Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 01:23:00 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Waldzios - W34 UPADEK EUROPY v.4.6 na 100%  (Przeczytany 12486 razy)
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #15 : Lipiec 07, 2017, 08:27:27 »

Warunki zwycięstwa i ilość presriżu oraz za co go dostaniesz możesz sprawdzić w każdej chwili. Poszukaj AAR i tam będzie wszystko. AAR wyświetlisz np. z ekranu informującego o warunkach zwycięstwa (klawisz b). Szukaj ikony/przycisku notatnika.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #16 : Lipiec 07, 2017, 10:44:36 »

No to muszę to przetestować w takim razie, skoro Ty też posługiwałeś się reconem bez żadnych czarów. Tylko mi napisz jeszcze, czy tę 88-kę zobaczyłeś z oddali, czy po wjechaniu na sąsiedni heks.
Najzwyczajniej wjechałem na sąsiedni heks.

Jednakże - co do poświęcania jednostek aux, to, jak już kiedyś pisałem, nie zgadzam się z ich poświęcaniem "ot tak", bo jest ich dużo, na straty. To nie jest wojowanie, jeśli nie ma się głębszego celu - jak dajmy na to, w tymże opisywanym scenariuszu. Raczej staram się grać swoimi jednostkami, zaś auxy są do wypełniania luk. zabezpieczania.
Ale każdy ma swoje metody!
Gambit, czyli poświęcenie pionka lub figury w celu uzyskania lepszej pozycji do ataku, to jak najbardziej uznana taktyka Wink.

Co do wojowanie i poświęcania oddziałów, to przypomniał mi się znany cytat dotyczący Bitwy o Monte Cassino:
"Młody amerykański strażnik zapytał niemieckiego jeńca: Jeśli jesteś taki twardy, to dlaczego ty jesteś w niewoli, a ja cię pilnuję? Niemiec opowiedział, jak dowodził sześcioma 88-milimetrowymi działami, strzelającymi do nadciągających amerykańskich czołgów. Amerykanie ciągle wysyłali drogą kolejne czołgi, a Niemcy nadal je unieszkodliwiali. W końcu - wyjaśnił Niemiec - nam zabrakło amunicji, a Amerykanom nie zabrakło czołgów." John Ellis, Cassino: The Hollow Victory

Ale to nie w każdej kampanii. Czasem liczy się tylko szybkość, więc można być na widoku i ryzykować, ale tak ma być. Czasem prestiżu i jednostek jest jak lodu, więc nie ma różnicy, czy wróg mnie widzi czy nie. W tej kampanii nie ma żadnego prestiżu oprócz VHeksów, o czym na początku gracz nie wie. Więc jeżeli ktoś ma nawyk ukrywania się, itp. to w tej kampanii akurat to atut, ale w wielu innych niekoniecznie. W niektórych scenariuszach bardzo ważne jest szybkie uderzenie w pierwszych turach, żeby zdążyć przed wrogiem. W niektórych odwrotnie - trzeba iść powolutku i ostrożnie. Ale o tym mówię cały czas - na początku gracz nie wie, na co akurat trafił. Jeżeli obrana taktyka to ta właściwa, to ma farta. Innym razem musi zacząć od nowa.
Po pierwsze, można i bezwzględnie należy zapoznać się z mapą przed bitwą (ustawienia heksów, oraz teren).
Warto też zajrzeć do menu AAR, by sprawdzić nagrody, limity tur, ustawienia AI ('AI stance is Agressive/Defensive') itd.

Pewne kwestie można przewidzieć już na początku. Bardzo ważny jest limit tur do BV. Na podstawie limitu tur i wielkość mapy można wstępnie oszacować trudność zadania.

Moja taktyka w pierwszym scenariuszu wynikała z założenia, że osiem tur (do BV) to niewiele jak na scenariusz defensywny, z potencjalnymi walkami miejskimi.
Nie byłem pewien, że zdołam podejść niewykryty.  Dlatego wykorzystałem jednostki na południu (oraz poświęciłem całe lotnictwo AUX) dla odwrócenia uwagi.

Gdyby tur było więcej, na przykład 12 (lub 16 jak w drugim scenariuszu) zastosował bym inną taktykę. Starałbym się podejść skrycie również na południu.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2017, 10:48:16 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #17 : Lipiec 08, 2017, 10:35:06 »

Najzwyczajniej wjechałem na sąsiedni heks.

Ja tak samo. W takim razie muszę wrócić do tego i sprawdzić, dlaczego samoloty wroga zaatakowały moje wojska core zamiast auxów.


Po pierwsze, można i bezwzględnie należy zapoznać się z mapą przed bitwą (ustawienia heksów, oraz teren).
Warto też zajrzeć do menu AAR, by sprawdzić nagrody, limity tur, ustawienia AI ('AI stance is Agressive/Defensive') itd.

Mapę zawsze oglądam wcześniej, ale brakuje mi możliwości sprawdzenia, gdzie i jakie auxy są rozlokowane.
Raport AAR czasem czytam, żeby sprawdzić, ile mniej więcej czeka wrogów, ale teraz kowdar napisał w opisie kampanii, więc jest to jeszcze łatwiejsze. Na nagrody nigdy nie patrzyłem, ale najwyraźniej trzeba to robić. AI stance sprawdzam, ale to też nie jest tak, że jak jest defensive, to wszystkie jednostki wroga stoją i nic nie robią.

Pewne kwestie można przewidzieć już na początku. Bardzo ważny jest limit tur do BV. Na podstawie limitu tur i wielkość mapy można wstępnie oszacować trudność zadania.

Ja nie jestem aż tak doświadczony w tej materii. Czasem widać na pierwszy rzut oka, że skoro jest mało tur na BV, to trzeba albo działać szybko na hura, albo jest jakiś "sposób", który trzeba odkryć. Tylko nie wiadomo na początku, która opcja jest prawdziwa.

Moja taktyka w pierwszym scenariuszu wynikała z założenia, że osiem tur (do BV) to niewiele jak na scenariusz defensywny, z potencjalnymi walkami miejskimi.
Nie byłem pewien, że zdołam podejść niewykryty.  Dlatego wykorzystałem jednostki na południu (oraz poświęciłem całe lotnictwo AUX) dla odwrócenia uwagi.

Gdyby tur było więcej, na przykład 12 (lub 16 jak w drugim scenariuszu) zastosował bym inną taktykę. Starałbym się podejść skrycie również na południu.

Powinieneś pisać poradniki Smiley Ja gram przede wszystkim na czuja bez aż takiego analizowania wszystkiego przed rozpoczęciem rozgrywki. Może jeżeli podchodzi się do każdej gry 100% na poważnie z pełnym skupieniem i scenariusz poprzedza gruntowną analizą dostępnych danych, to wszystko się da i za pierwszym razem. Patrzę na mapę, patrzę do AAR czy jest Defensive i jaki jest przypuszczalny skład armii wroga i na limit tur, ale to wciąż za mało.
Z drugiej strony jestem ciekawy Twoich wrażeń z pierwszego scenariusza W75 Commando. Upieram się, że w nim już pierwszy niefartownie zły ruch (bo nie ma żadnego rozpoznania i idziesz w ciemno) może bardzo utrudnić albo nawet uniemożliwić zdobycie BV.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #18 : Lipiec 08, 2017, 12:30:18 »

AI stance sprawdzam, ale to też nie jest tak, że jak jest defensive, to wszystkie jednostki wroga stoją i nic nie robią.
To jest bardziej złożone.

Gdy AI stance jest w trybie defensive, a odział jest solidnie okopany, to nie jest zbyt skłonny do ruchu/ataku.
Co nie znaczy też, że się nie poruszy (i zaatakuje) jeśli przytrafi mu się wyjątkowo korzystna sytuacja.
Wiele zależy od danej sytuacji, przede wszystkim prognoz ataku. Dopóki nie wprowadzisz w zasięg ataku jednostki AI odpowiednio słabej jednostki (dającej korzystne prognozy ataku), to defensywny i okopany AI generalnie się nie poruszy.
Ustawienie na widoku recon'a, albo piechoty (w niekorzystnym terenie) lub innej względnie słabej (lub osłabionej) jednostki, potrafi zmotywować nawet najlepiej okopane AI do ruchu.

Dlatego tak ważne jest utrzymywanie formacji, oraz trzymanie recon'ów (w miarę możliwości) w drugiej linii (samotne szarżę recon'ów potrafią poważnie namieszać w zachowaniu AI).
Nawet jeśli AI wypatrzy w pierwszej linii czołg (odpowiednio silny i we właściwym terenie) , to szanse że zaatakuje (zrywając okopanie) są zaniedbywalnie małe.
Oczywiście nie jesteś w stanie przewidzieć tego z 100% pewnością, ale zawsze warto minimalizować szanse.
 
Przy czym, wspomniany mechanizm ma też swoje pozytywne zastosowania, można go wykorzystać do zastawiania pułapek (artyleryjskich i lotniczych), albo do celowego wywabiania dobrze okopanych jednostek z ich bazowych pozycji (by pozbawić je bonusu okopania).

Na przykład, zdarza mi się wykorzystywać motocyklistów (z ruchem fazowym) do wywabiania okopanej piechoty z punktowanych heksów. Są na tyle słabi w walce, że większość jednostek jest bardzo skłonna do ataku.
Ustawiam motocyklistów dwa heksy od piechoty (w zasięgu widzenia) i czekam. Piechota wychodzi z miasta, atakuje motocyklistów i zadaje im ciężkie straty (przy pełnych stanach szanse  na całkowite zniszczenie są minimalne).
W kolejnej turze motocykliści omijają piechotę, zajmują punktowany hex i odjeżdżają w dal, a na moim koncie ląduje 40pp.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #19 : Lipiec 09, 2017, 11:24:17 »

To wszystko bardzo ciekawe sprawy. Dzięki za wyjaśnienie!
Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #20 : Lipiec 10, 2017, 01:55:29 »

Ponury,
Zadziwiasz mnie. Oprócz myku z motocyklistami - to wszystkie rzeczy, które powyżej opisał Waldzios - to banały, jak dla mnie. Truizmy.
Nieprawdopodobne, że Tobie, Ponury, tak dobrze idą kampanie... Chyba działa tutaj efekt zaskoczenia na wrogu. Osłupiały, poddaje Ci się bez walki Smiley Wink
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #21 : Lipiec 10, 2017, 02:43:37 »

Wyjaśnienie jest proste. Bardzo rzadko trafiają mi się takie kampanie. Szedłem w miarę po kolei, zaczynając od tych zaczynających się na G. Potem grałem w te na "W" i te już częściej są "inne". Ale w większości z nich ukrywanie się czy trzymanie zbitego zgrupowania nie jest potrzebne. Nie mam więc po prostu takiego nawyku. Zakładam, że dany scenariusz da się przejść na wiele sposobów, a nie na ten jeden jedyny, więc jak się na taki scenariusz natykam, to się zniechęcam. Nie lubię takich scenariuszy, w których jeden (dokładnie tak) zły ruch powoduje, że nie da się wygrać, albo da się wygrać przy ciężkich stratach, albo przynajmniej BV jest nieosiągalny. To jest trzecia kampania, którą znam, w której to ma miejsce.

Pierwsza to ta fińska, którą grałem w zeszłym roku. Pójdziesz pierwszą jednostką przed siebie w ciemno - jest surprise i baty. Podejdziesz tylko o 1 heks - dostaniesz artylerią, a pozostałe jednostki poprawią. A jest to o tyle istotne, że jednostek w sumie jest 5 czy 6. Strata jednej to praktycznie gwarancja przegranej albo wygranej na TV. Co śmieszniejsze, jeżeli odgadniesz, że trzeba było iść do tyłu, zajmiesz 1 VH i dotrzesz do drugiego, to musisz liczyć na farta, że nie będzie rugged defence. Jeżeli będzie - to nie wygrasz. Dla mnie zero przyjemności z takiej gry.

Druga kampania do W75. Musisz iść w ciemno, bo nie ma rozpoznania, za to jest VH do zajęcia. Jeżeli klikniesz w nie ten heks co trzeba, to władujesz się na pole minowe. Tracisz parę punktów i turę na rozbrojenie, po czym nie masz większych szans zająć tego VHeksa, bo jest silniejszy od tej jednostki. Czyli na starcie trzeba mieć farta i nie władować się na pole minowe, którego nie widać i którego nie da się rozpoznać. Chyba że idziesz po 1 heksie do przodu, ale tak się nie robi przecież! A sytuacja jest taka sama jak wyżej - bardzo mało jednostek. Strata (uszkodzenie) jednej jednostki uniemożliwia (bardzo utrudnia) wygranie.

W tej jest analogicznie. Znajdziesz się w polu widzenia wroga = zostajesz zmasakrowany przez wrogie lotnictwo, a jak jesteś w zasięgu, to też przez artylerię. W innych kampaniach oczywiście też jest tak, że wróg atakuje jednostki, które widzi, ale w 90% przypadków jednostki da się szybko odkupić / podnieść stany, straty nie są takie gigantyczne, da się obronić / przeszkodzić własnym lotnictwem czy działami plot, mamy dużo jednostek i nawet strata 5 czy 6 nie robi żadnej różnicy. Tutaj tego nie ma! Jeżeli ja się z takim zamysłem kampanii spotykam po raz pierwszy, to ciężko jest wpaść na niego już za pierwszym razem.

Dobra, ale już przestańmy tutaj zaśmiecać Smiley W ogóle może tę dyskusję można gdzieś przenieść w odpowiednie miejsce.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #22 : Lipiec 11, 2017, 02:26:58 »

3. VIENNA

Upgrade:
- 2x Motostrelkowy 1941 => 2x Inzyniernyje 1938;
- T-34/76 1941 => KW-II;
- BT-7A => KW-I/40;

Zakupy:
- B-4;
- R-Z;


OpenGen 0.90.59.9 * (6 Jul 2017)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9f
Campaign: W34 UPADEK EUROPY v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   BUCHAREST , #0 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: BM-13
 2   BUDAPEST , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   VIENNA , #2 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 159  *  Average: 53

..
Current scenario: VIENNA,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 900 , Current prestige is 364
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Defensive
if BV: +1500, ROAD TO ROMA , cap 4000, 14 turns prestige: 0
if V : +1200, ROAD TO ROMA , cap 4000, 16 turns prestige: 0
if TV: +900, ROAD TO ROMA , cap 4000, 18 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Strojbat 1938 , ZiS-5  ,  , 0 bars , 40 exp , ZSRR , 6/10 , 1 kill , 0 pp - U:001  [+40 exp]
*  Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] ,  , 0 bars , 80 exp , ZSRR , 2/10 , 2 kill , 0 pp - U:002  [+78 exp]
*  Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] ,  , 1 bars , 179 exp , ZSRR , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:003  [+75 exp]
*  Sztab , M3 ,  , 4 bars , 401 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:005
*  Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] ,  , 2 bars , 215 exp , ZSRR , 8/10 , Ferocious Defense  , 5 kill , 0 pp - U:011  [+62 exp]

Czołg
*  KW-II ,  , 2 bars , 262 exp , ZSRR , 10/10 , Fire Discipline  , 9 kill , 0 pp - U:004  [+92 exp]
*  KW-I/40 ,  , 2 bars , 228 exp , ZSRR , 4/10 , Overwhelming Attack  , 6 kill , 0 pp - U:007  [+142 exp]
*  KW-I/40 ,  , 1 bars , 165 exp , ZSRR , 7/10 , Resilience  , 9 kill , 0 pp - U:008  [+97 exp]

Rozpoznanie
*  BA-10 ,  , 0 bars , 48 exp , ZSRR , 4/10 , 0 kill , 0 pp - U:016  [+27 exp]

Artyleria ppanc.
*  76mm F-22 AT , Wagon ,  , 0 bars , 70 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+25 exp]

FlaK
*  85mm M 39 L/52  , STZ ,  , 1 bars , 161 exp , ZSRR , 10/10 , All Weather Combat  , 1 kill , 0 pp - U:010  [+78 exp]

Artyleria
*  BR-2 , STZ ,  , 1 bars , 132 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:009  [+79 exp]
*  152mm ML20 , STZ ,  , 1 bars , 143 exp , ZSRR , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:014  [+62 exp]
*  152mm ML20 , STZ ,  , 1 bars , 185 exp , ZSRR , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:015  [+90 exp]
*  152mm ML20 , STZ ,  , 1 bars , 157 exp , ZSRR , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:017  [+51 exp]
+  BM-13 ,  , 1 bars , 193 exp , ZSRR , 10/10 , Fire Discipline  , 3 kill , 0 pp - U:018  [+103 exp]
 B-4 , STZ ,  , 0 bars , 62 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 564 pp - U:059  [+62 exp]

Myśliwiec
*  Jak-1 ,  , 0 bars , 89 exp , ZSRR , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:012  [+44 exp]

Bomb. taktyczny
*  R-Z ,  , 0 bars , 76 exp , ZSRR , 2/10 , 0 kill , 0 pp - U:013  [+31 exp]
 R-Z ,  , 0 bars , 61 exp , ZSRR , 2/10 , 0 kill , 336 pp - U:061  [+61 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:22   TNK:8    RCN:8    AT:5    ATY:19   AD:4    FTR:2    TB:3      Total: 71
Lost  : INF:3    RCN:1    FTR:4    TB:1      Total: 9

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :    915 exp,      9 kill,      0 pp    Average:    183 exp,      2 kill,      0 pp
Czołg          *   3 Units *  3 Leaders      Total :    655 exp,     24 kill,      0 pp    Average:    218 exp,      8 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     48 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     48 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :     70 exp,      2 kill,      0 pp    Average:     70 exp,      2 kill,      0 pp
FlaK           *   1 Units *  1 Leaders      Total :    161 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    161 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria      *   6 Units *  1 Leaders      Total :    872 exp,     20 kill,    564 pp    Average:    145 exp,      3 kill,     94 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     89 exp,      2 kill,      0 pp    Average:     89 exp,      2 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :    137 exp,      0 kill,    336 pp    Average:     69 exp,      0 kill,    168 pp
* Summary:     *  20 Units *  6 Leaders      Total :   2947 exp,     58 kill,    900 pp    Average:    147 exp,      3 kill,     45 pp


Player 1  ZSRR   has 25 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  3
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
FlaK :  1
Artyleria :  6
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  4

Player 2  Niemcy, Czechosłowacja   has 4 units total (core+aux):
Piechota :  1
Artyleria ppanc. :  2
Obrona plot. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Teren wyglądał obiecująco, więc ponownie planowałem rozegrać całość skrycie, ale tym razem się nie powiodło.
Okazało się, że AI miał  Ju-87 z dowódcą i ruchem fazowym, który przybłąkał się w okolicy rzeki. Na szczęście oddziały były w ciasnej formacji, a flak rozstawiony.  Dość sprawnie wywalczyłem  przewagę w powietrzu. Jeden myśliwiec oberwał od flaka jeszcze w turze AI, potem wystarczyło poprawić (istotne było wsparcie sztabu). Drugiego musiałem pozbawić amunicji (tu nieocenione okazały się R-Z-tki).
Reszta scenariusza była w zasadzie bezproblemowa.

BTW. Do poprawy są mosty, a raczej ich brak. Zamiast rzeki i mostu jest teren miasto.  To sprawia, że praktycznie niema możliwości strzelania z drugiego brzegu.


Przekroczenie rzeki (9 tura):

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #23 : Lipiec 18, 2017, 11:38:17 »

4.  ROAD TO ROMA

Prototyp:
- Jak-7A

Zakupy:
- 1x 85mm M 39 L/52;
- 2x YaG10/76mm;


OpenGen 0.90.59.9 * (6 Jul 2017)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9f
Campaign: W34 UPADEK EUROPY v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   BUCHAREST , #0 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: BM-13
 2   BUDAPEST , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   VIENNA , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Jak-7A
 4   ROAD TO ROMA , #3 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 214  *  Average: 53

..
Current scenario: ROAD TO ROMA,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 1956 , Current prestige is 314
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Defensive
if BV: +1500, MAGINOT LINE , cap 5000, 16 turns prestige: 0
if V : +1200, MAGINOT LINE , cap 5000, 19 turns prestige: 0
if TV: +900, MAGINOT LINE , cap 5000, 22 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Strojbat 1938 , ZiS-5  ,  , 0 bars , 59 exp , ZSRR , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:001  [+19 exp]
*  Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] ,  , 1 bars , 126 exp , ZSRR , 3/10 , 4 kill , 0 pp - U:002  [+46 exp]
*  Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] ,  , 2 bars , 206 exp , ZSRR , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:003  [+27 exp]
*  Sztab , M3 ,  , 4 bars , 401 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:005
*  Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] ,  , 2 bars , 237 exp , ZSRR , 8/10 , Ferocious Defense  , 6 kill , 0 pp - U:011  [+22 exp]

Czołg
*  KW-II ,  , 3 bars , 370 exp , ZSRR , 8/10 , Fire Discipline  , 14 kill , 0 pp - U:004  [+108 exp]
*  KW-I/40 ,  , 2 bars , 270 exp , ZSRR , 10/10 , Overwhelming Attack  , 12 kill , 0 pp - U:007  [+42 exp]
*  KW-I/40 ,  , 2 bars , 232 exp , ZSRR , 8/10 , Resilience  , 10 kill , 0 pp - U:008  [+67 exp]

Rozpoznanie
*  BA-10 ,  , 1 bars , 101 exp , ZSRR , 5/10 , 2 kill , 0 pp - U:016  [+53 exp]

Artyleria ppanc.
*  76mm F-22 AT , Wagon ,  , 1 bars , 100 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+30 exp]

FlaK
*  85mm M 39 L/52  , STZ ,  , 2 bars , 211 exp , ZSRR , 10/10 , All Weather Combat  , 2 kill , 0 pp - U:010  [+50 exp]
 85mm M 39 L/52  , STZ ,  , 0 bars , 70 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 408 pp - U:062  [+70 exp]

Artyleria
*  BR-2 , STZ ,  , 1 bars , 161 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:009  [+29 exp]
*  152mm ML20 , STZ ,  , 1 bars , 172 exp , ZSRR , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:014  [+29 exp]
*  152mm ML20 , STZ ,  , 2 bars , 212 exp , ZSRR , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:015  [+27 exp]
*  152mm ML20 , STZ ,  , 2 bars , 216 exp , ZSRR , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:017  [+59 exp]
+  BM-13 ,  , 2 bars , 249 exp , ZSRR , 10/10 , Fire Discipline  , 5 kill , 0 pp - U:018  [+56 exp]
 B-4 , STZ ,  , 0 bars , 91 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 564 pp - U:019  [+29 exp]

Obrona plot.
 YaG10/76mm ,  , 0 bars , 38 exp , ZSRR , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 324 pp - U:060  [+38 exp]
 YaG10/76mm ,  , 0 bars , 35 exp , ZSRR , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 324 pp - U:061  [+35 exp]

Myśliwiec
*  Jak-1 ,  , 1 bars , 192 exp , ZSRR , 6/10 , Special Munition, 7 kill , 0 pp - U:012  [+103 exp]
+  Jak-7A ,  , 2 bars , 256 exp , ZSRR , 9/10 , Devastating Fire  , Special Munition, 4 kill , 0 pp - U:021  [+256 exp]

Bomb. taktyczny
*  R-Z ,  , 1 bars , 135 exp , ZSRR , 3/10 , Recon, 0 kill , 0 pp - U:013  [+59 exp]
 R-Z ,  , 1 bars , 171 exp , ZSRR , 7/10 , Recon, 0 kill , 336 pp - U:020  [+110 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:35   TNK:10   RCN:9    AT:9    ATY:27   AD:4    FTR:9    TB:5      Total: 108
Lost  : INF:3    RCN:1    FTR:4    TB:1      Total: 9

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1029 exp,     15 kill,      0 pp    Average:    206 exp,      3 kill,      0 pp
Czołg          *   3 Units *  3 Leaders      Total :    872 exp,     36 kill,      0 pp    Average:    291 exp,     12 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    101 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    101 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    100 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    100 exp,      2 kill,      0 pp
FlaK           *   2 Units *  1 Leaders      Total :    281 exp,      2 kill,    408 pp    Average:    141 exp,      1 kill,    204 pp
Artyleria      *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1101 exp,     27 kill,    564 pp    Average:    184 exp,      5 kill,     94 pp
Obrona plot.   *   2 Units *  0 Leaders      Total :     73 exp,      0 kill,    648 pp    Average:     37 exp,      0 kill,    324 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    448 exp,     11 kill,      0 pp    Average:    224 exp,      6 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :    306 exp,      0 kill,    336 pp    Average:    153 exp,      0 kill,    168 pp
* Summary:     *  24 Units *  7 Leaders      Total :   4311 exp,     95 kill,   1956 pp    Average:    180 exp,      4 kill,     82 pp


Player 1  ZSRR   has 24 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  3
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
FlaK :  2
Artyleria :  6
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Włochy   has 1 units total (core+aux):
Czołg :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Wyraźny spadek poziomu trudności. Oddziały przeciwnika tylko dwu-belkowe, a włoski sprzęt słabszy technologicznie.
Walka z okopanymi oddziałami czasochłonna, ale w sumie bezproblemowa.
Wywalczenie przewagi w powietrzu też okazało się stosunkowo łatwe.

Głównym wyzwaniem scenariusza jest dotarcie na czas do południowo-zachodniego VH i pokonanie zgromadzonych tam sił. Nie jest to proste, bo teren jest dość nieprzyjemny, a odległości spore. Nie byłem w stanie doholować na czas ciężkiej artylerii (zabrakło co najmniej tury). Zdążyłem osiągnąć BV w ostatniej chwili,  ale tylko dzięki odporności czołgów KW.


Górskie drogi (5 tura):
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #24 : Lipiec 19, 2017, 12:07:09 »

5. MAGINOT LINE

Zakupy:
- 1x 85mm M 39 L/52;
- 1x YaG10/76mm;
- R-Z;

Upgrade:
- 1x BM-13 -> 1x B-4;

Wszystko w celu stworzenia trzech niezależnych grup bojowych.


OpenGen 0.90.59.9 * (6 Jul 2017)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9f
Campaign: W34 UPADEK EUROPY v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   BUCHAREST , #0 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: BM-13
 2   BUDAPEST , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   VIENNA , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Jak-7A
 4   ROAD TO ROMA , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   MAGINOT LINE , #4 , Brilliant Victory , score:61
--
Campaign score: 275  *  Average: 55

..
Current scenario: MAGINOT LINE,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 3024 , Current prestige is 331
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Defensive
if BV: +1500, FALAISE , cap 6000, 20 turns prestige: 0
if V : +1200, FALAISE , cap 6000, 24 turns prestige: 0
if TV: +900, FALAISE , cap 6000, 28 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Strojbat 1938 , ZiS-5  ,  , 1 bars , 188 exp , ZSRR , 1/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+129 exp]
*  Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] ,  , 2 bars , 241 exp , ZSRR , 2/10 , 6 kill , 0 pp - U:002  [+115 exp]
*  Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] ,  , 2 bars , 267 exp , ZSRR , 1/10 , 7 kill , 0 pp - U:003  [+61 exp]
*  Sztab , M3 ,  , 4 bars , 401 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:005
*  Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] ,  , 3 bars , 335 exp , ZSRR , 2/10 , Ferocious Defense  , 8 kill , 0 pp - U:011  [+98 exp]

Czołg
*  KW-II ,  , 4 bars , 478 exp , ZSRR , 8/10 , Fire Discipline  , 18 kill , 0 pp - U:004  [+108 exp]
*  KW-I/40 ,  , 4 bars , 465 exp , ZSRR , 3/10 , Overwhelming Attack  , 19 kill , 0 pp - U:007  [+195 exp]
*  KW-I/40 ,  , 3 bars , 306 exp , ZSRR , 8/10 , Resilience  , 14 kill , 0 pp - U:008  [+74 exp]

Rozpoznanie
*  BA-10 ,  , 1 bars , 143 exp , ZSRR , 4/10 , Recon, 2 kill , 0 pp - U:016  [+42 exp]

Artyleria ppanc.
*  76mm F-22 AT , Wagon ,  , 2 bars , 236 exp , ZSRR , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+136 exp]

FlaK
*  85mm M 39 L/52  , STZ ,  , 3 bars , 393 exp , ZSRR , 10/10 , All Weather Combat  , 2 kill , 0 pp - U:010  [+182 exp]
 85mm M 39 L/52  , STZ ,  , 2 bars , 201 exp , ZSRR , 4/10 , 0 kill , 408 pp - U:024  [+131 exp]
 85mm M 39 L/52  , STZ ,  , 0 bars , 73 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 408 pp - U:091  [+73 exp]

Artyleria
*  BR-2 , STZ ,  , 3 bars , 340 exp , ZSRR , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:009  [+179 exp]
*  152mm ML20 , STZ ,  , 3 bars , 375 exp , ZSRR , 10/10 , Aggressive Attack  , 10 kill , 0 pp - U:014  [+203 exp]
*  152mm ML20 , STZ ,  , 3 bars , 342 exp , ZSRR , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:015  [+130 exp]
*  152mm ML20 , STZ ,  , 2 bars , 298 exp , ZSRR , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:017  [+82 exp]
+  B-4 , STZ ,  , 3 bars , 370 exp , ZSRR , 10/10 , Fire Discipline  , 8 kill , 0 pp - U:018  [+121 exp]
 B-4 , STZ ,  , 1 bars , 169 exp , ZSRR , 10/10 , 4 kill , 564 pp - U:019  [+78 exp]

Obrona plot.
 YaG10/76mm ,  , 0 bars , 92 exp , ZSRR , 6/10 , Air Defense, 1 kill , 324 pp - U:022  [+54 exp]
 YaG10/76mm ,  , 0 bars , 95 exp , ZSRR , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 324 pp - U:023  [+60 exp]
 YaG10/76mm ,  , 0 bars , 40 exp , ZSRR , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 324 pp - U:090  [+40 exp]

Myśliwiec
*  Jak-1 ,  , 2 bars , 249 exp , ZSRR , 1/10 , Special Munition, 9 kill , 0 pp - U:012  [+57 exp]
+  Jak-7A ,  , 5 bars , 506 exp , ZSRR , 6/10 , Devastating Fire  , Special Munition, 9 kill , 0 pp - U:021  [+250 exp]

Bomb. taktyczny
*  R-Z ,  , 2 bars , 222 exp , ZSRR , 1/10 , Recon, 1 kill , 0 pp - U:013  [+87 exp]
 R-Z ,  , 2 bars , 287 exp , ZSRR , 4/10 , Recon, 0 kill , 336 pp - U:020  [+116 exp]
 R-Z ,  , 0 bars , 71 exp , ZSRR , 10/10 , Recon, 0 kill , 336 pp - U:092  [+71 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:53   TNK:14   RCN:10   AT:9    FORT:8    ATY:36   AD:4    FTR:14   TB:10     Total: 158
Lost  : INF:3    RCN:1    FTR:4    TB:2      Total: 10

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1432 exp,     24 kill,      0 pp    Average:    286 exp,      5 kill,      0 pp
Czołg          *   3 Units *  3 Leaders      Total :   1249 exp,     51 kill,      0 pp    Average:    416 exp,     17 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    143 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    143 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    236 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    236 exp,      2 kill,      0 pp
FlaK           *   3 Units *  1 Leaders      Total :    667 exp,      2 kill,    816 pp    Average:    222 exp,      1 kill,    272 pp
Artyleria      *   6 Units *  2 Leaders      Total :   1894 exp,     39 kill,    564 pp    Average:    316 exp,      7 kill,     94 pp
Obrona plot.   *   3 Units *  0 Leaders      Total :    227 exp,      3 kill,    972 pp    Average:     76 exp,      1 kill,    324 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    755 exp,     18 kill,      0 pp    Average:    378 exp,      9 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  0 Leaders      Total :    580 exp,      1 kill,    672 pp    Average:    193 exp,      0 kill,    224 pp
* Summary:     *  27 Units *  8 Leaders      Total :   7183 exp,    142 kill,   3024 pp    Average:    266 exp,      5 kill,    112 pp


Player 1  ZSRR   has 28 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  3
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
FlaK :  3
Artyleria :  6
Obrona plot. :  3
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Francja, Wielka Brytania   has 13 units total (core+aux):
Piechota :  4
Fortyfikacje :  9


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Całkiem ciekawy scenariusz. Puki co, chyba najbardziej interesujący w tej kampanii.
Przeciwnik średnio wymagający, jednostki "tylko" trzy-belkowe, a sprzęt francuski.

Główne wyzwanie scenariusza to bunkry (z 20 punktami okopania) i rozproszenie sił (trzeba atakować w trzech kierunkach).
Nieocenione są jednostki inżynieryjne (radziłbym dokupić dodatki 'anti-tank'), ale najlepsza taktyka walki przeciwko bunkrom, to starać się zignorować i ominąć jak najwięcej z nich.
 
Poza tym sporo lotnictwa, atakującego falami, ale w sumie nic z czym nie poradziłaby sobie obrona plot.

Niskie stany mojej piechoty, to rezultat celowego "treningu" w ostatnich turach, gdy "prawdziwe" walki toczyły się już tylko przy południowym VH.


Początek przeprawy (2 tura):
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #25 : Lipiec 20, 2017, 09:53:12 »

6. FALAISE

Prototyp:
- P-39D Airacobra ( chyba trochę nie pasuje do fabuły Wink );

Upgrade::
- 1x 152mm ML20 => 1x B-4;
- 1x Jak-1 => 1x Pe-3;

Zakupy::
- 3x KW-I/40;


OpenGen 0.90.59.9 * (6 Jul 2017)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9f
Campaign: W34 UPADEK EUROPY v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   BUCHAREST , #0 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: BM-13
 2   BUDAPEST , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   VIENNA , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Jak-7A
 4   ROAD TO ROMA , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   MAGINOT LINE , #4 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: P-39D Airacobra
 6   FALAISE , #5 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 338  *  Average: 56

..
Current scenario: FALAISE,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 3960 , Current prestige is 403
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +1500, NORMANDY , cap 7000, 16 turns prestige: 0
if V : +1200, NORMANDY , cap 7000, 20 turns prestige: 0
if TV: +900, NORMANDY , cap 7000, 24 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Strojbat 1938 , ZiS-5  ,  , 2 bars , 208 exp , ZSRR , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+20 exp]
*  Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] ,  , 3 bars , 310 exp , ZSRR , 7/10 , 9 kill , 0 pp - U:002  [+69 exp]
*  Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] ,  , 2 bars , 285 exp , ZSRR , 9/10 , 7 kill , 0 pp - U:003  [+18 exp]
*  Sztab , M3 ,  , 4 bars , 401 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:005
*  Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] ,  , 3 bars , 372 exp , ZSRR , 8/10 , Ferocious Defense  , 11 kill , 0 pp - U:011  [+37 exp]

Czołg
*  KW-II ,  , 5 bars , 575 exp , ZSRR , 10/10 , Fire Discipline  , 20 kill , 0 pp - U:004  [+97 exp]
*  KW-I/40 ,  , 5 bars , 621 exp , ZSRR , 5/10 , Overwhelming Attack  , 27 kill , 0 pp - U:007  [+156 exp]
*  KW-I/40 ,  , 3 bars , 333 exp , ZSRR , 8/10 , Resilience  , 17 kill , 0 pp - U:008  [+27 exp]
 KW-I/40 ,  , 0 bars , 61 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 312 pp - U:086  [+61 exp]
 KW-I/40 ,  , 0 bars , 50 exp , ZSRR , 9/10 , 3 kill , 312 pp - U:087  [+50 exp]
 KW-I/40 ,  , 0 bars , 18 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 312 pp - U:088  [+18 exp]

Rozpoznanie
*  BA-10 ,  , 1 bars , 143 exp , ZSRR , 10/10 , Recon, 2 kill , 0 pp - U:016

Artyleria ppanc.
*  76mm F-22 AT , Wagon ,  , 2 bars , 254 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+18 exp]

FlaK
*  85mm M 39 L/52  , STZ ,  , 4 bars , 423 exp , ZSRR , 10/10 , All Weather Combat  , 3 kill , 0 pp - U:010  [+30 exp]
 85mm M 39 L/52  , STZ ,  , 2 bars , 270 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 408 pp - U:024  [+69 exp]
 85mm M 39 L/52  , STZ ,  , 1 bars , 126 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 408 pp - U:026  [+53 exp]

Artyleria
*  BR-2 , STZ ,  , 3 bars , 399 exp , ZSRR , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:009  [+59 exp]
*  B-4 , STZ ,  , 4 bars , 408 exp , ZSRR , 10/10 , Aggressive Attack  , 10 kill , 0 pp - U:014  [+33 exp]
*  152mm ML20 , STZ ,  , 3 bars , 362 exp , ZSRR , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:015  [+20 exp]
*  152mm ML20 , STZ ,  , 3 bars , 357 exp , ZSRR , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:017  [+59 exp]
+  B-4 , STZ ,  , 4 bars , 418 exp , ZSRR , 10/10 , Fire Discipline  , 11 kill , 0 pp - U:018  [+48 exp]
 B-4 , STZ ,  , 1 bars , 194 exp , ZSRR , 10/10 , 4 kill , 564 pp - U:019  [+25 exp]

Obrona plot.
 YaG10/76mm ,  , 1 bars , 139 exp , ZSRR , 10/10 , Air Defense, 2 kill , 324 pp - U:022  [+47 exp]
 YaG10/76mm ,  , 1 bars , 119 exp , ZSRR , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 324 pp - U:023  [+24 exp]
 YaG10/76mm ,  , 0 bars , 56 exp , ZSRR , 10/10 , Air Defense, 3 kill , 324 pp - U:025  [+16 exp]

Myśliwiec
*  Pe-3 ,  , 3 bars , 363 exp , ZSRR , 7/10 , Special Munition, 15 kill , 0 pp - U:012  [+114 exp]
+  Jak-7A ,  , 5 bars , 738 exp , ZSRR , 9/10 , Devastating Fire  , Special Munition, 14 kill , 0 pp - U:021  [+232 exp]
+  P-39D Airacobra ,  , 1 bars , 157 exp , ZSRR , 7/10 , Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:028  [+157 exp]

Bomb. taktyczny
*  R-Z ,  , 3 bars , 341 exp , ZSRR , 9/10 , Combat Support  , Recon, 1 kill , 0 pp - U:013  [+119 exp]
 R-Z ,  , 3 bars , 384 exp , ZSRR , 10/10 , Influence  , Recon, 1 kill , 336 pp - U:020  [+97 exp]
 R-Z ,  , 1 bars , 142 exp , ZSRR , 9/10 , Recon, 1 kill , 336 pp - U:027  [+71 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:68   TNK:27   RCN:17   AT:10   FORT:8    ATY:41   AD:5    FTR:20   TB:16     Total: 212
Lost  : INF:3    RCN:1    FTR:5    TB:2      Total: 11

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1576 exp,     30 kill,      0 pp    Average:    315 exp,      6 kill,      0 pp
Czołg          *   6 Units *  3 Leaders      Total :   1658 exp,     72 kill,    936 pp    Average:    276 exp,     12 kill,    156 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    143 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    143 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    254 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    254 exp,      2 kill,      0 pp
FlaK           *   3 Units *  1 Leaders      Total :    819 exp,      5 kill,    816 pp    Average:    273 exp,      2 kill,    272 pp
Artyleria      *   6 Units *  2 Leaders      Total :   2138 exp,     43 kill,    564 pp    Average:    356 exp,      7 kill,     94 pp
Obrona plot.   *   3 Units *  0 Leaders      Total :    314 exp,      6 kill,    972 pp    Average:    105 exp,      2 kill,    324 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1258 exp,     32 kill,      0 pp    Average:    419 exp,     11 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  2 Leaders      Total :    867 exp,      3 kill,    672 pp    Average:    289 exp,      1 kill,    224 pp
* Summary:     *  31 Units * 10 Leaders      Total :   9027 exp,    195 kill,   3960 pp    Average:    291 exp,      6 kill,    128 pp


Player 1  ZSRR   has 32 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  6
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
FlaK :  3
Artyleria :  6
Obrona plot. :  3
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  4

Player 2  Francja, Wielka Brytania   has 1 units total (core+aux):
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Scenariusz ciekawy o tyle, że można się przekonać jak sowieckie czołgi KW sprawdzają się przeciwko ciężkim czołgom francuskim i brytyjskim.

Poziom trudności w najlepszym razie średni. Przeciwnik dysponuje sporymi siłami pancernymi, ale tylko z minimalnym wsparciem artyleryjskim i praktycznie bez obrony plot.

W powietrzu bez kłopotów, obrona plot szybko przerzedziła lotnictwo przeciwnika.


Francuski "kontratak" (5 tura):


Pozycje brytyjskie  (10 tura):
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #26 : Lipiec 21, 2017, 03:18:06 »

7. NORMANDY

Prototyp:
- 76.2mm ZIS-3 AT;

Sprzedane:
- 1x Strojbat 1938;
- 1x BA-10;
- 1x 76mm F-22 AT;
- 1x 76.2mm ZIS-3 AT;

Sprzedaję zbędne jednostki, a pozostałym podnoszę stany do maksimum.


OpenGen 0.90.59.9 * (6 Jul 2017)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9f
Campaign: W34 UPADEK EUROPY v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   BUCHAREST , #0 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: BM-13
 2   BUDAPEST , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   VIENNA , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Jak-7A
 4   ROAD TO ROMA , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   MAGINOT LINE , #4 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: P-39D Airacobra
 6   FALAISE , #5 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: 76.2mm ZIS-3 AT
 7   NORMANDY , #6 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 393  *  Average: 56

..
Current scenario: NORMANDY,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 4080 , Current prestige is 173
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 0
V : Win , turn prestige: 0
TV: Win , turn prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] ,  , 3 bars , 339 exp , ZSRR , 12/10 , 10 kill , 0 pp - U:002  [+29 exp]
*  Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] ,  , 2 bars , 297 exp , ZSRR , 6/10 , 7 kill , 0 pp - U:003  [+12 exp]
*  Sztab , M3 ,  , 4 bars , 401 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:005
*  Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] ,  , 3 bars , 389 exp , ZSRR , 9/10 , Ferocious Defense  , 11 kill , 0 pp - U:011  [+17 exp]

Czołg
*  KW-II ,  , 5 bars , 695 exp , ZSRR , 14/10 , Fire Discipline  , 24 kill , 0 pp - U:004  [+120 exp]
*  KW-I/40 ,  , 5 bars , 687 exp , ZSRR , 13/10 , Overwhelming Attack  , 33 kill , 0 pp - U:007  [+66 exp]
*  KW-I/40 ,  , 3 bars , 388 exp , ZSRR , 8/10 , Resilience  , 23 kill , 0 pp - U:008  [+55 exp]
 KW-I/40 ,  , 0 bars , 85 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 312 pp - U:029  [+24 exp]
 KW-I/40 ,  , 0 bars , 73 exp , ZSRR , 10/10 , 5 kill , 312 pp - U:030  [+23 exp]
 KW-I/40 ,  , 0 bars , 52 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 312 pp - U:031  [+34 exp]

FlaK
*  85mm M 39 L/52  , STZ ,  , 4 bars , 470 exp , ZSRR , 7/10 , All Weather Combat  , Air Defense, 4 kill , 0 pp - U:010  [+47 exp]
 85mm M 39 L/52  , STZ ,  , 3 bars , 300 exp , ZSRR , 8/10 , Air Defense, 1 kill , 408 pp - U:024  [+30 exp]
 85mm M 39 L/52  , STZ ,  , 1 bars , 145 exp , ZSRR , 6/10 , Air Defense, 2 kill , 408 pp - U:026  [+19 exp]

Artyleria
*  BR-2 , STZ ,  , 4 bars , 462 exp , ZSRR , 13/10 , 5 kill , 0 pp - U:009  [+63 exp]
*  B-4 , STZ ,  , 4 bars , 452 exp , ZSRR , 14/10 , Aggressive Attack  , 13 kill , 0 pp - U:014  [+44 exp]
*  152mm ML20 , STZ ,  , 4 bars , 403 exp , ZSRR , 13/10 , 8 kill , 0 pp - U:015  [+41 exp]
*  152mm ML20 , STZ ,  , 3 bars , 386 exp , ZSRR , 13/10 , 8 kill , 0 pp - U:017  [+29 exp]
+  B-4 , STZ ,  , 4 bars , 460 exp , ZSRR , 14/10 , Fire Discipline  , 12 kill , 0 pp - U:018  [+42 exp]
 B-4 , STZ ,  , 2 bars , 231 exp , ZSRR , 11/10 , Reconnaissance Movement  , 5 kill , 620 pp - U:019  [+37 exp]

Obrona plot.
 YaG10/76mm ,  , 2 bars , 258 exp , ZSRR , 11/10 , Devastating Fire  , Air Defense, 2 kill , 356 pp - U:022  [+119 exp]
 YaG10/76mm ,  , 1 bars , 143 exp , ZSRR , 11/10 , Air Defense, 3 kill , 356 pp - U:023  [+24 exp]
 YaG10/76mm ,  , 0 bars , 79 exp , ZSRR , 10/10 , Air Defense, 3 kill , 324 pp - U:025  [+23 exp]

Myśliwiec
*  Pe-3 ,  , 4 bars , 497 exp , ZSRR , 13/10 , Special Munition, 19 kill , 0 pp - U:012  [+134 exp]
+  Jak-7A ,  , 5 bars , 886 exp , ZSRR , 12/10 , Devastating Fire  , Special Munition, 21 kill , 0 pp - U:021  [+148 exp]
+  P-39D Airacobra ,  , 3 bars , 307 exp , ZSRR , 6/10 , Special Munition, 7 kill , 0 pp - U:028  [+150 exp]

Bomb. taktyczny
*  R-Z ,  , 4 bars , 416 exp , ZSRR , 10/10 , Combat Support  , Recon, 1 kill , 0 pp - U:013  [+75 exp]
 R-Z ,  , 4 bars , 428 exp , ZSRR , 10/10 , Influence  , Recon, 1 kill , 336 pp - U:020  [+44 exp]
 R-Z ,  , 1 bars , 193 exp , ZSRR , 10/10 , Recon, 2 kill , 336 pp - U:027  [+51 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:84   TNK:33   RCN:20   AT:13   FORT:8    ATY:50   AD:7    FTR:24   TB:21     Total: 260
Lost  : INF:3    RCN:1    FTR:5    TB:2      Total: 11

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1426 exp,     28 kill,      0 pp    Average:    357 exp,      7 kill,      0 pp
Czołg          *   6 Units *  3 Leaders      Total :   1980 exp,     91 kill,    936 pp    Average:    330 exp,     15 kill,    156 pp
FlaK           *   3 Units *  1 Leaders      Total :    915 exp,      7 kill,    816 pp    Average:    305 exp,      2 kill,    272 pp
Artyleria      *   6 Units *  3 Leaders      Total :   2394 exp,     51 kill,    620 pp    Average:    399 exp,      9 kill,    103 pp
Obrona plot.   *   3 Units *  1 Leaders      Total :    480 exp,      8 kill,   1036 pp    Average:    160 exp,      3 kill,    345 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1690 exp,     47 kill,      0 pp    Average:    563 exp,     16 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1037 exp,      4 kill,    672 pp    Average:    346 exp,      1 kill,    224 pp
* Summary:     *  28 Units * 12 Leaders      Total :   9922 exp,    236 kill,   4080 pp    Average:    354 exp,      8 kill,    146 pp


Player 1  ZSRR   has 28 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  6
FlaK :  3
Artyleria :  6
Obrona plot. :  3
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Francja, Wielka Brytania   has 4 units total (core+aux):
Niszczyciel :  2
Lotniskowiec :  1
Krążownik :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Scenariusz dość przewidywalny. Mapa dobrze znana, a na podstawie raportu wiadomo że będą okręty, czyli lepiej trzymać się z daleka od wybrzeża.
Zdecydowałem się na zmasowany atak środkiem mapy.  Pozbyłem się zbędnych jednostek (by nie blokowały dróg i nie opóźniały marszu), a pozostałym podniosłem stany do maksimum.
Taktyka się sprawdziła, oddziały w centrum rozniosłem praktycznie z marszu.
Większy problem sprawiły oddziały na wybrzeżu. Dzięki wsparciu okrętów stanowiły dość trudny cel, ale po raz kolejny brutalna siła ciężkiej artylerii i odporność czołgów KW załatwiły sprawę.


Pozycje w centrum (3 tura):


Wybrzeże (10 tura):

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #27 : Lipiec 21, 2017, 03:47:08 »

Play#    Scenario                                        Result
1        BUCHAREST                                (#0)   Brilliant Victory * Proto: BM-13
2        BUDAPEST                                 (#1)   Brilliant Victory
3        VIENNA                                   (#2)   Brilliant Victory * Proto: Jak-7A
4        ROAD TO ROMA                             (#3)   Brilliant Victory
5        MAGINOT LINE                             (#4)   Brilliant Victory * Proto: P-39D Airacobra
6        FALAISE                                  (#5)   Brilliant Victory * Proto: 76.2mm ZIS-3 AT
7        NORMANDY                                 (#6)   Brilliant Victory


Podsumowanie:
Kampania krótka i ciekawa, ale dość nierówna.

Pierwszy scenariusz jest wymagający. W zależności od zastosowanej taktyki może być bardzo trudny, albo stosunkowo łatwy (zwłaszcza jeśli zrezygnujemy z BV). Osobiście uważam, że rozegranie go może być bardzo pouczające.

Potem jest z górki. Dwa scenariusze niemieckie mogą jeszcze stanowić problem, ze względu na różnicę doświadczenie jednostek.
Ale reszta jest w najlepszym razie średnio-trudna (kłopot mogą sprawić limity tur do BV). 

Kampania jest o tyle ciekawa, że dysponujemy przewagą technologiczną w każdej dziedzinie poza lotnictwem. Dlatego bardzo ważna jest odpowiednio silna i właściwie wykorzystana obrona plot.
Poziom trudności w dużym stopniu opiera się na umiejętności korzystania z pelotek (i/lub flaków).

BTW. Kampania ma kilka kwestii technicznych do poprawy. Zajmę się poprawkami w wolnej chwili.
Zauważyłem też pewne braki w radzieckich transportach (brak ciągników dla artylerii ppanc), ale to będzie poprawione w najbliższej wersji efila.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 21, 2017, 03:49:37 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #28 : Lipiec 21, 2017, 04:35:43 »

Statystyki kampanii:

Campaign: W34 UPADEK EUROPY v.4.6, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Campaign score: 393 * Average: 56 SCEN: 7

**** Maks. i srednia ilosc zniszczonych jedn. wroga w kampanii przez wszystkie jednostki
----------------------------------------------------------------------------------------
TOTAL_KILL = 260 unit
OVG_KILL = 37.1 unit SCEN = 7
#6  Killed: INF:84 TNK:33 RCN:20 AT:13 FORT:8  ATY:50 AD:7  FTR:24 TB:21  Total: 260 [+k 48]

**** Maks. i srednia ilosc zdobytych EXP w kampanii przez wszystkie jednostki core
----------------------------------------------------------------------------------
TOTAL_EXP = 9922 exp
OVG_EXP = 1417.4 exp SCEN = 7
#6  S_* Summary:  * 28 Units * 12 Leaders   Total : 9922 exp,  236 kill, 4080 pp  Average:  354 exp,   8 kill,  146 pp [+sk 41] [+se 895]

**** Maks. ilosc zdobytych EXP w kampanii przez jedn., S_EXP_CAM oraz srednia exp S_EXP_CAM_AVG:
------------------------------------------------------------------------------------------------
#6  inf * Sztab , M3 , , 4 bars , 401 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:005 AVG_EXP: 57.3
#6  tnk * KW-II , , 5 bars , 695 exp , ZSRR , 14/10 , Fire Discipline , 24 kill , 0 pp - U:004 [+120 exp] AVG_EXP: 99.3
#6  flak * 85mm M 39 L/52 , STZ , , 4 bars , 470 exp , ZSRR , 7/10 , All Weather Combat , Air Defense, 4 kill , 0 pp - U:010 [+47 exp] AVG_EXP: 67.1
#6  aty * BR-2 , STZ , , 4 bars , 462 exp , ZSRR , 13/10 , 5 kill , 0 pp - U:009 [+63 exp] AVG_EXP: 66
#6  ad YaG10/76mm , , 2 bars , 258 exp , ZSRR , 11/10 , Devastating Fire , Air Defense, 2 kill , 356 pp - U:022 [+119 exp] AVG_EXP: 36.9
#6  ftr + Jak-7A , , 5 bars , 886 exp , ZSRR , 12/10 , Devastating Fire , Special Munition, 21 kill , 0 pp - U:021 [+148 exp] AVG_EXP: 126.6
#6  tb R-Z , , 4 bars , 428 exp , ZSRR , 10/10 , Influence , Recon, 1 kill , 336 pp - U:020 [+44 exp] AVG_EXP: 61.1

**** Maks. ilosc zniszczonych jedn. wroga w kampanii przez jedn., S_KILL_CAM oraz srednia na bitwe S_KILL_CAM_AVG:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#6  inf * Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] , , 3 bars , 389 exp , ZSRR , 9/10 , Ferocious Defense , 11 kill , 0 pp - U:011 [+17 exp] AVG_KILL: 1.6
#6  tnk * KW-I/40 , , 5 bars , 687 exp , ZSRR , 13/10 , Overwhelming Attack , 33 kill , 0 pp - U:007 [+66 exp] AVG_KILL: 4.7
#6  flak * 85mm M 39 L/52 , STZ , , 4 bars , 470 exp , ZSRR , 7/10 , All Weather Combat , Air Defense, 4 kill , 0 pp - U:010 [+47 exp] AVG_KILL: 0.6
#6  aty * B-4 , STZ , , 4 bars , 452 exp , ZSRR , 14/10 , Aggressive Attack , 13 kill , 0 pp - U:014 [+44 exp] AVG_KILL: 1.9
#6  ad YaG10/76mm , , 1 bars , 143 exp , ZSRR , 11/10 , Air Defense, 3 kill , 356 pp - U:023 [+24 exp] AVG_KILL: 0.4
#6  ftr + Jak-7A , , 5 bars , 886 exp , ZSRR , 12/10 , Devastating Fire , Special Munition, 21 kill , 0 pp - U:021 [+148 exp] AVG_KILL: 3
#6  tb R-Z , , 1 bars , 193 exp , ZSRR , 10/10 , Recon, 2 kill , 336 pp - U:027 [+51 exp] AVG_KILL: 0.3

**** Maks. ilosc zdobytych EXP w bitwie przez jednostke, S_EXP_B:
-----------------------------------------------------------------------------------
#4  inf * Strojbat 1938 , ZiS-5 , , 1 bars , 188 exp , ZSRR , 1/10 , 3 kill , 0 pp - U:001 [+129 exp]
#4  inf * Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] , , 2 bars , 241 exp , ZSRR , 2/10 , 6 kill , 0 pp - U:002 [+115 exp]
#4  inf * Inzyniernyje 1938 , T-20 [W] , , 3 bars , 335 exp , ZSRR , 2/10 , Ferocious Defense , 8 kill , 0 pp - U:011 [+98 exp]

#4  tnk * KW-I/40 , , 4 bars , 465 exp , ZSRR , 3/10 , Overwhelming Attack , 19 kill , 0 pp - U:007 [+195 exp]
#5  tnk * KW-I/40 , , 5 bars , 621 exp , ZSRR , 5/10 , Overwhelming Attack , 27 kill , 0 pp - U:007 [+156 exp]
#2  tnk * KW-I/40 , , 2 bars , 228 exp , ZSRR , 4/10 , Overwhelming Attack , 6 kill , 0 pp - U:007 [+142 exp]

#3  rcn * BA-10 , , 1 bars , 101 exp , ZSRR , 5/10 , 2 kill , 0 pp - U:016 [+53 exp]
#4  rcn * BA-10 , , 1 bars , 143 exp , ZSRR , 4/10 , Recon, 2 kill , 0 pp - U:016 [+42 exp]
#2  rcn * BA-10 , , 0 bars , 48 exp , ZSRR , 4/10 , 0 kill , 0 pp - U:016 [+27 exp]

#4  at * 76mm F-22 AT , Wagon , , 2 bars , 236 exp , ZSRR , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:006 [+136 exp]
#1  at * 76mm F-22 AT , Wagon , , 0 bars , 45 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:006 [+45 exp]
#3  at * 76mm F-22 AT , Wagon , , 1 bars , 100 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:006 [+30 exp]

#4  flak * 85mm M 39 L/52 , STZ , , 3 bars , 393 exp , ZSRR , 10/10 , All Weather Combat , 2 kill , 0 pp - U:010 [+182 exp]
#4  flak 85mm M 39 L/52 , STZ , , 2 bars , 201 exp , ZSRR , 4/10 , 0 kill , 408 pp - U:024 [+131 exp]
#1  flak * 85mm M 39 L/52 , STZ , , 0 bars , 83 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:010 [+83 exp]

#4  aty * 152mm ML20 , STZ , , 3 bars , 375 exp , ZSRR , 10/10 , Aggressive Attack , 10 kill , 0 pp - U:014 [+203 exp]
#4  aty * BR-2 , STZ , , 3 bars , 340 exp , ZSRR , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:009 [+179 exp]
#4  aty * 152mm ML20 , STZ , , 3 bars , 342 exp , ZSRR , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:015 [+130 exp]

#6  ad YaG10/76mm , , 2 bars , 258 exp , ZSRR , 11/10 , Devastating Fire , Air Defense, 2 kill , 356 pp - U:022 [+119 exp]
#4  ad YaG10/76mm , , 0 bars , 95 exp , ZSRR , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 324 pp - U:023 [+60 exp]
#4  ad YaG10/76mm , , 0 bars , 92 exp , ZSRR , 6/10 , Air Defense, 1 kill , 324 pp - U:022 [+54 exp]

#3  ftr + Jak-7A , , 2 bars , 256 exp , ZSRR , 9/10 , Devastating Fire , Special Munition, 4 kill , 0 pp - U:021 [+256 exp]
#4  ftr + Jak-7A , , 5 bars , 506 exp , ZSRR , 6/10 , Devastating Fire , Special Munition, 9 kill , 0 pp - U:021 [+250 exp]
#5  ftr + Jak-7A , , 5 bars , 738 exp , ZSRR , 9/10 , Devastating Fire , Special Munition, 14 kill , 0 pp - U:021 [+232 exp]

#5  tb * R-Z , , 3 bars , 341 exp , ZSRR , 9/10 , Combat Support , Recon, 1 kill , 0 pp - U:013 [+119 exp]
#4  tb R-Z , , 2 bars , 287 exp , ZSRR , 4/10 , Recon, 0 kill , 336 pp - U:020 [+116 exp]
#3  tb R-Z , , 1 bars , 171 exp , ZSRR , 7/10 , Recon, 0 kill , 336 pp - U:020 [+110 exp]

**** Maks. ilosc zdobytych EXP w jednej bitwie przez wszystkie jednostki core
-----------------------------------------------------------------------------------
MAX_EXP_B = 2872 exp, SCEN: #4
#4  S_* Summary:  * 27 Units * 8 Leaders   Total : 7183 exp,  142 kill, 3024 pp  Average:  266 exp,   5 kill,  112 pp [+sk 47] [+se 2872]

**** Maks. ilosc zniszczonych jedn. wroga w jednej bitwie przez wszystkie jednostki
-----------------------------------------------------------------------------------
MAX_KILL_B = 54 unit, SCEN: #5
#5  Killed: INF:68 TNK:27 RCN:17 AT:10 FORT:8  ATY:41 AD:5  FTR:20 TB:16  Total: 212 [+k 54]
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #29 : Lipiec 24, 2017, 11:58:03 »

Wynik 393 + 100 = 493
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.128 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)