Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 10:52:12 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Alberich-G05v.5.3-50% Blitz Blitzem  (Przeczytany 14205 razy)
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #30 : Październik 30, 2020, 04:37:43 »

Ostateczna bitwa o Berlin i obrona przez zmasowanym atakiem Rosjan dysponującym przewagę ilościową w piechocie, czołgach i artylerii. Plan utrzymania się opieram na wycofaniu się ze Wzgórz Seelow. Za nimi tworzą dwie potężne reduty obronne w miejscach gdzie idą główne drogi. Zamierzam wykorzystać zwężenie i eliminować pojedynczo jednostki przeciwnika. Również chcę przeprowadzać overruny. W ramach szukania prestiżu sprzedaję Brandenburczyków, którzy mi się już nie przydadzą na tym etapie wojny.

Zaczyna się. Wróg błyskawicznie przeprawia przez Odrę kolejne oddziały i przy pierwszym ataku pada Frankfurt, a następnie umocnione punkty w Seelow. Cały ciężar obrony teraz spoczywa na dywizjach Kumark oraz Munchenberg, które chociaż ponoszą ciężkie straty zapewniają czas moim oddziałom. Kolejna faza bitwy to zaciekła obrona i ciężkie walki. Są tak intensywne, że w ciągu tury komputera większość artylerii wystrzeliwuje się z własnej amunicji. Na szczęście mam 10.5cm sK18, chociaż już słabe i przestarzałe to nadal groźne. Dzięki temu, że nie odpowiadają ogniem mogę je wykorzystać do ostrzeliwania sowieckiej artylerii dalekosiężnej.

W miarę trwania bitwy i po pokonaniu dwóch głównych natarć Rosjan sytuacja się klaruje na tyle by myśleć o drobnej kontrofensywnie w celu odzyskania wzgórz. Po wyeliminowaniu artylerii mogę w końcu o niej pomyśleć. Przystępuję. I rozbijam kolejne kolejne oddziały wroga przy wyzwalaniu Frankfurta. Na północy podobnie. Wydzielonymi siłami przekraczam Odrę i sieję spustoszenie na tyłach. Do końca scenariusza niszczę wszystko.

Seelow Heights


OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.3,  *  Player prestige modifier 50%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Brandenburger 40
 2   Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:75
 3   Suomussalmi , #2 , Brilliant Victory , score:79
 4   Lillehammer , #3 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: 8.8cm FlaK 36
 5   Sedan , #4 , Brilliant Victory , score:84
 6   Race to Dunkirk , #5 , Brilliant Victory , score:74
 7   Pursuit to Tobruk , #6 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: Bf 109F-4Trop
 8   Tobruk , #7 , Brilliant Victory , score:74
 9   Thermopylae , #8 , Brilliant Victory , score:77
10   Crete - Operation Mercury , #9 , Brilliant Victory , score:64  +++  Proto: Ju 87G
11   Kishinev , #10 , Brilliant Victory , score:78
12   Novgorod , #11 , Brilliant Victory , score:83  +++  Proto: 250/10
13   Borodino , #12 , Brilliant Victory , score:72
14   Klin , #13 , Brilliant Victory , score:75
15   Rostov-on-Don , #14 , Brilliant Victory , score:78  +++  Proto: Hummel
16   Winter Storm , #15 , Brilliant Victory , score:81
17   Kharkov 43 , #16 , Brilliant Victory , score:77
18   Zitadelle , #17 , Brilliant Victory , score:83
19   Invasion Salerno , #18 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: JagdPanther
20   Leningrad , #19 , Brilliant Victory , score:78
21   Drive to the Sea , #20 , Brilliant Victory , score:71
22   Operation Dragoon , #21 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Do 335B-2
23   Nordwind , #22 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: Me 262C-1
24   Operation Konrad , #23 , Brilliant Victory , score:75
25   Spring Offensive , #24 , Brilliant Victory , score:83
26   Seelow Heights , #25 , Brilliant Victory , score:65
--
Campaign score: 1971  *  Average: 75

..
Current scenario: Seelow Heights,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 14670 , Current prestige is 803
Prestige available on map yet is 20 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive   Using map: 10
if BV: +150, 9 Army Encirclement , cap disabled, 12 turns prestige: 60
if V : +100, 9 Army Encirclement , cap disabled, 12 turns prestige: 60
if TV: +50, 9 Army Encirclement , cap disabled, 12 turns prestige: 60
Ls: Loss , turn prestige: 60

Piechota
*  Sturmpioniere 44 , 251/16 [W] ,  , 5 bars , 564 exp , Niemcy , 11/10 , 21 kill , 0 pp - U:001  [+3 exp]
*  Panzergrenadiere 44 , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 562 exp , Niemcy , 11/10 , 14 kill , 0 pp - U:003
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 ,  , 3 bars , 344 exp , Niemcy , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:007
 Sturmpioniere 44 , 251/16 [W] ,  , 4 bars , 495 exp , Niemcy , 10/10 , 20 kill , 396 pp - U:019
 Panzergrenadiere 44 , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 504 exp , Niemcy , 10/10 , Shock Tactics  , 16 kill , 372 pp - U:020  [+33 exp]
 Panzergrenadiere 44 (gep.) ,  , 3 bars , 362 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 3 kill , 516 pp - U:036
 Panzergrenadiere 44 (gep.) ,  , 4 bars , 466 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 6 kill , 516 pp - U:037

Czołg
*  Tiger II ,  , 5 bars , 1894 exp , Niemcy , 9/10 , Shock Tactics  ,      Fast Speed,    Special Munition, 260 kill , 0 pp - U:006  [+220 exp]
 Panther G ,  , 5 bars , 1136 exp , Niemcy , 5/10 ,     Forward Observer, 114 kill , 264 pp - U:022  [+73 exp]
 Panther G ,  , 5 bars , 1015 exp , Niemcy , 9/10 ,     Forward Observer, 105 kill , 475 pp - U:023  [+19 exp]
 Pz IVH ,  , 5 bars , 754 exp , Niemcy , 10/10 , Street Fighter  ,    Special Munition, 49 kill , 384 pp - U:038  [+34 exp]
 Pz IVH ,  , 5 bars , 583 exp , Niemcy , 7/10 ,    Special Munition, 30 kill , 268 pp - U:039  [+30 exp]

Rozpoznanie
*  PSW 234/2 Puma ,  , 5 bars , 579 exp , Niemcy , 10/10 , Aggressive Attack  , 31 kill , 0 pp - U:005  [+6 exp]
 PSW 234/2 Puma ,  , 5 bars , 562 exp , Niemcy , 13/10 , 22 kill , 374 pp - U:018

Artyleria ppanc.
 JagdPanther ,  , 4 bars , 460 exp , Niemcy , 7/10 , 13 kill , 336 pp - U:032  [+45 exp]
 JagdPanther ,  , 4 bars , 473 exp , Niemcy , 12/10 , 11 kill , 576 pp - U:033  [+8 exp]

Artyleria uniwersalna
 Flakpanzer IV Mobelwagen ,  , 5 bars , 689 exp , Niemcy , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 17 kill , 240 pp - U:025  [+6 exp]
 Flakpanzer IV Mobelwagen ,  , 5 bars , 523 exp , Niemcy , 9/10 , 4 kill , 216 pp - U:026  [+8 exp]
 Flakpanzer IV Mobelwagen ,  , 4 bars , 463 exp , Niemcy , 12/10 , 4 kill , 288 pp - U:030  [+14 exp]
 Flakpanzer IV Mobelwagen ,  , 4 bars , 404 exp , Niemcy , 10/10 , 9 kill , 240 pp - U:031  [+11 exp]

Artyleria
*  15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 943 exp , Niemcy , 10/10 , Devastating Fire  ,   Support, 39 kill , 0 pp - U:004  [+48 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 539 exp , Niemcy , 14/10 ,   AntiTank, 20 kill , 588 pp - U:009  [+28 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 622 exp , Niemcy , 14/10 , Fire Discipline  ,   AntiTank, 25 kill , 588 pp - U:010  [+31 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 535 exp , Niemcy , 10/10 , Devastating Fire  , 19 kill , 528 pp - U:015  [+48 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 577 exp , Niemcy , 15/10 , Combat Support  ,   AntiTank, 12 kill , 630 pp - U:016  [+25 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 623 exp , Niemcy , 15/10 , Skilled Reconnaissance  ,   AntiTank, 11 kill , 630 pp - U:017  [+36 exp]
 15cm NbWf41 , 251/4 ,  , 4 bars , 457 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 12 kill , 432 pp - U:028  [+23 exp]
 15cm NbWf41 , 251/4 ,  , 5 bars , 625 exp , Niemcy , 14/10 , Overwhelming Attack  ,    Special Munition, 15 kill , 604 pp - U:029  [+120 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 565 exp , Niemcy , 14/10 ,    Special Munition,   Support, 14 kill , 621 pp - U:034  [+74 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 520 exp , Niemcy , 14/10 ,    Special Munition,   Support, 8 kill , 621 pp - U:035  [+59 exp]

Myśliwiec
 Me 262A-1 ,  , 5 bars , 1112 exp , Niemcy , 7/10 ,    Special Munition, 37 kill , 562 pp - U:002  [+48 exp]
 Me 262A-5 ,  , 5 bars , 1079 exp , Niemcy , 6/10 , Combat Support  ,    Recon,      Fast Speed, 16 kill , 504 pp - U:013  [+48 exp]
 Me 262A-1 ,  , 5 bars , 884 exp , Niemcy , 9/10 ,    Special Munition, 18 kill , 723 pp - U:021  [+64 exp]
 Me 262A-1 ,  , 5 bars , 795 exp , Niemcy , 8/10 ,    Special Munition, 20 kill , 643 pp - U:027  [+76 exp]

Bomb. taktyczny
 Me 410A-1/U-4 ,  , 5 bars , 1147 exp , Niemcy , 9/10 ,   Support,    Special Munition, 24 kill , 691 pp - U:008  [+41 exp]
 Me 410A-1/U-4 ,  , 5 bars , 1201 exp , Niemcy , 11/10 , Resilience  ,   Support,    Special Munition, 19 kill , 844 pp - U:014  [+78 exp]
+  Me 410A-1/U-4 ,  , 5 bars , 1013 exp , Niemcy , 12/10 , Reconnaissance Movement  ,   Support,    Special Munition, 12 kill , 0 pp - U:024  [+68 exp]

Player 1 : Niemcy, Waffen SS
Killed: INF:543  TNK:117  RCN:92   AT:89   FLAK:43   FORT:42   ATY:219  AD:9    FTR:64   TB:30   DD:4    CRs:4      Total: 1256
Lost  : INF:30   TNK:1    RCN:4    AT:2    FLAK:1    FORT:9    ATY:10   AD:2    TB:2      Total: 61

BV 26
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  1 Leaders      Total :   3297 exp,     80 kill,   1800 pp    Average:    471 exp,     11 kill,    257 pp
Czołg          *   5 Units *  2 Leaders      Total :   5382 exp,    558 kill,   1391 pp    Average:   1076 exp,    112 kill,    278 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1141 exp,     53 kill,    374 pp    Average:    571 exp,     27 kill,    187 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  0 Leaders      Total :    933 exp,     24 kill,    912 pp    Average:    467 exp,     12 kill,    456 pp
Artyleria uniwersalna *   4 Units *  1 Leaders      Total :   2079 exp,     34 kill,    984 pp    Average:    520 exp,      9 kill,    246 pp
Artyleria      *  10 Units *  6 Leaders      Total :   6006 exp,    175 kill,   5242 pp    Average:    601 exp,     18 kill,    524 pp
Myśliwiec      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   3870 exp,     91 kill,   2432 pp    Average:    968 exp,     23 kill,    608 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  2 Leaders      Total :   3361 exp,     55 kill,   1535 pp    Average:   1120 exp,     18 kill,    512 pp
* Summary:     *  37 Units * 14 Leaders      Total :  26069 exp,   1070 kill,  14670 pp    Average:    705 exp,     29 kill,    396 pp


Player 1  Niemcy, Waffen SS   has 51 units total (core+aux):
Piechota :  9
Czołg :  6
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  4
Artyleria uniwersalna :  4
Fortyfikacje :  5
Artyleria : 11
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane

Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #31 : Październik 30, 2020, 06:28:37 »

To już ostatnia misja w tej kampanii. Jest podobna do poprzedniej, musimy się ponownie obronić przed zmasowanym atakiem Sowietów z wielu kierunków. Prestiżu nie starcza na wszystko więc uzupełniam tylko najważniejsze jednostki. Nie zapominam także by mieć w recconach Bridging, aby pełniły funkcję mostów na rzekach. Tak ruszam do walki.

Na początku eliminuję pierwszą grupę wojsk przeciwnika na południu. To daje mi pewność, że nie zostaję zaatakowany kiedy będę bronić miasta na wschodzie po drugiej stronie rzeki. W tym miejscu skoncentruję wszystkie swoje siły. Walki na tym kierunku są bardzo intensywne, zarówno ja i Rosjanie ponosimy znaczne straty. O ile przeciwnik w każdej chwili może coś dosłać to ja nie mogę tego zrobić, ani uzupełnić z prestiżu. W ostateczności pozostaje wycofanie silnie uszkodzonych jednostek na tyły.

Tury trwają, a wraz z nimi ciągłe walki. Cała moja obrona opiera się na artylerii, na lotnictwie i na overrunach. Gdy eliminuję grupę na południowym wschodzie to pojawia się na północy następna. Więc przerzucam tam siły. Zaraz potem zjawiają się kolejne siły na południu. I tak do końca gry. W końcu moje dosyć mocno okrwawione oddziały wytrzymują i rozbijają wszyskie siły sowieckie. VH zostaje ostatecznie zabezpieczony. Na północnym zachodzie pojawiają się w międzyczasie siły aux z 12. Armii. Wykorzystam je do przechwycenia pozostałych VH jakie muszę utrzymać do końca scenariusza. Po 13 turze nadchodzi ostatecznie zwycięstwo, tak bardzo wyczekane przez całą grę. To teraz się dostać tylko do Argentyny.



Najbardziej doświadczona jednostka w mojej armii, czołg z liderem:



Wow, wynik 2036 więc ustanowiłem rekord punktów jeśli chodzi o tę kampanię. I myślę, że będzie raczej trudny do przekroczenia z racji tego, że podczas grania w tę kampanię starałem się znaleźć jak najszybszą drogę do przejścia misji z użyciem Brandenburczyków (to głównie ich zasługa). Może by się dało na 25% tylko też trzeba się w niej spieszyć, może dało by się na 0%, ale wtedy gra byłaby bardzo trudna. Nawet nie wiem czy ktoś próbował grać na 0%.

Kampania fajna (dobra kombinacja jednostek i dodatków dużo zdziała) choć liczę, że kiedyś powstanie remake na dużych mapach i z nowymi scenariuszami w drugiej części kampanii w latach 1942-1945. Brakuje w tym okresie wielu ważnych bitew takich jak Stalingrad czy Market-Garden. Brakuje też w tym okresie znaczniejszych sił powietrznych po stronie komputera, by ciągle czuć, że nie mamy przewagi w powietrzu.

9 Army Encirclement


OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.3,  *  Player prestige modifier 50%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Brandenburger 40
 2   Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:75
 3   Suomussalmi , #2 , Brilliant Victory , score:79
 4   Lillehammer , #3 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: 8.8cm FlaK 36
 5   Sedan , #4 , Brilliant Victory , score:84
 6   Race to Dunkirk , #5 , Brilliant Victory , score:74
 7   Pursuit to Tobruk , #6 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: Bf 109F-4Trop
 8   Tobruk , #7 , Brilliant Victory , score:74
 9   Thermopylae , #8 , Brilliant Victory , score:77
10   Crete - Operation Mercury , #9 , Brilliant Victory , score:64  +++  Proto: Ju 87G
11   Kishinev , #10 , Brilliant Victory , score:78
12   Novgorod , #11 , Brilliant Victory , score:83  +++  Proto: 250/10
13   Borodino , #12 , Brilliant Victory , score:72
14   Klin , #13 , Brilliant Victory , score:75
15   Rostov-on-Don , #14 , Brilliant Victory , score:78  +++  Proto: Hummel
16   Winter Storm , #15 , Brilliant Victory , score:81
17   Kharkov 43 , #16 , Brilliant Victory , score:77
18   Zitadelle , #17 , Brilliant Victory , score:83
19   Invasion Salerno , #18 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: JagdPanther
20   Leningrad , #19 , Brilliant Victory , score:78
21   Drive to the Sea , #20 , Brilliant Victory , score:71
22   Operation Dragoon , #21 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Do 335B-2
23   Nordwind , #22 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: Me 262C-1
24   Operation Konrad , #23 , Brilliant Victory , score:75
25   Spring Offensive , #24 , Brilliant Victory , score:83
26   Seelow Heights , #25 , Brilliant Victory , score:65
27   9 Army Encirclement , #26 , Brilliant Victory , score:65
--
Campaign score: 2036  *  Average: 75

..
Current scenario: 9 Army Encirclement,  VH prestige is 100 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 16347 , Current prestige is 70
Prestige available on map yet is 220 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive   Using map: 1051
BV: Win , turn prestige: 22
V : Win , turn prestige: 22
TV: Win , turn prestige: 22
Ls: Loss , turn prestige: 22

Piechota
*  Sturmpioniere 44 , 251/16 [W] ,  , 5 bars , 595 exp , Niemcy , 8/10 , 23 kill , 0 pp - U:001  [+31 exp]
*  Panzergrenadiere 44 , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 580 exp , Niemcy , 5/10 , 16 kill , 0 pp - U:003  [+18 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 ,  , 3 bars , 344 exp , Niemcy , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:007
 Sturmpioniere 44 , 251/16 [W] ,  , 5 bars , 511 exp , Niemcy , 11/10 , Resilience  , 23 kill , 435 pp - U:017  [+16 exp]
 Panzergrenadiere 44 , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 530 exp , Niemcy , 9/10 , Shock Tactics  , 17 kill , 372 pp - U:018  [+26 exp]
 Panzergrenadiere 44 (gep.) ,  , 3 bars , 394 exp , Niemcy , 9/10 , 5 kill , 516 pp - U:034  [+32 exp]
 Panzergrenadiere 44 (gep.) ,  , 4 bars , 488 exp , Niemcy , 5/10 , 9 kill , 516 pp - U:035  [+22 exp]

Czołg
*  Tiger II ,  , 5 bars , 2100 exp , Niemcy , 4/10 , Shock Tactics  ,      Fast Speed,    Special Munition, 289 kill , 0 pp - U:006  [+206 exp]
 Panther G ,  , 5 bars , 1194 exp , Niemcy , 7/10 ,     Forward Observer, 118 kill , 528 pp - U:020  [+58 exp]
 Panther G ,  , 5 bars , 1081 exp , Niemcy , 5/10 ,     Forward Observer, 114 kill , 528 pp - U:021  [+66 exp]
 Pz IVH ,  , 5 bars , 848 exp , Niemcy , 6/10 , Street Fighter  ,    Special Munition, 56 kill , 384 pp - U:036  [+94 exp]
 Pz IVH ,  , 5 bars , 642 exp , Niemcy , 9/10 ,    Special Munition, 39 kill , 384 pp - U:037  [+59 exp]

Rozpoznanie
*  PSW 234/2 Puma ,  , 5 bars , 581 exp , Niemcy , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Bridging, 31 kill , 0 pp - U:005  [+2 exp]
 PSW 234/2 Puma ,  , 5 bars , 570 exp , Niemcy , 11/10 ,    Bridging, 23 kill , 316 pp - U:016  [+8 exp]

Artyleria ppanc.
 JagdPanther ,  , 4 bars , 488 exp , Niemcy , 9/10 , 17 kill , 480 pp - U:030  [+28 exp]
 JagdPanther ,  , 5 bars , 539 exp , Niemcy , 3/10 , 11 kill , 480 pp - U:031  [+66 exp]

Artyleria uniwersalna
 Flakpanzer IV Mobelwagen ,  , 5 bars , 709 exp , Niemcy , 9/10 , Aggressive Maneuver  , 18 kill , 240 pp - U:023  [+20 exp]
 Flakpanzer IV Mobelwagen ,  , 5 bars , 553 exp , Niemcy , 9/10 , 7 kill , 240 pp - U:024  [+30 exp]
 Flakpanzer IV Mobelwagen ,  , 4 bars , 496 exp , Niemcy , 12/10 , 5 kill , 288 pp - U:028  [+33 exp]
 Flakpanzer IV Mobelwagen ,  , 4 bars , 459 exp , Niemcy , 10/10 , 11 kill , 240 pp - U:029  [+55 exp]

Artyleria
*  15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 989 exp , Niemcy , 14/10 , Devastating Fire  ,   Support, 39 kill , 0 pp - U:004  [+46 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 564 exp , Niemcy , 14/10 ,   AntiTank, 22 kill , 588 pp - U:009  [+25 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 655 exp , Niemcy , 14/10 , Fire Discipline  ,   AntiTank, 28 kill , 588 pp - U:010  [+33 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 598 exp , Niemcy , 14/10 , Devastating Fire  , 22 kill , 739 pp - U:013  [+63 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 610 exp , Niemcy , 15/10 , Combat Support  ,   AntiTank, 13 kill , 630 pp - U:014  [+33 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 652 exp , Niemcy , 15/10 , Skilled Reconnaissance  ,   AntiTank, 12 kill , 630 pp - U:015  [+29 exp]
 15cm NbWf41 , 251/4 ,  , 4 bars , 481 exp , Niemcy , 14/10 ,    Special Munition, 14 kill , 604 pp - U:026  [+24 exp]
 15cm NbWf41 , 251/4 ,  , 5 bars , 643 exp , Niemcy , 14/10 , Overwhelming Attack  ,    Special Munition, 20 kill , 604 pp - U:027  [+18 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 593 exp , Niemcy , 12/10 ,    Special Munition,   Support, 15 kill , 532 pp - U:032  [+28 exp]
 Hummel ,  , 5 bars , 552 exp , Niemcy , 14/10 ,    Special Munition,   Support, 8 kill , 621 pp - U:033  [+32 exp]

Myśliwiec
 Me 262A-1 ,  , 5 bars , 1153 exp , Niemcy , 10/10 , 39 kill , 804 pp - U:002  [+41 exp]
 Me 262A-5 ,  , 5 bars , 1097 exp , Niemcy , 7/10 , Combat Support  ,    Recon,      Fast Speed, 16 kill , 840 pp - U:011  [+18 exp]
 Me 262A-1 ,  , 5 bars , 936 exp , Niemcy , 9/10 , 21 kill , 804 pp - U:019  [+52 exp]
 Me 262A-1 ,  , 5 bars , 861 exp , Niemcy , 10/10 , 21 kill , 804 pp - U:025  [+66 exp]

Bomb. taktyczny
 Me 410A-1/U-4 ,  , 5 bars , 1189 exp , Niemcy , 8/10 ,   Support, 25 kill , 768 pp - U:008  [+42 exp]
 Me 410A-1/U-4 ,  , 5 bars , 1235 exp , Niemcy , 11/10 , Resilience  ,   Support, 20 kill , 844 pp - U:012  [+34 exp]
+  Me 410A-1/U-4 ,  , 5 bars , 1088 exp , Niemcy , 9/10 , Reconnaissance Movement  ,   Support, 13 kill , 0 pp - U:022  [+75 exp]

Player 1 : Niemcy, Waffen SS
Killed: INF:574  TNK:137  RCN:113  AT:99   FLAK:49   FORT:42   ATY:237  AD:9    FTR:67   TB:34   DD:4    CRs:4      Total: 1369
Lost  : INF:30   TNK:1    RCN:4    AT:2    FLAK:1    FORT:9    ATY:10   AD:2    TB:2      Total: 61

BV 27
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  2 Leaders      Total :   3442 exp,     93 kill,   1839 pp    Average:    492 exp,     13 kill,    263 pp
Czołg          *   5 Units *  2 Leaders      Total :   5865 exp,    616 kill,   1824 pp    Average:   1173 exp,    123 kill,    365 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1151 exp,     54 kill,    316 pp    Average:    576 exp,     27 kill,    158 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1027 exp,     28 kill,    960 pp    Average:    514 exp,     14 kill,    480 pp
Artyleria uniwersalna *   4 Units *  1 Leaders      Total :   2217 exp,     41 kill,   1008 pp    Average:    554 exp,     10 kill,    252 pp
Artyleria      *  10 Units *  6 Leaders      Total :   6337 exp,    193 kill,   5536 pp    Average:    634 exp,     19 kill,    554 pp
Myśliwiec      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   4047 exp,     97 kill,   3252 pp    Average:   1012 exp,     24 kill,    813 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  2 Leaders      Total :   3512 exp,     58 kill,   1612 pp    Average:   1171 exp,     19 kill,    537 pp
* Summary:     *  37 Units * 15 Leaders      Total :  27598 exp,   1180 kill,  16347 pp    Average:    746 exp,     32 kill,    442 pp


Player 1  Niemcy, Waffen SS   has 49 units total (core+aux):
Piechota : 13
Czołg :  5
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  3
Artyleria uniwersalna :  4
Artyleria : 14
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  ZSRR   has 12 units total (core+aux):
Piechota :  1
Czołg :  1
Artyleria uniwersalna :  2
Artyleria :  3
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2020, 06:34:06 wysłane przez Alberich » Zapisane

Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #32 : Październik 31, 2020, 10:46:07 »

Gratulacje super wyniku I win

Może napiszesz:
a)jak wykorzystywałeś dodatek  FO (Forward Observer) na czołgach(jakie są jego zalety)
b)dlaczego wybrałeś na 7 ostatnich starć jako podstawowy bomb. taktyczny Me 410A-1/U-4?

Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #33 : Październik 31, 2020, 01:32:31 »

Dziękuję.

Cytuj
a)jak wykorzystywałeś dodatek  FO (Forward Observer) na czołgach(jakie są jego zalety)

Trzeba najpierw podjechać czołgiem pod cel by dodatek zadziałał, ogólnie zwiększa atak artylerii o 2. Głównie wykorzystywałem w współdziałaniu z działami 10.5cm sK18 przeciwko pojazdom pancernym albo artylerii, czasem przeciwko piechocie. Dzięki temu mogłem dosyć szybko zlikwidować stany np. T-34 o połowę by potem dobić panzerem, a mając szczęście to wtedy udaje mi się osiągnąć overrun.

Chyba nikt nie korzysta z Forward Observer?

Cytuj
b)dlaczego wybrałeś na 7 ostatnich starć jako podstawowy bomb. taktyczny Me 410A-1/U-4?

Ze względu na możliwość atakowania celów powietrznych, który można wykorzystać do dobijania myśliwców wroga lub do atakowania bombowców, i nie najgorszy atak na cele lądowe. Również dobrze nadają się do topienia wrogich okrętów. To dobry samolot na czasy, kiedy nie ma się całkowitej dominacji dowietrznej.
Zapisane

Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #34 : Październik 31, 2020, 03:12:12 »

Rzadko się  widuje zastosowanie FO.
Na czołgach prawie zawsze wybieram jakieś inne dodatki -głownie At i FS ( ten drugi szczególnie przy małym zasięgu  lub przy dużych mapach).

Ciekawe który z dodatków jest lepszy do robienia overrunów FO czy AT ( oczywiście zakładając ostrzał artylerią a następnie atak)?
Przydał by się test Grin

Zastanawiałem się nad zastosowaniem FO do rozpoznania (ale wydaje mi się, że trzeba by albo mieć możliwość odskoczenia/ ukrycia takiej wrażliwej jednostki albo całkowitej likwidacji jednostki/jednostek w pobliżu).

W pojazdach rozpoznawczych przeważnie stosuję mix. R i FS lub R i B ewentualnie FS i B (ta kombinacja jest szczególnie przydatna przy przeprawach- a jak mamy rozpoznanie z trybem ruchu amfibia  Grin ).
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2020, 03:15:00 wysłane przez Mario » Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #35 : Październik 31, 2020, 03:43:13 »

Przeglądnij sobie te wątki, szczególnie kampanię Randowe, który osiągnął zdumiewające wyniki:

http://forum.open-general.com/viewtopic.php?f=7&t=408
http://forum.open-general.com/viewtopic.php?f=45&t=400

Cytuj
Ciekawe który z dodatków jest lepszy do robienia overrunów FO czy AT ( oczywiście zakładając ostrzał artylerią a następnie atak)?

Myślę, że FO byłby lepszy plus dodatek do szybkości. I masa artylerii, która oprócz, że zada straty to zmiękczy cel przed następnym atakiem

Zauważ jak szczególnie groźna może być kombinacja kilku jednostek artylerii i oddziałów z FO podczas obrony przed atakiem jednostki wroga. Każde z armat otrzymuje wtedy busty. Zawsze można też dołączyć albo sztab albo Brandenburczyków albo jednostkę z Combar Support obok artylerii, wtedy idą kolejne busty. Na działa jak starczy środków można też dać Special Munition.

FO na pojeździe + SM dla artylerii = trochę więcej doświadczenia dla artylerii
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2020, 03:45:14 wysłane przez Alberich » Zapisane

Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.073 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.005s, 2q)