Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 11:12:34 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ponury - W52 US MARINE CORPS - 150%  (Przeczytany 20011 razy)
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« : Październik 10, 2017, 06:28:52 »

Z tego, co pamiętam, to tego typu kampanie są dość frustrujące, jeżeli chodzi o prestiż, więc 150%. Natomiast nie wiem, czy w praniu nie wyjdzie, że nie ma różnicy.

Scenariusz 1: Guadalcanal 1

Początkowe scenariusze rozgrywane są na tej samej mapie. Trzeba albo zajmować VHeksy, albo ich bronić. Autor radzi kupić 4 piechoty, ale wypróbowałem - nie działa. Robię więc po swojemu. Kupuję dobrą artylerię, flaka i piechotę. Która ostatecznie nawet nie wchodzi do walki. Artyleria jest kluczem do utrzymania pozycji, a okręt i samolot pomagają zająć VH.

OpenGen 0.90.58.1 * (23 Abr 2017)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9a
Campaign: W52 US MARINE CORPS v.4.0,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GUADALCANAL 1 , #0 , Brilliant Victory , score:56
--
Campaign score: 56  *  Average: 56

..
Current scenario: GUADALCANAL 1,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 696 , Current prestige is 54
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +770, GUADALCANAL 2 , cap 1075, 11 turns prestige: 0
if V : +770, GUADALCANAL 2 , cap 1075, 13 turns prestige: 0
if TV: +770, GUADALCANAL 2 , cap 1075, 15 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
 Marine Inf. 1942 ,  , 0 bars , 0 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 120 pp - U:045

Anti-tank
 M3 75mm GMC ,  , 0 bars , 32 exp , US Marines , 9/10 , 3 kill , 180 pp - U:044  [+32 exp]

Artillery
 155mm M1 How , Mule ,  , 0 bars , 52 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 396 pp - U:043  [+52 exp]

Fighter
*  F4F-4 Wildcat , VMF-223 , 0 bars , 48 exp , US Marines , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:015  [+48 exp]

Cruiser
*  Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 0 bars , 25 exp , US Marines , 6/8 , 1 kill , 0 pp - U:011  [+25 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:14   RCN:1    AT:1    ATY:1    FTR:2    TB:1    DD:1      Total: 21
Lost  : RCN:1    FTR:1      Total: 2

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,    120 pp    Average:      0 exp,      0 kill,    120 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     32 exp,      3 kill,    180 pp    Average:     32 exp,      3 kill,    180 pp
Artillery      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     52 exp,      5 kill,    396 pp    Average:     52 exp,      5 kill,    396 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :     48 exp,      2 kill,      0 pp    Average:     48 exp,      2 kill,      0 pp
Cruiser        *   1 Units *  0 Leaders      Total :     25 exp,      1 kill,      0 pp    Average:     25 exp,      1 kill,      0 pp
* Summary:     *   5 Units *  0 Leaders      Total :    157 exp,     11 kill,    696 pp    Average:     31 exp,      2 kill,    139 pp


Player 1  US Marines   has 16 units total (core+aux):
Infantry :  8
Tank   :  1
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Artillery :  2
Fighter :  1
Tactical Bomber :  1
Cruiser :  1

Player 2  Japan   has 5 units total (core+aux):
Infantry :  3
Fighter :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #1 : Październik 10, 2017, 06:32:48 »

Scenariusz 2: Guadalcanal 2

Otrzymuję super prototyp, czołg  Grin Do tego dokupuję niszczyciel czołgów. Scenariusz obronny. Chyba nieco źle pomyślany, bo zanim następuje pierwszy atak mija kilka tur. Dzięki mojej super artylerii i flakom ataki nie mają prawa się powieść. Lotnictwo też się pojawia, auxowe, więc nie jest źle. Zbieram doświadczenie na później.

OpenGen 0.90.58.1 * (23 Abr 2017)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9a
Campaign: W52 US MARINE CORPS v.4.0,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GUADALCANAL 1 , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: M4A2
 2   GUADALCANAL 2 , #1 , Brilliant Victory , score:49
--
Campaign score: 105  *  Average: 52

..
Current scenario: GUADALCANAL 2,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 1008 , Current prestige is 67
Prestige available on map yet is 120 pp ( 120 pp in VH to capture) * Turn: 23
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, GUADALCANALl 3 , cap 1375, 22 turns prestige: 0
if V : +1000, GUADALCANALl 3 , cap 1375, 22 turns prestige: 0
if TV: +1000, GUADALCANALl 3 , cap 1375, 22 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
 Marine Inf. 1942 ,  , 1 bars , 103 exp , US Marines , 7/10 , 3 kill , 120 pp - U:005  [+103 exp]

Tank 
+  M4A2 ,  , 0 bars , 73 exp , US Marines , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:006  [+73 exp]

Anti-tank
 M3 75mm GMC ,  , 0 bars , 97 exp , US Marines , 8/10 , 5 kill , 180 pp - U:004  [+65 exp]

FlaK
 40mm Bofors , Jeep [TW] ,  , 0 bars , 44 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 312 pp - U:087  [+44 exp]

Artillery
 155mm M1 How , Mule ,  , 1 bars , 146 exp , US Marines , 10/10 , 9 kill , 396 pp - U:003  [+94 exp]

Fighter
*  F4F-4 Wildcat , VMF-223 , 1 bars , 173 exp , US Marines , 9/10 , 9 kill , 0 pp - U:002  [+125 exp]

Cruiser
*  Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 0 bars , 90 exp , US Marines , 8/8 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+65 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:34   RCN:7    AT:4    FLAK:3    ATY:2    FTR:8    TB:9    DD:1      Total: 68
Lost  : INF:1    RCN:1    FORT:3    FTR:3      Total: 8

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   1 Units *  0 Leaders      Total :    103 exp,      3 kill,    120 pp    Average:    103 exp,      3 kill,    120 pp
Tank           *   1 Units *  0 Leaders      Total :     73 exp,      6 kill,      0 pp    Average:     73 exp,      6 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     97 exp,      5 kill,    180 pp    Average:     97 exp,      5 kill,    180 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :     44 exp,      2 kill,    312 pp    Average:     44 exp,      2 kill,    312 pp
Artillery      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    146 exp,      9 kill,    396 pp    Average:    146 exp,      9 kill,    396 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    173 exp,      9 kill,      0 pp    Average:    173 exp,      9 kill,      0 pp
Cruiser        *   1 Units *  0 Leaders      Total :     90 exp,      3 kill,      0 pp    Average:     90 exp,      3 kill,      0 pp
* Summary:     *   7 Units *  0 Leaders      Total :    726 exp,     37 kill,   1008 pp    Average:    104 exp,      5 kill,    144 pp


Player 1  US Marines   has 24 units total (core+aux):
Infantry :  5
Tank   :  2
Anti-tank :  2
FlaK :  1
Fortification :  2
Ground Transport :  2
Artillery :  2
Air Defense :  1
Fighter :  2
Tactical Bomber :  4
Cruiser :  1

Player 2  Japan   has 10 units total (core+aux):
Infantry :  5
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Fortification :  1
Artillery :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #2 : Październik 10, 2017, 06:38:19 »

Scenariusz 3: Guadalcanal 3

I kolejny super prototyp  Grin Część wojsk atakuje, a część broni. Dopiero na końcu się orientuję, że jeden VH jest na rzece, więc nie da się do niego wjechać bezpośrednio, ale udaje się w ostatniej turze na BV. Prawie tracę jedną piechotę, która się nacięła na rugged defence.

OpenGen 0.90.58.1 * (23 Abr 2017)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9a
Campaign: W52 US MARINE CORPS v.4.0,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GUADALCANAL 1 , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: M4A2
 2   GUADALCANAL 2 , #1 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M5A1
 3   GUADALCANALl 3 , #2 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 156  *  Average: 52

..
Current scenario: GUADALCANALl 3,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 1368 , Current prestige is 7
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +1200, GUADALCANALl 4 , cap 1550, 8 turns prestige: 0
if V : +1200, GUADALCANALl 4 , cap 1550, 13 turns prestige: 0
if TV: +1200, GUADALCANALl 4 , cap 1550, 19 turns prestige: 0
if Ls: +1068, GUADALCANALl 3 , cap 1375, 19 turns prestige: 0

Infantry
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 1 bars , 136 exp , US Marines , 1/10 , 3 kill , 240 pp - U:005  [+33 exp]
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 0 bars , 39 exp , US Marines , 6/10 , 2 kill , 240 pp - U:068  [+39 exp]

Tank 
+  M4A2 ,  , 1 bars , 137 exp , US Marines , 7/10 , 9 kill , 0 pp - U:006  [+64 exp]
+  M5A1 ,  , 0 bars , 0 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:008

Anti-tank
 M3 75mm GMC ,  , 1 bars , 108 exp , US Marines , 10/10 , 6 kill , 180 pp - U:004  [+11 exp]

FlaK
 40mm Bofors , Jeep [TW] ,  , 0 bars , 44 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 312 pp - U:007

Artillery
 155mm M1 How , Mule ,  , 1 bars , 184 exp , US Marines , 10/10 , 11 kill , 396 pp - U:003  [+38 exp]

Fighter
*  F4F-4 Wildcat , VMF-223 , 2 bars , 218 exp , US Marines , 8/10 , 11 kill , 0 pp - U:002  [+45 exp]

Cruiser
*  Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 1 bars , 118 exp , US Marines , 4/8 , 4 kill , 0 pp - U:001  [+28 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:43   RCN:9    AT:4    FLAK:3    ATY:3    FTR:10   TB:11   SUB:1    DD:1      Total: 85
Lost  : INF:1    RCN:1    AT:1    FORT:3    FTR:4      Total: 10

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  0 Leaders      Total :    175 exp,      5 kill,    480 pp    Average:     88 exp,      3 kill,    240 pp
Tank           *   2 Units *  0 Leaders      Total :    137 exp,      9 kill,      0 pp    Average:     69 exp,      5 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    108 exp,      6 kill,    180 pp    Average:    108 exp,      6 kill,    180 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :     44 exp,      2 kill,    312 pp    Average:     44 exp,      2 kill,    312 pp
Artillery      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    184 exp,     11 kill,    396 pp    Average:    184 exp,     11 kill,    396 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    218 exp,     11 kill,      0 pp    Average:    218 exp,     11 kill,      0 pp
Cruiser        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    118 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    118 exp,      4 kill,      0 pp
* Summary:     *   9 Units *  0 Leaders      Total :    984 exp,     48 kill,   1368 pp    Average:    109 exp,      5 kill,    152 pp


Player 1  US Marines   has 26 units total (core+aux):
Infantry : 10
Tank   :  2
Anti-tank :  2
FlaK :  1
Artillery :  2
Air Defense :  1
Fighter :  3
Tactical Bomber :  2
Level Bomber :  1
Destroyer :  1
Cruiser :  1

Player 2  Japan   has 20 units total (core+aux):
Infantry : 12
Recon :  3
Anti-tank :  2
FlaK :  1
Artillery :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #3 : Październik 10, 2017, 07:03:34 »

Z tego, co pamiętam, to tego typu kampanie są dość frustrujące, jeżeli chodzi o prestiż, więc 150%. Natomiast nie wiem, czy w praniu nie wyjdzie, że nie ma różnicy.
Patrząc po raportach to różnica będzie minimalna. Skaluje się tylko prestiż za heksy i tury, pierwszy jest minimalny (80pp/120pp w trzech scenariuszach) , a drugiego puki co w ogóle niema, więc tylko tracisz punktacje.
Jeśli taka tendencja się utrzyma w dalszych scenariuszach, to kampanie równie dobrze można grać na 0%.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #4 : Październik 10, 2017, 10:20:11 »

Patrząc po raportach to różnica będzie minimalna. Skaluje się tylko prestiż za heksy i tury, pierwszy jest minimalny (80pp/120pp w trzech scenariuszach) , a drugiego puki co w ogóle niema, więc tylko tracisz punktacje.
Jeśli taka tendencja się utrzyma w dalszych scenariuszach, to kampanie równie dobrze można grać na 0%.

No chyba właśnie tak. Ale już nie chce mi się zaczynać od nowa  Smiley

Scenariusz 4: Guadalcanal 4

Tutaj trzeba zająć jeden VH (i obronić swoje, ale japońce jakoś niespecjalnie atakują). Teren nie sprzyja, trzeba pokonać 2 mocarne piechoty, co jest chyba niemożliwe. Więc na ryzyku przechodzę przez rzeki i z dwóch stron je omijam i zachodzę od tyłu. W międzyczasie toczy się walka na morzu, muszę uciekać z artylerią z zasięgu wzroku okrętów, bo inaczej bym ją stracił. Manewr się udaje i jest BV.

OpenGen 0.90.58.1 * (23 Abr 2017)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9a
Campaign: W52 US MARINE CORPS v.4.0,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GUADALCANAL 1 , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: M4A2
 2   GUADALCANAL 2 , #1 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M5A1
 3   GUADALCANALl 3 , #2 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3 Flame
 4   GUADALCANALl 4 , #3 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 206  *  Average: 51

..
Current scenario: GUADALCANALl 4,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 1368 , Current prestige is 164
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 4
AI stance is Aggressive
if BV: +1225, GUADALCANAL 5 , cap 1750, 5 turns prestige: 0
if V : +1225, GUADALCANAL 5 , cap 1750, 12 turns prestige: 0
if TV: +1225, GUADALCANAL 5 , cap 1750, 15 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 1 bars , 138 exp , US Marines , 9/10 , 3 kill , 240 pp - U:005  [+2 exp]
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 0 bars , 48 exp , US Marines , 6/10 , 3 kill , 240 pp - U:009  [+9 exp]

Tank 
+  M4A2 ,  , 1 bars , 171 exp , US Marines , 9/10 , 9 kill , 0 pp - U:006  [+34 exp]
+  M5A1 ,  , 0 bars , 2 exp , US Marines , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:008  [+2 exp]
+  M4A3 Flame ,  , 0 bars , 0 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:010

Anti-tank
 M3 75mm GMC ,  , 1 bars , 119 exp , US Marines , 10/10 , 6 kill , 180 pp - U:004  [+11 exp]

FlaK
 40mm Bofors , Jeep [TW] ,  , 0 bars , 44 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 312 pp - U:007

Artillery
 155mm M1 How , Mule ,  , 2 bars , 225 exp , US Marines , 10/10 , 12 kill , 396 pp - U:003  [+41 exp]

Fighter
*  F4F-4 Wildcat , VMF-223 , 2 bars , 266 exp , US Marines , 6/10 , Recon, 12 kill , 0 pp - U:002  [+48 exp]

Cruiser
*  Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 1 bars , 136 exp , US Marines , 5/8 , 4 kill , 0 pp - U:001  [+18 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:45   RCN:10   AT:4    FLAK:3    ATY:4    FTR:13   TB:12   SUB:1    DD:3      Total: 95
Lost  : INF:3    RCN:1    AT:1    FORT:3    ATY:1    FTR:4    TB:1    DD:1    CRs:2      Total: 17

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  0 Leaders      Total :    186 exp,      6 kill,    480 pp    Average:     93 exp,      3 kill,    240 pp
Tank           *   3 Units *  0 Leaders      Total :    173 exp,      9 kill,      0 pp    Average:     58 exp,      3 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    119 exp,      6 kill,    180 pp    Average:    119 exp,      6 kill,    180 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :     44 exp,      2 kill,    312 pp    Average:     44 exp,      2 kill,    312 pp
Artillery      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    225 exp,     12 kill,    396 pp    Average:    225 exp,     12 kill,    396 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    266 exp,     12 kill,      0 pp    Average:    266 exp,     12 kill,      0 pp
Cruiser        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    136 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    136 exp,      4 kill,      0 pp
* Summary:     *  10 Units *  0 Leaders      Total :   1149 exp,     51 kill,   1368 pp    Average:    115 exp,      5 kill,    137 pp


Player 1  US Marines   has 26 units total (core+aux):
Infantry :  6
Tank   :  3
Anti-tank :  2
FlaK :  2
Artillery :  3
Air Defense :  1
Fighter :  4
Tactical Bomber :  2
Destroyer :  2
Cruiser :  1

Player 2  Japan   has 33 units total (core+aux):
Infantry : 14
Tank   :  2
Recon :  5
FlaK :  1
Fortification :  3
Artillery :  4
Fighter :  1
Destroyer :  1
Cruiser :  1
Auxiliary Ship :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #5 : Październik 10, 2017, 10:23:48 »

Scenariusz 5: Guadalcanal 5

Ostatni scenariusz na tej samej mapie. Uderzenie idzie w obie strony. Wysyłam 2 jednostki morzem na wschód, w osłonie okrętów. Kilka innych wlecze się lądem. Reszta idzie na zachód. Na wschodzie jest niewielki opór, dopiero przy samych VHeksach jest trochę jednostek, ale pokonuję je okrętami i samolotami. Na zachodzie jest ciężej, bo są bunkry z ukrytymi jednostkami oraz wsparcie artyleryjskie. Ale pomału rozbijam bunkry i osiągam BV najszybciej w całej dotychczasowej kampanii.

OpenGen 0.90.58.1 * (23 Abr 2017)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9a
Campaign: W52 US MARINE CORPS v.4.0,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GUADALCANAL 1 , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: M4A2
 2   GUADALCANAL 2 , #1 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M5A1
 3   GUADALCANALl 3 , #2 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3 Flame
 4   GUADALCANALl 4 , #3 , Brilliant Victory , score:50
 5   GUADALCANAL 5 , #4 , Brilliant Victory , score:60
--
Campaign score: 266  *  Average: 53

..
Current scenario: GUADALCANAL 5,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 1620 , Current prestige is 397
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Aggressive
if BV: +970, NEW GEORGIA 1 , cap 2250, 9 turns prestige: 0
if V : +970, NEW GEORGIA 1 , cap 2250, 10 turns prestige: 0
if TV: +970, NEW GEORGIA 1 , cap 2250, 15 turns prestige: 0
if Ls: +500, GUADALCANAL 5 , cap 1750, 15 turns prestige: 0

Infantry
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 1 bars , 138 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 240 pp - U:005
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 0 bars , 69 exp , US Marines , 8/10 , 4 kill , 240 pp - U:009  [+21 exp]

Tank 
+  M4A2 ,  , 2 bars , 227 exp , US Marines , 10/10 , 12 kill , 0 pp - U:006  [+56 exp]
+  M5A1 ,  , 0 bars , 2 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:008
+  M4A3 Flame ,  , 0 bars , 17 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:010  [+17 exp]

Anti-tank
 M3 75mm GMC ,  , 1 bars , 152 exp , US Marines , 8/10 , 6 kill , 180 pp - U:004  [+33 exp]

FlaK
 40mm Bofors , Jeep [TW] ,  , 0 bars , 59 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 312 pp - U:007  [+15 exp]

Artillery
 155mm M1 How , Mule ,  , 2 bars , 254 exp , US Marines , 10/10 , 12 kill , 396 pp - U:003  [+29 exp]

Fighter
*  F4F-4 Wildcat , VMF-223 , 2 bars , 278 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 13 kill , 0 pp - U:002  [+12 exp]

Tactical Bomber
 O3U Corsair ,  , 0 bars , 34 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 0 kill , 252 pp - U:060  [+34 exp]

Cruiser
*  Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 1 bars , 147 exp , US Marines , 8/8 , 4 kill , 0 pp - U:001  [+11 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:47   RCN:10   AT:5    FLAK:5    FORT:3    ATY:7    AD:1    FTR:13   TB:14   SUB:1    DD:3      Total: 109
Lost  : INF:3    RCN:1    AT:1    FORT:3    ATY:1    FTR:4    TB:1    DD:1    CRs:2      Total: 17

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  0 Leaders      Total :    207 exp,      7 kill,    480 pp    Average:    104 exp,      4 kill,    240 pp
Tank           *   3 Units *  0 Leaders      Total :    246 exp,     14 kill,      0 pp    Average:     82 exp,      5 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    152 exp,      6 kill,    180 pp    Average:    152 exp,      6 kill,    180 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :     59 exp,      2 kill,    312 pp    Average:     59 exp,      2 kill,    312 pp
Artillery      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    254 exp,     12 kill,    396 pp    Average:    254 exp,     12 kill,    396 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    278 exp,     13 kill,      0 pp    Average:    278 exp,     13 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :     34 exp,      0 kill,    252 pp    Average:     34 exp,      0 kill,    252 pp
Cruiser        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    147 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    147 exp,      4 kill,      0 pp
* Summary:     *  11 Units *  0 Leaders      Total :   1377 exp,     58 kill,   1620 pp    Average:    125 exp,      5 kill,    147 pp


Player 1  US Marines   has 28 units total (core+aux):
Infantry : 10
Tank   :  3
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Artillery :  4
Air Defense :  1
Fighter :  4
Tactical Bomber :  2
Destroyer :  1
Cruiser :  1

Player 2  Japan   has 10 units total (core+aux):
Infantry :  6
Recon :  2
Artillery :  1
Air Defense :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #6 : Październik 10, 2017, 10:29:08 »

Scenariusz 6: New Georgia 1

Płyniemy na nową wyspę. Jest wsparcie auxowych jednostek. Celów sporo, wojska rozproszone, a najgorzej, że są miny morskie, które mają zasięg wzroku 3  Banghead Nie ogarniam tego. Trzeba lawirować między nimi. Oprócz tego jeszcze jest artyleria nadbrzeżna, więc trzeba kombinować. Na północy część jednostek wysadzam przy własnym VHeksie, a część na ryzyku podpływam do samego VH z artylerią nadbrzeżną. Na szczęście woli ona walić w auxową barkę, a moje wojska wyładowują się bezpiecznie i wykurzają ją.
Na południu jest kilka wysepek, większa wyspa z lotniskiem i jeden VH na południowym wybrzeżu dużej wyspy. Wysepki nie są bronione, więc wrzucam tam auxy. Lotnisko też zajmuję auxami po ciężkiej walce. Najgorzej jest na południowym brzegu, bo ciężko się do niego dostać, jest rzeka i masa bunkrów. Ale pomału wszystkie da się skruszyć i jest BV.

OpenGen 0.90.58.1 * (23 Abr 2017)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9a
Campaign: W52 US MARINE CORPS v.4.0,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GUADALCANAL 1 , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: M4A2
 2   GUADALCANAL 2 , #1 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M5A1
 3   GUADALCANALl 3 , #2 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3 Flame
 4   GUADALCANALl 4 , #3 , Brilliant Victory , score:50
 5   GUADALCANAL 5 , #4 , Brilliant Victory , score:60
 6   NEW GEORGIA 1 , #5 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 317  *  Average: 52

..
Current scenario: NEW GEORGIA 1,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 1620 , Current prestige is 479
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +250, NEW GEORGIA 2 , cap 2525, 10 turns prestige: 0
if V : +250, NEW GEORGIA 2 , cap 2525, 14 turns prestige: 0
if TV: +250, NEW GEORGIA 2 , cap 2525, 18 turns prestige: 0
if Ls: +300, NEW GEORGIA 1 , cap 2250, 18 turns prestige: 0

Infantry
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 1 bars , 153 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 240 pp - U:005  [+15 exp]
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 1 bars , 165 exp , US Marines , 7/10 , Influence  , 7 kill , 240 pp - U:009  [+96 exp]

Tank 
+  M4A2 ,  , 2 bars , 239 exp , US Marines , 10/10 , 13 kill , 0 pp - U:006  [+12 exp]
+  M4A2 ,  , 0 bars , 2 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:008
+  M4A3 Flame ,  , 0 bars , 30 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:010  [+13 exp]

Anti-tank
 M3 75mm GMC ,  , 1 bars , 176 exp , US Marines , 10/10 , 7 kill , 180 pp - U:004  [+24 exp]

FlaK
 40mm Bofors , Jeep [TW] ,  , 0 bars , 59 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 312 pp - U:007

Artillery
 155mm M1 How , Mule ,  , 3 bars , 303 exp , US Marines , 10/10 , 13 kill , 396 pp - U:003  [+49 exp]

Fighter
*  F6F-3 Hellcat , VMF-223 , 3 bars , 302 exp , US Marines , 9/10 , Combat Support  , Recon, 18 kill , 0 pp - U:002  [+24 exp]

Tactical Bomber
 O3U Corsair ,  , 0 bars , 49 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 0 kill , 252 pp - U:011  [+15 exp]

Cruiser
*  Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 1 bars , 188 exp , US Marines , 8/8 , 4 kill , 0 pp - U:001  [+41 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:52   RCN:11   AT:7    FLAK:7    FORT:9    ATY:10   AD:1    FTR:14   TB:18   SUB:2    DD:3      Total: 134
Lost  : INF:5    RCN:1    AT:1    FORT:3    ATY:1    FTR:4    TB:1    DD:3    CRs:2      Total: 21

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    318 exp,     10 kill,    480 pp    Average:    159 exp,      5 kill,    240 pp
Tank           *   3 Units *  0 Leaders      Total :    271 exp,     17 kill,      0 pp    Average:     90 exp,      6 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    176 exp,      7 kill,    180 pp    Average:    176 exp,      7 kill,    180 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :     59 exp,      2 kill,    312 pp    Average:     59 exp,      2 kill,    312 pp
Artillery      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    303 exp,     13 kill,    396 pp    Average:    303 exp,     13 kill,    396 pp
Fighter        *   1 Units *  1 Leaders      Total :    302 exp,     18 kill,      0 pp    Average:    302 exp,     18 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :     49 exp,      0 kill,    252 pp    Average:     49 exp,      0 kill,    252 pp
Cruiser        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    188 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    188 exp,      4 kill,      0 pp
* Summary:     *  11 Units *  2 Leaders      Total :   1666 exp,     71 kill,   1620 pp    Average:    151 exp,      6 kill,    147 pp


Player 1  US Marines   has 34 units total (core+aux):
Infantry :  9
Tank   :  4
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Fortification :  1
Artillery :  2
Fighter :  6
Tactical Bomber :  2
Destroyer :  7
Cruiser :  1

Player 2  Japan   has 38 units total (core+aux):
Infantry :  6
FlaK :  1
Fortification :  8
Air Defense :  3
Submarine : 20


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #7 : Październik 10, 2017, 11:44:53 »

Celów sporo, wojska rozproszone, a najgorzej, że są miny morskie, które mają zasięg wzroku 3  Banghead Nie ogarniam tego.
To mój błąd/niedopatrzenie  Angry.
Jakiś czas temu hurtowo normalizowałem zasięg wzroku wszystkich okrętów podwodnych i widocznie z automatu załapały się te archaiczne miny (są w klasie SUB).  Zupełnie o nich zapomniałem.
Są zdecydowanie do poprawy.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #8 : Październik 11, 2017, 12:33:11 »

To mój błąd/niedopatrzenie  Angry.
Jakiś czas temu hurtowo normalizowałem zasięg wzroku wszystkich okrętów podwodnych i widocznie z automatu załapały się te archaiczne miny (są w klasie SUB).  Zupełnie o nich zapomniałem.
Są zdecydowanie do poprawy.

A to całe szczęście, bo już myślałem, że o czymś nie wiem, i że miny mają wzrok  Grin

Scenariusz 7: New Georgia 2

Drugi raz ta sama plansza. Przenosimy się nieco na zachód. Kupuję drugą artylerię i lecimy. W pobliżu stoi mocno okopana piechota japońska, więc muszę zostawić też moją piechotę z liderem. Część jednostek musi płynąć do celów na innej wyspie, omijając miny morskie. 3 jednostki są na północnym brzegu. Idzie mozolnie, ale do przodu. Kiedy już zajmuję lotnisko, nagle spod ziemi wychodzą japońskie jednostki. Później z każdym scenariuszem robi się ich coraz więcej i muszę odbijać wcześniej zajęte VHeksy. Nie podoba mi się ten pomysł, ale okej - Japończycy faktycznie siedzieli w tunelach, więc niech im będzie.

OpenGen 0.90.58.1 * (23 Abr 2017)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9a
Campaign: W52 US MARINE CORPS v.4.0,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GUADALCANAL 1 , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: M4A2
 2   GUADALCANAL 2 , #1 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M5A1
 3   GUADALCANALl 3 , #2 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3 Flame
 4   GUADALCANALl 4 , #3 , Brilliant Victory , score:50
 5   GUADALCANAL 5 , #4 , Brilliant Victory , score:60
 6   NEW GEORGIA 1 , #5 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3/105
 7   NEW GEORGIA 2 , #6 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 372  *  Average: 53

..
Current scenario: NEW GEORGIA 2,  VH prestige is 300 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 2016 , Current prestige is 633
Prestige available on map yet is 60 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +1550, BOUGAINVILLE 1 , cap 3600, 14 turns prestige: 0
if V : +1550, BOUGAINVILLE 1 , cap 3600, 16 turns prestige: 0
if TV: +1550, BOUGAINVILLE 1 , cap 3600, 18 turns prestige: 0
if Ls: +500, NEW GEORGIA 2 , cap 2525, 18 turns prestige: 0

Infantry
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 1 bars , 153 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 240 pp - U:005
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 1 bars , 192 exp , US Marines , 9/10 , Influence  , 8 kill , 240 pp - U:009  [+27 exp]

Tank 
+  M4A2 ,  , 3 bars , 352 exp , US Marines , 8/10 , Influence  , 17 kill , 0 pp - U:006  [+113 exp]
+  M4A2 ,  , 0 bars , 33 exp , US Marines , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:008  [+31 exp]
+  M4A3 Flame ,  , 0 bars , 97 exp , US Marines , 9/10 , 7 kill , 0 pp - U:010  [+67 exp]
+  M4A3/105 ,  , 0 bars , 0 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:012

Anti-tank
 M3 75mm GMC ,  , 1 bars , 189 exp , US Marines , 9/10 , 7 kill , 180 pp - U:004  [+13 exp]

FlaK
 40mm Bofors , Jeep [TW] ,  , 0 bars , 59 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 312 pp - U:007

Artillery
 155mm M1 How , Mule ,  , 4 bars , 405 exp , US Marines , 10/10 , 20 kill , 396 pp - U:003 [+102 exp]
 155mm M1 How , Mule ,  , 0 bars , 88 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 396 pp - U:079  [+88 exp]

Fighter
*  F6F-3 Hellcat , VMF-223 , 3 bars , 353 exp , US Marines , 8/10 , Combat Support  , Recon, 18 kill , 0 pp - U:002  [+51 exp]

Tactical Bomber
 O3U Corsair ,  , 0 bars , 64 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 0 kill , 252 pp - U:011  [+15 exp]

Cruiser
*  Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 2 bars , 217 exp , US Marines , 8/8 , 5 kill , 0 pp - U:001  [+29 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:68   RCN:12   AT:8    FLAK:9    FORT:14   ATY:10   AD:3    FTR:14   TB:19   SUB:2    DD:3      Total: 162
Lost  : INF:6    RCN:1    AT:1    FORT:3    ATY:3    FTR:4    TB:1    DD:5    CRs:2      Total: 26

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    345 exp,     11 kill,    480 pp    Average:    173 exp,      6 kill,    240 pp
Tank           *   4 Units *  1 Leaders      Total :    482 exp,     25 kill,      0 pp    Average:    121 exp,      6 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    189 exp,      7 kill,    180 pp    Average:    189 exp,      7 kill,    180 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :     59 exp,      2 kill,    312 pp    Average:     59 exp,      2 kill,    312 pp
Artillery      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    493 exp,     23 kill,    792 pp    Average:    247 exp,     12 kill,    396 pp
Fighter        *   1 Units *  1 Leaders      Total :    353 exp,     18 kill,      0 pp    Average:    353 exp,     18 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :     64 exp,      0 kill,    252 pp    Average:     64 exp,      0 kill,    252 pp
Cruiser        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    217 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    217 exp,      5 kill,      0 pp
* Summary:     *  13 Units *  3 Leaders      Total :   2202 exp,     91 kill,   2016 pp    Average:    169 exp,      7 kill,    155 pp


Player 1  US Marines   has 27 units total (core+aux):
Infantry : 11
Tank   :  4
Anti-tank :  2
FlaK :  1
Fortification :  1
Artillery :  2
Air Defense :  1
Fighter :  1
Tactical Bomber :  3
Cruiser :  1

Player 2  Japan   has 19 units total (core+aux):
Infantry :  2
Anti-tank :  1
Fortification :  4
Artillery :  1
Air Defense :  1
Submarine : 10


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #9 : Październik 11, 2017, 12:36:48 »

Scenariusz 8: Bougainville 1

Tylko 4 tury na BV, więc trzeba się śpieszyć, a znów są te miny. Najpierw wysadzam na brzeg Raiderów, których sobie upgradeowałem ze zwykłej piechoty (ale to błąd, bo nie zauważyłem, że nie mają mountain movement) i czołg. Potem reszta, w tym artyleria. Zachodni VH zajmuję po desancie właśnie tam. Sprytnie urządzone bywają VHeksy w tej kampanii - na rzece, więc trudno na nie wjechać z marszu. Warto o tym pamiętać... Kupiłem sobie bombowiec, ale nawet nie mogłem go wystawić  Grin

OpenGen 0.90.58.1 * (23 Abr 2017)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9a
Campaign: W52 US MARINE CORPS v.4.0,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GUADALCANAL 1 , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: M4A2
 2   GUADALCANAL 2 , #1 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M5A1
 3   GUADALCANALl 3 , #2 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3 Flame
 4   GUADALCANALl 4 , #3 , Brilliant Victory , score:50
 5   GUADALCANAL 5 , #4 , Brilliant Victory , score:60
 6   NEW GEORGIA 1 , #5 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3/105
 7   NEW GEORGIA 2 , #6 , Brilliant Victory , score:55
 8   BOUGAINVILLE 1 , #7 , Brilliant Victory , score:43
--
Campaign score: 415  *  Average: 51

..
Current scenario: BOUGAINVILLE 1,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 180
Army cost: 3010 , Current prestige is 467
Prestige available on map yet is 60 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 4
AI stance is Aggressive
if BV: +350, BOUGAINVILLE 2 , cap 3625, 4 turns prestige: 0
if V : +350, BOUGAINVILLE 2 , cap 3625, 9 turns prestige: 0
if TV: +350, BOUGAINVILLE 2 , cap 3625, 11 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 1 bars , 169 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 240 pp - U:005  [+16 exp]
 Marine Raiders ,  , 2 bars , 211 exp , US Marines , 8/10 , Influence  , 8 kill , 480 pp - U:009  [+19 exp]

Tank 
+  M4A2 ,  , 4 bars , 440 exp , US Marines , 10/10 , Influence  , 20 kill , 0 pp - U:006  [+88 exp]
+  M4A2 ,  , 0 bars , 46 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:008  [+13 exp]
+  M4A3 Flame ,  , 0 bars , 97 exp , US Marines , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:010
+  M4A3/105 ,  , 0 bars , 0 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:012

Anti-tank
 M3 75mm GMC ,  , 2 bars , 211 exp , US Marines , 10/10 , 8 kill , 180 pp - U:004  [+22 exp]

FlaK
 40mm Bofors , Jeep [TW] ,  , 0 bars , 59 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 312 pp - U:007

Artillery
 155mm M1 How , Mule ,  , 4 bars , 422 exp , US Marines , 13/10 , 21 kill , 514 pp - U:003  [+17 exp]
 155mm M1 How , Mule ,  , 0 bars , 98 exp , US Marines , 7/10 , 3 kill , 396 pp - U:013  [+10 exp]

Fighter
*  F6F-3 Hellcat , VMF-223 , 4 bars , 417 exp , US Marines , 11/10 , Combat Support  , Recon, 19 kill , 0 pp - U:002  [+64 exp]

Tactical Bomber
 O3U Corsair ,  , 0 bars , 97 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 1 kill , 252 pp - U:011  [+33 exp]
 JM-1 Marauder ,  , 1 bars , 101 exp , US Marines , 10/10 , Support, 0 kill , 636 pp - U:057

Cruiser
*  Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 2 bars , 234 exp , US Marines , 8/8 , 5 kill , 0 pp - U:001  [+17 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:72   RCN:12   AT:8    FLAK:9    FORT:18   ATY:11   AD:3    FTR:14   TB:19   SUB:2    DD:3      Total: 171
Lost  : INF:6    RCN:1    AT:1    FORT:3    ATY:3    FTR:5    TB:1    DD:7    CRs:2      Total: 29

BV  8
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    380 exp,     12 kill,    720 pp    Average:    190 exp,      6 kill,    360 pp
Tank           *   4 Units *  1 Leaders      Total :    583 exp,     29 kill,      0 pp    Average:    146 exp,      7 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    211 exp,      8 kill,    180 pp    Average:    211 exp,      8 kill,    180 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :     59 exp,      2 kill,    312 pp    Average:     59 exp,      2 kill,    312 pp
Artillery      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    520 exp,     24 kill,    910 pp    Average:    260 exp,     12 kill,    455 pp
Fighter        *   1 Units *  1 Leaders      Total :    417 exp,     19 kill,      0 pp    Average:    417 exp,     19 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :    198 exp,      1 kill,    888 pp    Average:     99 exp,      1 kill,    444 pp
Cruiser        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    234 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    234 exp,      5 kill,      0 pp
* Summary:     *  14 Units *  3 Leaders      Total :   2602 exp,    100 kill,   3010 pp    Average:    186 exp,      7 kill,    215 pp


Player 1  US Marines   has 15 units total (core+aux):
Infantry :  2
Tank   :  4
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Artillery :  2
Fighter :  1
Tactical Bomber :  2
Carrier :  1
Cruiser :  1

Player 2  Japan   has 28 units total (core+aux):
Infantry :  6
Recon :  2
FlaK :  2
Fortification :  1
Artillery :  1
Fighter :  1
Tactical Bomber :  2
Submarine : 11
Destroyer :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #10 : Październik 11, 2017, 12:47:47 »

Scenariusz 9: Bougainville 2

Po zajęciu przyczółka ciśniemy w głąb wyspy. Teren górzysty z małą pagórkowatą przecinką. Trzeba też podobno bronić się przed kontratakami, ale jakoś nie zauważyłem. Większość jednostek w górach porusza się o 1 heks, ale nie moje artylerie na mułach  Grin Ostatnie VHeksy zajmują właśnie one - po wykurzeniu obrońców artylerią i samolotami wjeżdżają do pustych.

OpenGen 0.90.58.1 * (23 Abr 2017)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9a
Campaign: W52 US MARINE CORPS v.4.0,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GUADALCANAL 1 , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: M4A2
 2   GUADALCANAL 2 , #1 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M5A1
 3   GUADALCANALl 3 , #2 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3 Flame
 4   GUADALCANALl 4 , #3 , Brilliant Victory , score:50
 5   GUADALCANAL 5 , #4 , Brilliant Victory , score:60
 6   NEW GEORGIA 1 , #5 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3/105
 7   NEW GEORGIA 2 , #6 , Brilliant Victory , score:55
 8   BOUGAINVILLE 1 , #7 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: T19 HMC
 9   BOUGAINVILLE 2 , #8 , Brilliant Victory , score:56
--
Campaign score: 471  *  Average: 52

..
Current scenario: BOUGAINVILLE 2,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 60
Army cost: 3086 , Current prestige is 654
Prestige available on map yet is 60 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Aggressive
if BV: +600, CAPE GLOUCESTER 1 , cap 3900, 9 turns prestige: 0
if V : +600, CAPE GLOUCESTER 1 , cap 3900, 13 turns prestige: 0
if TV: +600, CAPE GLOUCESTER 1 , cap 3900, 17 turns prestige: 0
if Ls: +0, BOUGAINVILLE 2 , cap 3625, 17 turns prestige: 0

Infantry
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 1 bars , 171 exp , US Marines , 9/10 , 4 kill , 240 pp - U:005  [+2 exp]
 Marine Raiders ,  , 2 bars , 247 exp , US Marines , 8/10 , Influence  , 10 kill , 480 pp - U:009  [+36 exp]

Tank 
+  M4A2 ,  , 5 bars , 517 exp , US Marines , 11/10 , Influence  , 22 kill , 0 pp - U:006  [+77 exp]
+  M4A2 ,  , 0 bars , 46 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:008
+  M4A3 Flame ,  , 1 bars , 102 exp , US Marines , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:010  [+5 exp]
+  M4A3/105 ,  , 0 bars , 17 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:012  [+17 exp]

Anti-tank
 M3 75mm GMC ,  , 2 bars , 211 exp , US Marines , 12/10 , 8 kill , 216 pp - U:004

FlaK
 40mm Bofors , Jeep [TW] ,  , 0 bars , 59 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 312 pp - U:007

Artillery
 155mm M1 How , Mule ,  , 4 bars , 464 exp , US Marines , 14/10 , 25 kill , 554 pp - U:003  [+42 exp]
 155mm M1 How , Mule ,  , 1 bars , 112 exp , US Marines , 7/10 , 4 kill , 396 pp - U:013  [+14 exp]
+  T19 HMC ,  , 1 bars , 113 exp , US Marines , 11/10 , 0 kill , 0 pp - U:015  [+12 exp]

Fighter
*  F6F-3 Hellcat , VMF-223 , 4 bars , 427 exp , US Marines , 12/10 , Combat Support  , Recon, 19 kill , 0 pp - U:002  [+10 exp]

Tactical Bomber
 O3U Corsair ,  , 0 bars , 97 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 1 kill , 252 pp - U:011
 JM-1 Marauder ,  , 1 bars , 143 exp , US Marines , 10/10 , Support, 1 kill , 636 pp - U:014  [+42 exp]

Cruiser
*  Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 2 bars , 252 exp , US Marines , 8/8 , 5 kill , 0 pp - U:001  [+18 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:78   RCN:15   AT:8    FLAK:9    FORT:22   ATY:12   AD:3    FTR:14   TB:19   SUB:2    DD:3      Total: 185
Lost  : INF:6    RCN:1    AT:1    FORT:3    ATY:3    FTR:5    TB:1    DD:7    CRs:2      Total: 29

BV  9
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    418 exp,     14 kill,    720 pp    Average:    209 exp,      7 kill,    360 pp
Tank           *   4 Units *  1 Leaders      Total :    682 exp,     35 kill,      0 pp    Average:    171 exp,      9 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    211 exp,      8 kill,    216 pp    Average:    211 exp,      8 kill,    216 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :     59 exp,      2 kill,    312 pp    Average:     59 exp,      2 kill,    312 pp
Artillery      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    689 exp,     29 kill,    950 pp    Average:    230 exp,     10 kill,    317 pp
Fighter        *   1 Units *  1 Leaders      Total :    427 exp,     19 kill,      0 pp    Average:    427 exp,     19 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :    240 exp,      2 kill,    888 pp    Average:    120 exp,      1 kill,    444 pp
Cruiser        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    252 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    252 exp,      5 kill,      0 pp
* Summary:     *  15 Units *  3 Leaders      Total :   2978 exp,    114 kill,   3086 pp    Average:    199 exp,      8 kill,    206 pp


Player 1  US Marines   has 21 units total (core+aux):
Infantry :  4
Tank   :  4
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Artillery :  5
Fighter :  2
Tactical Bomber :  3
Cruiser :  1

Player 2  Japan   has 26 units total (core+aux):
Infantry : 14
Recon :  1
Fortification :  3
Artillery :  2
Air Defense :  1
Fighter :  1
Submarine :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #11 : Październik 11, 2017, 03:53:51 »

Scenariusz 5: Guadalcanal 5
 Ale pomału vs. najszybciej
ciekawe.. to takie hm.. khm.. cichutkim głosem... "kobiece" zaprzeczenie? Wink

Cytuj
Cytuj
Cytat: Waldzios  Październik 10, 2017, 07:03:34

Patrząc po raportach to różnica będzie minimalna. Skaluje się tylko prestiż za heksy i tury, pierwszy jest minimalny (80pp/120pp w trzech scenariuszach) , a drugiego puki co w ogóle niema, więc tylko tracisz punktacje.
Jeśli taka tendencja się utrzyma w dalszych scenariuszach, to kampanie równie dobrze można grać na 0%.

No chyba właśnie tak. Ale już nie chce mi się zaczynać od nowa
Ale ileż punktów rankingowo, za granie na niskim prestiżu, byś dostawał!!! się lepiej zastanów, chopie!...
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #12 : Październik 11, 2017, 04:55:12 »

ciekawe.. to takie hm.. khm.. cichutkim głosem... "kobiece" zaprzeczenie? Wink

Nie no, bunkry się rozbija pomału, ale sam scenariusz skończył się najszybciej z wszystkich rozegranych.

Ale ileż punktów rankingowo, za granie na niskim prestiżu, byś dostawał!!! się lepiej zastanów, chopie!...

I tak wymiatam  Grin Nikt mnie nie wyprzedzi, a na fliperach mam wszystkie rekordy  I win
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #13 : Październik 11, 2017, 05:24:30 »

Większość jednostek w górach porusza się o 1 heks, ale nie moje artylerie na mułach  Grin
Artyleria holowana nie powinna być transportowana przez muły  funkcjonujące jako transport górski (z ruchem górskim)...

Staram się stopniowo porządkować co mogą transportować "górskie" muły. Podstawowym problemem jest jak zwykle dostępność wag transportowych.
Główne nacje już poprawiałem, korpus 'US Marines' jeszcze się nie załapał.

W przypadku USMC kwestia jest dodatkowo złożona, oddziały piechoty morskiej to nie są jednostki typowo "górskie", więc i dostępne muły (niewątpliwie wykorzystywane) też raczej "górskie" być nie powinny . Skłaniam się więc raczej w stronę mułów funkcjonujących jak zwykły transport konny (ruch 'leg' zamiast 'mountain').
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #14 : Październik 11, 2017, 07:07:41 »

Artyleria holowana nie powinna być transportowana przez muły  funkcjonujące jako transport górski (z ruchem górskim)...

Staram się stopniowo porządkować co mogą transportować "górskie" muły. Podstawowym problemem jest jak zwykle dostępność wag transportowych.
Główne nacje już poprawiałem, korpus 'US Marines' jeszcze się nie załapał.

W przypadku USMC kwestia jest dodatkowo złożona, oddziały piechoty morskiej to nie są jednostki typowo "górskie", więc i dostępne muły (niewątpliwie wykorzystywane) też raczej "górskie" być nie powinny . Skłaniam się więc raczej w stronę mułów funkcjonujących jak zwykły transport konny (ruch 'leg' zamiast 'mountain').

To ciekawe z tymi mułami. Moim zdaniem, jeżeli muły dobrze się sprawdzały w terenie górskim, czyli w grze mają opcje ruchu mountain, a marines mieli takie muły, to raczej nie powinno im się tego zabierać. Sama piechota nie była górska, ale skoro muły same w sobie są górskie, to ja bym tego nie zmieniał. Oczywiście, inna sprawa, czy dałyby radę ciągnąć taką wielką artylerię w górach, czy tylko jakąś mniejszą.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.143 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.012s, 1q)