Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Czerwiec 03, 2020, 12:29:12 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ponury - W52 US MARINE CORPS - 150%  (Przeczytany 7042 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3598


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #15 : Październik 11, 2017, 07:41:49 »

To ciekawe z tymi mułami. Moim zdaniem, jeżeli muły dobrze się sprawdzały w terenie górskim, czyli w grze mają opcje ruchu mountain, a marines mieli takie muły, to raczej nie powinno im się tego zabierać. Sama piechota nie była górska, ale skoro muły same w sobie są górskie, to ja bym tego nie zmieniał. Oczywiście, inna sprawa, czy dałyby radę ciągnąć taką wielką artylerię w górach, czy tylko jakąś mniejszą.
To zależy jak na to patrzeć.
Jeśli mamy działo typowo "górskie", które można rozłożyć na kilka elementów i zapakować na muły, to wtedy mobilność w trudnym terenie powinna wzrosnąć.
Ale jeśli zaprzęgniemy te same muły do typowej haubicy holowanej, to mobilność będzie w najlepszym razie taka sama jak przy zaprzęgu konnym, a na pewno nie lepsza od ciągnika artyleryjskiego.

Co do piechoty, to kwestia proporcji.
Typowa piechota górska w efilu ma 3 punkty ruchu 'mountain'. Wyposażenie jej w muły zwiększa mobilność do 4 punktów 'mountain' (w przypadku artylerii górskiej to odpowiednio 2 i 3 punkty).
Czyli wzrost jest dość umiarkowany  i stosunkowo realistyczny.

Przydzielenie takich samych mułów do zwykłej piechoty powoduje wzrost drastyczny, piechota poruszająca się w terenie heks na turę, nagle zaczyna poruszać się jak elitarne jednostki górskie.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #16 : Październik 11, 2017, 09:36:00 »

No tak, to już kwestia wiedzy na temat tego, jak ci marines faktycznie korzystali z tych mułów. I czy faktycznie ciągali jakieś wielkie haubice po górach. Czy też mieli dostępne jakieś mniejsze, które z powodzeniem dawały się transportować szybciej/praktyczniej na mułach. Ja oczywiście takiej wiedzy nie mam  Smiley
Czyli wniosek ogólnie jest taki, że trzeba będzie zagrać jeszcze raz już po zmianach. Bo ten widok min bardzo utrudnia manewrowanie na morzu, a z drugiej strony artyleria na mułach co najmniej dwa razy bardzo ułatwiła mi zajęcie VHeksów w górach.

Tymczasem
Scenariusz 10: Cape Gloucester 1

Przenosimy się na nową wyspę. Jedną jednostkę można wysadzić na zachodzie, a resztę w centrum na północnym wybrzeżu. Są miny i artyleria nadbrzeżna. Dzięki minom baterie strzelają do mnie jak do kaczek. Trudny desant, a potem mozolne przebijanie się przez rzeki, bunkry i góry przed siebie. Pomagają nieco samoloty, ale jest ciężko. Pojedynczy czołg na zachodzie jakoś sobie radzi, ale ma do zajęcia 2 VHeksy, a zbliżają się posiłki. Samoloty jednak pomagają i wszystko udaje się zająć na BV.
Pojawia się możliwość kupna nowych jednostek z 2 belkami. To chyba za dużo. Większość moich jednostek nawet do tej pory jednej nie zarobiła. Ale nie wymieniam ich, bo jest cap. Tylko te, które sam kupiłem i nie mają szans na lidera w najbliższej przyszłości.

OpenGen 0.90.58.1 * (23 Abr 2017)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9a
Campaign: W52 US MARINE CORPS v.4.0,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GUADALCANAL 1 , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: M4A2
 2   GUADALCANAL 2 , #1 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M5A1
 3   GUADALCANALl 3 , #2 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3 Flame
 4   GUADALCANALl 4 , #3 , Brilliant Victory , score:50
 5   GUADALCANAL 5 , #4 , Brilliant Victory , score:60
 6   NEW GEORGIA 1 , #5 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3/105
 7   NEW GEORGIA 2 , #6 , Brilliant Victory , score:55
 8   BOUGAINVILLE 1 , #7 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: T19 HMC
 9   BOUGAINVILLE 2 , #8 , Brilliant Victory , score:56
10   CAPE GLOUCESTER 1 , #9 , Brilliant Victory , score:49
--
Campaign score: 520  *  Average: 52

..
Current scenario: CAPE GLOUCESTER 1,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 3495 , Current prestige is 278
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +500, CAPE GLOUCESTER 2 , cap 4450, 10 turns prestige: 0
if V : +500, CAPE GLOUCESTER 2 , cap 4450, 15 turns prestige: 0
if TV: +500, CAPE GLOUCESTER 2 , cap 4450, 19 turns prestige: 0
if Ls: +200, CAPE GLOUCESTER 1 , cap 3900, 19 turns prestige: 0

Infantry
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 2 bars , 216 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 240 pp - U:005  [+45 exp]
 Marine Raiders ,  , 2 bars , 276 exp , US Marines , 9/10 , Influence  , 13 kill , 480 pp - U:009  [+29 exp]

Tank 
+  M4A2 ,  , 5 bars , 591 exp , US Marines , 13/10 , Influence  , 25 kill , 0 pp - U:006  [+74 exp]
+  M4A2 ,  , 1 bars , 106 exp , US Marines , 5/10 , 5 kill , 0 pp - U:008  [+60 exp]
+  M4A3 Flame ,  , 1 bars , 181 exp , US Marines , 8/10 , 11 kill , 0 pp - U:010  [+79 exp]
+  M4A3/105 ,  , 1 bars , 104 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:012  [+87 exp]

Anti-tank
 M3 75mm GMC ,  , 2 bars , 227 exp , US Marines , 7/10 , 8 kill , 180 pp - U:004  [+16 exp]

FlaK
 M15 ,  , 2 bars , 262 exp , US Marines , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 264 pp - U:007  [+61 exp]

Artillery
 155mm M1 How , Mule ,  , 5 bars , 520 exp , US Marines , 11/10 , Determined Defense  , 26 kill , 435 pp - U:003  [+56 exp]
 155mm M1 How , Mule ,  , 1 bars , 170 exp , US Marines , 9/10 , 5 kill , 396 pp - U:013  [+58 exp]
+  T19 HMC ,  , 1 bars , 161 exp , US Marines , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:015  [+48 exp]
 155mm M1 Long Tom , M4 HS Tractor ,  , 2 bars , 227 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 612 pp - U:068  [+26 exp]

Fighter
*  F6F-3 Hellcat , VMF-223 , 4 bars , 463 exp , US Marines , 5/10 , Combat Support  , Recon, 23 kill , 0 pp - U:002  [+36 exp]

Tactical Bomber
 O3U Corsair ,  , 1 bars , 127 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 1 kill , 252 pp - U:011  [+30 exp]
 JM-1 Marauder ,  , 2 bars , 201 exp , US Marines , 10/10 , Support, 0 kill , 636 pp - U:014

Cruiser
*  Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 2 bars , 289 exp , US Marines , 6/8 , 6 kill , 0 pp - U:001  [+37 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:86   RCN:18   AT:9    FLAK:10   FORT:28   ATY:16   AD:4    FTR:17   TB:22   SUB:2    DD:3      Total: 215
Lost  : INF:6    RCN:1    AT:1    FORT:3    ATY:3    FTR:5    TB:1    LB:1    DD:8    CRs:2      Total: 31

BV 10
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    492 exp,     18 kill,    720 pp    Average:    246 exp,      9 kill,    360 pp
Tank           *   4 Units *  1 Leaders      Total :    982 exp,     45 kill,      0 pp    Average:    246 exp,     11 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    227 exp,      8 kill,    180 pp    Average:    227 exp,      8 kill,    180 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    262 exp,      1 kill,    264 pp    Average:    262 exp,      1 kill,    264 pp
Artillery      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1078 exp,     35 kill,   1443 pp    Average:    270 exp,      9 kill,    361 pp
Fighter        *   1 Units *  1 Leaders      Total :    463 exp,     23 kill,      0 pp    Average:    463 exp,     23 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :    328 exp,      1 kill,    888 pp    Average:    164 exp,      1 kill,    444 pp
Cruiser        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    289 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    289 exp,      6 kill,      0 pp
* Summary:     *  16 Units *  4 Leaders      Total :   4121 exp,    137 kill,   3495 pp    Average:    258 exp,      9 kill,    218 pp


Player 1  US Marines   has 22 units total (core+aux):
Infantry :  3
Tank   :  4
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Artillery :  4
Fighter :  4
Tactical Bomber :  2
Destroyer :  1
Carrier :  1
Cruiser :  1

Player 2  Japan   has 12 units total (core+aux):
Infantry :  4
Fortification :  2
Air Defense :  1
Submarine :  5


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #17 : Październik 11, 2017, 09:42:33 »

Scenariusz 11: Cape Gloucester 2

Druga część. Jesteśmy na wyspie, ale trzeba wyczyścić centrum z niedobitków i dodatkowo pocisnąć na wschód i południe. 3 jednostki wysyłam morzem na wschód i spokojnie desantuję i z pomocą okrętu zajmuję VH. Tzn. jedną zawracam, bo pojawiają się japońce, które zajmują wcześniej niewidoczny VH. Więc muszę go odbić. Artylerie na mułach świetnie się spisują. Jednostki atakujące na południe strasznie się wloką, a nie mam saperów, więc każda rzeczka to przeszkoda. Ale czasu jest aż nadto. Pod sam koniec orientuję się, że w prawym dolnym rogu jest auxowa piechota  Grin

OpenGen 0.90.58.1 * (23 Abr 2017)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9a
Campaign: W52 US MARINE CORPS v.4.0,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GUADALCANAL 1 , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: M4A2
 2   GUADALCANAL 2 , #1 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M5A1
 3   GUADALCANALl 3 , #2 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3 Flame
 4   GUADALCANALl 4 , #3 , Brilliant Victory , score:50
 5   GUADALCANAL 5 , #4 , Brilliant Victory , score:60
 6   NEW GEORGIA 1 , #5 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3/105
 7   NEW GEORGIA 2 , #6 , Brilliant Victory , score:55
 8   BOUGAINVILLE 1 , #7 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: T19 HMC
 9   BOUGAINVILLE 2 , #8 , Brilliant Victory , score:56
10   CAPE GLOUCESTER 1 , #9 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: Shore Party 44
11   CAPE GLOUCESTER 2 , #10 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 570  *  Average: 51

..
Current scenario: CAPE GLOUCESTER 2,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 60
Army cost: 4276 , Current prestige is 236
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +0, TALASEA , cap 4450, 12 turns prestige: 0
if V : +0, TALASEA , cap 4450, 15 turns prestige: 0
if TV: +0, TALASEA , cap 4450, 17 turns prestige: 0
if Ls: +0, CAPE GLOUCESTER 2 , cap 4450, 17 turns prestige: 0

Infantry
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 2 bars , 226 exp , US Marines , 11/10 , 6 kill , 264 pp - U:005  [+10 exp]
 Marine Raiders ,  , 2 bars , 280 exp , US Marines , 9/10 , Influence  , 13 kill , 480 pp - U:009  [+4 exp]
 Marine Inf. 1943 , M3 ,  , 2 bars , 225 exp , US Marines , 11/10 , 1 kill , 330 pp - U:045  [+24 exp]

Tank 
+  M4A2 ,  , 5 bars , 669 exp , US Marines , 13/10 , Influence  , 28 kill , 0 pp - U:006  [+78 exp]
+  M4A2 ,  , 1 bars , 106 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:008
+  M4A3 Flame ,  , 2 bars , 232 exp , US Marines , 5/10 , 11 kill , 0 pp - U:010  [+51 exp]
+  M4A3/105 ,  , 1 bars , 136 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:012  [+32 exp]

Recon
 M8 Greyhound ,  , 2 bars , 201 exp , US Marines , 12/10 , 0 kill , 216 pp - U:017

Anti-tank
 M3 75mm GMC ,  , 2 bars , 227 exp , US Marines , 10/10 , 8 kill , 180 pp - U:004

FlaK
 M15 ,  , 2 bars , 262 exp , US Marines , 12/10 , Air Defense, 1 kill , 316 pp - U:007

Artillery
 155mm M1 How , Mule ,  , 5 bars , 557 exp , US Marines , 15/10 , Determined Defense  , 29 kill , 594 pp - U:003  [+37 exp]
 155mm M1 How , Mule ,  , 2 bars , 202 exp , US Marines , 10/10 , 6 kill , 396 pp - U:013  [+32 exp]
+  T19 HMC ,  , 1 bars , 161 exp , US Marines , 11/10 , 0 kill , 0 pp - U:015
 155mm M1 Long Tom , M4 HS Tractor ,  , 2 bars , 227 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 612 pp - U:016

Fighter
*  F6F-3 Hellcat , VMF-223 , 4 bars , 489 exp , US Marines , 12/10 , Combat Support  , Recon, 23 kill , 0 pp - U:002  [+26 exp]

Tactical Bomber
 O3U Corsair ,  , 1 bars , 142 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 1 kill , 252 pp - U:011  [+15 exp]
 JM-1 Marauder ,  , 2 bars , 290 exp , US Marines , 10/10 , Support, 2 kill , 636 pp - U:014  [+89 exp]

Cruiser
*  Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 3 bars , 309 exp , US Marines , 8/8 , 7 kill , 0 pp - U:001  [+20 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:95   RCN:18   AT:9    FLAK:10   FORT:31   ATY:16   AD:4    FTR:17   TB:23   SUB:2    DD:3      Total: 228
Lost  : INF:6    RCN:1    AT:1    FORT:3    ATY:3    FTR:5    TB:1    LB:1    DD:8    CRs:2      Total: 31

BV 11
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   3 Units *  1 Leaders      Total :    731 exp,     20 kill,   1074 pp    Average:    244 exp,      7 kill,    358 pp
Tank           *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1143 exp,     49 kill,      0 pp    Average:    286 exp,     12 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    201 exp,      0 kill,    216 pp    Average:    201 exp,      0 kill,    216 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    227 exp,      8 kill,    180 pp    Average:    227 exp,      8 kill,    180 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    262 exp,      1 kill,    316 pp    Average:    262 exp,      1 kill,    316 pp
Artillery      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1147 exp,     39 kill,   1602 pp    Average:    287 exp,     10 kill,    401 pp
Fighter        *   1 Units *  1 Leaders      Total :    489 exp,     23 kill,      0 pp    Average:    489 exp,     23 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :    432 exp,      3 kill,    888 pp    Average:    216 exp,      2 kill,    444 pp
Cruiser        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    309 exp,      7 kill,      0 pp    Average:    309 exp,      7 kill,      0 pp
* Summary:     *  18 Units *  4 Leaders      Total :   4941 exp,    150 kill,   4276 pp    Average:    275 exp,      8 kill,    238 pp


Player 1  US Marines   has 20 units total (core+aux):
Infantry :  4
Tank   :  4
Recon :  1
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Artillery :  4
Fighter :  1
Tactical Bomber :  3
Cruiser :  1

Player 2  Japan   has 12 units total (core+aux):
Infantry :  2
Fortification :  5
Air Defense :  1
Submarine :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3598


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #18 : Październik 11, 2017, 09:58:53 »

No tak, to już kwestia wiedzy na temat tego, jak ci marines faktycznie korzystali z tych mułów. I czy faktycznie ciągali jakieś wielkie haubice po górach. Czy też mieli dostępne jakieś mniejsze, które z powodzeniem dawały się transportować szybciej/praktyczniej na mułach. Ja oczywiście takiej wiedzy nie mam  Smiley
To wyglądało przykładowo tak (75 mm Pack Howitzer):
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #19 : Październik 12, 2017, 02:36:07 »

Tak się zastanawiałem wciąż nad tymi mułami i wychodzi mi, że ta artyleria z obrazków faktycznie może się zaliczać do "górskiej" na potrzeby gry, a przynajmniej jej transport. Skoro się rozkładała na części i można ją było łatwo wszędzie przenieść, to jak najbardziej. Zresztą, jest to chyba bardziej skomplikowane. Bo przecież tę artylerię też obsługiwali jacyś ludzie, więc chyba musieli też umieć nadążać za tymi mułami. Chyba że było jeszcze inaczej - co z tego, że ta artyleria miała potencjał artylerii górskiej, skoro nie była tak wykorzystywana? Ale wtedy kolejne pytanie: czy zabrać w grze ten potencjał, czy dać jednak graczowi taką możliwość?

Scenariusz 12: Talasea

Scenariusz typowo desantowy. Tylko 10 transportów na raz, ale to w sumie dobrze, bo zostawiłem jednostki w porcie, a tu kontratak. Desant przebiega spokojnie, nie licząc artylerii nadbrzeżnej. Potem przedzieranie się przez krzaczory, a dalej droga na południe. Która się urywa w połowie, ale potem jest znowu. A potem znów do portu, bo ostatni VH też jest za górami, za lasami, za morzami. Ledwo zdążyłem.

OpenGen 0.90.58.1 * (23 Abr 2017)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9a
Campaign: W52 US MARINE CORPS v.4.0,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GUADALCANAL 1 , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: M4A2
 2   GUADALCANAL 2 , #1 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M5A1
 3   GUADALCANALl 3 , #2 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3 Flame
 4   GUADALCANALl 4 , #3 , Brilliant Victory , score:50
 5   GUADALCANAL 5 , #4 , Brilliant Victory , score:60
 6   NEW GEORGIA 1 , #5 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3/105
 7   NEW GEORGIA 2 , #6 , Brilliant Victory , score:55
 8   BOUGAINVILLE 1 , #7 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: T19 HMC
 9   BOUGAINVILLE 2 , #8 , Brilliant Victory , score:56
10   CAPE GLOUCESTER 1 , #9 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: Shore Party 44
11   CAPE GLOUCESTER 2 , #10 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Marine Eng. 1944
12   TALASEA , #11 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 622  *  Average: 51

..
Current scenario: TALASEA,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 4222 , Current prestige is 520
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +400, TINIAN , cap 5175, 17 turns prestige: 0
if V : +400, TINIAN , cap 5175, 22 turns prestige: 0
if TV: +400, TINIAN , cap 5175, 24 turns prestige: 0
if Ls: +0, TALASEA , cap 4450, 24 turns prestige: 0

Infantry
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 2 bars , 271 exp , US Marines , 8/10 , 6 kill , 240 pp - U:005  [+45 exp]
 Marine Raiders ,  , 3 bars , 320 exp , US Marines , 6/10 , Influence  , 15 kill , 480 pp - U:009  [+40 exp]
 Marine Inf. 1943 , M3 ,  , 2 bars , 286 exp , US Marines , 8/10 , 1 kill , 300 pp - U:018  [+61 exp]
+  Marine Eng. 1944 , DUKW Truck [W] ,  , 2 bars , 231 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:019  [+30 exp]

Tank 
+  M4A2 ,  , 5 bars , 795 exp , US Marines , 13/10 , Influence  , 33 kill , 0 pp - U:006  [+126 exp]
+  M4A2 ,  , 1 bars , 148 exp , US Marines , 6/10 , 5 kill , 0 pp - U:008  [+42 exp]
+  M4A3 Flame ,  , 2 bars , 299 exp , US Marines , 8/10 , 14 kill , 0 pp - U:010  [+67 exp]
+  M4A3/105 ,  , 2 bars , 243 exp , US Marines , 9/10 , 7 kill , 0 pp - U:012  [+107 exp]

Recon
 M8 Greyhound ,  , 2 bars , 201 exp , US Marines , 12/10 , 0 kill , 216 pp - U:017

Anti-tank
 M3 75mm GMC ,  , 2 bars , 271 exp , US Marines , 9/10 , 10 kill , 180 pp - U:004  [+44 exp]

FlaK
 M15 ,  , 3 bars , 313 exp , US Marines , 12/10 , Air Defense, 1 kill , 316 pp - U:007  [+51 exp]

Artillery
 155mm M1 How , Mule ,  , 5 bars , 578 exp , US Marines , 15/10 , Determined Defense  , 30 kill , 594 pp - U:003  [+21 exp]
 155mm M1 How , Mule ,  , 2 bars , 232 exp , US Marines , 4/10 , 6 kill , 396 pp - U:013  [+30 exp]
+  T19 HMC ,  , 2 bars , 203 exp , US Marines , 11/10 , 2 kill , 0 pp - U:015  [+42 exp]
 155mm M1 Long Tom , M4 HS Tractor ,  , 2 bars , 257 exp , US Marines , 10/10 , 7 kill , 612 pp - U:016  [+30 exp]

Fighter
*  F6F-3 Hellcat , VMF-223 , 5 bars , 586 exp , US Marines , 12/10 , Combat Support  , Recon, 24 kill , 0 pp - U:002  [+97 exp]

Tactical Bomber
 O3U Corsair ,  , 1 bars , 157 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 1 kill , 252 pp - U:011  [+15 exp]
 JM-1 Marauder ,  , 3 bars , 345 exp , US Marines , 10/10 , Support, 4 kill , 636 pp - U:014  [+55 exp]

Cruiser
*  Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 4 bars , 424 exp , US Marines , 7/8 , 8 kill , 0 pp - U:001  [+115 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:107  RCN:18   AT:9    FLAK:10   FORT:40   ATY:18   AD:5    FTR:17   TB:23   SUB:2    DD:3      Total: 252
Lost  : INF:6    RCN:1    AT:1    FORT:3    ATY:3    FTR:5    TB:1    LB:1    DD:8    CRs:2      Total: 31

BV 12
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1108 exp,     22 kill,   1020 pp    Average:    277 exp,      6 kill,    255 pp
Tank           *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1485 exp,     59 kill,      0 pp    Average:    371 exp,     15 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    201 exp,      0 kill,    216 pp    Average:    201 exp,      0 kill,    216 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    271 exp,     10 kill,    180 pp    Average:    271 exp,     10 kill,    180 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    313 exp,      1 kill,    316 pp    Average:    313 exp,      1 kill,    316 pp
Artillery      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1270 exp,     45 kill,   1602 pp    Average:    318 exp,     11 kill,    401 pp
Fighter        *   1 Units *  1 Leaders      Total :    586 exp,     24 kill,      0 pp    Average:    586 exp,     24 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :    502 exp,      5 kill,    888 pp    Average:    251 exp,      3 kill,    444 pp
Cruiser        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    424 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    424 exp,      8 kill,      0 pp
* Summary:     *  19 Units *  4 Leaders      Total :   6160 exp,    174 kill,   4222 pp    Average:    324 exp,      9 kill,    222 pp


Player 1  US Marines   has 19 units total (core+aux):
Infantry :  4
Tank   :  4
Recon :  1
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Artillery :  4
Fighter :  1
Tactical Bomber :  2
Cruiser :  1

Player 2  Japan   has 15 units total (core+aux):
Infantry :  2
Fortification :  3
Tactical Bomber :  1
Submarine :  9


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
 
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #20 : Październik 12, 2017, 02:39:44 »

Scenariusz 13: Tinian

Tym razem jedna wyspa i zero rzek. Za to parę górek i pionowych ścian. Sam desant idzie spokojnie, rzucam nawet auxowe niszczyciele, żeby skasowały jedną minę, dzięki czemu przyczółek robi się szerszy. Ogólnie droga powoli do przodu, ale pod koniec w górach pojawiają się japońce spod ziemi, odbijają VHeksa, więc trzeba się wrócić. Ale moje wojska są silne, więc sobie dają radę. Można kupować jednostki z 3 belkami. To znów lepiej niż udało mi się osiągnąć większością moich starych jednostek.

OpenGen 0.90.58.1 * (23 Abr 2017)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9a
Campaign: W52 US MARINE CORPS v.4.0,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GUADALCANAL 1 , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: M4A2
 2   GUADALCANAL 2 , #1 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M5A1
 3   GUADALCANALl 3 , #2 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3 Flame
 4   GUADALCANALl 4 , #3 , Brilliant Victory , score:50
 5   GUADALCANAL 5 , #4 , Brilliant Victory , score:60
 6   NEW GEORGIA 1 , #5 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3/105
 7   NEW GEORGIA 2 , #6 , Brilliant Victory , score:55
 8   BOUGAINVILLE 1 , #7 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: T19 HMC
 9   BOUGAINVILLE 2 , #8 , Brilliant Victory , score:56
10   CAPE GLOUCESTER 1 , #9 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: Shore Party 44
11   CAPE GLOUCESTER 2 , #10 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Marine Eng. 1944
12   TALASEA , #11 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: M7 Priest
13   TINIAN , #12 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 677  *  Average: 52

..
Current scenario: TINIAN,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 5131 , Current prestige is 648
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Aggressive
if BV: +800, IWO JIMA , cap 5550, 16 turns prestige: 300
if V : +800, IWO JIMA , cap 5550, 22 turns prestige: 300
if TV: +800, IWO JIMA , cap 5550, 28 turns prestige: 300
Ls: Loss , turn prestige: 300

Infantry
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 2 bars , 288 exp , US Marines , 8/10 , 8 kill , 240 pp - U:005  [+17 exp]
 Marine Raiders ,  , 3 bars , 326 exp , US Marines , 10/10 , Influence  , 16 kill , 480 pp - U:009  [+6 exp]
 Marine Inf. 1943 , M3 ,  , 2 bars , 286 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 300 pp - U:018
+  Marine Eng. 1944 , M3 ,  , 2 bars , 285 exp , US Marines , 8/10 , 5 kill , 0 pp - U:019  [+54 exp]

Tank 
+  M4A2 ,  , 5 bars , 878 exp , US Marines , 13/10 , Influence  , 37 kill , 0 pp - U:006  [+83 exp]
+  M4A3 Flame ,  , 3 bars , 332 exp , US Marines , 11/10 , 16 kill , 0 pp - U:010  [+33 exp]
+  M4A3/105 ,  , 2 bars , 286 exp , US Marines , 10/10 , 10 kill , 0 pp - U:012  [+43 exp]
 M4A3/105 ,  , 3 bars , 399 exp , US Marines , 7/10 , 2 kill , 324 pp - U:091  [+98 exp]

Recon
 M8 Greyhound ,  , 3 bars , 324 exp , US Marines , 9/10 , 1 kill , 180 pp - U:017  [+23 exp]

Anti-tank
 M3 75mm GMC ,  , 2 bars , 271 exp , US Marines , 11/10 , 10 kill , 198 pp - U:004

FlaK
 M15 ,  , 3 bars , 384 exp , US Marines , 6/10 , Air Defense, 3 kill , 264 pp - U:007  [+71 exp]

Artillery
 155mm M1 How , Mule ,  , 5 bars , 650 exp , US Marines , 14/10 , Determined Defense  , 36 kill , 554 pp - U:003  [+72 exp]
 155mm M1 How , Mule ,  , 4 bars , 409 exp , US Marines , 13/10 , 2 kill , 514 pp - U:008  [+108 exp]
 155mm M1 How , Mule ,  , 3 bars , 360 exp , US Marines , 13/10 , 3 kill , 514 pp - U:013  [+59 exp]
 155mm M1 Long Tom , M4 HS Tractor ,  , 2 bars , 264 exp , US Marines , 10/10 , 8 kill , 612 pp - U:016  [+7 exp]
+  M7 Priest ,  , 3 bars , 330 exp , US Marines , 13/10 , 1 kill , 0 pp - U:020  [+29 exp]

Fighter
*  F6F-3 Hellcat , VMF-223 , 5 bars , 696 exp , US Marines , 9/10 , Combat Support  , Recon, 24 kill , 0 pp - U:002  [+110 exp]

Tactical Bomber
 O3U Corsair ,  , 2 bars , 202 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 2 kill , 252 pp - U:011  [+45 exp]
 JM-1 Marauder ,  , 4 bars , 458 exp , US Marines , 11/10 , Support, 10 kill , 699 pp - U:014 [+113 exp]

Cruiser
*  Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 4 bars , 480 exp , US Marines , 8/8 , 8 kill , 0 pp - U:001  [+56 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:132  TNK:2    RCN:18   AT:10   FLAK:12   FORT:49   ATY:22   AD:6    FTR:17   TB:23   SUB:3    DD:3      Total: 297
Lost  : INF:6    RCN:1    AT:1    FORT:3    ATY:3    FTR:5    TB:1    LB:1    DD:8    CRs:2      Total: 31

BV 13
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1185 exp,     30 kill,   1020 pp    Average:    296 exp,      8 kill,    255 pp
Tank           *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1895 exp,     65 kill,    324 pp    Average:    474 exp,     16 kill,     81 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    324 exp,      1 kill,    180 pp    Average:    324 exp,      1 kill,    180 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    271 exp,     10 kill,    198 pp    Average:    271 exp,     10 kill,    198 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    384 exp,      3 kill,    264 pp    Average:    384 exp,      3 kill,    264 pp
Artillery      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   2013 exp,     50 kill,   2194 pp    Average:    403 exp,     10 kill,    439 pp
Fighter        *   1 Units *  1 Leaders      Total :    696 exp,     24 kill,      0 pp    Average:    696 exp,     24 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :    660 exp,     12 kill,    951 pp    Average:    330 exp,      6 kill,    476 pp
Cruiser        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    480 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    480 exp,      8 kill,      0 pp
* Summary:     *  20 Units *  4 Leaders      Total :   7908 exp,    203 kill,   5131 pp    Average:    395 exp,     10 kill,    257 pp


Player 1  US Marines   has 31 units total (core+aux):
Infantry :  4
Tank   :  7
Recon :  1
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Artillery :  5
Fighter :  3
Tactical Bomber :  4
Destroyer :  3
Carrier :  1
Cruiser :  1

Player 2  Japan   has 14 units total (core+aux):
Fortification :  1
Submarine : 13


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3598


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #21 : Październik 12, 2017, 05:37:37 »

Tak się zastanawiałem wciąż nad tymi mułami i wychodzi mi, że ta artyleria z obrazków faktycznie może się zaliczać do "górskiej" na potrzeby gry, a przynajmniej jej transport. Skoro się rozkładała na części i można ją było łatwo wszędzie przenieść, to jak najbardziej. Zresztą, jest to chyba bardziej skomplikowane. Bo przecież tę artylerię też obsługiwali jacyś ludzie, więc chyba musieli też umieć nadążać za tymi mułami. Chyba że było jeszcze inaczej - co z tego, że ta artyleria miała potencjał artylerii górskiej, skoro nie była tak wykorzystywana? Ale wtedy kolejne pytanie: czy zabrać w grze ten potencjał, czy dać jednak graczowi taką możliwość?
W przypadku większości nacji skutecznie obchodzimy to stosując wyspecjalizowane jednostki (lub całe frakcje) górskie.
W ten sposób wyposażenie "górskie" jest łączone z "górskim" wyszkoleniem, i generalnie nie ma problemu.
Na przykład w przypadku 'USA' mamy trzy wersje działa z obrazka: konwencjonalne '75mm M1', wersje spadochronową 'Abn 75mm M1'(z desantem spadochronowym) , oraz wersje górską 'Mnt 75mm M1' (z ruchem górskim i mułami).

Kłopot pojawia się przy niewielkich nacjach (sub-nacjach) jak 'US Marines', gdzie wyodrębnienie jednostek typowo górskich jest problematyczne.
Na pewno niektóre lekkie działa powinny mieć możliwość rozłożenia i transportu mułami, co powinno zwiększyć ich mobilność w terenie, ale niekoniecznie od razu czynić z nich jednostki w pełni "górskie". 

Myślę, że kompromisowym rozwiązaniem będzie wprowadzenie dla 'US Marines' dodatkowej, nieco mniej efektywnej wersji mułów, o zmniejszonym odpowiednio zasięgu ruchu (równym zasięgowi bazowej jednostki).
W przypadku elitarnych jednostek typowo "górskich" muły zwiększają zasięg ruchu o 1 heks.
W przypadku zwykłej piechoty morskiej (wyposażonej w muły) zasięg ruchu się nie zmieni, zmieni się tylko mobilność terenowa (ruch 'mountain'). Czyli piechota morska wyposażona w muły, będzie poruszać się w dżungli tak jakby poruszała się w otwartym terenie (2/3 heksy na turę).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #22 : Październik 12, 2017, 10:11:33 »

To może być niezły pomysł. A w ogóle był pomysł, żeby wprowadzić osobny teren - dżungla? Wprawdzie osobiście nie byłem, ale jakieś tam filmy dokumentalne oglądałem i z całą pewnością w ogóle porusza się tam trudniej niż w lesie pod Warszawą...

Scenariusz 14: Iwo Jima

To już ostatni scenariusz. Mapa jest usłana urwiskami, na których wystawieni są żołnierze wroga. Trochę nielogiczne, ale powiedzmy, że to tunele skalne. Nie ma co się ukrywać - są 3 radary. Ostatni wykończyłem dopiero w 9 turze. Straty spore, ciężko się zdesantować i ruszyć przed siebie. Ale dzięki kafelkom odkrywam nieobstawione miejsca na wschodzie wyspy i tam przekierowuję kilka jednostek. Generalnie jatka. Wróg solidnie okopany, teren ciężki, mnóstwo artylerii, a pojawiają się samoloty kamikadze, które mi zatapiają okręty. Muszę podnosić stany w trakcie bitwy, na szczęście jest prestiż za heksy. Japońce bronią się długo i cierpliwie, ale ja mam lepsze i ruchliwsze wojska, więc to ja wygrywam. Północy VH udało się objechać od północy  Grin

OpenGen 0.90.58.1 * (23 Abr 2017)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.9a
Campaign: W52 US MARINE CORPS v.4.0,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GUADALCANAL 1 , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: M4A2
 2   GUADALCANAL 2 , #1 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M5A1
 3   GUADALCANALl 3 , #2 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3 Flame
 4   GUADALCANALl 4 , #3 , Brilliant Victory , score:50
 5   GUADALCANAL 5 , #4 , Brilliant Victory , score:60
 6   NEW GEORGIA 1 , #5 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: M4A3/105
 7   NEW GEORGIA 2 , #6 , Brilliant Victory , score:55
 8   BOUGAINVILLE 1 , #7 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: T19 HMC
 9   BOUGAINVILLE 2 , #8 , Brilliant Victory , score:56
10   CAPE GLOUCESTER 1 , #9 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: Shore Party 44
11   CAPE GLOUCESTER 2 , #10 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Marine Eng. 1944
12   TALASEA , #11 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: M7 Priest
13   TINIAN , #12 , Brilliant Victory , score:55
14   IWO JIMA , #13 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 736  *  Average: 52

..
Current scenario: IWO JIMA,  VH prestige is 300 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 5216 , Current prestige is 687
Prestige available on map yet is 60 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 0
V : Win , turn prestige: 0
TV: Win , turn prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
 Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 3 bars , 316 exp , US Marines , 3/10 , 9 kill , 240 pp - U:005  [+28 exp]
 Marine Raiders ,  , 3 bars , 356 exp , US Marines , 7/10 , Influence  , 17 kill , 480 pp - U:009  [+30 exp]
 Marine Inf. 1943 , M3 ,  , 3 bars , 333 exp , US Marines , 2/10 , 4 kill , 300 pp - U:017  [+47 exp]
+  Marine Eng. 1944 , M3 ,  , 3 bars , 333 exp , US Marines , 4/10 , 7 kill , 0 pp - U:018  [+48 exp]

Tank 
+  M4A2 ,  , 5 bars , 1058 exp , US Marines , 7/10 , Influence  , 43 kill , 0 pp - U:006  [+180 exp]
+  M4A3 Flame ,  , 4 bars , 405 exp , US Marines , 6/10 , 18 kill , 0 pp - U:010  [+73 exp]
+  M4A3/105 ,  , 3 bars , 368 exp , US Marines , 10/10 , 13 kill , 0 pp - U:012  [+82 exp]
 M4A3/105 ,  , 4 bars , 492 exp , US Marines , 10/10 , 7 kill , 324 pp - U:020  [+93 exp]
 M4A3/105 ,  , 3 bars , 382 exp , US Marines , 8/10 , 4 kill , 324 pp - U:164  [+81 exp]

Recon
 M8 Greyhound ,  , 3 bars , 354 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 180 pp - U:016  [+30 exp]

Anti-tank
 M3 75mm GMC ,  , 3 bars , 339 exp , US Marines , 9/10 , 11 kill , 180 pp - U:004  [+68 exp]

FlaK
 M15 ,  , 3 bars , 384 exp , US Marines , 10/10 , Air Defense, 3 kill , 264 pp - U:007

Artillery
 155mm M1 How , Mule ,  , 5 bars , 726 exp , US Marines , 9/10 , Determined Defense  , 37 kill , 396 pp - U:003  [+76 exp]
 155mm M1 How , Mule ,  , 4 bars , 444 exp , US Marines , 13/10 , 4 kill , 514 pp - U:008  [+35 exp]
 155mm M1 How , Mule ,  , 4 bars , 425 exp , US Marines , 13/10 , Skilled Reconnaissance  , 4 kill , 514 pp - U:013  [+65 exp]
 155mm M1 Long Tom , M4 HS Tractor ,  , 3 bars , 307 exp , US Marines , 7/10 , 8 kill , 612 pp - U:015  [+43 exp]
+  M7 Priest ,  , 4 bars , 414 exp , US Marines , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:019  [+84 exp]

Fighter
*  F6F-3 Hellcat , VMF-223 , 5 bars , 786 exp , US Marines , 9/10 , Combat Support  , Recon, 26 kill , 0 pp - U:002  [+90 exp]

Tactical Bomber
 O3U Corsair ,  , 2 bars , 232 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 3 kill , 252 pp - U:011  [+30 exp]
 JM-1 Marauder ,  , 5 bars , 515 exp , US Marines , 4/10 , Support, 12 kill , 636 pp - U:014  [+57 exp]

Cruiser
*  Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 5 bars , 513 exp , US Marines , 7/8 , 8 kill , 0 pp - U:001  [+33 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:150  TNK:4    RCN:18   AT:17   FLAK:13   FORT:66   ATY:41   AD:9    FTR:20   TB:31   SUB:3    DD:3      Total: 375
Lost  : INF:7    RCN:1    AT:1    FLAK:1    FORT:3    ATY:4    FTR:7    TB:2    LB:1    DD:9    CRs:2      Total: 38

BV 14
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1338 exp,     37 kill,   1020 pp    Average:    335 exp,      9 kill,    255 pp
Tank           *   5 Units *  1 Leaders      Total :   2705 exp,     85 kill,    648 pp    Average:    541 exp,     17 kill,    130 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    354 exp,      1 kill,    180 pp    Average:    354 exp,      1 kill,    180 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    339 exp,     11 kill,    180 pp    Average:    339 exp,     11 kill,    180 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    384 exp,      3 kill,    264 pp    Average:    384 exp,      3 kill,    264 pp
Artillery      *   5 Units *  2 Leaders      Total :   2316 exp,     55 kill,   2036 pp    Average:    463 exp,     11 kill,    407 pp
Fighter        *   1 Units *  1 Leaders      Total :    786 exp,     26 kill,      0 pp    Average:    786 exp,     26 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :    747 exp,     15 kill,    888 pp    Average:    374 exp,      8 kill,    444 pp
Cruiser        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    513 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    513 exp,      8 kill,      0 pp
* Summary:     *  21 Units *  5 Leaders      Total :   9482 exp,    241 kill,   5216 pp    Average:    452 exp,     11 kill,    248 pp


Player 1  US Marines   has 57 units total (core+aux):
Infantry : 13
Tank   : 12
Recon :  3
Anti-tank :  3
FlaK :  2
Artillery : 10
Fighter :  3
Tactical Bomber :  5
Destroyer :  2
Battleship :  1
Carrier :  1
Cruiser :  2

Player 2  Japan   has 17 units total (core+aux):
Infantry :  5
Tank   :  3
Recon :  1
Anti-tank :  1
FlaK :  2
Fortification :  3
Fighter :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #23 : Październik 12, 2017, 10:15:47 »

Podsumowanie:

Kampania moim zdaniem łatwa. Nie trzeba się nie wiadomo ile zastanawiać i planować przed rozpoczęciem scenariusza. Nie ma praktycznie okrętów, więc walka toczy się głównie na lądzie. A lotnictwo też nie jest niesłychanie rozbudowane. Oczywiście, dużo zależy od wojsk kupionych na początku kampanii. Ja postawiłem na artylerię na mułach i to podstawa. Raz że dobry ruch, a dwa że rozbija wszelkie ataki japońców. Dostawałem kilka razy czołg jako prototyp, więc to na pewno ułatwiło mi grę, ale zawsze można przecież sobie kupić Smiley Na pewno będzie jeszcze łatwiej, kiedy zniknie zasięg wzroku min. No i nie warto grać na wysokim prestiżu, bo go i tak prawie nie ma. Jest za to cap, więc i tak nie wiadomo jakiej armii się nie zbuduje. Warto grać na mapie kafelkowej, żeby się odnaleźć w terenie.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3598


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #24 : Październik 12, 2017, 10:37:06 »

A w ogóle był pomysł, żeby wprowadzić osobny teren - dżungla? Wprawdzie osobiście nie byłem, ale jakieś tam filmy dokumentalne oglądałem i z całą pewnością w ogóle porusza się tam trudniej niż w lesie pod Warszawą...
To jest temat na oddzielną, dość teoretyczną dyskusje.
Na tą chwilę w grze brakuje dodatkowych terenów, a nawet jeśliby by były, to bez wprowadzenia ułamkowych dzielników niewielki z nich pożytek (pod względem mobilności dżungla musiałaby być identyczna z lasem, albo z górami).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2387



WWW
« Odpowiedz #25 : Październik 12, 2017, 11:16:23 »

Statystyki kampanii:

Campaign: W52 US MARINE CORPS v.4.0, * Player prestige modifier 150% * AI prestige modifier 100%
Campaign score: 736 * Average: 52 SCEN: 14

**** Maks. i srednia ilosc zniszczonych jedn. wroga w kampanii przez wszystkie jednostki
----------------------------------------------------------------------------------------
TOTAL_KILL = 375 unit
OVG_KILL = 26.8 unit SCEN = 14
#13 Killed: INF:150 TNK:4  RCN:18 AT:17 FLAK:13 FORT:66 ATY:41 AD:9  FTR:20 TB:31 SUB:3  DD:3   Total: 375 [+k 78]

**** Maks. i srednia ilosc zdobytych EXP w kampanii przez wszystkie jednostki core
----------------------------------------------------------------------------------
TOTAL_EXP = 9482 exp
OVG_EXP = 677.3 exp SCEN = 14
#13 S_* Summary:  * 21 Units * 5 Leaders   Total : 9482 exp,  241 kill, 5216 pp  Average:  452 exp,  11 kill,  248 pp [+sk 38] [+se 1574]

**** Maks. ilosc zdobytych EXP w kampanii przez jedn., S_EXP_CAM oraz srednia exp S_EXP_CAM_AVG:
------------------------------------------------------------------------------------------------
#13 inf Marine Raiders , , 3 bars , 356 exp , US Marines , 7/10 , Influence , 17 kill , 480 pp - U:009 [+30 exp] AVG_EXP: 25.4
#13 tnk + M4A2 , , 5 bars , 1058 exp , US Marines , 7/10 , Influence , 43 kill , 0 pp - U:006 [+180 exp] AVG_EXP: 75.6
#13 rcn M8 Greyhound , , 3 bars , 354 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 180 pp - U:016 [+30 exp] AVG_EXP: 25.3
#13 at M3 75mm GMC , , 3 bars , 339 exp , US Marines , 9/10 , 11 kill , 180 pp - U:004 [+68 exp] AVG_EXP: 24.2
#13 flak M15 , , 3 bars , 384 exp , US Marines , 10/10 , Air Defense, 3 kill , 264 pp - U:007 AVG_EXP: 27.4
#13 aty 155mm M1 How , Mule , , 5 bars , 726 exp , US Marines , 9/10 , Determined Defense , 37 kill , 396 pp - U:003 [+76 exp] AVG_EXP: 51.9
#13 ftr * F6F-3 Hellcat , VMF-223 , 5 bars , 786 exp , US Marines , 9/10 , Combat Support , Recon, 26 kill , 0 pp - U:002 [+90 exp] AVG_EXP: 56.1
#13 tb JM-1 Marauder , , 5 bars , 515 exp , US Marines , 4/10 , Support, 12 kill , 636 pp - U:014 [+57 exp] AVG_EXP: 36.8
#13 cr * Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 5 bars , 513 exp , US Marines , 7/8 , 8 kill , 0 pp - U:001 [+33 exp] AVG_EXP: 36.6

**** Maks. ilosc zniszczonych jedn. wroga w kampanii przez jedn., S_KILL_CAM oraz srednia na bitwe S_KILL_CAM_AVG:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#13 inf Marine Raiders , , 3 bars , 356 exp , US Marines , 7/10 , Influence , 17 kill , 480 pp - U:009 [+30 exp] AVG_KILL: 1.2
#13 tnk + M4A2 , , 5 bars , 1058 exp , US Marines , 7/10 , Influence , 43 kill , 0 pp - U:006 [+180 exp] AVG_KILL: 3.1
#13 rcn M8 Greyhound , , 3 bars , 354 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 180 pp - U:016 [+30 exp] AVG_KILL: 0.1
#13 at M3 75mm GMC , , 3 bars , 339 exp , US Marines , 9/10 , 11 kill , 180 pp - U:004 [+68 exp] AVG_KILL: 0.8
#13 flak M15 , , 3 bars , 384 exp , US Marines , 10/10 , Air Defense, 3 kill , 264 pp - U:007 AVG_KILL: 0.2
#13 aty 155mm M1 How , Mule , , 5 bars , 726 exp , US Marines , 9/10 , Determined Defense , 37 kill , 396 pp - U:003 [+76 exp] AVG_KILL: 2.6
#13 ftr * F6F-3 Hellcat , VMF-223 , 5 bars , 786 exp , US Marines , 9/10 , Combat Support , Recon, 26 kill , 0 pp - U:002 [+90 exp] AVG_KILL: 1.9
#13 tb JM-1 Marauder , , 5 bars , 515 exp , US Marines , 4/10 , Support, 12 kill , 636 pp - U:014 [+57 exp] AVG_KILL: 0.9
#13 cr * Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 5 bars , 513 exp , US Marines , 7/8 , 8 kill , 0 pp - U:001 [+33 exp] AVG_KILL: 0.6

**** Maks. ilosc zdobytych EXP w bitwie przez jednostke, S_EXP_B:
-----------------------------------------------------------------------------------
#1  inf Marine Inf. 1942 , , 1 bars , 103 exp , US Marines , 7/10 , 3 kill , 120 pp - U:005 [+103 exp]
#5  inf Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] , , 1 bars , 165 exp , US Marines , 7/10 , Influence , 7 kill , 240 pp - U:009 [+96 exp]
#11 inf Marine Inf. 1943 , M3 , , 2 bars , 286 exp , US Marines , 8/10 , 1 kill , 300 pp - U:018 [+61 exp]

#13 tnk + M4A2 , , 5 bars , 1058 exp , US Marines , 7/10 , Influence , 43 kill , 0 pp - U:006 [+180 exp]
#11 tnk + M4A2 , , 5 bars , 795 exp , US Marines , 13/10 , Influence , 33 kill , 0 pp - U:006 [+126 exp]
#6  tnk + M4A2 , , 3 bars , 352 exp , US Marines , 8/10 , Influence , 17 kill , 0 pp - U:006 [+113 exp]

#13 rcn M8 Greyhound , , 3 bars , 354 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 180 pp - U:016 [+30 exp]
#12 rcn M8 Greyhound , , 3 bars , 324 exp , US Marines , 9/10 , 1 kill , 180 pp - U:017 [+23 exp]

#13 at M3 75mm GMC , , 3 bars , 339 exp , US Marines , 9/10 , 11 kill , 180 pp - U:004 [+68 exp]
#1  at M3 75mm GMC , , 0 bars , 97 exp , US Marines , 8/10 , 5 kill , 180 pp - U:004 [+65 exp]
#11 at M3 75mm GMC , , 2 bars , 271 exp , US Marines , 9/10 , 10 kill , 180 pp - U:004 [+44 exp]

#12 flak M15 , , 3 bars , 384 exp , US Marines , 6/10 , Air Defense, 3 kill , 264 pp - U:007 [+71 exp]
#9  flak M15 , , 2 bars , 262 exp , US Marines , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 264 pp - U:007 [+61 exp]
#11 flak M15 , , 3 bars , 313 exp , US Marines , 12/10 , Air Defense, 1 kill , 316 pp - U:007 [+51 exp]

#12 aty 155mm M1 How , Mule , , 4 bars , 409 exp , US Marines , 13/10 , 2 kill , 514 pp - U:008 [+108 exp]
#6  aty 155mm M1 How , Mule , , 4 bars , 405 exp , US Marines , 10/10 , 20 kill , 396 pp - U:003  [+102 exp]
#1  aty 155mm M1 How , Mule , , 1 bars , 146 exp , US Marines , 10/10 , 9 kill , 396 pp - U:003 [+94 exp]

#1  ftr * F4F-4 Wildcat , VMF-223 , 1 bars , 173 exp , US Marines , 9/10 , 9 kill , 0 pp - U:002 [+125 exp]
#12 ftr * F6F-3 Hellcat , VMF-223 , 5 bars , 696 exp , US Marines , 9/10 , Combat Support , Recon, 24 kill , 0 pp - U:002 [+110 exp]
#11 ftr * F6F-3 Hellcat , VMF-223 , 5 bars , 586 exp , US Marines , 12/10 , Combat Support , Recon, 24 kill , 0 pp - U:002 [+97 exp]

#12 tb JM-1 Marauder , , 4 bars , 458 exp , US Marines , 11/10 , Support, 10 kill , 699 pp - U:014  [+113 exp]
#10 tb JM-1 Marauder , , 2 bars , 290 exp , US Marines , 10/10 , Support, 2 kill , 636 pp - U:014 [+89 exp]
#13 tb JM-1 Marauder , , 5 bars , 515 exp , US Marines , 4/10 , Support, 12 kill , 636 pp - U:014 [+57 exp]

#11 cr * Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 4 bars , 424 exp , US Marines , 7/8 , 8 kill , 0 pp - U:001 [+115 exp]
#1  cr * Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 0 bars , 90 exp , US Marines , 8/8 , 3 kill , 0 pp - U:001 [+65 exp]
#12 cr * Atlanta AA CL (Planes:0/1), USS Nies , 4 bars , 480 exp , US Marines , 8/8 , 8 kill , 0 pp - U:001 [+56 exp]

**** Maks. ilosc zdobytych EXP w jednej bitwie przez wszystkie jednostki core
-----------------------------------------------------------------------------------
MAX_EXP_B = 1748 exp, SCEN: #12
#12 S_* Summary:  * 20 Units * 4 Leaders   Total : 7908 exp,  203 kill, 5131 pp  Average:  395 exp,  10 kill,  257 pp [+sk 29] [+se 1748]

**** Maks. ilosc zniszczonych jedn. wroga w jednej bitwie przez wszystkie jednostki
-----------------------------------------------------------------------------------
MAX_KILL_B = 78 unit, SCEN: #13
#13 Killed: INF:150 TNK:4  RCN:18 AT:17 FLAK:13 FORT:66 ATY:41 AD:9  FTR:20 TB:31 SUB:3  DD:3   Total: 375 [+k 78]
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6937


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #26 : Listopad 23, 2017, 10:05:06 »

Z wynikiem 736 + 100 = 836
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC