Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 23, 2024, 08:17:28 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gustlik - W83 RED MENACE (CZERWONA GROZA) v.4.0a - 300%  (Przeczytany 17665 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #30 : Luty 09, 2017, 10:32:07 »

21   SUBURBS!

Jak przystało na przedmieścia Moskwy gramy na mapie...Londynu. Smiley Od jakiegoś czasu, kampania zaskakuje mnie, oprócz wielu innych rzeczy, również "nowatorskim" sposobem rozstawiania sił AI. Tu znów było ciekawie. 3/4 mapy puste (a i tak nie jest duża), natomiast wszystkie jednostki komputera stłoczone w heksach "city" przy wschodnim skraju mapy i trochę na południu. W związku z tym artylerie, wyrzutnie plot, piechota - siedzą sobie na głowach, osłaniając się wzajemnie. O okopaniu już nawet nie wspomnę. Trzy grupy mobilne są wysunięte trochę do przodu, no ale one akurat w dwie kolejki padają ofiarą moich rakiet i śmigłowców. Potem zostaje tylko walenie głową (artylerią) w tę ścianę wojska. Rozbijam ją w ostatniej kolejce BV.

OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017)  *  AI: Default
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8b
Campaign: W83 RED MENACE v.4.0a,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   RED MENACE , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   PLUGGING THE GAP , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   ON THE MOVE , #2 , Brilliant Victory , score:49
 4   POLAND 1981 , #3 , Brilliant Victory , score:47
 5   POLAND PHASE II , #4 , Brilliant Victory , score:45
 6   FINLAND 1982 , #5 , Brilliant Victory , score:54
 7   FINLAND COUNTERATTACK , #6 , Brilliant Victory , score:57
 8   GROUNDHOG DAY , #7 , Brilliant Victory , score:48
 9   MOPPING UP , #8 , Brilliant Victory , score:57
10   KICKING IN THE DOOR , #9 , Brilliant Victory , score:54
11   MINSK , #10 , Brilliant Victory , score:48
12   MARCHING ORDERS , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   VITEBSK , #12 , Brilliant Victory , score:45
14   SMOLENSK , #13 , Brilliant Victory , score:48
15   STEP BY STEP , #14 , Brilliant Victory , score:45
16   HOLDING THE LINE , #15 , Brilliant Victory , score:68
17   OREL , #16 , Victory , score:25
18   SPEARHEAD , #17 , Brilliant Victory , score:52
19   NOVOGRAD , #18 , Brilliant Victory , score:48
20   ROAD TO MOSCOW , #19 , Brilliant Victory , score:50
21   SUBURBS! , #20 , Brilliant Victory , score:48
--
Campaign score: 1049  *  Average: 49

..
Current scenario: MOSCOW,  VH prestige is 1560 ,  All map prestige is: 3840
Army cost: 56030 , Current prestige is 49
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 7980
V : Win , turn prestige: 7980
TV: Loss , turn prestige: 7980
Ls: Loss , turn prestige: 7980

Infantry
*  Air Cavalry 1980 ,  , 5 bars , 1318 exp , 18/13 , 24 kill ,  0 pp
*  Air Cavalry 1980 ,  , 5 bars , 983 exp , 17/12 , Bridging  , 22 kill ,  0 pp
*  Engineers 1980 , M54 ,  , 5 bars , 1053 exp , 17/12 , 23 kill ,  0 pp  [+30 exp]
 SF (Green Berets) 1980 , M151 MUTT [W] ,  , 3 bars , 314 exp , 12/10 , 13 kill ,  936 pp
 Air Cavalry 1980 ,  , 5 bars , 734 exp , 15/10 , Overwhelming Attack  , Special Munition, 13 kill ,  864 pp  [+2 exp]
 Bridging 1980 , M54 ,  , 0 bars , 6 exp , 10/10 , 0 kill ,  492 pp
 Air Cavalry 1980 ,  , 0 bars , 67 exp , 10/10 , 0 kill ,  576 pp  [+34 exp]

Tank 
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 3023 exp , 18/13 , Devastating Fire  , 118 kill ,  0 pp  [+127 exp]
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 1824 exp , 18/13 , 60 kill ,  0 pp  [+42 exp]
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 2096 exp , 18/13 , First Strike  , 87 kill ,  0 pp  [+89 exp]
 M1 Abrams ,  , 4 bars , 418 exp , 14/10 , 4 kill ,  1680 pp  [+48 exp]
 M1 Abrams ,  , 4 bars , 453 exp , 14/10 , 15 kill ,  1680 pp  [+22 exp]

Recon
*  M3 Bradley ,  , 5 bars , 1122 exp , 18/13 , Street Fighter  , 16 kill ,  0 pp  [+51 exp]
 AN/TPS Radar , M939 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , Recon, 0 kill ,  816 pp

Artillery
 M109A2 ,  , 5 bars , 770 exp , 15/10 , 7 kill ,  1314 pp  [+27 exp]
 M109A2 ,  , 5 bars , 1204 exp , 15/10 , Bridging  , 15 kill ,  1314 pp  [+17 exp]
*  MGM-52 Lance , M667 ,  , 5 bars , 1611 exp , 18/13 , Fire Discipline  , Support, 48 kill ,  0 pp  [+71 exp]
*  M270 MLRS ,  , 5 bars , 1524 exp , 17/12 , Combat Support  , Support, 17 kill ,  0 pp  [+75 exp]
 M109A2 ,  , 5 bars , 890 exp , 15/10 , 6 kill ,  1314 pp  [+39 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 5 bars , 911 exp , 15/10 , Determined Defense  , Support, 12 kill ,  2628 pp  [+49 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 5 bars , 662 exp , 15/10 , Support, 22 kill ,  2628 pp  [+60 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 5 bars , 980 exp , 15/10 , Overwhelming Attack  , Support, 32 kill ,  2628 pp  [+74 exp]
 M107 ,  , 5 bars , 795 exp , 15/10 , 17 kill ,  1260 pp  [+39 exp]
 M109A2 ,  , 5 bars , 848 exp , 15/10 , Reconnaissance Movement  , 11 kill ,  1314 pp  [+31 exp]
 M109A2 ,  , 3 bars , 325 exp , 13/10 , 2 kill ,  1138 pp  [+27 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 1 bars , 168 exp , 11/10 , Support, 4 kill ,  1927 pp  [+66 exp]
 M109A2 ,  , 1 bars , 117 exp , 11/10 , 0 kill ,  963 pp  [+29 exp]
 M270 MLRS ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , Support, 0 kill ,  912 pp

Fighter
*  F/A-18 Hornet A ,  , 5 bars , 3555 exp , 17/12 , Aggressive Attack  , Special Munition, 55 kill ,  0 pp  [+192 exp]
 F/A-18 Hornet A ,  , 5 bars , 2875 exp , 15/10 , Devastating Fire  , Support, 62 kill ,  2250 pp  [+193 exp]
 F-15C ,  , 5 bars , 1494 exp , 15/10 , 34 kill ,  2358 pp  [+44 exp]
*  F-15C ,  , 5 bars , 1631 exp , 17/12 , 26 kill ,  0 pp  [+67 exp]
*  F-15C-II ,  , 5 bars , 1701 exp , 17/12 , 32 kill ,  0 pp  [+50 exp]
 F/A-18 Hornet A ,  , 5 bars , 2118 exp , 15/10 , Combat Support  , Special Munition, 25 kill ,  2250 pp  [+125 exp]
 F-15C ,  , 5 bars , 859 exp , 15/10 , 22 kill ,  2358 pp  [+62 exp]
 F/A-18 Hornet A ,  , 5 bars , 1124 exp , 15/10 , Battlefield Intelligence  , Special Munition, 18 kill ,  2250 pp  [+107 exp]
 F-15C ,  , 5 bars , 579 exp , 15/10 , 10 kill ,  2358 pp  [+33 exp]
+  F/A-18 Hornet A ,  , 5 bars , 512 exp , 15/10 , Special Munition, 8 kill ,  0 pp  [+112 exp]

Tactical Bomber
 AH-1F Cobra ,  , 5 bars , 1233 exp , 15/10 , AntiTank, 29 kill ,  1566 pp  [+91 exp]
*  AH-1F Cobra ,  , 5 bars , 1919 exp , 17/12 , AntiTank, 28 kill ,  0 pp  [+73 exp]
*  A-10B Warthog ,  , 5 bars , 2464 exp , 18/13 , AntiTank, 30 kill ,  0 pp  [+77 exp]
 AC-130H Spectre ,  , 5 bars , 1125 exp , 15/10 , Special Munition, 13 kill ,  2232 pp  [+74 exp]
 Grumman E-2C Hawkeye ,  , 0 bars , 18 exp , 10/10 , Recon, 0 kill ,  1392 pp
+  A-10B Warthog ,  , 5 bars , 927 exp , 15/10 , AntiTank, 22 kill ,  0 pp  [+75 exp]
+  F-117 ,  , 2 bars , 251 exp , 12/10 , Special Munition, 2 kill ,  0 pp  [+88 exp]
 F-117 ,  , 0 bars , 81 exp , 10/10 , Special Munition, 1 kill ,  1992 pp  [+48 exp]

Level Bomber
 B-52G Stratofortress ,  , 5 bars , 1200 exp , 15/10 , Special Munition, 7 kill ,  4320 pp  [+118 exp]
 B-52G Stratofortress ,  , 5 bars , 501 exp , 15/10 , 1 kill ,  4320 pp  [+114 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:436  TNK:147  RCN:38   AT:36   FLAK:1    ATY:246  AD:172  FTR:58   TB:28     Total: 1162
Lost  : INF:18   TNK:3    RCN:2    AT:22   FLAK:1    ATY:8    AD:4    FTR:1      Total: 59

BV 20
V   1
TV  0
L   0 
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #31 : Luty 10, 2017, 12:27:18 »

"Gustlik" się widzę nie pitoli w tańcu. 5 dni od założenia wątku i już 19 scenariusz rozegrany !  Grin
Wiesz... jak to jest taki jenerał, że:

16   HOLDING THE LINE
 Tym razem byłem bezlitosny - w drugiej kolejce skończyłem.
I tak kilka plansz przechodzi, w 2-3 tury... to czego oczekiwać?....

No, i do tego... teraz te moje wszystkie rozważania, nad trudnością gry, skalą trudności... To ja się nie dziwię, że jak poświęcają Generałowie tutaj na jakąś mapę 10 tur, żeby zdobyć Brylanta, to uznają, że jest "dość trudno"...
jak wszystko pozostałe, i to w kampaniach o tytule "Groza"(!) TAMCI najlepsi, pykają w 2 tury...
Sad
Tongue
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #32 : Luty 10, 2017, 06:16:35 »


No, i do tego... teraz te moje wszystkie rozważania, nad trudnością gry, skalą trudności... To ja się nie dziwię, że jak poświęcają Generałowie tutaj na jakąś mapę 10 tur, żeby zdobyć Brylanta, to uznają, że jest "dość trudno"...
jak wszystko pozostałe, i to w kampaniach o tytule "Groza"(!) TAMCI najlepsi, pykają w 2 tury...
Sad
Tongue
Po pierwsze, poziom trudności można w mniejszym lub większym stopniu (w zależności od kampanii) regulować modyfikatorem prestiżu.

Zwróć uwagę na ustawienia prestiżu ("Player prestige modifier 300%").
Gustlik gra na trzykrotnym mnożniku, a kampania względnie dobrze się skaluje (wysokie nagrody za tury).

Dodatkowe kilkadziesiąt tysięcy punktów prestiżu może znacząco zmienić poziom trudności.
Za dodatkowe 15k prestiżu, można kupić piec 15-puntkowych wyrzutni balistycznych 'MGM-52 Lance' z dodatkami, które przy skutecznym wykorzystaniu istotnie obniżą poziom trudności każdego scenariusza.

Po drugie, kwestia taktyki. Dany scenariusz można skończyć na różne sposoby.
Przykładowo, można już 2 drugiej turze zająć cele spadochroniarzami, ale równie dobrze można cierpliwie przebijać się przez linie nieprzyjaciela. W drugim rozwiązaniu nie ma nic złego, jest po prostu bardziej czasochłonne...;

Poziom trudności zdecydowanie nie jest bezwzględny. Wiele zależy od składu armii, proporcji jednostek i preferowanego sposobu rozgrywki.
Dany scenariusz może być trudny rozgrywany wojskami pancernym i bardzo łatwy grany spadochroniarzami, ale równie dobrze może być odwrotnie.
Gracz bez obrony plot, może powiedzieć że dany scenariusz był trudny bo dokuczało mu lotnictwo nieprzyjaciela, inny powie że było łatwo, bo miał pelotki i wrogie lotnictwo ignorował.
Przykłady można mnożyć..;

Wiele zależy od składu i proporcji armii. W jednym scenariuszy bardziej przydają się czołgi, w innym artyleria, w jeszcze innym lotnictwo, albo spadochroniarze. W zależności czym w danej chwili dysponuje gracz (i jak to rozmieści), poziom trudności może się drastycznie zmieniać.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #33 : Luty 10, 2017, 11:14:02 »

22   MOSCOW

Szkoda że Patrioty i MLRS'y pojawiają się dopiero teraz, kiedy kampania się kończy.

Po doświadczeniach z poprzednich scenariuszy, myślałem, że w stolicy, to będzie nie tyle bicie głową w mur, co
w zbrojony beton, a tu okazało się nadspodziewanie łatwo. Z wyjątkiem czterech, czy pięciu czołgów i czterech
samolotów nie ruszyło się nic, więc wybierałem tylko kolejne cele i okładałem aż kurz leciał... Co prawda ten
atak samolotów kosztował mnie jednego Grummana Hawkeye, ale i tak był to samolot kupiny doraźnie, a poza tym -
przecież to ostatni scenariusz Smiley Potem tylko powrzucełem kawalerie powietrzną do opuszczonych (wymiecionych) VHeksów.

Koniec - na siedem kolejek przed BV

OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017)  *  AI: Default
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8b
Campaign: W83 RED MENACE v.4.0a,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   RED MENACE , #0 , Brilliant Victory , score:47
 2   PLUGGING THE GAP , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   ON THE MOVE , #2 , Brilliant Victory , score:49
 4   POLAND 1981 , #3 , Brilliant Victory , score:47
 5   POLAND PHASE II , #4 , Brilliant Victory , score:45
 6   FINLAND 1982 , #5 , Brilliant Victory , score:54
 7   FINLAND COUNTERATTACK , #6 , Brilliant Victory , score:57
 8   GROUNDHOG DAY , #7 , Brilliant Victory , score:48
 9   MOPPING UP , #8 , Brilliant Victory , score:57
10   KICKING IN THE DOOR , #9 , Brilliant Victory , score:54
11   MINSK , #10 , Brilliant Victory , score:48
12   MARCHING ORDERS , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   VITEBSK , #12 , Brilliant Victory , score:45
14   SMOLENSK , #13 , Brilliant Victory , score:48
15   STEP BY STEP , #14 , Brilliant Victory , score:45
16   HOLDING THE LINE , #15 , Brilliant Victory , score:68
17   OREL , #16 , Victory , score:25
18   SPEARHEAD , #17 , Brilliant Victory , score:52
19   NOVOGRAD , #18 , Brilliant Victory , score:48
20   ROAD TO MOSCOW , #19 , Brilliant Victory , score:50
21   SUBURBS! , #20 , Brilliant Victory , score:48
22   MOSCOW , #21 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 1106  *  Average: 50

..
Current scenario: MOSCOW,  VH prestige is 1560 ,  All map prestige is: 3840
Army cost: 54999 , Current prestige is 3446
Prestige available on map yet is 960 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 7980
V : Win , turn prestige: 7980
TV: Loss , turn prestige: 7980
Ls: Loss , turn prestige: 7980

Infantry
*  Air Cavalry 1980 ,  , 5 bars , 1348 exp , 16/13 , 26 kill ,  0 pp  [+30 exp]
*  Air Cavalry 1980 ,  , 5 bars , 983 exp , 17/12 , Bridging  , 22 kill ,  0 pp
*  Engineers 1980 , M54 ,  , 5 bars , 1091 exp , 16/12 , 24 kill ,  0 pp  [+38 exp]
 SF (Green Berets) 1980 , M151 MUTT [W] ,  , 3 bars , 314 exp , 12/10 , 13 kill ,  936 pp
 Air Cavalry 1980 ,  , 5 bars , 822 exp , 12/10 , Overwhelming Attack  , Special Munition, 17 kill ,  691 pp  [+88 exp]
 Bridging 1980 , M54 ,  , 0 bars , 6 exp , 10/10 , 0 kill ,  492 pp
 Air Cavalry 1980 ,  , 0 bars , 67 exp , 10/10 , 0 kill ,  576 pp

Tank 
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 3183 exp , 18/13 , Devastating Fire  , 124 kill ,  0 pp  [+160 exp]
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 1827 exp , 18/13 , 61 kill ,  0 pp  [+3 exp]
*  M1 Abrams ,  , 5 bars , 2097 exp , 18/13 , First Strike  , 88 kill ,  0 pp  [+1 exp]
 M1 Abrams ,  , 4 bars , 418 exp , 14/10 , 4 kill ,  1680 pp
 M1 Abrams ,  , 4 bars , 485 exp , 14/10 , 16 kill ,  1680 pp  [+32 exp]

Recon
*  M3 Bradley ,  , 5 bars , 1142 exp , 18/13 , Street Fighter  , 17 kill ,  0 pp  [+20 exp]
 AN/TPS Radar , M939 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , Recon, 0 kill ,  816 pp

Artillery
 M109A2 ,  , 5 bars , 811 exp , 15/10 , 8 kill ,  1314 pp  [+41 exp]
 M109A2 ,  , 5 bars , 1260 exp , 15/10 , Bridging  , 15 kill ,  1314 pp  [+56 exp]
*  MGM-52 Lance , M667 ,  , 5 bars , 1659 exp , 18/13 , Fire Discipline  , Support, 51 kill ,  0 pp  [+48 exp]
*  M270 MLRS ,  , 5 bars , 1586 exp , 17/12 , Combat Support  , Support, 17 kill ,  0 pp  [+62 exp]
 M109A2 ,  , 5 bars , 916 exp , 15/10 , 7 kill ,  1314 pp  [+26 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 5 bars , 951 exp , 15/10 , Determined Defense  , Support, 15 kill ,  2628 pp  [+40 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 5 bars , 735 exp , 15/10 , Support, 23 kill ,  2628 pp  [+73 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 5 bars , 1064 exp , 15/10 , Overwhelming Attack  , Support, 34 kill ,  2628 pp  [+84 exp]
 M107 ,  , 5 bars , 873 exp , 15/10 , 17 kill ,  1260 pp  [+78 exp]
 M109A2 ,  , 5 bars , 936 exp , 15/10 , Reconnaissance Movement  , 11 kill ,  1314 pp  [+88 exp]
 M109A2 ,  , 4 bars , 434 exp , 13/10 , 2 kill ,  1138 pp  [+109 exp]
 MGM-52 Lance , M667 ,  , 2 bars , 211 exp , 11/10 , Support, 5 kill ,  1927 pp  [+43 exp]
 M109A2 ,  , 1 bars , 163 exp , 11/10 , 0 kill ,  963 pp  [+46 exp]
 M270 MLRS ,  , 0 bars , 32 exp , 10/10 , Support, 1 kill ,  912 pp  [+32 exp]

Fighter
*  F/A-18 Hornet A ,  , 5 bars , 3742 exp , 17/12 , Aggressive Attack  , Special Munition, 59 kill ,  0 pp  [+187 exp]
 F/A-18 Hornet A ,  , 5 bars , 3116 exp , 10/10 , Devastating Fire  , Support, 68 kill ,  1500 pp  [+241 exp]
 F-15C ,  , 5 bars , 1564 exp , 14/10 , 34 kill ,  2200 pp  [+70 exp]
*  F-15C ,  , 5 bars , 1709 exp , 16/12 , 28 kill ,  0 pp  [+78 exp]
*  F-15C-II ,  , 5 bars , 1788 exp , 17/12 , 33 kill ,  0 pp  [+87 exp]
 F/A-18 Hornet A ,  , 5 bars , 2318 exp , 15/10 , Combat Support  , Special Munition, 28 kill ,  2250 pp  [+200 exp]
 F-15C ,  , 5 bars , 892 exp , 7/10 , 23 kill ,  1572 pp  [+33 exp]
 F/A-18 Hornet A ,  , 5 bars , 1309 exp , 15/10 , Battlefield Intelligence  , Special Munition, 20 kill ,  2250 pp  [+185 exp]
 F-15C ,  , 5 bars , 626 exp , 12/10 , 10 kill ,  1886 pp  [+47 exp]
+  F/A-18 Hornet A ,  , 5 bars , 625 exp , 15/10 , Special Munition, 11 kill ,  0 pp  [+113 exp]
 F-15C-II ,  , 0 bars , 28 exp , 10/10 , Air Defense, 2 kill ,  1596 pp  [+28 exp]

Tactical Bomber
 AH-1F Cobra ,  , 5 bars , 1264 exp , 15/10 , AntiTank, 31 kill ,  1566 pp  [+31 exp]
*  AH-1F Cobra ,  , 5 bars , 1978 exp , 16/12 , AntiTank, 29 kill ,  0 pp  [+59 exp]
*  A-10B Warthog ,  , 5 bars , 2505 exp , 17/13 , AntiTank, 32 kill ,  0 pp  [+41 exp]
 AC-130H Spectre ,  , 5 bars , 1265 exp , 15/10 , Special Munition, 16 kill ,  2232 pp  [+140 exp]
+  A-10B Warthog ,  , 5 bars , 1037 exp , 15/10 , AntiTank, 24 kill ,  0 pp  [+110 exp]
+  F-117 ,  , 3 bars , 387 exp , 12/10 , Special Munition, 3 kill ,  0 pp  [+136 exp]
 F-117 ,  , 1 bars , 174 exp , 10/10 , Special Munition, 2 kill ,  1992 pp  [+93 exp]
 Grumman E-2C Hawkeye ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , Recon, Air Defense, 0 kill ,  1392 pp

Level Bomber
 B-52G Stratofortress ,  , 5 bars , 1302 exp , 14/10 , Special Munition, 7 kill ,  4032 pp  [+102 exp]
 B-52G Stratofortress ,  , 5 bars , 605 exp , 15/10 , 1 kill ,  4320 pp  [+104 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:461  TNK:153  RCN:39   AT:39   FLAK:2    ATY:265  AD:182  FTR:62   TB:28     Total: 1231
Lost  : INF:18   TNK:3    RCN:2    AT:22   FLAK:1    ATY:8    AD:4    FTR:1    TB:1      Total: 60

BV 21
V   1
TV  0
L   0

                                                                        THE END
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #34 : Luty 10, 2017, 11:28:07 »

Podsumowanie - Kowdar prosił o wnioski, więc najpierw dla niego - może trochę zaskakujące ale....

Co zrobić z tą kampanią?  Nie zmieniać nic (!), bo w przeciwnym razie trzeba będzie zmienić WSZYSTKO.

Podstawowym problemem są mapy, które są (z wyjątkiem dwóch czy trzech) ewidentnie za małe do współczesnego sprzętu, który wali artylerią na 10 a rakietami na na 18 heksów, natomiast desant w helikopterach skacze na 15. Zatem - trzeba by zmienić prawie wszystkie mapy, to z kolei, spowoduje kompletną zmianę taktyki i przebiegu scenariusza, a jeśli teraz jeszcze zmienimy jednostki, bo te co są, wołają o pomstę do nieba - to co zostanie? Chyba same briefingi... Smiley

Tę kampanię trzeba praktycznie napisać od nowa. Dlatego polecam jak wyżej. W tym kształcie jaki ma odzwierciedla pewien sposób myślenia, który panował w świecie PG z 10 lat temu, i jest taką zabytkową perełką. Oczywiście nie ma nic wspólnego z realizmem, ale ma swój urok. Jak ktoś chce się zmierzyć z takim nieco topornym wyzwaniem - to czemu nie? Nawet te scenariusze, które wziąłem w dwie kolejki mogą być ciekawym poligonem i zawsze stanowić będą dylemat...

Dlatego wnioskuję jak wyżej.

PS - zawsze można dokończyć moją "Fuldę" , która dzieje się w tym samym czasie, prowadząc gracza do Związku Radzieckiego. Jakbyś Darek chciał, to udostępniam licencję na dokończenie. Smiley

Wynik 1106 + 100 = 1206

Zamykam - albo jeszcze nie, jakby były dalsze wnioski..... Smiley
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2017, 11:29:49 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #35 : Luty 11, 2017, 09:31:57 »

Statystyki kampanii (bez tych które wynikają z danych o podsumowaniu jednostek)
Gustliku, warto włączyć opcję w AAR.

A co do poprawek, to wnioski końcowe jak sam zagram od A do Z na zwykłe 100% (a teraz siedzę nad czymś innym i to trochę potrwa) - skłaniałbym się jeszcze może do wyłączenia helikopterów i transportów powietrznych - wówczas nie ma bata - trzeba będzie walczyć na ziemi, no i jednak pomanipulować przy okopaniu, tzn. części, nie wszystkim ustawić na 0 ...

Campaign: W83 RED MENACE v.4.0, * Player prestige modifier 300% * AI prestige modifier 100%
Campaign score: 1106 * Average: 50 SCEN: 22

**** Maks. i srednia ilosc zniszczonych jedn. wroga w kampanii przez wszystkie jednostki
----------------------------------------------------------------------------------------
TOTAL_KILL = 1231 unit
OVG_KILL = 58.6 unit SCEN = 21
#21 Killed: INF:461 TNK:153 RCN:39 AT:39 FLAK:2  ATY:265 AD:182 FTR:62 TB:28  Total: 1231 [+k 69]

**** Maks. ilosc zdobytych EXP w kampanii przez jedn., S_EXP_CAM oraz srednia exp S_EXP_CAM_AVG:
------------------------------------------------------------------------------------------------
#21 inf * Air Cavalry 1980 , , 5 bars , 1348 exp , 16/13 , 26 kill , 0 pp [+30 exp] AVG_EXP: 64.2
#21 tnk * M1 Abrams , , 5 bars , 3183 exp , 18/13 , Devastating Fire , 124 kill , 0 pp [+160 exp] AVG_EXP: 151.6
#21 rcn * M3 Bradley , , 5 bars , 1142 exp , 18/13 , Street Fighter , 17 kill , 0 pp [+20 exp] AVG_EXP: 54.4
#21 aty * MGM-52 Lance , M667 , , 5 bars , 1659 exp , 18/13 , Fire Discipline , Support, 51 kill , 0 pp [+48 exp] AVG_EXP: 79
#21 ftr * F/A-18 Hornet A , , 5 bars , 3742 exp , 17/12 , Aggressive Attack , Special Munition, 59 kill , 0 pp [+187 exp] AVG_EXP: 178.2
#21 tb * A-10B Warthog , , 5 bars , 2505 exp , 17/13 , AntiTank, 32 kill , 0 pp [+41 exp] AVG_EXP: 119.3
#21 lb B-52G Stratofortress , , 5 bars , 1302 exp , 14/10 , Special Munition, 7 kill , 4032 pp [+102 exp] AVG_EXP: 62

**** Maks. ilosc zniszczonych jedn. wroga w kampanii przez jedn., S_KILL_CAM oraz srednia na bitwe S_KILL_CAM_AVG:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#21 inf * Air Cavalry 1980 , , 5 bars , 1348 exp , 16/13 , 26 kill , 0 pp [+30 exp] AVG_KILL: 1.2
#21 tnk * M1 Abrams , , 5 bars , 3183 exp , 18/13 , Devastating Fire , 124 kill , 0 pp [+160 exp] AVG_KILL: 5.9
#21 rcn * M3 Bradley , , 5 bars , 1142 exp , 18/13 , Street Fighter , 17 kill , 0 pp [+20 exp] AVG_KILL: 0.8
#21 aty * MGM-52 Lance , M667 , , 5 bars , 1659 exp , 18/13 , Fire Discipline , Support, 51 kill , 0 pp [+48 exp] AVG_KILL: 2.4
#21 ftr F/A-18 Hornet A , , 5 bars , 3116 exp , 10/10 , Devastating Fire , Support, 68 kill , 1500 pp [+241 exp] AVG_KILL: 3.2
#21 tb * A-10B Warthog , , 5 bars , 2505 exp , 17/13 , AntiTank, 32 kill , 0 pp [+41 exp] AVG_KILL: 1.5
#21 lb B-52G Stratofortress , , 5 bars , 1302 exp , 14/10 , Special Munition, 7 kill , 4032 pp [+102 exp] AVG_KILL: 0.3

**** Maks. ilosc zdobytych EXP w bitwie przez jednostke, S_EXP_B:
-----------------------------------------------------------------------------------
#13 inf * Air Cavalry 1980 , , 5 bars , 946 exp , 13/13 , 13 kill , 0 pp [+206 exp]
#18 inf * Engineers 1980 , M54 , , 5 bars , 966 exp , 17/12 , 17 kill , 0 pp [+126 exp]
#18 inf * Air Cavalry 1980 , , 5 bars , 949 exp , 17/12 , Bridging , 20 kill , 0 pp [+124 exp]

#13 tnk * M1 Abrams , , 5 bars , 2247 exp , 18/13 , Devastating Fire , 93 kill , 0 pp [+291 exp]
#16 tnk * M1 Abrams , , 5 bars , 1638 exp , 18/13 , 54 kill , 0 pp [+240 exp]
#18 tnk * M1 Abrams , , 5 bars , 2762 exp , 18/13 , Devastating Fire , 111 kill , 0 pp [+231 exp]

#11 rcn * M3 Bradley , , 5 bars , 756 exp , 16/13 , Street Fighter , 13 kill , 0 pp [+95 exp]
#16 rcn * M3 Bradley , , 5 bars , 951 exp , 18/13 , Street Fighter , 15 kill , 0 pp [+87 exp]
#10 rcn * M3 Bradley , , 5 bars , 661 exp , 18/13 , Street Fighter , 12 kill , 0 pp [+71 exp]

#16 aty M109A2 , , 5 bars , 622 exp , 15/10 , Reconnaissance Movement , 2 kill , 1314 pp [+148 exp]
#11 aty M109A2 , , 5 bars , 539 exp , 15/10 , Determined Defense , 3 kill , 1314 pp [+128 exp]
#12 aty M109A2 , , 5 bars , 771 exp , 15/10 , Bridging , 11 kill , 1314 pp [+124 exp]

#4  ad + MIM-23B I-Hawk , M54 , , 0 bars , 15 exp , 10/10 , 0 kill , 0 pp [+15 exp]
#6  ad + MIM-23B I-Hawk , M54 , , 0 bars , 32 exp , 10/10 , 0 kill , 0 pp [+15 exp]
#6  ad + MIM-72G Chaparral , , 0 bars , 4 exp , 10/10 , 0 kill , 0 pp [+4 exp]

#10 ftr F-16A , , 5 bars , 1262 exp , 15/10 , Devastating Fire , Support, 30 kill , 1926 pp [+275 exp]
#4  ftr * F-16A , , 5 bars , 915 exp , 17/12 , Aggressive Attack , Special Munition, 8 kill , 0 pp [+272 exp]
#16 ftr F-16A , , 5 bars , 1642 exp , 15/10 , Combat Support , Special Munition, 18 kill , 1926 pp [+261 exp]

#10 tb * AH-1F Cobra , , 5 bars , 1129 exp , 17/12 , AntiTank, 8 kill , 0 pp [+211 exp]
#16 tb * A-10B Warthog , , 5 bars , 1995 exp , 18/13 , AntiTank, 23 kill , 0 pp [+209 exp]
#10 tb AH-1F Cobra , , 5 bars , 563 exp , 15/10 , AntiTank, 11 kill , 1566 pp [+190 exp]

#13 lb B-52G Stratofortress , , 5 bars , 671 exp , 15/10 , Special Munition, 3 kill , 4320 pp [+124 exp]
#20 lb B-52G Stratofortress , , 5 bars , 1200 exp , 15/10 , Special Munition, 7 kill , 4320 pp [+118 exp]
#20 lb B-52G Stratofortress , , 5 bars , 501 exp , 15/10 , 1 kill , 4320 pp [+114 exp]

**** Maks. ilosc zdobytych EXP w jednej bitwie przez wszystkie jednostki core
-----------------------------------------------------------------------------------
MAX_EXP_B =  exp, SCEN:


**** Maks. ilosc zniszczonych jedn. wroga w jednej bitwie przez wszystkie jednostki
-----------------------------------------------------------------------------------
MAX_KILL_B = 80 unit, SCEN: #15
#15 Killed: INF:317 TNK:117 RCN:27 AT:33 ATY:176 AD:124 FTR:49 TB:23  Total: 866 [+k 80]
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2017, 10:01:56 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #36 : Luty 11, 2017, 03:33:23 »

A co do poprawek, to wnioski końcowe jak sam zagram od A do Z na zwykłe 100% (a teraz siedzę nad czymś innym i to trochę potrwa) - skłaniałbym się jeszcze może do wyłączenia helikopterów i transportów powietrznych - wówczas nie ma bata - trzeba będzie walczyć na ziemi, no i jednak pomanipulować przy okopaniu, tzn. części, nie wszystkim ustawić na 0 ...
Myślę że co do działań powietrznych, to przydałoby się odpowiednio wzmocnić obronę plot.
Pracuje nad "szybką" poprawką (głównie dotyczy artylerii i ppanc), przy okazji mogę trochę podrasować SAM'y.
Obecnie są prawie bezużyteczne przeciwko myśliwcom. To by trochę ukróciło szaleństwa w powietrzu (szczególnie przy wyłączonym auto-uzupełnianiu), zwłaszcza ze Rosjanie mieli już wtedy ładny wybór zmechanizowanego sprzętu przeciwlotniczego.

Zastanawiam się tylko, czy iść bardziej w kierunku realistycznych wartości, czy bardziej w stronę mechaniki "nożyce-papier-kamień" w stylu PG2.
Przykładowo, w klasycznym podejściu działo przeciwlotnicze '8.8 FlaK 36'(AA=15) rozstrzeliwuje 'Spitfire IA' (GD=10), co niekoniecznie ma wiele wspólnego z realizmem, ale idealnie wpisuje się koncepcje PG2.
Przywykliśmy raczej do klasycznych wartości gdzie ciężkie działo AD zapewnia "skuteczną" ochronę przeciwko lotnictwu, a atak na pelotkę równa się ciężkim stratom.

Pytanie, czy nie należało by podobnego podejścia użyć dla kampanii współczesnych? Czyli zagwarantować najcięższym wyrzutniom SAM "skuteczne" (w stylu 88'tki) niszczenie lotnictwa nieprzyjaciela (równorzędnego czasowo)...;

Alternatywa, to stworzenie algorytmu porównującego (wybrane) parametry danego myśliwca/rakiety, i na tej podstawie określanie parametrów efilowych. Przy czym istnieje ryzyko ze taki system utrzyma obecną niską "efektywność" systemów przeciwlotniczych (szczególnie dla systemów zimno-wojennych).

Co do okopania, to przy defensywnych ustawieniach scenariuszy może nie wystarczyć. Optymalnie byłoby wybrane jednostki przestawić w tryb agresywny.

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #37 : Luty 11, 2017, 04:20:52 »

Podsumowanie - Kowdar prosił o wnioski, więc najpierw dla niego - może trochę zaskakujące ale....

Co zrobić z tą kampanią?  Nie zmieniać nic (!), bo w przeciwnym razie trzeba będzie zmienić WSZYSTKO.

Podstawowym problemem są mapy, które są (z wyjątkiem dwóch czy trzech) ewidentnie za małe do współczesnego sprzętu, który wali artylerią na 10 a rakietami na na 18 heksów, natomiast desant w helikopterach skacze na 15. Zatem - trzeba by zmienić prawie wszystkie mapy, to z kolei, spowoduje kompletną zmianę taktyki i przebiegu scenariusza, a jeśli teraz jeszcze zmienimy jednostki, bo te co są, wołają o pomstę do nieba - to co zostanie? Chyba same briefingi... Smiley

Tę kampanię trzeba praktycznie napisać od nowa. Dlatego polecam jak wyżej. W tym kształcie jaki ma odzwierciedla pewien sposób myślenia, który panował w świecie PG z 10 lat temu, i jest taką zabytkową perełką. Oczywiście nie ma nic wspólnego z realizmem, ale ma swój urok. Jak ktoś chce się zmierzyć z takim nieco topornym wyzwaniem - to czemu nie? Nawet te scenariusze, które wziąłem w dwie kolejki mogą być ciekawym poligonem i zawsze stanowić będą dylemat...

Zamykam - albo jeszcze nie, jakby były dalsze wnioski..... Smiley
Moje wnioski są podobne Smiley.
W większości scenariuszy oprócz dwóch pierwszych (są chyba najciekawsze)-plan "gry" jest podobny:
Wykrycie obrony pelot. -jej zniszczenie atakiem Lanc.
Lotnictwo niszczy radzieckie siły powietrzne a następnie wraz artylerią rakietową zmiatamy artylerię wroga.
Później w zależności od scenariusza albo niszczymy Warthogami siły pancerne ZSRR (albo od razu zmiękczamy piechotę)
Ewentualnie kiedy stanowiska artylerii są bliżej po wstępnym jej nadgryzieniu wraz z osłaniającą piechotą rozjeżdżamy Abramsami Grin.

Co do broni pelot -może ewentualnie dodać im amunicji- zamiast 2-3/4 sztuki i wzmocnić im atak (niektórym dodać dodatek Support).
Można też dodać do zestawu Kubów  jakąś wyrzutnię o większym zasięgu lub zamienić jeden Kub.
Zróżnicować/dodać artylerię (wzmocnić wspierającą i dołożyć z większym zasięgiem/donośnością)
Dodać lub/i przyspieszyć kontratak silniejszymi jednostkami pancernymi w osłonie zmechanizowanych jednostek pelot i artylerii wspierającej.
Jednostką rozpoznawczym lądowym i lotniczym dać dodatki Recon.
Dodać w niektórych scenariuszach atak na tyły oddziałów dywersyjnych Specnazu/desant spadochroniarzy/sabotażystów/rewolucjonistów itp Grin.
Dodać Amerykanom jednostkę dowódczą, która musi przetrwać w każdym scenariuszu Grin.
Części jednostek dać po określonej ilości kolejek polecenie ataku/zachowań agresywnych.

Tą kampanie należało by w większości "przesadzić" na większe mapy Grin a to rzeczywiście nie ma chyba większego sensu
-za dużo pracy (we współczesnych kampaniach  większości scenariuszy powinna być na dużych mapach Smiley)
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2017, 04:39:21 wysłane przez Mario » Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #38 : Luty 11, 2017, 04:45:03 »


A co do poprawek, to wnioski końcowe jak sam zagram od A do Z na zwykłe 100% (a teraz siedzę nad czymś innym i to trochę potrwa) - skłaniałbym się jeszcze może do wyłączenia helikopterów i transportów powietrznych - wówczas nie ma bata - trzeba będzie walczyć na ziemi, no i jednak pomanipulować przy okopaniu, tzn. części, nie wszystkim ustawić na 0 ...

Ja gram na 100% wnioski napisałem wcześniej Smiley.
Co do wyłączenie helikopterów i transportów powietrznych- moim zdaniem to zły pomysł (we współczesnych kampaniach możliwość transportu helikopterowego w jednostkach specjalnych to powinien być standard).
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #39 : Luty 11, 2017, 06:26:38 »

Cytuj
Pracuje nad "szybką" poprawką (głównie dotyczy artylerii i ppanc), przy okazji mogę trochę podrasować SAM'y.
Obecnie są prawie bezużyteczne przeciwko myśliwcom. To by trochę ukróciło szaleństwa w powietrzu

Momencik.... Nawet tak jak jest teraz, SAM,y są bardzo skuteczne przeciwko samolotom śmigłowym, a na tym etapie jest ich wciąż dużo - oraz przeciwko helikopterom i A-10. Nie jest więc tak, że nic nie znaczą.

Po drugie w kampanii użyte są prawie wyłącznie Kub'y i lżejsze. Nie ma śladu Krugów, New, czy czegoś takiego - nawet w Moskwie. Zanim więc zaczniemy dłubać przy statystykach - spróbujmy przy składzie armii. 
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #40 : Luty 11, 2017, 07:14:32 »

Cytuj
Pracuje nad "szybką" poprawką (głównie dotyczy artylerii i ppanc), przy okazji mogę trochę podrasować SAM'y.
Obecnie są prawie bezużyteczne przeciwko myśliwcom. To by trochę ukróciło szaleństwa w powietrzu

Momencik.... Nawet tak jak jest teraz, SAM,y są bardzo skuteczne przeciwko samolotom śmigłowym, a na tym etapie jest ich wciąż dużo - oraz przeciwko helikopterom i A-10. Nie jest więc tak, że nic nie znaczą.

Po drugie w kampanii użyte są prawie wyłącznie Kub'y i lżejsze. Nie ma śladu Krugów, New, czy czegoś takiego - nawet w Moskwie. Zanim więc zaczniemy dłubać przy statystykach - spróbujmy przy składzie armii. 
Niewielkie podrasowanie chyba nie zaszkodzi  Grin a  rzeczywiście  sprzęt jest mało urozmaicony Grin brakuje w latach 80 min. :
9K37 Buk,S-200 Dubna,S-300P a z zestawów artyleryjsko- rakietowych: BM-27 Uragan, BM-30 Smiercz, TOS-1  i kilku innych.
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #41 : Luty 11, 2017, 07:23:10 »

Momencik.... Nawet tak jak jest teraz, SAM,y są bardzo skuteczne przeciwko samolotom śmigłowym, a na tym etapie jest ich wciąż dużo - oraz przeciwko helikopterom i A-10. Nie jest więc tak, że nic nie znaczą.

Po drugie w kampanii użyte są prawie wyłącznie Kub'y i lżejsze. Nie ma śladu Krugów, New, czy czegoś takiego - nawet w Moskwie. Zanim więc zaczniemy dłubać przy statystykach - spróbujmy przy składzie armii.
To dyskusyjne...;
W tej chwili F-16A ma GD=35, podczas gdy Kub ma AA=19, Buk AA=21, Krug AA=26,  S-200V ma AA=28.
Trudność rzutu waha się od (-16) dla Kuba do (-7) dla Vegi.
Bez-belkowa Vega przy 19 na kości nie jest w stanie nawet stłumić F-16, nie mówiąc o trafieniu.
W pojedynku pięcio-belkowej S-200V z "zielonym" F-16A (trudność=-2), teoretycznie możliwe jest trafienie przy 17 na kości (czyli w 4 przypadkach na 20).
Gorszych wyrzutni nie warto nawet porównywać, ich trafienia opierają się wyłącznie na krytykach.

W efekcie niezależnie jakie wyrzutnie (nawet maksymalnie doświadczone) ustawisz, trzy-belkowy F-16 oberwie co najwyżej krytykiem.

Nie twierdze, że SAMy powinny od razu rozstrzeliwać myśliwce, ale chyba racjonalne byłoby gdyby najlepsza dostępna wyrzutnia była w stanie choćby uszkodzić równorzędne czasowo (i podobnie doświadczone) myśliwce.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #42 : Luty 11, 2017, 08:31:29 »

Chodzi o to, że jeśli będzie w stanie poważniej uszkadzać myśliwce, to będzie wręcz zabójcza dla śmigłowców - a to wcale nie jest takie oczywiste. Niektóre nawet nie powinny strzelać do śmigłowców, no ale nie stworzymy im osobnych warunków celowania.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #43 : Luty 11, 2017, 09:02:32 »

Tak sobie jeszcze przypominam wszystkie pomysły jakie miałem w kwestii relacji: obrona plot - samoloty

- zmiana AD jako typu celu z "hard" na "soft". Ostatecznie, nawet jeśli sam pojazd był opancerzony, to wyrzutnia z rakietami
jest przecież dość wrażliwym elementem - a jej zniszczenie wystarczy.

- obniżenie mobilności - kilka zestawów plus centrum radiolokacyjne to jest małe miasteczko i szybkość pojedynczego pojazdu nie może być wyznacznikiem szybkości przemieszczania się całości.

- obniżenie GD - Kubom wystarczyło zniszczyć samochód z anteną, a sześć okolicznych zestawów stawało się bezużyteczne.

- wprowadzenie (jakimś cudem) zjawiska: "wild veasel" - jako swego rodzaju "counterbaterry fire" w stosunku do AD, albo bonusa (kupowanego dodatku) do ataku na klasę AD. Ewentualnie - najbardziej prymitywna symulacja - poprzez podniesienie samolotom przeciw-AD - ataku na cele miękkie, przy wcześniejszej zmianie AD z celów "hard" na "soft".

Po zastosowaniu któregoś z powyższych, lub kombinacji powyższych, "disadvantages" - można znacznie podnieść siłę AD, a jednocześnie będzie sposób żeby sobie z nimi poradzić.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #44 : Luty 11, 2017, 09:58:10 »

Chodzi o to, że jeśli będzie w stanie poważniej uszkadzać myśliwce, to będzie wręcz zabójcza dla śmigłowców - a to wcale nie jest takie oczywiste. Niektóre nawet nie powinny strzelać do śmigłowców, no ale nie stworzymy im osobnych warunków celowania.
To zależy.
Przykładowo 'AH-1E Cobra' ma tylko GD=15, więc czy S-200V ma AA=28 (trudność=+13), czy AA=35(trudność=+20) to  tak naprawdę niewiele zmienia, bo w obu przypadkach straty będą potężne.
Nie mówiąc już o tym, że to tylko opóźnianie nieuniknionego, bo w "Delcie" pojawiają  się S-300/400 ( AA=32/34) a śmigłowce są niewiele odporniejsze.

Rozumiem kwestie śmigłowców, ale sytuacja z myśliwcami też jest daleka od ideału...;
Obrona plot (przeciwko myśliwcom) w tym momencie praktycznie nie istnieje.
Kowdar pisał ostatnio o kampanii Izraelskiej, a ja niespecjalnie wyobrażam sobie na przykład sensowną wojnę Jom Kippur, gdy egipskie Kuby nie będą w stanie drasnąć izraelskich Phantom'ów... ;


Być może trzeba by podejść do sprawy inaczej.

Obrona GD śmigłowców raczej powinna pozostać niezmieniona, ponieważ powinny pozostać wrażliwe na lufową artylerie plot. Czyli mniej więcej w obecnym przedziale 10-20GD.

W takim razie, pozostaje zmniejszyć obronę myśliwców, by mieściły się w przedziale 20-30GD.
Wtedy wyrzutnie SAM można by pozostawić na bieżącym poziomie, lub ewentualnie lekko przeskalować .
Taki system nie będzie zbyt precyzyjny, ale powinien istotnie zwiększyć funkcjonalność wyrzutni SAM (przeciwko myśliwcom) .

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.127 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.015s, 1q)