Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 06:11:19 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Waldzios - G42 RED TIDE RISING na 100%  (Przeczytany 19732 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« : Luty 19, 2017, 08:17:03 »

Prawie zapomniałem o tej kampanii.
Zamierzałem przetestować ostatnie "szybkie" poprawki grając po raz kolejny w Deltę (niespecjalnie miałem na to ochotę), ale przypomniałem sobie o tej kampanii (rozgrywa się w podobnym okresie).

Na razie, optymistycznie zacząłem grać rankingowo, ale jeśli w trakcie pojawią się problemu i wprowadzę jakieś poważne poprawki do efila, to ewentualnie przeniosę wątek do działu testowego.

No to zaczynamy:

1. X-Day


OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\EFILE_OGN_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8e
Campaign: G42 RED TIDE RISING  ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   X-Day  , #0 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 62  *  Average: 62

..
Current scenario: X-Day ,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 0 , Current prestige is 190
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, Total Eclipse , cap disabled, 8 turns prestige: 30
if V : +600, Total Eclipse , cap disabled, 11 turns prestige: 30
if TV: +300, Total Eclipse , cap disabled, 14 turns prestige: 30
Ls: Loss , turn prestige: 30

Piechota
*  National Guard 2010 , M998 Humvee [W] , I/121/48BCT , 0 bars , 58 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:001  [+8 exp]
*  National Guard 2010 , II/121/48BCT , 0 bars , 62 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+12 exp]

Czołg
*  M2A3 Bradley (Planes:0/1), II/121/48BCT , 0 bars , 50 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:016

Artyleria
*  M109A6 Paladin , I/118/48BCT , 0 bars , 80 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:003  [+30 exp]

Obrona plot.
*  AN/TWQ-1 Avenger , I/108/48BCT , 0 bars , 60 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:004  [+10 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:3    AT:1    TB:1      Total: 5
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   2 Units *  0 Leaders      Total :    120 exp,      3 kill,      0 pp    Average:     60 exp,      2 kill,      0 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     50 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     50 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     80 exp,      1 kill,      0 pp    Average:     80 exp,      1 kill,      0 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :     60 exp,      1 kill,      0 pp    Average:     60 exp,      1 kill,      0 pp
* Summary:     *   5 Units *  0 Leaders      Total :    310 exp,      5 kill,      0 pp    Average:     62 exp,      1 kill,      0 pp


Player 1  USA   has 6 units total (core+aux):
Piechota :  3
Czołg :  1
Artyleria :  1
Obrona plot. :  1

Player 2  Rosja   has 5 units total (core+aux):
Piechota :  1
Fortyfikacje :  3
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Za pierwszym razem zagrałem zbyt ostrożnie.
Na widok atakujących VH jednostek wroga, zacząłem się cofać. Nie zdawałem sobie sprawy jak odporna na ziemi potrafi być rosyjska piechota (w Delcie w momencie pojawienia się Rosjan mam już silne lotnictwo).
W efekcie walki mocno się przeciągnęły i zabrakło mi dwóch tur do BV.

W kolejnym podejściu stwierdziłem, że mozolna walka z piechotą nie ma sensu i nastawiłem się na pułapki.
Ze Spetsnazem się nie udało (jest odporny na zaskoczenie), ale pozostałe atakujące jednostki bardzo chętnie nadziewały się na moją piechotę. To pozwoliło oszczędzić sporo czasu.

Wydawało mi się, że problem będzie stanowił helikopter.
Na trasie lotu, ustawiłem Avenger'a, ale śmigłowiec dzięki ruchowi fazowemu skutecznie uniknął pułapki. 
Już myślałem, że będzie z nim kłopot, ale helikopter po doleceniu do pustego VH zawrócił tą samą drogą i skończył ruch heks od pelotki. Zginął rozstrzelany w kolejnej turze.


Rajd do punktowanych hex'ów (5 tura):
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #1 : Luty 19, 2017, 09:39:20 »

Właśnie miałem zaproponować tą kampanie do testów Grin
Ostatnio trochę słabo u mnie z czasem Smiley ale postaram się zagrać i swoje wnioski przedstawiać w dziale kampanie testowe.
Mam zamiar kupować różnorodne jednostki (nie konieczne te wypasione Grin, szczególne sporo różnorodnych jednostek pepanc.)
Choć nie wiem czy długo będę się w stanie opierać najnowszym wynalazkom wuja Sama Grin
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2 : Luty 20, 2017, 12:04:16 »

2. Total Eclipse

Odesłałem gwardie narodową do domów i zatrudniłem profesjonalistów.

Zakupy:
- 2 x Rangers 2010;
- Stryker DVH;
- M1134 ATGM;
- M777A2;
- NASAMS;


OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8e
Campaign: G42 RED TIDE RISING  ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   X-Day  , #0 , Brilliant Victory , score:62
 2   Total Eclipse , #1 , Brilliant Victory , score:68
--
Campaign score: 130  *  Average: 65

..
Current scenario: Total Eclipse,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 280
Army cost: 4092 , Current prestige is 327
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 4
AI stance is Aggressive
if BV: +1100, On the Border , cap disabled, 10 turns prestige: 45
if V : +600, On the Border , cap disabled, 13 turns prestige: 45
if TV: +300, On the Border , cap disabled, 16 turns prestige: 45
Ls: Loss , turn prestige: 45

Piechota
 Rangers 2010 , M998 Humvee [W] ,  , 0 bars , 90 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 708 pp - U:004  [+20 exp]
 Rangers 2010 , M998 Humvee [W] ,  , 0 bars , 73 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 708 pp - U:005  [+3 exp]
*  Infantry 2010 , M939 ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:018

Rozpoznanie
 Stryker DVH ,  , 0 bars , 85 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 456 pp - U:017  [+15 exp]

Artyleria ppanc.
 M1134 ATGM ,  , 0 bars , 82 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 516 pp - U:002  [+12 exp]

Artyleria
 M777A2 , M939 ,  , 0 bars , 98 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 600 pp - U:003  [+28 exp]

Obrona plot.
 NASAMS ,  , 0 bars , 75 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 1104 pp - U:001  [+5 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:8    RCN:1    AT:1    FORT:1    TB:2      Total: 13
Lost  :   Total: 0

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  0 Leaders      Total :    233 exp,      3 kill,   1416 pp    Average:     78 exp,      1 kill,    472 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     85 exp,      0 kill,    456 pp    Average:     85 exp,      0 kill,    456 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :     82 exp,      2 kill,    516 pp    Average:     82 exp,      2 kill,    516 pp
Artyleria      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     98 exp,      1 kill,    600 pp    Average:     98 exp,      1 kill,    600 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :     75 exp,      0 kill,   1104 pp    Average:     75 exp,      0 kill,   1104 pp
* Summary:     *   7 Units *  0 Leaders      Total :    573 exp,      6 kill,   4092 pp    Average:     82 exp,      1 kill,    585 pp


Player 1  USA   has 8 units total (core+aux):
Piechota :  4
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  1
Obrona plot. :  1

Player 2  Rosja   has 2 units total (core+aux):
Fortyfikacje :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Poszło szybko i sprawnie.
Przy szturmie centralnego VH lekko oberwała jednostka AUX,  jednostki CORE  bez strat własnych. Rangersi atakowali tylko cele stłumione przez artylerię.


Pozycje wyjściowe (2 tura):
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Luty 20, 2017, 10:04:32 »

 Offtopic

No jak mi Irańczycy pieprznęli z Kuba, to z 10 lecącej Delty został 1.

Jest moc....  Huh?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #4 : Luty 20, 2017, 05:22:24 »

3. On the Border

Zakupy:
- M777A2;
- F-16 Block52;

Dwa kierunku natarcia, więc odpowiednie zakupy by wzmocnić południowy odcinek..
F-16 jako obrona przeciwlotnicza, haubica M777 by zapewnić wsparcie artyleryjskie.


OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8e
Campaign: G42 RED TIDE RISING  ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   X-Day  , #0 , Brilliant Victory , score:62
 2   Total Eclipse , #1 , Brilliant Victory , score:68
 3   On the Border , #2 , Brilliant Victory , score:68
--
Campaign score: 198  *  Average: 66

..
Current scenario: On the Border,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 5996 , Current prestige is 493
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +1200, Tennessee River , cap disabled, 14 turns prestige: 110
if V : +650, Tennessee River , cap disabled, 14 turns prestige: 110
if TV: +300, Tennessee River , cap disabled, 14 turns prestige: 110
Ls: Loss , turn prestige: 110

Piechota
 Rangers 2010 , M998 Humvee [W] ,  , 1 bars , 130 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 708 pp - U:004  [+40 exp]
 Rangers 2010 , M998 Humvee [W] ,  , 1 bars , 102 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 708 pp - U:005  [+29 exp]

Rozpoznanie
 Stryker DVH ,  , 1 bars , 108 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 2 kill , 456 pp - U:006  [+23 exp]

Artyleria ppanc.
 M1134 ATGM ,  , 1 bars , 105 exp , USA , 9/10 , 3 kill , 464 pp - U:002  [+23 exp]

Artyleria
 M777A2 , M939 ,  , 1 bars , 124 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 600 pp - U:003  [+26 exp]
 M777A2 , M939 ,  , 0 bars , 97 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 600 pp - U:007  [+37 exp]

Obrona plot.
 NASAMS ,  , 1 bars , 103 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 1104 pp - U:001  [+28 exp]

Myśliwiec
 F-16 Block52 ,  , 1 bars , 121 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 1356 pp - U:026  [+61 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:15   RCN:2    AT:1    FORT:2    ATY:3    FTR:1    TB:4      Total: 28
Lost  :   Total: 0

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   2 Units *  0 Leaders      Total :    232 exp,      7 kill,   1416 pp    Average:    116 exp,      4 kill,    708 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    108 exp,      2 kill,    456 pp    Average:    108 exp,      2 kill,    456 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    105 exp,      3 kill,    464 pp    Average:    105 exp,      3 kill,    464 pp
Artyleria      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    221 exp,      4 kill,   1200 pp    Average:    111 exp,      2 kill,    600 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    103 exp,      0 kill,   1104 pp    Average:    103 exp,      0 kill,   1104 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    121 exp,      5 kill,   1356 pp    Average:    121 exp,      5 kill,   1356 pp
* Summary:     *   8 Units *  1 Leaders      Total :    890 exp,     21 kill,   5996 pp    Average:    111 exp,      3 kill,    750 pp


Player 1  USA   has 11 units total (core+aux):
Piechota :  3
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  2
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Na południu operował oddział Rangersów, wsparty przez nowo zakupioną haubice i myśliwiec. Reszta oddziałów atakowała od północy.

Mogło pójść szybciej, ale marsz południowej grupy przez kilka tur skutecznie powstrzymywał pojedynczy oddział piechoty inżynieryjnej (z leaderem). Nawet trwale stłumieni przez M777A2 i regularnie ostrzeliwani przez F-16, byli niezwykle trudnym przeciwnikiem dla oddziału Rangersów.


Kontakt z wrogiem (2 tura):

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #5 : Luty 20, 2017, 05:36:29 »

4. Tennessee River

Zakupy:
- F-15E AESA Strike Eagle (zamiana za F-16 Block52);
- A-10C HMIT Warthog;
- Bridgelayer (na czas misji);


OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8e
Campaign: G42 RED TIDE RISING  ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   X-Day  , #0 , Brilliant Victory , score:62
 2   Total Eclipse , #1 , Brilliant Victory , score:68
 3   On the Border , #2 , Brilliant Victory , score:68
 4   Tennessee River , #3 , Brilliant Victory , score:67
--
Campaign score: 265  *  Average: 66

..
Current scenario: Tennessee River,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 7585 , Current prestige is 464
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Aggressive
if BV: +1300, Oak Ridge , cap disabled, 12 turns prestige: 120
if V : +650, Oak Ridge , cap disabled, 15 turns prestige: 120
if TV: +300, Oak Ridge , cap disabled, 18 turns prestige: 120
Ls: Loss , turn prestige: 120

Piechota
 Rangers 2010 , M998 Humvee [W] ,  , 1 bars , 163 exp , USA , 10/10 , 8 kill , 708 pp - U:004  [+33 exp]
 Rangers 2010 , M998 Humvee [W] ,  , 1 bars , 124 exp , USA , 9/10 , 4 kill , 637 pp - U:005  [+22 exp]

Czołg
 Bridgelayer ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 444 pp - U:035

Rozpoznanie
 Stryker DVH ,  , 1 bars , 123 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 2 kill , 456 pp - U:006  [+15 exp]

Artyleria ppanc.
 M1134 ATGM ,  , 1 bars , 107 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 516 pp - U:002  [+2 exp]

Artyleria
 M777A2 , M939 ,  , 1 bars , 167 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 600 pp - U:003  [+43 exp]
 M777A2 , M939 ,  , 1 bars , 116 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 600 pp - U:007  [+19 exp]

Obrona plot.
 NASAMS ,  , 1 bars , 145 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 1104 pp - U:001  [+42 exp]

Myśliwiec
 F-15E AESA Strike Eagle ,  , 0 bars , 98 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 1692 pp - U:008  [+28 exp]
*  F-15E Strike Eagle ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:037

Bomb. taktyczny
 A-10C HMIT Warthog ,  , 1 bars , 116 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , 3 kill , 828 pp - U:036  [+46 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:25   RCN:3    AT:3    FORT:2    ATY:4    FTR:2    TB:4      Total: 43
Lost  :   Total: 0

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   2 Units *  0 Leaders      Total :    287 exp,     12 kill,   1345 pp    Average:    144 exp,      6 kill,    673 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     70 exp,      0 kill,    444 pp    Average:     70 exp,      0 kill,    444 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    123 exp,      2 kill,    456 pp    Average:    123 exp,      2 kill,    456 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    107 exp,      4 kill,    516 pp    Average:    107 exp,      4 kill,    516 pp
Artyleria      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    283 exp,      6 kill,   1200 pp    Average:    142 exp,      3 kill,    600 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    145 exp,      1 kill,   1104 pp    Average:    145 exp,      1 kill,   1104 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    168 exp,      1 kill,   1692 pp    Average:     84 exp,      1 kill,    846 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    116 exp,      3 kill,    828 pp    Average:    116 exp,      3 kill,    828 pp
* Summary:     *  11 Units *  2 Leaders      Total :   1299 exp,     29 kill,   7585 pp    Average:    118 exp,      3 kill,    690 pp


Player 1  USA   has 20 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  6
Artyleria :  2
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Rosja   has 2 units total (core+aux):
Fortyfikacje :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Przeprawiłem się przez rzekę i ruszyłem na północ.
Ponownie rozdzieliłem armię na dwie grupy.
Jeden oddział Rangersów, wsparty haubicą i lotnictwem ruszył na odsiecz północnego VH.
Główne siły, pod osłoną pelotki nacierały  wzdłuż wschodniej krawędzi mapy.
Poszło sprawnie i szybko. Udało się uniknąć istotnych strat.


Przeprawa (2 tura).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #6 : Luty 21, 2017, 01:41:58 »

5. Oak Ridge

Zakupy:
- F-22 Raptor (zamiana za F-15E AESA Strike Eagle);
- MQ-9 Reaper;
- Rangers 2010;
- M777A2;
- NASAMS;

Zamieniłem dwa F-15 na jednego F-22 (prestiżu zostało na Reaper'a), ale nie jestem do końca pewien czy to dobry wybór.
Z jednej strony ma dodatkowy heks zasięgu, więc jeśli wszystko pójdzie dobrze to dysponuje olbrzymią przewagą.
Z drugiej, jest diabelnie drogi (232pp za 1sp) i w przypadku jakichkolwiek strat, będzie mnie sporo kosztował.

Poza tym, zaczynam tworzyć trzecią grupę bojową, czyli: Rangers + M777A2+ NASAMS.

Polubiłem NASAMS'y. Mimo że mają o wiele gorszy zasięg niż Patriot'y to sprawdzają się całkiem nieźle.
Stosunkowo krótki zasięg (8 heksów) ma istotne zalety, jednostka nie strzela przez pół mapy, więc można łatwiej kontrolować amunicje (jednostka broni tylko własnego sektora).


OpenGen 0.90.57.2 * (20 Feb 2017)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8f
Campaign: G42 RED TIDE RISING  ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   X-Day  , #0 , Brilliant Victory , score:62
 2   Total Eclipse , #1 , Brilliant Victory , score:68
 3   On the Border , #2 , Brilliant Victory , score:68
 4   Tennessee River , #3 , Brilliant Victory , score:67
 5   Oak Ridge , #4 , Brilliant Victory , score:67
--
Campaign score: 332  *  Average: 66

..
Current scenario: Oak Ridge,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 400
Army cost: 10992 , Current prestige is 571
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive
if BV: +1400, Fort Bragg , cap disabled, 12 turns prestige: 180
if V : +700, Fort Bragg , cap disabled, 15 turns prestige: 225
if TV: +300, Fort Bragg , cap disabled, 18 turns prestige: 240
Ls: Loss , turn prestige: 240

Piechota
 Rangers 2010 , M998 Humvee [W] ,  , 1 bars , 185 exp , USA , 10/10 , 10 kill , 708 pp - U:004  [+22 exp]
 Rangers 2010 , M998 Humvee [W] ,  , 1 bars , 140 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 708 pp - U:005  [+16 exp]
 Rangers 2010 , M998 Humvee [W] ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 708 pp - U:009

Rozpoznanie
 Stryker DVH ,  , 1 bars , 123 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 2 kill , 456 pp - U:006

Artyleria ppanc.
 M1134 ATGM ,  , 1 bars , 120 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 516 pp - U:002  [+13 exp]

Artyleria
 M777A2 , M939 ,  , 2 bars , 205 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 600 pp - U:003  [+38 exp]
 M777A2 , M939 ,  , 1 bars , 145 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 600 pp - U:007  [+29 exp]
 M777A2 , M939 ,  , 1 bars , 105 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 600 pp - U:011  [+35 exp]

Obrona plot.
 NASAMS ,  , 1 bars , 154 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 1104 pp - U:001  [+9 exp]
 NASAMS ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 1104 pp - U:028

Myśliwiec
 F-22 Raptor ,  , 1 bars , 155 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 2328 pp - U:008  [+85 exp]

Bomb. taktyczny
 A-10C HMIT Warthog ,  , 1 bars , 196 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , 5 kill , 828 pp - U:010  [+80 exp]
 MQ-9 Reaper ,  , 1 bars , 127 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 732 pp - U:029  [+57 exp]
*  AH-64A Apache ,  , 1 bars , 130 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:030

Player 1 : USA
Killed: INF:32   TNK:1    RCN:3    AT:5    FORT:3    ATY:6    AD:1    FTR:3    TB:4      Total: 58
Lost  :   Total: 0

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  0 Leaders      Total :    395 exp,     17 kill,   2124 pp    Average:    132 exp,      6 kill,    708 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    123 exp,      2 kill,    456 pp    Average:    123 exp,      2 kill,    456 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    120 exp,      5 kill,    516 pp    Average:    120 exp,      5 kill,    516 pp
Artyleria      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    455 exp,      9 kill,   1800 pp    Average:    152 exp,      3 kill,    600 pp
Obrona plot.   *   2 Units *  0 Leaders      Total :    224 exp,      2 kill,   2208 pp    Average:    112 exp,      1 kill,   1104 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    155 exp,      1 kill,   2328 pp    Average:    155 exp,      1 kill,   2328 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  1 Leaders      Total :    453 exp,      7 kill,   1560 pp    Average:    151 exp,      2 kill,    520 pp
* Summary:     *  14 Units *  2 Leaders      Total :   1925 exp,     43 kill,  10992 pp    Average:    138 exp,      3 kill,    785 pp


Player 1  USA   has 14 units total (core+aux):
Piechota :  3
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  3
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Rosja   has 1 units total (core+aux):
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Scenariusz zaczynamy bez lotniska, więc istotna jest obrona przeciwlotnicza.
Po opanowaniu lotniska, reszta scenariusza w zasadzie bezproblemowa. Artyleria tłumiła cele, a piechota je dobijała.

Ponownie, jedyny istotny problem sprawiała piechota z leaderami, w następnym scenariuszu bezwzględnie zainwestuje w MLRS'y.


Rajd w kierunku lotniska (2 tura):
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #7 : Luty 22, 2017, 06:31:35 »

6. Fort Bragg

Zakupy:
- Air Cavalry 2010 (dostępny transport śmigłowcowy);
- M1134 ATGM;
- 2x M270 MLRS;

MLRS'y mają służyć do eksterminacji piechoty, więc celowo kupiłem wyrzutnie w starszej (krótszy zasięg), ale potężniejszej wersji.


OpenGen 0.90.57.3 * (21 Feb 2017)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8f
Campaign: G42 RED TIDE RISING  ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   X-Day  , #0 , Brilliant Victory , score:62
 2   Total Eclipse , #1 , Brilliant Victory , score:68
 3   On the Border , #2 , Brilliant Victory , score:68
 4   Tennessee River , #3 , Brilliant Victory , score:67
 5   Oak Ridge , #4 , Brilliant Victory , score:67
 6   Fort Bragg , #5 , Brilliant Victory , score:64
--
Campaign score: 396  *  Average: 66

..
Current scenario: Fort Bragg,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 13956 , Current prestige is 790
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, Virginia , cap disabled, 12 turns prestige: 185
if V : +750, Virginia , cap disabled, 15 turns prestige: 185
if TV: +300, Virginia , cap disabled, 19 turns prestige: 185
Ls: Loss , turn prestige: 185

Piechota
 Rangers 2010 , M998 Humvee [W] ,  , 2 bars , 209 exp , USA , 10/10 , 13 kill , 708 pp - U:004  [+24 exp]
 Rangers 2010 , M998 Humvee [W] ,  , 1 bars , 154 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 708 pp - U:005  [+14 exp]
 Rangers 2010 , M998 Humvee [W] ,  , 0 bars , 94 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 708 pp - U:009  [+24 exp]
*  Marine Eng. 2010 , M939 ,  , 2 bars , 270 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:047
 Air Cavalry 2010 ,  , 0 bars , 90 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 624 pp - U:050  [+20 exp]
*  Delta 2010 ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:053

Rozpoznanie
 Stryker DVH ,  , 1 bars , 135 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 3 kill , 456 pp - U:006  [+12 exp]

Artyleria ppanc.
 M1134 ATGM ,  , 1 bars , 122 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 516 pp - U:002  [+2 exp]
 M1134 ATGM ,  , 0 bars , 76 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 516 pp - U:014  [+6 exp]

Artyleria
 M777A2 , M939 ,  , 2 bars , 232 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 600 pp - U:003  [+27 exp]
 M777A2 , M939 ,  , 1 bars , 177 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 600 pp - U:007  [+32 exp]
 M777A2 , M939 ,  , 1 bars , 145 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 600 pp - U:011  [+40 exp]
*  M777 , M939 ,  , 2 bars , 223 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:048
 M270 MLRS ,  , 0 bars , 98 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 912 pp - U:051  [+28 exp]
 M270 MLRS ,  , 0 bars , 95 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 912 pp - U:052  [+25 exp]

Obrona plot.
 NASAMS ,  , 1 bars , 154 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 1104 pp - U:001
 NASAMS ,  , 0 bars , 70 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 1104 pp - U:012

Myśliwiec
 F-22 Raptor ,  , 1 bars , 178 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 2328 pp - U:008  [+23 exp]
*  Harrier AV-8D ,  , 2 bars , 270 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:049

Bomb. taktyczny
 A-10C HMIT Warthog ,  , 2 bars , 258 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , 9 kill , 828 pp - U:010  [+62 exp]
 MQ-9 Reaper ,  , 1 bars , 145 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 732 pp - U:013  [+18 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:43   TNK:2    RCN:4    AT:10   FORT:5    ATY:7    AD:6    FTR:5    TB:4      Total: 86
Lost  :   Total: 0

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   6 Units *  0 Leaders      Total :    887 exp,     25 kill,   2748 pp    Average:    148 exp,      4 kill,    458 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    135 exp,      3 kill,    456 pp    Average:    135 exp,      3 kill,    456 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  0 Leaders      Total :    198 exp,      7 kill,   1032 pp    Average:     99 exp,      4 kill,    516 pp
Artyleria      *   6 Units *  0 Leaders      Total :    970 exp,     18 kill,   3624 pp    Average:    162 exp,      3 kill,    604 pp
Obrona plot.   *   2 Units *  0 Leaders      Total :    224 exp,      2 kill,   2208 pp    Average:    112 exp,      1 kill,   1104 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    448 exp,      4 kill,   2328 pp    Average:    224 exp,      2 kill,   1164 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  1 Leaders      Total :    403 exp,     11 kill,   1560 pp    Average:    202 exp,      6 kill,    780 pp
* Summary:     *  21 Units *  2 Leaders      Total :   3265 exp,     70 kill,  13956 pp    Average:    155 exp,      3 kill,    665 pp


Player 1  USA   has 23 units total (core+aux):
Piechota :  8
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  6
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Rosja   has 4 units total (core+aux):
Piechota :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Pierwszy scenariusz z solidną obroną plot przeciwnika. Co prawda wyrzutnie przestarzałe, ale nadal groźne, szczególnie przy braku auto-uzupełniania.
F-22 Raptor pewnie by się przebił, ale wolałem nie ryzykować. Każde przypadkowe trafienie sporo by mnie kosztowało. Zdecydowałem się na wariant maksymalnie ostrożny.

Rozegrałem scenariusz w maksymalnie bezpieczny sposób. Podstawa to dobre rozpoznanie. Udało mi się nie dopuścić do żadnej sytuacji, w której przeciwnik miałby szanse odpowiedzieć ogniem. Atakowałem tylko z dystansu, lub całkowicie stłumione odziały.


Polowanie na Kub'y (4 tura):



BTW. Co raz bardziej podoba mi się jak odporna w bezpośrednim starciu jest rosyjska piechota, ale zaczynam mieć co raz większe wątpliwości co do jej odporności na ostrzał artyleryjski.
Praktycznie nie warto strzelać niczym lżejszym niż haubica 155mm, a i tu efekty są mizerne. O moździerzach i haubicach 105mm można zapomnieć.

Chyba trzeba będzie przyjrzeć się statystykom nowoczesnej piechoty.
Obecnie 'Paraszuti' mają GD=17 RD=10. Zakładam, że gdyby odwrócić statystyki, czyli ustawić GD=10 RD=17, jednostka miała by więcej sensu.
Obrona w walce bezpośredniej pozostała by zbliżona, a odporność na ostrzał artyleryjski istotnie by się zmniejszyła...;

GD=17 RD=10
EffD= GD = 17;
EffD= GD + RD/2= 17 +5 = 22;
EffD= GD + RD= 17 +10 = 27;
   GD=10 RD=17
EffD= GD = 10;
EffD= GD + RD/2= 10 + 8 = 18;
EffD= GD + RD= 10 +17= 27;
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #8 : Luty 22, 2017, 08:30:51 »

6. Fort Bragg
BTW. Co raz bardziej podoba mi się jak odporna w bezpośrednim starciu jest rosyjska piechota, ale zaczynam mieć co raz większe wątpliwości co do jej odporności na ostrzał artyleryjski.
Praktycznie nie warto strzelać niczym lżejszym niż haubica 155mm, a i tu efekty są mizerne. O moździerzach i haubicach 105mm można zapomnieć.

Chyba trzeba będzie przyjrzeć się statystykom nowoczesnej piechoty.
Obecnie 'Paraszuti' mają GD=17 RD=10. Zakładam, że gdyby odwrócić statystyki, czyli ustawić GD=10 RD=17, jednostka miała by więcej sensu.
Obrona w walce bezpośredniej pozostała by zbliżona, a odporność na ostrzał artyleryjski istotnie by się zmniejszyła...;

GD=17 RD=10
EffD= GD = 17;
EffD= GD + RD/2= 17 +5 = 22;
EffD= GD + RD= 17 +10 = 27;
   GD=10 RD=17
EffD= GD = 10;
EffD= GD + RD/2= 10 + 8 = 18;
EffD= GD + RD= 10 +17= 27;
Mam podobne wrażenia co do ogólnej odporności piechoty. Pod koniec II WŚ piechota  niemiecka ma GD od 4-10 a RD od 6-10 we współczesnych GD od 12 do 20 a RD od 8 do 14 (jednostki amerykańskie).
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #9 : Luty 22, 2017, 09:06:10 »

Mam podobne wrażenia co do ogólnej odporności piechoty. Pod koniec II WŚ piechota  niemiecka ma GD od 4-10 a RD od 6-10 we współczesnych GD od 12 do 20 a RD od 8 do 14 (jednostki amerykańskie).
Mechanizm jest stosunkowo prosty.
Przeciwko artylerii, piechota broni się tylko współczynnikiem GD.
W walce bezpośredniej, w zwarciu (1 heks) GD+RD/2, a na większym dystansie GD+RD.

Moim zdaniem maksymalne GD piechoty powinno mieścić się w przedziale 8-13 punktów (czyli w zakresie miedzy SA moździerza 80mm i haubicy 105mm). Przekroczenie tego progu uodpornia ją na ostrzał bronią wsparcia.

Ponad ten próg, odporność współczesnej piechoty należałoby zwiększać współczynnikiem RD.
Można to tłumaczyć nowoczesnym sprzętem zwiększającym dystans na którym toczy się walka.
 
Tak jak pisałem, jednostkę GD=17 RD=10, można zastąpić jednostką z GD=10 i odpowiednio zmodyfikowanym RD.
Przykładowo, jednostka z GD=10 RD=24, byłaby tak samo odporna w zwarciu (GD + RD/2= 22), nieco odporniejsza na ostrzeliwana na dystans (GD + RD =34) , ale jednocześnie dość wrażliwa na ostrzał artyleryjski (GD=10).
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2017, 10:19:09 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #10 : Luty 22, 2017, 11:55:20 »

Myślę, że ta koncepcja jest ciekawa i do zaakceptowania (dobrze by było, żeby się jeszcze ktoś wypowiedział Smiley).
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #11 : Luty 23, 2017, 12:20:17 »

No a na jakim poziomie pozostawić maksymalne GD ?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #12 : Luty 23, 2017, 01:23:20 »

No a na jakim poziomie pozostawić maksymalne GD ?
W okresie WW2 (do 1946-12) najwyższe GD piechoty to GD=9 (32 jednostki) i GD=10 (1 jednostka, 'Marine Eng. 1944').
Więc myślę ze bezpiecznie (bez grzebania w WW2) można przyjąć 10. 
Ewentualnie można zrobić wyjątki dla jakiś bardzo elitarnych jednostek, w rodzaju "SEALs".

RD dla piechoty (w tym samym okresie) to też maksymalnie 10 (21 jednostek). Co w sumie nawet byłoby wygodne w przypadku zmian.

Myślę, że dla GD można przyjąć jakieś stałe, uproszczone kryterium, niezależne od daty.
Na przykład: "ciężka piechota/inżynierowie" GD=10,  "komandosi/spadochroniarze" GD=9, "regularna piechota" GD=8,  "lekka piechota" GD=7,  "oddziały pomocnicze" GD=6, lub coś w tym rodzaju.

Natomiast RD zwiększać stopniowo (od 10 w górę), zgodnie z wyposażeniem i/lub postępem technologicznym.

Na przykład, obecne parametry:
  • 'Airborne 1942' GD=7 RD=8;
  • 'Airborne 1944' GD=8 RD=8;
  • 'Airborne 1948' GD=10 RD=8;
  • 'Airborne 2010' GD=19 RD=10;

Można zamienić na:
  • 'Airborne 1942' GD=7 RD=8;
  • 'Airborne 1944' GD=8 RD=8;
  • 'Airborne 1948' GD=9 RD=9;
  • 'Airborne 2010' GD=9 RD=20;
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #13 : Luty 23, 2017, 09:02:16 »

Atakowałem ... całkowicie stłumione odziały.
Czy mam rozumieć, że jeżeli piechota miała siłę 10 to 10 było stłumionych? A jak zabrakło jednego punktu do stłumienia to czekałeś na następną turę? Ile sztuk artylerii potrzebowałeś, aby tego dokonać?

Zauważyłem, że pozostawiłeś samolot rozpoznawczy bez osłony myśliwca. Co prawda jest w lesie ale zawsze istnieje ryzyko, że zostanie przypadkiem zauważony. Nie boisz się o jego stratę?
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #14 : Luty 23, 2017, 04:44:42 »

Czy mam rozumieć, że jeżeli piechota miała siłę 10 to 10 było stłumionych? A jak zabrakło jednego punktu do stłumienia to czekałeś na następną turę? Ile sztuk artylerii potrzebowałeś, aby tego dokonać?
W poprzednich scenariuszach kilka razy czekałem.
Tutaj miałem na jednym odcinku 2x M777A2 + M270 MLRS, na drugim M777A2 + M270 MLRS, plus  A-10C HMIT Warthog w rezerwie, więc byłem w stanie zlikwidować co najmniej dwie jednostki piechoty na turę.
Poza tym, tych naprawdę twardych (odpornych na artylerię) była garstka, w sumie chyba 5 jednostek rosyjskich spadochroniarzy (w tym 3 z dowódcami).

Zauważyłem, że pozostawiłeś samolot rozpoznawczy bez osłony myśliwca. Co prawda jest w lesie ale zawsze istnieje ryzyko, że zostanie przypadkiem zauważony. Nie boisz się o jego stratę?
To tylko takie ujęcie. Zwykle robię screeny na początku tury, zanim ruszę oddziały, ale już po rozpoznaniu lotniczym (bez sensu robić screena na którym widać tylko "mgłę wojny").
W tym przypadku widać drona, który już wykonał pierwszą fazę ruchu. Wcześniej parkował obok myśliwca, a na koniec tury zaparkuje ponownie.

Co do samej pozycji, to dron wisi nad lasem, więc w miejscu względnie bezpiecznym.
Wroga jednostka lądowa musiałaby zbliżyć się na 1 heks (lotnicza na 2) by go wypatrzeć, więc przynajmniej w tym momencie na pewno jest niewidzialny (nieważne jakim rozpoznaniem dysponuje przeciwnik).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.092 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.014s, 1q)