Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 11:26:53 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kowdar - H03 "Zielone Diabły" - 100%  (Przeczytany 11349 razy)
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #15 : Kwiecień 08, 2016, 11:57:11 »

Tym razem w HQ podniosłem stany artylerzystów ... i to na tyle.
Jak zwykle się bronimy. 15 tur, utrzymanie 5,6 lub 7 VH.

Ponownie mogę się rozstawić bezpiecznie, z dala od frontu, albo w pierwszej linii.
Uznaję, że nie mam wyboru, minimum co trzeba utrzymać to 5 VH czyli tyle ile jest na głównej linii frontu czyli w pobliżu rzeki.
Bardzo dobra bitwa, trzymająca w napięciu, dość trudna z jednym ale ... powinno być gdzieś info, że do czasu aż nie pojawią się posiłki Aliantów na linii rzeki, to tej rzeki nie powinniśmy przekraczać. Dzieje się tak w 6 turze i zaraz za rzeką zjawia się mnóstwo  wojska ... ja w tej turze już złamałem opór pierwszego rzutu i właśnie się przeprawiłem za rzekę. No i nie było co zbierać z moich jak opuściłem okopane stanowiska. Dlatego też zagrałem drugi raz, nie przechodząc linii rzeki.
Wówczas bitwa jest całkowicie OK, trudna ze względu na artylerię wroga, ale mamy wytrych ... działo kolejowe. Ono powoli, ale rozprawia się z każdym celem ... tylko trzeba go odkryć.
Straciłem co prawda jeszcze jeden VH gdy Brytyjczycy zaatakowali z południa, ale go odzyskałem w ostatniej turze.
No i na południowym-zachodzie, kilka moich dobrze okopanych jednostek nie przepuściło natarcia więc VH ocalony (co prawda natarcie było mizerne, bo w międzyczasie postanowiłem ruszyć Wermacht na południowy VH (i mieć BV), ale niestety dostałem łupnia i pozostało tylko skromne Victory.

Raport zdjęciowy: Końcówka walk o przeprawę ... nie przepuściliśmy Aliantów.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:63
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:65
 6   Walki o Leningrad , #5 , Victory , score:30
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:50
 8   Alam Halfa , #7 , Tactical Victory , score:5
 9   Tunis , #8 , Tactical Victory , score:7
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:49
12   Leros , #11 , Brilliant Victory , score:56
13   Wrota piekieł , #12 , Victory , score:30
--
Campaign score: 570  *  Average: 43

..
Current scenario: Wrota piekieł,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 800
Army cost: 1029 , Current prestige is 492
Prestige available on map yet is 320 pp ( 80 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Normandia , cap 0, 15 turns prestige: 0
if V : +0, Normandia , cap 0, 15 turns prestige: 0
if TV: +0, Normandia , cap 0, 15 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm 38 , 1FallschirmJagerReg , 5 bars , 596 exp , Niemcy , 10/10 , First Strike  , 23 kill , 0 pp - U:001  [+41 exp]
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 3 bars , 341 exp , Niemcy , 8/8 , 6 kill , 0 pp - U:005
 Fallschirm 43 ,  , 2 bars , 216 exp , Niemcy , 4/10 , 6 kill , 204 pp - U:007  [+12 exp]
 Fallschirm 43 ,  , 1 bars , 116 exp , Niemcy , 5/10 , Fire Discipline  , 1 kill , 204 pp - U:011  [+63 exp]

Artyleria ppanc.
*  FJ 5cm PaK38 , Sdkfz 2 , SpPzJagerFallschirmAbt , 3 bars , 370 exp , Niemcy , 9/10 , Overwhelming Attack  , 1 kill , 0 pp - U:009  [+37 exp]

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I , FallschirmFlaKAbt , 3 bars , 308 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:008

Artyleria
*  FJ 10.5 LG42 , FallschirmArtAbt , 5 bars , 975 exp , Niemcy , 15/10 , Devastating Fire  , 20 kill , 0 pp - U:002  [+109 exp]
 FJ 10.5 LG40 ,  , 3 bars , 335 exp , Niemcy , 4/10 , 7 kill , 192 pp - U:003  [+40 exp]
 FJ 12 cm GrW 42 ,  , 5 bars , 619 exp , Niemcy , 12/10 , Devastating Fire  , 16 kill , 201 pp - U:004  [+111 exp]
 FJ 10.5 LG42 ,  , 5 bars , 711 exp , Niemcy , 10/10 , Overwhelming Attack  , 17 kill , 228 pp - U:006  [+115 exp]

Obrona plot.
*  SdKfz 7/2 , SpAAAbt , 3 bars , 323 exp , Niemcy , 10/10 , Overwhelming Attack  , 3 kill , 0 pp - U:010  [+60 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:174  TNK:28   RCN:31   AT:18   FLAK:8    FORT:12   ATY:52   AD:13   FTR:19   TB:16   LB:2    SUB:1    DD:4    BS:1    CRs:2      Total: 381
Lost  : INF:81   TNK:12   RCN:14   AT:16   FLAK:9    FORT:89   ATY:24   AD:7    FTR:6    TB:9    SUB:10     Total: 277

BV  9
V   2
TV  2
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2016, 07:42:30 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #16 : Kwiecień 09, 2016, 08:34:12 »

Za kasę którą zebrałem na flagach w poprzedniej bitwie, modernizuję artylerię i piechociarzy.
Sztab przydziela mi do obrony batalion StuG'ów.
Ponownie obrona, 16 rund, 4,3 lub 2 VH do utrzymania.

Rozstawiam wszystkie jednostki w pobliżu południowo-wschodniego VH.
Moja nadzieja na ugranie czegokolwiek w tej bitwie pryska gdy widzę ile artylerii bije w moje pozycje.
Nawet u Rosjan tyle tego nie było. Na głównych 2 kierunkach natarcia po 6-7 wspierających się artylerii
o zasięgu o którym mogę pomarzyć. Dodatkowo lotnictwo bombowe szaleje ... ale tutaj akurat jest lepiej niż przypuszczałem,
plotki robią swoje i po dłuższym czasie, pod koniec bitwy mam spokój nad głową.
Wracając jeszcze do artylerii, to chyba pierwszy raz mi się zdarzyło, że przez całą bitwę nie utłukłem ŻADNEJ wrogiej artylerii (oprócz samobieżnych M7 i M8 które się za daleko zapędziły. Reszta sobie stanęła poza moim zasięgiem (albo jak była w zasięgu to nie miałem jej czym odkryć) i urządziła sobie strzelnicę. Skoro nie mogłem dosięgnąć artylerii to za cel postanowiłem sobie niszczenie czołgów i M10-tek widząc jedyną szansę w tym, że wycofana moja artyleria powstrzyma ataki piechoty na VH, a przez boccage alianci będą mieli trudności w podciągnięciu artylerii.
W ciągu bitwy kilkukrotnie zmieniałem koncepcję ... , główny cel to trzymać spadochroniarzy poza zasięgiem artylerii, w okolicach 5 tury chciałem ich wycofać za rzekę, potem jak linia obrony w okolicach 10 tury zaczęła pękać w innych miejscach, to wracałem nimi bo doszedłem do wniosku, że jedyna moja szansa, to oba, najdalej wysunięte na południe VH, wschodni muszą obronić spadochroniarze, a zachodni, początkowo pusty, zacząłem obsadzać jednostkami artyleryjskimi i ppancami wycofanymi z linii obrony, licząc że się obronią jak alianci przebiją się. I tak się stało, co prawda dwie tury przed końcem, jak mi artyleria ubiła corową pelotkę, to straciłem właściwie nadzieję na uzyskanie jakiegokolwiek zwycięstwa, ale wróg nie zdążył podciągnąć na zachodzie artylerii, a sama piechota nie dawała rady przebić się przez obronę ppanców wspieranych przez 3 artylerię, no i cudów tam dokonywał batalion Panter. Ale pod koniec mi ją zablokowali bez paliwa i nie mogłem się uzupełnić ani ruszyć.
A na wschodzie, moje artylerie z liderami skutecznie powstrzymywały zapędy piechoty lub czołgów na zdobycie tego VH. Tylko co turę trzeba było coś wystawiać artylerii - tych 6-7 sztuk baterii, co turę kogoś pozbawiały życia. Pojawiły się też przy tym VH leciutkie posiłki, co tez mi pomogło. A więc stał się cud w Normandii ...

Nie wyobrażam sobie czego się do czasu tej bitwy trzeba dorobić, aby uzyskać tutaj BV, raczej niemożliwe, a TV i ocalenie własnych jednostek z pogromu jest i tak dużym szczęściem. Za dużo tej 5-7 hex artylerii po drugiej stronie. Jakby kilka zamienić na moździerze, to byłoby więcej szans. No i jakieś możliwości dostrzeżenia tej artylerii by się przydały. No albo takie marzenie o K15 lub K17 ....

Raport zdjęciowy: Półmetek walk i moja chwilowa koncepcja ... spieprzamy za rzekę.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:63
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:65
 6   Walki o Leningrad , #5 , Victory , score:30
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:50
 8   Alam Halfa , #7 , Tactical Victory , score:5
 9   Tunis , #8 , Tactical Victory , score:7
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:49
12   Leros , #11 , Brilliant Victory , score:56
13   Wrota piekieł , #12 , Victory , score:30
14   Normandia , #13 , Tactical Victory , score:10
--
Campaign score: 580  *  Average: 41

..
Current scenario: Normandia,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 1160 , Current prestige is 118
Prestige available on map yet is 440 pp ( 160 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Arnhem , cap 0, 16 turns prestige: 160
if V : +0, Arnhem , cap 0, 16 turns prestige: 160
if TV: +0, Arnhem , cap 0, 16 turns prestige: 160
Ls: Loss , turn prestige: 160

Piechota
*  Fallschirm 43 , 1FallschirmJagerReg , 5 bars , 604 exp , Niemcy , 6/10 , First Strike  , 23 kill , 0 pp - U:001  [+8 exp]
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 3 bars , 341 exp , Niemcy , 8/8 , 6 kill , 0 pp - U:005
 Fallschirm 43 ,  , 2 bars , 239 exp , Niemcy , 7/10 , 7 kill , 204 pp - U:007  [+23 exp]
 Fallschirm 43 ,  , 1 bars , 134 exp , Niemcy , 6/10 , Fire Discipline  , 2 kill , 204 pp - U:011  [+18 exp]

Artyleria ppanc.
*  FJ 5cm PaK38 , Sdkfz 2 , SpPzJagerFallschirmAbt , 3 bars , 399 exp , Niemcy , 3/10 , Overwhelming Attack  , 1 kill , 0 pp - U:009  [+29 exp]
*  StuG 44 , FallschirmPzJagerReg , 3 bars , 398 exp , Niemcy , 2/12 , 3 kill , 0 pp - U:069

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I , FallschirmFlaKAbt , 4 bars , 401 exp , Niemcy , 1/10 , Resilience  , 3 kill , 0 pp - U:008  [+93 exp]

Artyleria
*  FJ 10.5 LG42 , FallschirmArtAbt , 5 bars , 1094 exp , Niemcy , 6/10 , Devastating Fire  , 25 kill , 0 pp - U:002  [+119 exp]
 FJ 10.5 LG42 ,  , 4 bars , 417 exp , Niemcy , 10/10 , Combat Support  , 7 kill , 228 pp - U:003  [+82 exp]
 FJ 10.5 LG42 ,  , 5 bars , 684 exp , Niemcy , 2/10 , Devastating Fire  , 18 kill , 228 pp - U:004  [+65 exp]
 FJ 10.5 LG42 ,  , 5 bars , 906 exp , Niemcy , 13/10 , Overwhelming Attack  , 20 kill , 296 pp - U:006  [+195 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:194  TNK:33   RCN:34   AT:26   FLAK:9    FORT:12   ATY:57   AD:13   FTR:25   TB:21   LB:2    SUB:1    DD:4    BS:1    CRs:2      Total: 434
Lost  : INF:104  TNK:13   RCN:19   AT:24   FLAK:14   FORT:94   ATY:31   AD:9    FTR:6    TB:9    SUB:10     Total: 333

BV  9
V   2
TV  3
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


PS.
Tak mi sie teraz nasunęło.
Ile widzieliście maksymalnie exp zdobytych przez jedną jednostkę w jednym scenariuszu.
Bo mi ten wynik
FJ 10.5 LG42 ,  , 5 bars , 906 exp , Niemcy , 13/10 , Overwhelming Attack  , 20 kill , 296 pp - U:006  [+195 exp]
wygląda na niezły rekord Smiley

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2016, 07:40:37 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #17 : Kwiecień 09, 2016, 09:19:15 »

No wynik jest całkiem ,całkiem Grin
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #18 : Kwiecień 10, 2016, 03:06:08 »

W HQ kasę wydaję na podniesienie stanów w artylerii, a dowództwo informuje mnie o przydziale baterii 88-ek.
Jak zwykle się bronimy, ponownie 16 tur i do utrzymania 10, 9 lub 8 VH.

Spadochroniarzy mogę wystawić daleko od frontu, lub na pierwszej linii. Trzeba brać byka za rogi myślę i wystawiam wszystkich spadochroniarzy w okolicach Eindhoven, na południu. Część w mieście, a część w lesie (co okazało się przekleństwem niestety). Nie starczyło miejsca na sztab, ale ma on szybki transport, więc został wystawiony na wschodnim SH i bardzo szybko znalazł się przy reszcie jednostek.
Jak zobaczyłem z czym zaczynam, to pomyślałem ... no to będzie jazda, nie mam żadnych szans, ale przecież się nie poddam bez walki. Większość jednostek z terenu, kieruję w stronę Eindhoven, gdzie atakują Brytyjczycy. Humor mi się poprawia, gdy w 3 turze, w Arnhem pojawią się Korpus Pancerny SS. Zostawiam tam artylerię i Grenadierów aby powalczyli ze spadochroniarzami, a czołgami ruszam na południe. A na południu ciężkie walki ... moim zbawieniem jest eskadra Stukasów, dzięki niej powoli eliminuję Bishopy, zagrażające mojej obronie.
Szybko podsumowując, kilka VH przechodziło z rąk do rąk, pod koniec polscy spadochroniarze odbili Malburgen i nie udało mi się go już odzyskać, co się powiodło w samym Arnhem
Miasto na południu obroniłem, ale kosztowało mnie to niestety wiele corowej krwi, straciłem baterię artylerii (tych co zrobili rekord w exp w poprzedniej bitwie) i oddział spadochroniarzy, którzy walczyli od początku wojny. Niepowetowane straty, a najgorsze to jest to, że mam świadomość, że to przez mój błąd, bo musiałem ich wystawić w lesie i co się okazało ... że jak zostali poranieni i osłabieni, to przez brak transportu, nie mogli się wycofać i odkleić od wroga. A przecież mogłem i kupić transport ... a mi się wydawało, że ich własny ruch wystarczy ... droga nauka ...
No i jeszcze historia ze sztabem ... ledwo się pojawił w pobliżu frontu, wypatrzyły go samoloty i ledwo ocalał (skubane samoloty rakietowe ....) ... na ale sztab miał szybki transport więc umykał po mapie przed wrogiem ... co nie było wcale trywialne.

Ogólnie, bardzo, bardzo dobra bitwa. Chyba najlepsza z cyklu "O jeden most za daleko" w którą grałem na tej mapie. Dynamiczna, cały czas się coś dzieje, na południu się bronię, na północy atakuję. W powietrzu też jest czym powalczyć.
Naprawdę emocjonujące walki. Super !!! Ale to też dzięki temu że artylerii u wroga było sporo, ale raczej tej o krótszym zasięgu, z którą mogłem powalczyć. Widać jak dobór tego elementu wiele znaczy dla grywalności ...

Raport zdjęciowy: Właśnie lądują Polacy i odbierają mi władanie nad miejscowością Malburgen.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:63
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:65
 6   Walki o Leningrad , #5 , Victory , score:30
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:50
 8   Alam Halfa , #7 , Tactical Victory , score:5
 9   Tunis , #8 , Tactical Victory , score:7
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:49
12   Leros , #11 , Brilliant Victory , score:56
13   Wrota piekieł , #12 , Victory , score:30
14   Normandia , #13 , Tactical Victory , score:10
15   Arnhem , #14 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 630  *  Average: 42

..
Current scenario: Arnhem,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 705 , Current prestige is 524
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Operacja "Wacht am Rhein" , cap 0, 16 turns prestige: 480
if V : +0, Operacja "Wacht am Rhein" , cap 0, 16 turns prestige: 480
if TV: +0, Operacja "Wacht am Rhein" , cap 0, 16 turns prestige: 480
Ls: Loss , turn prestige: 480

Piechota
*  Fallschirm 43 , 1FallschirmJagerReg , 5 bars , 623 exp , Niemcy , 2/10 , First Strike  , 23 kill , 0 pp - U:001  [+19 exp]
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 3 bars , 353 exp , Niemcy , 2/8 , 6 kill , 0 pp - U:005  [+12 exp]
 Fallschirm 43 ,  , 1 bars , 147 exp , Niemcy , 8/10 , Fire Discipline  , 2 kill , 204 pp - U:010  [+13 exp]

Artyleria ppanc.
*  FJ 5cm PaK38 , Sdkfz 2 , SpPzJagerFallschirmAbt , 4 bars , 493 exp , Niemcy , 5/10 , Overwhelming Attack  , 4 kill , 0 pp - U:009  [+94 exp]
*  StuG 44 , FallschirmPzJagerReg , 4 bars , 495 exp , Niemcy , 3/12 , 4 kill , 0 pp - U:011  [+97 exp]

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I , FallschirmFlaKAbt , 4 bars , 496 exp , Niemcy , 6/10 , Resilience  , 4 kill , 0 pp - U:008  [+95 exp]
*  8.8 FlaK 36 , 251/4 , FallschirmHeerFlaKAbt , 2 bars , 206 exp , Niemcy , 10/10 , Resilience  , 1 kill , 0 pp - U:078  [+106 exp]

Artyleria
*  FJ 10.5 LG42 , FallschirmArtAbt , 5 bars , 1249 exp , Niemcy , 12/10 , Devastating Fire  , 31 kill , 0 pp - U:002  [+155 exp]
 FJ 10.5 LG42 ,  , 4 bars , 487 exp , Niemcy , 12/10 , Combat Support  , 8 kill , 273 pp - U:003  [+70 exp]
 FJ 10.5 LG42 ,  , 5 bars , 764 exp , Niemcy , 8/10 , Devastating Fire  , 18 kill , 228 pp - U:004  [+80 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:234  TNK:36   RCN:39   AT:34   FLAK:9    FORT:12   ATY:74   AD:13   FTR:30   TB:23   LB:2    SUB:1    DD:4    BS:1    CRs:2      Total: 514
Lost  : INF:120  TNK:13   RCN:21   AT:24   FLAK:14   FORT:94   ATY:35   AD:13   FTR:6    TB:9    SUB:10     Total: 359

BV 10
V   2
TV  3
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2016, 07:41:04 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #19 : Kwiecień 10, 2016, 09:27:10 »

W HQ pomny wpadki w poprzedniej bitwie, zakupuję transport dla artylerii ...  dla piechoty już nie starcza.
Bitwa tym razem o standardowych warunkach (tak mi się wydawało), czyli mamy wygrać zajmując VH.

Typowa bitwa w ardeńskich lasach. Trudna, tym bardziej że ponownie bardzo dużo dalekosiężnej artylerii po stronie wroga, ale tym razem ograniczona widoczność w lasach jest moim sprzymierzeńcem - mogę się zbliżyć do tych wrednych armat i je zniszczyć. Walki w wielu miejscach, twardy przeciwnik, Tygrysy i Pantery dwoją się i troją aby sprostać nawale słabych bo słabych, ale zawsze groźnych Shermanów. A że w lasach piechota to także nie ułomki, więc co jakiś czas nawet te potężne czołgi muszą ulec nawale ogniowej przeciwnika. W powietrzu hasają sobie dwa Typhoon'y i rażą swoimi rakietami moje jednostki. Dobrze że moi spadochroniarze mają dobrą osłonę plot.
A teraz mały opis jaka ze mnie d..a. Niby czytałem briefing, ale nie sprawdziłem dokładnie warunków VH i byłem pewien że muszę zdobyć wszystkie (tym bardziej że widziałem że każdy to dodatkowe 160pp). Więc niestety rozproszyłem siły, podszedłem praktycznie w pobliże każdego z VH, ale widzę, że tury mi się kończą, więc pogodzony już praktycznie z porażką zajmuję Huy (Bastogne zająłem ze trzy tury wcześniej) i okazuje się że mam TV turę przed końcem. Natomiast z dodatkowych VH nie zająłem żadnego ... żebym to wiedział, to bym nie rozpraszał sił ... spodziewam się, że co najmniej ze 320pp bym zdobył, a tak to nic. No i może bym miał zwykłe Victory ... a może nawet BV Smiley
Nic to, grunt że nic nie straciłem z jednostek corowych. I widzę, jak sie sprawdza transport .... artyleria nadąża za natarciem, a piechota wlecze się gdzieś na tyłach i musi się zajmować likwidowaniem niedobitków wroga.

Raport zdjęciowy: W połowie walk o Bastogne.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:63
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:65
 6   Walki o Leningrad , #5 , Victory , score:30
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:50
 8   Alam Halfa , #7 , Tactical Victory , score:5
 9   Tunis , #8 , Tactical Victory , score:7
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:49
12   Leros , #11 , Brilliant Victory , score:56
13   Wrota piekieł , #12 , Victory , score:30
14   Normandia , #13 , Tactical Victory , score:10
15   Arnhem , #14 , Brilliant Victory , score:50
16   Operacja "Wacht am Rhein" , #15 , Tactical Victory , score:10
--
Campaign score: 640  *  Average: 40

..
Current scenario: Operacja "Wacht am Rhein",  VH prestige is 800 ,  All map prestige is: 920
Army cost: 1038 , Current prestige is 554
Prestige available on map yet is 760 pp ( 640 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive
if BV: +0, Walki o Mozę , cap 0, 10 turns prestige: 80
if V : +0, Walki o Mozę , cap 0, 12 turns prestige: 100
if TV: +0, Walki o Mozę , cap 0, 14 turns prestige: 120
Ls: Loss , turn prestige: 120

Piechota
*  Fallschirm 43 , 1FallschirmJagerReg , 5 bars , 645 exp , Niemcy , 10/10 , First Strike  , 24 kill , 0 pp - U:001  [+22 exp]
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 3 bars , 353 exp , Niemcy , 8/8 , 6 kill , 0 pp - U:005
 Fallschirm 43 ,  , 2 bars , 205 exp , Niemcy , 5/10 , Fire Discipline  , 4 kill , 204 pp - U:008  [+58 exp]

Artyleria ppanc.
*  FJ 5cm PaK38 , Sdkfz 2 , SpPzJagerFallschirmAbt , 5 bars , 503 exp , Niemcy , 5/10 , Overwhelming Attack  , 4 kill , 0 pp - U:007  [+10 exp]
*  StuG 44 , FallschirmPzJagerReg , 5 bars , 553 exp , Niemcy , 8/12 , 5 kill , 0 pp - U:009  [+58 exp]

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I , FallschirmFlaKAbt , 5 bars , 517 exp , Niemcy , 7/10 , Resilience  , 4 kill , 0 pp - U:006  [+21 exp]
*  8.8 FlaK 36 , 251/4 , FallschirmHeerFlaKAbt , 2 bars , 237 exp , Niemcy , 10/10 , Resilience  , 1 kill , 0 pp - U:010  [+31 exp]

Artyleria
*  FJ 10.5 LG42 , Sdkfz 2 , FallschirmArtAbt , 5 bars , 1347 exp , Niemcy , 12/10 , Devastating Fire  , 35 kill , 0 pp - U:002  [+98 exp]
 FJ 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 568 exp , Niemcy , 13/10 , Combat Support  , 8 kill , 452 pp - U:003  [+81 exp]
 FJ 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 883 exp , Niemcy , 11/10 , Devastating Fire  , 22 kill , 382 pp - U:004  [+119 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:266  TNK:47   RCN:43   AT:36   FLAK:9    FORT:12   ATY:100  AD:13   FTR:30   TB:23   LB:2    SUB:1    DD:4    BS:1    CRs:2      Total: 589
Lost  : INF:141  TNK:20   RCN:26   AT:38   FLAK:14   FORT:94   ATY:36   AD:14   FTR:6    TB:9    SUB:10     Total: 408

BV 10
V   2
TV  4
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #20 : Kwiecień 10, 2016, 11:22:54 »

W HQ zakup spadochroniarzy (z transportem) i wyposażenie w tenże dwóch pozostałych batalionów.
Sztab mnie informuje, że otrzymam przydział artylerii rakietowej. Zawsze dodatkowa siła ognia się przyda.

Bitwa obronna, 16 tur i 4, 3 lub 2 VH do utrzymania. Trzy z nich w mieście, jeden daleko na zachodzie.
Zakładam, że do tego zachodniego wróg nie dotrze więc trzeba za wszelką cenę utrzymać co najmniej jeden VH w mieście.
I tak też rozstawiam jednostki, aby zrealizować ten cel.
Wszystkie jednostki dostają rozkaz wycofywania się w kierunku miasta. Nie będe próbował powstrzymywać wroga na pustym terenie, bo prawie nie mam czym. Kilka czołgów przyda się na szybkie wypady z miasta.
Na początku wydaje mi się, że będzie bardzo trudno, bo już w trzeciej turze tracę jeden z VH. Ale potem stabilizuję sytuację, jak zawsze najgorszym wrogiem są artylerzyści, ale zapędzają się zbyt blisko miasta i czasami uda mi się jakąś baterię zniszczyć.
Potem tracę jeszcze VH na północy za sprawą spadochroniarzy wroga, ale pod koniec szybkim atakiem go odzyskuję. Na odzyskanie czwartego brakło już sił.
Bitwa całkiem niezła, bez większych zalet i wad.

Raport zdjęciowy: Czołówki wroga wdarły się do miasta i zajęły pierwszy VH.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:63
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:65
 6   Walki o Leningrad , #5 , Victory , score:30
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:50
 8   Alam Halfa , #7 , Tactical Victory , score:5
 9   Tunis , #8 , Tactical Victory , score:7
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:49
12   Leros , #11 , Brilliant Victory , score:56
13   Wrota piekieł , #12 , Victory , score:30
14   Normandia , #13 , Tactical Victory , score:10
15   Arnhem , #14 , Brilliant Victory , score:50
16   Operacja "Wacht am Rhein" , #15 , Tactical Victory , score:10
17   Walki o Mozę , #16 , Victory , score:30
--
Campaign score: 670  *  Average: 39

..
Current scenario: Walki o Mozę,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 1446 , Current prestige is 162
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Ostatnia Reduta , cap 0, 16 turns prestige: 160
if V : +0, Ostatnia Reduta , cap 0, 16 turns prestige: 160
if TV: +0, Ostatnia Reduta , cap 0, 16 turns prestige: 160
Ls: Loss , turn prestige: 160

Piechota
*  Fallschirm 43 , Sdkfz 2 , 1FallschirmJagerReg , 5 bars , 692 exp , Niemcy , 10/10 , First Strike  , 27 kill , 0 pp - U:001  [+47 exp]
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 3 bars , 353 exp , Niemcy , 8/8 , 6 kill , 0 pp - U:005
 Fallschirm 43 , Opel Blitz 4x4 ,  , 2 bars , 219 exp , Niemcy , 7/10 , Fire Discipline  , 5 kill , 288 pp - U:008  [+14 exp]
 Fallschirm 43 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 22 exp , Niemcy , 6/10 , 0 kill , 324 pp - U:124  [+22 exp]

Artyleria ppanc.
*  FJ 5cm PaK38 , Sdkfz 2 , SpPzJagerFallschirmAbt , 5 bars , 541 exp , Niemcy , 9/10 , Overwhelming Attack  , 6 kill , 0 pp - U:007  [+38 exp]
*  StuG 44 , FallschirmPzJagerReg , 5 bars , 630 exp , Niemcy , 8/12 , 11 kill , 0 pp - U:009  [+77 exp]

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I , FallschirmFlaKAbt , 5 bars , 591 exp , Niemcy , 5/10 , Resilience  , 6 kill , 0 pp - U:006  [+74 exp]
*  8.8 FlaK 36 , 251/4 , FallschirmHeerFlaKAbt , 2 bars , 237 exp , Niemcy , 10/10 , Resilience  , 1 kill , 0 pp - U:010

Artyleria
*  FJ 10.5 LG42 , Sdkfz 2 , FallschirmArtAbt , 5 bars , 1490 exp , Niemcy , 12/10 , Devastating Fire  , 37 kill , 0 pp - U:002  [+143 exp]
 FJ 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 704 exp , Niemcy , 13/10 , Combat Support  , 10 kill , 452 pp - U:003  [+136 exp]
 FJ 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 989 exp , Niemcy , 11/10 , Devastating Fire  , 24 kill , 382 pp - U:004  [+106 exp]
*  PzWerfer43 , 21FallschirmWerfAbt , 2 bars , 260 exp , Niemcy , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:026  [+61 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:281  TNK:53   RCN:47   AT:40   FLAK:10   FORT:12   ATY:110  AD:13   FTR:32   TB:23   LB:2    SUB:1    DD:4    BS:1    CRs:2      Total: 631
Lost  : INF:156  TNK:21   RCN:29   AT:39   FLAK:14   FORT:100  ATY:39   AD:15   FTR:6    TB:10   SUB:10     Total: 439

BV 10
V   3
TV  4
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #21 : Kwiecień 11, 2016, 05:15:39 »

Bardzo dobra bitwa, trzymająca w napięciu, dość trudna z jednym ale ... powinno być gdzieś info, że do czasu aż nie pojawią się posiłki Aliantów na linii rzeki, to tej rzeki nie powinniśmy przekraczać. Dzieje się tak w 6 turze i zaraz za rzeką zjawia się mnóstwo  wojska ... ja w tej turze już złamałem opór pierwszego rzutu i właśnie się przeprawiłem za rzekę. No i nie było co zbierać z moich jak opuściłem okopane stanowiska. Dlatego też zagrałem drugi raz, nie przechodząc linii rzeki.

O tak, to pamiętam, więc do tego scenariusza doszedłem, ale chyba się wtedy obraziłem na tę kampanię i jej nie dokończyłem, bo kolejnych scenariuszy nie pamiętam Smiley
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #22 : Kwiecień 11, 2016, 07:58:32 »

Ostatnia bitwa tek kampanii. Mamy info o limicie rozstawienia 8 jednostek oraz dostępności całego niemieckiego sprzętu.
Więc pozostawiam ppanca, piechotę ze sztabem i artylerię. Resztę zamieniam na brzęcząca monetę i robię wymianę sprzętu artyleryjskiego. Po długim zastanowieniu stawiam na Wespe, ze względu na większą odporność i dużą ilość amunicji oraz aby zwalczać artylerię wroga to oczywiście K17 i K15. Ten sprzęt + moi liderzy to diabelskie połączenie.

Bitwa obronna, 12 tur i utrzymanie 4, 3 lub 2 VH. A więc wystarczy obronić centrum Berlina.
Grunt to przetrwać impet pierwszego ataku. U mnie przez pierwsze trzy tury, oba Wespe po turze AI za każdym razem nie miały amunicji, a przez kilka następnych zostawało im kilka sztuk - a przecież magazynki mają nie małe. Dwie pozostałe baterie wsparte sztabem i liderem CS robiły miazgę z tych jednostek Rosjan, którymi się zainteresowały. Berlin pokryty plot-kami był zabójczy dla lotnictwa wroga. Dobrą rolę spełniło wsparcie z powietrza które otrzymałem - raz, że HS-129 świetnie rozpruwał czołgi, dwa, że on i myśliwiec fajnie wskazywali mi oddaloną wrogą artylerię.

Ogólnie niezła bitwa, ale chyba trochę za łatwa, już tak z pięc tur do końca byłem pewien osiągnięcia BV.
Jak sądzę efekt wymiany artylerii ... ciekawe jakby to było, gdybym musiał się bronić sprzętem frakcji spadochroniarzy ... pewnie nie byłoby tak wesoło.

Raport zdjęciowy: Moja formacja obronna w centrum Berlina.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: H03 ZIELONE DIABŁY v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:63
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:65
 6   Walki o Leningrad , #5 , Victory , score:30
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:50
 8   Alam Halfa , #7 , Tactical Victory , score:5
 9   Tunis , #8 , Tactical Victory , score:7
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:49
12   Leros , #11 , Brilliant Victory , score:56
13   Wrota piekieł , #12 , Victory , score:30
14   Normandia , #13 , Tactical Victory , score:10
15   Arnhem , #14 , Brilliant Victory , score:50
16   Operacja "Wacht am Rhein" , #15 , Tactical Victory , score:10
17   Walki o Mozę , #16 , Victory , score:30
18   Ostatnia Reduta , #17 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 720  *  Average: 40

..
Current scenario: Ostatnia Reduta,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 760
Army cost: 1296 , Current prestige is 230
Prestige available on map yet is 280 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
BV: Win , turn prestige: 105
V : Win , turn prestige: 105
TV: Win , turn prestige: 105
Ls: Loss , turn prestige: 105

Piechota
*  Fallschirm 43 , Sdkfz 2 , 1FallschirmJagerReg , 5 bars , 779 exp , Niemcy , 12/10 , First Strike  , 31 kill , 0 pp - U:001  [+87 exp]
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 3 bars , 353 exp , Niemcy , 9/8 , 6 kill , 0 pp - U:005
 Fallschirm 43 , Opel Blitz 4x4 ,  , 2 bars , 292 exp , Niemcy , 9/10 , Fire Discipline  , 8 kill , 288 pp - U:008  [+73 exp]

Artyleria ppanc.
*  StuG 44 , FallschirmPzJagerReg , 5 bars , 728 exp , Niemcy , 8/12 , 14 kill , 0 pp - U:009  [+98 exp]

Artyleria
*  17 K18 , Wagon , FallschirmArtAbt , 5 bars , 1598 exp , Niemcy , 12/10 , Devastating Fire  , 43 kill , 0 pp - U:002  [+108 exp]
 Wespe ,  , 5 bars , 918 exp , Niemcy , 14/10 , Combat Support  , 12 kill , 504 pp - U:003  [+214 exp]
 Wespe ,  , 5 bars , 1109 exp , Niemcy , 14/10 , Devastating Fire  , 27 kill , 504 pp - U:004  [+120 exp]
*  15 K18 , Wagon , 21FallschirmWerfAbt , 2 bars , 295 exp , Niemcy , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:011  [+35 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:309  TNK:64   RCN:53   AT:47   FLAK:11   FORT:12   ATY:124  AD:14   FTR:36   TB:27   LB:2    SUB:1    DD:4    BS:1    CRs:2      Total: 707
Lost  : INF:172  TNK:22   RCN:33   AT:45   FLAK:16   FORT:120  ATY:40   AD:15   FTR:6    TB:10   SUB:10     Total: 489

BV 11
V   3
TV  4
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


PS.
No to mam nowy rekord exp w bitwie:
Wespe ,  , 5 bars , 918 exp , Niemcy , 14/10 , Combat Support  , 12 kill , 504 pp - U:003  [+214 exp]


Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #23 : Kwiecień 11, 2016, 08:04:45 »

Na koniec jak zwykle wypinam pierś na ordery:



Kampanię oceniam jako bardzo wymagającą.
Kilka bitew jest naprawdę trudnych i ciężkich do przejścia.
Przeszedłem je czasami bardzo szczęśliwie. Są to bitwy obronne, więc może pewnym wyjściem byłoby skrócenie ilości tur o kilka, aby akurat te bitwy troszeczkę ułatwić. Tutaj do decyzji przydałaby się gra jeszcze jednego lub dwóch śmiałków Smiley
Plus poprawienie tych kilku elementów które wskazałem w poszczególnych bitwach i będzie naprawdę OK,
ale dla graczy lubiących wyzwania, mających silne nerwy i determinację w dążeniu do celu.
Czyli dla typowych Generałów Smiley

A i jeszcze jedno. Sądziłem że zrobienie ze sztabu jednostki MSU jest dobrym pomysłem i można by go powielić we wszystkich kampaniach, ale ta gra mnie z tego wyleczyła. AI gdy tylko dostrzeże taką jednostkę, atakuje ją wszystkim co ma.
A nie o to nam chodzi chyba, aby aż tak utrudnić grę poprzez istnienie sztabu wśród jednostek.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2016, 08:10:00 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #24 : Kwiecień 11, 2016, 10:32:05 »

No to: 720 + 100 = 820
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.107 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)