Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 07:53:33 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gustlik - W83 RED MENACE (CZERWONA GROZA) v.4.0a - 300%  (Przeczytany 17549 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Luty 05, 2017, 06:20:49 »

Się przestraszyłem tej "Grozy", w dodatku bez autouzupełniania, zaczynam więc spotkanie z tą kampanią od 300%

Ponieważ już od dobrego roku nie mogę patrzeć na Wespy, Hummele, Pantery i inne esdekaefsy, z ulgą przyjąłem kampanię w której nie ma koni i strzela się na 10 heksów.

1   RED MENACE

Pierwszy scenariusz: mapa znana na pamięć czyli Seelow by SSI.

Sowieci atakują jak to Sowieci - czyli: "nie przejdzie 1000, to przejdzie 10000". Widząc że pójścia na zwarcie nie wybaczy mi ani historia, ani media, ani wyborcy - cofam się o kilka heksów i pozwalam Ruskim przejąć inicjatywę - albo niech im się tak wydaje. No i rzeczywiście - wjeżdżają ochoczo w głąb NRD i rozciągają swoje siły. Ponieważ scenariusz zaczyna sie od ruchu przeciwnika, dopiero w drugiej kolejce mogę zrobić rzetelny przegląd sił. Pierwsze walki pokazały jasno - na obronę plot nie ma co liczyć. Mimo, że jest ich dużo, MIGi nic sobie z tego nie robią. Zatem kupuję dwa F-16 i jeden helikopter z dodatkiem AT. F-16 okazują sie być biczem na ruskie lotnictwo i w trzeciej kolejce Armia Czerwona traci 2/3 samolotów, w czwartej - resztę. Niestety w dziedzinie czołgów, to oni są górą.

Jak się nie da głową w mur, to trzeba sposobem. Wobec niekwestionowanego panowania w powietrzu wysyłam auxowych specialsów w helikopterach, okrężną drogą, za Odrę. No i nie pomyliłem się - komputer pchnął wszystko na Wzgórza Seelowskie zostawiając polski brzeg prawie nie broniony. Wylądowali, ale tak żeby ich było z VHeksów widać i to był dobry pomysł, bo AI zawrócił niektóre swoje jednostki z linii frontu powodując nieopisany bałagan, a co ważniejsze - pozabierał osłonę plot, a na to tylko moje A-10 czekały. Wcześniej Kub'y jednak były dla nich groźne...

Mniej więcej, w szóstej kolejce, przejmuję inicjatywę, choć lokalne kontrataki wciąż jeszcze są groźne. Ale to już tylko lokalnie. Zwłaszcza, że komputer skoncentrował się na centrum frontu (Seelow), odsłaniając się zupełnie na południu.
Jak wynika z opisu na nagrody mogę liczyć tylko w Trigger Hexach, zatem uważam tylko by niczego nie zajmować auxami - jesli miałby być lider - i rzeczywiście jest.

OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017)  *  AI: Default
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8
Campaign: W83 RED MENACE v.4.0,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   RED MENACE , #0 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 47  *  Average: 47

..
Current scenario: PLUGGING THE GAP,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 7632 , Current prestige is 785
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, ON THE MOVE , cap disabled, 12 turns prestige: 9000
if V : +1000, ON THE MOVE , cap disabled, 18 turns prestige: 9000
if TV: +500, ON THE MOVE , cap disabled, 18 turns prestige: 9000
Ls: Loss , turn prestige: 9000

Infantry
*  Air Cavalry 1980 ,  , 3 bars , 300 exp , 13/13 , 0 kill ,  0 pp
*  Infantry 1980 , M113A2 ,  , 3 bars , 317 exp , 11/12 , 0 kill ,  0 pp  [+17 exp]
*  Infantry 1980 , M113A2 ,  , 3 bars , 300 exp , 12/12 , 0 kill ,  0 pp

Tank 
*  M1 Abrams ,  , 4 bars , 436 exp , 11/13 , Devastating Fire  , 13 kill ,  0 pp  [+136 exp]
*  M1 Abrams ,  , 3 bars , 373 exp , 10/13 , 2 kill ,  0 pp  [+73 exp]
*  M1 Abrams ,  , 3 bars , 346 exp , 11/13 , First Strike  , 2 kill ,  0 pp  [+46 exp]

Recon
*  M113 ACAV ,  , 3 bars , 340 exp , 10/13 , Street Fighter  , 0 kill ,  0 pp  [+40 exp]

Artillery
 M109A2 ,  , 0 bars , 69 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp  [+69 exp]
*  M109A2 ,  , 3 bars , 363 exp , 13/13 , 0 kill ,  0 pp  [+63 exp]
*  M107 ,  , 3 bars , 314 exp , 12/12 , 1 kill ,  0 pp  [+14 exp]
 M109A2 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp
 M109A2 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp

Air Defense
+  MIM-72G Chaparral ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp

Fighter
*  F-15C ,  , 3 bars , 337 exp , 14/12 , 1 kill ,  0 pp  [+37 exp]
 F-16A ,  , 0 bars , 58 exp , 10/10 , 2 kill ,  1284 pp  [+58 exp]
 F-16A ,  , 0 bars , 62 exp , 10/10 , 1 kill ,  1284 pp  [+62 exp]
*  F-15C ,  , 3 bars , 371 exp , 10/12 , 1 kill ,  0 pp  [+71 exp]
*  F-16A ,  , 3 bars , 334 exp , 10/12 , 2 kill ,  0 pp  [+34 exp]

Tactical Bomber
 Grumman E-2C Hawkeye ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  1392 pp
 AH-1F Cobra ,  , 0 bars , 73 exp , 10/10 , AntiTank, 1 kill ,  1044 pp  [+73 exp]
*  A-10A Warthog ,  , 3 bars , 362 exp , 12/12 , 0 kill ,  0 pp  [+62 exp]
*  A-10A Warthog ,  , 4 bars , 425 exp , 10/13 , 1 kill ,  0 pp  [+125 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:19   TNK:14   RCN:3    AT:5    ATY:10   AD:5    FTR:6    TB:4      Total: 66
Lost  : INF:5    TNK:1    RCN:1    AT:4    AD:1      Total: 12

BV  1
V   0
TV  0
L   0
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Luty 05, 2017, 08:29:11 »

2   PLUGGING THE GAP

Scenariusz ma błąd, dzięki któremu wygrałem juz w czwartej kolejce. Sowieci trzymają tylko jeden VHeks, w dodatku dość blisko amerykańskich linii. Kiedy rzucili sie do przodu, w tym VHeksie została tylko jedna jednostka, a oni nie zawracali sobie głowy wybijaniem wszystkich moich auxów kiedy przechodzili przez linię frontu. W efekcie doszło do sytuacji kiedy cała Armia Czerwona stała pod moim miastem ale z tyłu, za linią frontu to JA miałem pięć swoich jednostek, a oni jedną w VHeksie.

W dodatku tak mała mapa jest cała w zasięgu samolotów. Nie mieli szans. Nawiasem mówiąc - jeszcze kolejka i z obroną miasta byłoby krucho.

Poza tym - w moich rękach są wszystkie cztery lotniska na mapie, co przy tak małej mapie daje mi nieograniczone możliwości manewru samolotami, a Rosjanie nie mają się gdzie uzupełniać.

OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017)  *  AI: Default
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8
Campaign: W83 RED MENACE v.4.0,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   RED MENACE , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   PLUGGING THE GAP , #1 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 106  *  Average: 53

..
Current scenario: ON THE MOVE,  VH prestige is 2040 ,  All map prestige is: 3480
Army cost: 9560 , Current prestige is 16
AI stance is Defensive
if BV: +1800, POLAND 1981 , cap disabled, 13 turns prestige: 12030
if V : +1500, POLAND 1981 , cap disabled, 18 turns prestige: 12030
TV: Loss , turn prestige: 12030
Ls: Loss , turn prestige: 12030

Infantry
*  Air Cavalry 1980 ,  , 3 bars , 300 exp , 13/13 , 0 kill ,  0 pp
*  Infantry 1980 , M113A2 ,  , 3 bars , 317 exp , 12/12 , 0 kill ,  0 pp
*  Infantry 1980 , M113A2 ,  , 3 bars , 300 exp , 12/12 , 0 kill ,  0 pp
 Engineers 1980 , M54 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  540 pp

Tank 
*  M1 Abrams ,  , 4 bars , 498 exp , 14/13 , Devastating Fire  , 19 kill ,  0 pp  [+62 exp]
*  M1 Abrams ,  , 4 bars , 409 exp , 10/13 , 3 kill ,  0 pp  [+36 exp]
*  M1 Abrams ,  , 4 bars , 403 exp , 11/13 , First Strike  , 9 kill ,  0 pp  [+57 exp]

Recon
*  M3 Bradley ,  , 3 bars , 340 exp , 10/13 , Street Fighter  , 0 kill ,  0 pp

Artillery
 M109A2 ,  , 1 bars , 102 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp  [+33 exp]
*  M109A2 ,  , 4 bars , 419 exp , 13/13 , 0 kill ,  0 pp  [+56 exp]
*  M107 ,  , 3 bars , 327 exp , 12/12 , 1 kill ,  0 pp  [+13 exp]
 M109A2 ,  , 0 bars , 78 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp  [+78 exp]
 M109A2 ,  , 0 bars , 42 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp  [+42 exp]

Air Defense
+  MIM-72G Chaparral ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp

Fighter
*  F-15C ,  , 4 bars , 404 exp , 13/12 , Aggressive Attack  , 3 kill ,  0 pp  [+67 exp]
 F-16A ,  , 0 bars , 89 exp , 10/10 , 2 kill ,  1284 pp  [+31 exp]
 F-16A ,  , 0 bars , 92 exp , 10/10 , 2 kill ,  1284 pp  [+30 exp]
*  F-15C ,  , 3 bars , 391 exp , 10/12 , 1 kill ,  0 pp  [+20 exp]
*  F-16A ,  , 3 bars , 355 exp , 10/12 , 3 kill ,  0 pp  [+21 exp]
 F-16A ,  , 0 bars , 25 exp , 10/10 , Special Munition, 2 kill ,  1284 pp  [+25 exp]

Tactical Bomber
 Grumman E-2C Hawkeye ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  1392 pp
 AH-1F Cobra ,  , 1 bars , 104 exp , 11/10 , AntiTank, 1 kill ,  1148 pp  [+31 exp]
*  AH-1F Cobra ,  , 4 bars , 427 exp , 16/12 , AntiTank, 1 kill ,  0 pp  [+65 exp]
*  A-10A Warthog ,  , 4 bars , 474 exp , 10/13 , 1 kill ,  0 pp  [+49 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:23   TNK:20   RCN:4    AT:5    ATY:14   AD:8    FTR:12   TB:7      Total: 93
Lost  : INF:9    TNK:1    RCN:2    AT:15   ATY:4    AD:1      Total: 32

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Wyznaczone DHexy, są całkiem niepotrzebne, skoro bliżej i wygodniej mamy stałe SHexy. Można przeczekać pierwszy impet Armii Czerwonej i spokojnie wystawić to co trzeba - tam gdzie trzeba.
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2017, 11:20:43 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2 : Luty 05, 2017, 09:38:38 »

3   ON THE MOVE

Mapa Dessau - znów nieduża. Ze swoich heksów rozstawienia objeżdżam ruskie pozycje północnną przeprawą, a aux'y walą środkiem. przeciwnik rozlokowany bez finezji, jak to u towarzyszy w zwyczaju... Zestawy składają się z: piechoty, artylerii i AD. Każde w ilościach od 1 do 2 sztuk. Niestety każde też solidnie okopane stąd walki przypominają Verdun, a nie high tech starcie z lat 80. Czołgów - zero, lotnictwa też niewiele - spadło zanim zdążyłem policzyć. Gdybym przezbroił piechotę w kawalerię powietrzną, to byłbym skończył 5 tur przed BV. Niestety Air Cavalry miałem tylko jedną. W dodatku, tuż przed ostatnim skokiem pojawił, się komunikat o posiłkach dla  Sowietów w postaci dywizji pancernej (są więc i czołgi). Musiałem więc powstrzymać swoje zapędy i podejść do rzeczy bardziej systematycznie i naukowo. Do tego zaczęło padać i moje wypasione helikoptery nie mogły wejść do akcji, a M60 mają się do ruskich czołgów tak, jak kucharze do komandosów... koniec końców skończyło się na utracie jednego auxowego M60 i w następnej kolejce scenariusz był mój. 

Do rozważenia przy ewentualnej poprawce:

Większość sowieckich dział to 152mm D-20. Solidna armata, ale niestety nie wspiera ogniem stąd, po odkryciu tego faktu, moje czołgi rozjechały większość stanowisk. W dodatku Sowieckie jednostki stoją blisko siebie, co ogromnie ułatwia overruny. Proponowałbym bardziej zróżnicować artylerię i rozstawić mniej przewidywalnie.

Okopanie Buków (AD) powoduje, że w ogóle nie wykorzystują swojej mobilności - stojąc jak wryte. Przy dwóch punktach amunicji rozwalenie ich samolotami, albo samolotami przy współpracy czołgów, wobec niedających osłony dział - jest banalnie proste. Zresztą, po trzech scenariuszach, moje samoloty już się ich nie boją. Zdecydowanie rekomandowałbym zdjęcie im okopania i dodanie bonusa amunicyjnego (niektórym).

W trigger hekxie - prezent F5 - Tiger. Trochę to maszyna z innej epoki, no ale do demolowania śmigłowców będzie dobra. Kupiłem B-52 - w końcu to Ameryka, kruca fuks!

OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017)  *  AI: Default
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8b
Campaign: W83 RED MENACE v.4.0,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   RED MENACE , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   PLUGGING THE GAP , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   ON THE MOVE , #2 , Brilliant Victory , score:49
--
Campaign score: 155  *  Average: 51

..
Current scenario: POLAND 1981,  VH prestige is 1560 ,  All map prestige is: 2400
Army cost: 17720 , Current prestige is 24
AI stance is Defensive
if BV: +1800, POLAND PHASE II , cap disabled, 12 turns prestige: 10800
if V : +1500, POLAND PHASE II , cap disabled, 18 turns prestige: 10800
TV: Loss , turn prestige: 10800
Ls: Loss , turn prestige: 10800

Infantry
*  Air Cavalry 1980 ,  , 4 bars , 420 exp , 13/13 , 2 kill ,  0 pp  [+120 exp]
*  Air Cavalry 1980 , M113A2 ,  , 3 bars , 356 exp , 14/12 , 2 kill ,  0 pp  [+39 exp]
*  Infantry 1980 , M113A2 ,  , 3 bars , 310 exp , 12/12 , 0 kill ,  0 pp  [+10 exp]
 Engineers 1980 , M54 ,  , 0 bars , 12 exp , 10/10 , 0 kill ,  540 pp  [+12 exp]

Tank 
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 676 exp , 13/13 , Devastating Fire  , 29 kill ,  0 pp  [+178 exp]
*  M1 Abrams ,  , 4 bars , 491 exp , 14/13 , 6 kill ,  0 pp  [+82 exp]
*  M1 Abrams ,  , 4 bars , 473 exp , 13/13 , First Strike  , 12 kill ,  0 pp  [+70 exp]

Recon
*  M3 Bradley ,  , 3 bars , 359 exp , 13/13 , Street Fighter  , 1 kill ,  0 pp  [+19 exp]

Artillery
 M109A2 ,  , 1 bars , 142 exp , 10/10 , 2 kill ,  876 pp  [+40 exp]
*  M109A2 ,  , 4 bars , 498 exp , 14/13 , 1 kill ,  0 pp  [+79 exp]
*  M107 ,  , 3 bars , 379 exp , 12/12 , 1 kill ,  0 pp  [+52 exp]
 M109A2 ,  , 1 bars , 113 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp  [+35 exp]
 M109A2 ,  , 0 bars , 93 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp  [+51 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 0 bars , 9 exp , 10/10 , Support, 0 kill ,  1752 pp  [+9 exp]
 M107 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  840 pp

Air Defense
+  MIM-23B I-Hawk , M54 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp

Fighter
*  F-15C ,  , 5 bars , 534 exp , 16/12 , Aggressive Attack  , 3 kill ,  0 pp  [+130 exp]
 F-16A ,  , 1 bars , 151 exp , 10/10 , 3 kill ,  1284 pp  [+62 exp]
 F-16A ,  , 1 bars , 132 exp , 10/10 , 2 kill ,  1284 pp  [+40 exp]
*  F-15C ,  , 4 bars , 447 exp , 12/12 , 3 kill ,  0 pp  [+56 exp]
*  F-16A ,  , 3 bars , 393 exp , 12/12 , 6 kill ,  0 pp  [+38 exp]
 F-16A ,  , 0 bars , 95 exp , 10/10 , Special Munition, 2 kill ,  1284 pp  [+70 exp]
 F-15C ,  , 0 bars , 32 exp , 10/10 , Special Munition, 0 kill ,  1572 pp  [+32 exp]
 F-5E Tiger II ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  1116 pp

Tactical Bomber
 Grumman E-2C Hawkeye ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  1392 pp
 AH-1F Cobra ,  , 1 bars , 116 exp , 11/10 , AntiTank, 1 kill ,  1148 pp  [+12 exp]
*  AH-1F Cobra ,  , 5 bars , 539 exp , 17/12 , AntiTank, 2 kill ,  0 pp  [+112 exp]
*  A-10A Warthog ,  , 5 bars , 516 exp , 13/13 , AntiTank, 1 kill ,  0 pp  [+42 exp]

Level Bomber
 B-52G Stratofortress ,  , 0 bars , 19 exp , 10/10 , Special Munition, 0 kill ,  2880 pp  [+19 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:57   TNK:20   RCN:6    AT:10   ATY:28   AD:20   FTR:14   TB:9      Total: 164
Lost  : INF:10   TNK:2    RCN:2    AT:15   ATY:4    AD:2      Total: 35

BV  3
V   0
TV  0
L   0
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Luty 05, 2017, 11:23:24 »

4   POLAND 1981

No i niestety - kiedy już wydawało mi się że panuję nad tą kampanią - niespodziewanie ponisłem znaczne straty.
Najpierw zestrzelili mi tego Tigera. Wiedziałem, że z takim zabytkiem między MIGi nie należy się pchać. Nawet 21-sze, a to były 23-cie. Potem pancerne posiłki rozjechały mi inżynierów, odbijając swój VHex. Trzy czołgi wytrzymali, czwartego - nie. Poza tym historia bliźniaczo podobna do poprzedniego scenariusza. Wróg okopany, co powoduje nieustanne "rugged defence", a nie skutkuje na nich nawet B-52... Sad. Z drugiej strony - wiele takich jednostek można po prostu objechać mając pewność, że się nie ruszą. Nie jest to najszczęśliwsza koncepcja.

Do akcji dołączyli Niemcy, przyjechali z Leopardami, M109 i jakimś nieślubnym dzieckiem Jagdpantery. Z tego wszystkiego najbardziej przydał się Leoś. Aby pokryć straty zakupiłem kolejną Lancę (mam zamiar trzymać się na duzy dystans od tej okopanej bandy). Odkupiłem inżynierów i dołożyłem Zielone Berety. W Trigger Heksie SR-71, zatem sprzedaję Hawkeye'a, a pięciobelkową M109 o bazie 13, która w dodatku oszczędza amunicję, podnoszę do kolejnej Lancy. 18 punktowa wyrzutnia robi wrażenie.

OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017)  *  AI: Default
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8b
Campaign: W83 RED MENACE v.4.0a,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   RED MENACE , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   PLUGGING THE GAP , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   ON THE MOVE , #2 , Brilliant Victory , score:49
 4   POLAND 1981 , #3 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 202  *  Average: 50

..
Current scenario: POLAND PHASE II,  VH prestige is 720 ,  All map prestige is: 2400
Army cost: 23672 , Current prestige is 623
AI stance is Defensive
if BV: +1800, FINLAND 1982 , cap disabled, 12 turns prestige: 3600
if V : +1500, FINLAND 1982 , cap disabled, 18 turns prestige: 3600
TV: Loss , turn prestige: 3600
Ls: Loss , turn prestige: 3600

Infantry
*  Air Cavalry 1980 ,  , 4 bars , 429 exp , 14/13 , 3 kill ,  0 pp  [+9 exp]
*  Air Cavalry 1980 ,  , 3 bars , 358 exp , 14/12 , 3 kill ,  0 pp  [+2 exp]
*  Engineers 1980 , M54 ,  , 3 bars , 328 exp , 13/12 , 0 kill ,  0 pp  [+18 exp]
 SF (Green Berets) 1980 , M151 MUTT [W] ,  , 0 bars , 14 exp , 10/10 , 0 kill ,  780 pp  [+14 exp]
 Engineers 1980 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  420 pp

Tank 
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 803 exp , 18/13 , Devastating Fire  , 37 kill ,  0 pp  [+127 exp]
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 626 exp , 14/13 , 8 kill ,  0 pp  [+135 exp]
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 686 exp , 14/13 , First Strike  , 18 kill ,  0 pp  [+213 exp]
 M2 Bradley (Planes:0/1),  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  504 pp

Recon
*  M3 Bradley ,  , 4 bars , 400 exp , 13/13 , Street Fighter  , 3 kill ,  0 pp  [+41 exp]

Artillery
 M109A2 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp
 M109A2 ,  , 2 bars , 206 exp , 10/10 , 3 kill ,  876 pp  [+64 exp]
*  MGM-52 Lance , M667 ,  , 5 bars , 586 exp , 18/13 , Fire Discipline  , 1 kill ,  0 pp  [+88 exp]
*  M107 ,  , 4 bars , 453 exp , 12/12 , 1 kill ,  0 pp  [+74 exp]
 M109A2 ,  , 1 bars , 162 exp , 10/10 , 2 kill ,  876 pp  [+49 exp]
 M109A2 ,  , 1 bars , 100 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp  [+7 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 0 bars , 37 exp , 10/10 , Support, 0 kill ,  1752 pp  [+28 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 0 bars , 9 exp , 10/10 , 1 kill ,  1752 pp  [+9 exp]
 M107 ,  , 0 bars , 78 exp , 10/10 , 0 kill ,  840 pp  [+78 exp]

Air Defense
+  MIM-23B I-Hawk , M54 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp

Fighter
*  F-15C ,  , 5 bars , 643 exp , 17/12 , Aggressive Attack  , 5 kill ,  0 pp  [+109 exp]
 F-16A ,  , 2 bars , 225 exp , 10/10 , 5 kill ,  1284 pp  [+74 exp]
 F-16A ,  , 1 bars , 184 exp , 10/10 , 3 kill ,  1284 pp  [+52 exp]
*  F-15C ,  , 5 bars , 542 exp , 12/12 , 5 kill ,  0 pp  [+95 exp]
*  F-16A ,  , 4 bars , 447 exp , 12/12 , 9 kill ,  0 pp  [+54 exp]
 F-16A ,  , 1 bars , 196 exp , 10/10 , Special Munition, 3 kill ,  1284 pp  [+101 exp]
 F-15C ,  , 0 bars , 60 exp , 10/10 , Special Munition, 0 kill ,  1572 pp  [+28 exp]
 F-15C ,  , 0 bars , 38 exp , 10/10 , Air Defense, 0 kill ,  1572 pp  [+38 exp]

Tactical Bomber
 AH-1F Cobra ,  , 1 bars , 155 exp , 11/10 , AntiTank, 1 kill ,  1148 pp  [+39 exp]
*  AH-1F Cobra ,  , 5 bars , 669 exp , 17/12 , AntiTank, 3 kill ,  0 pp  [+130 exp]
*  A-10A Warthog ,  , 5 bars , 586 exp , 18/13 , AntiTank, 2 kill ,  0 pp  [+70 exp]

Level Bomber
 B-52G Stratofortress ,  , 0 bars , 52 exp , 10/10 , Special Munition, 0 kill ,  2880 pp  [+33 exp]
 SR-71 Blackbird ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , Recon, 0 kill ,  3096 pp

Player 1 : USA
Killed: INF:82   TNK:25   RCN:7    AT:15   ATY:36   AD:27   FTR:17   TB:10     Total: 219
Lost  : INF:11   TNK:2    RCN:2    AT:15   ATY:4    AD:2    FTR:1      Total: 37

BV  4
V   0
TV  0
L   0
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #4 : Luty 05, 2017, 11:32:45 »

Się przestraszyłem tej "Grozy", w dodatku bez autouzupełniania, zaczynam więc spotkanie z tą kampanią od 300%

Ponieważ już od dobrego roku nie mogę patrzeć na Wespy, Hummele, Pantery i inne esdekaefsy, z ulgą przyjąłem kampanię w której nie ma koni i strzela się na 10 heksów.

1   RED MENACE

Pierwszy scenariusz: mapa znana na pamięć czyli Seelow by SSI.

Sowieci atakują jak to Sowieci - czyli: "nie przejdzie 1000, to przejdzie 10000". Widząc że pójścia na zwarcie nie wybaczy mi ani historia, ani media, ani wyborcy - cofam się o kilka heksów i pozwalam Ruskim przejąć inicjatywę - albo niech im się tak wydaje. No i rzeczywiście - wjeżdżają ochoczo w głąb NRD i rozciągają swoje siły. Ponieważ scenariusz zaczyna sie od ruchu przeciwnika, dopiero w drugiej kolejce mogę zrobić rzetelny przegląd sił. Pierwsze walki pokazały jasno - na obronę plot nie ma co liczyć. Mimo, że jest ich dużo, MIGi nic sobie z tego nie robią. Zatem kupuję dwa F-16 i jeden helikopter z dodatkiem AT. F-16 okazują sie być biczem na ruskie lotnictwo i w trzeciej kolejce Armia Czerwona traci 2/3 samolotów, w czwartej - resztę. Niestety w dziedzinie czołgów, to oni są górą.


No to dałeś czadu 300% Grin
Ja zagrałem na 100 % i poszedłem na zwarcie Evil.
Straty wcale nie tak duże.
Kupiłem E-2C Hawkeye, F-15C i  SEALs 1979.
Dzięki rozpoznaniu wybijałem na przemian korzystając z artylerii, samolotów jednostki artylerii, Kuby i czołgi  bez osłony Grin.
Przydała by się tu większa mapa-dało by to dużo większą głębię ataku.
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #5 : Luty 06, 2017, 12:39:09 »

3   ON THE MOVE

Mapa Dessau - znów nieduża. Ze swoich heksów rozstawienia objeżdżam ruskie pozycje północnną przeprawą, a aux'y walą środkiem. przeciwnik rozlokowany bez finezji, jak to u towarzyszy w zwyczaju... Zestawy składają się z: piechoty, artylerii i AD. Każde w ilościach od 1 do 2 sztuk. Niestety każde też solidnie okopane stąd walki przypominają Verdun, a nie high tech starcie z lat 80. Czołgów - zero, lotnictwa też niewiele - spadło zanim zdążyłem policzyć.

Do rozważenia przy ewentualnej poprawce:

Większość sowieckich dział to 152mm D-20. Solidna armata, ale niestety nie wspiera ogniem stąd, po odkryciu tego faktu, moje czołgi rozjechały większość stanowisk. W dodatku Sowieckie jednostki stoją blisko siebie, co ogromnie ułatwia overruny. Proponowałbym bardziej zróżnicować artylerię i rozstawić mniej przewidywalnie.

Okopanie Buków (AD) powoduje, że w ogóle nie wykorzystują swojej mobilności - stojąc jak wryte. Przy dwóch punktach amunicji rozwalenie ich samolotami, albo samolotami przy współpracy czołgów, wobec niedających osłony dział - jest banalnie proste. Zresztą, po trzech scenariuszach, moje samoloty już się ich nie boją. Zdecydowanie rekomandowałbym zdjęcie im okopania i dodanie bonusa amunicyjnego (niektórym).


 Mam tu podobne wrażenia- Verdun Grin i początkowo żadnych zmasowanych ataków ( kontratak powinien być dużo wcześniej i większymi siłami-lądowymi i lotniczymi).
Bardzo widoczny brak artylerii wspierającej- u Sowietów powinno być jej dużo, co w powiązaniu z okopaną piechotą i silnymi  jednostkami AD oraz czołgami sprawiło by sporo problemów.
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #6 : Luty 06, 2017, 10:15:20 »

5   POLAND PHASE II

Zaczyna się coś, czego nie lubię, czyli hordy 12-13 punktowych czołgów. Skoro tak dzieje się w 5 scenariuszu, to co jest w 15? Tym razem mapa: "Oak Ridge" - chyba najmniejsza z możliwych. Moje rakiety panują nad całością, jednak warunki terenowe i rozmiar mapy powodują, że robią się wojenne szachy połączone z zapasami "kto-kogo" przepchnie na drugą stronę rzeki. Znów wszystko okopane po uszy, łącznie z czołgami, tak że w sumie manewrem walczą tylko posiłki, które przybyły pod koniec. Na plus scenariuszowi zapisujemy wreszcie właściwe proporcje artylerii wspierającej - do ciężkiej. Ale teraz to moje samoloty już zamiatają te działa jak chcą.

OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017)  *  AI: Default
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8b
Campaign: W83 RED MENACE v.4.0a,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   RED MENACE , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   PLUGGING THE GAP , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   ON THE MOVE , #2 , Brilliant Victory , score:49
 4   POLAND 1981 , #3 , Brilliant Victory , score:47
 5   POLAND PHASE II , #4 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 247  *  Average: 49

..
Current scenario: FINLAND 1982,  VH prestige is 1080 ,  All map prestige is: 1920
Army cost: 26014 , Current prestige is 17
AI stance is Defensive
if BV: +1500, FINLAND COUNTERATTACK , cap disabled, 14 turns prestige: 2940
if V : +1000, FINLAND COUNTERATTACK , cap disabled, 19 turns prestige: 2940
TV: Loss , turn prestige: 2940
Ls: Loss , turn prestige: 2940

Infantry
*  Air Cavalry 1980 ,  , 4 bars , 448 exp , 14/13 , 4 kill ,  0 pp  [+19 exp]
*  Air Cavalry 1980 ,  , 3 bars , 358 exp , 14/12 , 3 kill ,  0 pp
*  Engineers 1980 , M54 ,  , 4 bars , 401 exp , 12/12 , 0 kill ,  0 pp  [+73 exp]
 SF (Green Berets) 1980 , M151 MUTT [W] ,  , 0 bars , 14 exp , 10/10 , 0 kill ,  780 pp
 Engineers 1980 ,  , 0 bars , 65 exp , 10/10 , 0 kill ,  420 pp  [+65 exp]

Tank 
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 1004 exp , 13/13 , Devastating Fire  , 47 kill ,  0 pp  [+201 exp]
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 698 exp , 12/13 , 13 kill ,  0 pp  [+72 exp]
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 911 exp , 13/13 , First Strike  , 23 kill ,  0 pp  [+225 exp]
 M2 Bradley (Planes:0/1),  , 0 bars , 30 exp , 10/10 , 0 kill ,  504 pp  [+30 exp]

Recon
*  M3 Bradley ,  , 4 bars , 431 exp , 13/13 , Street Fighter  , 6 kill ,  0 pp  [+31 exp]

Artillery
 M109A2 ,  , 0 bars , 64 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp  [+64 exp]
 M109A2 ,  , 2 bars , 237 exp , 10/10 , 4 kill ,  876 pp  [+31 exp]
*  MGM-52 Lance , M667 ,  , 5 bars , 654 exp , 18/13 , Fire Discipline  , Support, 5 kill ,  0 pp  [+68 exp]
*  M107 ,  , 5 bars , 542 exp , 16/12 , Combat Support  , 2 kill ,  0 pp  [+89 exp]
 M109A2 ,  , 2 bars , 225 exp , 10/10 , 2 kill ,  876 pp  [+63 exp]
 M109A2 ,  , 1 bars , 160 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp  [+60 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 0 bars , 88 exp , 10/10 , Support, 2 kill ,  1752 pp  [+51 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 0 bars , 52 exp , 10/10 , Support, 1 kill ,  1752 pp  [+43 exp]
 M107 ,  , 1 bars , 139 exp , 10/10 , 0 kill ,  840 pp  [+61 exp]

Air Defense
+  MIM-23B I-Hawk , M54 ,  , 0 bars , 15 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp  [+15 exp]
+  MIM-72G Chaparral ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp

Fighter
*  F-16A ,  , 5 bars , 915 exp , 17/12 , Aggressive Attack  , Special Munition, 8 kill ,  0 pp  [+272 exp]
 F-16A ,  , 3 bars , 325 exp , 13/10 , Devastating Fire  , Support, 9 kill ,  1669 pp  [+100 exp]
 F-16A ,  , 2 bars , 278 exp , 10/10 , 8 kill ,  1284 pp  [+94 exp]
*  F-15C ,  , 5 bars , 558 exp , 11/12 , 6 kill ,  0 pp  [+16 exp]
*  F-15C ,  , 5 bars , 538 exp , 12/12 , 13 kill ,  0 pp  [+91 exp]
 F-16A ,  , 3 bars , 307 exp , 13/10 , Combat Support  , 5 kill ,  1669 pp  [+111 exp]
 F-15C ,  , 1 bars , 136 exp , 10/10 , 3 kill ,  1572 pp  [+76 exp]
 F-15C ,  , 0 bars , 91 exp , 10/10 , 0 kill ,  1572 pp  [+53 exp]
 F-15C ,  , 0 bars , 35 exp , 10/10 , 0 kill ,  1572 pp  [+35 exp]

Tactical Bomber
 AH-1F Cobra ,  , 1 bars , 191 exp , 11/10 , AntiTank, 4 kill ,  1148 pp  [+36 exp]
*  AH-1F Cobra ,  , 5 bars , 742 exp , 15/12 , AntiTank, 5 kill ,  0 pp  [+73 exp]
*  A-10A Warthog ,  , 5 bars , 731 exp , 18/13 , AntiTank, 4 kill ,  0 pp  [+145 exp]

Level Bomber
 B-52G Stratofortress ,  , 0 bars , 88 exp , 10/10 , Special Munition, 1 kill ,  2880 pp  [+36 exp]
 SR-71 Blackbird ,  , 0 bars , 8 exp , 10/10 , Recon, 0 kill ,  3096 pp  [+8 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:106  TNK:34   RCN:9    AT:21   ATY:49   AD:39   FTR:21   TB:13     Total: 292
Lost  : INF:11   TNK:3    RCN:2    AT:16   ATY:4    AD:2    FTR:1      Total: 39

BV  5
V   0
TV  0
L   0
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #7 : Luty 06, 2017, 12:09:39 »

6   FINLAND 1982

Znów okopanie, tm razem naprawdę chyba w lodzie, albo w betonie i tłuczemy, tłuczemy, tłuczemy... Bomby atomowe zaczynają śnić się po nocach. Albo chociaż Gruba Berta... Piechota nie ma szans, chyba, że ktoś przeprowadza badania statystyczne nad zjawiskiem "Rugged Defence". Właściwie pojawia się zawsze i wszędzie.

Największą zabawę miały moje F-16, latające trójką: Combat Support + Devastating Fire + Agressive Attack ze special mun.
Gdzie przelecą - tam nie ma co zbierać. Smiley

OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017)  *  AI: Default
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8b
Campaign: W83 RED MENACE v.4.0a,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   RED MENACE , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   PLUGGING THE GAP , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   ON THE MOVE , #2 , Brilliant Victory , score:49
 4   POLAND 1981 , #3 , Brilliant Victory , score:47
 5   POLAND PHASE II , #4 , Brilliant Victory , score:45
 6   FINLAND 1982 , #5 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 301  *  Average: 50

..
Current scenario: FINLAND COUNTERATTACK,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 27513 , Current prestige is 14
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, GROUNDHOG DAY , cap disabled, 12 turns prestige: 1080
if V : +1000, GROUNDHOG DAY , cap disabled, 18 turns prestige: 1080
TV: Loss , turn prestige: 1080
Ls: Loss , turn prestige: 1080

Infantry
*  Air Cavalry 1980 ,  , 4 bars , 458 exp , 13/13 , 4 kill ,  0 pp  [+10 exp]
*  Air Cavalry 1980 ,  , 3 bars , 378 exp , 14/12 , 4 kill ,  0 pp  [+20 exp]
*  Engineers 1980 , M54 ,  , 4 bars , 436 exp , 12/12 , 1 kill ,  0 pp  [+35 exp]
 SF (Green Berets) 1980 , M151 MUTT [W] ,  , 0 bars , 18 exp , 10/10 , 1 kill ,  780 pp  [+4 exp]
 Engineers 1980 ,  , 1 bars , 143 exp , 10/10 , 1 kill ,  420 pp  [+78 exp]

Tank 
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 1186 exp , 13/13 , Devastating Fire  , 52 kill ,  0 pp  [+182 exp]
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 776 exp , 13/13 , 20 kill ,  0 pp  [+78 exp]
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 1001 exp , 14/13 , First Strike  , 27 kill ,  0 pp  [+90 exp]
 M2 Bradley (Planes:0/1),  , 0 bars , 60 exp , 10/10 , 0 kill ,  504 pp  [+30 exp]

Recon
*  M3 Bradley ,  , 4 bars , 472 exp , 13/13 , Street Fighter  , 6 kill ,  0 pp  [+41 exp]

Artillery
 M109A2 ,  , 1 bars , 109 exp , 10/10 , 1 kill ,  876 pp  [+45 exp]
 M109A2 ,  , 3 bars , 332 exp , 11/10 , Bridging  , 6 kill ,  963 pp  [+95 exp]
*  MGM-52 Lance , M667 ,  , 5 bars , 732 exp , 18/13 , Fire Discipline  , Support, 6 kill ,  0 pp  [+78 exp]
*  M107 ,  , 5 bars , 590 exp , 16/12 , Combat Support  , 3 kill ,  0 pp  [+48 exp]
 M109A2 ,  , 3 bars , 307 exp , 10/10 , 2 kill ,  876 pp  [+82 exp]
 M109A2 ,  , 2 bars , 227 exp , 10/10 , Determined Defense  , 1 kill ,  876 pp  [+67 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 1 bars , 111 exp , 11/10 , Support, 3 kill ,  1927 pp  [+23 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 0 bars , 90 exp , 10/10 , Support, 1 kill ,  1752 pp  [+38 exp]
 M107 ,  , 1 bars , 190 exp , 10/10 , 2 kill ,  840 pp  [+51 exp]
 M109A2 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp

Air Defense
+  MIM-23B I-Hawk , M54 ,  , 0 bars , 17 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp  [+2 exp]
+  MIM-72G Chaparral ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp

Fighter
*  F-16A ,  , 5 bars , 1152 exp , 13/12 , Aggressive Attack  , Special Munition, 11 kill ,  0 pp  [+237 exp]
 F-16A ,  , 5 bars , 518 exp , 15/10 , Devastating Fire  , Support, 14 kill ,  1926 pp  [+193 exp]
 F-16A ,  , 3 bars , 349 exp , 10/10 , 11 kill ,  1284 pp  [+71 exp]
*  F-15C ,  , 5 bars , 590 exp , 12/12 , 7 kill ,  0 pp  [+32 exp]
*  F-15C ,  , 5 bars , 607 exp , 12/12 , 15 kill ,  0 pp  [+69 exp]
 F-16A ,  , 3 bars , 391 exp , 13/10 , Combat Support  , 6 kill ,  1669 pp  [+84 exp]
 F-15C ,  , 1 bars , 166 exp , 10/10 , 3 kill ,  1572 pp  [+30 exp]
 F-15C ,  , 1 bars , 125 exp , 10/10 , 1 kill ,  1572 pp  [+34 exp]
 F-15C ,  , 1 bars , 107 exp , 10/10 , 0 kill ,  1572 pp  [+72 exp]

Tactical Bomber
 AH-1F Cobra ,  , 2 bars , 221 exp , 12/10 , AntiTank, 5 kill ,  1252 pp  [+30 exp]
*  AH-1F Cobra ,  , 5 bars , 791 exp , 14/12 , AntiTank, 6 kill ,  0 pp  [+49 exp]
*  A-10A Warthog ,  , 5 bars , 828 exp , 16/13 , AntiTank, 5 kill ,  0 pp  [+97 exp]

Level Bomber
 B-52G Stratofortress ,  , 1 bars , 119 exp , 10/10 , 1 kill ,  2880 pp  [+31 exp]
 SR-71 Blackbird ,  , 0 bars , 8 exp , 10/10 , Recon, 0 kill ,  3096 pp

Player 1 : USA
Killed: INF:130  TNK:42   RCN:10   AT:23   ATY:59   AD:47   FTR:23   TB:13     Total: 347
Lost  : INF:11   TNK:3    RCN:2    AT:18   ATY:7    AD:2    FTR:1      Total: 44

BV  6
V   0
TV  0
L   0
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #8 : Luty 06, 2017, 12:24:58 »

7   FINLAND COUNTERATTACK

Kozacy nacierali bardzo efektownie, niestety - zapomnieli zabrać ze sobą na tę wycieczkę jakąkolwiek broń przeciwlotniczą!!! Widać wszystkie Kub'y zużyli wcześniej. W efekcie w trzeciej kolejce było po wszystkim, pozostałe trzy zajęło mi oganianie się od resztek ruskich jednostek, które uparcie chciały dostać się do moich rakiet. Mniej więcej w połowie przypomnieli sobie, że istnieją samoloty i podesłali jakieś wsparcie MIGów, ale moi się za dobrze pilnowali. Potem już tylko kawaleria powietrzna, dwoma skokami, do SH i VH wykonała wyrok w 6 kolejce.

Uwagi do ewentualnej poprawki:

- brak plot u Sowietów. Chociaż, można to potraktować jako przejaw desperacji i bałaganu - i zostawić jak jest.
- brak lotniska ZSRR. Dzięki temu nie musiałem użerać się z ich lotnictwem do końca, wystarczyło, że wystrzelali amunicję.
- bardzo niesymetryczny atak - 90% walk toczy się wokół północnego lotniska. Niemrawy atak na południe pozwala na praktycznie bezkarne działanie małych sił desantowych wzdłuż kluczowego wschodniego krańca mapy.
- SHeksy znów umieszczone bliżej linii frontu niż DHeksy, z których w ogóle nie korzystam. Ponieważ scenariusz zaczyna się od ruchu ZSRR, czekam co zrobią i dopiero wtedy się wystawiam. To daje ogromną przewagę.

OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017)  *  AI: Default
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8b
Campaign: W83 RED MENACE v.4.0a,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   RED MENACE , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   PLUGGING THE GAP , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   ON THE MOVE , #2 , Brilliant Victory , score:49
 4   POLAND 1981 , #3 , Brilliant Victory , score:47
 5   POLAND PHASE II , #4 , Brilliant Victory , score:45
 6   FINLAND 1982 , #5 , Brilliant Victory , score:54
 7   FINLAND COUNTERATTACK , #6 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 358  *  Average: 51

..
Current scenario: GROUNDHOG DAY,  VH prestige is 1320 ,  All map prestige is: 2040
Army cost: 27127 , Current prestige is 7
AI stance is Defensive
if BV: +1800, MOPPING UP , cap disabled, 12 turns prestige: 3240
if V : +1200, MOPPING UP , cap disabled, 23 turns prestige: 3240
TV: Loss , turn prestige: 3240
Ls: Loss , turn prestige: 3240

Infantry
*  Air Cavalry 1980 ,  , 5 bars , 535 exp , 13/13 , 6 kill ,  0 pp  [+77 exp]
*  Air Cavalry 1980 ,  , 3 bars , 384 exp , 14/12 , Bridging  , 4 kill ,  0 pp  [+6 exp]
*  Engineers 1980 , M54 ,  , 4 bars , 442 exp , 13/12 , 2 kill ,  0 pp  [+6 exp]
 SF (Green Berets) 1980 , M151 MUTT [W] ,  , 0 bars , 18 exp , 10/10 , 1 kill ,  780 pp
 Engineers 1980 ,  , 1 bars , 187 exp , 10/10 , 1 kill ,  420 pp  [+44 exp]

Tank 
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 1336 exp , 15/13 , Devastating Fire  , 62 kill ,  0 pp  [+150 exp]
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 850 exp , 16/13 , 25 kill ,  0 pp  [+74 exp]
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 1062 exp , 14/13 , First Strike  , 32 kill ,  0 pp  [+61 exp]
 M2 Bradley (Planes:0/1),  , 0 bars , 97 exp , 10/10 , 0 kill ,  504 pp  [+37 exp]

Recon
*  M3 Bradley ,  , 4 bars , 495 exp , 13/13 , Street Fighter  , 7 kill ,  0 pp  [+23 exp]

Artillery
 M109A2 ,  , 1 bars , 121 exp , 10/10 , 1 kill ,  876 pp  [+12 exp]
 M109A2 ,  , 3 bars , 339 exp , 11/10 , Bridging  , 6 kill ,  963 pp  [+7 exp]
*  MGM-52 Lance , M667 ,  , 5 bars , 764 exp , 17/13 , Fire Discipline  , Support, 9 kill ,  0 pp  [+32 exp]
*  M107 ,  , 5 bars , 624 exp , 17/12 , Combat Support  , 4 kill ,  0 pp  [+34 exp]
 M109A2 ,  , 3 bars , 311 exp , 10/10 , 2 kill ,  876 pp  [+4 exp]
 M109A2 ,  , 2 bars , 242 exp , 10/10 , Determined Defense  , 1 kill ,  876 pp  [+15 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 1 bars , 121 exp , 11/10 , Support, 3 kill ,  1927 pp  [+10 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 1 bars , 104 exp , 10/10 , Support, 1 kill ,  1752 pp  [+14 exp]
 M107 ,  , 2 bars , 203 exp , 10/10 , 2 kill ,  840 pp  [+13 exp]
 M109A2 ,  , 0 bars , 10 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp  [+10 exp]

Air Defense
+  MIM-23B I-Hawk , M54 ,  , 0 bars , 32 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp  [+15 exp]
+  MIM-72G Chaparral ,  , 0 bars , 4 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp  [+4 exp]

Fighter
*  F-16A ,  , 5 bars , 1221 exp , 12/12 , Aggressive Attack  , Special Munition, 13 kill ,  0 pp  [+69 exp]
 F-16A ,  , 5 bars , 621 exp , 13/10 , Devastating Fire  , Support, 17 kill ,  1669 pp  [+103 exp]
 F-16A ,  , 3 bars , 379 exp , 10/10 , 12 kill ,  1284 pp  [+30 exp]
*  F-15C ,  , 5 bars , 603 exp , 12/12 , 8 kill ,  0 pp  [+13 exp]
*  F-15C ,  , 5 bars , 661 exp , 12/12 , 16 kill ,  0 pp  [+54 exp]
 F-16A ,  , 4 bars , 423 exp , 12/10 , Combat Support  , 6 kill ,  1540 pp  [+32 exp]
 F-15C ,  , 1 bars , 199 exp , 10/10 , 3 kill ,  1572 pp  [+33 exp]
 F-15C ,  , 1 bars , 153 exp , 10/10 , 2 kill ,  1572 pp  [+28 exp]
 F-15C ,  , 1 bars , 115 exp , 10/10 , 0 kill ,  1572 pp  [+8 exp]

Tactical Bomber
 AH-1F Cobra ,  , 2 bars , 228 exp , 12/10 , AntiTank, 5 kill ,  1252 pp  [+7 exp]
*  AH-1F Cobra ,  , 5 bars , 814 exp , 16/12 , AntiTank, 6 kill ,  0 pp  [+23 exp]
*  A-10A Warthog ,  , 5 bars , 859 exp , 16/13 , AntiTank, 5 kill ,  0 pp  [+31 exp]

Level Bomber
 B-52G Stratofortress ,  , 1 bars , 148 exp , 10/10 , 1 kill ,  2880 pp  [+29 exp]
 SR-71 Blackbird ,  , 0 bars , 8 exp , 10/10 , Recon, 0 kill ,  3096 pp

Player 1 : USA
Killed: INF:138  TNK:53   RCN:12   AT:27   ATY:67   AD:47   FTR:27   TB:15     Total: 386
Lost  : INF:14   TNK:3    RCN:2    AT:21   ATY:7    AD:3    FTR:1      Total: 51

BV  7
V   0
TV  0
L   0
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #9 : Luty 06, 2017, 04:56:09 »

8   GROUNDHOG DAY

Wbrew tytułowi, to akurat nie był "Dzień Świstaka". Z przyjemnością odnotowuję i mapę, na której jest trochę miejsca do grania (choć to nadal plansza SSI "Klin"), i jednostki które nie wszystkie są okopane po uszy, a więc nawet próbują mnie jakoś zaskoczyć czy obejść. W jednym z heksów dostaję auxowego b-52, to jest mój drugi B-52, więc zmienia to dość zasadniczo obraz gry. Do tego mój nieoceniony tercet F-16 - i już można ruszać na zbiórkę złomu. Majątek gwarantowany...! Aczkolwiek, kiedy w pierwszym ruchu natknąłem się na inżynierów okopanych w mieście do poziomu 15, to mnie trochę zatrzęsło.

OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017)  *  AI: Default
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8b
Campaign: W83 RED MENACE v.4.0a,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   RED MENACE , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   PLUGGING THE GAP , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   ON THE MOVE , #2 , Brilliant Victory , score:49
 4   POLAND 1981 , #3 , Brilliant Victory , score:47
 5   POLAND PHASE II , #4 , Brilliant Victory , score:45
 6   FINLAND 1982 , #5 , Brilliant Victory , score:54
 7   FINLAND COUNTERATTACK , #6 , Brilliant Victory , score:57
 8   GROUNDHOG DAY , #7 , Brilliant Victory , score:48
--
Campaign score: 406  *  Average: 50

..
Current scenario: MOPPING UP,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 600
Army cost: 26222 , Current prestige is 18
AI stance is Defensive
if BV: +1500, KICKING IN THE DOOR , cap disabled, 12 turns prestige: 2880
if V : +1000, KICKING IN THE DOOR , cap disabled, 18 turns prestige: 2880
TV: Loss , turn prestige: 2880
Ls: Loss , turn prestige: 2880

Infantry
*  Air Cavalry 1980 ,  , 5 bars , 597 exp , 10/13 , 6 kill ,  0 pp  [+62 exp]
*  Air Cavalry 1980 ,  , 4 bars , 467 exp , 13/12 , Bridging  , 6 kill ,  0 pp  [+83 exp]
*  Engineers 1980 , M54 ,  , 4 bars , 496 exp , 13/12 , 4 kill ,  0 pp  [+54 exp]
 SF (Green Berets) 1980 , M151 MUTT [W] ,  , 0 bars , 36 exp , 10/10 , 2 kill ,  780 pp  [+18 exp]
 Engineers 1980 ,  , 2 bars , 263 exp , 10/10 , 2 kill ,  420 pp  [+76 exp]

Tank 
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 1482 exp , 15/13 , Devastating Fire  , 66 kill ,  0 pp  [+146 exp]
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 902 exp , 16/13 , 32 kill ,  0 pp  [+52 exp]
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 1160 exp , 15/13 , First Strike  , 38 kill ,  0 pp  [+98 exp]
 M2 Bradley (Planes:0/1),  , 1 bars , 127 exp , 10/10 , 0 kill ,  504 pp  [+30 exp]

Recon
*  M3 Bradley ,  , 5 bars , 537 exp , 14/13 , Street Fighter  , 8 kill ,  0 pp  [+42 exp]

Artillery
 M109A2 ,  , 2 bars , 213 exp , 10/10 , 2 kill ,  876 pp  [+92 exp]
 M109A2 ,  , 4 bars , 412 exp , 11/10 , Bridging  , 6 kill ,  963 pp  [+73 exp]
*  MGM-52 Lance , M667 ,  , 5 bars , 832 exp , 17/13 , Fire Discipline  , Support, 12 kill ,  0 pp  [+68 exp]
*  M107 ,  , 5 bars , 693 exp , 17/12 , Combat Support  , 7 kill ,  0 pp  [+69 exp]
 M109A2 ,  , 3 bars , 350 exp , 10/10 , 3 kill ,  876 pp  [+39 exp]
 M109A2 ,  , 2 bars , 298 exp , 10/10 , Determined Defense  , 2 kill ,  876 pp  [+56 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 1 bars , 158 exp , 11/10 , Support, 4 kill ,  1927 pp  [+37 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 1 bars , 142 exp , 10/10 , Support, 3 kill ,  1752 pp  [+38 exp]
 M107 ,  , 2 bars , 278 exp , 10/10 , 4 kill ,  840 pp  [+75 exp]
 M109A2 ,  , 0 bars , 71 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp  [+61 exp]

Air Defense
+  MIM-23B I-Hawk , M54 ,  , 0 bars , 32 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp
+  MIM-72G Chaparral ,  , 0 bars , 4 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp

Fighter
*  F-16A ,  , 5 bars , 1315 exp , 17/12 , Aggressive Attack  , Special Munition, 14 kill ,  0 pp  [+94 exp]
 F-16A ,  , 5 bars , 766 exp , 15/10 , Devastating Fire  , Support, 20 kill ,  1926 pp  [+145 exp]
 F-16A ,  , 4 bars , 476 exp , 10/10 , 14 kill ,  1284 pp  [+97 exp]
*  F-15C ,  , 5 bars , 635 exp , 12/12 , 11 kill ,  0 pp  [+32 exp]
*  F-15C ,  , 5 bars , 750 exp , 12/12 , 20 kill ,  0 pp  [+89 exp]
 F-16A ,  , 5 bars , 513 exp , 15/10 , Combat Support  , 7 kill ,  1926 pp  [+90 exp]
 F-15C ,  , 2 bars , 276 exp , 10/10 , 5 kill ,  1572 pp  [+77 exp]
 F-15C ,  , 1 bars , 183 exp , 10/10 , 3 kill ,  1572 pp  [+30 exp]
 F-15C ,  , 1 bars , 161 exp , 10/10 , 0 kill ,  1572 pp  [+46 exp]

Tactical Bomber
 AH-1F Cobra ,  , 2 bars , 290 exp , 12/10 , AntiTank, 6 kill ,  1252 pp  [+62 exp]
*  AH-1F Cobra ,  , 5 bars , 856 exp , 17/12 , AntiTank, 6 kill ,  0 pp  [+42 exp]
*  A-10A Warthog ,  , 5 bars , 954 exp , 18/13 , AntiTank, 10 kill ,  0 pp  [+95 exp]
+  A-10B Warthog ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , AntiTank, 0 kill ,  0 pp

Level Bomber
 B-52G Stratofortress ,  , 2 bars , 201 exp , 10/10 , 2 kill ,  2880 pp  [+53 exp]
 SR-71 Blackbird ,  , 0 bars , 22 exp , 5/10 , Recon, 0 kill ,  1548 pp  [+14 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:165  TNK:61   RCN:14   AT:31   ATY:80   AD:59   FTR:31   TB:17     Total: 458
Lost  : INF:14   TNK:3    RCN:2    AT:21   ATY:7    AD:3    FTR:1      Total: 51

BV  8
V   0
TV  0
L   0


Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #10 : Luty 06, 2017, 05:18:56 »

Co do kwestii artylerii i wsparcia, myślę że przydałoby się ustalić jednolite zasady przydzielania cech/umiejętność współczesnej artylerii lufowej, a następnie standaryzować wszystkie nacje.

W tej chwili jest w tym temacie sporo zamieszania i niekonsekwencji, choćby w przypadku wspomnianego '152mm D-20'.

Moje sugestie:
- haubice (poniżej 155mm) - tylko wsparcie;
- armaty polowe i haubice  (powyżej 155mm) - trwałe tłumienie;
- haubicoarmaty (152mm D-20, 155 mm FH-70, 155 mm M198 itd) - wsparcie i trwałe tłumienie;

- artyleria samobieżna, konstrukcje z lat 80-tych (M109A6 Paladin, 2S19 Msta) i późniejsze - dodatkowo cecha 'mechanized';
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #11 : Luty 06, 2017, 06:02:56 »

Jeśli chodzi o sprzęt drugowojenny, to starałem się być konsekwentny i wsparcie wyłączałem - o ile zachodził przynajmniej jeden z warunków:
- kaliber większy niż 155mm lub:
- zasięg większy niż 6 heksów.

No i myślę, że sprzęt z tamtych lat jest pod tym względem dość poukładany.
Natomiast ze współczesnym rzeczywiście był problem zwłaszcza, że niektóre egzemplarze artylerii były
- i są - wyjątkowo długowieczne. Zwłaszcza w krajach z ruskim sprzętem. Jeśli zatem masz jakiś plan, to
dawaj śmiało.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #12 : Luty 06, 2017, 06:04:27 »

PS - no i jeszcze jest problem z "counterbattery fire" - bo chyba tej cechy w ogóle nie ma u nas - nigdzie.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #13 : Luty 06, 2017, 07:15:20 »

9   MOPPING UP

Absolutnie najdziwniejszy scenariusz jaki grałem... Ruscy stoją okopani po szyję wokół swojego VHexa i Shexa, i - nie robią nic! Literalnie - nic. Przeleciałem Blackbirdem, namierzyłem stanowiska AD, rozpieprzyłem je F-16 we współpracy z B-52 i rakietami. To zajęło jakies dwie kolejki. Następne dwie zużyłem na pozbycie się artylerii - w ten sam sposób. Kolejne dwie pozamiatałem obrońców z heksów i w siódmej wrzuciłem im do trzech heksów kawalerię śmigłowcową i specialsów - finito. Gdyby nie trzy punkty straty w walce z lotnictwem i SR-71 poharatany jeszcze w poprzednim scenariuszu, to nie wydałbym na naprawy NIC! Rewelacja...

Widać zresztą po wynikach, że nikt oprócz specjalsów, którzy musieli niedobitki z VHeksa wygonić - nie wszedł na lądzie w kontakt z wrogiem Smiley

OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017)  *  AI: Default
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8b
Campaign: W83 RED MENACE v.4.0a,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   RED MENACE , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   PLUGGING THE GAP , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   ON THE MOVE , #2 , Brilliant Victory , score:49
 4   POLAND 1981 , #3 , Brilliant Victory , score:47
 5   POLAND PHASE II , #4 , Brilliant Victory , score:45
 6   FINLAND 1982 , #5 , Brilliant Victory , score:54
 7   FINLAND COUNTERATTACK , #6 , Brilliant Victory , score:57
 8   GROUNDHOG DAY , #7 , Brilliant Victory , score:48
 9   MOPPING UP , #8 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 463  *  Average: 51

..
Current scenario: KICKING IN THE DOOR,  VH prestige is 1200 ,  All map prestige is: 2160
Army cost: 28362 , Current prestige is 35
AI stance is Defensive
if BV: +1800, MINSK , cap disabled, 13 turns prestige: 2580
if V : +1200, MINSK , cap disabled, 19 turns prestige: 2580
TV: Loss , turn prestige: 2580
Ls: Loss , turn prestige: 2580

Infantry
*  Air Cavalry 1980 ,  , 5 bars , 597 exp , 13/13 , 6 kill ,  0 pp
*  Air Cavalry 1980 ,  , 4 bars , 467 exp , 13/12 , Bridging  , 6 kill ,  0 pp
*  Engineers 1980 , M54 ,  , 4 bars , 496 exp , 13/12 , 4 kill ,  0 pp
 SF (Green Berets) 1980 , M151 MUTT [W] ,  , 0 bars , 43 exp , 10/10 , 3 kill ,  780 pp  [+7 exp]
 Engineers 1980 ,  , 2 bars , 263 exp , 10/10 , 2 kill ,  420 pp

Tank 
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 1482 exp , 18/13 , Devastating Fire  , 66 kill ,  0 pp
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 902 exp , 16/13 , 32 kill ,  0 pp
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 1160 exp , 16/13 , First Strike  , 38 kill ,  0 pp
 M2 Bradley (Planes:0/1),  , 1 bars , 127 exp , 10/10 , 0 kill ,  504 pp

Recon
*  M3 Bradley ,  , 5 bars , 537 exp , 14/13 , Street Fighter  , 8 kill ,  0 pp

Artillery
 M109A2 ,  , 2 bars , 247 exp , 10/10 , 2 kill ,  876 pp  [+34 exp]
 M109A2 ,  , 4 bars , 443 exp , 11/10 , Bridging  , 6 kill ,  963 pp  [+31 exp]
*  MGM-52 Lance , M667 ,  , 5 bars , 862 exp , 18/13 , Fire Discipline  , Support, 13 kill ,  0 pp  [+30 exp]
*  M107 ,  , 5 bars , 733 exp , 17/12 , Combat Support  , 7 kill ,  0 pp  [+40 exp]
 M109A2 ,  , 3 bars , 350 exp , 10/10 , 3 kill ,  876 pp
 M109A2 ,  , 3 bars , 312 exp , 10/10 , Determined Defense  , 2 kill ,  876 pp  [+14 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 1 bars , 162 exp , 11/10 , Support, 6 kill ,  1927 pp  [+4 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 1 bars , 154 exp , 10/10 , Support, 4 kill ,  1752 pp  [+12 exp]
 M107 ,  , 2 bars , 278 exp , 12/10 , 4 kill ,  1008 pp
 M109A2 ,  , 0 bars , 71 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp

Air Defense
+  MIM-23B I-Hawk , M54 ,  , 0 bars , 32 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp
+  MIM-72G Chaparral ,  , 0 bars , 4 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp

Fighter
*  F-16A ,  , 5 bars , 1475 exp , 17/12 , Aggressive Attack  , Special Munition, 16 kill ,  0 pp  [+160 exp]
 F-16A ,  , 5 bars , 866 exp , 15/10 , Devastating Fire  , Support, 22 kill ,  1926 pp  [+100 exp]
 F-16A ,  , 5 bars , 525 exp , 10/10 , 15 kill ,  1284 pp  [+49 exp]
*  F-15C ,  , 5 bars , 665 exp , 12/12 , 12 kill ,  0 pp  [+30 exp]
*  F-15C ,  , 5 bars , 751 exp , 12/12 , 21 kill ,  0 pp  [+1 exp]
 F-16A ,  , 5 bars , 619 exp , 13/10 , Combat Support  , 8 kill ,  1669 pp  [+106 exp]
 F-15C ,  , 2 bars , 296 exp , 10/10 , 6 kill ,  1572 pp  [+20 exp]
 F-15C ,  , 1 bars , 184 exp , 10/10 , 4 kill ,  1572 pp  [+1 exp]
 F-15C ,  , 1 bars , 170 exp , 10/10 , 0 kill ,  1572 pp  [+9 exp]

Tactical Bomber
 AH-1F Cobra ,  , 3 bars , 318 exp , 13/10 , AntiTank, 6 kill ,  1357 pp  [+28 exp]
*  AH-1F Cobra ,  , 5 bars , 863 exp , 17/12 , AntiTank, 6 kill ,  0 pp  [+7 exp]
*  A-10A Warthog ,  , 5 bars , 1008 exp , 18/13 , AntiTank, 10 kill ,  0 pp  [+54 exp]
+  A-10B Warthog ,  , 0 bars , 30 exp , 10/10 , AntiTank, 2 kill ,  0 pp  [+30 exp]

Level Bomber
 B-52G Stratofortress ,  , 2 bars , 226 exp , 12/10 , 2 kill ,  3456 pp  [+25 exp]
 SR-71 Blackbird ,  , 0 bars , 24 exp , 10/10 , Recon, 0 kill ,  3096 pp  [+2 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:169  TNK:61   RCN:14   AT:31   ATY:86   AD:62   FTR:34   TB:18     Total: 475
Lost  : INF:14   TNK:3    RCN:2    AT:21   ATY:7    AD:3    FTR:1      Total: 51

BV  9
V   0
TV  0
L   0
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #14 : Luty 06, 2017, 08:05:02 »

10   KICKING IN THE DOOR

Troszkę miłej odmiany - czyli wojna na stepie. Przynajmniej trochę powietrza. Siłą przełamuję obronę miasta i wychodze w przestrzeń operacyjną. Jedynym mobilnym elementem są posiłki przybywające ze wschodu w ilości dość sporej, ale tym razem, moi wygwiazdkowani kawalerzyści wytrzymali do przyjścia pomocy. W zachodniej części mapy poszaleli sojuszniczo jacyś synowie Wehrmachtu, którym właściwie zostawiłem na własność cały ten sektor.

Technikę likwidacji Kubów mam już opanowaną - w powietrzu jestem bezkarny. Po scenariuszu sprzedają całą obronę plot - skoro przez 10 bitew uzyskali max 15 exp, to nie ma co liczyć że coś strącą. Wolą za to mieć samoloty wypasione na maksa, bo sieją postrach i na ziemi i w powietrzu.

Ruskie okopane jak ziemniaki jesienią. Oczywiście nie ruszają się z miejsc, nawet jak moi im slalomem przed nosem jeżdżą. Dochodziło już do sytuacji tak osobliwych jak ta na załączonym zdjęciu.

OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017)  *  AI: Default
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8b
Campaign: W83 RED MENACE v.4.0a,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   RED MENACE , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   PLUGGING THE GAP , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   ON THE MOVE , #2 , Brilliant Victory , score:49
 4   POLAND 1981 , #3 , Brilliant Victory , score:47
 5   POLAND PHASE II , #4 , Brilliant Victory , score:45
 6   FINLAND 1982 , #5 , Brilliant Victory , score:54
 7   FINLAND COUNTERATTACK , #6 , Brilliant Victory , score:57
 8   GROUNDHOG DAY , #7 , Brilliant Victory , score:48
 9   MOPPING UP , #8 , Brilliant Victory , score:57
10   KICKING IN THE DOOR , #9 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 517  *  Average: 51

..
Current scenario: MINSK,  VH prestige is 1560 ,  All map prestige is: 5040
Army cost: 31117 , Current prestige is 81
AI stance is Defensive
if BV: +1500, MARCHING ORDERS , cap disabled, 12 turns prestige: 5100
if V : +1100, MARCHING ORDERS , cap disabled, 20 turns prestige: 5100
TV: Loss , turn prestige: 5100
Ls: Loss , turn prestige: 5100

Infantry
*  Air Cavalry 1980 ,  , 5 bars , 626 exp , 18/13 , 8 kill ,  0 pp  [+29 exp]
*  Air Cavalry 1980 ,  , 5 bars , 502 exp , 17/12 , Bridging  , 9 kill ,  0 pp  [+35 exp]
*  Engineers 1980 , M54 ,  , 4 bars , 496 exp , 15/12 , 4 kill ,  0 pp
 SF (Green Berets) 1980 , M151 MUTT [W] ,  , 0 bars , 58 exp , 10/10 , 4 kill ,  780 pp  [+15 exp]
 Engineers 1980 ,  , 2 bars , 263 exp , 10/10 , 2 kill ,  420 pp

Tank 
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 1580 exp , 18/13 , Devastating Fire  , 69 kill ,  0 pp  [+98 exp]
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 966 exp , 18/13 , 36 kill ,  0 pp  [+64 exp]
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 1252 exp , 18/13 , First Strike  , 43 kill ,  0 pp  [+92 exp]
 M2 Bradley (Planes:0/1),  , 1 bars , 127 exp , 11/10 , 0 kill ,  554 pp
 M1 Abrams ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  1200 pp

Recon
*  M3 Bradley ,  , 5 bars , 590 exp , 13/13 , Street Fighter  , 10 kill ,  0 pp  [+53 exp]

Artillery
 M109A2 ,  , 2 bars , 268 exp , 10/10 , 3 kill ,  876 pp  [+21 exp]
 M109A2 ,  , 4 bars , 481 exp , 11/10 , Bridging  , 6 kill ,  963 pp  [+38 exp]
*  MGM-52 Lance , M667 ,  , 5 bars , 919 exp , 18/13 , Fire Discipline  , Support, 18 kill ,  0 pp  [+57 exp]
*  M107 ,  , 5 bars , 780 exp , 17/12 , Combat Support  , 8 kill ,  0 pp  [+47 exp]
 M109A2 ,  , 3 bars , 367 exp , 10/10 , 3 kill ,  876 pp  [+17 exp]
 M109A2 ,  , 3 bars , 363 exp , 13/10 , Determined Defense  , 2 kill ,  1138 pp  [+51 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 1 bars , 188 exp , 11/10 , Support, 7 kill ,  1927 pp  [+26 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 1 bars , 168 exp , 11/10 , Support, 4 kill ,  1927 pp  [+14 exp]
 M107 ,  , 3 bars , 322 exp , 13/10 , 5 kill ,  1092 pp  [+44 exp]
 M109A2 ,  , 1 bars , 117 exp , 10/10 , 0 kill ,  876 pp  [+46 exp]

Fighter
*  F-16A ,  , 5 bars , 1650 exp , 17/12 , Aggressive Attack  , Special Munition, 19 kill ,  0 pp  [+175 exp]
 F-16A ,  , 5 bars , 987 exp , 15/10 , Devastating Fire  , Support, 25 kill ,  1926 pp  [+121 exp]
 F-16A ,  , 5 bars , 575 exp , 12/10 , 19 kill ,  1540 pp  [+50 exp]
*  F-15C ,  , 5 bars , 740 exp , 17/12 , 12 kill ,  0 pp  [+75 exp]
*  F-15C ,  , 5 bars , 789 exp , 12/12 , 21 kill ,  0 pp  [+38 exp]
 F-16A ,  , 5 bars , 732 exp , 15/10 , Combat Support  , 10 kill ,  1926 pp  [+113 exp]
 F-15C ,  , 3 bars , 310 exp , 13/10 , 8 kill ,  2043 pp  [+14 exp]
 F-15C ,  , 2 bars , 218 exp , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 4 kill ,  1572 pp  [+34 exp]
 F-15C ,  , 2 bars , 204 exp , 10/10 , 0 kill ,  1572 pp  [+34 exp]

Tactical Bomber
 AH-1F Cobra ,  , 3 bars , 373 exp , 13/10 , AntiTank, 8 kill ,  1357 pp  [+55 exp]
*  AH-1F Cobra ,  , 5 bars , 918 exp , 17/12 , AntiTank, 6 kill ,  0 pp  [+55 exp]
*  A-10A Warthog ,  , 5 bars , 1099 exp , 18/13 , AntiTank, 11 kill ,  0 pp  [+91 exp]
+  A-10B Warthog ,  , 0 bars , 88 exp , 10/10 , AntiTank, 4 kill ,  0 pp  [+58 exp]

Level Bomber
 B-52G Stratofortress ,  , 3 bars , 307 exp , 12/10 , 2 kill ,  3456 pp  [+81 exp]
 SR-71 Blackbird ,  , 0 bars , 26 exp , 10/10 , 0 kill ,  3096 pp  [+2 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:189  TNK:67   RCN:15   AT:32   ATY:101  AD:72   FTR:36   TB:19     Total: 531
Lost  : INF:14   TNK:3    RCN:2    AT:21   ATY:7    AD:3    FTR:1      Total: 51

BV 10
V   0
TV  0
L   0
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.103 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.01s, 1q)