Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 16, 2024, 09:50:52 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ponury - B02 12SS HITLERJUGEND - 150%  (Przeczytany 11354 razy)
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« : Październik 02, 2016, 09:05:03 »

Scenariusz 1: Pierwsza krew

Kiedyś dawno temu grałem w tę kampanię, ale poczytałem, że wprowadzono spore zmiany, więc ruszam do boju Smiley
Pierwszy scenariusz jest bardzo podobny do tego w kampanii B04. Ale jednostek nieco mniej, a co najważniejsze - mało dział przeciwlotniczych. Czyli już na starcie jest ciężko. Wojska są w rozsypce, porozrzucane po całej mapie. Jedną grupkę na południe od Caen rzucam od razu wzdłuż rzeki w stronę morza, zajmuję miasta i strzelam do brytoli. Na zachodzie otaczam VH auxami, wysadzam drogę i rozstawiam pola minowe. Parę jednostek stamtąd wysyłam na moje lotnisko. Nieco na północ mam dwie piechoty - jedna rozwala drogę, a druga obsadza miasteczko i na parę tur się tam nieźle trzyma. Moje core'y siedzą koło lotniska i na północ od Caen. W samym mieście wyciągam sztab z bunkra i otaczam go artyleriami dla lepszych parametrów. Parę strzałów z artylerii dalekosiężnej, parę zmian położenia jednostek i czekamy na nawałę aliantów. No i oczywiście pojawia się Smiley Samoloty bombardują, artyleria praży, a wojska lądowe pomalutku posuwają się do przodu. Najgorzej idzie im standardowo po obu stronach rzeki w kierunku Caen. Tam dość szybko moje auxy wypierają wroga, a na północ od Caen siedzi silna piechota w bunkrze, która osłania moje dwie jednostki core w lesie (piechota i działo 3-heksowe). A mnie najgorzej idzie w okolicach lotniska. Tam mam najmniej jednostek, które szybko topnieją. Trzymam moje działko w lesie bardzo długo, staram się je osłaniać moimi czołgami (jest Overwatch  Grin), ale w końcu dostaje parę strzałów i muszę je wycofać na tyły. W końcu nawet tracę lotnisko i wycofuję się właściwie na skraj Caen. Ale koło rzeki ostatecznie oczyszczam  przedpole z brytoli i rozpoczynam natarcie okrążające, dzięki któremu mogę wyeliminować ich artylerie, co daje możliwość ataku na lotnisko i odbicia go. Wtedy idzie już z górki. Oczywiście na zachodzie też jest oblężenie VHeksa, ale bez żadnych problemów je wytrzymuję. W centrum przełamuję aliantów i cisnę na północ do ostatniego VHeksa. Oczywiście, samoloty przeszkadzają, bombardują, ale docieram na miejsce i zajmuję tego VHeksa. Zrobiłem sobie save'a i później też zagram w alternatywną ścieżkę po zdobyciu Victory.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: B02 12SS HITLERJUGEND v.4.3,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Pierwsza krew , #0 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 47  *  Average: 47

..
Current scenario: Pierwsza krew,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 0 , Current prestige is 1230
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Carentan , cap 1200, 16 turns prestige: 810
if V : +150, Utrzymać Caen! , cap 800, 16 turns prestige: 810
if TV: +100, Utrzymać Caen! , cap 800, 16 turns prestige: 810
if Ls: +50, 12SS walczy dalej! , cap 1400, 16 turns prestige: 810

Infantry
*  SS PzGrenadier , Opel Blitz 4x4 , 12SSHitlerjugend/25Reg , 2 bars , 214 exp , Waffen SS , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:003  [+94 exp]
*  SS PzGren. (gep.) , 12SSHitlerjugend/26Reg , 0 bars , 93 exp , Waffen SS , 5/10 , Fire Discipline  , 0 kill , 0 pp - U:007  [+65 exp]

Tank 
*  Pz IVH , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 1 bars , 175 exp , Waffen SS , 6/10 , Extended Front  , 12 kill , 0 pp - U:010  [+135 exp]
*  Panther G , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 1 bars , 168 exp , Waffen SS , 4/10 , 14 kill , 0 pp - U:072  [+88 exp]
*  SS Elite , 101sSSPanzAbt  , 5 bars , 642 exp , Waffen SS , 2/5 , Overwatch  , 7 kill , 0 pp - U:082  [+62 exp]

Recon
*  250/8 , 12SSHitlerjugend/12AuklAbt , 0 bars , 57 exp , Waffen SS , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:074  [+36 exp]

Anti-tank
*  JagdPz IV , 12SSHitlerjugend/12PanzJagAbt , 1 bars , 188 exp , Waffen SS , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+148 exp]

FlaK
*  8.8 FlaK 37 , SdKfz 6 , 12SSHitlerjugend/12FlakAbt , 1 bars , 158 exp , Waffen SS , 2/10 , 2 kill , 0 pp - U:032  [+118 exp]

Artillery
*  15 NbWf41 , 251/4 , 12SSHitlerjugend/12WerfArtAbt , 1 bars , 102 exp , Waffen SS , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:040  [+62 exp]
*  15 sFH18 , SdKfz 7 , 12SSHitlerjugend/12ArtReg , 0 bars , 88 exp , Waffen SS , 4/10 , 0 kill , 0 pp - U:041  [+48 exp]
*  Hummel , 12SSHitlerjugend/12ArtReg , 0 bars , 81 exp , Waffen SS , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:192  [+51 exp]
*  10.5 leFH18M , SdKfz 6 , 12SSHitlerjugend/12ArtReg , 1 bars , 134 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:193  [+94 exp]

Player 1 : Waffen SS
Killed: INF:34   TNK:13   RCN:8    AT:9    FLAK:1    ATY:20   AD:2    FTR:7      Total: 94
Lost  : INF:9    TNK:1    RCN:3    FLAK:1    FORT:15   ATY:3    FTR:1      Total: 33

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    307 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    154 exp,      1 kill,      0 pp
Tank           *   3 Units *  2 Leaders      Total :    985 exp,     33 kill,      0 pp    Average:    328 exp,     11 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     57 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     57 exp,      0 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    188 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    188 exp,      2 kill,      0 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    158 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    158 exp,      2 kill,      0 pp
Artillery      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    405 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    101 exp,      1 kill,      0 pp
* Summary:     *  12 Units *  3 Leaders      Total :   2100 exp,     43 kill,      0 pp    Average:    175 exp,      4 kill,      0 pp


Player 1  Waffen SS   has 57 units total (core+aux):
Infantry : 16
Tank   :  7
Recon :  2
Anti-tank :  6
FlaK :  1
Fortification : 11
Artillery : 10
Air Defense :  4

Player 2  United Kingdom, Canada   has 13 units total (core+aux):
Infantry :  3
Tank   :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  1
Air Defense :  2
Fighter :  2
Battleship :  1
Cruiser :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #1 : Październik 02, 2016, 09:24:36 »

Scenariusz 2: Carentan

Można kupić wojska z dwoma belkami, więc wyrzucam połowę stanów, kupuję Hummele, bo mobilność to podstawa, artylerię dalekosiężną, działo plot 4-heksowe i lepszego recona. To jeden z moich ulubionych scenariuszy w OG Smiley Trzeba uwolnić oblężonych spadochroniarzy, tyle że najpierw trzeba wyrzucić amerykańców z Carentan. A na dodatek moje wojska są podzielone rzeką. Wszystko wymaga przemyślenia. Można próbować od razu uciekać spadochroniarzami, ale wszędzie roi się od amerykańskich spadochroniarzy, którzy mają artylerię, a na dodatek latają bombowce. Więc odpada. Muszę wytrzymać i czekać na odsiecz. Od razu atakuję wszystkimi lufami Carentan, ale tam są 4 artylerie, więc jest ciężko, straty. Parę auxów siedzi po drugiej stronie rzeki i próbuje przebić się do spadochroniarzy. A druga część wojsk za rzeką bunkruje się w lesie i czeka na okazję do kontrataku. Powodzi się połowicznie, bo od razu mnie odkrywają, ale ma się tego Overwatcha  Grin W każdym razie moja grupka wiąże wojska Amerykanów, dzięki czemu mogę zająć Carentan i jechać na północ po spadochroniarzy. Podobnie wiążą Amerykanów auxy na wschodzie. Amerykańscy spadochroniarze próbują odciąć mi drogę ewakuacji, ale wyciągam kilka jednostek z bunkrów i staram się trzymać drogę ucieczki. Artylerie też w tym pomagają. Kiedy zaczyna się deszcz, oddycham z ulgą i wyciągam spadochroniarzy z bunkrów i jadę pomału na południe, a reszta wojsk blokuje Amerykanów. Za rzeką tymczasem skokami wycofuję się do rzeki, coś tam strzelam, przerzucam saperów i bez strat wycofuję się do Carentan. Spadochroniarze też docierają do celu. Wprawdzie czytałem, że można scenariusz zakończyć wcześniej, bo jest jakiś błąd, ale chciałem przejść go prawilnie Smiley


OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: B02 12SS HITLERJUGEND v.4.3,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Pierwsza krew , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   Carentan , #9 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 109  *  Average: 54

..
Current scenario: Carentan,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 3720 , Current prestige is 366
Prestige available on map yet is 540 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +200, St. Lo , cap 1400, 15 turns prestige: 225
if V : +150, St. Lo , cap 1400, 18 turns prestige: 270
if TV: +100, St. Lo , cap 1400, 21 turns prestige: 315
if Ls: +50, 12SS walczy dalej! , cap 1400, 21 turns prestige: 315

Infantry
*  SS PzGrenadier , Opel Blitz 4x4 , 12SSHitlerjugend/25Reg , 2 bars , 214 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:001
*  SS PzGren. (gep.) , 12SSHitlerjugend/26Reg , 1 bars , 109 exp , Waffen SS , 9/10 , Fire Discipline  , 1 kill , 0 pp - U:003  [+16 exp]

Tank 
*  Pz IVH , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 2 bars , 234 exp , Waffen SS , 5/10 , Extended Front  , 20 kill , 0 pp - U:004  [+59 exp]
*  Panther G , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 2 bars , 229 exp , Waffen SS , 8/10 , Resilience  , 21 kill , 0 pp - U:008  [+61 exp]
*  SS Elite , 101sSSPanzAbt  , 5 bars , 668 exp , Waffen SS , 4/5 , Overwatch  , 9 kill , 0 pp - U:010  [+26 exp]
 Panther G ,  , 2 bars , 256 exp , Waffen SS , 9/10 , 2 kill , 564 pp - U:166  [+31 exp]

Recon
 PSW 234/2 Puma ,  , 2 bars , 241 exp , Waffen SS , 10/10 , Recon, 1 kill , 312 pp - U:011  [+16 exp]

Anti-tank
*  JagdPz IV , 12SSHitlerjugend/12PanzJagAbt , 2 bars , 258 exp , Waffen SS , 7/10 , 3 kill , 0 pp - U:002  [+70 exp]

Artillery
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 260 exp , Waffen SS , 7/10 , 1 kill , 768 pp - U:005  [+35 exp]
 Hummel ,  , 2 bars , 270 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 468 pp - U:006  [+45 exp]
 Hummel ,  , 2 bars , 250 exp , Waffen SS , 6/10 , 2 kill , 468 pp - U:007  [+25 exp]
 Hummel ,  , 2 bars , 262 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 468 pp - U:009  [+37 exp]

Air Defense
 10.5 FlaK 38 , SdKfz 8 ,  , 2 bars , 267 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 672 pp - U:012  [+42 exp]

Player 1 : Waffen SS
Killed: INF:54   TNK:17   RCN:11   AT:13   FLAK:1    ATY:29   AD:2    FTR:8    TB:3      Total: 138
Lost  : INF:15   TNK:1    RCN:5    AT:5    FLAK:1    FORT:16   ATY:5    FTR:3      Total: 51

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    323 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    162 exp,      2 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  3 Leaders      Total :   1387 exp,     52 kill,    564 pp    Average:    347 exp,     13 kill,    141 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    241 exp,      1 kill,    312 pp    Average:    241 exp,      1 kill,    312 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    258 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    258 exp,      3 kill,      0 pp
Artillery      *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1042 exp,      4 kill,   2172 pp    Average:    261 exp,      1 kill,    543 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    267 exp,      1 kill,    672 pp    Average:    267 exp,      1 kill,    672 pp
* Summary:     *  13 Units *  4 Leaders      Total :   3518 exp,     64 kill,   3720 pp    Average:    271 exp,      5 kill,    286 pp


Player 1  Waffen SS   has 48 units total (core+aux):
Infantry : 17
Tank   :  4
Recon :  2
Anti-tank :  3
Fortification :  3
Artillery : 11
Air Defense :  7
Fighter :  1

Player 2  USA   has 56 units total (core+aux):
Infantry : 17
Tank   :  1
Recon :  2
Anti-tank :  3
Artillery : 16
Fighter :  8
Tactical Bomber :  4
Destroyer :  1
Battleship :  1
Carrier :  1
Cruiser :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #2 : Październik 03, 2016, 10:57:06 »

Scenariusz 3: St. Lo

Ciężki scenariusz, ale da się ogarnąć Smiley Klucz leży na zachodzie. Tam jest najmniej jednostek wroga, a auxów całkiem sporo. Więc w trudnym terenie atakuję heks po heksie na północ, co jest dla amerykańców zaskoczeniem. Celem są płatne flagi na północy, a jak dobrze pójdzie to zajęcie SH i lotniska. Amerykańce rozpaczliwie się bronią, zamiast mnie atakować, skupiają wysiłki na rozwaleniu mojego natarcia, rzucają samoloty, moje wojska topnieją, ale zajmuję wszystkie flagi, zatrzymuje mnie dopiero skupisko artylerii przed samym SHeksem. Przy ogromnych stratach jednak niszczę te artylerie i wyrzucam gwardię narodową z SH, a potem spadochroniarzy z lotniska, co przynajmniej nie pozwala samolotom wroga pobrać nowych bomb. Finalnie zajmuję jeszcze ostatni SH, a dzięki temu atakowi pewna część samolotów wroga nie bombarduje okolic St. Lo, i ze dwie artylerie wspierają SH zamiast, a jakże, bombardować St. Lo. Bo tam jest główne uderzenie wroga. Wiem, że czekanie w okopanych pozycjach na wroga to pewna śmierć, więc ruszam spadochroniarzami wspartymi trzema czołgami i Hummelem na wroga. Cel jest jeden - zakorkować ruch wroga tak, aby artylerie nie miały zasięgu na VH. Oczywiście, to natarcie szybko się kończy, bo nie mam ochrony przeciwlotniczej, ale coś tam udało się zastrzelić, a czołgi udało się wycofać do rzeki. Na zachód od St. Lo też ustawiam zaporę z czołgów wspartych Hummelami i działami plot, a że jeden ma Extended Front, to jankesi nawet nie próbują tamtędy atakować i stoją w korku. Artylerią dalekosiężną co turę potężnie uszkadzam ich artylerie, co daje mi nieco oddechu. Bardzo pomaga w tym samolot rozpoznawczy, któremu udaje się przetrwać przez cały scenariusz. Podsyłam też na pierwszą linię najgorsze jednostki na przynętę i moje siły szybko topnieją. Nawet w końcu amerykańcom udaje się wykurzyć piechotę z VHeksa, ale szybko go odbijam. Ich lotnictwo ponosi duże straty - generalnie jedna wielka jatka. Na 2 tury przed końcem robię natarcie przez St. Lo czołgami wspartymi Hummelami, likwiduję napoczęte wojska wroga i blokuję dostęp do VHeksa i czekam na koniec scenariusza. Piękne zwycięstwo Smiley

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: B02 12SS HITLERJUGEND v.4.3,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Pierwsza krew , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   Carentan , #9 , Brilliant Victory , score:62
 3   St. Lo , #8 , Brilliant Victory , score:46
--
Campaign score: 155  *  Average: 51

..
Current scenario: St. Lo,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 960
Army cost: 4247 , Current prestige is 1160
Prestige available on map yet is 240 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Kampfgruppe Luck , cap 1600, 14 turns prestige: 630
if V : +150, Kampfgruppe Luck , cap 1600, 14 turns prestige: 630
if TV: +100, Falaise , cap 1800, 14 turns prestige: 630
Ls: Loss , turn prestige: 630

Infantry
*  SS PzGrenadier , Opel Blitz 4x4 , 12SSHitlerjugend/25Reg , 2 bars , 238 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+24 exp]
*  SS PzGren. (gep.) , 12SSHitlerjugend/26Reg , 1 bars , 109 exp , Waffen SS , 10/10 , Fire Discipline  , 1 kill , 0 pp - U:003

Tank 
*  Pz IVH , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 3 bars , 337 exp , Waffen SS , 8/10 , Extended Front  , 28 kill , 0 pp - U:004  [+103 exp]
*  Panther G , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 3 bars , 338 exp , Waffen SS , 5/10 , Resilience  , 29 kill , 0 pp - U:008 [+109 exp]
*  SS Elite , 101sSSPanzAbt  , 5 bars , 702 exp , Waffen SS , 1/5 , Overwatch  , 12 kill , 0 pp - U:010  [+34 exp]
 Panther G ,  , 3 bars , 361 exp , Waffen SS , 10/10 , 9 kill , 564 pp - U:013  [+105 exp]

Recon
 PSW 234/2 Puma ,  , 2 bars , 248 exp , Waffen SS , 10/10 , Recon, 1 kill , 312 pp - U:011  [+7 exp]

Anti-tank
*  JagdPz IV , 12SSHitlerjugend/12PanzJagAbt , 3 bars , 315 exp , Waffen SS , 7/10 , 3 kill , 0 pp - U:002  [+57 exp]

Artillery
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 346 exp , Waffen SS , 12/10 , 4 kill , 921 pp - U:005  [+86 exp]
 Hummel ,  , 3 bars , 353 exp , Waffen SS , 8/10 , 6 kill , 468 pp - U:006  [+83 exp]
 Hummel ,  , 3 bars , 351 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 468 pp - U:007  [+101 exp]
 Hummel ,  , 3 bars , 361 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 468 pp - U:009  [+99 exp]

Air Defense
 10.5 FlaK 38 , SdKfz 8 ,  , 3 bars , 380 exp , Waffen SS , 12/10 , 4 kill , 806 pp - U:012 [+113 exp]

Tactical Bomber
 Fi 156 ,  , 2 bars , 286 exp , Waffen SS , 4/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:017  [+36 exp]

Player 1 : Waffen SS
Killed: INF:88   TNK:25   RCN:15   AT:19   FLAK:1    ATY:44   AD:2    FTR:13   TB:8      Total: 215
Lost  : INF:35   TNK:3    RCN:11   AT:16   FLAK:2    FORT:16   ATY:14   AD:2    FTR:3      Total: 102

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    347 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    174 exp,      2 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  3 Leaders      Total :   1738 exp,     78 kill,    564 pp    Average:    435 exp,     20 kill,    141 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    248 exp,      1 kill,    312 pp    Average:    248 exp,      1 kill,    312 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    315 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    315 exp,      3 kill,      0 pp
Artillery      *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1411 exp,     12 kill,   2325 pp    Average:    353 exp,      3 kill,    581 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    380 exp,      4 kill,    806 pp    Average:    380 exp,      4 kill,    806 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    286 exp,      0 kill,    240 pp    Average:    286 exp,      0 kill,    240 pp
* Summary:     *  14 Units *  4 Leaders      Total :   4725 exp,    102 kill,   4247 pp    Average:    338 exp,      7 kill,    303 pp


Player 1  Waffen SS   has 36 units total (core+aux):
Infantry : 16
Tank   :  4
Recon :  1
Anti-tank :  2
FlaK :  2
Artillery :  8
Air Defense :  2
Tactical Bomber :  1

Player 2  USA   has 32 units total (core+aux):
Infantry : 12
Tank   :  3
Anti-tank :  6
Artillery :  9
Fighter :  1
Carrier :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #3 : Październik 04, 2016, 11:37:01 »

Scenariusz 4: Kampfgruppe Luck

Bardzo podobny do tego z kampanii B04. Wojska core są daleko z tyłu, a pierwsze uderzenie idzie na auxy po południowej stronie rzeki w Caen. Dodatkowo wojska pancerne aliantów jadą prosto na południe, ale pierwsze umocnienia zatrzymują to natarcie, dzięki czemu moje core'y trochę podjeżdżają. Niestety, bombowce strategiczne łapią mnie przy zwiniętym dziale plot i trochę obrywam. To najsłabszy moment scenariusza, bo bez osłony przeciwlotniczej jest ciężko. Ale kiedy już stawiam to działo, to już nic mi nie grozi z powietrza i ruszam do kontrataku. Standardowo alianci dostają łupnia i powoli mogę ruszać na Caen, które w międzyczasie zostało prawie w całości zajęte przez aliantów. Można powiedzieć, że jest za łatwo w porównaniu do poprzednich scenariuszy. Da się zmieść wszystkie jednostki wroga poza lotnictwem i marynarką. Na koniec jeszcze zajmuję lotnisko przy plażach dla dodatkowego hajsu.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: B02 12SS HITLERJUGEND v.4.3,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Pierwsza krew , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   Carentan , #9 , Brilliant Victory , score:62
 3   St. Lo , #8 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: Hetzer
 4   Kampfgruppe Luck , #11 , Brilliant Victory , score:48
--
Campaign score: 203  *  Average: 50

..
Current scenario: Kampfgruppe Luck,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 300
Army cost: 4862 , Current prestige is 781
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 19
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Falaise , cap 1800, 18 turns prestige: 540
if V : +150, Falaise , cap 1800, 18 turns prestige: 540
if TV: +100, Falaise , cap 1800, 18 turns prestige: 540
if Ls: +50, Chambois , cap 2000, 18 turns prestige: 540

Infantry
*  SS PzGrenadier , Opel Blitz 4x4 , 12SSHitlerjugend/25Reg , 2 bars , 238 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:001
*  SS PzGren. (gep.) , 12SSHitlerjugend/26Reg , 1 bars , 183 exp , Waffen SS , 8/10 , Fire Discipline  , 4 kill , 0 pp - U:003  [+74 exp]

Tank 
*  Tiger II , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 3 bars , 383 exp , Waffen SS , 6/10 , Extended Front  , 32 kill , 0 pp - U:004  [+46 exp]
*  Panther G , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 4 bars , 451 exp , Waffen SS , 6/10 , Resilience  , 43 kill , 0 pp - U:008  [+113 exp]
*  SS Elite , 101sSSPanzAbt  , 5 bars , 719 exp , Waffen SS , 4/5 , Overwatch  , 12 kill , 0 pp - U:010  [+17 exp]
 Panther G ,  , 4 bars , 456 exp , Waffen SS , 8/10 , 23 kill , 564 pp - U:013  [+95 exp]

Recon
 PSW 234/2 Puma ,  , 2 bars , 276 exp , Waffen SS , 8/10 , Recon, 2 kill , 312 pp - U:011  [+28 exp]

Anti-tank
*  JagdPanther , 12SSHitlerjugend/12PanzJagAbt , 4 bars , 410 exp , Waffen SS , 8/10 , 8 kill , 0 pp - U:002  [+95 exp]

Artillery
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 392 exp , Waffen SS , 8/10 , 5 kill , 768 pp - U:005  [+46 exp]
 Hummel ,  , 4 bars , 424 exp , Waffen SS , 5/10 , 7 kill , 468 pp - U:006  [+71 exp]
 Hummel ,  , 3 bars , 390 exp , Waffen SS , 8/10 , 5 kill , 468 pp - U:007  [+39 exp]
 Hummel ,  , 4 bars , 409 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 468 pp - U:009  [+48 exp]
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 250 exp , Waffen SS , 8/10 , 0 kill , 768 pp - U:015  [+50 exp]

Air Defense
 10.5 FlaK 38 , SdKfz 8 ,  , 4 bars , 478 exp , Waffen SS , 12/10 , 9 kill , 806 pp - U:012  [+98 exp]

Tactical Bomber
 Fi 156 ,  , 3 bars , 317 exp , Waffen SS , 2/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:014  [+31 exp]

Player 1 : Waffen SS
Killed: INF:116  TNK:41   RCN:21   AT:30   FLAK:1    FORT:4    ATY:56   AD:5    FTR:22   TB:8    LB:6      Total: 310
Lost  : INF:48   TNK:6    RCN:14   AT:20   FLAK:2    FORT:34   ATY:19   AD:2    FTR:3      Total: 148

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    421 exp,      7 kill,      0 pp    Average:    211 exp,      4 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  3 Leaders      Total :   2009 exp,    110 kill,    564 pp    Average:    502 exp,     28 kill,    141 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    276 exp,      2 kill,    312 pp    Average:    276 exp,      2 kill,    312 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    410 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    410 exp,      8 kill,      0 pp
Artillery      *   5 Units *  0 Leaders      Total :   1865 exp,     20 kill,   2940 pp    Average:    373 exp,      4 kill,    588 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    478 exp,      9 kill,    806 pp    Average:    478 exp,      9 kill,    806 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    317 exp,      0 kill,    240 pp    Average:    317 exp,      0 kill,    240 pp
* Summary:     *  15 Units *  4 Leaders      Total :   5776 exp,    156 kill,   4862 pp    Average:    385 exp,     10 kill,    324 pp


Player 1  Waffen SS   has 54 units total (core+aux):
Infantry : 10
Tank   :  6
Recon :  3
Anti-tank :  3
Fortification : 15
Artillery : 11
Air Defense :  5
Tactical Bomber :  1

Player 2  United Kingdom   has 5 units total (core+aux):
Artillery :  2
Battleship :  1
Cruiser :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #4 : Październik 04, 2016, 10:01:16 »

Scenariusz 5: Falaise

Kolejny scenariusz obronny (podobny do scenariusza w B04). Wojska core rozsypane, przy linii obrony jest tylko kilka, reszta musi dojechać. Do VHeksa wrzucam Tygrysa z Overwatchem obok Tygrysa z Extended Front, a do drugiego dwie Pantery. Wszystko wsparte działem plot i Hummelami. Auxy przerzucam z wszystkich miejsc w kierunku linii. Frontu. Przesuwam też auxowe pelotki. Overwatch działa pięknie, rozbija kolejne jednostki aliantów, ale walą w niego artylerie, więc wycofuję go z VH i podsyłam Panterę z drugiego VH, bo tam natarcie szybko się załamuje przez brak wsparcia artyleryjskiego i rozciągnięcie sił wroga. Samoloty nadziewają się na moje działa, a auxy z bólem atakują lotnisko aliantów, żeby uniemożliwić im uzupełnienie amunicji. Po chwili oskrzydlam od wschodu, artyleriami wgniatam artylerie wroga w ziemię i mogę dorżnąć watahy  Grin W 9 turze likwiduję wszystkie jednostki wroga. Już tyle razy alianci dostali ode mnie nokaut, a wciąż i wciąż atakują i atakują. Pewnie inne frajery na innych odcinkach nie dają rady i muszę robić za straż pożarną.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: B02 12SS HITLERJUGEND v.4.3,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Pierwsza krew , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   Carentan , #9 , Brilliant Victory , score:62
 3   St. Lo , #8 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: Hetzer
 4   Kampfgruppe Luck , #11 , Brilliant Victory , score:48
 5   Falaise , #3 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 257  *  Average: 51

..
Current scenario: Falaise,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 4862 , Current prestige is 682
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Chambois , cap 2000, 10 turns prestige: 150
if V : +150, Chambois , cap 2000, 10 turns prestige: 150
if TV: +100, Chambois , cap 2000, 10 turns prestige: 150
Ls: Loss , turn prestige: 150

Infantry
*  SS PzGrenadier , Opel Blitz 4x4 , 12SSHitlerjugend/25Reg , 2 bars , 238 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:001
*  SS PzGren. (gep.) , 12SSHitlerjugend/26Reg , 1 bars , 183 exp , Waffen SS , 10/10 , Fire Discipline  , 4 kill , 0 pp - U:003

Tank 
*  Tiger II , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 4 bars , 440 exp , Waffen SS , 8/10 , Extended Front  , 41 kill , 0 pp - U:004  [+57 exp]
*  Panther G , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 5 bars , 514 exp , Waffen SS , 4/10 , Resilience  , 48 kill , 0 pp - U:008  [+63 exp]
*  SS Elite , 101sSSPanzAbt  , 5 bars , 806 exp , Waffen SS , 6/5 , Overwatch  , 16 kill , 0 pp - U:010  [+87 exp]
 Panther G ,  , 5 bars , 504 exp , Waffen SS , 8/10 , 33 kill , 564 pp - U:013  [+48 exp]

Recon
 PSW 234/2 Puma ,  , 2 bars , 281 exp , Waffen SS , 10/10 , Recon, 2 kill , 312 pp - U:011  [+5 exp]

Anti-tank
*  JagdPanther , 12SSHitlerjugend/12PanzJagAbt , 4 bars , 460 exp , Waffen SS , 9/10 , 9 kill , 0 pp - U:002  [+50 exp]

Artillery
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 426 exp , Waffen SS , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 7 kill , 768 pp - U:005  [+34 exp]
 Hummel ,  , 4 bars , 475 exp , Waffen SS , 10/10 , 7 kill , 468 pp - U:006  [+51 exp]
 Hummel ,  , 4 bars , 422 exp , Waffen SS , 10/10 , 6 kill , 468 pp - U:007  [+32 exp]
 Hummel ,  , 4 bars , 447 exp , Waffen SS , 10/10 , 4 kill , 468 pp - U:009  [+38 exp]
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 277 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 768 pp - U:015  [+27 exp]

Air Defense
 10.5 FlaK 38 , SdKfz 8 ,  , 5 bars , 547 exp , Waffen SS , 12/10 , 9 kill , 806 pp - U:012  [+69 exp]

Tactical Bomber
 Fi 156 ,  , 3 bars , 317 exp , Waffen SS , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:014

Player 1 : Waffen SS
Killed: INF:131  TNK:49   RCN:23   AT:39   FLAK:1    FORT:4    ATY:65   AD:5    FTR:29   TB:8    LB:7      Total: 361
Lost  : INF:48   TNK:6    RCN:15   AT:22   FLAK:2    FORT:34   ATY:20   AD:2    FTR:3      Total: 152

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    421 exp,      7 kill,      0 pp    Average:    211 exp,      4 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  3 Leaders      Total :   2264 exp,    138 kill,    564 pp    Average:    566 exp,     35 kill,    141 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    281 exp,      2 kill,    312 pp    Average:    281 exp,      2 kill,    312 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    460 exp,      9 kill,      0 pp    Average:    460 exp,      9 kill,      0 pp
Artillery      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   2047 exp,     24 kill,   2940 pp    Average:    409 exp,      5 kill,    588 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    547 exp,      9 kill,    806 pp    Average:    547 exp,      9 kill,    806 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    317 exp,      0 kill,    240 pp    Average:    317 exp,      0 kill,    240 pp
* Summary:     *  15 Units *  5 Leaders      Total :   6337 exp,    189 kill,   4862 pp    Average:    422 exp,     13 kill,    324 pp


Player 1  Waffen SS   has 65 units total (core+aux):
Infantry : 20
Tank   :  8
Recon :  2
Anti-tank :  7
FlaK :  1
Fortification : 10
Artillery : 10
Air Defense :  4
Fighter :  2
Tactical Bomber :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #5 : Październik 05, 2016, 09:47:12 »

Scenariusz 6: Chambois

Też taki sam scenariusz, co w B04. Jeden z moich ulubionych, bo trzeba uciec z planszy Smiley Na szczęście dostałem jako prototyp Hitlerjungen, który od razu opyliłem i mogłem kupić drugie działo plot. Bo obrona przeciwlotnicza tutaj jest kluczem. W przeciwnym razie alianckie bombowce latają sobie bezkarnie i dziesiątkują uciekające jednostki. Dodatkowo wpadłem też na pomysł, żeby kilkoma auxami uderzyć na alianckie lotnisko i ten zamiar jak najbardziej się udał. Z pomocą pobliskich Hummelów załatwiłem wrogie czołgi i mimo kontrataków wyrzuciłem piechotę z lotniska i zająłem niebroniony SH. Flagę na dole też. Pozostała część moich wojsk pomału wycofywała się za rzekę. Rozstawiłem działa plot i wokół nich zbierałem wojska, przede wszystkim core. Zostawiłem parę czołgów przy południowym VHeksie, a reszta przekraczała rzekę bardziej na północ. Szybko bombowce nadziały się na moje działka, co dało mi spore fory. Dalej - wyrzuciłem Polaków ze wzgórz broniących dostępu do heksa ucieczki i poszło z górki. Przedostały się praktycznie wszystkie jednostki, oczywiście sporo zginęło pod gąsienicami amerykańców i pod ich bombami, ale ogólnie cała armia została ocalona w terminie Smiley Szczęście, że nie padało przez kilka dni z rzędu, bo przy błocie nie byłoby tak kolorowo.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: B02 12SS HITLERJUGEND v.4.3,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Pierwsza krew , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   Carentan , #9 , Brilliant Victory , score:62
 3   St. Lo , #8 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: Hetzer
 4   Kampfgruppe Luck , #11 , Brilliant Victory , score:48
 5   Falaise , #3 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Hitlerjugend
 6   Chambois , #4 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 309  *  Average: 51

..
Current scenario: Chambois,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 420
Army cost: 1677 , Current prestige is 638
Prestige available on map yet is 60 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +200, Ardeny , cap 2200, 10 turns prestige: 300
if V : +150, Ardeny , cap 2200, 14 turns prestige: 420
if TV: +100, Ardeny , cap 2200, 17 turns prestige: 510
Ls: Loss , turn prestige: 510

Infantry
*  SS PzGrenadier , Opel Blitz 4x4 , 12SSHitlerjugend/25Reg , 3 bars , 306 exp , Waffen SS , 3/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  = Escaped!  [+68 exp]
*  SS PzGren. (gep.) , 12SSHitlerjugend/26Reg , 1 bars , 191 exp , Waffen SS , 8/10 , Fire Discipline  , 5 kill , 0 pp - U:003  = Escaped!  [+8 exp]

Tank 
*  Tiger II , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 4 bars , 469 exp , Waffen SS , 10/10 , Extended Front  , 44 kill , 0 pp - U:004  = Escaped!  [+29 exp]
*  Panther G , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 5 bars , 516 exp , Waffen SS , 9/10 , Resilience  , 48 kill , 0 pp - U:008  = Escaped!  [+2 exp]
*  SS Elite , 101sSSPanzAbt  , 5 bars , 817 exp , Waffen SS , 6/5 , Overwatch  , 18 kill , 0 pp - U:010  = Escaped!  [+11 exp]
 Panther G ,  , 5 bars , 504 exp , Waffen SS , 10/10 , 33 kill , 564 pp - U:013

Recon
 PSW 234/2 Puma ,  , 2 bars , 281 exp , Waffen SS , 10/10 , Recon, 2 kill , 312 pp - U:011  = Escaped!

Anti-tank
*  JagdPanther , 12SSHitlerjugend/12PanzJagAbt , 4 bars , 460 exp , Waffen SS , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:002  = Escaped!

Artillery
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 439 exp , Waffen SS , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 7 kill , 768 pp - U:005  = Escaped!  [+13 exp]
 Hummel ,  , 4 bars , 475 exp , Waffen SS , 10/10 , 7 kill , 468 pp - U:006  = Escaped!
 Hummel ,  , 4 bars , 428 exp , Waffen SS , 10/10 , 6 kill , 468 pp - U:007  = Escaped!  [+6 exp]
 Hummel ,  , 4 bars , 458 exp , Waffen SS , 10/10 , 4 kill , 468 pp - U:009  = Escaped!  [+11 exp]
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 289 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 768 pp - U:015  = Escaped!  [+12 exp]

Air Defense
 10.5 FlaK 38 , SdKfz 8 ,  , 5 bars , 623 exp , Waffen SS , 13/10 , 10 kill , 873 pp - U:012  [+76 exp]
 10.5 FlaK 38 , SdKfz 8 ,  , 2 bars , 237 exp , Waffen SS , 11/10 , 2 kill , 739 pp - U:016  = Escaped!  [+37 exp]

Tactical Bomber
 Fi 156 ,  , 3 bars , 327 exp , Waffen SS , 5/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:014  [+10 exp]

Player 1 : Waffen SS
Killed: INF:135  TNK:52   RCN:26   AT:41   FLAK:1    FORT:4    ATY:66   AD:5    FTR:31   TB:11   LB:7      Total: 379
Lost  : INF:50   TNK:7    RCN:15   AT:22   FLAK:2    FORT:36   ATY:21   AD:3    FTR:3      Total: 159

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    497 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    249 exp,      4 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  3 Leaders      Total :   2306 exp,    143 kill,    564 pp    Average:    577 exp,     36 kill,    141 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    281 exp,      2 kill,    312 pp    Average:    281 exp,      2 kill,    312 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    460 exp,      9 kill,      0 pp    Average:    460 exp,      9 kill,      0 pp
Artillery      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   2089 exp,     25 kill,   2940 pp    Average:    418 exp,      5 kill,    588 pp
Air Defense    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    860 exp,     12 kill,   1612 pp    Average:    430 exp,      6 kill,    806 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    327 exp,      0 kill,    240 pp    Average:    327 exp,      0 kill,    240 pp
* Summary:     *  16 Units *  5 Leaders      Total :   6820 exp,    199 kill,   5668 pp    Average:    426 exp,     12 kill,    354 pp


Player 1  Waffen SS   has 81 units total (core+aux):
Infantry : 25
Tank   : 15
Recon :  7
Anti-tank : 14
FlaK :  1
Artillery : 12
Air Defense :  6
Tactical Bomber :  1

Player 2  USA, Poland, France, Canada   has 32 units total (core+aux):
Infantry :  9
Tank   :  3
Anti-tank :  3
FlaK :  1
Artillery : 11
Fighter :  5


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #6 : Październik 07, 2016, 06:05:17 »

Scenariusz 7 Ardeny:

Tego scenariusza nie lubię, bo jest realistyczny. Słaby teren, rzeki, mnóstwo beznadziejnych powolnych jednostek, które blokują lepsze, mnóstwo okopanych Amerykanów wspartych masą artylerii, a na dodatek pełno praktycznie bezkarnych bombowców. Cała misja to mordęga. Rzucam wszędzie auxów jako mięso armatnie, bo tutaj nie da się inaczej. Idą niczym ruscy falami na mniej licznych Amerykanów, giną na potęgę, ale w końcu Amerykanom kończy się amunicja, a moja artyleria też daje o sobie znać. Tragedia dzieje się na południowej flance, gdzie absolutnie nie da się przejść. W centrum jest lżej, bo ten odcinek jest najsłabiej broniony i to tamtędy fala auxów dość szybko się przebija, po czym forsuje kolejną rzekę, celem dojścia do VHeksów w centrum od północy. Na północy tymczasem moje core'y wraz z auxami przy sporych stratach wyrzucają piechotę z kolejnych miasteczek w akompaniamencie artylerii, przechodzi przez rzekę i goni od razu na zachód. Problemem jest brak saperów, więc przerzucam jakichś z centrum. Oczywiście kończy się paliwo, więc mam przymusowy postój. W centrum parę jednostek wysyłam na południe przez most, dzięki czemu wiążą kilka jednostek wroga, ale i tak nie jest łatwo. Jednak całą masą spycham amerykańskich spadochroniarzy i odkrywam przejście przez rzekę na zachód od miasta, co pozwala na oskrzydlenie wroga i zaatakowanie lotniska, które wraz ze spadochroniarzami aux zostaje szybko zajęte. Potem już została tylko krwawa jatka w drodze na południe do Vheksów. Tymczasem moje oddziały core forsują rzekę w lesie bez saperów i oczyszczają przedpole z wroga. Dalej już tylko wykurzyć artylerie i piechoty i mamy dość szybkie zwycięstwo.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: B02 12SS HITLERJUGEND v.4.3,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Pierwsza krew , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   Carentan , #9 , Brilliant Victory , score:62
 3   St. Lo , #8 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: Hetzer
 4   Kampfgruppe Luck , #11 , Brilliant Victory , score:48
 5   Falaise , #3 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Hitlerjugend
 6   Chambois , #4 , Brilliant Victory , score:52
 7   Ardeny , #5 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 366  *  Average: 52

..
Current scenario: Ardeny,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 6006 , Current prestige is 2250
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +200, Antwerpia , cap 2600, 17 turns prestige: 765
if V : +150, Ardeny odwrót , cap 2400, 19 turns prestige: 855
if TV: +100, Ardeny odwrót , cap 2400, 17 turns prestige: 765
Ls: Loss , turn prestige: 765

Infantry
*  SS PzGrenadier , Opel Blitz 4x4 , 12SSHitlerjugend/25Reg , 3 bars , 332 exp , Waffen SS , 8/10 , 4 kill , 0 pp - U:001  [+26 exp]
*  SS PzGren. (gep.) , 12SSHitlerjugend/26Reg , 2 bars , 240 exp , Waffen SS , 9/10 , Fire Discipline  , 6 kill , 0 pp - U:003  [+49 exp]

Tank 
*  Tiger II , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 5 bars , 568 exp , Waffen SS , 6/10 , Extended Front  , 54 kill , 0 pp - U:004  [+99 exp]
*  Panther G , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 5 bars , 543 exp , Waffen SS , 4/10 , Resilience  , 49 kill , 0 pp - U:008  [+27 exp]
*  SS Elite , 101sSSPanzAbt  , 5 bars , 871 exp , Waffen SS , 8/5 , Overwatch  , 20 kill , 0 pp - U:010  [+54 exp]
 Panther G ,  , 5 bars , 588 exp , Waffen SS , 9/10 , 41 kill , 564 pp - U:013  [+84 exp]

Recon
 PSW 234/2 Puma ,  , 2 bars , 290 exp , Waffen SS , 6/10 , Recon, 3 kill , 312 pp - U:011  [+9 exp]

Anti-tank
*  JagdPanther , 12SSHitlerjugend/12PanzJagAbt , 5 bars , 515 exp , Waffen SS , 5/10 , 10 kill , 0 pp - U:002  [+55 exp]

Artillery
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 501 exp , Waffen SS , 11/10 , Reconnaissance Movement  , 9 kill , 844 pp - U:005  [+62 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 503 exp , Waffen SS , 10/10 , 7 kill , 468 pp - U:006  [+28 exp]
 Hummel ,  , 4 bars , 485 exp , Waffen SS , 12/10 , 7 kill , 561 pp - U:007  [+57 exp]
 Hummel ,  , 4 bars , 498 exp , Waffen SS , 12/10 , 6 kill , 561 pp - U:009  [+40 exp]
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 346 exp , Waffen SS , 11/10 , 1 kill , 844 pp - U:015  [+57 exp]

Air Defense
 10.5 FlaK 38 , SdKfz 8 ,  , 5 bars , 633 exp , Waffen SS , 13/10 , 11 kill , 873 pp - U:012  [+10 exp]
 10.5 FlaK 38 , SdKfz 8 ,  , 2 bars , 267 exp , Waffen SS , 11/10 , 3 kill , 739 pp - U:016  [+30 exp]

Tactical Bomber
 Fi 156 ,  , 3 bars , 327 exp , Waffen SS , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:014

Player 1 : Waffen SS
Killed: INF:174  TNK:58   RCN:31   AT:44   FLAK:1    FORT:4    ATY:88   AD:5    FTR:34   TB:11   LB:7      Total: 457
Lost  : INF:64   TNK:9    RCN:21   AT:33   FLAK:2    FORT:36   ATY:27   AD:3    FTR:3      Total: 198

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    572 exp,     10 kill,      0 pp    Average:    286 exp,      5 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  3 Leaders      Total :   2570 exp,    164 kill,    564 pp    Average:    643 exp,     41 kill,    141 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    290 exp,      3 kill,    312 pp    Average:    290 exp,      3 kill,    312 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    515 exp,     10 kill,      0 pp    Average:    515 exp,     10 kill,      0 pp
Artillery      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   2333 exp,     30 kill,   3278 pp    Average:    467 exp,      6 kill,    656 pp
Air Defense    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    900 exp,     14 kill,   1612 pp    Average:    450 exp,      7 kill,    806 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    327 exp,      0 kill,    240 pp    Average:    327 exp,      0 kill,    240 pp
* Summary:     *  16 Units *  5 Leaders      Total :   7507 exp,    231 kill,   6006 pp    Average:    469 exp,     14 kill,    375 pp


Player 1  Waffen SS   has 75 units total (core+aux):
Infantry : 35
Tank   : 10
Recon :  3
Anti-tank :  7
Artillery : 12
Air Defense :  7
Tactical Bomber :  1

Player 2  USA   has 39 units total (core+aux):
Infantry : 12
Tank   :  7
Recon :  1
Anti-tank :  2
FlaK :  1
Artillery :  9
Fighter :  7


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #7 : Październik 07, 2016, 06:13:50 »

Kajś Ty synek tyle prestiżu nachytał?
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #8 : Październik 08, 2016, 10:21:41 »

Gram na 150% Smiley 4 x VH, dużo płatnych flag, no i chyba jest też prestiż między turami. Może dałoby się jeszcze więcej uzyskać, gdyby trochę poczekać ze zwycięstwem, ale to do sprawdzenia. Na pewno na 100% też da się grać, bo w każdej misji jest dużo auxów.
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #9 : Październik 08, 2016, 01:51:29 »

Scenariusz 8: Antwerpia

Tym razem dość łatwy scenariusz, ale nieco irytujący. Wzmocniłem wojska, ustawiłem w szyku najpierw artyleria, potem reszta, żeby sobie od razu coś ustrzelić i jedziemy. Auxy wysyłam bokiem drugą szosą, żeby się nie korkowało. Jakieś rozpoznanie, ustawiam wojska w zasięgu działa plot dla pewności, auxowych spadochroniarzy zrzucam od razu w lesie, nad którym się znajdują. Idzie dobrze, chociaż alianci mają artylerie, które mnie nękają. Dalej podchodzę nieco do przodu, rozbijam wstępne umocnienia, zajmuję lotnisko i wystawiam samolot rozpoznawczy. No i zaczynają się schody. Zaczyna się miasto, w którym zwykłe rozpoznanie nie działa i można się nadziać na wroga. Więc postęp może być albo znikomy, albo szybki i ryzykowny. W dodatku spadochroniarze podchodzą bliżej i odkrywają radary wroga. Cała zabawa z ukrywaniem się i tak nie ma sensu  Burning Mad Na dodatek zaraz pojawiają się nowe alianckie samoloty i niszczą mi mój rozpoznawczy  Banghead Będę musiał go odkupić. Jak by tego było mało, zaczyna się błoto. Więc jedyny sensowny postęp wiedzie przez miasto. Czyli jadę na wariata przed siebie, szczęśliwie nie trafiając na zasadzkę i docieram do SHeksów. Auxy biją się poza miastem z innymi jednostkami wroga, a żeby było jeszcze zabawniej pojawiają się samoloty ze spadochroniarzami wroga. Więc parę jednostek muszę w tym błocie zawrócić. Ale już jest końcówka i teraz tylko jest zabawa, kto będzie pierwszy u celu. Oczyszczam więc SHeksy w porcie, niszczę zapasy za rzeką a na koniec odkrywam sztab i też go szybko likwiduję. Skończyło się na strachu, ale tego samolotu to mi jednak szkoda.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: B02 12SS HITLERJUGEND v.4.3,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Pierwsza krew , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   Carentan , #9 , Brilliant Victory , score:62
 3   St. Lo , #8 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: Hetzer
 4   Kampfgruppe Luck , #11 , Brilliant Victory , score:48
 5   Falaise , #3 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Hitlerjugend
 6   Chambois , #4 , Brilliant Victory , score:52
 7   Ardeny , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: 5cm PaK automat
 8   Antwerpia , #7 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 428  *  Average: 53

..
Current scenario: Antwerpia,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 600
Army cost: 6510 , Current prestige is 763
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Defensive
if BV: +200, Operacja "Südwind" , cap 3200, 10 turns prestige: 300
if V : +150, Operacja "Südwind" , cap 3200, 12 turns prestige: 360
if TV: +100, Operacja "Südwind" , cap 3200, 14 turns prestige: 420
if Ls: +50, Operacja "Südwind" , cap 3200, 14 turns prestige: 420

Infantry
*  SS Sturmpioniere 43 , 251/16 [W] , 12SSHitlerjugend/25Reg , 3 bars , 355 exp , Waffen SS , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:001  [+23 exp]
*  SS PzGren. (gep.) , 12SSHitlerjugend/26Reg , 2 bars , 259 exp , Waffen SS , 9/10 , Fire Discipline  , 6 kill , 0 pp - U:003  [+19 exp]

Tank 
*  Tiger II , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 5 bars , 579 exp , Waffen SS , 13/10 , Extended Front  , 56 kill , 0 pp - U:004  [+11 exp]
*  Panther G , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 5 bars , 594 exp , Waffen SS , 13/10 , Resilience  , 56 kill , 0 pp - U:008  [+51 exp]
*  SS Elite II , 101sSSPanzAbt  , 5 bars , 909 exp , Waffen SS , 10/5 , Overwatch  , 25 kill , 0 pp - U:010  [+38 exp]
 Panther G ,  , 5 bars , 663 exp , Waffen SS , 12/10 , 45 kill , 676 pp - U:013  [+75 exp]

Recon
 PSW 234/4 Puma ,  , 3 bars , 320 exp , Waffen SS , 11/10 , Recon, Support, 3 kill , 396 pp - U:011  [+30 exp]

Anti-tank
*  JagdPanther , 12SSHitlerjugend/12PanzJagAbt , 5 bars , 556 exp , Waffen SS , 12/10 , 14 kill , 0 pp - U:002  [+41 exp]

Artillery
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 539 exp , Waffen SS , 11/10 , Reconnaissance Movement  , 10 kill , 844 pp - U:005  [+38 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 517 exp , Waffen SS , 15/10 , 8 kill , 702 pp - U:006  [+14 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 508 exp , Waffen SS , 14/10 , 8 kill , 655 pp - U:007  [+23 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 526 exp , Waffen SS , 14/10 , 8 kill , 655 pp - U:009  [+28 exp]
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 371 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 768 pp - U:015  [+25 exp]

Air Defense
 10.5 FlaK 38 , SdKfz 8 ,  , 5 bars , 641 exp , Waffen SS , 15/10 , 11 kill , 1008 pp - U:012  [+8 exp]
 10.5 FlaK 38 , SdKfz 8 ,  , 3 bars , 301 exp , Waffen SS , 12/10 , 4 kill , 806 pp - U:016  [+34 exp]

Player 1 : Waffen SS
Killed: INF:185  TNK:60   RCN:34   AT:47   FLAK:1    FORT:16   ATY:93   AD:6    FTR:35   TB:11   LB:7      Total: 495
Lost  : INF:64   TNK:9    RCN:21   AT:33   FLAK:2    FORT:36   ATY:28   AD:3    FTR:3    TB:1      Total: 200

BV  8
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    614 exp,     10 kill,      0 pp    Average:    307 exp,      5 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  3 Leaders      Total :   2745 exp,    182 kill,    676 pp    Average:    686 exp,     46 kill,    169 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    320 exp,      3 kill,    396 pp    Average:    320 exp,      3 kill,    396 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    556 exp,     14 kill,      0 pp    Average:    556 exp,     14 kill,      0 pp
Artillery      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   2461 exp,     35 kill,   3624 pp    Average:    492 exp,      7 kill,    725 pp
Air Defense    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    942 exp,     15 kill,   1814 pp    Average:    471 exp,      8 kill,    907 pp
* Summary:     *  15 Units *  5 Leaders      Total :   7638 exp,    259 kill,   6510 pp    Average:    509 exp,     17 kill,    434 pp


Player 1  Waffen SS   has 41 units total (core+aux):
Infantry : 10
Tank   :  8
Recon :  3
Anti-tank :  4
Fortification :  5
Artillery :  7
Air Defense :  4

Player 2  USA, United Kingdom, Poland   has 38 units total (core+aux):
Infantry :  9
Tank   :  2
Recon :  1
Anti-tank :  5
Fortification :  7
Artillery :  3
Fighter :  5
Level Bomber :  4
Battleship :  1
Cruiser :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #10 : Październik 09, 2016, 06:52:19 »

Scenariusz 9: Operacja "Südwind"

Teraz zaczynają się walki z ruskimi, czyli mordęga. Plan jest jeden: na chama przed siebie. Dwa VHeksy są bardzo blisko, jeden dość daleko. Więc tak: VH w centrum jest bardzo blisko, więc tylko trzeba artyleriami wykurzyć obrońców i go zająć. Niestety, wojska core są daleko. Teren słaby, jakieś krzaczory i śnieg. W drugiej turze zdałem sobie sprawę, że nie ma sensu przebijać się do tego VHeksa - lepiej pojechać prosto na południe i zakręcić na wschód. Dłużej, ale praktycznie bez przeszkód - trzeba tylko rozwalić małą grupkę ruskich na południu. Gdybym od razu tak zrobił to zwycięstwo przyszłoby szybciej. Ale trudno.
Drugi VH na wschodzie też jest blisko, praktycznie w zasięgu artylerii. Tutaj już w pierwszej turze przerzucam szybkie jednostki przez nieobsadzony most i kieruję się od razu do najdalszego VHeksa. Oczywiście, ruscy nie próżnują, mają dużo pancerniaków, które dziesiątkują auxy, ale udaje się zająć ten bliższy VH i go utrzymać, mimo kontrataków. Ruskie samoloty łapią mnie przy spakowanej pelotce i prawie mi ją niszczą. To wkurzające, bo wydaję flotę na wzmocnienie stanów, a tu zonk. No i w 3 turze pojawia się błoto. Przez 2 tury jest dramat, posuwam się powoli, ruscy kontratakują. Ale w końcu docieram do ostatniego VHeksa, który jest broniony przez kilka artylerii. Tutaj 2 tury mi zajęło rozwalenie obrońców, oczywiście przy sporych stratach, ale tutaj nie było co się patyczkować.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: B02 12SS HITLERJUGEND v.4.3,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Pierwsza krew , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   Carentan , #9 , Brilliant Victory , score:62
 3   St. Lo , #8 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: Hetzer
 4   Kampfgruppe Luck , #11 , Brilliant Victory , score:48
 5   Falaise , #3 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Hitlerjugend
 6   Chambois , #4 , Brilliant Victory , score:52
 7   Ardeny , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: 5cm PaK automat
 8   Antwerpia , #7 , Brilliant Victory , score:62
 9   Operacja "Südwind" , #10 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 479  *  Average: 53

..
Current scenario: Operacja "Südwind",  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 6504 , Current prestige is 1003
Prestige available on map yet is 60 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +200, Operacja "Frühlingserwachen" , cap 3400, 10 turns prestige: 150
if V : +150, Operacja "Frühlingserwachen" , cap 3400, 16 turns prestige: 240
if TV: +100, Operacja "Frühlingserwachen" , cap 3400, 20 turns prestige: 300
Ls: Loss , turn prestige: 300

Infantry
*  SS Sturmpioniere 43 , 251/16 [W] , 12SSHitlerjugend/25Reg , 4 bars , 403 exp , Waffen SS , 5/10 , Extended Front  , 6 kill , 0 pp - U:001  [+48 exp]
*  SS PzGren. (gep.) , 12SSHitlerjugend/26Reg , 2 bars , 271 exp , Waffen SS , 10/10 , Fire Discipline  , 8 kill , 0 pp - U:003  [+12 exp]

Tank 
*  Tiger II , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 5 bars , 672 exp , Waffen SS , 11/10 , Extended Front  , 61 kill , 0 pp - U:004  [+93 exp]
*  Panther G , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 5 bars , 697 exp , Waffen SS , 12/10 , Resilience  , 68 kill , 0 pp - U:008  [+103 exp]
*  SS Elite II , 101sSSPanzAbt  , 5 bars , 948 exp , Waffen SS , 10/5 , Overwatch  , 30 kill , 0 pp - U:010  [+39 exp]
 Panther G ,  , 5 bars , 764 exp , Waffen SS , 6/10 , 50 kill , 564 pp - U:013  [+101 exp]

Recon
 PSW 234/4 Puma ,  , 3 bars , 366 exp , Waffen SS , 4/10 , Recon, Support, 3 kill , 360 pp - U:011  [+46 exp]

Anti-tank
*  JagdPanther , 12SSHitlerjugend/12PanzJagAbt , 5 bars , 580 exp , Waffen SS , 12/10 , 16 kill , 0 pp - U:002  [+24 exp]

Artillery
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 592 exp , Waffen SS , 15/10 , Reconnaissance Movement  , 13 kill , 1152 pp - U:005  [+53 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 549 exp , Waffen SS , 15/10 , 9 kill , 702 pp - U:006  [+32 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 542 exp , Waffen SS , 15/10 , 9 kill , 702 pp - U:007  [+34 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 576 exp , Waffen SS , 15/10 , 10 kill , 702 pp - U:009  [+50 exp]
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 405 exp , Waffen SS , 11/10 , 4 kill , 844 pp - U:014  [+34 exp]

Air Defense
 10.5 FlaK 38 , SdKfz 8 ,  , 5 bars , 675 exp , Waffen SS , 4/10 , 11 kill , 672 pp - U:012  [+34 exp]
 10.5 FlaK 38 , SdKfz 8 ,  , 3 bars , 301 exp , Waffen SS , 12/10 , 4 kill , 806 pp - U:015

Player 1 : Waffen SS
Killed: INF:217  TNK:64   RCN:45   AT:55   FLAK:2    FORT:16   ATY:107  AD:8    FTR:36   TB:11   LB:7      Total: 568
Lost  : INF:74   TNK:11   RCN:23   AT:34   FLAK:2    FORT:36   ATY:29   AD:3    FTR:4    TB:1      Total: 217

BV  9
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  2 Leaders      Total :    674 exp,     14 kill,      0 pp    Average:    337 exp,      7 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  3 Leaders      Total :   3081 exp,    209 kill,    564 pp    Average:    770 exp,     52 kill,    141 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    366 exp,      3 kill,    360 pp    Average:    366 exp,      3 kill,    360 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    580 exp,     16 kill,      0 pp    Average:    580 exp,     16 kill,      0 pp
Artillery      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   2664 exp,     45 kill,   4102 pp    Average:    533 exp,      9 kill,    820 pp
Air Defense    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    976 exp,     15 kill,   1478 pp    Average:    488 exp,      8 kill,    739 pp
* Summary:     *  15 Units *  6 Leaders      Total :   8341 exp,    302 kill,   6504 pp    Average:    556 exp,     20 kill,    434 pp


Player 1  Waffen SS   has 57 units total (core+aux):
Infantry : 19
Tank   :  6
Recon :  3
Anti-tank :  8
Artillery : 13
Air Defense :  5
Fighter :  2
Tactical Bomber :  1

Player 2  USSR   has 60 units total (core+aux):
Infantry : 28
Recon :  2
Anti-tank :  5
FlaK :  1
Artillery : 20
Fighter :  2
Tactical Bomber :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #11 : Październik 10, 2016, 11:37:58 »

Scenariusz 10: Operacja "Frühlingserwachen"

Kolejny węgierski scenariusz. Musimy odrzucić ruskich za rzekę. I tutaj też szybkość się liczy. Nie ma co się bawić i zastanawiać - trzeba zasuwać. Zaczynamy od rozpoznania reconami, potem salwy artyleryjskie, wchodzą ciężkie czołgi i mamy szybkie przełamanie. Nie wolno zajmować się wszystkimi jednostkami wroga - trzeba dużą masą wyjść na ich tyły i cisnąć przed siebie. Dlaczego? A dlatego, że po 2 turach robi się błoto. Wtedy postęp jest mozolny. A ruskie i chyba bułgarskie posiłki nadciągają, jest ich coraz więcej. Z południa też idzie ruskie natarcie, z którym walczy zgrupowanie auxów. Raczej tylko po to, by je związać walką, bo pokonać nie ma szans. Północny odcinek można z powodzeniem odpuścić i tylko czekać na natarcie ruskich. Pozycje obronne są zbyt dobre, żeby wróg je szybko zniszczył. A przecież jeszcze mamy pełno wojska w samym mieście do obrony. Po błocie przychodzi znów dobra pogoda, ale zmienia się to, że już nie można przekraczać swobodnie rzeki w centrum - wcześniej była zamarznięta, więc luz. Ale teraz potrzebni są saperzy. Albo zajęcie przeprawy na południu. Tamten odcinek na szczęście jest słabo broniony, posiłki ruskie grzęzną w walce z auxami, więc relatywnie łatwo go zdobywam. Sama przeprawa jest broniona i tu trochę czasu tracę. Ale główne uderzenie na odcinku zachodnim też idzie nieźle, choć prosta droga do wschodniego VH jest zastawiona wrogiem. Nie ma co z nim walczyć. Trzeba całą masą uderzyć na pd.-wsch., okrążyć to zgrupowanie i wtedy rozdzielić siły na ostatni VH na pd.-wsch. i ten na wschodzie nad rzeką. Zanim wróg się zorientuje w manewrze i spróbuje nam wejść na tyły - jest zwycięstwo  Grin Aha, warto wiedzieć, że w tym scenariuszu nie ma wrogiego lotnictwa, więc można szaleć Smiley

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: B02 12SS HITLERJUGEND v.4.3,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Pierwsza krew , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   Carentan , #9 , Brilliant Victory , score:62
 3   St. Lo , #8 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: Hetzer
 4   Kampfgruppe Luck , #11 , Brilliant Victory , score:48
 5   Falaise , #3 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Hitlerjugend
 6   Chambois , #4 , Brilliant Victory , score:52
 7   Ardeny , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: 5cm PaK automat
 8   Antwerpia , #7 , Brilliant Victory , score:62
 9   Operacja "Südwind" , #10 , Brilliant Victory , score:51
10   Operacja "Frühlingserwachen" , #12 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 542  *  Average: 54

..
Current scenario: Operacja "Frühlingserwachen",  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 6871 , Current prestige is 735
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive
if BV: +100, Burza ze wschodu , cap 3400, 14 turns prestige: 420
if V : +80, Burza ze wschodu , cap 3400, 16 turns prestige: 480
if TV: +50, Burza ze wschodu , cap 3400, 18 turns prestige: 540
Ls: Loss , turn prestige: 540

Infantry
*  SS Sturmpioniere 43 , 251/16 [W] , 12SSHitlerjugend/25Reg , 4 bars , 430 exp , Waffen SS , 9/10 , Extended Front  , 6 kill , 0 pp - U:001  [+27 exp]
*  SS PzGren. (gep.) , 12SSHitlerjugend/26Reg , 3 bars , 327 exp , Waffen SS , 10/10 , Fire Discipline  , 10 kill , 0 pp - U:003  [+56 exp]

Tank 
*  Tiger II , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 5 bars , 782 exp , Waffen SS , 7/10 , Extended Front  , 68 kill , 0 pp - U:004  [+110 exp]
*  Panther G , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 5 bars , 843 exp , Waffen SS , 9/10 , Resilience  , 80 kill , 0 pp - U:008  [+146 exp]
*  SS Elite II , 101sSSPanzAbt  , 5 bars , 1014 exp , Waffen SS , 8/5 , Overwatch  , 36 kill , 0 pp - U:010  [+66 exp]
 Panther G ,  , 5 bars , 906 exp , Waffen SS , 13/10 , 61 kill , 733 pp - U:013  [+142 exp]

Recon
 PSW 234/4 Puma ,  , 4 bars , 446 exp , Waffen SS , 2/10 , Recon, Support, 4 kill , 360 pp - U:011  [+80 exp]

Anti-tank
*  JagdPanther , 12SSHitlerjugend/12PanzJagAbt , 5 bars , 661 exp , Waffen SS , 9/10 , 17 kill , 0 pp - U:002  [+81 exp]

Artillery
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 626 exp , Waffen SS , 15/10 , Reconnaissance Movement  , 15 kill , 1152 pp - U:005  [+34 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 590 exp , Waffen SS , 10/10 , 10 kill , 468 pp - U:006  [+41 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 588 exp , Waffen SS , 15/10 , 10 kill , 702 pp - U:007  [+46 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 596 exp , Waffen SS , 15/10 , 11 kill , 702 pp - U:009  [+20 exp]
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 437 exp , Waffen SS , 14/10 , 6 kill , 1075 pp - U:014  [+32 exp]

Air Defense
 10.5 FlaK 38 , SdKfz 8 ,  , 5 bars , 675 exp , Waffen SS , 13/10 , 11 kill , 873 pp - U:012
 10.5 FlaK 38 , SdKfz 8 ,  , 3 bars , 301 exp , Waffen SS , 12/10 , 4 kill , 806 pp - U:015

Player 1 : Waffen SS
Killed: INF:247  TNK:74   RCN:55   AT:66   FLAK:3    FORT:16   ATY:122  AD:9    FTR:36   TB:11   LB:7      Total: 646
Lost  : INF:82   TNK:11   RCN:31   AT:39   FLAK:2    FORT:36   ATY:30   AD:3    FTR:4    TB:1      Total: 239

BV 10
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  2 Leaders      Total :    757 exp,     16 kill,      0 pp    Average:    379 exp,      8 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  3 Leaders      Total :   3545 exp,    245 kill,    733 pp    Average:    886 exp,     61 kill,    183 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    446 exp,      4 kill,    360 pp    Average:    446 exp,      4 kill,    360 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    661 exp,     17 kill,      0 pp    Average:    661 exp,     17 kill,      0 pp
Artillery      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   2837 exp,     52 kill,   4099 pp    Average:    567 exp,     10 kill,    820 pp
Air Defense    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    976 exp,     15 kill,   1679 pp    Average:    488 exp,      8 kill,    840 pp
* Summary:     *  15 Units *  6 Leaders      Total :   9222 exp,    349 kill,   6871 pp    Average:    615 exp,     23 kill,    458 pp


Player 1  Waffen SS   has 93 units total (core+aux):
Infantry : 25
Tank   : 14
Recon : 10
Anti-tank :  9
FlaK :  2
Artillery : 24
Air Defense :  9

Player 2  USSR, Bulgaria   has 58 units total (core+aux):
Infantry : 19
Tank   : 18
Recon :  8
Anti-tank :  8
Artillery :  4
Air Defense :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #12 : Październik 10, 2016, 01:44:10 »

Scenariusz 11: Burza ze Wschodu

Niestety, mimo mojego zwycięstwa w poprzednim scenariuszu ofensywa zakończyła się klęską i teraz trzeba się utrzymać. Teren spory, auxów multum, ale ja uwielbiam scenariusze defensywne. Rozmieszczam Hummele na pierwszej linii, rozpoznaję reconem teren, i mogę oddać pierwsze salwy w artylerię wroga, coby mu pokrzyżować plany i samemu trochę postrzelać bez obaw o miażdżący ogień obronny. Pozycja strategiczna nie jest dobra. Okrążenie od południa, wschodu i niestety też od północy. Tam jedyne co mogę zrobić, to działania opóźniające, uparta obrona w kilku miastach i wycofanie co cenniejszych jednostek na południe. Kiedy nadchodzi natarcie ruskich, robi się ciężko. Na odcinku zachodnim nadciąga masa czołgów, masakruje mi pierwsze linie, a ja tylko mogę artyleriami trochę pokiereszować piechoty. Na odcinku pd-wsch, gdzie są moje wojska core, żaden rusek mi nie podskoczy. Czołg z Overwatchem robi co do niego należy, pozostałe też rozbijają wszelkie ataki wroga, przez co pozostaje mu przejście na tym odcinku do defensywy. Korzystam z tego i przerzucam wojska w okolice nieco na północ, gdzie auxy ponoszą klęskę, tracą VH, a ja gorączkowo przenoszę jednostki z północy i z południa, żeby nieco zatrzymać to natarcie. Na szczęście cały południowy front trzyma się dzielnie i w końcu przy ogromnych stratach udaje się wyczyścić wszystko, przed sobą, nie tracąc nawet heksa terenu. Na północy natarcie ruskich też się nie udaje. Zaporą nie do przejścia jest bunkier z piechotą z krzyżem, wsparty czołgami. Ruscy więc obchodzą tę pozycję, ale kiedy docierają moje Hummele i czołgi sytuacja wraca do normy. Niszczę wszelki opór i wysyłam jednostki naprzód w celu wytropienia i wybicia ruskich niedobitków. Tymczasem ruskie wojska z północy przedostają się do zachodniego VHeksa i próbują go zająć, więc cofam z linii auxy i szybko odpieram atak. Końcowo udaje się wytłuc wszystkie jednostki wroga. Dałoby się szybciej o turę, ale nie zdołałem odkryć jednej artylerii na wschodzie. W każdym razie pełen sukces Smiley

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: B02 12SS HITLERJUGEND v.4.3,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Pierwsza krew , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   Carentan , #9 , Brilliant Victory , score:62
 3   St. Lo , #8 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: Hetzer
 4   Kampfgruppe Luck , #11 , Brilliant Victory , score:48
 5   Falaise , #3 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Hitlerjugend
 6   Chambois , #4 , Brilliant Victory , score:52
 7   Ardeny , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: 5cm PaK automat
 8   Antwerpia , #7 , Brilliant Victory , score:62
 9   Operacja "Südwind" , #10 , Brilliant Victory , score:51
10   Operacja "Frühlingserwachen" , #12 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: Panther II
11   Burza ze wschodu , #13 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 597  *  Average: 54

..
Current scenario: Burza ze wschodu,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 7032 , Current prestige is 36
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +100, U bram Rzeszy , cap 3400, 14 turns prestige: 0
if V : +80, U bram Rzeszy , cap 3400, 14 turns prestige: 0
if TV: +50, U bram Rzeszy , cap 3400, 14 turns prestige: 0
if Ls: +0, U bram Rzeszy , cap 3400, 14 turns prestige: 0

Infantry
*  SS Sturmpioniere 43 , 251/16 [W] , 12SSHitlerjugend/25Reg , 4 bars , 440 exp , Waffen SS , 8/10 , Extended Front  , 6 kill , 0 pp - U:001  [+10 exp]
*  SS PzGren. (gep.) , 12SSHitlerjugend/26Reg , 3 bars , 351 exp , Waffen SS , 8/10 , Fire Discipline  , 11 kill , 0 pp - U:003  [+24 exp]

Tank 
*  Tiger II , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 5 bars , 866 exp , Waffen SS , 9/10 , Extended Front  , 81 kill , 0 pp - U:004  [+84 exp]
*  Panther G , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 5 bars , 982 exp , Waffen SS , 9/10 , Resilience  , 92 kill , 0 pp - U:008 [+139 exp]
*  SS Elite II , 101sSSPanzAbt  , 5 bars , 1102 exp , Waffen SS , 8/5 , Overwatch  , 40 kill , 0 pp - U:010  [+88 exp]
 Panther G ,  , 5 bars , 1008 exp , Waffen SS , 11/10 , 73 kill , 620 pp - U:013  [+102 exp]
+  Panther II ,  , 1 bars , 162 exp , Waffen SS , 8/10 , 9 kill , 0 pp - U:016  [+62 exp]

Recon
 PSW 234/4 Puma ,  , 4 bars , 469 exp , Waffen SS , 10/10 , Recon, Support, 5 kill , 360 pp - U:011  [+23 exp]

Anti-tank
*  JagdPanther , 12SSHitlerjugend/12PanzJagAbt , 5 bars , 684 exp , Waffen SS , 10/10 , 20 kill , 0 pp - U:002  [+23 exp]

Artillery
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 676 exp , Waffen SS , 15/10 , Reconnaissance Movement  , 17 kill , 1152 pp - U:005  [+50 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 697 exp , Waffen SS , 14/10 , 11 kill , 655 pp - U:006 [+107 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 618 exp , Waffen SS , 15/10 , 13 kill , 702 pp - U:007  [+30 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 635 exp , Waffen SS , 14/10 , 12 kill , 655 pp - U:009  [+39 exp]
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 474 exp , Waffen SS , 14/10 , 8 kill , 1075 pp - U:014  [+37 exp]

Air Defense
 10.5 FlaK 38 , SdKfz 8 ,  , 5 bars , 698 exp , Waffen SS , 14/10 , 13 kill , 940 pp - U:012  [+23 exp]
 10.5 FlaK 38 , SdKfz 8 ,  , 3 bars , 319 exp , Waffen SS , 13/10 , 6 kill , 873 pp - U:015  [+18 exp]

Player 1 : Waffen SS
Killed: INF:281  TNK:98   RCN:68   AT:78   FLAK:5    FORT:16   ATY:134  AD:11   FTR:36   TB:15   LB:7      Total: 749
Lost  : INF:87   TNK:13   RCN:36   AT:42   FLAK:4    FORT:56   ATY:33   AD:3    FTR:4    TB:1      Total: 279

BV 11
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  2 Leaders      Total :    791 exp,     17 kill,      0 pp    Average:    396 exp,      9 kill,      0 pp
Tank           *   5 Units *  3 Leaders      Total :   4120 exp,    295 kill,    620 pp    Average:    824 exp,     59 kill,    124 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    469 exp,      5 kill,    360 pp    Average:    469 exp,      5 kill,    360 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    684 exp,     20 kill,      0 pp    Average:    684 exp,     20 kill,      0 pp
Artillery      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   3100 exp,     61 kill,   4239 pp    Average:    620 exp,     12 kill,    848 pp
Air Defense    *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1017 exp,     19 kill,   1813 pp    Average:    509 exp,     10 kill,    907 pp
* Summary:     *  16 Units *  6 Leaders      Total :  10181 exp,    417 kill,   7032 pp    Average:    636 exp,     26 kill,    440 pp


Player 1  Waffen SS   has 70 units total (core+aux):
Infantry : 18
Tank   : 11
Recon :  2
Anti-tank :  5
Fortification : 10
Artillery : 18
Air Defense :  6


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #13 : Październik 10, 2016, 06:03:43 »

Scenariusz 11: Burza ze Wschodu

 Końcowo udaje się wytłuc wszystkie jednostki wroga. Dałoby się szybciej o turę, ale nie zdołałem odkryć jednej artylerii na wschodzie. W każdym razie pełen sukces Smiley
Dobrze, żeś nie był kiedyś po tej drugiej stronie Tongue Wink
brawurowe opisy Smiley
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #14 : Październik 10, 2016, 09:50:33 »

Dobrze, żeś nie był kiedyś po tej drugiej stronie Tongue Wink
brawurowe opisy Smiley

Haha, zawsze lubiłem zmieniać bieg historii w Panzer Generalu  Grin Aj wisz wi hed mor lajk ju, her general! Ale myślę, że w rzeczywistości komputer jednak jest słabszym dowódcą niż taki Żukow Smiley
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.105 sekund z 22 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)