Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 06:39:59 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ponury - W42 "Volkssturm" - 150%  (Przeczytany 6771 razy)
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« : Czerwiec 19, 2016, 12:53:00 »

Wracam do kampanii z W na początku Smiley
Tym razem coś niestandardowego. Walki Volkssturmu z przeważającymi wojskami aliantów. Ponoć gra się ciężko i nie da się wygrać. Zobaczymy na 150% Smiley

Scenariusz 1: The Dam

Trzeba utrzymać 4  VHeksy na BV. Jest też VH Amerykanów. Szybki rzut oka na mapę i widać, że moje wojska są rozproszone. Tak być nie może. Na północnym teatrze szybko (hahaha, z 2 punktami ruchu) przemieszczam wojska do dwóch VHeksów na linii frontu, przestawiam artylerię tak, aby broniła (w miarę obu VHeksów), wysyłam pepanca do lasu przed północnym VH, a drugiego do osłony tego drugiego nad strumieniem.
Na południu moje wojska wyglądają tak, jakby się szykowały do ataku. No to jedziemy. Wszyscy na amerykański VHeks! Na razie nic się dzieje, przemieszczam się do wrogiego VHeksa. Kiedy już jestem pod miastem, od południa wjeżdżają Amerykanie do mojego VHeksa, który opuściłem. Na szczęście, to ciamajdy i ładują się prosto na umocnienia, które je trochę zatrzymują.
Tymczasem na północy Amerykanie też zatrzymują się na umocnieniach, dzięki czemu mam chwilkę więcej czasu na rozpakowanie dział. Volksi dostają nieźle w tyłek, korzystam z dostępnego prestiżu by utrzymać je przy życiu i udaje się to. Pepanc w lesie sieje spustoszenie, tym bardziej, że wspiera go artyleria. Najwięcej kłopotu sprawia wrogi recon, który wprawdzie też dostaje swoją porcję od pepanca, ale przedziera się na tyły i chce zająć VH na tyłach, ale tam zostawiłem najsłabszą piechotę, więc zonk. Pojawiają się kłopoty, kiedy moją super pozycję obronną zachodzą od południa inżynierowie wroga i robi się ciepło pod nogami. Ale wszystkie działa na nich i niebezpieczeństwo zażegnane. Super spisuje się piechota z krzyżem, która dobija nadgryzione piechoty jankesów. Działania na północnym froncie są tak udane, że nawet udaje się zająć flagę na samym zachodzie. Ale dwie piechoty kończą z jedynką i czwórką, tak więc było blisko.
Na południu z zaskoczenia atakuję osamotnioną piechotę, zajmuję całe miasteczko wraz z miasteczkiem na zachodzie i właściwie w ostatniej chwili, bo zaraz zjeżdżają się hordy amerykańców. Ale dobrze ustawiam moździerze i pepanca, a za moment dostaję krzyż na piechocie i ją ustawiam w VHeksie, żeby nikt jej nie wyrzucił. Gorzej, że od strony straconego VHeksa jedzie czołg i piechoty. Jedna na szczęście wpada na bunkier i oddaje życie za ojczyznę, a druga i czołg jednak włażą mi od wschodu do miasta i znów jest dramat w połączeniu z horrorem. Ale czołg w mieście to łakomy kąsek dla mojej piechoty, więc i to zagrożenie po chwili mija. Niestety, po mojej stronie giną śmieszni rowerzyści z ruchem 2  Grin Dalej już tylko powtarza się schemat, strzał w moździerze z moździerzy, atak pepanca i poprawka piechotą. W ten sposób likwiduję wszystkich jankesów i utrzymuję 4 VHeksy, zgodnie z planem  Grin
"Aj wisz wi hed mor lajk ju, her gene Ral"

OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\EFILE_OGN_Wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.0
Campaign: W42 VOLKSSTURM v.4.5,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   THE DAM , #0 , Brilliant Victory , score:46
--
Campaign score: 46  *  Average: 46

..
Current scenario: THE DAM,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 180
Army cost: 0 , Current prestige is 408
Prestige available on map yet is 180 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, REICHSWALD , cap 1000, 15 turns prestige: 0
if V : +600, REICHSWALD , cap 1000, 15 turns prestige: 0
if TV: +500, REICHSWALD , cap 1000, 15 turns prestige: 0
if Ls: +300, REICHSWALD , cap 1000, 15 turns prestige: 0

Infantry
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 312 exp , Germany , 11/11 , Resilience  , 3 kill , 0 pp - U:009  [+90 exp]
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 143 exp , Germany , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:011  [+32 exp]
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 381 exp , Germany , 1/10 , 2 kill , 0 pp - U:012  [+159 exp]
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 163 exp , Germany , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:013  [+52 exp]
*  Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 334 exp , Germany , 8/10 , Determined Defense  , 3 kill , 0 pp - U:014  [+112 exp]
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 140 exp , Germany , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:017  [+29 exp]
*  Hitlerjugend , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 111 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:018
*  Volkssturm , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 172 exp , Germany , 4/10 , 0 kill , 0 pp - U:019  [+61 exp]
*  Volkssturm , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 124 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:020  [+13 exp]

Anti-tank
*  PaW 600 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 332 exp , Germany , 3/10 , 2 kill , 0 pp - U:007  [+110 exp]
*  8.8cm PaK43 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 288 exp , Germany , 8/10 , First Strike  , 3 kill , 0 pp - U:008  [+66 exp]
*  7.5cm PaK40 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 254 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:021 [+143 exp]

Artillery
*  10.5 leFH18 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 294 exp , Germany , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:010  [+72 exp]
*  12 cm GrW 42 , 251/1 [W] , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 281 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:016  [+59 exp]

Player 1 : Germany
Killed: INF:13   TNK:1    RCN:1    AT:2    ATY:4      Total: 21
Lost  : RCN:1    FORT:4      Total: 5

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   9 Units *  2 Leaders      Total :   1880 exp,     13 kill,      0 pp    Average:    209 exp,      1 kill,      0 pp
Anti-tank      *   3 Units *  1 Leaders      Total :    874 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    291 exp,      2 kill,      0 pp
Artillery      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    575 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    288 exp,      2 kill,      0 pp
* Summary:     *  14 Units *  3 Leaders      Total :   3329 exp,     22 kill,      0 pp    Average:    238 exp,      2 kill,      0 pp


Player 1  Germany   has 16 units total (core+aux):
Infantry :  9
Anti-tank :  3
Fortification :  2
Artillery :  2

Player 2  USA   has 3 units total (core+aux):
Infantry :  1
Recon :  1
Artillery :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #1 : Czerwiec 19, 2016, 03:19:25 »

Scenariusz 2: Reichswald

Tym razem trzeba bronić się przed brytolami. Zamieniam pepanca na JagdPanthera, artylerię na Hummela i dwie najsłabsze piechoty na Volksgrenadierów. Na razie jeszcze nie sprzedaję słabych piechot, ale może będzie trzeba.
Linia obrony przebiega na dużej rzece, ale za rzeką brytole mają masę artylerii i inne cuda niewidy. Czyli trzeba zrewidować plany i pomyśleć nad stworzeniem nowej linii. Najłatwiej jest na północy - mamy łańcuch wzgórz i okopane piechoty. Więc tam przenoszę spadochroniarzy i wszystko, co zmotoryzowane, ze wsparciem nebelwerferów i artylerii plot. Na południe ustawiam się na wzgórzach i w lesie i linię zakręcam na pd-wsch z niszczycielem, dalej mamy miasto i obok niego kolejne lasy aż do samej rzeczki. Na niej są dwa miasta i tam ufortyfikują się moje powolne piechoty. Podobnie zostawiam 3 powolne piechoty w moich wschodnich VHeksach, żeby w razie czego miały 8 poziom okopania. Na zachodzie wycofuję od razu artylerie i 88kę za rzekę i na niej planuję się bronić w oparciu o miasto i las. Południowego VHeksu mają bronić 2 powolne piechoty na wysokim poziomie okopania. Tyle teorii.
A w praktyce podjechałem reconem na północy rozpoznać wrogie wojska i zauważyłem piechotę na moście. No to 3 strzały artylerią dalekosiężną i w końcu most udało się zburzyć  Grin To na pewno pokrzyżowało angolom plany, bo spodziewany atak na linię wzgórz nigdy nie nastąpił. Musieli najwyraźniej jechać dookoła przez most na pd-zach. Pierwszy VH szybko został zajęty, bo zostawiłem tam symboliczne siły. Atak brytoli rozwijał się niezbyt gwałtownie - pierwsze jednostki pojechały prosto na wschód na moją linię obrony i zostały brutalnie zatrzymane, a do tego pod mojego Elefanta i JagdPanthera podjechały zaciężarówkowane artylerie, które łatwo wybiłem. Niestety, to nie były jedyne. Pierwsze uderzenie na środek mojej linii obrony zostało odparte, a auxowymi posiłkami pancernymi też udało się nieźle pokaleczyć czołgi wroga. Niestety, coraz więcej artylerii i samolotów i zaczęło się robić niebezpiecznie. Na linii rzeki też piechota została wysłana do piachu i tamtędy zaczęły się przelewać ciężarówki aliantów. No to w miarę zorganizowany odwrót do miasta z bunkrem i na linię lasu. W końcu w 13 turze straty były tak duże, że podjąłem decyzję o odwrocie na nowe pozycje obronne do miasteczka pomiędzy dwoma lasami i tam odesłałem przede wszystkim swoje core'y. No i zacząłem ściągać spadochroniarzy ze wzgórz. Jednym  reconem i niszczycielem zajechałem na tyły brytoli i skasowałem im tam kilka tych ciężkich artylerii, co odwróciło szalę na moją stronę. Q mojemu zaskoczeniu, brytole zamiast cisnąć na wschód, zaczęli przekraczać rzekę w kierunku południowym. I dobrze - przejście było wąskie, a ja kontratakowałem od północy. Szczególnie upierdliwy był jeden czołg, ale w końcu skończyła mu się amunicja. Pod koniec scenariusza zaryglowałem przejazd przez rzekę i wycofałem się do VHeksa, gdzie wyeliminowałem niedobitki piechot i wtedy skończył się czas. Dobry scenariusz, dobra miazga wśród aliantów  Grin

OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.0
Campaign: W42 VOLKSSTURM v.4.5,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   THE DAM , #0 , Brilliant Victory , score:46
 2   REICHSWALD , #1 , Brilliant Victory , score:46
--
Campaign score: 92  *  Average: 46

..
Current scenario: REICHSWALD,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 0 , Current prestige is 610
Prestige available on map yet is 360 pp ( 120 pp in VH to capture) * Turn: 20
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, LINNICH , cap 1000, 19 turns prestige: 570
if V : +700, LINNICH , cap 1000, 19 turns prestige: 570
if TV: +500, LINNICH , cap 1000, 19 turns prestige: 570
if Ls: +400, LINNICH , cap 1000, 19 turns prestige: 570

Infantry
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 389 exp , Germany , 9/11 , Resilience  , 5 kill , 0 pp - U:003  [+77 exp]
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 196 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+53 exp]
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 413 exp , Germany , 8/10 , 5 kill , 0 pp - U:006  [+32 exp]
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 205 exp , Germany , 6/10 , 4 kill , 0 pp - U:007  [+42 exp]
*  Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 362 exp , Germany , 6/10 , Determined Defense  , 4 kill , 0 pp - U:008  [+28 exp]
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 154 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:010  [+14 exp]
*  Hitlerjugend , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 111 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:011
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 172 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:012
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 160 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:013  [+36 exp]

Anti-tank
*  PaW 600 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 380 exp , Germany , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+48 exp]
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 405 exp , Germany , 10/10 , First Strike  , 9 kill , 0 pp - U:002  [+117 exp]
*  7.5cm PaK40 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 312 exp , Germany , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:014  [+58 exp]

Artillery
*  Hummel , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 389 exp , Germany , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:004  [+95 exp]
*  12 cm GrW 42 , 251/1 [W] , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 306 exp , Germany , 6/10 , 1 kill , 0 pp - U:009  [+25 exp]

Player 1 : Germany
Killed: INF:44   TNK:7    RCN:5    AT:7    ATY:15   AD:1      Total: 79
Lost  : INF:10   RCN:3    AT:2    FLAK:1    FORT:11   ATY:1      Total: 28

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   9 Units *  2 Leaders      Total :   2162 exp,     22 kill,      0 pp    Average:    240 exp,      2 kill,      0 pp
Anti-tank      *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1097 exp,     15 kill,      0 pp    Average:    366 exp,      5 kill,      0 pp
Artillery      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    695 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    348 exp,      2 kill,      0 pp
* Summary:     *  14 Units *  3 Leaders      Total :   3954 exp,     41 kill,      0 pp    Average:    282 exp,      3 kill,      0 pp


Player 1  Germany   has 40 units total (core+aux):
Infantry : 15
Tank   :  1
Anti-tank : 10
Fortification :  4
Artillery :  7
Air Defense :  3

Player 2  United Kingdom   has 17 units total (core+aux):
Infantry :  7
Artillery :  3
Air Defense :  3
Fighter :  2
Tactical Bomber :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #2 : Czerwiec 20, 2016, 11:01:20 »

Scenariusz 3: Linnich

Ten jest nieco łatwiejszy i krótszy. Mapa Vipuri, więc wiemy, z czym to się je. Kupiłem sobie wreszcie super samobieżnego flaka. Oczywiście, scenariusz za późno, bo przydałby się w poprzednim bardziej.
Siedzimy w miasteczku i żadna siła nie jest w stanie nas z niego wyrzucić. W dodatku robię desant z półwyspu na płatne flagi, ale robię to za późno i kiedy podpływam, to znienacka pojawiają się barki amerykańców, którzy mi te flagi zajmują. Na przesmyku szybki łomot i forsuję rzekę, by zdobyć VH wroga i płatne flagi. I kiedy już prawie tam jestem, pojawiają się posiłki, które na szczęście za wiele nie napsuły. Czyli wszystkie flagi zajęte, hajs zdobyty i brylancik jest Smiley

OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.0
Campaign: W42 VOLKSSTURM v.4.5,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   THE DAM , #0 , Brilliant Victory , score:46
 2   REICHSWALD , #1 , Brilliant Victory , score:46
 3   LINNICH , #2 , Brilliant Victory , score:48
--
Campaign score: 140  *  Average: 46

..
Current scenario: LINNICH,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 672 , Current prestige is 484
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, OPERATION "GRENADE" , cap 1000, 8 turns prestige: 0
if V : +900, OPERATION "GRENADE" , cap 1000, 8 turns prestige: 0
if TV: +500, OPERATION "GRENADE" , cap 1000, 8 turns prestige: 0
if Ls: +300, OPERATION "GRENADE" , cap 1000, 8 turns prestige: 0

Infantry
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 399 exp , Germany , 11/11 , Resilience  , 7 kill , 0 pp - U:003  [+10 exp]
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 205 exp , Germany , 7/10 , Influence  , 1 kill , 0 pp - U:005  [+9 exp]
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 413 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:006
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 205 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:007
*  Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 380 exp , Germany , 10/10 , Determined Defense  , 4 kill , 0 pp - U:008  [+18 exp]
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 172 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:012

Anti-tank
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 429 exp , Germany , 5/10 , 5 kill , 0 pp - U:001  [+49 exp]
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 473 exp , Germany , 9/10 , First Strike  , 13 kill , 0 pp - U:002  [+68 exp]
*  7.5cm PaK40 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 312 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:014

Artillery
*  Hummel , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 413 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:004  [+24 exp]
*  Hummel , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 341 exp , Germany , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:009  [+35 exp]

Air Defense
 SdKfz 9/Flak 37 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 672 pp - U:011

Player 1 : Germany
Killed: INF:53   TNK:7    RCN:6    AT:9    ATY:20   AD:3      Total: 98
Lost  : INF:11   RCN:4    AT:2    FLAK:1    FORT:11   ATY:2      Total: 31

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  3 Leaders      Total :   1774 exp,     21 kill,      0 pp    Average:    296 exp,      4 kill,      0 pp
Anti-tank      *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1214 exp,     21 kill,      0 pp    Average:    405 exp,      7 kill,      0 pp
Artillery      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    754 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    377 exp,      3 kill,      0 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,    672 pp    Average:      0 exp,      0 kill,    672 pp
* Summary:     *  12 Units *  4 Leaders      Total :   3742 exp,     48 kill,    672 pp    Average:    312 exp,      4 kill,     56 pp


Player 1  Germany   has 21 units total (core+aux):
Infantry : 12
Anti-tank :  5
Artillery :  3
Air Defense :  1

Player 2  USA   has 11 units total (core+aux):
Infantry : 10
Artillery :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #3 : Czerwiec 20, 2016, 12:56:42 »

 No i znowu grać się odechciewa  Banghead Wróg całkowicie zniszczony, został już tylko jeden samolocik z 2 punktami, a tu nagle wrogie posiłki z kosmosu pomiędzy moimi jednostkami  Banghead W 10 turze. Zaczynam ten scenariusz od nowa, bo to szczyt niesprawiedliwości i braku realizmu.
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #4 : Czerwiec 20, 2016, 04:55:08 »

Scenariusz 4: Operation "Grenade"

Wymieniam pepanca na JagdPanthera i zostaje prestiżu na ciężarówki dla piechoty. Tutaj auxy prawie dałyby sobie radę same. Na pewno moje piechoty za wiele tutaj nie pograły. Za to niszczyciele i Hummele jak najbardziej. Po pierwszym ataku amerykańców przechodzę do kontrataku na wschodzie, bo tu są najsłabsi. Gram na wyniszczenie wroga - kiedy artyleriom kończy się amunicja, łatwo ich rozjeżdżam. Najciężej jest przy zachodnim VHeksie, który nawet tymczasowo tracę. Ale po przyjeździe Jagdpantherów i Hummeli natarcie jankesów załamuje się. Staram się też jak najbardziej nadgryźć samoloty, żeby zakończyć misję przed czasem. I udaje się to - sprzyja pogoda, samoloty wpadają w pułapki przeciwlotnicze i jeszcze przed przybyciem posiłków z kosmosu zwyciężam.

OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.0
Campaign: W42 VOLKSSTURM v.4.5,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   THE DAM , #0 , Brilliant Victory , score:46
 2   REICHSWALD , #1 , Brilliant Victory , score:46
 3   LINNICH , #2 , Brilliant Victory , score:48
 4   OPERATION "GRENADE" , #3 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 203  *  Average: 50

..
Current scenario: OPERATION "GRENADE",  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 60
Army cost: 672 , Current prestige is 160
Prestige available on map yet is 60 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, OPERATION "BLOCKBUSTER" , cap 1000, 18 turns prestige: 0
if V : +800, OPERATION "BLOCKBUSTER" , cap 1000, 18 turns prestige: 0
if TV: +500, OPERATION "BLOCKBUSTER" , cap 1000, 18 turns prestige: 0
if Ls: +300, OPERATION "BLOCKBUSTER" , cap 1000, 18 turns prestige: 0

Infantry
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 399 exp , Germany , 11/11 , Resilience  , 7 kill , 0 pp - U:003
*  Volksgrenadiere , Opel Blitz 4x2 , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 206 exp , Germany , 10/10 , Influence  , 2 kill , 0 pp - U:005  [+1 exp]
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 413 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:006
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 205 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:007
*  Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 380 exp , Germany , 10/10 , Determined Defense  , 4 kill , 0 pp - U:008
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 172 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:011

Anti-tank
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 467 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:001  [+38 exp]
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 5 bars , 500 exp , Germany , 5/10 , First Strike  , 16 kill , 0 pp - U:002  [+27 exp]
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 352 exp , Germany , 7/10 , 4 kill , 0 pp - U:012  [+40 exp]

Artillery
*  Hummel , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 425 exp , Germany , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:004  [+12 exp]
*  Hummel , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 353 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:009  [+12 exp]

Air Defense
 SdKfz 9/Flak 37 ,  , 1 bars , 117 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 672 pp - U:010  [+117 exp]

Player 1 : Germany
Killed: INF:68   TNK:10   RCN:7    AT:11   ATY:27   AD:5    FTR:3    TB:2      Total: 133
Lost  : INF:17   RCN:6    AT:3    FLAK:1    FORT:11   ATY:4      Total: 42

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  3 Leaders      Total :   1775 exp,     22 kill,      0 pp    Average:    296 exp,      4 kill,      0 pp
Anti-tank      *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1319 exp,     27 kill,      0 pp    Average:    440 exp,      9 kill,      0 pp
Artillery      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    778 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    389 exp,      4 kill,      0 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    117 exp,      1 kill,    672 pp    Average:    117 exp,      1 kill,    672 pp
* Summary:     *  12 Units *  4 Leaders      Total :   3989 exp,     58 kill,    672 pp    Average:    332 exp,      5 kill,     56 pp


Player 1  Germany   has 49 units total (core+aux):
Infantry : 23
Tank   :  1
Anti-tank :  7
FlaK :  1
Fortification :  6
Artillery :  7
Air Defense :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #5 : Czerwiec 21, 2016, 12:03:24 »

Piąty scenariusz i znowu to samo  Banghead W piątej turze znów posiłki z kosmosu pomiędzy moimi wojskami obok pn-zach VHeksa, którego właśnie zająłem i ścigałem niedobitki wroga. Gdyby chociaż te jednostki nadjechały zza mapy. Ale nie - spadają z kosmosu POMIĘDZY moimi jednostkami i rozwalają co tylko się da. Kampania pod tym względem jest do "modernizacji", bo nie da się grać po swojemu, ale uparcie trzeba siedzieć na tyłku, bo inaczej nastąpi interwencja z kosmosu. Już to dogram, bo przedostatni scenariusz, ale na pewno więcej nie zagram i nikomu nie polecę.
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #6 : Czerwiec 21, 2016, 04:22:48 »

Scenariusz 5: Operation "Blockbuster"

Misja obronna, ale nie do końca. Na północy łatwo można zaatakować aliantów i zrobić im kuku. Tym razem już wiem, że będą posiłki z kosmosu, więc po oczyszczeniu północnej flanki z wroga zajmuję pozycję obronną, by nie stała mi się krzywda. Trudniej jest na południu, gdyż jest tam mało jednostek, a wojska pancerne wroga dość mocne. Do tego próbują forsować rzekę w centrum, co jest głupim pomysłem, bo artylerie i JagdPanthery wszelkie takie próby duszą w zarodku. Kiedy już pojawiają się posiłki z kosmosu, i na północy robi się gorąco, ale auxów jest na tyle dużo, że wraz z moimi core'ami dają sobie radę. Potem tylko najazd od północy, zamknięcie aliantów w kotle i wyrżnięcie co do jednego. Dziwny scenariusz - mamy dostępne działa plot, a nie ma żadnych samolotów wroga.

OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.0
Campaign: W42 VOLKSSTURM v.4.5,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   THE DAM , #0 , Brilliant Victory , score:46
 2   REICHSWALD , #1 , Brilliant Victory , score:46
 3   LINNICH , #2 , Brilliant Victory , score:48
 4   OPERATION "GRENADE" , #3 , Brilliant Victory , score:63
 5   OPERATION "BLOCKBUSTER" , #4 , Brilliant Victory , score:60
--
Campaign score: 263  *  Average: 52

..
Current scenario: OPERATION "BLOCKBUSTER",  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 672 , Current prestige is 201
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, BADEN-BADEN , cap 1500, 15 turns prestige: 0
if V : +1000, BADEN-BADEN , cap 1500, 15 turns prestige: 0
if TV: +500, BADEN-BADEN , cap 1500, 15 turns prestige: 0
if Ls: +400, BADEN-BADEN , cap 1500, 15 turns prestige: 0

Infantry
*  Volksgrenadiere , Opel Blitz 4x2 , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 399 exp , Germany , 11/11 , Resilience  , 7 kill , 0 pp - U:003
*  Volksgrenadiere , Opel Blitz 4x2 , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 208 exp , Germany , 9/10 , Influence  , 2 kill , 0 pp - U:005  [+2 exp]
*  Volksgrenadiere , Opel Blitz 4x2 , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 413 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:006
*  Volksgrenadiere , Opel Blitz 4x2 , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 205 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:007
*  Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 401 exp , Germany , 9/10 , Determined Defense  , 5 kill , 0 pp - U:008  [+21 exp]

Anti-tank
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 5 bars , 523 exp , Germany , 8/10 , 8 kill , 0 pp - U:001  [+56 exp]
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 5 bars , 560 exp , Germany , 9/10 , First Strike  , 18 kill , 0 pp - U:002  [+60 exp]
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 411 exp , Germany , 3/10 , Overwhelming Attack  , 5 kill , 0 pp - U:012  [+59 exp]

Artillery
*  Hummel , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 496 exp , Germany , 14/10 , 6 kill , 0 pp - U:004  [+71 exp]
*  Hummel , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 390 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:009  [+37 exp]

Air Defense
 SdKfz 9/Flak 37 ,  , 1 bars , 117 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 672 pp - U:010

Player 1 : Germany
Killed: INF:94   TNK:15   RCN:11   AT:15   ATY:38   AD:8    FTR:3    TB:2      Total: 186
Lost  : INF:19   RCN:7    AT:5    FLAK:3    FORT:11   ATY:5      Total: 50

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  3 Leaders      Total :   1626 exp,     23 kill,      0 pp    Average:    325 exp,      5 kill,      0 pp
Anti-tank      *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1494 exp,     31 kill,      0 pp    Average:    498 exp,     10 kill,      0 pp
Artillery      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    886 exp,     11 kill,      0 pp    Average:    443 exp,      6 kill,      0 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    117 exp,      1 kill,    672 pp    Average:    117 exp,      1 kill,    672 pp
* Summary:     *  11 Units *  5 Leaders      Total :   4123 exp,     66 kill,    672 pp    Average:    375 exp,      6 kill,     61 pp


Player 1  Germany   has 42 units total (core+aux):
Infantry : 19
Tank   :  1
Recon :  3
Anti-tank :  8
Artillery :  8
Air Defense :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #7 : Czerwiec 22, 2016, 12:19:12 »

Scenariusz 6: Baden-Baden

Ostatni scenariusz. Kupuję Panterę. Trzeba obronić 3 Vheksy, rozrzucone po całej mapie. Jedynie pd-wsch jest broniony i jest za rzeką. Pozostałe puste. SHeksy daleko. Auxy w środku mapy. Więc trzeba zadać sobie zajebiście ważne pytanie: gdzie rozstawić wojska? A potem je rozstawić. Decyduję, że z 4 VHeksów najtrudniej będzie obronić ten pd-wsch, a pozostałe 3 są daleko na północy, więc właśnie tam rozstawiam wojska. No i cała naprzód na południe. Auxy mają spowolnić pochód wroga i dać mi czas. Okazuje się, że Francuzi są niedaleko i od razu strzelają z artylerii i włażą na rzeczkę. Na szczęście turę później jest już moja artyleria, JagdPanther i inne jednostki, co studzi zapał żabojadów. Druga grupa jedzie wzdłuż rzeki i zajmuje miasteczka w szyku obronnym. I od razu się to przydaje, bo pojawiają się Amerykanie i nie potrafią piechoty z krzyżem z miasta wyrzucić. Na wschodzie zaś pierwszą rzeczą jest wysadzenie jedynego mostu. Tam też idzie główne uderzenie jankesów, ale udaje się je odeprzeć.
Dalej przechodzę do ofensywy na zachodzie i rozjeżdżam Francuzów, konsoliduję pozycję ryglującą nad rzeką, a częścią wojsk od razu robię zagon na VH wroga i za moment jest mój. Niestety, nadjeżdżają z południa silne posiłki amerykańców i prawie kasują mi piechotę. Więc powoli cofam się, ustawiam JagdPanthery i podciągam drugiego Hummela. Na wschodzie amerykańce próbują forsować rzekę i tam kończą też żywot. Auxy super sobie radzą, a za zgromadzone hajsy z flag kupuję kolejnego Hummela i kończę dzieło zniszczenia na wschodzie. W centrum kluczem jest zajechanie zgrupowania wroga od tyłu i rozwalenie szczególnie upierdliwej artylerii dalekosiężnej. Potem tylko dożynanie watahy i koniec scenariusza. I koniec wojny.

OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.0
Campaign: W42 VOLKSSTURM v.4.5,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   THE DAM , #0 , Brilliant Victory , score:46
 2   REICHSWALD , #1 , Brilliant Victory , score:46
 3   LINNICH , #2 , Brilliant Victory , score:48
 4   OPERATION "GRENADE" , #3 , Brilliant Victory , score:63
 5   OPERATION "BLOCKBUSTER" , #4 , Brilliant Victory , score:60
 6   BADEN-BADEN , #5 , Brilliant Victory , score:64
--
Campaign score: 327  *  Average: 54

..
Current scenario: BADEN-BADEN,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 60
Army cost: 1644 , Current prestige is 408
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
BV: Win , turn prestige: 960
V : Win , turn prestige: 960
TV: Win , turn prestige: 960
Ls: Loss , turn prestige: 960

Infantry
*  Volksgrenadiere , Opel Blitz 4x2 , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 461 exp , Germany , 11/11 , Resilience  , 9 kill , 0 pp - U:003  [+62 exp]
*  Volksgrenadiere , Opel Blitz 4x2 , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 299 exp , Germany , 9/10 , Influence  , 5 kill , 0 pp - U:005  [+91 exp]
*  Volksgrenadiere , Opel Blitz 4x2 , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 435 exp , Germany , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:006  [+22 exp]
*  Volksgrenadiere , Opel Blitz 4x2 , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 241 exp , Germany , 2/10 , 5 kill , 0 pp - U:007  [+36 exp]
*  Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 483 exp , Germany , 6/10 , Determined Defense  , 6 kill , 0 pp - U:008  [+82 exp]

Tank 
 Panther G ,  , 0 bars , 95 exp , Germany , 7/10 , 6 kill , 528 pp - U:126  [+95 exp]

Anti-tank
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 5 bars , 569 exp , Germany , 8/10 , 11 kill , 0 pp - U:001  [+46 exp]
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 5 bars , 628 exp , Germany , 9/10 , First Strike  , 24 kill , 0 pp - U:002  [+68 exp]
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 5 bars , 522 exp , Germany , 10/10 , Overwhelming Attack  , 9 kill , 0 pp - U:011  [+111 exp]

Artillery
*  Hummel , 272 Volksgrendiers , 5 bars , 574 exp , Germany , 14/10 , Determined Defense  , 7 kill , 0 pp - U:004  [+78 exp]
*  Hummel , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 448 exp , Germany , 9/10 , 5 kill , 0 pp - U:009  [+58 exp]
 Hummel ,  , 0 bars , 13 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 444 pp - U:061  [+13 exp]

Air Defense
 SdKfz 9/Flak 37 ,  , 1 bars , 117 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 672 pp - U:010

Player 1 : Germany
Killed: INF:120  TNK:18   RCN:13   AT:18   FLAK:1    ATY:47   AD:10   FTR:3    TB:2      Total: 232
Lost  : INF:20   RCN:7    AT:5    FLAK:4    FORT:11   ATY:5      Total: 52

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  3 Leaders      Total :   1919 exp,     33 kill,      0 pp    Average:    384 exp,      7 kill,      0 pp
Tank           *   1 Units *  0 Leaders      Total :     95 exp,      6 kill,    528 pp    Average:     95 exp,      6 kill,    528 pp
Anti-tank      *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1719 exp,     44 kill,      0 pp    Average:    573 exp,     15 kill,      0 pp
Artillery      *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1035 exp,     14 kill,    444 pp    Average:    345 exp,      5 kill,    148 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    117 exp,      1 kill,    672 pp    Average:    117 exp,      1 kill,    672 pp
* Summary:     *  13 Units *  6 Leaders      Total :   4885 exp,     98 kill,   1644 pp    Average:    376 exp,      8 kill,    126 pp


Player 1  Germany   has 33 units total (core+aux):
Infantry : 17
Tank   :  1
Recon :  1
Anti-tank :  6
Artillery :  6
Air Defense :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #8 : Czerwiec 22, 2016, 12:24:30 »

Podsumowanie:

Kampania bardzo nierówna. Pierwsze dwa scenariusze trudne, zapowiadają ciężką i ciekawą kampanię. Ale pozostałe są o wiele łatwiejsze i chyba nie da się w ogóle przegrać. W dodatku baaardzo denerwują posiłki z kosmosu w 4 i 5 scenariuszu. 3 ostatnie da się wygrać przez zniszczenie wszystkich jednostek wroga, a chyba w kampanii stricte obronnej nie o to chodzi. Spodziewałem się szczerze mówiąc epickich obron, odwrotów, walki do ostatniego żołnierza na ostatnim VHeksie, a jedynie 2 pierwsze scenariusze mają taki potencjał na niższym poziomie prestiżu. Tak więc chyba już do tej kampanii nie wrócę.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #9 : Czerwiec 22, 2016, 12:34:51 »

Skoro to tylko 5 scenariuszy, to może nie ma co skreślać - może da się poprawić....

327 + 100 = 427
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.134 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)