panther D ,  , 3 bars , 361 exp , Niemcy , 10/10 , Combat Support  , 1 kill , 468 pp - U:115  [+71 exp]

Rozpoznanie
*  PSW 222 Ausf. B ,  , 5 bars , 598 exp , Niemcy , 10/10 , Combat Support  , Recon,  Bridging, 11 kill , 0 pp - U:005  [+1 exp]
 PSW 232 ,  , 3 bars , 316 exp , Niemcy , 10/10 , Recon, 8 kill , 240 pp - U:011  [+8 exp]
 PSW 222 Ausf. B ,  , 3 bars , 380 exp , Niemcy , 9/10 , Recon,  Bridging, 10 kill , 156 pp - U:015  [+34 exp]

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 2 bars , 244 exp , Niemcy , 9/10 , 10 kill , 0 pp - U:012  [+22 exp]
+  StuG IIIF ,  , 3 bars , 355 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:017
+  JagdPz IV ,  , 2 bars , 294 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:021  [+4 exp]

Artyleria
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 672 exp , Niemcy , 11/10 , Combat Support  , 21 kill , 0 pp - U:004  [+41 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 486 exp , Niemcy , 12/10 , Skilled Reconnaissance  , 10 kill , 633 pp - U:008  [+29 exp]
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 336 exp , Niemcy , 12/10 , Determined Defense  , 12 kill , 921 pp - U:010  [+39 exp]
 Wespe ,  , 4 bars , 498 exp , Niemcy , 13/10 , Reconnaissance Movement  , 4 kill , 468 pp - U:019  [+63 exp]
 Hummel ,  , 3 bars , 325 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 444 pp - U:116  [+35 exp]
 Hummel ,  , 3 bars , 302 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 444 pp - U:117  [+12 exp]

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 2 bars , 206 exp , Niemcy , 7/10 , Air Defense, 2 kill , 228 pp - U:014  [+22 exp]

Myśliwiec
+  Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 1010 exp , Niemcy , 9/10 , Influence  , Special Munition, Support, 21 kill , 0 pp - U:006  [+56 exp]
 Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 675 exp , Niemcy , 10/10 , Battlefield Intelligence  , Support, Special Munition, 27 kill , 600 pp - U:009  [+22 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:193  TNK:33   RCN:34   AT:18   FLAK:17   FORT:56   ATY:67   AD:18   FTR:31   TB:19   DD:1    BS:1    CRs:1      Total: 489
Lost  : INF:9    TNK:2    RCN:4    FTR:2    TB:2      Total: 19

BV 14
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 28, 2016, 12:18:53
I to już KONIEC.

Kampania klimatyczna i bardzo przyjemna do grania. Taka czysto rozrywkowa, wypoczynkowa ...
można sobie pozwolić na błędy, niedopatrzenia ... czysta przyjemność "bicia" przeciwnika.
Ale i takie kampanie są potrzebne ... nie tylko do nauki.

Czas na moje ordery:

(http://www.opengeneral.pl/scen/T01_HF.JPG)


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Styczeń 28, 2016, 11:11:05
Masz rację, w zalewie gigantomanii, fajnie że są kampanie po prostu do pogrania, ot po bitewce przy piwku, bez przeliczania po 1000-kroć każdego ruchu.
A sam opis czytałem z wielką przyjemnością! ;)
ps. fotki jak wrzucasz?


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: Jaro Styczeń 29, 2016, 10:20:33
Jedynie ppanc strzelający na 2 hexy, który ostrzelał mi czołg zza piechoty mnie zaskoczył i uszczknął sporo pkt. z mojej udowódczonej jednostki pancernej ... w moich konwersjach ta opcja jest wyłączona, więc muszę się do tego przyzwyczaić.
A nie uważasz, że ta opcja powinna być jednak włączona? Daje to fajne możliwości wspierania własnych oddziałów nieopancerzonymi a strzelającymi na 2 hexy jednostkami AD lub FlaK. Ja akurat bardzo lubię tą opcję, choć nieraz z jej powodu cierpiałem. Będzie mi jej brakowało grając Twoje konwersje.

PS
Ja też mam tendencję to szarżowania i kończy się to podobnie. Tyle, że jakoś nie mogę się pogodzić ze stratą i gram zwykle jeszcze raz. Jestem tak przywiązany do swoich jednostek, że ich strata jest niewyobrażalna i nieakceptowalna.
Muszę nad tym popracować.


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Styczeń 29, 2016, 04:38:55

A nie uważasz, że ta opcja powinna być jednak włączona? Daje to fajne możliwości wspierania własnych oddziałów nieopancerzonymi a strzelającymi na 2 hexy jednostkami AD lub FlaK. Ja akurat bardzo lubię tą opcję, choć nieraz z jej powodu cierpiałem. Będzie mi jej brakowało grając Twoje konwersje.
W tym temacie przydałby się stworzyć oddzielny wątek...
Moim zdaniem dobrze by było przedyskutować i ustalić jednorodne ustawienia opcji (nie tylko wspomnianej) dla kampanii w efilu...

Kowdar używa innych, Gustlik innych, w efekcie ja w moim konwersjach miałem spory dylemat...


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: Jaro Styczeń 29, 2016, 04:47:07

A nie uważasz, że ta opcja powinna być jednak włączona? Daje to fajne możliwości wspierania własnych oddziałów nieopancerzonymi a strzelającymi na 2 hexy jednostkami AD lub FlaK. Ja akurat bardzo lubię tą opcję, choć nieraz z jej powodu cierpiałem. Będzie mi jej brakowało grając Twoje konwersje.
W tym temacie przydałby się stworzyć oddzielny wątek...
Moim zdaniem dobrze by było przedyskutować i ustalić jednorodne ustawienia opcji (nie tylko wspomnianej) dla kampanii w efilu...


Jestem za. Dla gracza ważne aby każda kampania w efilu miała te same ustawienia. O wyjątkach powinny informować opisy.
Gdzieś już była o tym dyskusja ale nie mogę znaleźć. Pisał tam chyba Kowdar i ja również...


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Styczeń 29, 2016, 04:53:18
Jestem za. Dla gracza ważne aby każda kampania w efilu miała te same ustawienia. O wyjątkach powinny informować opisy.
Gdzieś już była o tym dyskusja ale nie mogę znaleźć. Pisał tam chyba Kowdar i ja również...
Gdybyś miał moment, stwórz taki wątek, z listą opcji, minimalnym opisem i porównaniem domyślnych opcji u Gustlika i Kowadra...., to by była jakaś podstawa do dyskusji...


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: Jaro Styczeń 29, 2016, 05:03:10
Jestem za. Dla gracza ważne aby każda kampania w efilu miała te same ustawienia. O wyjątkach powinny informować opisy.
Gdzieś już była o tym dyskusja ale nie mogę znaleźć. Pisał tam chyba Kowdar i ja również...
Gdybyś miał moment, stwórz taki wątek, z listą opcji, minimalnym opisem i porównaniem domyślnych opcji u Gustlika i Kowadra...., to by była jakaś podstawa do dyskusji...
Się zrobi, ale dopiero po weekendzie. Od Gustlika wezmę Blitza a od Kowdara ?? Może Kowdar podpowie.


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 29, 2016, 09:41:58
ps. fotki jak wrzucasz?

Przeczytaj:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/obrazki-na-forum/msg39360/#msg39360


Tytuł: Odp: Kowdar - T01 WALKA I TAKTYKA - 100%
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Luty 01, 2016, 04:46:19
OK - Zamykam oficjalnie: 788+100 = 888