Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 10:22:01 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Estek - G32 "Fortunes of War" v. 4.2e (100%)  (Przeczytany 26021 razy)
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #30 : Październik 15, 2018, 08:34:41 »

Scenariusz 24: "Prywatna wojna"

Zakupy:
1. Tylko wzmocnienia - lotnictwo, piechota, rozpoznanie

Nieopodal Wiednia wybucha mała awanturka graniczna z Iwanami. Moja armia tradycyjnie musi przyjść z odsieczą. Na pierwszej linii w osi sektorów 1,2,3 stacjonują słabe oddziały auxów, nieprzygotowane do twardej obrony. Postanawiam rzucić niemal wszystkie siły w rejon VHexu nr 2. Przodem pędzą sprawni Rangersi, 0.50 calówka i Hellcat. Za nimi grzecznie podążają czołgi, saperzy i artyleria. Skromniejszy zespół posyłam w rejon 3-ki. Jadą tam oddziały desantowe, czyli specialsi, spadochroniarze w towarzystwie M38, M17 i dwóch 105-ek M2A1. Z rozmieszczonych na skrzydłach lotnisk wzbijają się w powietrze wszystkie moje samoloty, by jak najmocniej uprzykrzyć życie napastnikom.

Z każdą kolejną turą robi się coraz ciekawiej. Początkowo pracuje osamotnione lotnictwo, starając się wyeliminować najgroźniejsze dla sił lądowych jednostki. Wkrótce dochodzi do pierwszego zwarcia na ziemi. Na szczęście na miejscu są już niektóre moje oddziały. Rangersi, Hellcat, spadochroniarze i 105-ki na początek w zupełności wystarczają. Kuleje jedynie obrona pod VHexem nr 1, która w całości opiera się na jednostkach aux. Rosjanie wypierają tam Amerykanów z miasta. Postanawiam przerzucić ich artylerię i piechotę za Dunaj, by broniła dostępu do lotniska, natomiast szybkie jednostki rozpoznawcze ściągam na południe by broniły przepraw rzecznych do czasu przybycia posiłków core.

Wkrótce pod 2-ką robi się gęsto od Iwanów, ale dzieje się to akurat w chwili, gdy na miejsce przybywa już moja artyleria i czołgi. Spod 3-ki, gdzie radzieckie rajdy zostały sprawnie powstrzymane, przerzucam na pn-zach, dodatkowy batalion spadochroniarzy i jedną ze 105-ek. Pojawiają się również samoloty z czerwoną gwiazdą, jednak nie zagościły na niebie zbyt długo. Ogień pelotki z liderem i moich myśliwców szybko zrobił z nimi porządek. Na ziemi powtórny atak Rosjan załamuje się, pod ogniem dział artylerii i niszczycieli czołgów. Nie oglądając się, aż wróg weźmie oddech, przechodzę natychmiast do kontrataku. W połowie drogi między VHexami 2 i 6 spotykam kolejny rzut jednostek przeciwnika. Tym jednak razem to Amerykanie są stroną agresywniejszą. Przy solidnym wsparciu artylerii i lotnictwa, czołgi Jankesów wgryzają się mocno w pozycje przeciwnika.

Na tym etapie walk, wygląda na to że Rosjanie nie mają już żadnych rezerw. Na całym froncie są w pełnym odwrocie. Wydzielony z centrum zespół dwóch Shermanów, Greyhounda i Long Toma, dołączył do jednostek aux na północy i odbił VHex nr 1 oraz leżące na wschodnim brzegu lotnisko. Na południu spod VHexa nr 3, wyposażone w Jeepy oddziały specialsów i auxowej piechoty, wykonały głęboki zagon zagrażając bezpośrednio SHexowi nr 4. Niestety okazało się, że w powietrzu Iwan nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i który to już raz na ziemię powędrował mój najmniej doświadczony Thunderbolt. Głupia strata zważywszy, że do końca scenariusza zostały już tylko dwie tury. Reszta samolotów i pelotka, wzięła odwet na napastnikach a siły lądowe rozbiły zgrupowanie Rosjan blokujące drogę do VHexa nr 6. Następnie oddziały atakujące ze skrzydeł i centrum spotkały się w trójkącie pozycji radzieckich 5-6-7. Ostateczny atak nastąpił niemal jednocześnie na wszystkie trzy hexy. Rosjanom nie pomogła nawet rozpaczliwa odsiecz SS-manów.

Nagroda: F-82 Twin Mustang - nagroda pocieszenia za straconego Thunderbolta



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.12
Campaign: G32 FORTUNES OF WAR v.4.2e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   IN THE MOUNTAINS , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   PANZERS! , #1 , Brilliant Victory , score:56
 3   ALIGHTING , #2 , Brilliant Victory , score:57
 4   ITALIANS ON THE PASS , #3 , Brilliant Victory , score:63
 5   INTELLIGENCE , #4 , Brilliant Victory , score:63
 6   SICILIA , #5 , Brilliant Victory , score:60
 7   PORT , #6 , Brilliant Victory , score:53
 8   SALERNO , #7 , Brilliant Victory , score:70
 9   CONVOY , #8 , Brilliant Victory , score:62
10   CASSINO , #9 , Brilliant Victory , score:67
11   INVASION , #10 , Brilliant Victory , score:62
12   CAULDRON , #11 , Brilliant Victory , score:60
13   SECOND RIVERBANK , #12 , Brilliant Victory , score:64
14   ON FIRE LINE , #13 , Brilliant Victory , score:58
15   WUNDERWAFFE , #14 , Brilliant Victory , score:66
16   ARDENNES , #15 , Brilliant Victory , score:70
17   OPERATION "BODENPLATTE" , #16 , Brilliant Victory , score:63
18   ESCAPE , #17 , Brilliant Victory , score:72
19   LUFTWAFFE , #18 , Brilliant Victory , score:61
20   GOLD OF THE III REICH , #19 , Brilliant Victory , score:60
21   TRAINING AREA , #20 , Brilliant Victory , score:62
22   LAST BORDER , #21 , Brilliant Victory , score:60
23   TASK FORCE "G" , #22 , Brilliant Victory , score:70
24   PRIVATE WAR , #23 , Brilliant Victory , score:60
--
Campaign score: 1494  *  Average: 62

..
Current scenario: PRIVATE WAR,  VH prestige is 280 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 6493 , Current prestige is 831
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +1200, FAR EAST , cap disabled, 12 turns prestige: 245
if V : +850, FAR EAST , cap disabled, 15 turns prestige: 245
if TV: +500, FAR EAST , cap disabled, 20 turns prestige: 245
if Ls: +50, FAR EAST , cap disabled, 20 turns prestige: 245

Piechota
*  Special Service , Jeep [W] , "Old Overholt" , 5 bars , 860 exp , USA , 10/10 , Superior Maneuver  , Support, 22 kill , 0 pp - U:002
*  Airborne 1944 , Jeep [W] , "Old Potrero" , 5 bars , 709 exp , USA , 12/10 , Determined Defense  , 20 kill , 0 pp - U:003  [+3 exp]
*  Rangers 1944 , Jeep [W] , "Mountain Moonshine" , 5 bars , 919 exp , USA , 9/10 , Combat Support  , 34 kill , 0 pp - U:004  [+45 exp]
*  Rangers 1944 , Jeep [W] , "Old Gristmill" , 5 bars , 1061 exp , USA , 10/10 , Overwatch  , 41 kill , 0 pp - U:013  [+93 exp]
 Bridging 1944 , Dodge WC62 , "Michters" , 2 bars , 245 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 360 pp - U:025
+  Infantry 1945 , M39 [W] , "Sazerac" , 2 bars , 220 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:029  [+4 exp]

Czołg
*  M4A3E8/76 Easy Eight , "Jack Daniel's" , 5 bars , 1400 exp , USA , 15/10 , 109 kill , 0 pp - U:005  [+56 exp]
 M26A1E2 , "Woodstone Creek" , 5 bars , 1206 exp , USA , 13/10 , Extended Front  , 94 kill , 717 pp - U:014  [+101 exp]
 Sherman Calliope , "George Dickel" , 5 bars , 547 exp , USA , 10/10 , 41 kill , 324 pp - U:023
+  M4A3E2 Jumbo 76 , "Hudson Manhattan" , 5 bars , 521 exp , USA , 10/10 , 16 kill , 0 pp - U:024
+  M26 , "Rittenhouse" , 4 bars , 449 exp , USA , 10/10 , 20 kill , 0 pp - U:028  [+74 exp]

Rozpoznanie
 M8 Greyhound , "Georgia Moon" , 5 bars , 633 exp , USA , 12/10 , Recon, 9 kill , 216 pp - U:016
+  M38 , "Pikesville" , 3 bars , 396 exp , USA , 11/10 , Recon, 6 kill , 0 pp - U:027  [+59 exp]

Artyleria ppanc.
*  Abn MG .50 cal. , Jeep , "Charbay" , 5 bars , 768 exp , USA , 15/10 , Camouflage Expert , 18 kill , 0 pp - U:007  [+29 exp]
+  M18 , "Jim Beam" , 5 bars , 1154 exp , USA , 15/10 , AntiTank, 30 kill , 0 pp - U:009  [+113 exp]
+  M36 , "Stranahan's" , 5 bars , 1082 exp , USA , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 26 kill , 0 pp - U:011  [+129 exp]

Artyleria uniwersalna
+  M17 , "Catdaddy" , 5 bars , 535 exp , USA , 11/10 , Aggressive Maneuver  , 12 kill , 0 pp - U:015  [+12 exp]

Artyleria
*  105mm M2A1 , Jeep , "McCarthy's" , 5 bars , 878 exp , USA , 15/10 , Infiltration Tactics  , 26 kill , 0 pp - U:001  [+28 exp]
 105mm M2A1 , Dodge WC51 , "St. George" , 5 bars , 792 exp , USA , 15/10 , Aggressive Attack  , 10 kill , 486 pp - U:010  [+30 exp]
 M37 HMC , "Mellow Corn" , 5 bars , 803 exp , USA , 12/10 , Influence  , 6 kill , 489 pp - U:018  [+99 exp]
 155mm M1 Long Tom , Mack NO , "Old Oak" , 4 bars , 493 exp , USA , 14/10 , 16 kill , 756 pp - U:020  [+24 exp]
 155mm M1 Howitzer , Mack NO , "Platte Valley" , 5 bars , 626 exp , USA , 15/10 , Aggressive Attack  , 16 kill , 702 pp - U:022  [+49 exp]
+  M41 HMC 155mm , "Rendezvous" , 2 bars , 260 exp , USA , 12/10 , 4 kill , 0 pp - U:032  [+18 exp]

Obrona plot.
*  M15 , "Notch" , 5 bars , 601 exp , USA , 15/10 , Fire Discipline  , Air Defense, 7 kill , 0 pp - U:006  [+15 exp]

Myśliwiec
*  P-51D-25NA (r) , "Peregrine Rock" , 5 bars , 1691 exp , USA , 11/12 , Support, AntiTank, 52 kill , 0 pp - U:008  [+60 exp]
 P-47N-35RA (r) , "Virginia Lightning" , 5 bars , 989 exp , USA , 10/10 , Support, 26 kill , 708 pp - U:012  [+71 exp]
+  P-47N , "Dixie Dew" , 5 bars , 931 exp , USA , 7/10 , First Strike  , Support, 27 kill , 0 pp - U:017  [+91 exp]
+  P-51H , "Red Hook" , 5 bars , 631 exp , USA , 11/10 , 11 kill , 0 pp - U:026  [+65 exp]

Bomb. taktyczny
 B-25H , "J.W. Corn" , 5 bars , 952 exp , USA , 14/10 , Devastating Fire  , Support, 28 kill , 991 pp - U:019  [+75 exp]
 Curtiss SC Seahawk , "Heaven Hill Vintage" , 1 bars , 195 exp , USA , 9/10 , Recon, 0 kill , 372 pp - U:021  [+17 exp]
 Curtiss SC Seahawk , "Templeton" , 2 bars , 216 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 372 pp - U:031

Player 1 : USA
Killed: INF:350  TNK:52   RCN:44   AT:83   FLAK:7    FORT:77   ATY:108  AD:27   FTR:44   TB:30     Total: 822
Lost  : INF:4    TNK:1    RCN:1    FLAK:1    AD:1    FTR:3    TB:1      Total: 12

BV 24
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   6 Units *  4 Leaders      Total :   4014 exp,    119 kill,    360 pp    Average:    669 exp,     20 kill,     60 pp
Czołg          *   5 Units *  1 Leaders      Total :   4123 exp,    280 kill,   1041 pp    Average:    825 exp,     56 kill,    208 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1029 exp,     15 kill,    216 pp    Average:    515 exp,      8 kill,    108 pp
Artyleria ppanc. *   3 Units *  2 Leaders      Total :   3004 exp,     74 kill,      0 pp    Average:   1001 exp,     25 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  1 Leaders      Total :    535 exp,     12 kill,      0 pp    Average:    535 exp,     12 kill,      0 pp
Artyleria      *   6 Units *  4 Leaders      Total :   3852 exp,     78 kill,   2433 pp    Average:    642 exp,     13 kill,    406 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  1 Leaders      Total :    601 exp,      7 kill,      0 pp    Average:    601 exp,      7 kill,      0 pp
Myśliwiec      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   4242 exp,    116 kill,    708 pp    Average:   1061 exp,     29 kill,    177 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1363 exp,     28 kill,   1735 pp    Average:    454 exp,      9 kill,    578 pp
* Summary:     *  31 Units * 15 Leaders      Total :  22763 exp,    729 kill,   6493 pp    Average:    734 exp,     24 kill,    209 pp


Player 1  USA   has 42 units total (core+aux):
Piechota : 12
Czołg :  6
Rozpoznanie :  5
Artyleria ppanc. :  3
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  7
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  ZSRR, Waffen SS   has 8 units total (core+aux):
Piechota :  2
Czołg :  1
Fortyfikacje :  3
Artyleria :  1
Obrona plot. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2018, 08:38:40 wysłane przez Estek » Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #31 : Październik 17, 2018, 05:30:45 »

Scenariusz 25: "Daleki Wschód"

Zakupy:
1. Shermana Calliope zastępuje Pattonem M45
2. Działo samobieżne M37 HMC wymieniam na M41 HMC 155mm
3. Podarunek w postaci Twin Mustanga zastępuje P-61 Black Widow w wersji bombowej + dokupuje dodatek support
4. Cała reszta prestiżu we wzmocnienia

Na koniec kampanii szczypta egzotyki. Moja armia zostaje wysłana na Filipiny by zabezpieczyć Manile przed zakusami skośnookich. Ponieważ to ostatni scenariusz nie będę porywał się na zajęcie wszystkich małych flag. Priorytet to obrona miasta i zdobycie wrogich VHexów. Do obsadzających pozycje obronne w sektorach 1-4 auxów posyłam skromne wzmocnienia. Do 1-ki jadą moje niszczyciele czołgów i rozpoznawczy M38. Do 3-ki ruszają Rangersi, 0.50 calówka, dwie 105-ki, Long Tom i pelotka M15. Pod lotnisko w sektorze 4-tym Sherman Jumbo, Patton, M17 i batalion piechoty wz. 1945. Cała reszta działa zaczepnie przez sektor nr 2. W powietrze podnoszą się samoloty.

Wkrótce na ziemi zaczynają pojawiać się Japończycy i ich skolaborowani filipińscy sprzymierzeńcy. Ich ataki nie wyrządzają znacznych szkód. Walka z nimi bardziej przypomina egzekucje. Bombardowani z powietrza, ostrzeliwani salwami artylerii i czołgów, topnieją w oczach jeden za drugim. Ich głównym atutem jest przewaga liczebna. Drugim sprzymierzeńcem okazuje się być jeszcze pogoda. Trzymając się mocno w defensywie na skrzydłach, posyłam do ataku siły z centrum z rejonów 2 i 3. Lewym skrzydłem pomiędzy dwoma rzekami na szpicy posuwają się spadochroniarze i specjalsi. Za ich plecami poruszają się saperzy, dwa bataliony haubic M41 i dwa bataliony pancerne. Na prawym skrzydle poprzez gęstą dżunglę atak prowadzą Rangersi w towarzystwie 105-ek, M15 i Long Toma. Lider Overwatch w batalionie Rangersów mocno przydaje się w tak trudnym terenie. Kiedy oddziały desantowe atakują VHex nr 5, reszta sił lewego skrzydła po zbudowanym moście przechodzi na wschodni brzeg, by połączyć siły z nacierającymi od południa Rangersami. Zdobycie 5-ki ściąga uwagę Japończyków blokujących drogę do VHexa nr 6. Pozwala to oddziałom atakującym z pd-zachodu znacznie zbliżyć się do ostatniej pozycji obronnej przeciwnika. Niestety nie dotyczy to czołgów i mobilnej artylerii, które w trudnym ternie prawego brzegu rzeki straciły większość paliwa. Ostateczny szturm na VHex nr 6 przypada zatem Rangersom i Specialsom przy wsparciu niezrównanych 105-ek. Siedem tur przed końcem czasu na brylanta, ostatnia pozycja kapituluje. Koniec Wojny !



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2017\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.12
Campaign: G32 FORTUNES OF WAR v.4.2e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   IN THE MOUNTAINS , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   PANZERS! , #1 , Brilliant Victory , score:56
 3   ALIGHTING , #2 , Brilliant Victory , score:57
 4   ITALIANS ON THE PASS , #3 , Brilliant Victory , score:63
 5   INTELLIGENCE , #4 , Brilliant Victory , score:63
 6   SICILIA , #5 , Brilliant Victory , score:60
 7   PORT , #6 , Brilliant Victory , score:53
 8   SALERNO , #7 , Brilliant Victory , score:70
 9   CONVOY , #8 , Brilliant Victory , score:62
10   CASSINO , #9 , Brilliant Victory , score:67
11   INVASION , #10 , Brilliant Victory , score:62
12   CAULDRON , #11 , Brilliant Victory , score:60
13   SECOND RIVERBANK , #12 , Brilliant Victory , score:64
14   ON FIRE LINE , #13 , Brilliant Victory , score:58
15   WUNDERWAFFE , #14 , Brilliant Victory , score:66
16   ARDENNES , #15 , Brilliant Victory , score:70
17   OPERATION "BODENPLATTE" , #16 , Brilliant Victory , score:63
18   ESCAPE , #17 , Brilliant Victory , score:72
19   LUFTWAFFE , #18 , Brilliant Victory , score:61
20   GOLD OF THE III REICH , #19 , Brilliant Victory , score:60
21   TRAINING AREA , #20 , Brilliant Victory , score:62
22   LAST BORDER , #21 , Brilliant Victory , score:60
23   TASK FORCE "G" , #22 , Brilliant Victory , score:70
24   PRIVATE WAR , #23 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: F-82 Twin Mustang
25   FAR EAST , #24 , Brilliant Victory , score:69
--
Campaign score: 1563  *  Average: 62

..
Current scenario: FAR EAST,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 600
Army cost: 7240 , Current prestige is 497
Prestige available on map yet is 280 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Aggressive
BV: Win , turn prestige: 200
V : Win , turn prestige: 200
TV: Win , turn prestige: 200
Ls: Loss , turn prestige: 200

Piechota
*  Special Service , Jeep [W] , "Old Overholt" , 5 bars , 892 exp , USA , 8/10 , Superior Maneuver  , Support, 24 kill , 0 pp - U:002  [+32 exp]
*  Airborne 1944 , Jeep [W] , "Old Potrero" , 5 bars , 773 exp , USA , 9/10 , Determined Defense  , 22 kill , 0 pp - U:003  [+64 exp]
*  Rangers 1944 , Jeep [W] , "Mountain Moonshine" , 5 bars , 933 exp , USA , 11/10 , Combat Support  , 34 kill , 0 pp - U:004  [+14 exp]
*  Rangers 1944 , Jeep [W] , "Old Gristmill" , 5 bars , 1110 exp , USA , 12/10 , Overwatch  , 45 kill , 0 pp - U:013  [+49 exp]
 Bridging 1944 , Dodge WC62 , "Michters" , 2 bars , 256 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 360 pp - U:025  [+11 exp]
+  Infantry 1945 , M39 [W] , "Sazerac" , 2 bars , 220 exp , USA , 12/10 , 1 kill , 0 pp - U:029

Czołg
*  M4A3E8/76 Easy Eight , "Jack Daniel's" , 5 bars , 1400 exp , USA , 15/10 , 109 kill , 0 pp - U:005
 M26A1E2 , "Woodstone Creek" , 5 bars , 1253 exp , USA , 14/10 , Extended Front  , 97 kill , 772 pp - U:014  [+47 exp]
 M45 Patton , "George Dickel" , 5 bars , 571 exp , USA , 12/10 , 45 kill , 590 pp - U:023  [+24 exp]
+  M4A3E2 Jumbo 76 , "Hudson Manhattan" , 5 bars , 532 exp , USA , 12/10 , 16 kill , 0 pp - U:024  [+11 exp]
+  M26 , "Rittenhouse" , 4 bars , 449 exp , USA , 12/10 , 20 kill , 0 pp - U:028

Rozpoznanie
 M8 Greyhound , "Georgia Moon" , 5 bars , 651 exp , USA , 13/10 , Recon, 11 kill , 234 pp - U:016  [+18 exp]
+  M38 , "Pikesville" , 4 bars , 430 exp , USA , 12/10 , Recon, 7 kill , 0 pp - U:027  [+34 exp]

Artyleria ppanc.
*  Abn MG .50 cal. , Jeep , "Charbay" , 5 bars , 806 exp , USA , 15/10 , Camouflage Expert , 20 kill , 0 pp - U:007  [+38 exp]
+  M18 , "Jim Beam" , 5 bars , 1190 exp , USA , 13/10 , AntiTank, 32 kill , 0 pp - U:009  [+36 exp]
+  M36 , "Stranahan's" , 5 bars , 1130 exp , USA , 11/10 , Battlefield Intelligence  , 29 kill , 0 pp - U:011  [+48 exp]

Artyleria uniwersalna
+  M17 , "Catdaddy" , 5 bars , 535 exp , USA , 12/10 , Aggressive Maneuver  , 12 kill , 0 pp - U:015

Artyleria
*  105mm M2A1 , Jeep , "McCarthy's" , 5 bars , 906 exp , USA , 15/10 , Infiltration Tactics  , 28 kill , 0 pp - U:001  [+28 exp]
 105mm M2A1 , Dodge WC51 , "St. George" , 5 bars , 817 exp , USA , 15/10 , Aggressive Attack  , 14 kill , 486 pp - U:010  [+25 exp]
 M41 HMC 155mm , "Mellow Corn" , 5 bars , 832 exp , USA , 15/10 , Influence  , 8 kill , 756 pp - U:018  [+29 exp]
 155mm M1 Long Tom , Mack NO , "Old Oak" , 5 bars , 515 exp , USA , 14/10 , 16 kill , 756 pp - U:020  [+22 exp]
 155mm M1 Howitzer , Mack NO , "Platte Valley" , 5 bars , 648 exp , USA , 15/10 , Aggressive Attack  , 18 kill , 702 pp - U:022  [+22 exp]
+  M41 HMC 155mm , "Rendezvous" , 2 bars , 274 exp , USA , 12/10 , 5 kill , 0 pp - U:031  [+14 exp]

Obrona plot.
*  M15 , "Notch" , 5 bars , 601 exp , USA , 15/10 , Fire Discipline  , Air Defense, 7 kill , 0 pp - U:006

Myśliwiec
*  P-51D-25NA (r) , "Peregrine Rock" , 5 bars , 1778 exp , USA , 6/12 , Support, AntiTank, 54 kill , 0 pp - U:008  [+87 exp]
 P-47N-35RA (r) , "Virginia Lightning" , 5 bars , 1029 exp , USA , 11/10 , Support, 29 kill , 778 pp - U:012  [+40 exp]
+  P-47N , "Dixie Dew" , 5 bars , 966 exp , USA , 12/10 , First Strike  , Support, 27 kill , 0 pp - U:017  [+35 exp]
+  P-51H , "Red Hook" , 5 bars , 692 exp , USA , 12/10 , 11 kill , 0 pp - U:026  [+61 exp]
+  P-61 Black Widow (b) , "Four Roses" , 2 bars , 261 exp , USA , 11/10 , Support, 0 kill , 0 pp - U:032  [+81 exp]

Bomb. taktyczny
 B-25H , "J.W. Corn" , 5 bars , 1001 exp , USA , 15/10 , Devastating Fire  , Support, 32 kill , 1062 pp - U:019  [+49 exp]
 Curtiss SC Seahawk , "Heaven Hill Vintage" , 2 bars , 221 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 372 pp - U:021  [+26 exp]
 Curtiss SC Seahawk , "Templeton" , 2 bars , 229 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 372 pp - U:030  [+13 exp]

Player 1 : USA, US Marines
Killed: INF:376  TNK:54   RCN:48   AT:86   FLAK:8    FORT:79   ATY:115  AD:27   FTR:45   TB:32     Total: 870
Lost  : INF:4    TNK:1    RCN:1    FLAK:1    AD:1    FTR:3    TB:1      Total: 12

BV 25
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   6 Units *  4 Leaders      Total :   4184 exp,    128 kill,    360 pp    Average:    697 exp,     21 kill,     60 pp
Czołg          *   5 Units *  1 Leaders      Total :   4205 exp,    287 kill,   1362 pp    Average:    841 exp,     57 kill,    272 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1081 exp,     18 kill,    234 pp    Average:    541 exp,      9 kill,    117 pp
Artyleria ppanc. *   3 Units *  2 Leaders      Total :   3126 exp,     81 kill,      0 pp    Average:   1042 exp,     27 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  1 Leaders      Total :    535 exp,     12 kill,      0 pp    Average:    535 exp,     12 kill,      0 pp
Artyleria      *   6 Units *  4 Leaders      Total :   3992 exp,     89 kill,   2700 pp    Average:    665 exp,     15 kill,    450 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  1 Leaders      Total :    601 exp,      7 kill,      0 pp    Average:    601 exp,      7 kill,      0 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   4726 exp,    121 kill,    778 pp    Average:    945 exp,     24 kill,    156 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1451 exp,     32 kill,   1806 pp    Average:    484 exp,     11 kill,    602 pp
* Summary:     *  32 Units * 15 Leaders      Total :  23901 exp,    775 kill,   7240 pp    Average:    747 exp,     24 kill,    226 pp


Player 1  USA, US Marines   has 41 units total (core+aux):
Piechota : 10
Czołg :  5
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  5
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  9
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Japonia, Terroryści   has 26 units total (core+aux):
Piechota : 14
Rozpoznanie :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje :  5
Artyleria :  5


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #32 : Październik 17, 2018, 06:47:34 »

Podsumowanie:

Bardzo ciekawie napisana kampania dająca dużo frajdy z gry. Jest na pewno oryginalna i wyróżnia się na tle innych. Przez większość czasu poruszamy się zgrabnym zespołem jednostek, dzięki czemu scenariusze są bardzo dynamiczne. Z pozostałych plusów wymieniłbym tu fajnie poprowadzoną narrację, różnorodne warunki zwycięstwa, ciekawe uzbrojenie w rękach przeciwnika, interesujący pomysł na ukryte w hexach prezenty w postaci prototypów i liderów. Gdyby Forest Gump zagrał w G32 pewnie powiedziałby że jest jak pudełko czekoladek  Grin Grę charakteryzuje ponadto dużą elastyczność w rozgrywaniu poszczególnych bitew, można realizować w nich wiele pomysłów. Kumulować siły lub je rozpraszać, działać po cichu i zaatakować z zaskoczenia, albo głośno i z przytupem. Muszę pochwalić także oryginalność wykorzystanych map. Może za dużo razy widziałem już Kiszyniów i Sedan, że te zrobiły na mnie tak wielkie wrażenie  Wink

No ale żeby nie było tak słodko, muszę się do czegoś doczepić  Wink Znalazłem tylko jedną rzecz, która mi przeszkadzała: Ograniczone zakupy jednostek spadochronowych i górskich w 75% scenariuszy. Czy to celowy zabieg, czy też przypadek wynikający z prac nad frakcjami w jednostkach USA ? Takie zakupy możemy zrobić tylko w scenariuszu 12, a później dopiero od 21 do 25. Trochę szkoda, bo gdyby były dostępne przez cały czas, pozwoliłoby to na jeszcze większą swobodę w kształtowaniu naszej armii. Przecież ta kampania stworzona jest do działań niekonwencjonalnych a do zaburzenia grywalności raczej by to nie doprowadziło, bo i tak w większości scenariuszy liczba transportów była ograniczona do max trzech.

Można Zamykać
Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.127 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.006s, 1q)