Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 26, 2024, 10:33:42 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kowdar - H03 "Zielone Diabły" - 100%  (Przeczytany 12956 razy)
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« : Kwiecień 03, 2016, 11:22:13 »

Trening na poligonie ... bez problemu, chociaż straciłem Henkla w pierwszej turze ... wydawało mi się, że mogę zaatakować plotkę z powietrza ... i tragicznie się to skończyło.

Raport zdjęciowy: Lotnisko zdobyte i pierwszy transport przyjęty .



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 53  *  Average: 53

..
Current scenario: Poligon,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 0 , Current prestige is 250
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +0, Operacja "Weserübung" , cap 0, 10 turns prestige: 100
if V : +0, Operacja "Weserübung" , cap 0, 12 turns prestige: 120
if TV: +0, Operacja "Weserübung" , cap 0, 14 turns prestige: 140
if Ls: +0, Operacja "Weserübung" , cap 0, 14 turns prestige: 140

Piechota
*  Fallschirm 38 , 1FallschirmJagerReg , 0 bars , 30 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:001  [+30 exp]
*  Fallschirm 38 , 2FallschirmJagerReg , 0 bars , 65 exp , Niemcy , 2/10 , 3 kill , 0 pp - U:006  [+65 exp]

Artyleria
*  FJ 7.5 LG 40 , FallschirmArtAbt , 1 bars , 143 exp , Niemcy , 10/10 , Devastating Fire  , 0 kill , 0 pp - U:002  [+43 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:2    TNK:1    RCN:1    ATY:1    AD:1      Total: 6
Lost  : TB:1      Total: 1

BV  1
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #1 : Kwiecień 04, 2016, 12:05:37 »

Zakup to 10.5 LG40.
Bitwa zgodnie z planem, spadochroniarze zajmują oba lotniska, a DP idzie na stolicę.
Trochę krwi napsuł nam tylko ORP Orzeł, umknął przed atakiem niszczyciela i zablokował mi przejście Hippera w pobliże stolicy, po wspieraniu Zielonych Diabłów w zdobyciu południowo-zachodniego lotniska. Ale niszczyciele sobie w końcu poradziły.

Raport zdjęciowy: ORP Orzeł atakuje barki desantowe (a one grodzą mu przejście do fiordu) .



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
--
Campaign score: 113  *  Average: 56

..
Current scenario: Operacja "Weserübung",  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 192 , Current prestige is 58
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +0, Eben Emael , cap 0, 12 turns prestige: 0
if V : +0, Eben Emael , cap 0, 14 turns prestige: 0
if TV: +0, Eben Emael , cap 0, 18 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm 38 , 1FallschirmJagerReg , 0 bars , 50 exp , Niemcy , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+20 exp]
*  Fallschirm 38 , 2FallschirmJagerReg , 0 bars , 97 exp , Niemcy , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:003  [+32 exp]

Artyleria
*  FJ 7.5 LG 40 , FallschirmArtAbt , 1 bars , 169 exp , Niemcy , 9/10 , Devastating Fire  , 0 kill , 0 pp - U:002  [+26 exp]
 FJ 10.5 LG40 ,  , 0 bars , 14 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 192 pp - U:037  [+14 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:6    TNK:1    RCN:1    AT:1    FLAK:2    FORT:5    ATY:2    AD:2    FTR:1    SUB:1      Total: 22
Lost  : INF:1    AT:1    TB:1      Total: 3

BV  2
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #2 : Kwiecień 04, 2016, 12:07:41 »

Ta kampania świetnie się zaczyna, ale potem właściwie kończą się misje spadochronowe, a na dodatek jest jeden scenariusz, w którym kilka godzin trzeba się bronić na pustyni przed Anglikami... To mnie skutecznie zniechęciło do tej kampanii, nawet chyba jej nie dokończyłem. Ale z chęcią poczytam Twoje doświadczenia Smiley
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #3 : Kwiecień 04, 2016, 12:50:54 »

Brak kasy na jakiekolwiek zakupy.
Wystawiam spadochroniarzy, resztę desantuję. Zdobywam wszystkie mosty.
Przy wsparciu Luftwaffe, skutecznie się bronię w newralgicznym pkt.
Przybywa Wermacht i dość szczęśliwie spanikowani Holendrzy opuszczają Maastricht, którą zajmuję kolarzami.
Faktycznie błyskawiczne zwycięstwo ... chciałem jeszcze trochę podoświadczać corowców, ale cóż ... Blitzkrieg do czegoś zobowiązuje.

Raport zdjęciowy: Kontratak Belgów na jeden z mostów - ale słabiutkie coś te ataki .



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 176  *  Average: 58

..
Current scenario: Eben Emael,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 192 , Current prestige is 123
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 4
AI stance is Defensive
if BV: +0, Operacja "Hannibal" , cap 0, 8 turns prestige: 0
if V : +0, Operacja "Hannibal" , cap 0, 10 turns prestige: 0
if TV: +0, Operacja "Hannibal" , cap 0, 12 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm 38 , 1FallschirmJagerReg , 0 bars , 68 exp , Niemcy , 5/10 , 4 kill , 0 pp - U:001  [+18 exp]
*  Fallschirm 38 , 2FallschirmJagerReg , 1 bars , 152 exp , Niemcy , 4/10 , 5 kill , 0 pp - U:003  [+55 exp]

Artyleria
*  FJ 7.5 LG 40 , FallschirmArtAbt , 1 bars , 198 exp , Niemcy , 11/10 , Devastating Fire  , 0 kill , 0 pp - U:002  [+29 exp]
 FJ 10.5 LG40 ,  , 0 bars , 35 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 192 pp - U:004  [+21 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:8    TNK:1    RCN:1    AT:1    FLAK:3    FORT:10   ATY:3    AD:3    FTR:1    SUB:1      Total: 32
Lost  : INF:1    AT:1    TB:1      Total: 3

BV  3
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2016, 05:10:24 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #4 : Kwiecień 04, 2016, 09:37:47 »

Kasy niewiele, starcza tylko na moździerz.
Opanowanie mostów bez problemów, tylko sporo mi krwi napsuły dwa brytyjskie niszczyciele.
Groźną plotkę wyeliminowały Stukasy, oczywiście nie obyło się bez strat.
To przez nie, moje corowe, spadochronowe artylerie zakończyły zmagania z minimalnymi stanami,
aż je chowałem po krzakach, aby mi jakiś zbłąkany oddział nie rozstrzelał.
Nawet krążowniki, które nadpłynęły z pomocą niewiele pomogły z tymi niszczycielami ... więc co zrobiłem ...
ano wyczerpałem im amunicje atakując wszystko i wszystkim co było w zasięgu obrony okrętów.
A potem to już poszło leciutko ... oczywiście cały czas wróg napiera, aby odbić mosty, ale z czołgami to sobie poradziło lotnictwo, a reszta nie była zagrożeniem.
Być może trochę za łatwo lądowe wojska Wermachtu i Waffen SS przebijają się do cieśniny.
Wygrywam niszcząc wszystko co wrogie.

Raport zdjęciowy: Waffen SS przebija się do nas z odsieczą .



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:63
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 228  *  Average: 57

..
Current scenario: Operacja "Hannibal",  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 312 , Current prestige is 123
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Operacja "Mercury" , cap 0, 12 turns prestige: 0
if V : +0, Operacja "Mercury" , cap 0, 12 turns prestige: 0
if TV: +0, Operacja "Mercury" , cap 0, 12 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm 38 , 1FallschirmJagerReg , 1 bars , 117 exp , Niemcy , 8/10 , 8 kill , 0 pp - U:001  [+49 exp]
*  Fallschirm 38 , 2FallschirmJagerReg , 2 bars , 218 exp , Niemcy , 5/10 , 7 kill , 0 pp - U:003  [+66 exp]

Artyleria
*  FJ 7.5 LG 40 , FallschirmArtAbt , 2 bars , 235 exp , Niemcy , 1/10 , Devastating Fire  , 2 kill , 0 pp - U:002  [+37 exp]
 FJ 10.5 LG40 ,  , 0 bars , 73 exp , Niemcy , 2/10 , 2 kill , 192 pp - U:004  [+38 exp]
 FJ 8.1 GrW 34 ,  , 0 bars , 27 exp , Niemcy , 9/10 , 1 kill , 120 pp - U:075  [+27 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:27   TNK:3    RCN:2    AT:4    FLAK:6    FORT:10   ATY:14   AD:6    FTR:1    SUB:1    DD:2      Total: 76
Lost  : INF:2    RCN:1    AT:1    TB:2      Total: 6

BV  4
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #5 : Kwiecień 04, 2016, 09:44:41 »

Ta gra przypomniała mi, że w 2012 robiłem do tego smacki ..
Specjalnie dla tej kampanii - Viktoria i Porażka oraz Zielone jako wprowadzenie w klimat ...
W folderze, który udostępniam znajduje się jeszcze
Eb --> czyli atak na Fort Eben-Emael
Norwegia --> czyli Operacja Weserübung
Kreta --> operacja Merkury
Jest jeszcze Czechy --> czyli do pierwszego scena ( poligon), ale jeśli użyjemy smack Zielone, to nie ma gdzie podpiąć ...

Więcej nie zostało ukończonych ..

https://drive.google.com/folderview?id=0B3haxaK-W8MGYXRHWUIzNzFzNU0&usp=sharing
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #6 : Kwiecień 04, 2016, 10:34:14 »

Dzięki ... pooglądam ... a teraz na Kretę ...

W HQ znowu nie starcza na zwykłą piechotę, więc ponownie moździerz ...
Źle to na początku rozgrywam ... za małe siły na zachodzie, bo całość core skierowałem na wschód.
A tam mieli sobie poradzić przydzieleni i lotnictwo, tylko że się nie zorientowałem, że z trzech samolotów transportowych, tylko jedne przenosi spadochroniarzy, a reszta musi się wyładować na lotnisku ... i powstał kłopot, kiedy lotniska nie zdobyłem, a spadochroniarze polegli. Już odpuściłem i zakładałem, że to moje core tam na koniec poleci z lotniska na wschodzie, kiedy pojawił się ppanc samobieżny w barce desantowej i Stukasy. Nimi zaatakowałem piechotę w VH, ona wyparowała, a ppanc zdobył VH ... i od tej pory cały czas odpierał wrogie ataki przy wsparciu lotnictwa. Musiałem bardzo dbać aby mu nie zabrakło amunicji. Na wschodzie dość udanie, pierwszy atak na artylerię, udany, ta wredna dla spadochroniarzy broń wyeliminowana. Potem obrona przed wściekłymi atakami, ale spora ilość moich moździerzy  i dział skutecznie studzi zapał wroga. Potem jedynie krwi mi napsuło angielski lotnictwo, które bezkarnie uparło się na mój sztab i pozbawiło go zapasów belek (niestety ale moje myśliwce były daleko na zachodzie). Ale zmasowany ostrzał i brawurowe ataki piechoty (a i skierowałem na wschodnie lotnisko przybyłe działa i piechotę ... na wschodzi i tak nie mieli jak się wyładować z samolotów) spowodowały że porty upadły i mam zasłużone zwycięstwo.
Dobra bitwa, krótka, intensywna, ciekawa.

Raport zdjęciowy: Po desancie i udanej likwidacji artylerii wroga.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:63
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:65
--
Campaign score: 293  *  Average: 58

..
Current scenario: Operacja "Mercury",  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 432 , Current prestige is 203
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Walki o Leningrad , cap 0, 16 turns prestige: 0
if V : +0, Walki o Leningrad , cap 0, 18 turns prestige: 0
if TV: +0, Walki o Leningrad , cap 0, 20 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm 38 , 1FallschirmJagerReg , 2 bars , 257 exp , Niemcy , 6/10 , 11 kill , 0 pp - U:001  [+140 exp]
*  Fallschirm 38 , 2FallschirmJagerReg , 3 bars , 329 exp , Niemcy , 4/10 , 8 kill , 0 pp - U:003  [+111 exp]
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 2 bars , 281 exp , Niemcy , 7/8 , 5 kill , 0 pp - U:025  [+51 exp]

Artyleria
*  FJ 7.5 LG 40 , FallschirmArtAbt , 3 bars , 346 exp , Niemcy , 9/10 , Devastating Fire  , 5 kill , 0 pp - U:002  [+111 exp]
 FJ 10.5 LG40 ,  , 1 bars , 130 exp , Niemcy , 3/10 , 3 kill , 192 pp - U:004  [+57 exp]
 FJ 8.1 GrW 34 ,  , 0 bars , 98 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 120 pp - U:005  [+71 exp]
 FJ 8.1 GrW 34 ,  , 0 bars , 52 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 120 pp - U:054  [+52 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:40   TNK:5    RCN:3    AT:4    FLAK:7    FORT:10   ATY:16   AD:7    FTR:1    SUB:1    DD:2      Total: 96
Lost  : INF:3    RCN:1    AT:1    FTR:1    TB:3      Total: 9

BV  5
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #7 : Kwiecień 05, 2016, 12:32:22 »

Zakupiłem piechociarzy spadochronowych, ale ich niestety straciłem ... nie przetrwali rosyjskiego natarcia.

Nie lubię takiego wystawiania ... moje jednostki rozproszone wzdłuż całej linii obrony.
Na początku myślałem, że to już ostatnia moja bitwa, że Rosjanie rozniosą moją obronę w pył.
Ale powolutku, pomalutku, na początek trzeba było zająć się T-34 (na szczęście miałem Sztukasy i 88-kę),
potem resztę lekkich czołgów, których jest masa. No ale jak ich harce się skończyły, to i stało się trochę bezpieczniej.
Kolejnym celem na liście stała się artyleria Rosjan, która nie pozwalała mi swobodnie się bić z piechotą .. ale też moje zgrupowania artyleryjskie powodowały, że rosyjskim piechociarzom odchodziła wola walki. I tak krok za krokiem było coraz bliżej do końca ... nawet pokusiłem się o zdobycie SH w mieście.
W międzyczasie niestety, ale Ił-2 uwziął się na mój sztab i go tak osłabił, że musiałem go wycofać w pole, do lasu, aby przypadkiem sztabu nie stracić. No i fajnego lidera na aty dostałem. To już drugi DF więc jest dobrze, a nawet bardzo.

Raport zdjęciowy: Zmasowany atak.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:63
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:65
 6   Walki o Leningrad , #5 , Victory , score:30
--
Campaign score: 323  *  Average: 53

..
Current scenario: Walki o Leningrad,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 451 , Current prestige is 384
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Poligon II , cap 0, 12 turns prestige: 300
if V : +0, Poligon II , cap 0, 12 turns prestige: 300
if TV: +0, Poligon II , cap 0, 12 turns prestige: 300
Ls: Loss , turn prestige: 300

Piechota
*  Fallschirm 38 , 1FallschirmJagerReg , 3 bars , 329 exp , Niemcy , 4/10 , 13 kill , 0 pp - U:001  [+72 exp]
*  Fallschirm 38 , 2FallschirmJagerReg , 3 bars , 379 exp , Niemcy , 5/10 , 11 kill , 0 pp - U:003  [+50 exp]
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 3 bars , 305 exp , Niemcy , 3/8 , 6 kill , 0 pp - U:006  [+24 exp]

Artyleria
*  FJ 7.5 LG 40 , FallschirmArtAbt , 4 bars , 478 exp , Niemcy , 10/10 , Devastating Fire  , 6 kill , 0 pp - U:002  [+132 exp]
 FJ 10.5 LG40 ,  , 1 bars , 152 exp , Niemcy , 11/10 , 3 kill , 211 pp - U:004  [+22 exp]
 FJ 8.1 GrW 34 ,  , 2 bars , 221 exp , Niemcy , 6/10 , Devastating Fire  , 2 kill , 120 pp - U:005  [+123 exp]
 FJ 8.1 GrW 34 ,  , 1 bars , 118 exp , Niemcy , 7/10 , 0 kill , 120 pp - U:007  [+66 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:70   TNK:15   RCN:6    AT:5    FLAK:7    FORT:10   ATY:20   AD:8    FTR:3    TB:1    SUB:1    DD:2      Total: 148
Lost  : INF:13   RCN:1    AT:2    FORT:7    ATY:1    FTR:1    TB:3      Total: 28

BV  5
V   1
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2016, 12:42:01 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #8 : Kwiecień 05, 2016, 12:40:06 »

Ulepszam moździerze do FJ 10.5 LG42 - co zasięg 4 hexy to nie dwa.
Starcza jeszcze na kolejną piechotę.

Kolejny poligon. Na początek sparingpartnerzy w postaci Waffen SS nadziewają się na ppanca w VH.
Ale jak nadciągają ich główne siły i widzę Tygrysy, to myślę jak i czym tu walczyć.
Ale teren leśny, wodny więc dobrze umiejscowiona piechota i artyleria czyni cuda.
Dodatkowo wysadzam przeprawę i środkowy VH.
Przeciwnik przypuszcza atak, ale jego PzIV nadziewa się na moją obronę, potem jeszcze Marder i jakby mu ochota do walki osłabła. Czekałem na Tygrysa, ale się nie doczekałem. Tury dobiegły końca a ja zostałem z 3 VH a więc mamy BV.

Raport zdjęciowy: Pierwsza potyczka.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:63
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:65
 6   Walki o Leningrad , #5 , Victory , score:30
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 373  *  Average: 53

..
Current scenario: Poligon II,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 739 , Current prestige is 6
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Alam Halfa , cap 0, 14 turns prestige: 0
if V : +0, Alam Halfa , cap 0, 14 turns prestige: 0
if TV: +0, Alam Halfa , cap 0, 14 turns prestige: 0
if Ls: +0, Alam Halfa , cap 0, 14 turns prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm 38 , 1FallschirmJagerReg , 3 bars , 345 exp , Niemcy , 7/10 , 15 kill , 0 pp - U:001  [+16 exp]
*  Fallschirm 38 , 2FallschirmJagerReg , 3 bars , 391 exp , Niemcy , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:003  [+12 exp]
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 3 bars , 315 exp , Niemcy , 7/8 , 6 kill , 0 pp - U:006  [+10 exp]
 Fallschirm 38 ,  , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 180 pp - U:032

Artyleria
*  FJ 7.5 LG 40 , FallschirmArtAbt , 5 bars , 561 exp , Niemcy , 12/10 , Devastating Fire  , 10 kill , 0 pp - U:002  [+83 exp]
 FJ 10.5 LG40 ,  , 1 bars , 193 exp , Niemcy , 11/10 , 3 kill , 211 pp - U:004  [+41 exp]
 FJ 8.1 GrW 34 ,  , 2 bars , 250 exp , Niemcy , 10/10 , Devastating Fire  , 2 kill , 120 pp - U:005  [+29 exp]
 FJ 10.5 LG42 ,  , 1 bars , 118 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 228 pp - U:007

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:72   TNK:16   RCN:9    AT:7    FLAK:7    FORT:10   ATY:20   AD:8    FTR:3    TB:1    SUB:1    DD:2      Total: 156
Lost  : INF:14   RCN:1    AT:3    FORT:7    ATY:2    FTR:1    TB:3      Total: 31

BV  6
V   1
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #9 : Kwiecień 05, 2016, 11:52:43 »

To chyba przed tą bitwą ostrzegał Ponury. 16 tur na utrzymanie 1 ..3 VH.
No i faktycznie ... Leningrad (który oceniałam jako trudny w obronie) razy dwa ... masakra. Zagrałem to dwa razy.
Za pierwszym razem podszedłem optymistycznie, wystawiłem core tylko w VH bliżej frontu
i myślę damy radę się obronić. Ale jak zobaczyłem tą nawałę niszcząca zasieki, miny itp. to mi mina zrzedła.
Dwa optymistyczne zjawiska to takie, że flota wroga się fajnie na miny nadziała, potem miny poprawiły w mojej turze,
potem jeszcze raz i właściwie zagrożenie z morza wyparowało.
Drugi rzecz to mocno przetrzebiłem plotkami lotnictwo przeciwnika, że coś tak jeszcze latało, ale nie było dużym zagrożeniem.
Natomiast jak zobaczyłem artylerię Brytyjczyków, no to pomyślałem będzie kosmos. Bo to jest najgorsze w tej bitwie. Artyleria stoi poza moim zasięgiem i bije w moje jednostki. A ja nic, a nic nie mogę im zrobić. Frustracja, tym bardziej, że jak tylko moje corowe jednostki są w zasięgu i wzroku wroga, to ogień jest na nich skupiany.
No i jak po takim ostrzale, gdzieś w okolicach 8 tury, z mojej corowej arty została jeden pkt. i chciałem się wycofać, okazało się, że po tym terenie pełnym urwisk i piachu praktycznie nie mam jak uciec spod ostrzału ... więc pomyślałem nie tędy droga, nie mam szans na utrzymanie ani VH ani składu.

Drugie podejście i mówię trzeba sposobem. Ponieważ nie mam jak się dobrać do artylerii, a myślę sobie, że samymi czołgami i piechotą to jak się dobrze rozstawię, to dam radę się obronić, postanawiam zastosować znaną metodę ... najlepsza obroną jest ... oczywiście atak.
Rozstawiam wszystkich spadochroniarzy wokół zachodniego VH, jak najdalej od frontu, a wszystkie jednostki samobieżne gnają na złamanie karku na południe, tam gdzie nie ma umocnień. Postanawiam obejść linię frontu i uderzyć na wredną artylerię od tyłu, licząc że moja piechota i artyleria dadzą radę powstrzymać ataki czołgów i piechoty. Plan dobry, tylko wykonanie do d...,  epopeja jest długa, więc skrótowo. Emocje mnie poniosły i zamiast poczekać jeszcze turę dwie, aż na tyły dotrą najbardziej odległe jednostki, zaatakowałem i dostałem łupnia. Co prawda dwie dalekosiężna arty zniszczyłem, ale kilka ocalało, bo jak tutaj walczyć z trzema Bishopami wzajemnie się osłaniającymi. Tylko na wyczerpanie amunicji, a do tego trzeba wielu jednostek. A więc udało mi się tylko częściowo pozbawić wroga artylerii, ale pewnie tylko dzięki temu udało się osiągnąć TV i co najważniejsze, że bez straty jednostek core choć było blisko, bo atak na tyły fajny, ale bez wielu czołgów w obronie, siły pancerne Brytyjczyków wchodzą w obronę jak w masło. No i drugi manewr, to wszyscy saperzy kładą miny gdzie się da ... to także opóźnia przeciwnika. Nie wiem czy można tutaj zrobić BV, może gdybym rozwalił więcej tej artylerii ? Ale i tak jestem zadowolony z wyniku. A i jeszcze jedno, drugim razem ani miny ani plotki nie były tak skuteczne i do samego końca byłem nękany z morza i powietrza. Oprócz moich spadochroniarzy ocalały chyba tylko dwie jednostki aux.

Faktycznie duża odmiana po początkowych bitwach, ale nie jest tak tragicznie. Da się wytrzymać.

Raport zdjęciowy: Tak to wygląda na początku bitwy (pierwsze, nieudane podejście).



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:63
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:65
 6   Walki o Leningrad , #5 , Victory , score:30
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:50
 8   Alam Halfa , #7 , Tactical Victory , score:5
--
Campaign score: 378  *  Average: 47

..
Current scenario: Alam Halfa,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 720 , Current prestige is 0
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Tunis , cap 0, 16 turns prestige: 0
if V : +0, Tunis , cap 0, 16 turns prestige: 0
if TV: +0, Tunis , cap 0, 16 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm 38 , 1FallschirmJagerReg , 4 bars , 456 exp , Niemcy , 6/10 , First Strike  , 15 kill , 0 pp - U:001  [+111 exp]
*  Fallschirm 38 , 2FallschirmJagerReg , 4 bars , 460 exp , Niemcy , 7/10 , Aggressive Maneuver  , 12 kill , 0 pp - U:003  [+69 exp]
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 3 bars , 329 exp , Niemcy , 1/8 , 6 kill , 0 pp - U:006  [+14 exp]
 Fallschirm 38 ,  , 0 bars , 40 exp , Niemcy , 5/10 , 0 kill , 180 pp - U:008  [+40 exp]

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I , FallschirmFlaKAbt , 2 bars , 250 exp , Niemcy , 7/10 , 0 kill , 0 pp - U:120  [+60 exp]

Artyleria
*  FJ 7.5 LG 40 , FallschirmArtAbt , 5 bars , 647 exp , Niemcy , 10/10 , Devastating Fire  , 13 kill , 0 pp - U:002  [+86 exp]
 FJ 10.5 LG40 ,  , 2 bars , 234 exp , Niemcy , 4/10 , 3 kill , 192 pp - U:004  [+41 exp]
 FJ 8.1 GrW 34 ,  , 3 bars , 340 exp , Niemcy , 10/10 , Devastating Fire  , 2 kill , 120 pp - U:005  [+90 exp]
 FJ 10.5 LG42 ,  , 2 bars , 212 exp , Niemcy , 7/10 , Overwhelming Attack  , 0 kill , 228 pp - U:007  [+94 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:75   TNK:20   RCN:12   AT:7    FLAK:7    FORT:10   ATY:22   AD:8    FTR:8    TB:6    LB:1    SUB:1    DD:3      Total: 180
Lost  : INF:42   TNK:9    RCN:4    AT:5    FLAK:4    FORT:46   ATY:14   AD:2    FTR:3    TB:5    SUB:3      Total: 137

BV  6
V   1
TV  1
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points



« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2016, 12:07:33 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #10 : Kwiecień 06, 2016, 11:47:43 »

Rozstawiam wszystkich spadochroniarzy wokół zachodniego VH, jak najdalej od frontu, a wszystkie jednostki samobieżne gnają na złamanie karku na południe, tam gdzie nie ma umocnień. Postanawiam obejść linię frontu i uderzyć na wredną artylerię od tyłu, licząc że moja piechota i artyleria dadzą radę powstrzymać ataki czołgów i piechoty. Plan dobry, tylko wykonanie do d...,  epopeja jest długa, więc skrótowo. Emocje mnie poniosły i zamiast poczekać jeszcze turę dwie, aż na tyły dotrą najbardziej odległe jednostki, zaatakowałem i dostałem łupnia. Co prawda dwie dalekosiężna arty zniszczyłem, ale kilka ocalało, bo jak tutaj walczyć z trzema Bishopami wzajemnie się osłaniającymi. Tylko na wyczerpanie amunicji, a do tego trzeba wielu jednostek.

No to praktycznie identycznie jak ja w końcu zrobiłem i wygląda na to, że z identycznym skutkiem Smiley Na pewno utrzymałem VH najdalej na północ, a może i udało się ten środkowy, ale już nie pamiętam. Nie pamiętam też, co było dalej, więc graj, to może sobie przypomnę  Grin
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #11 : Kwiecień 07, 2016, 10:05:59 »

Kasy nie ma więc i zakupów nie ma. Ale jest odgórny przydział ppanca.
Ponownie trzeba utrzymać 7, 5 lub 3 VH przez 14 tur, 7, 5 lub 3. Nawet się nie zastanawiam jak tu utrzymać 7 VH. Skupiam się na celu minimalnym i rozstawiam wszystkich spadochroniarzy wokół jednego VH. Jak resztę stracę to liczę, że może uda się wyprowadzić pod koniec jakiś atak i zająć dwa dodatkowe hexy.
Na morzu widzę miny, więc należy się spodziewać okrętów ... a to jest powód, aby rozstawiać się z dala od wybrzeża.
Tak więc, chcąc nie chcąc, wybór pada na hex w środku terenu działań.

Bitwa dużo ciekawsza niż poprzednia. Mapa zróżnicowana, a wojsko po mojej stronie to nie miny i zasieki jak poprzednio, ale okopane i dobre, mocne jednostki. Nawet batalion tygrysów się trafił. W powietrzu też nie jestem bezbronny.
Toczą się zacięte walki na całej mapie, ale to są izolowane potyczki. Nawała Aliantów jest potężna i stopniowo tracę pozycje i poszczególne VH. Czasami jakaś jednostka, czasami kilka zapuści się w pobliże moich spadochroniarzy, ale szybko sobie z nimi radzę, zresztą cały wysiłek lotnictwa skupiam na likwidacji wroga w okolicznych VH, które mogą być mi potrzebne do TV.
Na morzu okręty wroga mają używanie na minach i nadmorskich umocnieniach. W pewnym momencie otrzymuję okręt podwodny, dopływam nim do zatoki gdzie zabawiają się Iowa i jakiś krążownik z niszczycielem. I urządzam im jatkę, aż kończy mi się amunicja i zatapia mnie niszczyciel.

Wyjątkowo długo broni się skupisko dobrze okopanej mojej artlerii na środku mapy, co nie pozwala na rozwinięcie się ataku wroga w kierunku VH bronionego przez spadochroniarzy. Tracę wszystkie VH oprócz jednego nadmorskiego i tego bronionego, więc dwie tury przed końcem, "Zielone Diabły" ruszają do przodu i nagłym atakiem wszystkich sił bez problemu zdobywają najbliższy VH. A więc mam 3 i tak też je utrzymują przez tą jedną turę do końca bitwy.

Bitwa dużo ciekawsza niż poprzednia, nie sądzę aby na BV była tu szansa, może 5 VH jeszcze jakimś cudem, by się udało, ale nie więcej. Tak więc nie pękamy  gramy dalej.

Raport zdjęciowy: Spadochroniarze czekają na atak.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:63
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:65
 6   Walki o Leningrad , #5 , Victory , score:30
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:50
 8   Alam Halfa , #7 , Tactical Victory , score:5
 9   Tunis , #8 , Tactical Victory , score:7
--
Campaign score: 385  *  Average: 42

..
Current scenario: Tunis,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 720 , Current prestige is 398
Prestige available on map yet is 360 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Sycylia , cap 0, 14 turns prestige: 350
if V : +0, Sycylia , cap 0, 14 turns prestige: 350
if TV: +0, Sycylia , cap 0, 14 turns prestige: 350
Ls: Loss , turn prestige: 350

Piechota
*  Fallschirm 38 , 1FallschirmJagerReg , 4 bars , 460 exp , Niemcy , 8/10 , First Strike  , 15 kill , 0 pp - U:001  [+4 exp]
*  Fallschirm 38 , 2FallschirmJagerReg , 4 bars , 489 exp , Niemcy , 9/10 , Aggressive Maneuver  , 16 kill , 0 pp - U:003  [+29 exp]
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 3 bars , 329 exp , Niemcy , 8/8 , 6 kill , 0 pp - U:006
 Fallschirm 38 ,  , 0 bars , 90 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 180 pp - U:008  [+50 exp]

Artyleria ppanc.
*  6 Pdr , Opel Blitz 4x4 , SpPzJagerFallschirmAbt , 2 bars , 298 exp , Niemcy , 6/10 , 0 kill , 0 pp - U:096  [+99 exp]

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I , FallschirmFlaKAbt , 2 bars , 270 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:009  [+20 exp]

Artyleria
*  FJ 7.5 LG 40 , FallschirmArtAbt , 5 bars , 674 exp , Niemcy , 7/10 , Devastating Fire  , 13 kill , 0 pp - U:002  [+27 exp]
 FJ 10.5 LG40 ,  , 2 bars , 249 exp , Niemcy , 3/10 , 3 kill , 192 pp - U:004  [+15 exp]
 FJ 8.1 GrW 34 ,  , 3 bars , 365 exp , Niemcy , 10/10 , Devastating Fire  , 5 kill , 120 pp - U:005  [+25 exp]
 FJ 10.5 LG42 ,  , 3 bars , 357 exp , Niemcy , 10/10 , Overwhelming Attack  , 5 kill , 228 pp - U:007  [+145 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:83   TNK:24   RCN:17   AT:13   FLAK:7    FORT:10   ATY:25   AD:8    FTR:12   TB:8    LB:2    SUB:1    DD:3    BS:1    CRs:1      Total: 215
Lost  : INF:55   TNK:10   RCN:7    AT:11   FLAK:6    FORT:81   ATY:18   AD:4    FTR:6    TB:7    SUB:8      Total: 213

BV  6
V   1
TV  2
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #12 : Kwiecień 07, 2016, 11:55:06 »

Trochę kasy przybyło, więc ulepszam artylerię oraz jednych, najsłabszych piechociarzy.
Z góry dostaję samobieżną plotkę z liderem ... będzie kilerem lotnictwa wroga.

Ponownie bitwa obronna, 14 tur do utrzymania 4,3 lub 2 VH.
Postanawiam starać się utrzymać VH za rzeką. I teraz rozstawienie ... mogę bezpiecznie na tyłach, ale ciekawie też wyglądają DH wzdłuż wybrzeża, w bliskiej okolicy alianckich spadochroniarzy i komandosów ... podpucha, czy co ?
Ale sobie myślę, że jak nie zniszczę na samym starcie dywersantów wroga, to potem będzie ciężej ... pytanie tylko czy moi ocaleją po tym ataku. Ale spróbuję ...
Atak na oba te zgrupowania kończy się powodzeniem więc jak najszybciej wycofuję swoich w kierunku rzeki ... nim tam dojdą to trochę potrwa, no i dorywa ich lotnictwo wroga, a pomimo ochrony plotki, artylerzyści tracą po kilka pkt.
Na szczęście z pomocą plotek, udaje mi się uzyskać panowanie w powietrzu, a wszystkie siły kieruję na wykrywanie i osłabianie lub eliminowanie za wszelką cenę artylerii brytyjskiej. I to się powiodło ... pod koniec została wrogom jedna bateria gdzieś na skraju mapy. Bez wrogiej artylerii to moi dość swobodnie się wybronili.
Na morzu pojawił się brytyjski krążownik ... ale my otrzymaliśmy samoloty torpedowe, więc przy pomocy baterii nadmorskich, krążownik został osłabiony a potem zniszczony. W międzyczasie dla bezpieczeństwa saperzy wysadzili mosty na rzece, ale praktycznie było to niepotrzebne. Chciałem jeszcze zarobić 80pp za SH, ale włoscy spadochroniarze nie dali rady.

Bitwa dobra, ciekawa, bez problemu można by się nawet pokusić o odzyskanie wszystkich VH oraz nawet tego SH za 80pp.

Raport zdjęciowy: Bohaterska obrona ppanca.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:63
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:65
 6   Walki o Leningrad , #5 , Victory , score:30
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:50
 8   Alam Halfa , #7 , Tactical Victory , score:5
 9   Tunis , #8 , Tactical Victory , score:7
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 435  *  Average: 43

..
Current scenario: Sycylia,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 520
Army cost: 792 , Current prestige is 174
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Salerno , cap 0, 14 turns prestige: 0
if V : +0, Salerno , cap 0, 14 turns prestige: 0
if TV: +0, Salerno , cap 0, 14 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm 38 , 1FallschirmJagerReg , 4 bars , 463 exp , Niemcy , 10/10 , First Strike  , 16 kill , 0 pp - U:001  [+3 exp]
*  Fallschirm 38 , 2FallschirmJagerReg , 5 bars , 525 exp , Niemcy , 6/10 , Aggressive Maneuver  , 17 kill , 0 pp - U:003  [+36 exp]
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 3 bars , 329 exp , Niemcy , 8/8 , 6 kill , 0 pp - U:006
 Fallschirm 43 ,  , 0 bars , 96 exp , Niemcy , 9/10 , 4 kill , 204 pp - U:008  [+6 exp]

Artyleria ppanc.
*  6 Pdr , Opel Blitz 4x4 , SpPzJagerFallschirmAbt , 2 bars , 298 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:010

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I , FallschirmFlaKAbt , 2 bars , 270 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:009

Artyleria
*  FJ 10.5 LG42 , FallschirmArtAbt , 5 bars , 730 exp , Niemcy , 5/10 , Devastating Fire  , 13 kill , 0 pp - U:002  [+56 exp]
 FJ 10.5 LG40 ,  , 2 bars , 270 exp , Niemcy , 7/10 , 4 kill , 192 pp - U:004  [+21 exp]
 FJ 12 cm GrW 42 ,  , 4 bars , 409 exp , Niemcy , 10/10 , Devastating Fire  , 7 kill , 168 pp - U:005  [+44 exp]
 FJ 10.5 LG42 ,  , 4 bars , 452 exp , Niemcy , 10/10 , Overwhelming Attack  , 8 kill , 228 pp - U:007  [+95 exp]

Obrona plot.
*  SdKfz 7/2 , SpAAAbt , 2 bars , 223 exp , Niemcy , 10/10 , Overwhelming Attack  , 1 kill , 0 pp - U:036  [+24 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:113  TNK:25   RCN:18   AT:13   FLAK:7    FORT:10   ATY:33   AD:9    FTR:14   TB:11   LB:2    SUB:1    DD:3    BS:1    CRs:2      Total: 262
Lost  : INF:63   TNK:10   RCN:8    AT:11   FLAK:6    FORT:87   ATY:19   AD:5    FTR:6    TB:8    SUB:8      Total: 231

BV  7
V   1
TV  2
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #13 : Kwiecień 08, 2016, 08:01:10 »

W HQ zakup jednostki zwiadu.
Kolejny raz bitwa obronna, przez 12 tur mamy utrzymać 5,4 lub 3 VH

Możemy się rozstawić bezpiecznie w SH na północy, lub wykorzystać 7 SH na południu, gdzie może być niebezpiecznie.
Postanawiam zagrać ofensywnie, na południu rozstawiam całą piechotę z artylerią, a na północy resztę (czyli raczej takie pomocnicze jednostki), która będzie wspierać tamtejsze aux'y.

Ogólna zasada przez całą bitwę to trzymać się daleko od morza. U mnie sztab ledwo przetrwał, no i stała się tragedia na południu, piechociarze, którzy byli za mną od samego początku, trochę się wykrwawili w walkach o VH na południu i w tym stanie dorwały tą jednostkę okręty wroga, dwa strzały i bohaterowie wyparowali. Wielka szkoda ...

Niezła bitwa się nam zrobiła na południu, pojawia się wsparcie od Hermana dla nas. Bardzo się przydaje. Jest dynamicznie, groźnie, VH, a nawet dwa przechodzi z rąk do rąk, ale ostatecznie jestem góra.
Na północy, tylko obrona bo okrętów tam za dużo ... ciężki walki ale daję radę obronić oba VH.
I w ten sposób mam BV. Sama konstrukcja scenariusza bardzo OK, tylko może trochę tych okrętów za dużo, albo przydałby się jakiś OP dla mnie, albo ze dwa ....

PS.
Ale jaja ... jak to napisałem, to potem spojrzałem do Suite, a tam jak byk OP, który przybył mi na pomoc, a ja to przegapiłem .. być może polegli spadochroniarze by ocaleli, gdybym ten okręt wykorzystał ... ale to tylko gdybanie.


Raport zdjęciowy: Flota uparła się na mój sztab ... ledwo ocalał i został odesłany na tyły.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:63
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:65
 6   Walki o Leningrad , #5 , Victory , score:30
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:50
 8   Alam Halfa , #7 , Tactical Victory , score:5
 9   Tunis , #8 , Tactical Victory , score:7
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:49
--
Campaign score: 484  *  Average: 44

..
Current scenario: Salerno,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 560
Army cost: 960 , Current prestige is 166
Prestige available on map yet is 320 pp ( 240 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Leros , cap 0, 12 turns prestige: 0
if V : +0, Leros , cap 0, 12 turns prestige: 0
if TV: +0, Leros , cap 0, 12 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm 38 , 1FallschirmJagerReg , 5 bars , 533 exp , Niemcy , 3/10 , First Strike  , 16 kill , 0 pp - U:001  [+70 exp]
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 3 bars , 341 exp , Niemcy , 2/8 , 6 kill , 0 pp - U:006  [+12 exp]
 Fallschirm 43 ,  , 1 bars , 175 exp , Niemcy , 3/10 , 5 kill , 204 pp - U:008  [+79 exp]

Rozpoznanie
 250/10 ,  , 0 bars , 25 exp , Niemcy , 6/10 , 3 kill , 168 pp - U:124  [+25 exp]

Artyleria ppanc.
*  6 Pdr , Opel Blitz 4x4 , SpPzJagerFallschirmAbt , 3 bars , 333 exp , Niemcy , 7/10 , Overwhelming Attack  , 0 kill , 0 pp - U:010  [+35 exp]

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I , FallschirmFlaKAbt , 3 bars , 308 exp , Niemcy , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:009  [+38 exp]

Artyleria
*  FJ 10.5 LG42 , FallschirmArtAbt , 5 bars , 811 exp , Niemcy , 9/10 , Devastating Fire  , 15 kill , 0 pp - U:002  [+81 exp]
 FJ 10.5 LG40 ,  , 2 bars , 281 exp , Niemcy , 10/10 , 5 kill , 192 pp - U:004  [+11 exp]
 FJ 12 cm GrW 42 ,  , 4 bars , 454 exp , Niemcy , 3/10 , Devastating Fire  , 7 kill , 168 pp - U:005  [+45 exp]
 FJ 10.5 LG42 ,  , 5 bars , 555 exp , Niemcy , 10/10 , Overwhelming Attack  , 10 kill , 228 pp - U:007  [+103 exp]

Obrona plot.
*  SdKfz 7/2 , SpAAAbt , 2 bars , 263 exp , Niemcy , 10/10 , Overwhelming Attack  , 2 kill , 0 pp - U:011  [+40 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:131  TNK:28   RCN:24   AT:15   FLAK:7    FORT:10   ATY:37   AD:9    FTR:17   TB:13   LB:2    SUB:1    DD:3    BS:1    CRs:2      Total: 300
Lost  : INF:71   TNK:12   RCN:12   AT:11   FLAK:8    FORT:88   ATY:20   AD:5    FTR:6    TB:9    SUB:10     Total: 252

BV  8
V   1
TV  2
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2016, 08:04:26 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #14 : Kwiecień 08, 2016, 09:20:29 »

W HQ sprzedaje zakupiony poprzednio zwiad bo potrzebuję piechoty, którą zakupuję, Za resztę przezbrajam ppanca na model niemiecki z desantowanym transportem. Wiem, że pewnie się nie przyda, bo tutaj mamy miejsce na rozstawienie 7 jednostek w sposób mieszany, powietrzno morski, ale kiedyś muszę to zrobić.

Rozstawiam 4 artylerie i 3 piechoty.
Bardzo fajna, dynamiczna i szybka bitwa. Tak do rozegrania w 5 minut.
Najgorsze są wrogie niszczyciele i całe szczęście że przydzielony Stukas w dwóch nalotach wykończył jednego z niszczycieli, bo byłoby cieniutko. Bardzo łatwo ich ostrzał zabiera stany mojej artylerii, ale tylko jeden już nie wyrządzi tylu szkód.
Jak zniszczyłem wrogie plotki i artylerię, reszta była tylko kwestią czasu.
Dobrze że ATY ocalała ze stanem 3, bo już myślałem że będzie po niej ...

Raport zdjęciowy: Jak nigdy cały teatr działań i początkowe rozstawienie.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:63
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:65
 6   Walki o Leningrad , #5 , Victory , score:30
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:50
 8   Alam Halfa , #7 , Tactical Victory , score:5
 9   Tunis , #8 , Tactical Victory , score:7
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:49
12   Leros , #11 , Brilliant Victory , score:56
--
Campaign score: 540  *  Average: 45

..
Current scenario: Leros,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 996 , Current prestige is 202
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive
if BV: +0, Wrota piekieł , cap 0, 8 turns prestige: 0
if V : +0, Wrota piekieł , cap 0, 10 turns prestige: 0
if TV: +0, Wrota piekieł , cap 0, 12 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm 38 , 1FallschirmJagerReg , 5 bars , 555 exp , Niemcy , 12/10 , First Strike  , 19 kill , 0 pp - U:001  [+22 exp]
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 3 bars , 341 exp , Niemcy , 8/8 , 6 kill , 0 pp - U:005
 Fallschirm 43 ,  , 2 bars , 204 exp , Niemcy , 7/10 , 6 kill , 204 pp - U:007  [+29 exp]
 Fallschirm 43 ,  , 0 bars , 53 exp , Niemcy , 8/10 , 0 kill , 204 pp - U:011  [+53 exp]

Artyleria ppanc.
*  FJ 5cm PaK38 , Sdkfz 2 , SpPzJagerFallschirmAbt , 3 bars , 333 exp , Niemcy , 10/10 , Overwhelming Attack  , 0 kill , 0 pp - U:009

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I , FallschirmFlaKAbt , 3 bars , 308 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:008

Artyleria
*  FJ 10.5 LG42 , FallschirmArtAbt , 5 bars , 866 exp , Niemcy , 7/10 , Devastating Fire  , 17 kill , 0 pp - U:002  [+55 exp]
 FJ 10.5 LG40 ,  , 2 bars , 295 exp , Niemcy , 3/10 , 5 kill , 192 pp - U:003  [+14 exp]
 FJ 12 cm GrW 42 ,  , 5 bars , 508 exp , Niemcy , 6/10 , Devastating Fire  , 10 kill , 168 pp - U:004  [+54 exp]
 FJ 10.5 LG42 ,  , 5 bars , 596 exp , Niemcy , 10/10 , Overwhelming Attack  , 13 kill , 228 pp - U:006  [+41 exp]

Obrona plot.
*  SdKfz 7/2 , SpAAAbt , 2 bars , 263 exp , Niemcy , 10/10 , Overwhelming Attack  , 2 kill , 0 pp - U:010

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:137  TNK:28   RCN:24   AT:15   FLAK:8    FORT:12   ATY:40   AD:11   FTR:17   TB:13   LB:2    SUB:1    DD:4    BS:1    CRs:2      Total: 315
Lost  : INF:71   TNK:12   RCN:12   AT:11   FLAK:8    FORT:88   ATY:20   AD:5    FTR:6    TB:9    SUB:10     Total: 252

BV  9
V   1
TV  2
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points




Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.099 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.01s, 1q)