Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 25, 2024, 02:59:01 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Besiu G29 Polska 1920 100%  (Przeczytany 15974 razy)
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« : Styczeń 02, 2017, 02:27:47 »

1. Wilno
Cóż, jak to jedna z osób na forum napisała - żeby odpocząć od szarż czołgowych, warto zagrać tę kampanię. No, więc ruszam
Na początek tylko Maxim, oraz piechota. I obrona Wilna. Zobaczmy.
W środku od razu Bolszewicy. Ze wszystkich stron nadchodzą. Uznaję, że opuszczę miasto na południu, żeby skrócić linię. Ale za 2 dni, powróciłem do tego miasta. Tam się fajnie goniło, w ciuciubabkę z przeciwnikami dwoma. W końcu jednego wyeliminowałem, drugiego dopiero na koniec scenariusza. W mieście, niespecjalnie trudno. Do Wilna w nieskoordynowanych szykach nadchodzili pojedynczo wrogowie. Ale bardzo ciekawie. Początki są zawsze ciekawymi "szachami".

Bardzo fajny scenariusz. Nagroda, to Samolot Bombowy :O Cheesy

OpenGen 0.90.36.1 * (27 Dec 2014)  *  AI: Default
Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:5.1.
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Obrona Wilna , #0 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 50  *  Average: 50

..
Current scenario: Obrona Wilna,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 0 , Current prestige is 110
Prestige available on map yet is 360 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Lida , cap 1000, 8 turns prestige: 110
if V : +150, Lida , cap 1000, 8 turns prestige: 110
if TV: +100, Lida , cap 1000, 8 turns prestige: 110
Ls: Loss , turn prestige: 110

Infantry
*  Piechota 18 , Zaprzeg ,  , 1 bars , 170 exp , Poland , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+95 exp]

Anti-tank
*  Maxim , Zaprzeg ,  , 1 bars , 120 exp , Poland , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:006  [+45 exp]

Player 1 : Poland
Killed: INF:8    RCN:1    ATY:1      Total: 10
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   1 Units *  0 Leaders      Total :    170 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    170 exp,      2 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    120 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    120 exp,      1 kill,      0 pp
* Summary:     *   2 Units *  0 Leaders      Total :    290 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    145 exp,      2 kill,      0 pp

Player 1  Poland   has 8 units total (core+aux):
Infantry :  6
Anti-tank :  2

Player 2  USSR   has 3 units total (core+aux):
Infantry :  3

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2017, 03:44:53 wysłane przez Waldzios » Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #1 : Styczeń 03, 2017, 06:50:48 »

2. Lida
Drugi scenariusz. Miejsca tylko na 4 jednostki, więc dokupuję artylerię oraz kawalerię. Szukam długo lotniska, chyba mój samolot będzie zupełnie nieprzydatny! Ale jest, aż na zachodzie, za Niemiaszkami.
No, to w bój.
Główne siły na Lidę, bo tam zobaczyłem, jak do mnie strzelają 2 artylerie. A na zachodniej flance zabieram 1 artylerię, i dosyłam nad Lidę. Udaje mi się wybadać, dzięki samolotowi, gdzie są artylerie wroga. No, i kilka strzałów w jedną, kilka z drugą, i po sprawie. Wybite zęby przeciwnika, już nie ugryzie. W trakcie - udaje mi się zdobyć 1 lidera na Maximie! Wspaniale! ... ale po chwili - to nie mój Maxim Sad :/
Następny atak - znowu lider! na piechocie! ... znowu nie mó...
Potem, walczę na północy, na zachodnim skrzydle. Znowu lider! ... znowu nie mój.
W końcu, rozbijam tylko 1 okopaną jednostkę w mieście Lida, oraz 2 artylerie i 2 piechoty, które były ruchome, i jadę na północ, do Suplly Hexa - kasa, misiu, kasa!. Jednakże, zabieram też kawalerię ze skrzydła zachodniego, i jako drugą szybką jednostkę, posyłam na SH. To był błąd. Wykryta przez 2 jednostki wroga => ginie +.
Cóż, samolotem rozbijam artylerię pod zac hodnim miastem, na północy. 2 tury przed końcem mogę już wszystko zając, ale czekam jeszcze na prestiż oraz doświadczenie moich jednostek.
Nagroda - Saperzy.

OpenGen 0.90.36.1 * (27 Dec 2014)  *  AI: Default
Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:5.1.
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Obrona Wilna , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Breguet XIV
 2   Lida , #1 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 103  *  Average: 51

..
Current scenario: Lida,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 300 , Current prestige is 530
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +200, Wileński rewanż , cap 1200, 8 turns prestige: 200
if V : +150, Wileński rewanż , cap 1200, 11 turns prestige: 275
if TV: +100, Wileński rewanż , cap 1200, 14 turns prestige: 350
Ls: Loss , turn prestige: 350

Infantry
*  Piechota 18 , Zaprzeg , 1 Wileński , 1 bars , 197 exp , Poland , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:001  [+27 exp]
 Kawaleria , 5 Lida , 0 bars , 21 exp , Poland , 4/10 , 0 kill , 132 pp - U:034  [+21 exp]

Anti-tank
*  Maxim , Zaprzeg , 2 Wileński , 1 bars , 182 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+62 exp]

Artillery
 7.7 cm FK 96 , Zaprzeg , 4 Lida , 0 bars , 33 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 168 pp - U:033  [+33 exp]

Tactical Bomber
+  Breguet XIV , 3 Elit Wileński , 0 bars , 55 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:003  [+55 exp]

Player 1 : Poland
Killed: INF:14   RCN:1    AT:1    FORT:2    ATY:5      Total: 23
Lost  : INF:1      Total: 1

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  0 Leaders      Total :    218 exp,      4 kill,    132 pp    Average:    109 exp,      2 kill,     66 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    182 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    182 exp,      1 kill,      0 pp
Artillery      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     33 exp,      0 kill,    168 pp    Average:     33 exp,      0 kill,    168 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :     55 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     55 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *   5 Units *  0 Leaders      Total :    488 exp,      5 kill,    300 pp    Average:     98 exp,      1 kill,     60 pp

Player 1  Poland   has 17 units total (core+aux):
Infantry :  9
Recon :  1
Anti-tank :  2
Artillery :  4
Tactical Bomber :  1

Player 2  USSR has 5 units total (core+aux):
Infantry :  4
Fortification :  1

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2017, 03:34:32 wysłane przez besiu » Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #2 : Styczeń 04, 2017, 01:27:36 »

3. Wileński rewanż
Taaaak, wygląda, że będą problemy z prestiżem. Z utrzymaniem CAPa (czyli Jensen Cap).
Jak tak liczę, armia 800+ 360 na mapie + 170 za tury=830+530=1460. Czyli nie dostanę nagrody! te 200 bonusowe przepadnie~! :/ czyli nie ma co gonić, do Suplly HExa wroga, zdobyć, co jest w mieście Wilnie, i tyle
Dokupuję kawalerię, żeby zebrała prestiż na zachodzie. Moje jednostki idą pod miasto. Nie wiem, czy nie za spokojnie.
Bombowce 2 sztuki, lecą z południowo-zachodniego skraju. Saperzy mają zbudować lotnisko w pobliżu, bo skoro mamy się bronić, wróg będzie otaczał miasto. Także lotnisko gdzieś z boku, się przyda.
Znowu niepotrzebnie Sad
Walka o południowe skrawki Wilna. Walcze, rozwalam 2 budynki fotrteczne. 2 piechoty, 2 zwiady, i kawalerię. Wydaje się, że jak pojawili się w Wilnie ochotnicy bonusowi, to już pójdzie z górki.
Nic bardziej mylnego! Wtedy dopiero nadchodzi kawaleria, i to z liderem defensywnym. Razem ma +6 do obrony! Jest prawie nie do ruszenia Sad Do tego 2 inne kawalerie, oraz 3 artylerie! :O Bosze... ochotników tracę - druga stracona jednostka w kampanii... Sad :/
straszne walka. Prawie nie przesuwam się do przodu. W końcu, pod nawałą artylerii, postanawiam się wycofywać po 1 hexie. Wróg, jako że Agressive, sam podchodzi do mnie, pojedynczymi jednostkami, i mniej sięga tam artyleria ruskich. Jakoś udaje się kilka jego jednostek zdjąć. Ale od miasta jestem nadal 3 hexy. Walę też ze wschodu. Też niewiele pomaga. Posiłi piechoty, na niewiele się przydały. Dopiero w ostatnich 2 dniach walczyły.
Ja tak sobie walczę, a tutaj proszę!
Śnieg się pojawił!
Nosz kur... to już przegięcie! - patrz załącznik! - 20 kwietnia, a tutaj śnieg pada?! :O Skandal jakiś! Ja nie mogę atakować samolotami! Skandal! Ja z tym pójdę do Strasburga! To godzi w moje prawa obywatelskie! Nosz Skan(!)-dal!
WAlczę dalej.
Słabo jest. Ciężko idzie. Artyleria blokuje moje ruchy. Muszę dopełniać i piechotę - w końcu Lider! Na mojej jednostce! Smiley ale za chwilę znowu ją dopełniać muszę. I moją kawalerię Sad Słabo, słabo, bardzo słabo.
Narszcie, zauważam światełko w tunelu! zmniejsza się nawała Ruskich. Została 1 porządna kawaleria, 3 artylerie, maxim, i 3 piechoty, z czego 2 na wschodzie bronią rzeki. Atakuję na 2 tury przed końcem, czym się da. Udaje mi się zdjąć bombowcem 1 artylerię. Dwie kolejne mocno uszkodzone. I decyduję się na mięso armatnie. Rzucam co się da, bo 1 artyleria ma 1/5, a druga 3/6, więc postrzelają 3 razy, i będzie potem łatwo. Ruszamy!
Udaje mi się wywabić wroga w przedostatniej jego turze, z południowych skrawków Wilna. Ostatnia tura! - uderzam wszystkim, co się da, pozbyć się jego wsparcia artyleryjskiego. Rozwalam maxima, piechotę, drugą piechotę, kawalerię z liderem!  W końcu mam wolny 1 VH. Wejdę do niego, na koniec rundy, ale walę jeszcze w przeciwnika, czym się da.
Ostatecznie, jestem za rzeczką Wiliją, ledwie 1 żółty hex mi się udało, odzyskać ostatkiem sił. Tactical Victory Cheesy
Więc nie muszę się martwić o CAPa Tongue Cheesy
Nagrody nie ma Tongue

OpenGen 0.90.36.1 * (27 Dec 2014)  *  AI: Default
Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:5.1.
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Obrona Wilna , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Breguet XIV
 2   Lida , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Saperzy 19
 3   Wileński rewanż , #2 , Tactical Victory , score:15
--
Campaign score: 118  *  Average: 39

..
Current scenario: Wileński rewanż,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 828 , Current prestige is 224
Prestige available on map yet is 240 pp ( 160 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Operacja Mińsk , cap 1400, 10 turns prestige: 170
if V : +150, Operacja Mińsk , cap 1400, 10 turns prestige: 170
if TV: +100, Operacja Mińsk , cap 1400, 10 turns prestige: 170
Ls: Loss , turn prestige: 170

Infantry
*  Piechota 18 , Zaprzeg , 1 Wileński , 3 bars , 308 exp , Poland , 7/10 , Aggressive Maneuver  , 6 kill , 0 pp - U:001  [+111 exp]
 Kawaleria , 5 Lida , 1 bars , 106 exp , Poland , 3/10 , 2 kill , 132 pp - U:005  [+85 exp]
+  Saperzy 19 , Zaprzeg , 6 Elita Lida , 0 bars , 18 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:006  [+18 exp]
 Kawaleria , 8/35 Wileński II , 0 bars , 29 exp , Poland , 9/10 , 1 kill , 132 pp - U:035  [+29 exp]

Anti-tank
*  Maxim , Zaprzeg , 2 Wileński , 2 bars , 216 exp , Poland , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+34 exp]

Artillery
 7.7 cm FK 96 , Zaprzeg , 4 Lida , 0 bars , 96 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 168 pp - U:004  [+63 exp]

Tactical Bomber
+  Breguet XIV , 3 Elit Wileński , 0 bars , 99 exp , Poland , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:003  [+44 exp]
 Brandenburg C1 , 7/34 Wileński II , 0 bars , 25 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 396 pp - U:034  [+25 exp]

Player 1 : Poland
Killed: INF:23   RCN:3    AT:2    FORT:4    ATY:6      Total: 38
Lost  : INF:2      Total: 2

BV  2
V   0
TV  1
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    461 exp,     10 kill,    264 pp    Average:    115 exp,      3 kill,     66 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    216 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    216 exp,      1 kill,      0 pp
Artillery      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     96 exp,      0 kill,    168 pp    Average:     96 exp,      0 kill,    168 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :    124 exp,      1 kill,    396 pp    Average:     62 exp,      1 kill,    198 pp
* Summary:     *   8 Units *  1 Leaders      Total :    897 exp,     12 kill,    828 pp    Average:    112 exp,      2 kill,    104 pp

Player 1  Poland   has 16 units total (core+aux):
Infantry :  9
Recon :  1
Anti-tank :  2
Artillery :  2
Tactical Bomber :  2

Player 2  USSR   has 5 units total (core+aux):
Infantry :  3
Artillery :  2

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2017, 06:58:53 wysłane przez besiu » Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #3 : Styczeń 04, 2017, 01:43:21 »

Włącz w opcjach raportów pokazywanie punktacji i exp zdobytych przez jednostki w bitwie.
Ja mam jak poniżej
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #4 : Styczeń 04, 2017, 03:14:11 »

O, właśnie się nad tym zastanawiałem, że ja tego w raportach nie mam. Poszukam. Ale to kampania, którą już skończyłem, tylko raporty wklejam. Ewentualnie po prostu odpalę jeszcze raz ostatnią turę z tymi zmianami.
A gdzie są opcje do wyświetlania filmików z akcji, do obejrzenia? Z góry dziękuję Smiley
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #5 : Styczeń 04, 2017, 06:55:55 »

Zakładam, że pisząc filmiki masz na myśli odtworzenie gry z logów.
Musisz nie mieć zaznaczonego pola na ekranie jak w załączeniu, pole po lewej najwyżej położone,
Jak masz ustawiony interfejs po polsku to nazwa jest "Wyłącz zapis logów (nie będzie można odtworzyć gry)"

A samo uruchomienie to przycisk czwarty od prawej na głównym ekranie gry (obok ustawień).
Tam klikasz i wybierasz plik xlog, który gra ma Ci odtworzyć. Jak nie kasowałeś żadnych save, to powinno Ci wszystko chodzić.
(xlog potrzebuje save z którego gra startowała o ile coś takiego miało miejsce)
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #6 : Styczeń 05, 2017, 11:21:31 »

4. Mińsk
No, to pięknie się zaczyna... Ogromna mapa, 7 jednostek można tylko postawić Sad haha! ja mam tylko 6 Tongue Więc i tak naddatek. Więc ściągam dodatek amunicyjny z bombowca, i kupuję porzadną artylerię 120 mm, wzór 778, więc chyba 1878... Hm...
No, to pięknie 2. Przeciwnik będzie miał 31 jednostek, z czego 16 już jest na mapie :/ Zobaczymy, co z tego będzie... Mam utrzymać najpierw front, przed jego atakami, a potem zdobywać Mińsk... Pożyjemy, zobaczymy.

Taaak, jedną piechotę (kawalerię) straciłem pod Lidą. Druga, jako "ochotnicy" w Wilnie. Nie było szans jej uratować, w środku miasta. Trzecia piechota tutaj, była jedną z "Grupy Wielkopolskiej".
Startowałem od północy, miałem też utrzymać linię, czyli bronić się poczatkowo. Tak, poczatkowe trudności, bo linia wroga od razu, napotkana. Myślałem, że będa atakowali, ale oni bronili jedynie pozycji. Nie wiem, ale chyba to trudniejsze jest w tych scenariuszach, bowiem są jednostki okopane, artyleria jedna, czy tam dwie, i maxim. Bardzo mało środków do niszczenia okopanego przeciwnika. Dobrze, że są bombowce, dzięki temu jest też zwiad lotniczy, i mam czym dosięgną artylerię wroga.
Po kilku dniach pojawiły się na zachodzie jednostki dodatkowe. Na południu zjawili się też saperzy - więc po 4 dniach gonitwy nimi do przodu, w końcu postawiłem lotnisku, w miejscu niedostępnym dla wroga, w zakolu rzeki, a blisko Mińska, bym ładnie móc się dopełniać. Oprócz tego moi saperzy, też postawili po 2 dniach lotnisko, obok moich pozycji. Było to bardzo przydatne.

Gdy jednostki moje ruszyły do przodu, plus posiłki ze sztabu, ruszyłem też na południu.
...przedwcześnie.
Wróg ruszył pełną parą na południe, i bój spotkaniowy. Z tym, że on miał artylerię, i drugą z tyłu, która wspierała. Jedyne wyjście, było poświęcić jedną jednostkę na zatrzymanie wroga, a dwiema innymi dostać się do artylerii. Udało się. Poświęciłem posiłkową piechotę. Typowo mięso armatnie.

Ciekawostką jest to, że moi saperzy - jako prototyp, z roku 19, mają słabsze parametry, niż ci, którzy byli posiłkowi. Wzór 1918. Czyli później było gorzej. Wynika to chyba z upadku całości cywilizacji. Wszak nawet bolszewizm się wówczas narodził. :/

Z północy, moja grupa, nie napotkała większego oporu. Na południu były walki. Więc cofałem się pod mój punkt, a przeciwnik tracił amunicję. 2 razy zdarzyło się, że została piechota, potem druga, bez ammo. To dobijałem.

Ostatecznie, została 1 jednostka piechoty. Zostawiłem, bo chciałem kasę, niźli całość wojsk zniszczyć Smiley Sorry!

OpenGen 0.90.36.1 * (27 Dec 2014)  *  AI: Default
Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:5.1.
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Obrona Wilna , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Breguet XIV
 2   Lida , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Saperzy 19
 3   Wileński rewanż , #2 , Tactical Victory , score:15
 4   Operacja Mińsk , #3 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 173  *  Average: 43

..
Current scenario: Operacja Mińsk,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 1284 , Current prestige is 590
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Bobrujsk , cap 2000, 16 turns prestige: 310
if V : +150, Bobrujsk , cap 2000, 18 turns prestige: 310
if TV: +100, Bobrujsk , cap 2000, 20 turns prestige: 310
Ls: Loss , turn prestige: 310

Infantry
*  Piechota 18 , Zaprzeg , 1 Wileński , 3 bars , 351 exp , Poland , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 11 kill , 0 pp - U:001  [+43 exp]
 Kawaleria , 5 Lida , 1 bars , 153 exp , Poland , 1/10 , 4 kill , 132 pp - U:005  [+47 exp]
+  Saperzy 19 , Zaprzeg , 6 Elita Lida , 0 bars , 50 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:006  [+32 exp]
 Kawaleria , 8/35 Wileński II , 0 bars , 58 exp , Poland , 7/10 , 2 kill , 132 pp - U:008  [+29 exp]

Anti-tank
*  Maxim , Zaprzeg , 2 Wileński , 3 bars , 316 exp , Poland , 8/10 , 5 kill , 0 pp - U:002  [+100 exp]

Artillery
 7.7 cm FK 96 , Zaprzeg , 4 Lida , 1 bars , 141 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 168 pp - U:004  [+45 exp]
 120mm wz.78 deBange , Zaprzeg ,  , 0 bars , 82 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 456 pp - U:042  [+82 exp]

Tactical Bomber
+  Breguet XIV , 3 Elit Wileński , 2 bars , 204 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:003  [+105 exp]
 Brandenburg C1 , 7/34 Wileński II , 0 bars , 84 exp , Poland , 6/10 , 0 kill , 396 pp - U:007  [+59 exp]

Player 1 : Poland
Killed: INF:38   RCN:6    AT:4    FORT:4    ATY:10     Total: 62
Lost  : INF:3      Total: 3

BV  3
V   0
TV  1
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    612 exp,     18 kill,    264 pp    Average:    153 exp,      5 kill,     66 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    316 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    316 exp,      5 kill,      0 pp
Artillery      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    223 exp,      0 kill,    624 pp    Average:    112 exp,      0 kill,    312 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :    288 exp,      2 kill,    396 pp    Average:    144 exp,      1 kill,    198 pp
* Summary:     *   9 Units *  1 Leaders      Total :   1439 exp,     25 kill,   1284 pp    Average:    160 exp,      3 kill,    143 pp

Player 1  Poland   has 19 units total (core+aux):
Infantry : 11
Anti-tank :  2
Fortification :  1
Artillery :  3
Tactical Bomber :  2

Player 2  USSR   has 1 units total (core+aux):
Infantry :  1

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2017, 03:38:08 wysłane przez besiu » Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #7 : Styczeń 05, 2017, 04:54:15 »

Ciekawostką jest to, że moi saperzy - jako prototyp, z roku 19, mają słabsze parametry, niż ci, którzy byli posiłkowi. Wzór 1918. Czyli później było gorzej. Wynika to chyba z upadku całości cywilizacji. Wszak nawet bolszewizm się wówczas narodził. :/
Sprawdziłem na szybko...;
'Saperzy 1918' występują jak uniwersalna jednostka, budownlano-szturmowa,
natomiast jednostki z roku 1919 podzielone są na wersje specjalistyczne: 'Saperzy 1919' (buduje stawia mosty) i 'Pionierzy 1919' (wersja szturmowa). Wersja 'Pionierzy 1919' ma odpowiednio wyższe statystyki.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2017, 05:02:03 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #8 : Styczeń 09, 2017, 03:19:04 »

Ciekawostką jest to, że moi saperzy - jako prototyp, z roku 19, mają słabsze parametry, niż ci, którzy byli posiłkowi. Wzór 1918. Czyli później było gorzej. Wynika to chyba z upadku całości cywilizacji. Wszak nawet bolszewizm się wówczas narodził. :/
Sprawdziłem na szybko...;
'Saperzy 1918' występują jak uniwersalna jednostka, budownlano-szturmowa,
natomiast jednostki z roku 1919 podzielone są na wersje specjalistyczne: 'Saperzy 1919' (buduje stawia mosty) i 'Pionierzy 1919' (wersja szturmowa). Wersja 'Pionierzy 1919' ma odpowiednio wyższe statystyki.

Z tego, co pamiętam, z 1919 mieli niższe statystyki w ataku, na piechotę albo na czołgi. Mogę to sprawdzić jeszcze raz. Smiley
Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #9 : Styczeń 09, 2017, 03:20:34 »

Nie no, opis bitwy historyczny, to się czyta fantastycznie!

5. Bobrujsk

Cóż, następna bitwa. Postanowiono zaczekać na czołgi kapitana francuskiego. Nie wiem, jakie one będą, ale moje, dostępne, są fatalne. Ruszają się na 2 hexy. Kaj tam im do Blitzkriegu?! oh oh oh
Więc czekaliśmy, aż przybyły. Rozstawiam zaledwie 5 jednostek. Na szczęście niedaleko jest Supply Hex. Na wschodniej flance, na południu, wystawiam 2 kawalerie - będą najpierw atakowały okopane fortyfikacje wroga, zapewne artylerię. Potem, mają zająć 2 płatne flagi.
Natomiast grupa północno-zachodnia => ma zmierzać po kolejne dwie płatne flagi, na północy.

Ruszamy. Mam 3 samoloty, więc rozpoznaję (w miarę możliwości) teren. Wali do mnie flak. Tracę 1 punkt siły. Ale rozpoznanie jest kluczowe. Walę artylerią we flaka, widzę zasieki. Niestety, pochopnie jak zwykle -kurde, synek, kiedy Ty się nauczysz, że to I wojna światowa?! ej! Kiedy?! Masz być spokojniejszy, metodyczny. Więc podjechałem maximem, żeby wykończyć flaka przeciwnika. No, i dostałem, com chciał. Artyleria niewidoczna się odezwała. I po moim maximie. Utracona jednostka numer 4 Sad
Ale potem, jak do gry weszły moje samoloty, to już pozamiatane. Nalot na artylerię pierwszy, drugi, i zniknęła. Podciągnąłem artylerię, rozjechałem zasieki oraz flaka. I bez problemu - jeśli uznać za to stratę głupią 1 jednostki, na szczęście posiłkowej - idę do przodu. Aha - kupiłem nową artylerię. Nowość, wylansowana jako wzór 17, czyli w roku 1917. Cóż za postęp! poprzednia była z roku 1878... Więc jest super! Smiley
Z lewej flanki zbieram kasę. Z prawej tak samo.
Podejście pod miasto. Skoro jest rzeka tak ustawiona, to na 100% za rzeką będzie artyleria. Więc walę na drugą stronę kawalerią z lewej, i z drugiej. Z przodu pociąg pancerny, więc spokojnie walę z samolotów i podciągam artylerię. Mam 2 saperów, więc budują już trzecie lotnisko Smiley niedaleko Bobrujska. Smiley
Na 5 tur przed końcem, artyleria z tyłu rozjechana szarżą kawalerii, do tego strzały w piechotę w mieście, do tego bombowce. Została 1 jednostka w mieście. Chce atakować moją kawalerię, która kupiona przed tą bitwą, miała zerowe doświadczenie. Ale 3 artylerie ogień wsparcia dały. Z 7siły spadło ruskiej piechocie na 1. a moja kawaleria zdobyła cały 1 punkt doświadczenia (słownie: jeden) Smiley
4 tury przed końcem walę w piechotę w mieście VH, czyli Bobrujsku. Zostały 2 okopane i jedna chodząca. Wykańczam dwie sztuki z nich. Potem -> biorę płatną flagę. Tak, tak, kasa ważniejsza, niż całkowite zniszczenie wroga!
Ostatecznie wykazało jako 3 piechoty. Ale to jedna okopana, i 2x zasieki Tongue

OpenGen 0.90.36.1 * (27 Dec 2014)  *  AI: Default
Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:5.1.
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Obrona Wilna , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Breguet XIV
 2   Lida , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Saperzy 19
 3   Wileński rewanż , #2 , Tactical Victory , score:15
 4   Operacja Mińsk , #3 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: DH.9
 5   Bobrujsk , #4 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 235  *  Average: 47

..
Current scenario: Bobrujsk,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 1980 , Current prestige is 212
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +200, Dyneburg - Operacja "Zima" , cap 2500, 12 turns prestige: 0
if V : +150, Dyneburg - Operacja "Zima" , cap 2500, 15 turns prestige: 0
if TV: +100, Dyneburg - Operacja "Zima" , cap 2500, 18 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
*  Piechota 18 , Zaprzeg , 1 Wileński , 3 bars , 355 exp , Poland , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 12 kill , 0 pp - U:001  [+4 exp]
 Kawaleria , 5 Lida , 1 bars , 193 exp , Poland , 7/10 , 5 kill , 132 pp - U:005  [+40 exp]
+  Saperzy 19 , Zaprzeg , 6 Elita Lida , 0 bars , 74 exp , Poland , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:006  [+24 exp]
 Kawaleria , 8 Wileński II , 0 bars , 72 exp , Poland , 3/10 , 2 kill , 132 pp - U:008  [+14 exp]
 Kawaleria , 12 Bobrujsk , 0 bars , 1 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 132 pp - U:035  [+1 exp]

Anti-tank
*  Maxim , Zaprzeg , 2 Wileński , 3 bars , 357 exp , Poland , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:002  [+41 exp]

Artillery
 7.7 cm FK 96 , Zaprzeg , 4 Lida , 1 bars , 174 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 168 pp - U:004  [+33 exp]
 120mm wz.78 deBange , Zaprzeg , 9 Mińsk , 1 bars , 119 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 456 pp - U:009  [+37 exp]
 155mm wz.17 Schneider  , Zaprzeg , 11/34 Bobrujsk , 0 bars , 39 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 564 pp - U:034  [+39 exp]

Tactical Bomber
+  Breguet XIV , 3 Elit Wileński , 2 bars , 238 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:003  [+34 exp]
 Brandenburg C1 , 7 Wileński II , 0 bars , 99 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 396 pp - U:007  [+15 exp]
+  DH.9 , 10 Elita Mińsk , 0 bars , 51 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:010  [+51 exp]

Player 1 : Poland
Killed: INF:47   RCN:6    AT:5    FORT:4    ATY:13     Total: 75
Lost  : INF:3    AT:1      Total: 4

BV  4
V   0
TV  1
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  1 Leaders      Total :    695 exp,     21 kill,    396 pp    Average:    139 exp,      4 kill,     79 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    357 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    357 exp,      6 kill,      0 pp
Artillery      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    332 exp,      4 kill,   1188 pp    Average:    111 exp,      1 kill,    396 pp
Tactical Bomber *   3 Units *  0 Leaders      Total :    388 exp,      6 kill,    396 pp    Average:    129 exp,      2 kill,    132 pp
* Summary:     *  12 Units *  1 Leaders      Total :   1772 exp,     37 kill,   1980 pp    Average:    148 exp,      3 kill,    165 pp

Player 1  Poland   has 18 units total (core+aux):
Infantry :  8
Tank   :  1
Anti-tank :  1
Fortification :  1
Artillery :  4
Tactical Bomber :  3

Player 2  USSR   has 3 units total (core+aux):
Infantry :  3

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2017, 03:39:51 wysłane przez besiu » Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #10 : Styczeń 10, 2017, 02:06:57 »

Ciekawostką jest to, że moi saperzy - jako prototyp, z roku 19, mają słabsze parametry, niż ci, którzy byli posiłkowi. Wzór 1918. Czyli później było gorzej. Wynika to chyba z upadku całości cywilizacji. Wszak nawet bolszewizm się wówczas narodził. :/
Sprawdziłem na szybko...;
'Saperzy 1918' występują jak uniwersalna jednostka, budownlano-szturmowa,
natomiast jednostki z roku 1919 podzielone są na wersje specjalistyczne: 'Saperzy 1919' (buduje stawia mosty) i 'Pionierzy 1919' (wersja szturmowa). Wersja 'Pionierzy 1919' ma odpowiednio wyższe statystyki.

Saperzy 1918 oraz saperzy 1919. Moim zdaniem, lepsi są z 18 roku... mają wyższe parametry ataku, obrony close i obrony przeciw artylerii... ale... co ja tam wiem...

aaaa, i teraz jeszcze widzę, że 18 ma dodatek E, czyli Enginering. z 19 roku - nie ma tego. :/
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #11 : Styczeń 10, 2017, 05:56:19 »

Saperzy 1918 oraz saperzy 1919. Moim zdaniem, lepsi są z 18 roku... mają wyższe parametry ataku, obrony close i obrony przeciw artylerii... ale... co ja tam wiem...

aaaa, i teraz jeszcze widzę, że 18 ma dodatek E, czyli Enginering. z 19 roku - nie ma tego. :/
Nie zrozumiałeś...;

Napisze jeszcze raz:
W 1918 istnieje jedna uniwersalna jednostka inżynieryjna 'Saperzy 1918' (jednostka budowlana i szturmowa).
W 1919 pojawiają się dwie uzupełniające się jednostki:  'Saperzy 1919'(jednostka budowlana)  i 'Pionierzy 1919'(jednostka szturmowa).

'Saperzy 1918' mają oczywiście lepsze parametry od  'Saperzy 1919',  bo  'Saperzy 1919' to już wyłącznie jednostka budowlano-mostowa.
Odpowiednikiem bojowym jednostki 'Saperzy 1918',  są 'Pionierzy 1919' (jednostka o wyższych parametrach ataku/obrony).


« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2017, 06:15:35 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #12 : Styczeń 11, 2017, 03:47:48 »

Saperzy 1918 oraz saperzy 1919. Moim zdaniem, lepsi są z 18 roku... mają wyższe parametry ataku, obrony close i obrony przeciw artylerii... ale... co ja tam wiem...

aaaa, i teraz jeszcze widzę, że 18 ma dodatek E, czyli Enginering. z 19 roku - nie ma tego. :/
Nie zrozumiałeś...;
A, no faktycznie, nie zrozumiałem przesłania. Ok Smiley

Ale opisy wprowadzające, są odjechane! Szacunek dla autora! <czapki z głów>

6. Dyneburg
Błędy w raporcie przed akcją, literówki Smiley Wink
"stronach forntu stanęli przeciwko sobie" oraz "sforsuje rzekę powżej miasta"


O kutfa. Mapa - to ta zimowa, z "Bitwy o Mceńsk". Czyli 3 dni temu tam walczyłem. Ale 22 lata później. Dziura w czasoprzestrzeni Smiley

No dobra, trzeba trochę sierpem walnąć w sierpa i młota. A z dołu, młotem, centralnie. I nie będzie sierpa ni młota, nie będzie nam moskal dzieci germanił. Czy jakoś tak to było... Ruszajmy!

O, no proszę. Czyżbym miał się rozstawić poza mapą? = patrz zdjęcie w załączniku.
Tak, kluczowe jest to, że mam dodatkowych saperów. Więc jedni od razu budują lotnisko, drudzy przesuwają się na północ, jak najbliżej rzeki Dźwiny, aby przy niej zbudować drugie lotnisko. Potem, za kilka dni - buduję kolejne 2 lotniska za Dźwiną.
Masa fortyfikacji. Dziwnych budynków, pierwszy raz widziane przez mnie. Oprócz ego, ciekawe są nazwy, czyli "bataliony Rydza-Śmigłego", albo "Piechota Łotewska", gdyż ta stanowiła wsparcie ze strony sojusznika. Razem mieliśmy zdobyć Dyneburg.
Udało się po prostu przekraczając Dźwinę na wschodzie. 3 artylerie poszły na północ, 3 pozostały przy Dyneburgu, wybijając mobilnych obrońców. Oprócz tego tylko 1 fortyfikację, która mi przeszkadzała przy dojściu do strzału na fort. chyba dwa dni ostrzału fortecy w Dyneburgu wystarczyły, potem 1 nalot, i piechota 4 punkty zbiła, a reszta się poddała.
Pod północnym miastem obejście z obu stron. Walnąłem kawalerią w artylerię. A potem, sam się budynek rzucił na mnie. Wsparcie artyleryjskie zbiły jego okopy. Potem saperzy szturm, i moje miasto. Ostatnie 4 tury - nabijałem doświadczenie na pozostałych jednostkach, oraz czekałem na prestiż.

Pozostał tylko balon, jako "tactical bomber" Cheesy

OpenGen 0.90.36.1 * (27 Dec 2014)  *  AI: Default
Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:5.1.
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Obrona Wilna , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Breguet XIV
 6   Dyneburg - Operacja "Zima" , #5 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 286  *  Average: 47

..
Current scenario: Dyneburg - Operacja "Zima",  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 280
Army cost: 2304 , Current prestige is 520
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +200, Żytomierz , cap 3000, 12 turns prestige: 200
if V : +150, Żytomierz , cap 3000, 15 turns prestige: 245
if TV: +100, Żytomierz , cap 3000, 18 turns prestige: 290
if Ls: +150, Budionny nadchodzi , cap 3000, 18 turns prestige: 290

Infantry
*  Piechota 18 , Zaprzeg , 1 Wileński , 3 bars , 375 exp , Poland , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 14 kill , 0 pp - U:001  [+20 exp]
 Kawaleria , 5 Lida , 1 bars , 193 exp , Poland , 10/10 , 5 kill , 132 pp - U:005
+  Saperzy 19 , Zaprzeg , 6 Elita Lida , 0 bars , 90 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+16 exp]
 Kawaleria , 8 Wileński II , 0 bars , 72 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 132 pp - U:008
 Kawaleria , 12 Bobrujsk , 0 bars , 27 exp , Poland , 9/10 , 2 kill , 132 pp - U:012  [+26 exp]
+  Bryg.Wolnych Kozaków ,  , 1 bars , 146 exp , Poland , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:013  [+36 exp]

Anti-tank
*  Maxim , Zaprzeg , 2 Wileński , 3 bars , 382 exp , Poland , 9/10 , 9 kill , 0 pp - U:002  [+25 exp]

Artillery
 7.7 cm FK 96 , Zaprzeg , 4 Lida , 2 bars , 228 exp , Poland , 7/10 , 2 kill , 168 pp - U:004  [+54 exp]
 120mm wz.78 deBange , Zaprzeg , 9 Mińsk , 1 bars , 129 exp , Poland , 9/10 , 2 kill , 456 pp - U:009  [+10 exp]
 155mm wz.17 Schneider  , Zaprzeg , 11/34 Bobrujsk , 0 bars , 60 exp , Poland , 10/10 , 5 kill , 564 pp - U:011  [+21 exp]
 105mm wz.13 Schneider  , Zaprzeg ,  , 1 bars , 147 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 324 pp - U:048  [+37 exp]

Tactical Bomber
+  Breguet XIV , 3 Elit Wileński , 2 bars , 286 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:003  [+48 exp]
 Brandenburg C1 , 7 Wileński II , 1 bars , 136 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 396 pp - U:007  [+37 exp]
+  DH.9 , 10 Elita Mińsk , 1 bars , 113 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:010  [+62 exp]

Player 1 : Poland
Killed: INF:57   RCN:7    AT:5    FORT:11   ATY:17     Total: 97
Lost  : INF:3    AT:1      Total: 4

BV  5
V   0
TV  1
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  1 Leaders      Total :    903 exp,     26 kill,    396 pp    Average:    151 exp,      4 kill,     66 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    382 exp,      9 kill,      0 pp    Average:    382 exp,      9 kill,      0 pp
Artillery      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    564 exp,     10 kill,   1512 pp    Average:    141 exp,      3 kill,    378 pp
Tactical Bomber *   3 Units *  0 Leaders      Total :    535 exp,      6 kill,    396 pp    Average:    178 exp,      2 kill,    132 pp
* Summary:     *  14 Units *  1 Leaders      Total :   2384 exp,     51 kill,   2304 pp    Average:    170 exp,      4 kill,    165 pp

Player 1  Poland   has 27 units total (core+aux):
Infantry : 15
Tank   :  1
Anti-tank :  2
Artillery :  6
Tactical Bomber :  3

Player 2  USSR   has 1 units total (core+aux):
Tactical Bomber :  1

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2017, 03:42:12 wysłane przez besiu » Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #13 : Styczeń 14, 2017, 05:35:52 »

7. Żytomierz

Dobra, jedziemy z ruskimi. Oczywiście, w trzecim dniu, 24 kwietnia - spadł śnieg. Oczywiście, że to normalne. No przecież!
No tak, ruszyłem, i już w 3 turze, ze względu na pośpiech - kolejna stracona jednostka. Tym razem to pancerny recon. Dramatyczne straty :/

Tak, podejście błyskawiczne pod Żytomierz. Ale mimo wszystko, na tej mapie, najważniejsze jest lotnisko. Żeby to osiągnąć, najpierw pułapki na przeciwnika. Czyli wychodzi z jego miejsc, nawet z Żytomierza. I podchodzi mi pod lufy armat Smiley po 4 turach, nie było już obrońców mobilnych wokół Żytomierza. Więc idziemy dalej. Udało się Dwóch liderów zdobyć na kawalerii! Super! jest nawet Superior Manevr oraz Recon Movement Smiley Najlepiej, na mobilnym wojsku, jak się dało (przydałoby się potem, na 1939 rok, żeby przenieść ich na 7TP Tongue ).
Na południu przeprawiam się przez rzeki, Tam idę w dół. Postaram się też zebrać płatne flagi na całkowitym południowym wschodzie. Może będzie ukryty triger? :>

Mhm... udało się wszystko zgarnąć. Z tym, że nie dostałem +200 bonusu, za Brylanta, bo miałem od razu prestiżu+armii 3250, a CAP był 3000. Więc i tak, lepiej o 250, niż dostałbym za nagrodę Smiley Czyli popędziłem ostro, ale było warto.
Są liderzy, bardzo wartościowi. do tego, już silna artyleria. No, i lotnictwo w liczbie trzech sztuk. Jest dobrze.
Jednakże ze względu na zbyt szybkie tempo, utraciliśmy linie komunikacyjne. Zobaczymy, co będzie w następnym scenariuszu.

Aha - została jedna piechota, okopana. Kasa bardziej się liczy Smiley

OpenGen 0.90.36.1 * (27 Dec 2014)  *  AI: Default
Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:5.1.
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Obrona Wilna , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Breguet XIV
 7   Żytomierz , #6 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 341  *  Average: 48

..
Current scenario: Żytomierz,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 2304 , Current prestige is 945
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +200, Budionny nadchodzi , cap 3000, 12 turns prestige: 250
if V : +150, Budionny nadchodzi , cap 3000, 15 turns prestige: 295
if TV: +100, Budionny nadchodzi , cap 3000, 18 turns prestige: 310
Ls: Loss , turn prestige: 310

Infantry
*  Piechota 18 , Zaprzeg , 1 Wileński , 4 bars , 421 exp , Poland , 7/10 , Aggressive Maneuver  , 17 kill , 0 pp - U:001  [+46 exp]
 Kawaleria , 5 Lida , 2 bars , 214 exp , Poland , 9/10 , Reconnaissance Movement  , 6 kill , 132 pp - U:005  [+21 exp]
+  Saperzy 19 , Zaprzeg , 6 Elita Lida , 0 bars , 90 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:006
 Kawaleria , 8 Wileński II , 1 bars , 117 exp , Poland , 7/10 , Superior Maneuver  , 4 kill , 132 pp - U:008  [+45 exp]
 Kawaleria , 12 Bobrujsk , 1 bars , 101 exp , Poland , 7/10 , Skilled Reconnaissance  , 3 kill , 132 pp - U:012  [+74 exp]
+  Bryg.Wolnych Kozaków ,  , 1 bars , 180 exp , Poland , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:013  [+34 exp]

Anti-tank
*  Maxim , Zaprzeg , 2 Wileński , 4 bars , 408 exp , Poland , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:002  [+26 exp]

Artillery
 7.7 cm FK 96 , Zaprzeg , 4 Lida , 2 bars , 267 exp , Poland , 7/10 , 2 kill , 168 pp - U:004  [+39 exp]
 120mm wz.78 deBange , Zaprzeg , 9 Mińsk , 1 bars , 168 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 456 pp - U:009  [+39 exp]
 155mm wz.17 Schneider  , Zaprzeg , 11/34 Bobrujsk , 0 bars , 70 exp , Poland , 10/10 , 6 kill , 564 pp - U:011  [+10 exp]
 105mm wz.13 Schneider  , Zaprzeg ,  , 1 bars , 165 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 324 pp - U:014  [+18 exp]

Fighter
+  Bristol F.2 ,  , 1 bars , 192 exp , Poland , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:015  [+72 exp]

Tactical Bomber
+  Breguet XIV , 3 Elit Wileński , 3 bars , 344 exp , Poland , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:003  [+58 exp]
 Brandenburg C1 , 7 Wileński II , 1 bars , 159 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 396 pp - U:007  [+23 exp]
+  DH.9 , 10 Elita Mińsk , 2 bars , 209 exp , Poland , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:010  [+96 exp]

Player 1 : Poland
Killed: INF:75   RCN:9    AT:7    FORT:13   ATY:20     Total: 124
Lost  : INF:3    RCN:1    AT:1      Total: 5

BV  6
V   0
TV  1
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  4 Leaders      Total :   1123 exp,     38 kill,    396 pp    Average:    187 exp,      6 kill,     66 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    408 exp,     11 kill,      0 pp    Average:    408 exp,     11 kill,      0 pp
Artillery      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    670 exp,     12 kill,   1512 pp    Average:    168 exp,      3 kill,    378 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    192 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    192 exp,      0 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   3 Units *  0 Leaders      Total :    712 exp,      8 kill,    396 pp    Average:    237 exp,      3 kill,    132 pp
* Summary:     *  15 Units *  4 Leaders      Total :   3105 exp,     69 kill,   2304 pp    Average:    207 exp,      5 kill,    154 pp

Player 1  Poland   has 37 units total (core+aux):
Infantry : 21
Recon :  2
Anti-tank :  2
Artillery :  7
Fighter :  2
Tactical Bomber :  3

Player 2  USSR   has 1 units total (core+aux):
Infantry :  1

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2017, 03:43:55 wysłane przez besiu » Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #14 : Styczeń 18, 2017, 05:37:17 »

8. Armia Budionnego

Armia Budionnego

Nareszcie lider na samolocie! i to na bombowcu. Będzie poruszanie jak recon Smiley
A za chwilę kolejny lider - jako "Tank Killer" Cheesy ciekawe... na kawalerii Budionnego nabił zabójcę czołgów. A ja dotąd żadnego czołgu tutaj nie widziałem, oprócz mojego. 2 razy, pożyczonego ze sztabu Cheesy

Trzeba przyznać, że długo, bardzo długo zastanawiałem się, co i w którym miejscu ustawić. Brakowało jednostek, więc ściągnąłem dodatki amunicyjne w samolotach. Udało się uzbierać na jedną dodatkową artylerię 120mm, wzór przedpotopowy z 878 roku. No, ale każda się przydała! Nawet kupiłem jedną toczoną na kołach. Ale miała bardzo blisko do frontu.
Saperzy od razu budowali lotniska, obok linii frontu. Potem jeden z saperów zbudował most, dla połączenia sił z północy do centrum, żeby można artylerie przesuwać w razie potrzeby. - patrz obrazek nr 2, powyżej okna jednostki, na rzece stoi ten most Smiley
Baaaardzo się przydał Smiley


Armia konna może byłaby groźniejsza, gdyby miała większe nasycenie artylerią. No, ale nie ma co wydziwiać. Była bida, braki w sprzęcie. Przyszli z tym, co mieli. Ja zaś - bardzo poszalałem, ze sprzętem. że jest tak dużo dostępne, to i tak cud. Bo w 1919 roku nikt nam nie chciał nawet sprzedać amunicji, nie mówiąc o broni :/ TZ tego, co słyszałem, trzeba było od Rumunów kupować, czy z innych, dziwnych kierunków.

Było niebyło - mimo wszystko się obroniłem. Potem, jak wybiłem północną flankę, zacząłem ściągać kawalerię na południe. Potem też artylerię. No, i utrzymałem wszystko.

Nie wiem, jaka fortyfikacja została Ruskim. Nie widziałem jej, nie napotkałem żadnej. Pozostałe jednostki nie udało mi się wybić. Zostało kilka na południu.
Niestety, z powodu CAPa nie otrzymałem 349 punktów prestiżu :/ Sad To 2 maximy, albo 60% porządnej artylerii Sad eh...

OpenGen 0.90.36.1 * (27 Dec 2014)  *  AI: Default
Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:5.1.
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Obrona Wilna , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Breguet XIV
 8   Budionny nadchodzi , #7 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 395  *  Average: 49

..
Current scenario: Budionny nadchodzi,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 3900 , Current prestige is 349
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +600, Bitwa Warszawska , cap 4500, 12 turns prestige: 205
if V : +350, Bitwa Warszawska , cap 4500, 12 turns prestige: 205
if TV: +100, Bitwa Warszawska , cap 4500, 12 turns prestige: 205
Ls: Loss , turn prestige: 205

Infantry
*  Piechota 18 , Zaprzeg , 1 Wileński , 4 bars , 475 exp , Poland , 9/10 , Aggressive Maneuver  , 20 kill , 0 pp - U:001  [+54 exp]
 Kawaleria , 5 Lida , 2 bars , 246 exp , Poland , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 9 kill , 132 pp - U:005  [+32 exp]
+  Saperzy 19 , Zaprzeg , 6 Elita Lida , 1 bars , 134 exp , Poland , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:006  [+44 exp]
 Kawaleria , 8 Wileński II , 1 bars , 141 exp , Poland , 9/10 , Superior Maneuver  , 6 kill , 132 pp - U:008  [+24 exp]
 Kawaleria , 12 Bobrujsk , 1 bars , 133 exp , Poland , 9/10 , Skilled Reconnaissance  , 4 kill , 132 pp - U:012  [+32 exp]
+  Bryg.Wolnych Kozaków , 13 Elita Bobrujsk , 2 bars , 218 exp , Poland , 7/10 , 9 kill , 0 pp - U:013  [+38 exp]
*  Bryg.Wolnych Kozaków , 25 Elita Budionny , 2 bars , 285 exp , Poland , 12/10 , 1 kill , 0 pp - U:025
 Saperzy 19 , Zaprzeg ,  , 2 bars , 221 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 276 pp - U:070  [+51 exp]

Anti-tank
*  Maxim , Zaprzeg , 2 Wileński , 5 bars , 522 exp , Poland , 10/10 , Superior Maneuver  , 12 kill , 0 pp - U:002  [+114 exp]
 Maxim , Zaprzeg ,  , 2 bars , 219 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 144 pp - U:074  [+49 exp]

Artillery
 7.7 cm FK 96 , Zaprzeg , 4 Lida , 3 bars , 313 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 168 pp - U:004  [+46 exp]
 120mm wz.78 deBange , Zaprzeg , 9 Mińsk , 1 bars , 174 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 456 pp - U:009  [+6 exp]
 155mm wz.17 Schneider  , Zaprzeg , 11 Bobrujsk , 0 bars , 97 exp , Poland , 10/10 , 7 kill , 564 pp - U:011  [+27 exp]
 105mm wz.13 Schneider  , Zaprzeg , 14 Dyneburg , 2 bars , 200 exp , Poland , 10/10 , 5 kill , 324 pp - U:014  [+35 exp]
 120mm wz.78 deBange , Zaprzeg ,  , 2 bars , 211 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 456 pp - U:071  [+41 exp]
 155mm wz.17 Schneider  , Zaprzeg ,  , 2 bars , 203 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 564 pp - U:072  [+33 exp]
 76mm wz.02/26 Putilowka ,  , 1 bars , 195 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 156 pp - U:073  [+25 exp]

Fighter
+  Bristol F.2 , 15 Elita Żytomierz , 2 bars , 267 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:015  [+75 exp]
+  Bristol F.2 , 16 Elita Żytomierz , 2 bars , 268 exp , Poland , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:016  [+98 exp]

Tactical Bomber
+  Breguet XIV , 3 Elit Wileński , 4 bars , 417 exp , Poland , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 5 kill , 0 pp - U:003  [+73 exp]
 Brandenburg C1 , 7 Wileński II , 2 bars , 265 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 396 pp - U:007  [+106 exp]
+  DH.9 , 10 Elita Mińsk , 2 bars , 288 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:010  [+79 exp]

Player 1 : Poland
Killed: INF:100  RCN:13   AT:11   FORT:13   ATY:23     Total: 160
Lost  : INF:3    RCN:1    AT:1      Total: 5

BV  7
V   0
TV  1
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  4 Leaders      Total :   1853 exp,     54 kill,    672 pp    Average:    232 exp,      7 kill,     84 pp
Anti-tank      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    741 exp,     14 kill,    144 pp    Average:    371 exp,      7 kill,     72 pp
Artillery      *   7 Units *  0 Leaders      Total :   1393 exp,     21 kill,   2688 pp    Average:    199 exp,      3 kill,    384 pp
Fighter        *   2 Units *  0 Leaders      Total :    535 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    268 exp,      1 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   3 Units *  1 Leaders      Total :    970 exp,     10 kill,    396 pp    Average:    323 exp,      3 kill,    132 pp
* Summary:     *  22 Units *  6 Leaders      Total :   5492 exp,    101 kill,   3900 pp    Average:    250 exp,      5 kill,    177 pp

Player 1  Poland   has 36 units total (core+aux):
Infantry : 17
Anti-tank :  3
Artillery : 11
Fighter :  2
Tactical Bomber :  3

Player 2  USSR   has 4 units total (core+aux):
Infantry :  2
Recon :  1
Fortification :  1

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2017, 03:46:00 wysłane przez besiu » Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.099 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.01s, 1q)