Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Listopad 29, 2020, 11:58:30 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Alberich-H01v.4.1e-100%  (Przeczytany 752 razy)
Alberich
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 240



« : Wrzesień 11, 2020, 10:54:45 »

Postanawiam rozegrać kampanię od początku na niższym poziomie prestiżu, na setce.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2020, 09:44:34 wysłane przez Alberich » Zapisane
Alberich
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 240



« Odpowiedz #1 : Wrzesień 15, 2020, 09:43:58 »

GAMBIT

Na początek zmieniam zakupy, BF-110 C-1 zostaje nadal wraz z dodatkiem do losowania, PSW 231 (6-Rad) też. Zmiana jest taka, że teraz kupuję Schutzen 38 z dodatkiem do kości. Strategia ta sama jak w przypadku pierwszego rozegrania. Piechota zmotoryzowana porusza się i atakuje w linii Pamietowo i Tuchola. Wozy pancerne atakują na linii Koronowo, Swiecie i Grudziadz. Posiłki aux zabezpieczają pozostałe VH. Mój myśliwiec bombardujący mocno lata i wspiera ogniem działania lądowe. Ogólnie mam szczęście i poprawiam swój wynik o jedną turę bo kończę scenariusz w 8 turze.



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 62  *  Average: 62

..
Current scenario: GAMBIT,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 804 , Current prestige is 314
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive   Using map: 357
if BV: +360, BATTLE OF WIZNA , cap 2000, 13 turns prestige: 195
if V : +260, BATTLE OF WIZNA , cap 2000, 16 turns prestige: 240
if TV: +100, BATTLE OF WIZNA , cap 2000, 20 turns prestige: 300
if Ls: +0, BATTLE OF WIZNA , cap 2000, 20 turns prestige: 300

Piechota
 Schutzen 38 , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 108 exp , Niemcy , 7/10 ,    Special Munition, 2 kill , 240 pp - U:032  [+73 exp]

Rozpoznanie
 PSW 231 (6-Rad) ,  , 1 bars , 109 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 132 pp - U:031  [+74 exp]

Myśliwiec
 Bf 110C-1 ,  , 1 bars , 189 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 2 kill , 432 pp - U:030  [+154 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:4    TNK:1    ATY:1      Total: 6
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   1 Units *  0 Leaders      Total :    108 exp,      2 kill,    240 pp    Average:    108 exp,      2 kill,    240 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    109 exp,      2 kill,    132 pp    Average:    109 exp,      2 kill,    132 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    189 exp,      2 kill,    432 pp    Average:    189 exp,      2 kill,    432 pp
* Summary:     *   3 Units *  0 Leaders      Total :    406 exp,      6 kill,    804 pp    Average:    135 exp,      2 kill,    268 pp


Player 1  Niemcy   has 9 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  1
Myśliwiec :  1

Player 2  Rzeczpospolita Polska   has 8 units total (core+aux):
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  5
Artyleria :  1
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 240



« Odpowiedz #2 : Wrzesień 15, 2020, 09:45:35 »

BATTLE OF WIZNA

Teraz kolej na Wiznę. Obowiązkowo Stukas oraz Forward Observer dla wozów pancernych. Nie kupuję żadnych czołgów. Co do artylerii wybieram dwie jednostki 10.5cm sK18. Początek i tak komplikuje teren i fakt, że najpierw trzeba zdobyć SH by wystawić swoje jednostki. Niestety nie mam dobrych losować i nie tak szybko przejmuję ten punkt w Łomży. Ale z tury na turę coraz lepiej idzie. Szybko wybijam oddziały wroga na podejściach do Wizny i przystępuję do przekroczenia rzeki. Lotnictwo niszczy polską artylerię i uszkadza wraz z artylerią bunkry. Junkers zdobywa przy tym lidera, Aggressive Attack. Przystępuję do szturmu piechotą i pozycje są w moich rękach w 9 turze.



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Fw 200 Condor
 2   BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65
--
Campaign score: 127  *  Average: 63

..
Current scenario: BATTLE OF WIZNA,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 400
Army cost: 2064 , Current prestige is 633
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive   Using map: 387
if BV: +450, BIALYSTOK , cap 3800, 16 turns prestige: 320
if V : +250, BIALYSTOK , cap 3800, 18 turns prestige: 360
if TV: +150, BIALYSTOK , cap 3800, 21 turns prestige: 420
if Ls: +0, BIALYSTOK , cap 3800, 21 turns prestige: 420

Piechota
 Schutzen 38 , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 133 exp , Niemcy , 10/10 , 4 kill , 240 pp - U:003  [+25 exp]

Rozpoznanie
 PSW 231 (6-Rad) ,  , 1 bars , 167 exp , Niemcy , 8/10 ,     Forward Observer, 7 kill , 132 pp - U:002  [+58 exp]

Artyleria
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 105 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 420 pp - U:032  [+46 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 108 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 420 pp - U:033  [+49 exp]

Myśliwiec
 Bf 110C-1 ,  , 3 bars , 355 exp , Niemcy , 7/10 ,    Special Munition, 3 kill , 432 pp - U:001  [+166 exp]

Bomb. taktyczny
 Ju 87B ,  , 3 bars , 306 exp , Niemcy , 7/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition, 0 kill , 420 pp - U:004  [+247 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:6    TNK:1    RCN:2    AT:1    FORT:3    ATY:3    FTR:1      Total: 17
Lost  :   Total: 0

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   1 Units *  0 Leaders      Total :    133 exp,      4 kill,    240 pp    Average:    133 exp,      4 kill,    240 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    167 exp,      7 kill,    132 pp    Average:    167 exp,      7 kill,    132 pp
Artyleria      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    213 exp,      2 kill,    840 pp    Average:    107 exp,      1 kill,    420 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    355 exp,      3 kill,    432 pp    Average:    355 exp,      3 kill,    432 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    306 exp,      0 kill,    420 pp    Average:    306 exp,      0 kill,    420 pp
* Summary:     *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1174 exp,     16 kill,   2064 pp    Average:    196 exp,      3 kill,    344 pp


Player 1  Niemcy   has 9 units total (core+aux):
Piechota :  2
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  2
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Rzeczpospolita Polska   has 13 units total (core+aux):
Rozpoznanie :  1
Fortyfikacje : 11
Obrona plot. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 240



« Odpowiedz #3 : Wrzesień 15, 2020, 10:47:21 »

BIALYSTOK

Kolejna misja i kolejne zakupy po sprzedaży prototypu. Panzer IV musi być, tak samo jak dodatek mostowy do oddziału rozpoznawczego. Zastanawiam się w co jeszcze się zaopatrzyć i wybór poszedł na drugą jednostkę samolotów Bf-110 C-1. Plan jak za pierwszym razem, dwie osie natarcia. Główne siły zaatakują Białystok by potem przejść do Bielska Podlaskiego. Schutzen wraz czołgami aux zaś będzie nacierać na zachodzie, w kierunku Ciechanowca. Luftwaffe będzie wspierać Heer przez cały czas tak gdzie będą trwać główne walki. Na początku trwają na zachodniej stronie gdzie zadają rozległe straty po stronie polskiej, potem po kilku turach przenoszę je na stronę wschodnią. W międzyczasie powstało lotnisko polowe. Walki trwają szybko, moje wojska postępują błyskawicznie. Trochę mi zajmuje bitwa o Białystok, ale puszczam połowę sił na pozycje przeciwnika w Bielsku Podlaskiego. W wyniku wyeliminowania wszystkich jednostek w 12 turze wygrywam.



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Fw 200 Condor
 2   BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: sIG IB
 3   BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
--
Campaign score: 188  *  Average: 62

..
Current scenario: BIALYSTOK,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 3036 , Current prestige is 430
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive   Using map: 387
if BV: +350, BREST , cap 5300, 17 turns prestige: 255
if V : +250, BREST , cap 5300, 22 turns prestige: 330
if TV: +150, BREST , cap 5300, 27 turns prestige: 405
Ls: Loss , turn prestige: 405

Piechota
 Schutzen 38 , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 199 exp , Niemcy , 7/10 , 7 kill , 240 pp - U:003  [+66 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 1 bars , 162 exp , Niemcy , 6/10 , 2 kill , 300 pp - U:007  [+73 exp]

Czołg
 Pz IVD ,  , 1 bars , 131 exp , Niemcy , 9/10 , 6 kill , 240 pp - U:041  [+42 exp]

Rozpoznanie
 PSW 231 (6-Rad) ,  , 1 bars , 198 exp , Niemcy , 9/10 ,     Forward Observer,    Bridging, 8 kill , 132 pp - U:002  [+31 exp]

Artyleria
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 165 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 420 pp - U:005  [+60 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 153 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 420 pp - U:006  [+45 exp]

Myśliwiec
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 578 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 5 kill , 432 pp - U:001  [+223 exp]
 Bf 110C-1 ,  , 1 bars , 184 exp , Niemcy , 9/10 ,    Special Munition, 3 kill , 432 pp - U:042  [+95 exp]

Bomb. taktyczny
 Ju 87B ,  , 4 bars , 448 exp , Niemcy , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition, 5 kill , 420 pp - U:004  [+142 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:18   TNK:1    RCN:2    AT:3    FORT:9    ATY:5    AD:2    FTR:2      Total: 42
Lost  :   Total: 0

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   2 Units *  0 Leaders      Total :    361 exp,      9 kill,    540 pp    Average:    181 exp,      5 kill,    270 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    131 exp,      6 kill,    240 pp    Average:    131 exp,      6 kill,    240 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    198 exp,      8 kill,    132 pp    Average:    198 exp,      8 kill,    132 pp
Artyleria      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    318 exp,      4 kill,    840 pp    Average:    159 exp,      2 kill,    420 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    762 exp,      8 kill,    864 pp    Average:    381 exp,      4 kill,    432 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    448 exp,      5 kill,    420 pp    Average:    448 exp,      5 kill,    420 pp
* Summary:     *   9 Units *  1 Leaders      Total :   2218 exp,     40 kill,   3036 pp    Average:    246 exp,      4 kill,    337 pp


Player 1  Niemcy   has 17 units total (core+aux):
Piechota :  7
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  2
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 240



« Odpowiedz #4 : Wrzesień 15, 2020, 11:50:06 »

BREST

Dokupuję czeskie działa 150mm i podnoszę stany o jeden w reszcie artylerii. Ponadto Panzery IV zyskują dodatek do kości. Na tyle mi starczyło środków. Przede mną twierdza Brześć, którą dowództwo każe zdobyć. Prowadzą do niej dwie drogi: pierwsza północna gdzie polskie wojsko umocniło się linią bunkrów i pól minowych, druga zaś wschodnia oraz dłuższa prowadzące przez pozycje wrogiej piechoty, ale pozwalająca na flankowanie. Wybór jest naturalny. Pierwsze atakuje lotnictwo, potem do ataku przystępują jednostki lądowe. Dosyć szybko wschodnie zgrupowanie przeciwnika zostaje wyeliminowanie więc pozostaje samo miasto i bardzo silny piętrowy garnizon. Ustawiam artylerię na pozycjach i odpowiednio piechotę i wozy pancerne, powoli ostrzeliwuję siły wrogie na VH, wpieram się ciągłymi nalotami lotnictwa. Kolejne kilka tur mi zajmuje zniszczenie garnizonu.



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Fw 200 Condor
 2   BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: sIG IB
 3   BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
 4   BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 251  *  Average: 62

..
Current scenario: BREST,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 3648 , Current prestige is 438
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive   Using map: 458
if BV: +250, CHELM , cap 7550, 15 turns prestige: 225
if V : +150, CHELM , cap 7550, 18 turns prestige: 270
if TV: +50, CHELM , cap 7550, 22 turns prestige: 330
Ls: Loss , turn prestige: 330

Piechota
 Schutzen 38 , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 211 exp , Niemcy , 10/10 , 7 kill , 240 pp - U:003  [+12 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 2 bars , 222 exp , Niemcy , 6/10 , 4 kill , 300 pp - U:007  [+60 exp]

Czołg
 Pz IVD ,  , 1 bars , 185 exp , Niemcy , 9/10 ,    Special Munition, 10 kill , 240 pp - U:008  [+54 exp]

Rozpoznanie
 PSW 231 (6-Rad) ,  , 2 bars , 252 exp , Niemcy , 7/10 ,     Forward Observer, 10 kill , 132 pp - U:002  [+54 exp]

Artyleria
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 222 exp , Niemcy , 11/10 , 3 kill , 462 pp - U:005  [+57 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 204 exp , Niemcy , 11/10 , 3 kill , 462 pp - U:006  [+51 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 145 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:037  [+46 exp]

Myśliwiec
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 733 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 7 kill , 432 pp - U:001  [+155 exp]
 Bf 110C-1 ,  , 3 bars , 326 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 3 kill , 432 pp - U:009  [+142 exp]

Bomb. taktyczny
 Ju 87B ,  , 5 bars , 559 exp , Niemcy , 9/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition, 8 kill , 420 pp - U:004  [+111 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:26   TNK:4    RCN:2    AT:5    FLAK:1    FORT:10   ATY:5    AD:2    FTR:2      Total: 57
Lost  :   Total: 0

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   2 Units *  0 Leaders      Total :    433 exp,     11 kill,    540 pp    Average:    217 exp,      6 kill,    270 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    185 exp,     10 kill,    240 pp    Average:    185 exp,     10 kill,    240 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    252 exp,     10 kill,    132 pp    Average:    252 exp,     10 kill,    132 pp
Artyleria      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    571 exp,      6 kill,   1452 pp    Average:    190 exp,      2 kill,    484 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1059 exp,     10 kill,    864 pp    Average:    530 exp,      5 kill,    432 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    559 exp,      8 kill,    420 pp    Average:    559 exp,      8 kill,    420 pp
* Summary:     *  10 Units *  1 Leaders      Total :   3059 exp,     55 kill,   3648 pp    Average:    306 exp,      6 kill,    365 pp


Player 1  Niemcy   has 10 units total (core+aux):
Piechota :  2
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria :  3
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Rzeczpospolita Polska   has 10 units total (core+aux):
Piechota :  3
Fortyfikacje :  7


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 240



« Odpowiedz #5 : Wrzesień 17, 2020, 02:50:46 »

CHELM

Ostatnia misja w roku 1939 na terenach Polski. Środków starcza do wzmocnienia stanów artylerii i do kupienia jednostki budującej z dodatkiem motywacyjnym do szybkości wnoszenia struktur. Moim planem jest jak najszybciej wybudowanie lotniska by mieć operacyjne lotnictwo już na początku drugiej tury. Zadaniem wojsk lądowych jest jak najszybciej opanowanie Urszulina i potem samego Chełma. Początek jest łatwy, niewielkie oddziały polskie nie stanowią dla mnie problemu i dosyć szybko docieram do pierwszego ważnego celu. Po jednej turze walk jest już pod moją kontrolą. Dalej jest podobnie, równie prosto. Postanawiam wziąć Chełm od flanki. Za pomocą wozów pancernych i czołgów eliminuję baterię przeciwlotniczą co daje nieograniczone możliwości bombardowania przez Luftwaffe. Niewielki kontratak polski zostaje rozproszony przez ostrzał artylerii. Tura 6 i miasto należy do mnie.



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Fw 200 Condor
 2   BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: sIG IB
 3   BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
 4   BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
 5   CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 309  *  Average: 61

..
Current scenario: CHELM,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 3976 , Current prestige is 431
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive   Using map: 582
if BV: +1200, BREAK TO SEDAN , cap 9000, 9 turns prestige: 180
if V : +800, BREAK TO SEDAN , cap 9000, 12 turns prestige: 240
if TV: +500, BREAK TO SEDAN , cap 9000, 17 turns prestige: 340
if Ls: +50, BREAK TO SEDAN , cap 9000, 17 turns prestige: 340

Piechota
 Schutzen 38 , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 254 exp , Niemcy , 7/10 , 9 kill , 240 pp - U:003  [+43 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 2 bars , 249 exp , Niemcy , 10/10 , 5 kill , 300 pp - U:007  [+27 exp]
 Einsatzgruppe Todt ,  , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 10/10 ,     Fast Builder, 0 kill , 192 pp - U:034

Czołg
 Pz IVD ,  , 2 bars , 258 exp , Niemcy , 9/10 ,    Special Munition, 15 kill , 240 pp - U:008  [+73 exp]

Rozpoznanie
 PSW 231 (6-Rad) ,  , 2 bars , 283 exp , Niemcy , 8/10 ,     Forward Observer, 11 kill , 132 pp - U:002  [+31 exp]

Artyleria
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 246 exp , Niemcy , 12/10 , 4 kill , 504 pp - U:005  [+24 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 226 exp , Niemcy , 12/10 , 3 kill , 504 pp - U:006  [+22 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 165 exp , Niemcy , 11/10 , 1 kill , 580 pp - U:010  [+20 exp]

Myśliwiec
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 806 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 7 kill , 432 pp - U:001  [+73 exp]
 Bf 110C-1 ,  , 4 bars , 434 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 5 kill , 432 pp - U:009  [+108 exp]

Bomb. taktyczny
 Ju 87B ,  , 5 bars , 617 exp , Niemcy , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition, 10 kill , 420 pp - U:004  [+58 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:33   TNK:4    RCN:3    AT:6    FLAK:1    FORT:13   ATY:7    AD:3    FTR:3      Total: 73
Lost  :   Total: 0

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  0 Leaders      Total :    602 exp,     14 kill,    732 pp    Average:    201 exp,      5 kill,    244 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    258 exp,     15 kill,    240 pp    Average:    258 exp,     15 kill,    240 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    283 exp,     11 kill,    132 pp    Average:    283 exp,     11 kill,    132 pp
Artyleria      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    637 exp,      8 kill,   1588 pp    Average:    212 exp,      3 kill,    529 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1240 exp,     12 kill,    864 pp    Average:    620 exp,      6 kill,    432 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    617 exp,     10 kill,    420 pp    Average:    617 exp,     10 kill,    420 pp
* Summary:     *  11 Units *  1 Leaders      Total :   3637 exp,     70 kill,   3976 pp    Average:    331 exp,      6 kill,    361 pp


Player 1  Niemcy   has 14 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria :  3
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Rzeczpospolita Polska   has 2 units total (core+aux):
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Zapisane
Alberich
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 240



« Odpowiedz #6 : Wrzesień 17, 2020, 03:13:32 »

BREAK TO SEDAN

Rok następny. Nowa kampania wojenna tym razem na zachodzie się rozpoczyna, wojska pancerne Rzeszy przez leśne i górzyste Arneny przebijają się by zadać cios Aliantom. Główne dowództwo nas zaopatruje w dodatkowe środki pieniężne i prototyp do przetestowania jakim jest maszyna Ju 87D. Pierwsze środki wydaję na kolejną czeską armatę kalibru 15cm i wzmacniam jej stan. Poza tym specjalna amunicja dla niej i dla drugiej jednostki tych dział. Junkersy otrzymują większy zapas amunicji. Tymczasowo na czas misji kupuję także oddział zwiadowczy spadochroniarzy.

Zaczynamy na północnym wschodzie bez możliwości wystawienia lotnictwa i ograniczonymi możliwościami wystawienia sił lądowych, które akurat mnie nie dotyczą, ponieważ mieszczę się w limicie. Pierwszymi celami jest przekroczenie rzeki i zdobycie lotniska nieopodal głównego kierunku natarcia. Tutaj walki są błyskawiczne, dwie tury i pozycje są moje. Dalsze natarcie będzie polegać na przebiciu się leśnym drogami na południe, zabezpieczenie kolejnego lotniska i zniszczenia francuskiego sztabu. Spadochroniarze zabezpieczą miasteczko Bouillon. Lotnictwo odkrywa, że siły wroga są mocno rozproszone w tym rejonie. Szybko zostają zniszczone. Bez problemów wygrywam.

PS: otrzymuję liderów. Panzery mają od teraz Bridging, a nowe Junkersy Fire Discipline.




OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Fw 200 Condor
 2   BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: sIG IB
 3   BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
 4   BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
 5   CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Ju 87D
 6   BREAK TO SEDAN , #5 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 367  *  Average: 61

..
Current scenario: BREAK TO SEDAN,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 280
Army cost: 4556 , Current prestige is 800
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive   Using map: 167
if BV: +350, SEDAN BRIDGEHEAD , cap 9800, 12 turns prestige: 180
if V : +250, SEDAN BRIDGEHEAD , cap 9800, 15 turns prestige: 225
if TV: +100, SEDAN BRIDGEHEAD , cap 9800, 18 turns prestige: 270
if Ls: +0, SEDAN BRIDGEHEAD , cap 9800, 18 turns prestige: 270

Piechota
 Schutzen 38 , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 286 exp , Niemcy , 10/10 , 11 kill , 240 pp - U:003  [+32 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 2 bars , 273 exp , Niemcy , 8/10 , 7 kill , 300 pp - U:007  [+24 exp]
 Fallschirm Aufkl. ,  , 1 bars , 150 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 192 pp - U:039  [+20 exp]

Czołg
 Pz IVD ,  , 3 bars , 324 exp , Niemcy , 10/10 , Bridging  ,    Special Munition, 16 kill , 240 pp - U:008  [+66 exp]

Rozpoznanie
 PSW 231 (6-Rad) ,  , 3 bars , 320 exp , Niemcy , 10/10 ,     Forward Observer, 14 kill , 132 pp - U:002  [+37 exp]

Artyleria
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 262 exp , Niemcy , 12/10 , 5 kill , 504 pp - U:005  [+16 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 262 exp , Niemcy , 12/10 , 4 kill , 504 pp - U:006  [+36 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 184 exp , Niemcy , 11/10 ,    Special Munition, 2 kill , 580 pp - U:010  [+19 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 178 exp , Niemcy , 11/10 ,    Special Munition, 3 kill , 580 pp - U:011  [+48 exp]

Myśliwiec
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 903 exp , Niemcy , 9/10 ,    Special Munition, 9 kill , 432 pp - U:001  [+97 exp]
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 583 exp , Niemcy , 9/10 ,    Special Munition, 5 kill , 432 pp - U:009  [+149 exp]

Bomb. taktyczny
 Ju 87B ,  , 5 bars , 632 exp , Niemcy , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition,   Support, 11 kill , 420 pp - U:004  [+15 exp]
+  Ju 87D ,  , 2 bars , 258 exp , Niemcy , 8/10 , Fire Discipline  ,    Special Munition,   Support, 0 kill , 0 pp - U:012  [+128 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:36   TNK:4    RCN:9    AT:11   FLAK:1    FORT:17   ATY:7    AD:4    FTR:3      Total: 92
Lost  :   Total: 0

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  0 Leaders      Total :    709 exp,     19 kill,    732 pp    Average:    236 exp,      6 kill,    244 pp
Czołg          *   1 Units *  1 Leaders      Total :    324 exp,     16 kill,    240 pp    Average:    324 exp,     16 kill,    240 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    320 exp,     14 kill,    132 pp    Average:    320 exp,     14 kill,    132 pp
Artyleria      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    886 exp,     14 kill,   2168 pp    Average:    222 exp,      4 kill,    542 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1486 exp,     14 kill,    864 pp    Average:    743 exp,      7 kill,    432 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  2 Leaders      Total :    890 exp,     11 kill,    420 pp    Average:    445 exp,      6 kill,    210 pp
* Summary:     *  13 Units *  3 Leaders      Total :   4615 exp,     88 kill,   4556 pp    Average:    355 exp,      7 kill,    350 pp


Player 1  Niemcy   has 16 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  1
Rozpoznanie :  3
Artyleria :  4
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Francja, Wielka Brytania   has 8 units total (core+aux):
Fortyfikacje :  8


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2020, 03:15:53 wysłane przez Alberich » Zapisane
Alberich
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 240



« Odpowiedz #7 : Wrzesień 17, 2020, 11:48:52 »

SEDAN BRIDGEHEAD

Czas na Sedan, miejsce gdzie w roku 1870 Prusy rozgromiły francuską armię w oblężeniu, a cesarz Napoleon dostał się do niewoli, i miejsce gdzie w toku 1940 Wehrmacht przebił się przez francuską obronę przyczyniając się do zwycięstwa w kampanii zachodniej. Za środki jakie mam zgromadzone kupuję batalion czołgów Pz IIIG ze specjalną amunicją. Bataliony MG Schutzen i Sturmpionierów, a także oddział PSW 221 z dodatkowym sprzętem przeprawowym. Teraz w końcu mogę podzielić moją armię w dwie równorzędne i silne grupy bojowe. Dodatkowo mam również na wyposażeniu prototypową jednostkę złożoną z myśliwców rozpoznawczych Bf 110E-3. Podczas walk sprawiła się wyśmienicie zapewniając rozpoznanie moim oddziałom na lądzie oraz dobijając resztki lotnictwa przeciwnika.

Miałem już możliwość rozegrania tego scenariusza więc wiem na co uważać. Modyfikuję teraz moją strategię nieznacznie. Po pierwsze odpuszczam sobie jakieś większe walki z bardzo skoncentrowanymi umocnieniami francuskimi w Sedanie i okolicach. Tylko niezbędne minimum oraz jak najmniejszy kontakt bojowy na początku. Po drugie kieruję swoje oddziały na Nouzonville na zachodzie by wejść od tyłu na Charleville-Mezieres. A na południu część sił na lotnisko w pobliżu Mouzon. Luftwaffe będzie zaś wspierać skoncentrowanymi nalotami na głównych osiach natarcia. Pierwsze tury dosyć szybko idą i główne zamierzenia wypełniam w 100% poprzez agresywne zagrania. Północna część linii obrony nie istnieje. Tutaj po zdobyciu Nouzonville otwierają się rozległe równiny Francji. Dzielę moją Kampfgruppe na kilka mniejszych grup w celu zdobycia pozostałych celów na tyłach frontu, praktycznie nie napotykając oporu. Inaczej sytuacja rysuje się na wschodzie. Tutaj muszę dosyć mocno walczyć najpierw o stworzenie przyczółka wraz z przeprawą w Mouzon, a potem na powolnym przebiciu się do Stonne w celu domknięcia w okrążeniu Sedanu. Dużą rolę ma skoncentrowany ostrzał artylerii i wsparcie lotnicze. Tylko dzięki temu mogę jakoś poradzić sobie z przewagą Francuzów, którzy na dodatek sprowadzają sobie posiłki. W końcu w 9 turze mogę osiągnąć ten ostatni VH do zdobycia.




OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Fw 200 Condor
 2   BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: sIG IB
 3   BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
 4   BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
 5   CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Ju 87D
 6   BREAK TO SEDAN , #5 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Bf 110E-3
 7   SEDAN BRIDGEHEAD , #6 , Brilliant Victory , score:70
--
Campaign score: 437  *  Average: 62

..
Current scenario: SEDAN BRIDGEHEAD,  VH prestige is 280 ,  All map prestige is: 280
Army cost: 5252 , Current prestige is 588
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive   Using map: 136
if BV: +380, DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK , cap 11000, 18 turns prestige: 360
if V : +240, DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK , cap 11000, 22 turns prestige: 440
if TV: +125, DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK , cap 11000, 27 turns prestige: 540
if Ls: +0, SEDAN BRIDGEHEAD , cap 9800, 27 turns prestige: 540

Piechota
 MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 323 exp , Niemcy , 9/10 , 12 kill , 264 pp - U:003  [+37 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 2 bars , 290 exp , Niemcy , 9/10 , 7 kill , 300 pp - U:007  [+17 exp]
 MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 187 exp , Niemcy , 8/10 , 3 kill , 264 pp - U:013  [+37 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 1 bars , 179 exp , Niemcy , 9/10 , 2 kill , 300 pp - U:117  [+29 exp]

Czołg
 Pz IVD ,  , 3 bars , 397 exp , Niemcy , 10/10 , Bridging  ,    Special Munition, 22 kill , 240 pp - U:008  [+73 exp]
 Pz IIIG ,  , 2 bars , 264 exp , Niemcy , 7/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition, 4 kill , 192 pp - U:118  [+114 exp]

Rozpoznanie
 PSW 231 (6-Rad) ,  , 3 bars , 331 exp , Niemcy , 10/10 ,     Forward Observer, 14 kill , 132 pp - U:002  [+11 exp]
 PSW 221 ,  , 1 bars , 165 exp , Niemcy , 10/10 ,    Bridging, 1 kill , 108 pp - U:119  [+15 exp]

Artyleria
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 309 exp , Niemcy , 12/10 , 7 kill , 504 pp - U:005  [+47 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 299 exp , Niemcy , 12/10 , 6 kill , 504 pp - U:006  [+37 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 251 exp , Niemcy , 11/10 ,    Special Munition, 4 kill , 580 pp - U:010  [+67 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 202 exp , Niemcy , 11/10 ,    Special Munition, 5 kill , 580 pp - U:011  [+24 exp]

Myśliwiec
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 1014 exp , Niemcy , 9/10 ,    Special Munition, 10 kill , 432 pp - U:001  [+111 exp]
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 708 exp , Niemcy , 8/10 ,    Special Munition, 7 kill , 432 pp - U:009  [+125 exp]
+  Bf 110E-3 ,  , 2 bars , 222 exp , Niemcy , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:014  [+72 exp]

Bomb. taktyczny
 Ju 87B ,  , 5 bars , 785 exp , Niemcy , 7/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition,   Support, 13 kill , 420 pp - U:004  [+153 exp]
+  Ju 87D ,  , 3 bars , 343 exp , Niemcy , 6/10 , Fire Discipline  ,    Special Munition,   Support, 3 kill , 0 pp - U:012  [+85 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:50   TNK:4    RCN:11   AT:15   FLAK:1    FORT:28   ATY:14   AD:6    FTR:4      Total: 133
Lost  :   Total: 0

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  0 Leaders      Total :    979 exp,     24 kill,   1128 pp    Average:    245 exp,      6 kill,    282 pp
Czołg          *   2 Units *  2 Leaders      Total :    661 exp,     26 kill,    432 pp    Average:    331 exp,     13 kill,    216 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    496 exp,     15 kill,    240 pp    Average:    248 exp,      8 kill,    120 pp
Artyleria      *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1061 exp,     22 kill,   2168 pp    Average:    265 exp,      6 kill,    542 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  0 Leaders      Total :   1944 exp,     19 kill,    864 pp    Average:    648 exp,      6 kill,    288 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  2 Leaders      Total :   1128 exp,     16 kill,    420 pp    Average:    564 exp,      8 kill,    210 pp
* Summary:     *  17 Units *  4 Leaders      Total :   6269 exp,    122 kill,   5252 pp    Average:    369 exp,      7 kill,    309 pp


Player 1  Niemcy   has 31 units total (core+aux):
Piechota :  6
Czołg :  2
Rozpoznanie :  2
Fortyfikacje :  4
Artyleria :  7
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  5

Player 2  Francja, Wielka Brytania   has 37 units total (core+aux):
Piechota : 12
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje : 14
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 240



« Odpowiedz #8 : Wrzesień 18, 2020, 01:10:07 »

DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK

Po przełamaniu obrony pod Sedanem wojska pancerne Trzeciej Rzeszy błyskawicznie wlały się w pustą przestrzeń operacyjną pomiędzy Francją, a Niderlandami i pędzą w kierunku morza. By nam przeszkodzić Francuzi pod dowództwem pułkownika Charles'a de Gaulle'a przygotowują kontratak pod miastem Laon siłami dywizji pancernej. Z zakupów to jedynie co dokupuję dodatki, zwiadowczy i do prędkości, dla mojego myśliwca rozpoznawczego.

Cele misji są proste, zdobyć wspomniany Laon, potem przekroczyć rzekę Oise i przejąć kolejne miasto Saint Quentin. Na początku dosyć szybko moje oddziały podzielone na dwie grupy pokonują niewielkie oddziały pod Montcornet. Teraz mam prostą drogę na cel pierwszy, lotnictwo oczyszcza teren eliminując trochę okopanej piechoty z kilkoma działkami przeciwpancernymi. Dalej jest prosto, przesuwam systematycznie i koncentruje moje oddziały na linii rzeki Oise ciągle przy tym ostrzeliwując wrogie pozycje na drugim brzegu. Trzeba jeszcze oczyścić pole minowe w miejscu przeprawy. Około 5 i 6 tury otrzymuję informację o przybyciu czołgów pułkownika na południu. W międzyczasie pojawia się wsparcie aux od 10. Panzer Division. Dzięki tym siłom oraz Junkersom dosyć szybko powstrzymuję i rozbijam owy kontratak. Nie mają szans. Jednocześnie na północnym zachodzie po kolejnym ostrzale wypycham piechotę przeciwnika z miasta Saint Quentin.




OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Fw 200 Condor
 2   BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: sIG IB
 3   BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
 4   BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
 5   CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Ju 87D
 6   BREAK TO SEDAN , #5 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Bf 110E-3
 7   SEDAN BRIDGEHEAD , #6 , Brilliant Victory , score:70
 8   DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK , #7 , Brilliant Victory , score:56
--
Campaign score: 493  *  Average: 61

..
Current scenario: DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 5292 , Current prestige is 923
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive   Using map: 133
if BV: +280, AMIENS , cap 12000, 11 turns prestige: 165
if V : +200, AMIENS , cap 12000, 14 turns prestige: 210
if TV: +100, AMIENS , cap 12000, 17 turns prestige: 255
Ls: Loss , turn prestige: 255

Piechota
 MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 334 exp , Niemcy , 9/10 , 13 kill , 264 pp - U:003  [+11 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 2 bars , 290 exp , Niemcy , 10/10 , 7 kill , 300 pp - U:007
 MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 204 exp , Niemcy , 9/10 , 3 kill , 264 pp - U:013  [+17 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 1 bars , 181 exp , Niemcy , 10/10 , 3 kill , 300 pp - U:015  [+2 exp]

Czołg
 Pz IVD ,  , 4 bars , 409 exp , Niemcy , 10/10 , Bridging  ,    Special Munition, 24 kill , 240 pp - U:008  [+12 exp]
 Pz IIIG ,  , 2 bars , 284 exp , Niemcy , 9/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition, 5 kill , 192 pp - U:016  [+20 exp]

Rozpoznanie
 PSW 231 (6-Rad) ,  , 3 bars , 343 exp , Niemcy , 10/10 ,     Forward Observer, 14 kill , 132 pp - U:002  [+12 exp]

Artyleria
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 348 exp , Niemcy , 13/10 , 7 kill , 546 pp - U:005  [+39 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 330 exp , Niemcy , 12/10 , 8 kill , 504 pp - U:006  [+31 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 256 exp , Niemcy , 12/10 ,    Special Munition, 4 kill , 633 pp - U:010  [+5 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 215 exp , Niemcy , 12/10 ,    Special Munition, 7 kill , 633 pp - U:011  [+13 exp]

Myśliwiec
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 1106 exp , Niemcy , 9/10 ,    Special Munition, 14 kill , 432 pp - U:001  [+92 exp]
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 820 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 7 kill , 432 pp - U:009  [+112 exp]
+  Bf 110E-3 ,  , 2 bars , 256 exp , Niemcy , 9/10 ,    Recon,      Fast Speed, 3 kill , 0 pp - U:014  [+34 exp]

Bomb. taktyczny
 Ju 87B ,  , 5 bars , 871 exp , Niemcy , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition,   Support, 18 kill , 420 pp - U:004  [+86 exp]
+  Ju 87D ,  , 4 bars , 433 exp , Niemcy , 8/10 , Fire Discipline  ,    Special Munition,   Support, 7 kill , 0 pp - U:012  [+90 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:58   TNK:16   RCN:11   AT:18   FLAK:2    FORT:31   ATY:14   AD:6    FTR:5      Total: 161
Lost  :   Total: 0

BV  8
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1009 exp,     26 kill,   1128 pp    Average:    252 exp,      7 kill,    282 pp
Czołg          *   2 Units *  2 Leaders      Total :    693 exp,     29 kill,    432 pp    Average:    347 exp,     15 kill,    216 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    343 exp,     14 kill,    132 pp    Average:    343 exp,     14 kill,    132 pp
Artyleria      *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1149 exp,     26 kill,   2316 pp    Average:    287 exp,      7 kill,    579 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  0 Leaders      Total :   2182 exp,     24 kill,    864 pp    Average:    727 exp,      8 kill,    288 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  2 Leaders      Total :   1304 exp,     25 kill,    420 pp    Average:    652 exp,     13 kill,    210 pp
* Summary:     *  16 Units *  4 Leaders      Total :   6680 exp,    144 kill,   5292 pp    Average:    418 exp,      9 kill,    331 pp


Player 1  Niemcy   has 23 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  6
Rozpoznanie :  1
Artyleria :  4
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  4

Player 2  Francja   has 18 units total (core+aux):
Piechota :  1
Czołg :  6
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  8
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 240



« Odpowiedz #9 : Wrzesień 20, 2020, 10:50:31 »

AMIENS

Oddziały pancerne docierają do rzeki Sommy w pobliżu miasta Amiens, gdzie zaledwie dwadzieścia kilka lat wcześniej trwały walki między tymi samymi graczami. Jednak tym razem Niemcy przełamią front, zaś Alianci poniosą zasłużoną klęskę. Przed bitwą oprócz wzmacniania stanów artylerii to zaopatruje moje panzery w Forward Observer. Dokupuję i oddział SdKfz 6/2 z specjalną amunicją oraz tymczasowego PSW 221 z możliwościami przeprawowymi.

Pierwsze chwile kolejnych potyczek dzieją się w tym samym miejscu gdzie zakończyła się poprzednia misja czyli w Saint Quentin. Tutaj jest główne miejsce wystawienia. Jest też mniejsze, wiele kilometrowych hexów na północny wschód w towarzystwie czołgów 2. Pancernej. Miejsce jest ograniczone, tylko 3 jednostki można wystawić max, zdecyduję się na oddział czołgów i dwie baterie artylerii. Tymi jednostkami powoli do przodu przesuwam ku VH w mieście Abbeville eliminując po drodze kilka fortyfikacji i dział. Główne siły w tym samym czasie kieruję ku Amiens. Dosyć szybko przejmuje Peronne, a umocnione pozycje obronne chroniące przeprawy nad Sommą zostają zbombardowane. Warto też potem rozpoznać okolicę by wytłuc angielskich niedobitków i maruderów.

Następne ruchy to podejście i zajęcie lotniska oraz przygotowanie pozycji artyleryjskich poza wzrokiem wroga. Dzięki artylerii mogę bez strat wyeliminować wrogie działa oraz rozpocząć przeprawianie się przez rzekę wsparte kilkoma nalotami Junkersów. Tak właśnie pada Amiens. Bez zwłoki natarcie idzie nadal. Lotnictwo też wykrywa potężne 220-ki francuskie bez ochrony przeciwlotniczej co kończy się dla niej tragicznie. Około 6 tury znikąd wyskakują posiłki wroga w postaci wozów pancernych co kończy się stratami w artylerii. Również samoloty przeciwnika pojawiają się co parę tur, ale nie są dla mnie problemem. Pod Abbeville sytuacja sprzyja, przebijam się przez garnizon piętrowy i czołgi przekraczają rzekę, z tej strony będę flankować Picquigny. Końcówka bitwy to zamykanie wobec tego miasta okrążenia. Niestety tracę jedną turę na uzupełnienie paliwa.




OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Fw 200 Condor
 2   BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: sIG IB
 3   BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
 4   BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
 5   CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Ju 87D
 6   BREAK TO SEDAN , #5 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Bf 110E-3
 7   SEDAN BRIDGEHEAD , #6 , Brilliant Victory , score:70
 8   DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK , #7 , Brilliant Victory , score:56
 9   AMIENS , #8 , Brilliant Victory , score:61
--
Campaign score: 554  *  Average: 61

..
Current scenario: AMIENS,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 5397 , Current prestige is 878
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive   Using map: 583
if BV: +250, THE CHANNEL PORTS , cap 12800, 13 turns prestige: 130
if V : +200, THE CHANNEL PORTS , cap 12800, 16 turns prestige: 160
if TV: +100, THE CHANNEL PORTS , cap 12800, 20 turns prestige: 200
if Ls: +0, THE CHANNEL PORTS , cap 12800, 20 turns prestige: 200

Piechota
 MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 340 exp , Niemcy , 9/10 , 13 kill , 264 pp - U:003  [+6 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 3 bars , 319 exp , Niemcy , 10/10 , 8 kill , 300 pp - U:007  [+29 exp]
 MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 229 exp , Niemcy , 10/10 , 4 kill , 264 pp - U:013  [+25 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 2 bars , 242 exp , Niemcy , 9/10 , 4 kill , 300 pp - U:015  [+61 exp]

Czołg
 Pz IVD ,  , 5 bars , 533 exp , Niemcy , 9/10 , Bridging  ,    Special Munition,     Forward Observer, 30 kill , 240 pp - U:008  [+124 exp]
 Pz IIIG ,  , 3 bars , 386 exp , Niemcy , 7/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition,     Forward Observer, 11 kill , 192 pp - U:016  [+102 exp]

Rozpoznanie
 PSW 231 (6-Rad) ,  , 3 bars , 381 exp , Niemcy , 9/10 , 16 kill , 132 pp - U:002  [+38 exp]
 PSW 221 ,  , 2 bars , 200 exp , Niemcy , 10/10 ,    Bridging, 0 kill , 108 pp - U:073

Artyleria uniwersalna
 SdKfz 6/2 ,  , 2 bars , 289 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 1 kill , 228 pp - U:074  [+89 exp]

Artyleria
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 400 exp , Niemcy , 12/10 , Devastating Fire  , 9 kill , 504 pp - U:005  [+52 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 392 exp , Niemcy , 9/10 , 9 kill , 420 pp - U:006  [+62 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 292 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 5 kill , 528 pp - U:010  [+36 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 238 exp , Niemcy , 12/10 ,    Special Munition, 8 kill , 633 pp - U:011  [+23 exp]

Myśliwiec
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 1216 exp , Niemcy , 7/10 ,    Special Munition, 16 kill , 432 pp - U:001  [+110 exp]
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 940 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 11 kill , 432 pp - U:009  [+120 exp]
+  Bf 110E-3 ,  , 3 bars , 313 exp , Niemcy , 7/10 ,    Recon,      Fast Speed, 5 kill , 0 pp - U:014  [+57 exp]

Bomb. taktyczny
 Ju 87B ,  , 5 bars , 918 exp , Niemcy , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition,   Support, 20 kill , 420 pp - U:004  [+47 exp]
+  Ju 87D ,  , 5 bars , 507 exp , Niemcy , 9/10 , Fire Discipline  ,    Special Munition,   Support, 11 kill , 0 pp - U:012  [+74 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:77   TNK:19   RCN:11   AT:21   FLAK:2    FORT:34   ATY:18   AD:8    FTR:11     Total: 201
Lost  :   Total: 0

BV  9
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1130 exp,     29 kill,   1128 pp    Average:    283 exp,      7 kill,    282 pp
Czołg          *   2 Units *  2 Leaders      Total :    919 exp,     41 kill,    432 pp    Average:    460 exp,     21 kill,    216 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    581 exp,     16 kill,    240 pp    Average:    291 exp,      8 kill,    120 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    289 exp,      1 kill,    228 pp    Average:    289 exp,      1 kill,    228 pp
Artyleria      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1322 exp,     31 kill,   2085 pp    Average:    331 exp,      8 kill,    521 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  0 Leaders      Total :   2469 exp,     32 kill,    864 pp    Average:    823 exp,     11 kill,    288 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  2 Leaders      Total :   1425 exp,     31 kill,    420 pp    Average:    713 exp,     16 kill,    210 pp
* Summary:     *  18 Units *  5 Leaders      Total :   8135 exp,    181 kill,   5397 pp    Average:    452 exp,     10 kill,    300 pp


Player 1  Niemcy   has 25 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  5
Rozpoznanie :  2
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  4
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Francja, Wielka Brytania   has 11 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje :  2
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 240



« Odpowiedz #10 : Wrzesień 21, 2020, 11:00:05 »

THE CHANNEL PORTS

Po wielu dniach i po wielu bojach oddziały pancerne w końcu docierają nad Kanał gdzie mogą czołgi zanurzyć swe gąsienice. By całkowicie odciąć Aliantów trzeba zdobyć ostatnie duże miasto na tym odcinku frontu. Calais. W tym scenariuszu możliwości rozstawienia są ograniczone do 10 miejsc. Niewiele. Wybieram więc całą piechotę, uprzednio wzmocnioną dodatkami do lepszej amunicji i Bunker Buster dla Sturmpioniere, całą artylerię, oddział czołgów i pancernych wozów rozpoznania, dla nich też specjalna amunicja. Na szczęście mamy tuż obok lotnisko. Na południowo wschodnim odcinku mapy kierujemy siłami aux z 1. Panzer Division, na początku tylko czołgami, lecz potem dochodzą do nich posiłki w postaci piechoty i dział.

Pierwszy cel to zdobycie Boulogne-sur-Mer. Lot samolotem rozpoznawczym wykazał znaczne pozycje obronne przeciwnika. Rozpoczynam mozolne przebijanie się do VHów przez masowany ostrzał artylerii i naloty Luftwaffe. Dzięki temu, że mam Forward Observer to niektóre strzały lepiej trafiają i zadają większe straty. Szturm próbuje też piechota, ale z średnim skutkiem. Po kilku turach i zatopieniu HMS Vimy, część piętrowych umocnień zostało zniszczonych otwierając drogę do miasta. Tymczasem na wschodzie czołgi aux toczą zawzięte boje o kontrole nad lotniskiem w pobliżu Calais. Jednak dopiero z wsparciem piechoty, artylerii i lotnictwa udaje się go przejąć.

Czas na drugą fazę walk. Pytanie jak tu ugryźć umocnienia Brytyjczyków... z której strony. Dosyć szybko orientuję się w sytuacji takiej, że moja artyleria ma zasięg zniszczyć artylerię przeciwnika, co czynię. Niestety znów się pojawiają niszczyciele co zmusza mnie do ucieczki w głąb lądu i poza zasięgiem wzroku. Wysyłam Junkersa by je potopił. Co do samych umocnień okazuje się, że to również są piętrowe umocnienia... Ostatecznie udaje mi się znaleźć dogodne miejsce do ataku, przez plażę. Wysyłam oddział PSW 231 i Calais jest moje.




OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Fw 200 Condor
 2   BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: sIG IB
 3   BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
 4   BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
 5   CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Ju 87D
 6   BREAK TO SEDAN , #5 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Bf 110E-3
 7   SEDAN BRIDGEHEAD , #6 , Brilliant Victory , score:70
 8   DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK , #7 , Brilliant Victory , score:56
 9   AMIENS , #8 , Brilliant Victory , score:61
10   THE CHANNEL PORTS , #9 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 613  *  Average: 61

..
Current scenario: THE CHANNEL PORTS,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 5436 , Current prestige is 451
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive   Using map: 60
if BV: +200, ADVANCE TO DUNKIRK , cap 13500, 12 turns prestige: 355
if V : +200, ADVANCE TO DUNKIRK , cap 13500, 15 turns prestige: 475
if TV: +300, ADVANCE TO DUNKIRK , cap 13500, 19 turns prestige: 605
if Ls: +0, ADVANCE TO DUNKIRK , cap 13500, 19 turns prestige: 605

Piechota
 MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 348 exp , Niemcy , 6/10 ,    Special Munition, 13 kill , 264 pp - U:003  [+8 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 3 bars , 347 exp , Niemcy , 6/10 ,   Bunker Buster,    Special Munition, 9 kill , 300 pp - U:007  [+28 exp]
 MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 249 exp , Niemcy , 8/10 ,    Special Munition, 5 kill , 264 pp - U:013  [+20 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 2 bars , 291 exp , Niemcy , 6/10 ,   Bunker Buster,    Special Munition, 7 kill , 300 pp - U:015  [+49 exp]

Czołg
 Pz IVD ,  , 5 bars , 632 exp , Niemcy , 9/10 , Bridging  ,    Special Munition,     Forward Observer, 36 kill , 240 pp - U:008  [+99 exp]
 Pz IIIG ,  , 3 bars , 386 exp , Niemcy , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition,     Forward Observer, 11 kill , 192 pp - U:016

Rozpoznanie
 PSW 231 (6-Rad) ,  , 3 bars , 395 exp , Niemcy , 9/10 ,    Special Munition, 17 kill , 132 pp - U:002  [+14 exp]

Artyleria uniwersalna
 SdKfz 6/2 ,  , 2 bars , 289 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 1 kill , 228 pp - U:018

Artyleria
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 478 exp , Niemcy , 12/10 , Devastating Fire  , 10 kill , 504 pp - U:005  [+78 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 414 exp , Niemcy , 11/10 , 12 kill , 462 pp - U:006  [+22 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 333 exp , Niemcy , 12/10 ,    Special Munition, 5 kill , 633 pp - U:010  [+41 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 313 exp , Niemcy , 12/10 ,    Special Munition, 9 kill , 633 pp - U:011  [+75 exp]

Myśliwiec
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 1254 exp , Niemcy , 9/10 ,    Special Munition, 17 kill , 432 pp - U:001  [+38 exp]
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 1016 exp , Niemcy , 9/10 ,    Special Munition, 12 kill , 432 pp - U:009  [+76 exp]
+  Bf 110E-3 ,  , 4 bars , 401 exp , Niemcy , 7/10 ,    Recon,      Fast Speed, 6 kill , 0 pp - U:014  [+88 exp]

Bomb. taktyczny
 Ju 87B ,  , 5 bars , 1037 exp , Niemcy , 9/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition,   Support, 23 kill , 420 pp - U:004  [+119 exp]
+  Ju 87D ,  , 5 bars , 615 exp , Niemcy , 9/10 , Fire Discipline  ,    Special Munition,   Support, 13 kill , 0 pp - U:012  [+108 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:86   TNK:22   RCN:13   AT:22   FLAK:4    FORT:36   ATY:22   AD:9    FTR:14   DD:3      Total: 231
Lost  : TNK:1      Total: 1

BV 10
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1235 exp,     34 kill,   1128 pp    Average:    309 exp,      9 kill,    282 pp
Czołg          *   2 Units *  2 Leaders      Total :   1018 exp,     47 kill,    432 pp    Average:    509 exp,     24 kill,    216 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    395 exp,     17 kill,    132 pp    Average:    395 exp,     17 kill,    132 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    289 exp,      1 kill,    228 pp    Average:    289 exp,      1 kill,    228 pp
Artyleria      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1538 exp,     36 kill,   2232 pp    Average:    385 exp,      9 kill,    558 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  0 Leaders      Total :   2671 exp,     35 kill,    864 pp    Average:    890 exp,     12 kill,    288 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  2 Leaders      Total :   1652 exp,     36 kill,    420 pp    Average:    826 exp,     18 kill,    210 pp
* Summary:     *  17 Units *  5 Leaders      Total :   8798 exp,    206 kill,   5436 pp    Average:    518 exp,     12 kill,    320 pp


Player 1  Niemcy   has 30 units total (core+aux):
Piechota : 11
Czołg :  4
Rozpoznanie :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  6
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Francja, Wielka Brytania   has 20 units total (core+aux):
Piechota : 15
Artyleria ppanc. :  3
Fortyfikacje :  1
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 240



« Odpowiedz #11 : Wrzesień 21, 2020, 06:27:15 »

ADVANCE TO DUNKIRK

Ostatnia misja we Francji w roku 1940 gdzie najtrudniejszym przeciwnikiem jest czas. Kolejna misja z ograniczoną możliwością rozstawienia i na dodatek na jakiś bagnach czy mokradłach co znacznie spowalnia część oddziałów. Dowództwo zleca misję ratowania oddziałów z LSSAH w pobliżu Watten i przeprowadzenie kontrataku na dalsze pozycje Francuzów i Brytyjczyków. Po sprzedarzy prototypu inwestuje w podniesienie stanów lotnictwa szturmowego, artylerii i Panzera IV. Też modyfikuję dodatki w oddziale wozów rozpoznawczych by mógł się zająć najbardziej oddalonym VH.

Ok, czas ruszyć do walki. Szybko przejmuję lotnisko i po ostrzale artyleryjskim samo Watten również pada łatwo. Przyczółek po drugiej stronie rzeki zostaje utworzony więc teraz tylko się wlać pozostałymi jednostkami. Połowa lotnictwa bombarduje przeciwnika na wzgórzach, drugą połowę wysyłam na Wormhoudt, na brytyjskie pozycje. Idzie łatwo. Dosyć szybko eliminuję większość sił wroga, a nieliczne czołgi oraz pojazdy pancerne Francuzów nie stanowią przeszkody dla moich panzerów. Poszło trochę overranów z mojej strony. Uhhh, udało się w 6 tur, wszystkie VH moje.




OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Fw 200 Condor
 2   BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: sIG IB
 3   BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
 4   BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
 5   CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Ju 87D
 6   BREAK TO SEDAN , #5 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Bf 110E-3
 7   SEDAN BRIDGEHEAD , #6 , Brilliant Victory , score:70
 8   DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK , #7 , Brilliant Victory , score:56
 9   AMIENS , #8 , Brilliant Victory , score:61
10   THE CHANNEL PORTS , #9 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Wurfrahmen40
11   ADVANCE TO DUNKIRK , #10 , Brilliant Victory , score:61
--
Campaign score: 674  *  Average: 61

..
Current scenario: ADVANCE TO DUNKIRK,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 280
Army cost: 5998 , Current prestige is 1196
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Aggressive   Using map: 182
if BV: +1800, GAMBIT BARBAROSSA , cap 14500, 10 turns prestige: 700
if V : +1600, GAMBIT BARBAROSSA , cap 14500, 15 turns prestige: 1050
if TV: +1400, GAMBIT BARBAROSSA , cap 14500, 20 turns prestige: 1400
if Ls: +0, GAMBIT BARBAROSSA , cap 14500, 20 turns prestige: 1400

Piechota
 MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 348 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 13 kill , 264 pp - U:003
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 3 bars , 347 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 9 kill , 300 pp - U:007
 MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 264 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 5 kill , 264 pp - U:013  [+15 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 3 bars , 321 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 7 kill , 300 pp - U:015  [+30 exp]

Czołg
 Pz IVD ,  , 5 bars , 760 exp , Niemcy , 15/10 , Bridging  ,    Special Munition,     Forward Observer, 44 kill , 360 pp - U:008  [+128 exp]
 Pz IIIG ,  , 3 bars , 386 exp , Niemcy , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition,     Forward Observer, 11 kill , 192 pp - U:016

Rozpoznanie
 PSW 231 (6-Rad) ,  , 3 bars , 395 exp , Niemcy , 10/10 ,      Fast Speed,    Bridging, 17 kill , 132 pp - U:002

Artyleria uniwersalna
 SdKfz 6/2 ,  , 3 bars , 334 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 1 kill , 228 pp - U:017  [+45 exp]

Artyleria
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 539 exp , Niemcy , 14/10 , Devastating Fire  , 11 kill , 588 pp - U:005  [+61 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 424 exp , Niemcy , 14/10 , 12 kill , 588 pp - U:006  [+10 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 342 exp , Niemcy , 13/10 ,    Special Munition, 7 kill , 686 pp - U:010  [+9 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 345 exp , Niemcy , 13/10 ,    Special Munition, 11 kill , 686 pp - U:011  [+32 exp]

Myśliwiec
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 1301 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 18 kill , 432 pp - U:001  [+47 exp]
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 1084 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 14 kill , 432 pp - U:009  [+68 exp]
+  Bf 110E-3 ,  , 4 bars , 467 exp , Niemcy , 10/10 ,    Recon,      Fast Speed, 7 kill , 0 pp - U:014  [+66 exp]

Bomb. taktyczny
 Ju 87B ,  , 5 bars , 1116 exp , Niemcy , 13/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition,   Support, 25 kill , 546 pp - U:004  [+79 exp]
+  Ju 87D ,  , 5 bars , 678 exp , Niemcy , 13/10 , Fire Discipline  ,    Special Munition,   Support, 15 kill , 0 pp - U:012  [+63 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:97   TNK:25   RCN:15   AT:22   FLAK:4    FORT:37   ATY:25   AD:9    FTR:16   DD:3      Total: 253
Lost  : TNK:1      Total: 1

BV 11
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1280 exp,     34 kill,   1128 pp    Average:    320 exp,      9 kill,    282 pp
Czołg          *   2 Units *  2 Leaders      Total :   1146 exp,     55 kill,    552 pp    Average:    573 exp,     28 kill,    276 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    395 exp,     17 kill,    132 pp    Average:    395 exp,     17 kill,    132 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    334 exp,      1 kill,    228 pp    Average:    334 exp,      1 kill,    228 pp
Artyleria      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1650 exp,     41 kill,   2548 pp    Average:    413 exp,     10 kill,    637 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  0 Leaders      Total :   2852 exp,     39 kill,    864 pp    Average:    951 exp,     13 kill,    288 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  2 Leaders      Total :   1794 exp,     40 kill,    546 pp    Average:    897 exp,     20 kill,    273 pp
* Summary:     *  17 Units *  5 Leaders      Total :   9451 exp,    227 kill,   5998 pp    Average:    556 exp,     13 kill,    353 pp


Player 1  Niemcy   has 22 units total (core+aux):
Piechota :  7
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  5
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Francja, Wielka Brytania   has 1 units total (core+aux):
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2020, 11:29:39 wysłane przez Alberich » Zapisane
Alberich
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 240



« Odpowiedz #12 : Wrzesień 22, 2020, 03:13:11 »

GAMBIT BARBAROSSA

Rozpoczyna się nowa ofensywa i nowe wyzwania na rok 1941. Cel to Rosja. Jako prototyp otrzymuję 12.8cm Sturer Emil, który jednak na nic się nie przyda w szybkiej wojnie manewrowej więc go sprzedaję. Mając dużą ilość funduszy w pierwszej mierze zmieniam składy w artylerii. Przyda mi się coś cięższego więc stawiam na 15cm K18 w liczbie dwóch baterii. Również zaopatruje moje wojska w nowe działa 10.5cm sK18. Modernizacja obejmuje też Panzery III ulepszone teraz do wersji J. Kolejnym krokiem jest zakup SdKfz 6/2. Za resztę podnoszę trochę stanów. Aha, i jeszcze Junkers do wersji D.

Rozpoczynam natarcie. Musimy zdobyć twierdzę Brzeską tę samą, którą zdobywaliśmy dwa lata wcześniej. Tym razem będzie ciężko. Wysyłam Junkersy na Brześć i na Kobryn, wykrywam też sowieckie samoloty, które zostają zniszczone. Teraz tylko trzeba jak najszybciej przygotować pozycje artyleryjskie, wysłać część czołgów i wozy rozpoznania na drugą stronę. W toku walk mój myśliwiec rozpoznawczy otrzymuje Combat Support więc staje się jeszcze bardziej niebezpieczny. Oblężenie trwa, w końcu pod koniec 5 tury wybijam część oddziałów twierdzy i mogę wkroczyć do miasta panzerami. Teraz artyleria ma jeszcze łatwiej.


« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2020, 02:24:43 wysłane przez Alberich » Zapisane
Alberich
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 240



« Odpowiedz #13 : Wrzesień 22, 2020, 03:20:30 »

W końcu następuje przełamanie pod koniec 7 tury po ciągłym ostrzale i nalotach, pozostałe resztki obrońców z łatwością mogę teraz pokonać w następnej turze w generalnym szturmie piechoty. Tymczasem na wschodzie dokonuję parę overrunów na czołgach sowieckich i droga do VH stoi otworem. Niestety Bf 110E-3 bardzo mocno oberwał i obawiałem się go straciłem, ale na szczęście zostało mu jeden punkt siły i pośpiesznie go ewakuowałem z pola bitwy. Na przyszłosć nie będę już nim atakował celów lądowych by nie tracić amunicji.





OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Fw 200 Condor
 2   BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: sIG IB
 3   BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
 4   BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
 5   CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Ju 87D
 6   BREAK TO SEDAN , #5 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Bf 110E-3
 7   SEDAN BRIDGEHEAD , #6 , Brilliant Victory , score:70
 8   DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK , #7 , Brilliant Victory , score:56
 9   AMIENS , #8 , Brilliant Victory , score:61
10   THE CHANNEL PORTS , #9 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Wurfrahmen40
11   ADVANCE TO DUNKIRK , #10 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: 12.8cm Sturer Emil
12   GAMBIT BARBAROSSA , #11 , Brilliant Victory , score:64
--
Campaign score: 738  *  Average: 61

..
Current scenario: GAMBIT BARBAROSSA,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 8101 , Current prestige is 693
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive   Using map: 458
if BV: +600, 2 ARMY ENCIRCLEMENT , cap 15300, 14 turns prestige: 280
if V : +500, 2 ARMY ENCIRCLEMENT , cap 15300, 17 turns prestige: 340
if TV: +300, 2 ARMY ENCIRCLEMENT , cap 15300, 20 turns prestige: 400
if Ls: +0, 2 ARMY ENCIRCLEMENT , cap 15300, 20 turns prestige: 400

Piechota
 MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 349 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 14 kill , 264 pp - U:003  [+1 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 3 bars , 365 exp , Niemcy , 7/10 ,    Special Munition, 11 kill , 300 pp - U:007  [+18 exp]
 MG Schutzen , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 274 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 5 kill , 264 pp - U:013  [+10 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 3 bars , 354 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 8 kill , 300 pp - U:015  [+33 exp]

Czołg
 Pz IVD ,  , 5 bars , 830 exp , Niemcy , 15/10 , Bridging  ,    Special Munition,     Forward Observer, 48 kill , 360 pp - U:008  [+70 exp]
 Pz IIIJ ,  , 4 bars , 436 exp , Niemcy , 13/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition,    Fuel Pods, 16 kill , 296 pp - U:016  [+50 exp]

Rozpoznanie
 PSW 231 (6-Rad) ,  , 4 bars , 458 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 19 kill , 132 pp - U:002  [+63 exp]

Artyleria uniwersalna
 SdKfz 6/2 ,  , 3 bars , 377 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 3 kill , 228 pp - U:017  [+43 exp]
 SdKfz 6/2 ,  , 2 bars , 260 exp , Niemcy , 10/10 ,    Special Munition, 1 kill , 228 pp - U:073  [+60 exp]

Artyleria
 15cm K18 , SdKfz 8 ,  , 5 bars , 603 exp , Niemcy , 14/10 , Devastating Fire  ,   Support, 14 kill , 890 pp - U:005  [+64 exp]
 15cm K18 , SdKfz 8 ,  , 4 bars , 444 exp , Niemcy , 14/10 , 12 kill , 890 pp - U:006  [+20 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 357 exp , Niemcy , 13/10 , 7 kill , 686 pp - U:010  [+15 exp]
 15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 371 exp , Niemcy , 13/10 , 11 kill , 686 pp - U:011  [+26 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 229 exp , Niemcy , 12/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 0 kill , 504 pp - U:018  [+29 exp]
 10.5cm sK18 , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 235 exp , Niemcy , 12/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 1 kill , 504 pp - U:072  [+35 exp]

Myśliwiec
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 1413 exp , Niemcy , 12/10 ,    Special Munition, 20 kill , 518 pp - U:001  [+112 exp]
 Bf 110C-1 ,  , 5 bars , 1200 exp , Niemcy , 11/10 ,    Special Munition, 17 kill , 475 pp - U:009  [+116 exp]
+  Bf 110E-3 (CV),  , 5 bars , 517 exp , Niemcy , 1/10 , Combat Support  ,    Recon,      Fast Speed, 8 kill , 0 pp - U:014  [+50 exp]

Bomb. taktyczny
 Ju 87D ,  , 5 bars , 1210 exp , Niemcy , 12/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition,   Support, 30 kill , 576 pp - U:004  [+94 exp]
+  Ju 87D ,  , 5 bars , 756 exp , Niemcy , 12/10 , Fire Discipline  ,    Special Munition,   Support, 20 kill , 0 pp - U:012  [+78 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:116  TNK:27   RCN:16   AT:22   FLAK:4    FORT:44   ATY:28   AD:9    FTR:20   TB:2    DD:3      Total: 291
Lost  : TNK:1      Total: 1

BV 12
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1342 exp,     38 kill,   1128 pp    Average:    336 exp,     10 kill,    282 pp
Czołg          *   2 Units *  2 Leaders      Total :   1266 exp,     64 kill,    656 pp    Average:    633 exp,     32 kill,    328 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    458 exp,     19 kill,    132 pp    Average:    458 exp,     19 kill,    132 pp
Artyleria uniwersalna *   2 Units *  0 Leaders      Total :    637 exp,      4 kill,    456 pp    Average:    319 exp,      2 kill,    228 pp
Artyleria      *   6 Units *  1 Leaders      Total :   2239 exp,     45 kill,   4160 pp    Average:    373 exp,      8 kill,    693 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  1 Leaders      Total :   3130 exp,     45 kill,    993 pp    Average:   1043 exp,     15 kill,    331 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  2 Leaders      Total :   1966 exp,     50 kill,    576 pp    Average:    983 exp,     25 kill,    288 pp
* Summary:     *  20 Units *  6 Leaders      Total :  11038 exp,    265 kill,   8101 pp    Average:    552 exp,     13 kill,    405 pp


Player 1  Niemcy   has 30 units total (core+aux):
Piechota : 10
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Artyleria uniwersalna :  2
Fortyfikacje :  3
Artyleria :  7
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  ZSRR   has 6 units total (core+aux):
Piechota :  1
Czołg :  2
Artyleria :  2
Obrona plot. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2020, 02:25:07 wysłane przez Alberich » Zapisane
Alberich
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 240



« Odpowiedz #14 : Wrzesień 22, 2020, 07:14:38 »

2 ARMY ENCIRCLEMENT

Omijamy w tej misji miasta Wołkowysk i Nowogródek, które są bardzo dobrze ufortyfikowane, by zdobyć z marszu Mińsk oraz odciąć całkowicie sowiecką 2. Armię w kotle. Przed bitwą wzmocnienie stanów armii oraz dokupienie do składu armii wozów PSW 231 8-RAD z dodatkami, specjalna amunicja i do ruchu. Dla moich myśliwców kupiłem dodatki Air Defense poprawiając ich możliwości w walce powietrznej i zastanawiam się czy czekać na upgrade kiedy będą dostępne Focke-Wulfy, czy może teraz. Kolejna misja gdzie liczy się wyścig z czasem i to mi się podoba. Mapa dosyć spora i VH dosyć odlegle, a i teren zdecydowanie nie ułatwia.

Zaczynam w Kobryniu tam gdzie ostatnio skończyłem w poprzednim scenariuszu. Samolotami rozpoznaje teraz, by potem Junkersami najpierw zbombardować umocnienia sowieckie w Ivacevicy i Slonim, a potem w Baranavicy i Njasviz. Artyleria niszczy wrogie działa przeciwpancerne w Berezie i w okolicy. W ten sposób oczyszczam sobie drogę w głąb pozycji przeciwnika. Tymczasem na północy pomocnicze siły aux, głównie piechota wsparta nieliczną artylerią, rozpoczynają rozpoznanie bojem pod Volkovysk'iem, a inna grupa koncentruje się na zdobyciu VH Scucyn by przejść do szturmu na Mosty w następnych turach.

Na screenie stan na połowie 3 tury.


« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2020, 02:25:32 wysłane przez Alberich » Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC