Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Wrzesień 25, 2020, 10:46:37 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Alberich-G35v.5.0-25%  (Przeczytany 1271 razy)
Alberich
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #15 : Czerwiec 27, 2020, 12:13:48 »

Afganistan



W końcu posiadam znaczne środki na rozbudowę sił naziemnych. Więc kupuję drugą baterię dział PALADIN i kompanię RANGERS. I tak oto mam już w pełni ukończoną moją główną szpicę pancerną, która będzie mi dobrze służyć przez resztę kampanii. Teatrem operacyjnym jest okupowany przez Amerykanów Afganistan, a wrogiem znów dżihadyści. Celami jest opanowanie kilku VH położonych w górach. Uwaga, to że nie widać jednostek przeciwnika to wcale nie znaczy to, że ich tam nie ma. Początek jest na południu. Pierwsza do akcji przystępuje DELTA - ich zadaniem jest zdobycie północnego lotniska w drugiej turze. Trzeba je jak najszybciej zdobyć by móc uzupełniać śmigłowce bez straty tury na powrót do bazy. Poddziały 1st Armored Division przesuwam w kierunku mostu. A oddziałami dodatkowymi AUX rozkazuje okopać się na wschodzie. Druga uwaga, wróg lubi skrycie zaatakować nasz VH.




W dalszych turach, to jest drugiej i trzeciej rozbijam całkowicie niewielki kontratak przeciwnika złożony głównie z piechoty, lecz także z czołgów i pojazdów opancerzonych. Gdzieś z gór ostrzeliwuje mnie jego artyleria, ale nieskutecznie. Bardziej niebezpieczny jest mój ogień kontr-bateryjny. Zdobywam w końcu pierwszy VH w mieście. Teraz kieruję DELTĘ za rzeką na pozostałe cele w górach. Reszta wojsk tymczasem ma na zadanie dokończyć walki w dolinie. Zaskoczeniem dla mnie jest opór w pobliżu SH, gdzie można dostać doświadczenie (+80). Wrogi oddział trzyma się dzielnie pomimo ostrzału z artylerii oraz rakiet. Ostatecznie ulega mojej potędze i RANGERSI zajmują ten hex.

Gdyby odpuścić SH misję można przejść szybciej. Uważam, że jednak warto go zdobyć. Ciekawe czy przy takim samym stanie wojsk, ale przy lepszej taktyce można misję przejść w 3 tury?


Zapisane
Alberich
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #16 : Czerwiec 27, 2020, 12:14:16 »

OpenGen 0.93.3.99.RC * 29 Jan 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.4d
Campaign: G35 DELTA FORCE v.5.0,  *  Player prestige modifier 25%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: Delta 2010
 2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:79
 3   Somali , #2 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: F-15E AESA Strike Eagle
 4   Algerian crisis , #3 , Brilliant Victory , score:73
 5   Sneak attack! , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Heavy Water , #5 , Brilliant Victory , score:79
 7   Afganistan , #6 , Brilliant Victory , score:72
--
Campaign score: 514  *  Average: 73

..
Current scenario: Afganistan,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 180
Army cost: 4032 , Current prestige is 325
Prestige available on map yet is 30 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Defensive
if BV: +300, Seoul , cap disabled, 8 turns prestige: 86
if V : +225, Seoul , cap disabled, 11 turns prestige: 97
if TV: +100, Seoul , cap disabled, 14 turns prestige: 108
Ls: Loss , turn prestige: 108

Piechota
*  Delta 2000 , M998 Humvee [W] , Delta Section 'A' , 4 bars , 443 exp , USA , 9/10 , 19 kill , 0 pp - U:001  [+41 exp]
+  Delta 2010 , GMV (Humvee) , Delta Section 'B' , 4 bars , 419 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 14 kill , 0 pp - U:004  [+51 exp]
 Rangers 2010 , GMV (Humvee) , Spec.bat. 'Iron Legion' , 2 bars , 216 exp , USA , 8/10 , 2 kill , 744 pp - U:042  [+76 exp]

Czołg
 M1A2A Abrams , 1.ArDiv/37.ArReg 'Ready First' , 1 bars , 193 exp , USA , 10/10 , 17 kill , 1320 pp - U:007  [+36 exp]

Artyleria
 M109A6 Paladin (RAP) , 1.ArDiv/DIVARTY 'Iron Steel' , 1 bars , 159 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 3 kill , 984 pp - U:005  [+15 exp]
 M109A6 Paladin (RAP) , 1.ArDiv/DIVARTY 'Iron Steel' , 1 bars , 155 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 984 pp - U:041  [+15 exp]

Myśliwiec
+  F-15E AESA Strike Eagle , 494. Fighter Squadron , 1 bars , 195 exp , USA , 10/10 , Fire Discipline  , 5 kill , 0 pp - U:006  [+31 exp]

Bomb. taktyczny
*  AH-1Q Cobra , 501.AvReg/1.bat(a) 'Iron Dragons' , 3 bars , 381 exp , USA , 9/10 , Aggressive Attack  , 13 kill , 0 pp - U:002  [+25 exp]
*  AH-64D Longbow , 501.AvReg/2.bat(a) 'Desert Knights' , 4 bars , 401 exp , USA , 9/10 , Devastating Fire  , 9 kill , 0 pp - U:003  [+34 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:46   TNK:2    RCN:3    AT:7    FLAK:7    FORT:11   ATY:6    AD:9    FTR:1      Total: 92
Lost  :   Total: 0

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1078 exp,     35 kill,    744 pp    Average:    359 exp,     12 kill,    248 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    193 exp,     17 kill,   1320 pp    Average:    193 exp,     17 kill,   1320 pp
Artyleria      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    314 exp,      3 kill,   1968 pp    Average:    157 exp,      2 kill,    984 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    195 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    195 exp,      5 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  2 Leaders      Total :    782 exp,     22 kill,      0 pp    Average:    391 exp,     11 kill,      0 pp
* Summary:     *   9 Units *  5 Leaders      Total :   2562 exp,     82 kill,   4032 pp    Average:    285 exp,      9 kill,    448 pp


Player 1  USA   has 12 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  2
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Terroryści   has 14 units total (core+aux):
Piechota :  9
Fortyfikacje :  3
Artyleria :  1
Obrona plot. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #17 : Czerwiec 27, 2020, 08:15:15 »

Seoul



Na półwyspie Koreańskim ostatnio zrobiło się niebezpiecznie. Liczba incydentów na linii demarkacyjnej rośnie. W końcu bomba wybucha. Satelity wywiadowce donoszą o ruchu wojsk północnokoreańskich w kierunku Seulu. W obliczu tego, Kolegium Połączonych Szefów Sztabów rozkazało wysłanie moich oddziałów w rejon walk i wzięcie jak najszybciej w nich udział. W nagrodę dostaję również EA-18G GROWLER (SEAD) przeznaczony do misji eliminacji obrony przeciwlotniczej. Ok. Jednostki wystawione, oprócz śmigłowców - te należy rozstawić w drugiej turze jak lotnictwo wroga się ujawni. Rozglądam się po okolicy. Dużo niewidocznych hexów, lecz zauważam słaby punkt u przeciwnika na południe od Kaesong. Wysyłam więc tam myśliwce i oddziały DELTY. W ten sposób eliminuję baterię ZSU 23-4 i M1989 KOKSAN. Kończę swoją turę i czekam.



W turze AI przesuwa on swoje oddziały w kierunku Yeongch'on, jednocześnie ich lotnictwo koncentruje się nad lasami na północ od Seulu, jeden z eskadr MIGÓW pada od ognia z PATRIOTÓW. Przychodzi moja tura. Trwa zażarta bitwa lądowo-powietrzna w drugiej turze. Szpica pancerna w towarzystwie śmigłowców groni Północnokoreańczyków. Moje lotnictwo uziemia ich lotnictwo. Komandosi w tym samym czasie oczyszczają Yonan i zdobywają Haeju, gdzie po zdobyciu lotniska otrzymuję prototyp. W końcu udaje mi się przekroczyć rzekę i przebić się do okolic Koum-ni. Po brygadzie wroga zostają palące się wraki pojazdów. Ogień kontr-bateryjny unieszkodliwił wrogą artylerię. W czwartej turze, w której zaczą padać deszcz, DELTA uderza i zdobywa VH. Resztą wojska dobijam co się da.

Na początku następnej misji, Phenian, mam uzbierane 2133 prestiżu. PYTANIE: co warto zakupić? A co Wy byście kupili na mojej sytuacji. Zapraszam do aktywności.


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2020, 08:27:34 wysłane przez Alberich » Zapisane
Alberich
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #18 : Czerwiec 27, 2020, 08:15:37 »

OpenGen 0.93.3.99.RC * 29 Jan 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.4d
Campaign: G35 DELTA FORCE v.5.0,  *  Player prestige modifier 25%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: Delta 2010
 2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:79
 3   Somali , #2 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: F-15E AESA Strike Eagle
 4   Algerian crisis , #3 , Brilliant Victory , score:73
 5   Sneak attack! , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Heavy Water , #5 , Brilliant Victory , score:79
 7   Afganistan , #6 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: EA-18G Growler (SEAD)
 8   Seoul , #7 , Brilliant Victory , score:76
--
Campaign score: 590  *  Average: 73

..
Current scenario: Seoul,  VH prestige is 50 ,  All map prestige is: 210
Army cost: 4032 , Current prestige is 314
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 4
AI stance is Aggressive
if BV: +400, Phenian , cap disabled, 8 turns prestige: 75
if V : +250, Phenian , cap disabled, 11 turns prestige: 90
if TV: +100, Phenian , cap disabled, 15 turns prestige: 110
Ls: Loss , turn prestige: 110

Piechota
*  Delta 2000 , M998 Humvee [W] , Delta Section 'A' , 4 bars , 476 exp , USA , 8/10 , 21 kill , 0 pp - U:001  [+33 exp]
+  Delta 2010 , GMV (Humvee) , Delta Section 'B' , 4 bars , 460 exp , USA , 9/10 , Overwhelming Attack  , 17 kill , 0 pp - U:004  [+41 exp]
 Rangers 2010 , GMV (Humvee) , Spec.bat. 'Iron Legion' , 3 bars , 308 exp , USA , 6/10 , 3 kill , 744 pp - U:009  [+92 exp]

Czołg
 M1A2A Abrams , 1.ArDiv/37.ArReg 'Ready First' , 2 bars , 299 exp , USA , 9/10 , 28 kill , 1320 pp - U:007  [+106 exp]

Artyleria
 M109A6 Paladin (RAP) , 1.ArDiv/DIVARTY 'Iron Steel' , 2 bars , 201 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 3 kill , 984 pp - U:005  [+42 exp]
 M109A6 Paladin (RAP) , 1.ArDiv/DIVARTY 'Iron Steel' , 1 bars , 183 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 984 pp - U:008  [+28 exp]

Myśliwiec
+  F-15E AESA Strike Eagle , 494. Fighter Squadron , 2 bars , 222 exp , USA , 10/10 , Fire Discipline  , 6 kill , 0 pp - U:006  [+27 exp]
+  EA-18G Growler (SEAD) , 390. Electronic Combat Squadron , 2 bars , 219 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:010  [+89 exp]

Bomb. taktyczny
*  AH-1Q Cobra , 501.AvReg/1.bat(a) 'Iron Dragons' , 4 bars , 413 exp , USA , 8/10 , Aggressive Attack  , 14 kill , 0 pp - U:002  [+32 exp]
*  AH-64D Longbow , 501.AvReg/2.bat(a) 'Desert Knights' , 4 bars , 438 exp , USA , 10/10 , Devastating Fire  ,   Support, 10 kill , 0 pp - U:003  [+37 exp]
+  RQ-4 Global Hawk ,  , 1 bars , 130 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:088

Player 1 : USA
Killed: INF:57   TNK:4    RCN:3    AT:7    FLAK:9    FORT:15   ATY:9    AD:12   FTR:3      Total: 119
Lost  :   Total: 0

BV  8
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1244 exp,     41 kill,    744 pp    Average:    415 exp,     14 kill,    248 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    299 exp,     28 kill,   1320 pp    Average:    299 exp,     28 kill,   1320 pp
Artyleria      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    384 exp,      4 kill,   1968 pp    Average:    192 exp,      2 kill,    984 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    441 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    221 exp,      4 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  2 Leaders      Total :    981 exp,     24 kill,      0 pp    Average:    327 exp,      8 kill,      0 pp
* Summary:     *  11 Units *  5 Leaders      Total :   3349 exp,    105 kill,   4032 pp    Average:    304 exp,     10 kill,    367 pp


Player 1  USA   has 35 units total (core+aux):
Piechota : 10
Czołg :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje : 14
Artyleria :  2
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Korea Północna   has 28 units total (core+aux):
Piechota :  7
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  3
Fortyfikacje : 10
Artyleria :  1
Obrona plot. :  1
Okręt pomocniczy :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2429



WWW
« Odpowiedz #19 : Czerwiec 27, 2020, 08:54:08 »

Jak dla mnie, konieczne jest wyposażenie się w baterię Patriot, zapewnia to komfort nie martwienia się, czy jakaś nasza artyleria nie znajdzie się na widoku, a akurat wróg będzie miał gdzieś śmigłowce szturmowe pod ręką ....
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
http://opengeneral.pl
Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 817



« Odpowiedz #20 : Czerwiec 27, 2020, 09:13:12 »

Jak dla mnie grasz na ekstremalnie małym poziomie prestiżu. Kończysz szybko i w konsekwencji masz bardzo mało prestiżu po scenariuszu a przed tobą gigantyczne mapy.
Patriota jest niezbędny ale w następnej kolejności przyjrzyj się siłom lądowym. Jeden Abrams nie da rady być wszędzie.
No ale każdy ma własny styl.
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 594


« Odpowiedz #21 : Czerwiec 28, 2020, 03:38:36 »

Cześć Alberich. Fajnie się czyta i ogląda Twoją relację z rozgrywanej obecnie kampanii. Miło mi również, że mogłem w jakimś sensie stać się dla Ciebie inspiracją do ujawnienia się na forum OG  Wink Co do problemu, który Cie aktualnie trapi, zgodzę się ze swoimi przedmówcami. Zacząłbym od zakupu jeszcze jednego Abramsa i dozbierałbym do zestawu rakiet "Patriot", najlepiej z dodatkiem zwiększającym zapas amunicji. Niedługo przyjdzie Ci się mierzyć z przeciwnikami z licznym i mocnym lotnictwem a swoimi samolotami nie będziesz w stanie wszystkiego upilnować. Ponadto zwróć jeszcze uwagę na baterie haubic 155 mm M777. Bardzo je lubiłem z uwagi na transport śmigłowcowy, zapewniający fantastyczną mobilność. Mają podobne właściwości w ataku co Paladyny a bez ciężarówek kosztują połowę ich ceny. Przy grze na 25% może to mieć znaczenie. Nie zapominaj także o dobrym rozpoznaniu. Ja starałem się mieć przez całą kampanię przynajmniej dwa drony. Powodzenia w bojach !  Yes
Zapisane
Alberich
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #22 : Czerwiec 29, 2020, 03:32:47 »

Przeszedłem Phenian i jestem zdumiony ilością zdobytego doświadczenia i jak zrobionych screenów. Spróbuję jeszcze dziś wstawić cały opis oraz raport.

Cytat: Primus71
Jak dla mnie grasz na ekstremalnie małym poziomie prestiżu. Kończysz szybko i w konsekwencji masz bardzo mało prestiżu po scenariuszu a przed tobą gigantyczne mapy.
Patriota jest niezbędny ale w następnej kolejności przyjrzyj się siłom lądowym. Jeden Abrams nie da rady być wszędzie.
No ale każdy ma własny styl.

Pytanie ile bym zyskał prestiżu jakbym tak szybko nie kończył? Również jak szybko kończę to prawie nie natrafiam na posiłki AI, które ma w późniejszych turach.

Cytat: kowdar
Jak dla mnie, konieczne jest wyposażenie się w baterię Patriot, zapewnia to komfort nie martwienia się, czy jakaś nasza artyleria nie znajdzie się na widoku, a akurat wróg będzie miał gdzieś śmigłowce szturmowe pod ręką ....

Zapewnienie obrony przeciwlotniczej jest najważniejsze, na razie tą rolę pełnią albo moje myśliwce albo jednostk AUX. Jednak za niedlugo trzeba coś kupić. Myślałem co wybrać: czy Patriot czy NASAMS i chyba wybiorę to drugie. Trochę lepsza mobilność, mniejsca cena i więcej amunicji. Ma też jeszcze jedną zaletę co zauważyłem przez przypadek, ale nie jestem pewny czy tak zawsze działa, mianowicie, zdobywają więcej doświadczenia niż Patrioty.

Cytat: Estek
Cześć Alberich. Fajnie się czyta i ogląda Twoją relację z rozgrywanej obecnie kampanii. Miło mi również, że mogłem w jakimś sensie stać się dla Ciebie inspiracją do ujawnienia się na forum OG. Co do problemu, który Cie aktualnie trapi, zgodzę się ze swoimi przedmówcami. Zacząłbym od zakupu jeszcze jednego Abramsa i dozbierałbym do zestawu rakiet "Patriot", najlepiej z dodatkiem zwiększającym zapas amunicji. Niedługo przyjdzie Ci się mierzyć z przeciwnikami z licznym i mocnym lotnictwem a swoimi samolotami nie będziesz w stanie wszystkiego upilnować. Ponadto zwróć jeszcze uwagę na baterie haubic 155 mm M777. Bardzo je lubiłem z uwagi na transport śmigłowcowy, zapewniający fantastyczną mobilność. Mają podobne właściwości w ataku co Paladyny a bez ciężarówek kosztują połowę ich ceny. Przy grze na 25% może to mieć znaczenie. Nie zapominaj także o dobrym rozpoznaniu. Ja starałem się mieć przez całą kampanię przynajmniej dwa drony. Powodzenia w bojach ! 

Dziękuję.
Mój plan na razie jest taki: obrona przeciwlotnicza, potem Abrams i następnie więcej artylerii.

Haubice 155mm M777 to fajna rzecz, ale dwie rzeczy mnie do niej zniechęcają: raz to, że mają mniej zapasu amunicji (a przy niektórych zaciekłych bitwach ma to duże znaczenie jak dla mnie), a dwa transport śmigłowcowy fajna rzecz, ale zawsze trzeba jedną turę poświęcić nim będzie operacyjna po takim transporcie. Ale chętnie rozważę tą możliwość w późniejszych misjach. O rozpoznaniu też myślałem, a bardziej o E-2C Hawkey.



Mam następne pytanie odnośnie obrony przeciwlotniczej (nie do tej kampanii), lepiej mieć jednostkę, która ma 4 inicjatywy i 26 ataku na cele powietrzne, czy jednak jednostkę, która posiada 1 inicjatywy i 33 ataku na cele powietrzne?

Czy jednostka (amerykańska i brytyjska) FIM-92 Stinger nie powinna posiadać cechy Q "zmech.- może atakować po ruchu"? Analogiczne rosyjska Igla-S i jak chińska Strieła-2 posiadają takową cechę. A co z cechą P "jednostka desantowa" dla właśnie takich ręcznych wyrzutni przeciwlotniczych?
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3666


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #23 : Czerwiec 29, 2020, 04:39:07 »

Jak dla mnie grasz na ekstremalnie małym poziomie prestiżu. Kończysz szybko i w konsekwencji masz bardzo mało prestiżu po scenariuszu a przed tobą gigantyczne mapy.
Niski poziom prestiżu i szybkie zwycięstwa przekładają się na więcej punktów.
Jakby nie patrzeć to kampania rankingowa. Uzyskiwanie lepszych wyników ma sens  Wink.

Mam następne pytanie odnośnie obrony przeciwlotniczej (nie do tej kampanii), lepiej mieć jednostkę, która ma 4 inicjatywy i 26 ataku na cele powietrzne, czy jednak jednostkę, która posiada 1 inicjatywy i 33 ataku na cele powietrzne?
Inicjatywa ma zastosowanie tylko gdy walczą jednostki tej samej "super-klasy" (naziemna vs naziemna, morska vs morska, powietrzna vs powietrzna).
W przypadku obrony plot inicjatywa jest praktycznie zaniedbywalna (przydaje się tylko w walce z jednostkami naziemnymi).

Czy jednostka (amerykańska i brytyjska) FIM-92 Stinger nie powinna posiadać cechy Q "zmech.- może atakować po ruchu"? Analogiczne rosyjska Igla-S i jak chińska Strieła-2 posiadają takową cechę.
Postaram się to uporządkować w najbliższej wersji.
A co z cechą P "jednostka desantowa" dla właśnie takich ręcznych wyrzutni przeciwlotniczych?
Nie widzę przeciwwskazań.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Alberich
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #24 : Czerwiec 29, 2020, 08:59:45 »

Phenian



Dedykuję opis tej misji graczowi Seta, który sam miał problem z przejściem: http://forum.opengeneral.pl/ranking-generalow-2020/seta-g35-delta-force-v-5-0-175percent/msg52287/#msg52287

Mapa jest dosyć rozległa, cele daleko od siebie położone, a siły pod moją kontrolą bardzo skromne. Misję trzeba rozegrać na spokojnie, czasu jest dużo, 15 tur do BV. Trzeba też pamiętać o kilku rzeczach:
1) liczyć tury i amunicję
2) atakować oddziałami DELTY w sposób atak i odskok
3) starać się być niezauważonym dla przeciwnika czyli pozostawać poza zasięgiem widzenia ich jednostek przy jednoczesnym jak najszybciej wyeliminowaniu wrogiego radaru
4) pogoda jest naszym sprzymierzeńcem, często tutaj pada

Za zgromadzone wcześniej fundusze zakupuję trzecią jednostkę DELTY. Idealnie będzie pasować do stosowanej przeze mnie taktyki, która dominuję wręcz w tym scenariuszu. Myślałem o czołgu lub o obronie przeciwlotniczej, ale zostawiam ten zakup na później. Zaczynamy na południowym schodzie. Strefy rozstawienia są rozdzielone od siebie więc trzeba pomyśleć co i jak wystawić. Ze względu na wiele nie wiadomych nie wystawiam śmigłowców. Ok. Zadania na pierwsze tury wyrażają się jasno: zlokalizować oraz wyeliminować baterie przeciwlotnicze i radar, połączyć siły 1. Armored Division. I jeszcze jedno, zostawiam jedną jednostkę AUX w Yon'an gdzie mieści się nasz VH - przeciwnik lubi wjechać niespodziewanie w niego. Prawie wszystkie zaś inne jednostki AUX kieruję w kierunku Haeju, gdzie jest wrogi SH, zajmuję go jak najszybciej przy wsparciu artylerii. Przez resztę misji będę na południu zajmować flagi i pilnować korytarza. W okolicy Ayang moje ABRAMSY niszczą całkowicie wrogi batalion czołgów z liderem złożony z CH'ONMA-HO IV bez strat własnych.

Tymczasem myśliwce oraz trzy oddziały Delta Section kieruję najpierw w kierunku Sariwon, gdzie niszczę obronę, a potem dalej do Hwangju. Tam w końcu lokalizuję niebezpieczny radar. Cała obrona zostaje pokonana, miasto i lotnisko przejmuję.




Uderzam dalej. Przede mną stolica Korei Północnej, Pyongyang. Wykrywam baterię S-75 DVINA, którą natychmiast atakuję i niszczę.



W następnych turach przybywa do miasta DELTA. Uciszam nimi stanowiska artylerii po drugiej stronie rzeki oraz pojedyncze jednostki piechoty. Również, co jest ważne, atakuję Pyongyang Sunan International Airport - lotnisko gdzie jest SH (a w nim nagroda 250 prestiżu). Zdobycie umożliwia mi teraz uzupełniać samoloty w amunicję co od razu wykorzystuję.



Dalej, przerzucam oddziały komandosów do następnego celu jakim jest Namp'o, a Pyongyang zostawiam mojej szpicy pancernej. Miasto jest dosyć mocno ufortyfikowane. Piechota, ciężkie karabiny maszynowe. Priorytetem też jest wyeliminowanie pozostałej wyrzutni rakiet przeciwlotniczych i balistycznych HWASONG-5 (której w ogóle AI nie wykorzystało w tej misji). Szybko milkną.



Oddziały pancerne w końcu docierają w okolice Sariwon bez kontaktu z wrogiem. Tak w końcu natrafiam na jakieś siły wroga. Bezskutecznie koreański MIG 21FL atakuje moje czołgi w swojej turze by następnej turze zostać zniszczony przez moje myśliwce. Bezskutecznie M1989 KOKSAN ujawnia swoją pozycję by zostać zniszczony w mojej turze. Piechota, która im towarzyszy również przestaje istnieć. Ruszam dalej.



Ciężkie walki o Namp'o w 8 turze. Po stronie wroga przybył okręt, który wspiera go ogniem.



I w końcu miasto jest moje i oczyszczone w 10 turze. Straty są znaczne, ale zostaję nagrodzony liderem, Fire Discipline.



W 11 turze docieram na obrzeża Pyongyangu swoją grupą pancerną. Przed generalnym szturmem uzupełniam amunicję. Rozpoczynają się pierwsze uliczne starcia.



Pyongyang jest cały mój.



Jednocześnie wysyłam Delta Section 'C' do ostatniego VH do zdobycia. To miasto Pungchon. Docieram tam w 12 turze. Przed atakiem na samo miasto zajmuje nieopodal leżące lotnisko. W końcu wystawiam śmigłowce, które pomimo deszczu gromią obronę przeciwnika.



Dodatkowo zdobywam także SH, tam dostaje drugiego lidera w postaci Devastating Fire. W 14 turze jest po wszystkim, zwyciężam.



Sytuacja globalna w chwili zakończenia scenariusza:

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2020, 09:39:20 wysłane przez Alberich » Zapisane
Alberich
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #25 : Czerwiec 29, 2020, 09:00:07 »

OpenGen 0.93.3.99.RC * 29 Jan 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.4d
Campaign: G35 DELTA FORCE v.5.0,  *  Player prestige modifier 25%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: Delta 2010
 2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:79
 3   Somali , #2 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: F-15E AESA Strike Eagle
 4   Algerian crisis , #3 , Brilliant Victory , score:73
 5   Sneak attack! , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Heavy Water , #5 , Brilliant Victory , score:79
 7   Afganistan , #6 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: EA-18G Growler (SEAD)
 8   Seoul , #7 , Brilliant Victory , score:76
 9   Phenian , #8 , Brilliant Victory , score:68
--
Campaign score: 658  *  Average: 73

..
Current scenario: Phenian,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 610
Army cost: 6024 , Current prestige is 1006
Prestige available on map yet is 170 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Defensive
if BV: +600, Kim is coming , cap disabled, 15 turns prestige: 112
if V : +250, Kim is coming , cap disabled, 18 turns prestige: 117
if TV: +100, Kim is coming , cap disabled, 21 turns prestige: 117
Ls: Loss , turn prestige: 117

Piechota
*  Delta 2000 , M998 Humvee [W] , Delta Section 'A' , 5 bars , 581 exp , USA , 5/10 , Fire Discipline  , 26 kill , 0 pp - U:001  [+105 exp]
+  Delta 2010 , GMV (Humvee) , Delta Section 'B' , 5 bars , 679 exp , USA , 3/10 , Overwhelming Attack  , 22 kill , 0 pp - U:004  [+219 exp]
 Rangers 2010 , GMV (Humvee) , Spec.bat. 'Iron Legion' , 3 bars , 341 exp , USA , 8/10 , 7 kill , 744 pp - U:009  [+33 exp]
 Delta 2010 , GMV (Humvee) , Delta Section 'C' , 3 bars , 326 exp , USA , 7/10 , Devastating Fire  , 7 kill , 1992 pp - U:011  [+176 exp]

Czołg
 M1A2A Abrams , 1.ArDiv/37.ArReg 'Ready First' , 3 bars , 349 exp , USA , 9/10 , 34 kill , 1320 pp - U:007  [+50 exp]

Artyleria
 M109A6 Paladin (RAP) , 1.ArDiv/DIVARTY 'Iron Steel' , 2 bars , 240 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 3 kill , 984 pp - U:005  [+39 exp]
 M109A6 Paladin (RAP) , 1.ArDiv/DIVARTY 'Iron Steel' , 2 bars , 215 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 984 pp - U:008  [+32 exp]

Myśliwiec
+  F-15E AESA Strike Eagle , 494. Fighter Squadron , 3 bars , 327 exp , USA , 10/10 , Fire Discipline  , 12 kill , 0 pp - U:006  [+105 exp]
+  EA-18G Growler (SEAD) , 390. Electronic Combat Squadron , 3 bars , 383 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:010  [+164 exp]

Bomb. taktyczny
*  AH-1Q Cobra , 501.AvReg/1.bat(a) 'Iron Dragons' , 4 bars , 413 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , 14 kill , 0 pp - U:002
*  AH-64D Longbow , 501.AvReg/2.bat(a) 'Desert Knights' , 4 bars , 496 exp , USA , 10/10 , Devastating Fire  , 11 kill , 0 pp - U:003  [+58 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:70   TNK:6    RCN:3    AT:13   FLAK:9    FORT:28   ATY:14   AD:16   FTR:4      Total: 163
Lost  :   Total: 0

BV  9
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  3 Leaders      Total :   1927 exp,     62 kill,   2736 pp    Average:    482 exp,     16 kill,    684 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    349 exp,     34 kill,   1320 pp    Average:    349 exp,     34 kill,   1320 pp
Artyleria      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    455 exp,      4 kill,   1968 pp    Average:    228 exp,      2 kill,    984 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    710 exp,     19 kill,      0 pp    Average:    355 exp,     10 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  2 Leaders      Total :    909 exp,     25 kill,      0 pp    Average:    455 exp,     13 kill,      0 pp
* Summary:     *  11 Units *  7 Leaders      Total :   4350 exp,    144 kill,   6024 pp    Average:    395 exp,     13 kill,    548 pp


Player 1  USA   has 15 units total (core+aux):
Piechota :  8
Czołg :  1
Artyleria :  2
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Korea Północna   has 37 units total (core+aux):
Piechota :  8
Artyleria ppanc. :  5
Artyleria uniwersalna :  2
Fortyfikacje : 13
Artyleria :  3
Myśliwiec :  1
Okręt podwodny :  1
Okręt pomocniczy :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #26 : Czerwiec 30, 2020, 06:00:45 »

Cytat: Waldzios
Niski poziom prestiżu i szybkie zwycięstwa przekładają się na więcej punktów.
Jakby nie patrzeć to kampania rankingowa. Uzyskiwanie lepszych wyników ma sens.

Zgodzę się z tym, choć czasem się dziwię ile punktów dostałem za daną misję. Jestem o kilka misji do przodu i np. za Devil's Square otrzymałem 85, a spodziewałem się mniej. Na jakiej zasadzie są wyliczane punkty?

Cytat: Waldzios
Inicjatywa ma zastosowanie tylko gdy walczą jednostki tej samej "super-klasy" (naziemna vs naziemna, morska vs morska, powietrzna vs powietrzna).
W przypadku obrony plot inicjatywa jest praktycznie zaniedbywalna (przydaje się tylko w walce z jednostkami naziemnymi).

Teraz wszystko jasne jest dla mnie. Tak naprawdę bardzo mało wiem o mechanikach i szczegółach mechanik w grze...

Dostałem też prototyp M109A7. Dlaczego nie ma żadnej różnicy w statystykach między nim, a wersją poprzednią M109A6, oprócz że jest trochę tańszy?
Zapisane
Alberich
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #27 : Czerwiec 30, 2020, 08:25:50 »

Kim is coming



Dokupuję obronę przeciwlotniczą w postaci NASAMS. W tej misji ważne jak się ustawia jednostki w strefach rozstawienia, jeśli się źle ustawi mogą w nich trafić rakiety balistyczne. Północna Korea zaczyna swoją turę jako pierwsza i od razu przechodzi do dosyć silnej ofensywy w kierunku Seulu. Dysponuje on pokaźną ilością piechoty, dosyć sporą ilością artylerii i kilkoma batalionami czołgów. Tymczasem na zachodzie rozpoczynam starcie lotnicze nad Haenam-ri. Oprócz myśliwców wykorzystuję także sojusznicze PATRIOTY. Straty po stronie wroga są znaczne.



Wysyłam DELTĘ do zniszczenia pojedynczych jednostek artylerii co kończy się sukcesem. Dzięki temu wróg traci możliwości ofensywne. Lotnictwo w tym samym czasie eliminuje radar.



Trwa zażarta obrona. Ściągam z okolicy pozostałe oddziały AUX. Pierwsza linia stanowi piechota, potem moja artyleria. Jest ona bardzo pomocna, ponieważ pozwala zatrzymać większość ataków. Wykorzystuję także śmigłowce. Z tury na turę przeciwnika jest coraz mniej.



SCUDY zostają zlokalizowane i zniszczone. DELTA będzie dalej działać na tyłach w celu zdobycia VH.



Na północy podziały 1st Armored Division szturmują i zdobywają Yeongch'on. W tym miejscu opór wroga jest mały.



Ogólna sytuacja pod koniec scenariusza. Prawie wszystkie jednostki północno koreańskie, które atakowały od początku zostały wyeliminowane. Moje oddziały zaraz dojdą do Kaesong. Misja wydaje się trudna na samym początku, ale realnie jest prosta.

Zapisane
Alberich
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #28 : Czerwiec 30, 2020, 08:26:09 »

OpenGen 0.93.3.99.RC * 29 Jan 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.4d
Campaign: G35 DELTA FORCE v.5.0,  *  Player prestige modifier 25%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: Delta 2010
 2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:79
 3   Somali , #2 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: F-15E AESA Strike Eagle
 4   Algerian crisis , #3 , Brilliant Victory , score:73
 5   Sneak attack! , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Heavy Water , #5 , Brilliant Victory , score:79
 7   Afganistan , #6 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: EA-18G Growler (SEAD)
 8   Seoul , #7 , Brilliant Victory , score:76
 9   Phenian , #8 , Brilliant Victory , score:68
10   Kim is coming , #9 , Brilliant Victory , score:81
--
Campaign score: 739  *  Average: 73

..
Current scenario: Kim is coming,  VH prestige is 100 ,  All map prestige is: 290
Army cost: 7128 , Current prestige is 330
Prestige available on map yet is 90 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Aggressive
if BV: +600, Khalif Ibrahim , cap disabled, 14 turns prestige: 212
if V : +300, Khalif Ibrahim , cap disabled, 17 turns prestige: 237
if TV: +100, Khalif Ibrahim , cap disabled, 20 turns prestige: 237
Ls: Loss , turn prestige: 237

Piechota
*  Delta 2000 , M998 Humvee [W] , Delta Section 'A' , 5 bars , 711 exp , USA , 7/10 , Fire Discipline  , 29 kill , 0 pp - U:001  [+130 exp]
+  Delta 2010 , GMV (Humvee) , Delta Section 'B' , 5 bars , 800 exp , USA , 8/10 , Overwhelming Attack  , 26 kill , 0 pp - U:004  [+121 exp]
 Rangers 2010 , GMV (Humvee) , Spec.bat. 'Iron Legion' , 4 bars , 407 exp , USA , 6/10 , 7 kill , 744 pp - U:009  [+66 exp]
 Delta 2010 , GMV (Humvee) , Delta Section 'C' , 4 bars , 482 exp , USA , 7/10 , Devastating Fire  , 11 kill , 1992 pp - U:011  [+156 exp]

Czołg
 M1A2A Abrams , 1st ArDiv/37th ArReg 'Ready First' , 4 bars , 414 exp , USA , 10/10 , 42 kill , 1320 pp - U:007  [+65 exp]

Artyleria
 M109A6 Paladin (RAP) , 1st ArDiv/DIVARTY 'Iron Steel' , 2 bars , 280 exp , USA , 8/10 , Street Fighter  , 3 kill , 984 pp - U:005  [+40 exp]
 M109A6 Paladin (RAP) , 1st ArDiv/DIVARTY 'Iron Steel' , 2 bars , 243 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 984 pp - U:008  [+28 exp]

Obrona plot.
 NASAMS , 1st ArDiv/AABat. 'Bloody Sky' , 1 bars , 150 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 1104 pp - U:131

Myśliwiec
+  F-15E AESA Strike Eagle , 494th Fighter Squadron , 4 bars , 405 exp , USA , 10/10 , Fire Discipline  , 14 kill , 0 pp - U:006  [+78 exp]
+  EA-18G Growler (SEAD) , 390th Electronic Combat Squadron , 4 bars , 465 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:010  [+82 exp]

Bomb. taktyczny
*  AH-1Q Cobra , 501st AvReg/1st bat(a) 'Iron Dragons' , 4 bars , 429 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , 15 kill , 0 pp - U:002  [+16 exp]
*  AH-64D Longbow , 501st AvReg/2nd bat(a) 'Desert Knights' , 5 bars , 599 exp , USA , 10/10 , Devastating Fire  ,   Support, 13 kill , 0 pp - U:003  [+103 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:100  TNK:9    RCN:5    AT:16   FLAK:12   FORT:29   ATY:24   AD:16   FTR:6    TB:2      Total: 219
Lost  : INF:1    RCN:1      Total: 2

BV 10
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  3 Leaders      Total :   2400 exp,     73 kill,   2736 pp    Average:    600 exp,     18 kill,    684 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    414 exp,     42 kill,   1320 pp    Average:    414 exp,     42 kill,   1320 pp
Artyleria      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    523 exp,      4 kill,   1968 pp    Average:    262 exp,      2 kill,    984 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    150 exp,      0 kill,   1104 pp    Average:    150 exp,      0 kill,   1104 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    870 exp,     21 kill,      0 pp    Average:    435 exp,     11 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  2 Leaders      Total :   1028 exp,     28 kill,      0 pp    Average:    514 exp,     14 kill,      0 pp
* Summary:     *  12 Units *  7 Leaders      Total :   5385 exp,    168 kill,   7128 pp    Average:    449 exp,     14 kill,    594 pp


Player 1  USA   has 39 units total (core+aux):
Piechota : 18
Czołg :  3
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  5
Obrona plot. :  4
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Korea Północna   has 29 units total (core+aux):
Piechota : 23
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3666


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #29 : Lipiec 01, 2020, 12:14:31 »

Zgodzę się z tym, choć czasem się dziwię ile punktów dostałem za daną misję. Jestem o kilka misji do przodu i np. za Devil's Square otrzymałem 85, a spodziewałem się mniej. Na jakiej zasadzie są wyliczane punkty?
Czynników jest sporo. Wlicza się rodzaj zwycięstwa, modyfikatory prestiżu, liczba tur pozostałych do limitu, zniszczone jednostki AI, otrzymane prototypy, straty jednostek AUX, liczba jednostek CORE w scenariuszu.

Jeśli interesują cię szczegóły, możesz zerknąć do arkusza z formułą: GameScore.xls.
Plik jest dość stary, i nie jestem pewien czy w pełni aktualny, ale pozwala zapoznać się z formułą.

Dostałem też prototyp M109A7. Dlaczego nie ma żadnej różnicy w statystykach między nim, a wersją poprzednią M109A6, oprócz że jest trochę tańszy?
M109A7 to nowszy wariant M109, dzielący podzespoły z bwp Bradley. Dzięki temu zapewnia niższe koszta produkcji/obsługi, oraz upraszcza logistykę.
Z punktu widzenia efila, różnice w stosunku do poprzednika są zbyt małe przy przełożyć się na statystyki.
Został dodany głównie ze względu na skromny wybór prototypów w współczesnej armii amerykańskiej.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC