Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Maj 26, 2022, 01:04:22 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Estek - W46 "Za Ojczyznę" v.4.6 (100%)  (Przeczytany 8889 razy)
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 723


« : Październik 10, 2016, 11:01:06 »

Scenariusz 1: Granica

Zakupy:
1. YaG10/76mm - to chyba jedyna opcja na sensowne pojedynki z Luftwaffe
2. 76mm F-22 jako wzmocnienie siły ognia w artylerii
3. Mimowolny zakup kolejnego YaG10/76mm

Witam w kolejnej kampanii. Tym razem wcielam się w rolę radzieckiego generała, przed którym stoi zadanie zmierzenia się z faszystowskim najeźdźcą w "Wielkiej Wojnie Ojczyźnianej". Już od początku mam pod górkę gdyż zablokowane jest system auto-uzupełniania jednostek.

W niniejszym scenariuszu mam za zadanie utrzymać przynajmniej trzy VHexy aby osiągnąć brylantowe zwycięstwo. Mapa jest duża, środków do dyspozycji także. Wzdłuż granicy mam sporo auxowych jednostek, których zadaniem będzie powstrzymywanie wroga tak długo jak się da. Na zapleczu w tym czasie z jednostek swojego korpusu (czerwoni) i pozostałych jednostek aux (żółci) tworzę linię obrony w pobliżu VHexów wykorzystując bogate występowanie obszarów leśnych. (czerwona 1-ka,2-ka,3-ka). W kierunku pozycji czerwonej 4-ki wysyłam czołgi (swojego jedynego T-34 + auxowe T-35,T-26,T-37) w towarzystwie pelotki 37mm, auxowego Specnazu i Motorozwiadki mają oni za zadanie bronić zachodniego mostu a przy sprzyjających okolicznościach uderzyć na skrzydło napastnika, który przekroczy zachodnią rzekę (prawdopodobnie Bug albo Niemen).

Atak Niemców w pierwszych turach wydaje się być mało niepokojący. Granica trzyma się dzielnie w ryzach a wróg ponosi pierwsze straty. Przez chwile waham się nawet czy nie podciągnąć swoich sił bliżej granicy i nie ruszyć od południa z kontrą w kierunku niemieckich VHexów, ale przeciwnik szybko stawia mnie na ziemię. Jego siły są naprawdę olbrzymie i doświadczone. Ma dużo artylerii wszelkiej maści, mnóstwo piechoty oraz liczne oddziały Brandenburczyków, którzy wspierają swoim doświadczeniem ataki na wszystkich odcinkach frontu.

Pierwsza sypie się północna obrona, której jednostki zostają wybite co do nogi. W kierunku pozycji 1 i 2 rusza pierwsza fala nieprzyjacielskich jednostek. Zza południowej rzeki rzucam na północ pod sektor 2-gi haubice 152mm, armate 76mm F22, CKM, pepanca i Strzelców Motorowych. Na miejscu są już siły aux w osłonie zakupionego YaGa10/76. Pozycji 1 strzegą siły dywizji kawalerii ze wsparciem T-28 i Ba-27. Na zachodzie front trzyma się tylko w pobliżu miasta nad rzeką (Grodno albo Brześć). Jednak i tam napierane od północy i zachodu jednostki radzieckie nie dają rady i zostają rozbite. Nielicznym niedobitkom udaje się umknąć za południową rzekę. Ten etap można uznać za zakończenie pierwszej części bitwy.

Część druga to zasadnicza obrona na pozycjach od 1 do 3. Główny atak przypada na sektor 2-gi, który znajduje się najbliżej pozycji nieprzyjaciela. Obrona jest twarda i siły przeciwnika, nie mogąc przełamać moich sił, zaczynają się spiętrzać. Aby wzmocnić siłę ognia decyduje się dokupić jeszcze jeden dywizjon armat F-22 i rzucić go na tą pozycję. Dzielnie walczy obrona przeciwlotnicza, która z tury na ture zdejmuje parę punktów z atakujących samolotów. Z czasem jednak sytuacja robi się coraz trudniejsza. Niemcy podciągają artylerię, którą ciężko jest mi wykryć i robi się gęsto od Brandenburczyków. W końcu pozycja nr 2 zostaje zdobyta ich siły zaczynają obchodzić broniony przeze mnie las koło tego VH-exa i kierują się na 1-kę i 3-kę.

Wydaje mi się, że jest to właściwa chwila na uruchomienie moich sił pancernych, które trzymam za południową rzeką (czerwona 4-ka). Kiedy padło południowo zachodnie miasto moje Tanki zlikwidowały kilka pojednyczych batalionów piechoty, które zapuszczały się nad rzekę. Za każdym razem wycofywałem je jednak na południowy brzeg. Kiedy zdobyto VHex nr.2 postanowiłem zaatakować zaplecze przeciwnika, by wybić przede wszystkim jego jednostki artylerii, które zaczęły mi się dawać coraz mocniej we znaki. Niestety, zawiodło trochę rozpoznanie i zabrakło nieco doświadczenia. Niemcy nie byli na zapleczu tak bardzo ogołoceni jak mi się wydawało i moje czołgi wpadły pod mocny ogień artylerii  (czerwona 5-ka). Wkrótce też na ten kierunek ruszyły spod sektora 2-ego niemieckie czołgi. Haubca 122, ocalała z obrony zachodniego miasta, została zaatakowana przez niemieckich strzelców i straciła 90% stanu, rozpoznawczy Ba-10 został rozbity, auxowa pelotka 37 mm rozbita. straciłem też T-35 i T-37. Niedoświadczony auxowy Specnaz stracił 90% stanu w pojedynku z Flakiem 20mm. Zdolny do walki był tylko mój T-34 z 60% stanu i auxowy T-26. Niemcy stracili Nebelwelfera, dwie jednostki Pz38(t) i trochę ze stanu 20mm pelotki i haubicy siG 33. Po takiej klapie postanowiłem się wycofać na południowy brzeg rzeki.

W tym czasie zaczęło robić się coraz goręcej na lini mojej właściwej obrony. Vhex nr 2 został wprawdzie zdobyty, jednak znajdujące się wokół niego siły radzieckie dawały się mocno we znaki Niemcom atakującym pozycje nr 1 i 3. Wtedy wydarzyło się kolejne nieszczęście. W ogniu artylerii znalazła się moja pelotka YaG10/76, której pozostał 1 punkt życia. Atak przypuścił na niego Fi167 z liderem DD, również ze stanem 1, po wcześniejszych pojedynkach z moją pelotką. Wynik był sprawiedliwy dla obojga i zakończył się wynikiem 1:1 zginęła moja pelotka jak i Fi167. Moja artyleria pozostała wtedy bez obrony i zmuszony zostałem zainwestować w kolejnego YaGa. 435 punktów prestiżu poszło w próżnię.

Koniec był już bliski, kiedy Niemcy opanowali pozycję nr.1 W takiej sytuacji brakowało mi jednego VHexa do brylanta. Którąś z pozycji musiałem szybko odbić.2-ka była poza moimi możliwościami. Niemcy obstawili ją silną artylerią i jej odbicie byłoby dla mnie na pewno bardzo kosztowne. Padło więc na 1-kę, gdzie było trochę łatwiej. W ostatniej turze przy wydatnym wsparciu artylerii z 2-giego sektora odbiłem 1-kę i utrzymałem ją do końca. Niestety w ostatniej turze oberwało się jednej z moich haubic 152 mm, której pozostało 20% stanu. Pozycja 3-ca była dla Niemców nieosiągalna przez cały scenariusz. Pociechą było zdobycie lidera na osłaniającej ten sektor drugiej haubicy 152 mm. Przede mną obrona Rygi.

Nagroda: P-39D Airacobra



OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Panzer General - Open General\Open General 2015\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: W46 ZA OJCZYZNĘ v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   BORDER , #0 , Brilliant Victory , score:46
--
Campaign score: 46  *  Average: 46

..
Current scenario: BORDER,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 400
Army cost: 540 , Current prestige is 94
Prestige available on map yet is 400 pp ( 200 pp in VH to capture) * Turn: 20
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, RIGA , cap 3000, 19 turns prestige: 680
if V : +900, RIGA , cap 3000, 19 turns prestige: 680
if TV: +800, RIGA , cap 3000, 19 turns prestige: 680
Ls: Loss , turn prestige: 680

Piechota
*  Inzyniernyje 1938 , ZiS-5  ,  , 0 bars , 48 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:051  [+24 exp]
*  Strojbat 1938 , Wagon ,  , 0 bars , 54 exp , ZSRR , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:065  [+10 exp]
*  Motostrelkowy 1938 , ZiS-5  ,  , 1 bars , 119 exp , ZSRR , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:066  [+56 exp]
*  Specnaz , T-20 [W] ,  , 0 bars , 68 exp , ZSRR , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:067  [+34 exp]
*  Sztab , UC [W] ,  , 4 bars , 485 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:082

Czołg
*  T-34/76 1941 (Planes:0/1),  , 0 bars , 95 exp , ZSRR , 5/10 , 4 kill , 0 pp - U:089  [+59 exp]

Rozpoznanie
*  Motorazwiedka 38 ,  , 0 bars , 74 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:068

Artyleria ppanc.
*  76mm F-22 AT , Wagon ,  , 0 bars , 97 exp , ZSRR , 5/10 , 2 kill , 0 pp - U:063  [+66 exp]
*  MG , ZiS-5  ,  , 1 bars , 123 exp , ZSRR , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:080  [+107 exp]

Artyleria
 76mm F-22 , ZiS-5  ,  , 0 bars , 62 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 216 pp - U:001  [+62 exp]
*  152mm M-10 , STZ ,  , 1 bars , 107 exp , ZSRR , 10/10 , Aggressive Attack  , 3 kill , 0 pp - U:049  [+62 exp]
*  152mm M-10 , Wagon ,  , 1 bars , 103 exp , ZSRR , 2/10 , 1 kill , 0 pp - U:064  [+80 exp]
*  120mm M1938 , International M-5-6 ,  , 0 bars , 67 exp , ZSRR , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:084  [+10 exp]
*  76mm F-22 , ZiS-5  ,  , 1 bars , 167 exp , ZSRR , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:088  [+131 exp]

Obrona plot.
 YaG10/76mm ,  , 0 bars , 5 exp , ZSRR , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 324 pp - U:002  [+5 exp]
*  85mm KS-12 , STZ ,  , 1 bars , 145 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:079  [+82 exp]
*  37mm K-61 , ZiS-5  ,  , 0 bars , 84 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:083

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:20   TNK:4    RCN:10   AT:4    ATY:3    TB:2      Total: 43
Lost  : INF:11   RCN:6    AT:5    FORT:9    ATY:5    AD:3    FTR:1      Total: 40

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  0 Leaders      Total :    774 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    155 exp,      0 kill,      0 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     95 exp,      4 kill,      0 pp    Average:     95 exp,      4 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     74 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     74 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  0 Leaders      Total :    220 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    110 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria      *   5 Units *  1 Leaders      Total :    506 exp,      7 kill,    216 pp    Average:    101 exp,      1 kill,     43 pp
Obrona plot.   *   3 Units *  0 Leaders      Total :    234 exp,      0 kill,    324 pp    Average:     78 exp,      0 kill,    108 pp
* Summary:     *  17 Units *  1 Leaders      Total :   1903 exp,     14 kill,    540 pp    Average:    112 exp,      1 kill,     32 pp


Player 1  ZSRR   has 52 units total (core+aux):
Piechota : 14
Czołg :  4
Rozpoznanie :  5
Artyleria ppanc. :  6
FlaK :  1
Fortyfikacje :  3
Artyleria : 13
Obrona plot. :  4
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Niemcy   has 43 units total (core+aux):
Piechota : 12
Rozpoznanie :  4
Artyleria ppanc. :  5
FlaK :  5
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  7
Obrona plot. :  4
Myśliwiec :  5


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2020, 04:20:09 wysłane przez Estek » Zapisane
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1289


« Odpowiedz #1 : Październik 11, 2016, 03:22:06 »

Nowa kampania i nowy świetny opis Grin.
Proponuję, żeby kolegę awansować o stopień wyżej I win bez potrzeby osiągnięcia określonej liczby postów -z powodu wybitnych opisów Clap
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
besiu
Generał dywizji (General Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 315


« Odpowiedz #2 : Październik 11, 2016, 04:31:21 »

Bardzo ciekawie się zapowiada ta kampania. Może Ponury - obrońca - byłby zainteresowany :>
Ale przy takich stratach własnych, bez autouzupełnień, no... będzie ciekawie Cheesy
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #3 : Październik 11, 2016, 04:43:16 »

Poczytam kolejne opisy i kto wie, może się skuszę Smiley Obronne scenariusze uwielbiam, więc ta kampania może być niezła dla mnie.
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 723


« Odpowiedz #4 : Październik 14, 2016, 08:16:02 »

Dzięki. Fajnie, że sprawia Wam radość czytanie moich wypocin  Tongue

Scenariusz 2: Ryga

Zakupy:
1. Podstawa to odtworzenie stanu artylerii do 10 pkt, wzmocnienie T-34 do 8 pkt, piechoty zmotoryzowanej i MG do 10 pkt.
2. Dywizjonowi haubic 152 mm, wyposażonemu w zaprzęg konny sprawiam ciągnik STZ.
3. Do "zenitówek" 37 mm dokupuje dodatek "Air Defense".
4. Za resztę prestiżu dokupuje oddział armat pepanc 76 mm F-22.

Scenariusz jest bardzo podobny do poprzedniego. Plan to zatrzymać ofensywę Wehrmachtu na linii Dźwiny i nie dopuścić do zdobycia przez nich moich VHexów (symbole odpowiednio od 1 do 3). Utrzymanie trzech z nich oznaczać będzie brylantowe zwycięstwo. Mój piękny samolot, który sprawił mi sztab niestety w tym scenariuszu jest bezużyteczny z powodu braku lotniska na którym mógłbym go wystawić. Jedyne aktywne lotnisko znajduje się w rękach Niemców. Mam wprawdzie saperów, jednak z 5 pkt prestiżu na koncie nie mam za co go zbudować  Tongue Na szczęście bez tego samolotu jakoś sobie poradziłem. Z kolejnych niespodzianek, które czekają na mnie na starcie to wypakowane na moich tyłach 6 batalionów Kriegsmarine tuż przy moim północno-zachodnim VHexie. Z tego też powodu swoje główne wystawiam w okolicach Rygi (czerwona 6-ka). (Sztab, T-34, haubica 152 z liderem, 76-ka artyleryjska, 76-ka pepanc, Specnaz, YaG, 85-ka AD i Motorozwiadka) ich pierwsze zadanie to rozgonienie niemieckich marynarzy na północ od Rygi a następnie umocnienie miasta przed spodziewanym atakiem z południowego zachodu.

Pozostałe siły rozmieszam wzdłuż Dźwiny (na pozycjach od 3 do 5). Czerwona trójka to dla potrzeb opowieści miasto Ogre, obsadzone przez mój moździerz 120 mm, inżynierów i CKM. Do dyspozycji mam tu jeszcze sporo oddziałów auxowych w postaci dwóch batalionów pancernych, oddziału rozpoznawczego, piechoty NKWD i dywizjonu 85-ek tworzącego nad miastem parasol przeciwlotniczy. Na występ rzeczny przy pozycji 4 kieruję 76-kę AT, piechotę zmotoryzowaną, pelotkę 37 mm, dywizjon armat 76 mm i dywizjon haubic 152 mm. Na pozycji 5-ej w centrum pozostawiam tylko oddział saperów, który ostro zabiera się do roboty wysadzając jeden z mostów przy pozycji 4-tej oraz stawiając pole minowe. Drugie pole minowe powstaje przed pozycją nr 5. Następnie, umieszczam saperów przy centralnym moście na Dźwinie, w sytuacji kryzysowej mają go wysadzić w powietrze.

Na zachodzie pierwszą linię mojej obrony tworzą oddziały pograniczników z bardzo skromną artylerią. Ich zadanie to wytrwać jak najdłużej przy zadaniu jak największych strat nieprzyjacielowi. Dysponuje jeszcze skromną flotą w postaci niszczyciela i trzech okrętów podwodnych. Lotnictwa początkowo brak  Wink

Bitwa początkowo rozgrywa się w północno-zachodnim narożniku mapy. Mój okręt podwodny wykrywa lekki krążownik niemiecki, na który przypuszcza swój pierwszy atak torpedowy. Reszta sił podwodnych wykrywa pojedyncze barki desantowe z jednostkami rozpoznawczymi na pokładzie pozbawione eskorty. Stanowią one łatwy łup dla znajdującego się w pobliżu mojego jedynego niszczyciela. Katiusze koło VHexa nr.1 ostrzeliwują piechotę Kriegsmarine po czym wycofuję ich na północ za rzekę by stały się celem dla armat wciąż niebezpiecznego niemieckiego krążownika. Na północ od Rygi wysuwam swoje siły a ogniem haubic eliminuje pierwszy z batalionów strzelców morskich. Niemcy zdobywają hex nr. 1, broniony przez pojedynczy oddział strzelców aux a następnie ruszają na Rygę od północy. W pobliżu hexa nr 2 pojawiają się oddziały Finów, którzy go z łatwością zdobywają i ruszają ku miastu Ogre.

Na zachodzie spada na mnie pierwsze uderzenie głównych sił niemieckich. Pogranicznicy trzymają się twardo, tylko ich północne skrzydło zaczyna się chwiać. Mimo wszystko wytrzymują zaskakująco długo i zadają Niemcom straty, które wprawiają mnie w osłupienie. Niszczą trzy jednostki Brandenburczyków, jednostkę rozpoznawczą z liderem i dwa dywizjony pepanc. Osłabiają też dość znacznie dwa bataliony piechoty i jedną eskadrę myśliwców. Niemców jest jednak zbyt dużo a na niepokornych pograniczników mają oni jeszcze w zanadrzu moździerz 21 cm. Spośród pierwszej linii obrony udaje się przeżyć tylko 2 batalionom, które wzmacniają rejon Rygi i jednemu ze stanem 1/10, który trafia w okolice miasta Ogre na wschodzie.

Dzielna postawa obrońców pierwszej linii sprawia, że moje jednostki pod Rygą z łatwością rozprawiają się z piechotą Kriegsmarine i odbijają hex nr 1. Jest jeszcze wystarczająco dużo czasu by powrócić pod Rygę i stworzyć sensowną linię obrony. Niemiecki krążownik lekki po ataku torpedowym idzie na dno wraz z posuwającymi się za nim barkami desantowymi. W pobliżu Rygi krąży tylko niemiecki okręt podwodny, któremu mogę tylko blokować wejście do portu z pozostałych okrętów podwodniaków. Nie ryzykuje ataku swoim niszczycielem.

Kiedy pada pierwsza linia obrony zaczyna się zasadnicza walka na drugiej linii wzdłuż Dźwiny. Przygotowany na atak pod Rygą ostrzeliwuje nadchodzących napastników swoją artylerią a szarżami T-34 i auxowego T-40 eliminuje jego osłabione oddziały. W pobliżu Ogre moja artyleria skutecznie ostrzeliwuje nadciągających od północy Finów. Wkrótce przybywają do mnie posiłki z północy (grupa żółta), których kieruje na tyły Fińskich piechurów oraz w kierunku sektora nr 5, gdzie stoją moi osamotnieni saperzy z jednym aux-owym oddziałem strzelców. Sytuacja wokół Ogre szybko się stabilizuje a VHex nr 2 zostaje odbity. Jedyne zagrożenie czyha w tym momencie od południowego-zachodu.

Walki rozpalają się na całej linii rzeki około 12-13 tury. Pod Rygą cały czas stabilnie. Niemcom nie udaje się przebić nawet przez linię pól minowych i bunkrów przed miastem. W sektorze 4-tym moje 76-ki rozbijają dwie jednostki rozpoznawcze z liderami, które chciały sforsować Dźwinę z marszu. Luftwaffe na całej linii tępi sobie zęby na moich pelotkach. 37-ka osłaniająca sektor 4-ty zdobywa nawet lidera. Ataki na 5-kę rozpadają się pod ogniem artylerii spod Rygi. Nie ma potrzeby wysadzania mostu na Dźwinie  Wink Przez chwilę robi się gorąco gdy pojawia się niemiecki moździerz 21cm. Wykrywam go wcześniej i atakuje auxowym KW-2 pochodzącym z posiłków, jednak nie udaje mi się go w całości rozbić. Ze stanem 6 pkt. bierze on za cel w następnej turze moją 37-kę z liderem, której zabiera 60% stanu. Następnie na nią i będącą pod jej opieką haubicę spada atak postrzelanych niemieckich myśliwców. Pelotka broni się dzielnie ale z haubicy zabierają mi znów 2 pkt. za które przyjdzie mi zapłacić w kolejnej bitwie. W kolejnej turze moździerz 21 cm zostaje rozbity wraz z ostatnimi niemieckimi myśliwcami.

Ostatnim punktem obrony staje się miasto Ogre czyli sektor 3-ci. Miasto zostaje okrążone przez Niemców. Nie mają oni jednak pomysłu jak dobrać się do mojego VHexa. Wszystkie ich ataki rozbijają się w ogniu moich moździerzy, CKMu i wspierającej artylerii z sektora 4-tego. Moździerz zdobywa wkrótce cennego lidera, dzięki czemu obrona jest jeszcze bardziej skuteczna. Kiedy atak niemiecki na 5-kę i 4-kę ustępuję, stopniowo przesuwam swoje siły na kierunek miasta Ogre. Auxowe KW-2 i T-40 notują spektakularne szarże na zapleczu Niemców. Osiągam Brylantowe Zwycięstwo.

Kiedy trwają jeszcze walki na pozycjach w okół Ogre, na przedpolu Rygi robi się spokojnie. Postanawiam zaryzykować i przeprowadzić rajd w kierunku pozycji Niemców by zająć ich VHexy i zdobyć trochę tak potrzebnych punktów prestiżu. Morzem puszczam niszczyciel i okręt podwodny a wzdłuż brzegów T-34, Specnaz i Motorozwiadkę. Zastanawiałem się jakiś czas wcześniej czemu niemiecki atak zabezpieczał tylko pojedynczy moździerz 21 cm. Czy to ich cała artyleria w tej bitwie. Odpowiedź na to pytanie przyszło bardzo szybko. Kiedy mój rajd znalazł się w pobliżu niemieckich VHexów odnalazła się zaginiona niemiecka artyleria. Moździerze 82 mm, haubice 105 mm i 150 mm, działa 75 mm. Niestety ta zabawa w chowanego skończyła się dla moich zwiadowców, którzy ten rajd przypłacili życiem. Obecność mojego T-34 sprawiła, że Niemcy ruszyli do przodu, co pozwoliło znaleźć lukę na zajęcie ich portu na wybrzeżu za 160 pp oddziałowi Specnazu. Całą operację mogłem jednak przeprowadzić bardziej subtelnie np. poprzez bezpieczny desant morski. A tak za zdobycie 160 pp zapłaciłem stratą Motorozwiadki za 132 pp + 2 pkt. na T-34 (56 pp) i 1 pkt na Specnazie (72 pp). Chyba słaby interes  Wink

Nagroda: brak



OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Panzer General - Open General\Open General 2015\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: W46 ZA OJCZYZNĘ v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   BORDER , #0 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: P-39D Airacobra
 2   RIGA , #1 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 96  *  Average: 48

..
Current scenario: RIGA,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 744 , Current prestige is 165
Prestige available on map yet is 280 pp ( 240 pp in VH to capture) * Turn: 20
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, NARWA , cap 3000, 19 turns prestige: 0
if V : +900, NARWA , cap 3000, 19 turns prestige: 0
if TV: +800, NARWA , cap 3000, 19 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Inzyniernyje 1938 , ZiS-5  ,  , 0 bars , 88 exp , ZSRR , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:004  [+40 exp]
*  Strojbat 1938 , Wagon ,  , 0 bars , 58 exp , ZSRR , 6/10 , 0 kill , 0 pp - U:007  [+4 exp]
*  Motostrelkowy 1938 , ZiS-5  ,  , 1 bars , 122 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:008  [+3 exp]
*  Specnaz , T-20 [W] ,  , 1 bars , 102 exp , ZSRR , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:009  [+34 exp]
*  Sztab , UC [W] ,  , 4 bars , 485 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:013

Czołg
*  T-34/76 1941 (Planes:0/1),  , 1 bars , 161 exp , ZSRR , 6/10 , 10 kill , 0 pp - U:017  [+66 exp]

Artyleria ppanc.
*  76mm F-22 AT , Wagon ,  , 1 bars , 107 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+10 exp]
*  MG , ZiS-5  ,  , 1 bars , 167 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:012  [+44 exp]
 76mm F-22 AT , Wagon ,  , 0 bars , 94 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 204 pp - U:164  [+94 exp]

Artyleria
 76mm F-22 , ZiS-5  ,  , 1 bars , 139 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 216 pp - U:001  [+77 exp]
*  152mm M-10 , STZ ,  , 1 bars , 188 exp , ZSRR , 10/10 , Aggressive Attack  , 7 kill , 0 pp - U:003  [+81 exp]
*  152mm M-10 , STZ ,  , 1 bars , 162 exp , ZSRR , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:006  [+59 exp]
*  120mm M1938 , International M-5-6 ,  , 2 bars , 217 exp , ZSRR , 9/10 , Overwhelming Attack  , 2 kill , 0 pp - U:015  [+150 exp]
*  76mm F-22 , ZiS-5  ,  , 2 bars , 231 exp , ZSRR , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:016  [+64 exp]

Obrona plot.
 YaG10/76mm ,  , 0 bars , 21 exp , ZSRR , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 324 pp - U:002  [+16 exp]
*  85mm KS-12 , STZ ,  , 2 bars , 232 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:011  [+87 exp]
*  37mm K-61 , ZiS-5  ,  , 1 bars , 149 exp , ZSRR , 4/10 , Devastating Fire  , Air Defense, 0 kill , 0 pp - U:014  [+65 exp]

Myśliwiec
+  P-39D Airacobra ,  , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:018

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:54   TNK:4    RCN:24   AT:12   FLAK:2    ATY:4    FTR:4    TB:5    CRs:1      Total: 110
Lost  : INF:26   RCN:7    AT:7    FLAK:1    FORT:11   ATY:8    AD:5    FTR:1      Total: 66

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  0 Leaders      Total :    855 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    171 exp,      1 kill,      0 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    161 exp,     10 kill,      0 pp    Average:    161 exp,     10 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   3 Units *  0 Leaders      Total :    368 exp,      7 kill,    204 pp    Average:    123 exp,      2 kill,     68 pp
Artyleria      *   5 Units *  2 Leaders      Total :    937 exp,     21 kill,    216 pp    Average:    187 exp,      4 kill,     43 pp
Obrona plot.   *   3 Units *  1 Leaders      Total :    402 exp,      3 kill,    324 pp    Average:    134 exp,      1 kill,    108 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,      0 pp    Average:      0 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *  18 Units *  3 Leaders      Total :   2723 exp,     46 kill,    744 pp    Average:    151 exp,      3 kill,     41 pp


Player 1  ZSRR   has 45 units total (core+aux):
Piechota : 11
Czołg :  4
Rozpoznanie :  5
Artyleria ppanc. :  3
Fortyfikacje :  4
Artyleria :  6
Obrona plot. :  6
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1
Okręt podwodny :  3
Niszczyciel :  1

Player 2  Niemcy, Finlandia   has 27 units total (core+aux):
Piechota :  9
Artyleria ppanc. :  2
FlaK :  3
Artyleria :  7
Obrona plot. :  5
Okręt podwodny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2020, 04:21:07 wysłane przez Estek » Zapisane
besiu
Generał dywizji (General Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 315


« Odpowiedz #5 : Październik 15, 2016, 12:43:01 »

O kutfa - Wygląda fascynująco! Smiley
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 723


« Odpowiedz #6 : Październik 15, 2016, 01:01:19 »

Scenariusz 3: Narwa

Zakupy:
Niestety potrzeba mi niemal wszystkiego a budżet jest dość skromny
1. Kupuje samolot rozpoznawczy R-Z z dodatkiem "Recon"
2. Tworzę kolejny batalion wyposażony w T-34/41
3. Kupuje oddział strzelców syberyjskich, którzy mają właściwości piechoty górskiej a dodatkowo mogę im sprawić transport samochodowy
4. Za pozostałą resztę prestiżu odtwarzam pełny stan pelotki 37 mm i wzmacniam doświadczonego T-34 do stanu 8/10.

Kolejna obrona polegająca na powstrzymaniu Niemców w Estonii i utrzymaniu w rękach trzech wschodnich VHexów (pozycje od 1 do 3). Swoje oddziały wystawiam na południe od jeziora Narewskiego wzdłuż charakterystycznego toru kolejowego (pozycja 4). Ze składu swojego skromnego korpusu wydzielam oddział (Saperzy, Inżynierzy, jeziorze Narewskim. (pozycja 5). Mój plan to wciągnięcie oddziałów niemieckich w trudny teren i zablokowanie ich w pozycji 5-tej z jednoczesnym napieraniem w ich skrzydło z pozycji 4-tej. W sprzyjających okolicznościach wyjście na tyły i zajęcie ich VH-exów. Na wybrzeżu mam do dyspozycji siły auxowe. Pierwsza linia obsadza fortyfikacje w północno-zachodnim narożniku mapy. Drugą linię tworzę w mieście Narwa. Za ujściem rzeki Narwa do Zatoki Fińskiej pozostawiam jednostki szybkie. Na morzu do dyspozycji mam dwa okręty podwodne, niszczyciel i lekki krążownik plus jeden niszczyciel na jeziorze Narewskim na południe od miasta Narwa. (Chociaż zamiast niszczyciela pasowałaby tu bardziej kanonierka bo ten zbiornik wodny jest mega płytki. Na marginesie to sztuczny zbiornik retencyjny zbudowany w latach 50-tych, ale pewnie w latach 40-tych istniały tam naturalne rozlewiska).

Bitwa:
Niemcy uderzają na mnie bardzo gwałtownie. Szybko okazuje się, że oni również dysponują flotą i to o wiele mocniejszą od mojej. Mają pancernik, lekki krążownik, trzy niszczyciele i okręt podwodny. Już w pierwszej turze tracę swojego podwodniaka i jestem zmuszony wycofać flotę bliżej ujścia Narwy i czekać na Niemców w otoczeniu dział artylerii nadbrzeżnej. Pierwsza linia mojej obrony, która zajmuje zachodnie fortyfikacje zostaje szybko zmieciona. Poza osłabieniem jednej jednostki piechoty w 80% nie notują oni żadnych spektakularnych sukcesów. Niemcy z łatwością posuwają się wzdłuż wybrzeża i topią mój drugi okręt podwodny wystawiony jako czujka. Ja odwdzięczam się im zatapiając jeden z niszczycieli. Niestety pozbawiony jestem swoją flotą ruchu bo zostałem przyparty do ujścia Narwy i los mojej floty przypieczętowuje ogień pancernika "Deutschland" i torpedy ich okrętu podwodnego. Jedyne straty jakie im zadaje to pozostałe dwa niszczyciele. Artyleria nadbrzeżna, która jako tako dawała sobie radę z niszczycielami, wobec silniejszych okrętów jest bezradna. Moja jedyna nadzieja na północy to obrońcy Narwy i niszczyciel na jeziorze Narewskim.

Na południu w strefie mojego korpusu jest zdecydowanie lepiej. Szybko tworzę formację obronne i zaczynam nękać ogniem swojej artylerii nadciągające siły niemieckie. Bardzo przydaje się samolot rozpoznawczy, który cały czas ma na oku kolumny przeciwnika. Wykrywam wyjątkowo niebezpieczne działo K38/39 o zasięgu 8 hexów, które staram się aby nie miało za cel jakiejkolwiek mojej jednostki, bo mogłoby być przykro. Trzon ugrupowania niemieckiego na południu natrafia na moją pozycję nr. 5, która broni się wyjątkowo zaciekle. Nie mam tam wprawdzie, żadnej baterii pepanc. Jednak niemieckie czołgi w walce z okopaną w lesie piechotą opartą o moździerz, nie są w stanie mi zagrozić. W sektorze 4-tym pojedyncze jednostki próbują przekroczyć rzekę jednak są sukcesywnie wybijane i rozjeżdżane przez T-34. W końcu moje siły na tym odcinku same przekraczają rzekę niszczą Niemców pod pozycją nr. 5 tworząc z broniącymi się tam oddziałami wspólną linię obrony na północ od linii kolejowej. Rozpoznaje pozycję na zachodzie i pomału przygotowuje się do małego rajdu na zachód z wykorzystaniem załadowanego na barkę desantową auxowego T-40.

Na północy sytuacja po przełamaniu pierwszej linii obrony i zatopieniu mojej floty wydaje się być beznadziejna. W Narwi moje oddziały wprawdzie wybijają czołówki jednostek niemieckich, kiedy jednak nadciągają główne siły moja piechota w mieście jest sukcesywnie spychana na wschód. Otrzymywane w tym rejonie posiłki z powietrza postanawiam wysyłać na południe, gdzie mają one jakieś szanse przeżycia. W południowej części miasta bronią się w końcu tylko niedobitki wspierane z jeziora przez mój jedyny niszczyciel. Rzekę Narwa przekracza niemiecki samochód pancerny z liderem, któremu udaje się dojść aż do mojego VHexu nr. 1 i go zająć. Lekkie czołgi, które trzymam na wschodnim brzegu rzeki ruszają ku napastnikowi i po jego zniszczeniu przejmują lotnisko. W tym czasie pozycja na Narwi zostaje przełamana i rolą czołgów jest już tylko spowalnianie przeciwnika by nie zdążył on przejąć z powrotem pozycji nr. 1.

Ponieważ sytuacja na północy jest bardzo niepewna postanawiam przeprowadzić rajd na zachód by przejąć choć jeden z niemieckich VHexów, na wypadek przejęcia przez napastnika pozycji nr. 1. Warunkiem dla brylantowego zwycięstwa jest zajmowanie min. 3 VHexów. Mając cały czas na oku niemieckie działo dalekiego zasięgu montuje kontratak z auxowego T-40, haubicy 152 mm z liderem i armaty 76 mm. Wkrótce dociera tam również mój doświadczony T-34. Resztę sił pozostawiam w sektorze 4 i 5, by odpierały Niemców nadciągających z północnego-zachodu. Niemieckie lotnictwo przybyłe nad południową strefę walk zostaje skutecznie ostrzelane ogniem moich pelotek. Jedna ze 110-ek wpada też w zasadzkę mojego "zielonego" P-39. Dzięki przeniesieniu w te strony posiłków powietrznych z północy na koniec scenariusza mogę mówić o lokalnym panowaniu w powietrzu. Ostatecznie mój rajd na zachód kończy się zdobyciem dwóch niemieckich VHexów oraz rozbiciem ogniem artylerii, armaty K38/39. Niemcom zabrakło tury do przejęcia lotniska na północy. Kończę więc bitwę posiadając w rękach 5 VHexów i osiągając brylantowe zwycięstwo.

Nagroda: Scout Carrier



OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Panzer General - Open General\Open General 2015\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: W46 ZA OJCZYZNĘ v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   BORDER , #0 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: P-39D Airacobra
 2   RIGA , #1 , Brilliant Victory , score:50
 3   NARWA , #2 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 141  *  Average: 47

..
Current scenario: NARWA,  VH prestige is 280 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 1536 , Current prestige is 171
Prestige available on map yet is 200 pp ( 120 pp in VH to capture) * Turn: 20
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, WELIKIJE LUKI , cap 3000, 19 turns prestige: 0
if V : +900, WELIKIJE LUKI , cap 3000, 19 turns prestige: 0
if TV: +800, WELIKIJE LUKI , cap 3000, 19 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Inzyniernyje 1938 , ZiS-5  ,  , 1 bars , 139 exp , ZSRR , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+51 exp]
*  Strojbat 1938 , Wagon ,  , 0 bars , 93 exp , ZSRR , 6/10 , 1 kill , 0 pp - U:007  [+35 exp]
*  Motostrelkowy 1938 , ZiS-5  ,  , 1 bars , 151 exp , ZSRR , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:008  [+29 exp]
*  Specnaz , T-20 [W] ,  , 1 bars , 111 exp , ZSRR , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:009  [+9 exp]
*  Sztab , UC [W] ,  , 4 bars , 485 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:012
 Sib.Strelkovy , ZiS-5  ,  , 0 bars , 34 exp , ZSRR , 9/10 , 2 kill , 226 pp - U:151  [+34 exp]

Czołg
*  T-34/76 1941 (Planes:0/1),  , 1 bars , 186 exp , ZSRR , 7/10 , 13 kill , 0 pp - U:016  [+25 exp]
 T-34/76 1941 (Planes:0/1),  , 0 bars , 89 exp , ZSRR , 8/10 , 9 kill , 230 pp - U:150  [+89 exp]

Artyleria ppanc.
*  76mm F-22 AT , Wagon ,  , 1 bars , 193 exp , ZSRR , 5/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+86 exp]
*  MG , ZiS-5  ,  , 2 bars , 260 exp , ZSRR , 8/10 , 5 kill , 0 pp - U:011  [+93 exp]
 76mm F-22 AT , Wagon ,  , 0 bars , 94 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 204 pp - U:018

Artyleria
 76mm F-22 , ZiS-5  ,  , 1 bars , 169 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 216 pp - U:001  [+30 exp]
*  152mm M-10 , STZ ,  , 2 bars , 240 exp , ZSRR , 10/10 , Aggressive Attack  , 9 kill , 0 pp - U:003  [+52 exp]
*  152mm M-10 , STZ ,  , 1 bars , 191 exp , ZSRR , 8/10 , 4 kill , 0 pp - U:006  [+29 exp]
*  120mm M1938 , International M-5-6 ,  , 4 bars , 418 exp , ZSRR , 9/10 , Overwhelming Attack  , 4 kill , 0 pp - U:014  [+201 exp]
*  76mm F-22 , ZiS-5  ,  , 2 bars , 282 exp , ZSRR , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:015  [+51 exp]

Obrona plot.
 YaG10/76mm ,  , 0 bars , 36 exp , ZSRR , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 324 pp - U:002  [+15 exp]
*  85mm KS-12 , STZ ,  , 2 bars , 262 exp , ZSRR , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:010  [+30 exp]
*  37mm K-61 , ZiS-5  ,  , 2 bars , 223 exp , ZSRR , 10/10 , Devastating Fire  , Air Defense, 2 kill , 0 pp - U:013  [+74 exp]

Myśliwiec
+  P-39D Airacobra ,  , 0 bars , 29 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:017  [+29 exp]

Bomb. taktyczny
 R-Z ,  , 0 bars , 7 exp , ZSRR , 10/10 , Recon, 0 kill , 336 pp - U:149  [+7 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:64   TNK:8    RCN:34   AT:17   FLAK:3    ATY:5    AD:1    FTR:7    TB:7    DD:3    CRs:1      Total: 150
Lost  : INF:34   TNK:3    RCN:7    AT:8    FLAK:1    FORT:17   ATY:11   AD:7    FTR:2    SUB:2    DD:1    CRs:1      Total: 94

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   6 Units *  0 Leaders      Total :   1013 exp,     11 kill,    226 pp    Average:    169 exp,      2 kill,     38 pp
Czołg          *   2 Units *  0 Leaders      Total :    275 exp,     22 kill,    230 pp    Average:    138 exp,     11 kill,    115 pp
Artyleria ppanc. *   3 Units *  0 Leaders      Total :    547 exp,     10 kill,    204 pp    Average:    182 exp,      3 kill,     68 pp
Artyleria      *   5 Units *  2 Leaders      Total :   1300 exp,     27 kill,    216 pp    Average:    260 exp,      5 kill,     43 pp
Obrona plot.   *   3 Units *  1 Leaders      Total :    521 exp,      7 kill,    324 pp    Average:    174 exp,      2 kill,    108 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     29 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     29 exp,      0 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :      7 exp,      0 kill,    336 pp    Average:      7 exp,      0 kill,    336 pp
* Summary:     *  21 Units *  3 Leaders      Total :   3692 exp,     77 kill,   1536 pp    Average:    176 exp,      4 kill,     73 pp


Player 1  ZSRR   has 36 units total (core+aux):
Piechota :  8
Czołg :  2
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  4
FlaK :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  5
Obrona plot. :  5
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  4
Niszczyciel :  1

Player 2  Niemcy   has 48 units total (core+aux):
Piechota : 19
Rozpoznanie :  5
Artyleria ppanc. :  3
FlaK :  3
Artyleria :  7
Obrona plot. :  5
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1
Okręt podwodny :  1
Pancernik :  1
Krążownik :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2020, 04:34:25 wysłane przez Estek » Zapisane
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1289


« Odpowiedz #7 : Październik 15, 2016, 07:09:12 »

Scenariusz 3: Narwa

Zakupy:
3. Kupuje oddział strzelców syberyjskich, którzy mają właściwości piechoty górskiej a dodatkowo mogę im sprawić transport samochodowy

Jeśli będziesz  z nich chciał skorzystać w górach to ten transport stracisz Grin
Scenariusz 3: Narwa
 Na morzu do dyspozycji mam dwa okręty podwodne, niszczyciel i lekki krążownik plus jeden niszczyciel na jeziorze Peipus na południe od miasta Narwa.

Bitwa:
Niemcy uderzają na mnie bardzo gwałtownie. Szybko okazuje się, że oni również dysponują flotą i to o wiele mocniejszą od mojej. Mają pancernik, lekki krążownik, trzy niszczyciele i okręt podwodny. Już w pierwszej turze tracę swojego podwodniaka i jestem zmuszony wycofać flotę bliżej ujścia Narwy i czekać na Niemców w otoczeniu dział artylerii nadbrzeżnej.  Artyleria nadbrzeżna, która jako tako dawała sobie radę z niszczycielami, wobec silniejszych okrętów jest bezradna. Moja jedyna nadzieja na północy to obrońcy Narwy i niszczyciel na jeziorze Peipus.


Czy nie rozważałeś poświęcenia floty- szczególnie OP żeby zniszczyć  pancernik i lekki krążownik Smiley
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2016, 07:13:16 wysłane przez Mario » Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 723


« Odpowiedz #8 : Październik 16, 2016, 09:48:47 »

Jeśli będziesz  z nich chciał skorzystać w górach to ten transport stracisz Grin

Zdaje sobie z tego sprawę, chodziło mi bardziej o sam fakt możliwości zakupienia dla nich lepszego środka transportu niż muł  Wink

Cytuj
Czy nie rozważałeś poświęcenia floty- szczególnie OP żeby zniszczyć  pancernik i lekki krążownik Smiley

O istnieniu ich pancernika i krążownika dowiedziałem się już po stracie pierwszego okrętu podwodnego w pierwszej turze gry  Tongue Można było spróbować wykonać taki manewr drugim okrętem podwodnym, ale to też nie byłoby takie proste. Obszar morski w tym scenariuszu jest bardzo wąski a ja nie miałem tam żadnego rozpoznania. Przeciwnik natomiast miał okręt podwodny, który działał jako ich rozpoznanie i trzy niszczyciele. W najlepszym wypadku mój okręt zdołałby posłać jedną salwę torped w "Deutschlanda" i zaraz zostałby zatopiony.
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 723


« Odpowiedz #9 : Październik 16, 2016, 11:06:13 »

Scenariusz 4: Wielkie Łuki

Zakupy:
1. DszK 12,7 mm
2. Armata 122 mm ob. 31/37 z zasięgiem 8 hexów do eliminowania wrogiej artylerii
3. Reszta na odtwarzanie stanów, gdzie tylko się da. Czołgi zostają ze stanem 8/10, Specnaz 7/10, Saperzy 8/10.

Jak dotąd nie miałem jeszcze tak silnej armii. Podchodzę więc do bitwy bardzo optymistycznie. Moim zadaniem jest wyjście z zaciskającego się kotła w rejonie Wielkich Łuków. Mam przede wszystkim utrzymać korytarz w VHexach od 1 do 3. Część sił wystawiam w pozycjach obronnych gdzie znajdują się auxowe oddziały z wysokim staniem okopania. Pod jedynką umieszczam 85-kę AD i haubice 152 mm. W sektorze piątym, osłaniającym korytarz od południa dokładam obrońcom pelotkę 37 mm i armatę 76 mm. W sektorze 4-tym, osłaniającym rejon między 1-ką a 5-ką stawiam moździerz 120 mm, CKM i pepanca. Pod trójką wystawiam DszK, piechotę zmotoryzowaną, saperów i drugiego pepanca. Reszta sił ze sztabem rusza z południowo-zachodniego krańca mapy. Początkowo chce nimi uderzać w kierunku północy by wyjść na VH-exy przeciwnika.

Scenariusz ten jest niesamowicie emocjonujący i nieprzewidywalny. W pierwszej chwili wszystko wydaje się łatwe. Na pozycję nr 5 wychodzi atak niemiecki z silnym wsparciem pancernym i lotniczym. Pelotki rozpraszają napastników a dobrze okopana piechota ze wsparciem artylerii paruje atak niemiecki. Przeciwnik szybko orientuje się, że nie ma co się "kopać z koniem" i omija sektor 5-ty od zachodu i rusza przez las wprost na pozycję nr. 2, którą łatwo zdobywa. Zaczyna robić się ciekawie. Umacniam pozycję 3-cią i oczekuje rychłego ataku. Do pomocy w tym sektorze przychodzą mi posiłki w postaci licznych oddziałów kawalerii a ponadto z pozycji 5-tej kieruję na północ swoją armatę 76 mm. Twarda obrona w lasach przed "trójką" zatrzymuje Niemców. Szczególnie wyróżnia się tu auxowa artyleria oraz świeżo zakupiony DSzK, który zdobywa jeszcze lidera "Overwhelming Attack".

W tym samym czasie drugi atak połączonych sił niemiecko-hiszpańskich wychodzi w kierunku pozycji 1-szej od północy i zachodu. Atak jest dość niemrawy i jest łatwo rozbijany, ale to dopiero początek. Od południowego-wschodu na jedynkę jadą czołgi i artyleria, która ominęła pozycję 5-tą. Swoje siły z sektora 4-tego podciągam bliżej 1-ki tworząc symboliczną blokadę przeciwko Niemcom.

Moje główne siły w tym czasie zatrzymuje pas min na południowym zachodzie. Szybko przekonuje się również, że droga w kierunku północnym jest dla mnie zamknięta z powodu wysadzonego mostu na rzece, która ma status rzeki głębokiej. Nie mam na tym odcinku saperów dlatego decyduję się skręcić w prawo i ruszam w kierunku mostu pod pozycją 4. Przybywam tam w doskonałym momencie, żeby odeprzeć trzeci już atak tym razem z południa. Robi się coraz bardziej niebezpiecznie. Przerzucam siły przez most i odtwarzam pozycję 4-tą. Eliminuje niemiecką artylerię, która zagraża 1-ce od południa. Niemcy w tym czasie coraz mocniej napierają na 1-kę ściągając artylerię i Brandenburczyków. Od wschodu nie mogąc sforsować obrony pod 3-ką do ataku na 1-kę przystępują czołgi. Od południa rusza kolejny atak na 4-kę gdzie jest aż gęsto od Brandenburczyków. Zaczynam podciągać do pomocy jednostki z sektora 5-tego. Wszędzie trwa zażarta i wyjątkowo krwawa obrona. Trzeba się bardzo napocić by nie stracić żadnej jednostki. A wróg jest wyjątkowo przebiegły. Co rusz znajduje gdzieś lukę w którą może się wcisnąć. Atakuje licznym lotnictwem i artylerią. Niemal każda z moich jednostek ponosi bardzo cenne straty. Ponosi je również przeciwnik, którego gromią asekurujące się wzajemnie moździerze, ckm-y i haubice. Jego siły wydają się być jednak nieprzebrane. Moja obrona pod jedynką jednak stopniowo pęka. W lasach na północ od VHexa auxowe jednostki zostają wybite co do nogi. VHex osłaniany przez moją artylerię, której co rusz trzeba uzupełniać amunicję trzyma się jednak nadal.

W tym czasie, kiedy udaje mi się rozbić napastnika pod sektorem 3-cim. Rzucam swoje siły na pozycję 2-gą. Muszę ją odbić by zdobyć brylantowe zwycięstwo. Na szczęście VHex obsadza tylko jeden batalion piechoty, który eliminuje moja artyleria i wspaniały DszK. Kawalerzyści zabezpieczają teren i szykują się na niemiecką kontrę. Rejon ten nie ma niestety obrony pelot i mój DszK traci 80% stanu w ataku hiszpańskiego myśliwca. Ten drań wcześniej zadał podobne straty moim strzelcom syberyjskim, zaatakował też mojego myśliwca, któremu po wcześniejszych walkach z Messerschmittami pozostało już tylko 2 pkt. ze stanu. Starcie z Hiszpanem przyniosło jednak mojej Airacobrze lidera "Influence", bardzo cennego z punktu widzenia charakteru tej kampanii.

Dzięki odbiciu pozycji 2-giej atak na 1-kę delikatnie zelżał, gdyż część Niemców ruszyło ponownie na wschód. Ratunek dla mnie przyniósł również czas, który zakończył tą trwającą 19 tur mordęgę. Udało się utrzymać wszystkie 3 VHexy i osiągnąć brylantowe zwycięstwo. Moje siły przed bitwą stanowiło 46 jednostek. Wróg miał ich 107 ! w tym chyba ze 20 Brandenburczyków.
 
Nagroda: brak



OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Panzer General - Open General\Open General 2015\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: W46 ZA OJCZYZNĘ v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   BORDER , #0 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: P-39D Airacobra
 2   RIGA , #1 , Brilliant Victory , score:50
 3   NARWA , #2 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: Scout Carrier
 4   WELIKIJE LUKI , #3 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 191  *  Average: 47

..
Current scenario: WELIKIJE LUKI,  VH prestige is 280 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 1547 , Current prestige is 12
Prestige available on map yet is 320 pp ( 280 pp in VH to capture) * Turn: 20
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, STARAJA RUSSA , cap 3000, 19 turns prestige: 0
if V : +900, STARAJA RUSSA , cap 3000, 19 turns prestige: 0
if TV: +800, STARAJA RUSSA , cap 3000, 19 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Inzyniernyje 1938 , ZiS-5  ,  , 1 bars , 199 exp , ZSRR , 4/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+60 exp]
*  Strojbat 1938 , Wagon ,  , 0 bars , 93 exp , ZSRR , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:007
*  Motostrelkowy 1938 , ZiS-5  ,  , 1 bars , 159 exp , ZSRR , 7/10 , 4 kill , 0 pp - U:008  [+8 exp]
*  Specnaz , T-20 [W] ,  , 1 bars , 166 exp , ZSRR , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:009  [+55 exp]
*  Sztab , UC [W] ,  , 4 bars , 485 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:012
 Sib.Strelkovy , ZiS-5  ,  , 0 bars , 65 exp , ZSRR , 3/10 , 2 kill , 75 pp - U:021  [+31 exp]

Czołg
*  T-34/76 1941 (Planes:0/1),  , 2 bars , 230 exp , ZSRR , 5/10 , 18 kill , 0 pp - U:016  [+44 exp]
 T-34/76 1941 (Planes:0/1),  , 1 bars , 110 exp , ZSRR , 4/10 , 12 kill , 115 pp - U:020  [+21 exp]

Rozpoznanie
+  Scout Carrier ,  , 0 bars , 10 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:022  [+10 exp]

Artyleria ppanc.
*  76mm F-22 AT , Wagon ,  , 2 bars , 244 exp , ZSRR , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+51 exp]
*  MG , ZiS-5  ,  , 3 bars , 342 exp , ZSRR , 9/10 , 12 kill , 0 pp - U:011  [+82 exp]
 76mm F-22 AT , Wagon ,  , 0 bars , 94 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 204 pp - U:018
 DSzK 12,7 , ZiS-5  ,  , 2 bars , 202 exp , ZSRR , 2/10 , Overwhelming Attack  , 2 kill , 38 pp - U:157  [+202 exp]

Artyleria
 76mm F-22 , ZiS-5  ,  , 2 bars , 241 exp , ZSRR , 6/10 , 3 kill , 129 pp - U:001  [+72 exp]
*  152mm M-10 , STZ ,  , 2 bars , 293 exp , ZSRR , 10/10 , Aggressive Attack  , 12 kill , 0 pp - U:003  [+53 exp]
*  152mm M-10 , STZ ,  , 3 bars , 330 exp , ZSRR , 6/10 , 6 kill , 0 pp - U:006  [+139 exp]
*  120mm M1938 , International M-5-6 ,  , 5 bars , 546 exp , ZSRR , 6/10 , Overwhelming Attack  , 4 kill , 0 pp - U:014  [+128 exp]
*  76mm F-22 , ZiS-5  ,  , 3 bars , 354 exp , ZSRR , 9/10 , 7 kill , 0 pp - U:015  [+72 exp]
 122mm ob.31/37 , Woroszylowiec ,  , 0 bars , 59 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 456 pp - U:156  [+59 exp]

Obrona plot.
 YaG10/76mm ,  , 0 bars , 87 exp , ZSRR , 6/10 , Air Defense, 1 kill , 194 pp - U:002  [+51 exp]
*  85mm KS-12 , STZ ,  , 3 bars , 318 exp , ZSRR , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:010  [+56 exp]
*  37mm K-61 , ZiS-5  ,  , 3 bars , 304 exp , ZSRR , 10/10 , Devastating Fire  , Air Defense, 6 kill , 0 pp - U:013  [+81 exp]

Myśliwiec
+  P-39D Airacobra ,  , 1 bars , 110 exp , ZSRR , 2/10 , Influence  , 1 kill , 0 pp - U:017  [+81 exp]

Bomb. taktyczny
 R-Z ,  , 0 bars , 7 exp , ZSRR , 10/10 , Recon, 0 kill , 336 pp - U:019

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:83   TNK:12   RCN:43   AT:21   FLAK:3    ATY:10   AD:1    FTR:11   TB:12   DD:3    CRs:1      Total: 200
Lost  : INF:40   TNK:3    RCN:11   AT:9    FLAK:2    FORT:18   ATY:14   AD:8    FTR:3    SUB:2    DD:1    CRs:1      Total: 112

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   6 Units *  0 Leaders      Total :   1167 exp,     12 kill,     75 pp    Average:    195 exp,      2 kill,     13 pp
Czołg          *   2 Units *  0 Leaders      Total :    340 exp,     30 kill,    115 pp    Average:    170 exp,     15 kill,     58 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     10 exp,      3 kill,      0 pp    Average:     10 exp,      3 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   4 Units *  1 Leaders      Total :    882 exp,     19 kill,    242 pp    Average:    221 exp,      5 kill,     61 pp
Artyleria      *   6 Units *  2 Leaders      Total :   1823 exp,     32 kill,    585 pp    Average:    304 exp,      5 kill,     98 pp
Obrona plot.   *   3 Units *  1 Leaders      Total :    709 exp,     14 kill,    194 pp    Average:    236 exp,      5 kill,     65 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    110 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    110 exp,      1 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :      7 exp,      0 kill,    336 pp    Average:      7 exp,      0 kill,    336 pp
* Summary:     *  24 Units *  5 Leaders      Total :   5048 exp,    111 kill,   1547 pp    Average:    210 exp,      5 kill,     64 pp


Player 1  ZSRR   has 39 units total (core+aux):
Piechota : 12
Czołg :  2
Rozpoznanie :  4
Artyleria ppanc. :  5
Artyleria :  8
Obrona plot. :  4
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Niemcy, Nacjonaliści (Hisz.)   has 52 units total (core+aux):
Piechota : 23
Czołg :  1
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  4
FlaK :  4
Artyleria :  7
Obrona plot. :  8
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2020, 04:37:29 wysłane przez Estek » Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 723


« Odpowiedz #10 : Październik 17, 2016, 07:23:18 »

Niestety ale napotkałem problem natury technicznej, który nieco mnie przerasta i stawia pod znakiem zapytania mój dalszy udział w tej kampanii Tongue Przystąpiłem właśnie do scenariusza 5: Staraja Russa, który rozgrywa się na dobrze nam znanej mapie "Nowogród". Mapa jest bardzo gęsto poprzecinana rzekami, które powinny ograniczać ruch jednostek. Niestety tak się nie dzieje. Pochód Niemców na tej mapie wygląda jakby jechali przez step. Jednostki przechodzą nawet przez hexy "głęboka rzeka" ! Ustawiłem swoje siły pod kątem obrony w oparciu o przeszkody naturalne, które de facto nie istnieją. Już po trzech turach zostałem niemal otoczony a moje jednostki dość mocno pokiereszowane. Na zapleczu jeden PSW 222, pojechał poprzecznie przez rzeki jak amfibia i znalazł się praktycznie przy krańcu mojej mapy pod VHexem. Potrzebuje pomocy. Niestety ale moje umiejętności w programie Suite są bardzo wąskie i samemu nie dam sobie rady z tym problemem.  Help
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #11 : Październik 17, 2016, 09:12:44 »

Wyjaśnienie jest bardzo proste - twórca scenariusza ustawił warunki gruntu jako "frozen",
a więc rzeki są zamarznięte. A skoro tak - to da się przez nie przejechać.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 723


« Odpowiedz #12 : Październik 17, 2016, 09:57:48 »

Wyjaśnienie jest bardzo proste - twórca scenariusza ustawił warunki gruntu jako "frozen",
a więc rzeki są zamarznięte. A skoro tak - to da się przez nie przejechać.

A czy istnieje szansa zmiany tego parametru ? Bitwa rozgrywa się 2 października 1941 r. koło Starej Russy na południe od jeziora Ilmień. Rejon jest geograficznie na takiej samej szerokości co południowa Estonia albo południowe krańce Szwecji. Dziś mamy 17 października i temperatura dla Starej Russy to 3 stopnie na plusie. Czyli podobna jak i u nas w Polsce  Wink Nie wiem jaka była temperatura w tym rejonie w październiku 1941 r., ale nie wydaje mi się, żeby przez koniec września rzeki w tym rejonie skuł lód tak gruby by mogły po nim przejechać czołgi. Nie chcę się absolutnie czepiać. Ale w takich warunkach przejście tego scenariusza na coś więcej niż taktyczne zwycięstwo chyba nie wchodzi w rachubę. Niemcy mnie tu objeżdżają jak chcą. Pytanie czy to pomyłka czy świadome działanie twórcy kampanii. Jak zobaczyłem tą mapę to pomyślałem sobie, że dzięki trudnemu terenowi swoimi 34 jednostkami mam jakieś szanse w pojedynku z ponad 80 jednostkami Niemców. Tu się postawi pole minowe albo wysadzi most i będzie OK. Ale wysadzanie mostów w takiej sytuacji nie ma sensu bo rzeka nie stanowi dla przeciwnika żadnej przeszkody. Obrona ma wytrzymać 19 tur a przeciwnik już w 4 tej znajduje się pojedynczymi jednostkami przy wschodnim krańcu mapy.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #13 : Październik 17, 2016, 10:23:28 »

Cytuj
A czy istnieje szansa zmiany tego parametru ?

Nie sądzę żeby autor (E.Wittmann) był osiągalny,  Wink - ale z Kowdarem możesz ponegocjować.

Byłoby to na miejscu, bo - jak sam wspomniałeś - scenariusz rozgrywa się za wcześnie, a i
mapa znana do bólu z innych bitew nie sugeruje takiego rozwiązania. Gdyby choć była zimowa....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 723


« Odpowiedz #14 : Październik 17, 2016, 10:29:19 »

Nie sądzę żeby autor (E.Wittmann) był osiągalny,  Wink - ale z Kowdarem możesz ponegocjować.

Byłoby to na miejscu, bo - jak sam wspomniałeś - scenariusz rozgrywa się za wcześnie, a i
mapa znana do bólu z innych bitew nie sugeruje takiego rozwiązania. Gdyby choć była zimowa....

Dziękuję za wyrozumiałość i nadzieję  Smiley
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC