Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Luty 27, 2020, 12:45:20 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Estek - G36 "Greater America" v.4.1e (100%)  (Przeczytany 314 razy)
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 539


« : Luty 03, 2020, 07:28:44 »

Czas trochę powalczyć okrętami  Wink

Scenariusz 1: "Etiopia"

Zakupy:
1.  TBD Devastator (b)

Spokojny scenariusz otwarcia. Dzielę swoje oddziały na trzy kolumny. Piechota i artyleria rusza drogą w kierunku lotniska na pd-zachód. Jednostki rozpoznawcze ruszają przez przełęcze wprost na południe. M3 Scout w asyście batalionu czołgów przez środek a oddział kawalerii wzdłuż wschodniej krawędzi mapy. Niestety rozpoznawczy Scout nadział się na oddział piechoty z liderem "Camuflage Expert" a później został dobity przez włoskiego myśliwca. Musze się przestawić, że nie korzystam już z 5-belkowych 4TP. Dalszy ciąg bitwy już bez niespodzianek. Zestrzeliłem samolot, zniszczyłem piechotę z wrednym liderem. Dotarłem swoimi strzelcami do lotniska i wioski w pd-zachodniej części mapy a następnie odbiłem na wschód. CKM i artyleria ruszyły w kierunku VHexa nr 1 przez wzgórza by przystąpić do oblężenia miasta wraz z batalionem pancernym. Do akcji przyłączył się również świeżo zakupiony Devastator. Kiedy padł VHex nr 1, z marszu ruszam w kierunku 2-ki. Kawaleria we wschodniej części mapy, przekroczyła góry i dotarła do SHexa. Kiedy zobaczyłem ile jednostek się tam czai, darowałem sobie zdobywanie SHexa i postanowiłem kończyć zabawę pod VHexem nr 2.

Nagroda: OS2U "Kingfisher"
Lider: "Skilled Reconnaissance" z trigger hexa na batalionie inżynieryjnym 



OpenGen 0.93.3.99.RC * 29 Jan 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ETHIOPIA , #0 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 57  *  Average: 57

..
Current scenario: ETHIOPIA,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 420 , Current prestige is 520
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +3200, MASSAWA , cap disabled, 12 turns prestige: 540
if V : +2100, MASSAWA , cap disabled, 14 turns prestige: 540
if TV: +1100, MASSAWA , cap disabled, 16 turns prestige: 540
if Ls: +50, MASSAWA , cap disabled, 16 turns prestige: 540

Piechota
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck , 1st.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 109 exp , USA , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+33 exp]
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck , 1st.Pio.Btl/1st Mar.Div. , 0 bars , 78 exp , USA , 9/10 , Skilled Reconnaissance  , 0 kill , 0 pp - U:002  [+2 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck , 5th.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 0 bars , 96 exp , USA , 4/10 , 0 kill , 0 pp - U:006  [+20 exp]

Czołg
*  M2A2 , 1st.Tank.Btl/1st Mar.Div. , 1 bars , 158 exp , USA , 9/10 , 5 kill , 0 pp - U:008  [+82 exp]

Rozpoznanie
*  Cavalry Scouts , 1st.Rec.Btl/1st Mar.Div. , 0 bars , 94 exp , USA , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:005  [+18 exp]

Artyleria ppanc.
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck , 1st.Spec.Weap.Btl/1st Mar.Div. , 0 bars , 96 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:003  [+20 exp]

Artyleria
*  75mm M1 , 6x6 Truck , 1/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 0 bars , 88 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004  [+12 exp]

Myśliwiec
*  P-35 , VMF-111 , 1 bars , 159 exp , USA , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:025  [+72 exp]

Bomb. taktyczny
 TBD Devastator (b) , VMTB-151 , 0 bars , 78 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:011  [+78 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:4    TNK:1    RCN:1    AT:1    ATY:2    FTR:1      Total: 10
Lost  : RCN:1      Total: 1

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  1 Leaders      Total :    283 exp,      3 kill,      0 pp    Average:     94 exp,      1 kill,      0 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    158 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    158 exp,      5 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     94 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     94 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :     96 exp,      1 kill,      0 pp    Average:     96 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     88 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     88 exp,      0 kill,      0 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    159 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    159 exp,      1 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :     78 exp,      0 kill,    420 pp    Average:     78 exp,      0 kill,    420 pp
* Summary:     *   9 Units *  1 Leaders      Total :    956 exp,     10 kill,    420 pp    Average:    106 exp,      1 kill,     47 pp


Player 1  USA   has 10 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  1
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Włochy   has 7 units total (core+aux):
Piechota :  3
Rozpoznanie :  1
Fortyfikacje :  2
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 539


« Odpowiedz #1 : Luty 04, 2020, 07:24:34 »

Scenariusz 2: "Massawa"

Zakupy:
1. Pancernik "Colorado". Myślałem nad czymś subtelniejszym, ale po chwili namysłu zdecydowałem się na okręt z dużą siłą ognia i solidnym zasięgiem. Dodatkowym atutem jest możliwość zajmowania hexów przeciwnika.
2. Drugi myśliwiec P-35
3. Dodatek support do bombowego Devastatora
4. W trakcie bitwy haubice 155 mm M1918

Na morzu wystawiam pancernik i oddział kawalerii w barkach. Z lądu wychodzi uderzenie wszystkich pozostałych oddziałów 1.DPM w kierunku najbliższego portu w SHexie nr 1. "Colorado" wraz z lotnictwem, zajmuje się paraliżowaniem włoskich oddziałów kręcących się wokół Massawy. Priorytet to eliminacja artylerii i rozpoznawczych oddziałów kawalerii. W międzyczasie moja piechota łatwo zdobywa SHex nr 1. Kolejny cel to VHex nr 2 na cyplu. Jego obrońców niszczy świeżo zakupiona artyleria 155 mm. Następnie do portu wpływa sam USS "Colorado". Staram się go zastąpić batalionem inżynierów, których ładuję na barki w SHexie nr 1, ale wtedy nadciąga akurat włoska flota i muszę chwilę poczekać. Kiedy "Colorado" po dwóch turach, zamienia włoskie okręty w utrzymujące się na falach płonące kadłuby, nadchodzi właściwy moment na ustąpienie miejsca w porcie inżynierom. Reszta 1.DPM, wykorzystuje czas walk na morzu na wyrzucenie Włochów z lotniska nr 3 oraz z zabudowań Massawy. Następnie okopuje się i czeka na kontratak. Ostatnim celem na mapie jest VHex nr 4 na wschodniej wyspie Dahlak. W jej kierunku od samego początku ruszyła w ciemno barka wypełniona kawalerią. Pierwotnie mieli oni liczyć na wsparcie pancernika, już po opanowaniu obszaru Massawy. Ten jednak napotkał na swojej drodze ku wschodniej wyspie jeszcze włoską kanonierkę i zaangażował się walkę. Ostatecznie ze wsparciem dla kawalerii poleciały moje samoloty, które bardzo szybko wykurzyły obrońców VHexa nr 4. Kawaleria bez przeszkód wylądowała i zajęła puste lotnisko.

Nagroda: brak
Lider: Kolejny "Skilled Reconnaissance" tym razem na myśliwcu. Najważniejsze, że idealnie się nada do eskortowania bombowców.



OpenGen 0.93.3.99.RC * 29 Jan 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ETHIOPIA , #0 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: OS2U Kingfisher
 2   MASSAWA , #1 , Brilliant Victory , score:61
--
Campaign score: 118  *  Average: 59

..
Current scenario: MASSAWA,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 4284 , Current prestige is 764
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +2200, AFRICAN SHUFFLE , cap disabled, 11 turns prestige: 545
if V : +1000, AFRICAN SHUFFLE , cap disabled, 14 turns prestige: 545
if TV: +800, AFRICAN SHUFFLE , cap disabled, 17 turns prestige: 545
if Ls: +50, AFRICAN SHUFFLE , cap disabled, 17 turns prestige: 545

Piechota
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck , 1st.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 161 exp , USA , 5/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+52 exp]
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck , 1st.Pio.Btl/1st Mar.Div. , 1 bars , 115 exp , USA , 5/10 , Skilled Reconnaissance  , 2 kill , 0 pp - U:002  [+37 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck , 5th.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 160 exp , USA , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+64 exp]

Czołg
*  M2A2 , 1st.Tank.Btl/1st Mar.Div. , 2 bars , 229 exp , USA , 6/10 , 8 kill , 0 pp - U:007  [+71 exp]

Rozpoznanie
*  Cavalry Scouts , 1st.Rec.Btl/1st Mar.Div. , 0 bars , 98 exp , USA , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:005  [+4 exp]

Artyleria ppanc.
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck , 1st.Spec.Weap.Btl/1st Mar.Div. , 1 bars , 169 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:003  [+73 exp]

Artyleria
*  75mm M1 , 6x6 Truck , 1/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 124 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004  [+36 exp]
  155mm M1918 How , 6x6 Truck , 2/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 0 bars , 21 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 468 pp - U:019  [+21 exp]

Myśliwiec
*  P-35 , VMF-111 , 2 bars , 205 exp , USA , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 4 kill , 0 pp - U:009  [+46 exp]
 P-35 , VMF-211 , 0 bars , 71 exp , USA , 8/10 , 1 kill , 360 pp - U:035  [+71 exp]

Bomb. taktyczny
 TBD Devastator (b) , VMTB-151 , 1 bars , 179 exp , USA , 10/10 ,   Support, 2 kill , 420 pp - U:008  [+101 exp]
+  OS2U Kingfisher , VMO-6 "Colorado" , 0 bars , 22 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:010  [+22 exp]

Pancernik
 Colorado BB (Planes:0/1), USS "Colorado" , 0 bars , 67 exp , USA , 9/10 , 3 kill , 3036 pp - U:034  [+67 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:11   TNK:2    RCN:5    AT:1    FORT:1    ATY:3    FTR:2    TB:1    DD:1    CRs:2      Total: 29
Lost  : RCN:1      Total: 1

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  1 Leaders      Total :    436 exp,      7 kill,      0 pp    Average:    145 exp,      2 kill,      0 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    229 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    229 exp,      8 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     98 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     98 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    169 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    169 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    145 exp,      1 kill,    468 pp    Average:     73 exp,      1 kill,    234 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    276 exp,      5 kill,    360 pp    Average:    138 exp,      3 kill,    180 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :    201 exp,      3 kill,    420 pp    Average:    101 exp,      2 kill,    210 pp
Pancernik      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     67 exp,      3 kill,   3036 pp    Average:     67 exp,      3 kill,   3036 pp
* Summary:     *  13 Units *  2 Leaders      Total :   1621 exp,     29 kill,   4284 pp    Average:    125 exp,      2 kill,    330 pp


Player 1  USA   has 14 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  2
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  2
Pancernik :  1

Player 2  Włochy   has 6 units total (core+aux):
Piechota :  1
Rozpoznanie :  1
Fortyfikacje :  2
Artyleria :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2020, 07:51:47 wysłane przez Estek » Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 539


« Odpowiedz #2 : Luty 13, 2020, 09:05:46 »

Scenariusz 3: "Afrykańskie przetasowanie"

Zakupy"
1. Lotniskowiec "Ranger"
2. Drugi bombowiec TBD Devastator
3. W trakcie bitwy czołg M2A2 oraz myśliwiec P-35

Pierwsza pełnoprawna operacja desantowa. Ląduje na wybrzeżu afrykańskim pomiędzy VHexami 1 i 2. Priorytet to zajęcie portu nr 1 oraz oczyszczenie zatoki z wrogich okrętów. Oba zadania wypadają modelowo. Colorado z pomocą bombowców topi włoski niszczyciel, a desant gładko przejmuje kontrolę nad VHexem nr 1. Teraz mogę wystawić swoje dwie dodatkowe piechoty. Przydzielam im działa 155 mm, batalion czołgów M2A2 i wysyłam ich na południe w kierunku VHexa nr 3. CKM i świeżo zakupiony drugi M2A2 zostaje w porcie i broni pozycji. Drogą od wschodu zbliża się włoska odsiecz a morzem nadpływa zespół niszczycieli. W pogotowiu jest na szczęście USS "Colorado". Drogą na zachód posyłam skromny zespół inżynierów, kawalerię i batalion dział 75 mm. Z pomocą lotnictwa udaje im się opanować miasteczko oraz lotnisko nr 2. Kiedy nadciąga niemiecki kontratak robi się tu jednak dość gorąco. Piloci Devastatorów i P-35 mają pełne ręce roboty. Na wszystkich odcinkach trwa intensywna bitwa. W powietrzu i na morzu sporo się dzieje. Na szczęście wszędzie Amerykanie osiągają przewagę. Flota włoska i niemieckie lotnictwo zostaje zniszczone, kontrataki naziemne skutecznie rozbite. VHex nr 3 wkrótce wpada w ręce Amerykanów. Dalszy ciąg scenariusza to atak grupy południowej na obóz na zachód od VHexa nr 3, walki grupy zachodniej o SHexy nr 4 i 5 i spóźniony rajd obrońców VHexa nr 1 w kierunku wschodnich pozycji wroga. Jednostki nabiły sporo punktów prestiżu i wpadło dwóch kolejnych liderów. W pierwszym momencie nieco się wystraszyłem, bo czołg zdobył trzeciego z rzędu lidera "Skilled Reconnaissance". Myślałem, że coś się chyba zepsuło, ale kiedy USS "Colorado" zaliczył super lidera (Overwhelming Attack) w jednym z trigger hexów to się już uspokoiłem  Grin 

Nagroda: F4F-3 Wildcat



OpenGen 0.93.3.99.RC * 29 Jan 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ETHIOPIA , #0 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: OS2U Kingfisher
 2   MASSAWA , #1 , Brilliant Victory , score:61
 3   AFRICAN SHUFFLE , #2 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 173  *  Average: 57

..
Current scenario: AFRICAN SHUFFLE,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 7584 , Current prestige is 487
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +2000, TRAFALGAR , cap disabled, 15 turns prestige: 530
if V : +1250, TRAFALGAR , cap disabled, 15 turns prestige: 530
if TV: +600, TRAFALGAR , cap disabled, 15 turns prestige: 530
if Ls: +50, TRAFALGAR , cap disabled, 15 turns prestige: 530

Piechota
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck , 1st.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 2 bars , 205 exp , USA , 9/10 , 5 kill , 0 pp - U:001  [+44 exp]
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck , 1st.Pio.Btl/1st Mar.Div. , 2 bars , 221 exp , USA , 8/10 , Skilled Reconnaissance  , 5 kill , 0 pp - U:002  [+106 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck , 5th.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 186 exp , USA , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:006  [+26 exp]

Czołg
*  M2A2 , 1st.Tank.Btl/1st Mar.Div. , 3 bars , 344 exp , USA , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 15 kill , 0 pp - U:007  [+115 exp]
 M2A2 , 2nd.Tank.Btl/2nd Mar.Div. , 0 bars , 8 exp , USA , 6/10 , 0 kill , 144 pp - U:014  [+8 exp]

Rozpoznanie
*  Cavalry Scouts , 1st.Rec.Btl/1st Mar.Div. , 1 bars , 166 exp , USA , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+68 exp]

Artyleria ppanc.
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck , 1st.Spec.Weap.Btl/1st Mar.Div. , 2 bars , 239 exp , USA , 5/10 , 3 kill , 0 pp - U:003  [+70 exp]

Artyleria
*  75mm M1 , 6x6 Truck , 1/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 172 exp , USA , 5/10 , 1 kill , 0 pp - U:004  [+48 exp]
 155mm M1918 How , 6x6 Truck , 2/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 0 bars , 59 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 468 pp - U:011  [+38 exp]

Myśliwiec
*  P-35 , VMF-111 , 2 bars , 293 exp , USA , 7/10 , Skilled Reconnaissance  , 5 kill , 0 pp - U:009  [+88 exp]
 P-35 , VMF-211 , 1 bars , 145 exp , USA , 4/10 , 3 kill , 360 pp - U:013  [+74 exp]
 P-35 , VF-2 , 0 bars , 60 exp , USA , 7/10 , 1 kill , 360 pp - U:017  [+60 exp]

Bomb. taktyczny
 TBD Devastator (b) , VMTB-151 , 3 bars , 342 exp , USA , 10/10 ,   Support, 4 kill , 420 pp - U:008  [+163 exp]
+  OS2U Kingfisher , VMO-6 "Colorado" , 0 bars , 73 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:010  [+51 exp]
 TBD Devastator (b) , VT-4 , 0 bars , 79 exp , USA , 10/10 ,   Support, 1 kill , 420 pp - U:042  [+79 exp]

Pancernik
 Colorado BB (Planes:0/1), USS "Colorado" , 1 bars , 124 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 6 kill , 3036 pp - U:012  [+57 exp]

Lotniskowiec
 Ranger CV (Planes:0/5), USS "Ranger" (CV-4) , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 2376 pp - U:041

Player 1 : USA
Killed: INF:23   TNK:3    RCN:7    AT:4    FORT:2    ATY:6    FTR:3    TB:3    DD:5    CRs:2      Total: 58
Lost  : RCN:1      Total: 1

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  1 Leaders      Total :    612 exp,     14 kill,      0 pp    Average:    204 exp,      5 kill,      0 pp
Czołg          *   2 Units *  1 Leaders      Total :    352 exp,     15 kill,    144 pp    Average:    176 exp,      8 kill,     72 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    166 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    166 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    239 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    239 exp,      3 kill,      0 pp
Artyleria      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    231 exp,      2 kill,    468 pp    Average:    116 exp,      1 kill,    234 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  1 Leaders      Total :    498 exp,      9 kill,    720 pp    Average:    166 exp,      3 kill,    240 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  0 Leaders      Total :    494 exp,      8 kill,    840 pp    Average:    165 exp,      3 kill,    280 pp
Pancernik      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    124 exp,      6 kill,   3036 pp    Average:    124 exp,      6 kill,   3036 pp
Lotniskowiec   *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   2376 pp    Average:      0 exp,      0 kill,   2376 pp
* Summary:     *  17 Units *  4 Leaders      Total :   2716 exp,     58 kill,   7584 pp    Average:    160 exp,      3 kill,    446 pp


Player 1  USA   has 17 units total (core+aux):
Piechota :  3
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  2
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  3
Pancernik :  1
Lotniskowiec :  1

Player 2  Niemcy   has 3 units total (core+aux):
Piechota :  1
Fortyfikacje :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 539


« Odpowiedz #3 : Luty 15, 2020, 08:36:22 »

Scenariusz 4: "Trafalgar"

Zakupy:
1. Sprzedaż lotniskowca "Ranger"
2. Zakup lotniskowca "Yorktown"
3. Zakup niszczyciela "Porter"
4. Zakup piechoty wz.1938
5. Zakup górskiej haubicy M1 75 mm
6. Zakup bombowca SB2U Vindicator z dodatkiem "Support"

Płyniemy ku wybrzeżom Hiszpanii, by wziąć pod swoją opiekę obywateli amerykańskich uciekających przed oddziałami frankistów. Swoje główne siły kieruję najkrótszą drogą do brzegu na pd-wschód od miasta obsadzonego przez republikanów. Osłaniam przy okazji kolumny cywilne, które od pd-wschodu pozbawione są zupełnie osłony. Moja druga grupa desantowa wychodzi z południa. Składa się z oddziału kawalerii, drugiego M2A2 oraz świeżo zakupionej piechoty i górskiej haubicy. Ich celem jest przede wszystkim lotnisko na południe od VHexa nr 1. Naturalnie od pierwszej tury mocno pracuje lotnictwo. Zanim desant dociera do plaż, piloci startujący z lotniskowca skutecznie paraliżują drogi przeciwnika do republikańskiego VHexa. Wkrótce jednak pogarsza się pogoda i wtedy pierwsze skrzypce przejmuje flota. Po skutecznym przeprowadzeniu obu desantów akcja nabiera tempa. Przy cywilach zostawiam jeden batalion piechoty i czołg oraz wsparcie floty a resztą sił ruszam w kierunku VHexa nr 1. Grupa południowa w tym czasie gładko zdobywa lotnisko i rusza na północ. Poprawia się pogoda. VHex nr 1 pada, kontrataki frankistów pod VHexem republikanów zostają rozbite. W kierunku zachodniego SHexa wysyłam swój samotny pancernik, który stacza samotną walkę z okrętami hiszpańskimi. Przeciwnik zostaje dosłownie zdmuchnięty, po czym "Colorado" zajmuje SHex nr 2. Nad lądem trwają w tym czasie intensywne bombardowania. Samolotów przeciwnika poza włoskim G50 z liderem nie widać. Wydzielone jednostki obu grup desantowych biorą w kleszcze VHex nr 3 i z marszu go zdobywają. Koniec bitwy.

Nagroda: kolejny F4F-3 Wildcat



OpenGen 0.93.3.99.RC * 29 Jan 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ETHIOPIA , #0 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: OS2U Kingfisher
 2   MASSAWA , #1 , Brilliant Victory , score:61
 3   AFRICAN SHUFFLE , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: F4F-3 Wildcat
 4   TRAFALGAR , #3 , Brilliant Victory , score:67
--
Campaign score: 240  *  Average: 60

..
Current scenario: TRAFALGAR,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 520
Army cost: 10452 , Current prestige is 501
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +1300, WELCOME TO PACIFIC , cap disabled, 16 turns prestige: 580
if V : +950, WELCOME TO PACIFIC , cap disabled, 18 turns prestige: 580
if TV: +400, WELCOME TO PACIFIC , cap disabled, 20 turns prestige: 580
if Ls: +50, WELCOME TO PACIFIC , cap disabled, 20 turns prestige: 580

Piechota
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck , 1st.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 2 bars , 231 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:001  [+26 exp]
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck , 1st.Pio.Btl/1st Mar.Div. , 2 bars , 266 exp , USA , 8/10 , Skilled Reconnaissance  , 6 kill , 0 pp - U:002  [+45 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck , 5th.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 196 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:006  [+10 exp]
 Infantry 1938 , GMC CCKW , 7th.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 0 bars , 70 exp , USA , 5/10 , 1 kill , 144 pp - U:048  [+70 exp]

Czołg
*  M2A2 , 1st.Tank.Btl/1st Mar.Div. , 3 bars , 373 exp , USA , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 16 kill , 0 pp - U:007  [+29 exp]
 M2A2 , 2nd.Tank.Btl/2nd Mar.Div. , 0 bars , 8 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 144 pp - U:014

Rozpoznanie
*  Cavalry Scouts , 1st.Rec.Btl/1st Mar.Div. , 1 bars , 166 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:005

Artyleria ppanc.
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck , 1st.Spec.Weap.Btl/1st Mar.Div. , 2 bars , 266 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:003  [+27 exp]

Artyleria
*  75mm M1 , 6x6 Truck , 1/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 186 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+14 exp]
 155mm M1918 How , 6x6 Truck , 2/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 0 bars , 69 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 468 pp - U:011  [+10 exp]
 Mnt 75mm M1 , Mule , 3/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 216 pp - U:049

Myśliwiec
*  P-35 , VF-5A "Yorktown" , 3 bars , 314 exp , USA , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 6 kill , 0 pp - U:009  [+21 exp]
 P-35 , VF-5B "Yorktown" , 1 bars , 189 exp , USA , 6/10 , 3 kill , 360 pp - U:013  [+44 exp]
 P-35 , VF-2 , 0 bars , 80 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 360 pp - U:015  [+20 exp]
+  F4F-3 Wildcat (CV), VF-6 , 0 bars , 28 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:018  [+28 exp]

Bomb. taktyczny
 TBD Devastator (b) , VT-5A "Yorktown" , 4 bars , 407 exp , USA , 10/10 ,   Support, 4 kill , 420 pp - U:008  [+65 exp]
+  OS2U Kingfisher (CV), VO-B45 "Colorado" , 0 bars , 73 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:010
 TBD Devastator (b) , VT-5B "Yorktown" , 1 bars , 138 exp , USA , 10/10 ,   Support, 1 kill , 420 pp - U:017  [+59 exp]
 SB2U Vindicator , VB-5A "Yorktown" , 0 bars , 73 exp , USA , 10/10 ,   Support, 0 kill , 408 pp - U:026  [+73 exp]

Niszczyciel
 Porter DD , USS "Porter" (DD-356) , 0 bars , 36 exp , USA , 9/10 , 1 kill , 1200 pp - U:047  [+36 exp]

Pancernik
 Colorado BB (Planes:1/1), USS "Colorado" (BB-45) , 2 bars , 274 exp , USA , 9/10 , Overwhelming Attack  , 9 kill , 3036 pp - U:012  [+150 exp]

Lotniskowiec
 Yorktown CV (Planes:1/6), USS "Yorktown" (CV-5) , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 3276 pp - U:016

Player 1 : USA
Killed: INF:28   TNK:5    RCN:10   AT:5    FORT:3    ATY:6    FTR:4    TB:3    DD:5    CRs:4      Total: 73
Lost  : RCN:1      Total: 1

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    763 exp,     19 kill,    144 pp    Average:    191 exp,      5 kill,     36 pp
Czołg          *   2 Units *  1 Leaders      Total :    381 exp,     16 kill,    144 pp    Average:    191 exp,      8 kill,     72 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    166 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    166 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    266 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    266 exp,      3 kill,      0 pp
Artyleria      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    255 exp,      4 kill,    684 pp    Average:     85 exp,      1 kill,    228 pp
Myśliwiec      *   4 Units *  1 Leaders      Total :    611 exp,     11 kill,    720 pp    Average:    153 exp,      3 kill,    180 pp
Bomb. taktyczny *   4 Units *  0 Leaders      Total :    691 exp,      8 kill,   1248 pp    Average:    173 exp,      2 kill,    312 pp
Niszczyciel    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     36 exp,      1 kill,   1200 pp    Average:     36 exp,      1 kill,   1200 pp
Pancernik      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    274 exp,      9 kill,   3036 pp    Average:    274 exp,      9 kill,   3036 pp
Lotniskowiec   *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   3276 pp    Average:      0 exp,      0 kill,   3276 pp
* Summary:     *  22 Units *  4 Leaders      Total :   3443 exp,     72 kill,  10452 pp    Average:    157 exp,      3 kill,    475 pp


Player 1  USA   has 29 units total (core+aux):
Piechota :  9
Czołg :  2
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  4
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  4
Niszczyciel :  1
Pancernik :  1
Lotniskowiec :  1

Player 2  Hiszpania   has 10 units total (core+aux):
Piechota :  3
Fortyfikacje :  3
Artyleria :  1
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 539


« Odpowiedz #4 : Luty 17, 2020, 08:15:48 »

Scenariusz 5: "Witamy na Pacyfiku"

Zakupy:
1. Zwiad konny
2. Niszczyciel klasy "Porter"
3. OS2U Kingfisher
4. Zakup dodatku Support do pierwszego Kingfishera
5. Zakup w trakcie bitwy drugiego Vindicator'a dla skompletowania grupy bombowej lotniskowca "Yorktown".

Pierwsza misja na Dalekim Wschodzie. Płyniemy w kierunku Filipin by zrobić porządek z piractwem i opanować wrogie nastroje inspirowane przez Japończyków. Zaczynam od desantu w dwóch sektorach. Pierwsza słabsza grupa, asekurowana przez niszczyciel atakuje rejon SHexa nr 1, druga silniejsza, w asyście pancernika, niszczyciela i lotniskowca rejon SHexa nr 2. Brzegów bronią dwa niewielkie okręty pomocnicze, które wypada szybko wyeliminować, żeby nie dobrały się do naszych barek desantowych. Na brzegu czekają oddziały fanatyków, zaskakująco nieźle wyekwipowanych w broń maszynową i artylerię. Nie mają jednak większych szans w zderzeniu z lotnictwem i działami pełnomorskich okrętów. Wkrótce na lądzie bezpiecznie ląduje desant i zajmuje bez większych problemów obie pozycje. Grupa północna zdobywa następnie lotnisko, dzięki czemu mogę wystawić resztę swoich samolotów. Oczywiście mógłbym je wszystkie wyrzucić w powietrze z lotniskowca, ale staram się w kampaniach morskich być fair i stosować do obowiązujących limitów. Skoro jest 6 kontenerów na "Yorktownie", to będzie z nich startowało 6 maszyn. Reszta musi poczekać albo na zakup drugiego lotniskowca, albo na zbudowanie bądź zdobycie lotniska. Jeden Kingfisher przypisany jest do "Colorado", drugi do czasu zakupu pancernika, albo krążownika, musi startować z lądu.

Wracamy na ziemię. Grupa północna, po zajęciu lotniska kieruje się ku VHexowi nr 3, który zdobywa z marszu. Jednostki desantowane wokół SHexa nr 2 dzielą się aż na cztery grupy. Jeden oddział piechoty i czołg, ruszają w głąb lądu ku VHexowi nr 5, odział kawalerii, zajmuje małe flagi na równinie i rusza w kierunku mostu na południe. Oddział inżynierów + 75-ka zmierza wzdłuż brzegu w kierunku portu nr 4, cały czas w asyście okrętów. Batalion haubic 155 mm po zajęciu portu nr 2, pakuję ponownie na barki w celu ich wysadzenia, gdzieś w rejonie VHexa nr 6. Generalnie im bliżej wody, tym jest łatwiej. Moje okręty i samoloty porządkują wybrzeże a sekcja inżynierów i 75-ki, dobija pozostałych przy życiu. SHex nr 4 zostaje zdobyty. W głębi lądu, nie jest już tak kolorowo. Pojawiają się oddziały japońskie, które nie oddają już tak łatwo terenu. Dodatkowo sprzyja im gęsta dżungla. Towarzyszący batalionowi czołgów oddział piechoty, ponosi spore straty i musi się cofnąć. Na odsiecz ruszają oddziały z północy. Pod 3-ką zostawiam tylko 75-kę i batalion piechoty. Reszta rusza na południe. Niedługo potem z dużą pomocą lotnictwa, udaje się wykurzyć Japońców i dotrzeć do VHexa nr 5. Wtedy na obrońców 3-ki rzucają się oddziały tubylcze, wsparte artylerią. Udaje mi wytrzymać dwie tury, uzupełniając raz straty w batalionie. Trzeciej tury nie jestem już w stanie wytrzymać, muszę więc opuścić pozycję i poczekać na samoloty i zawrócony oddział kawalerii. Z ich pomocą odrzucam przeciwnika od 3-ki i definitywnie wyjaśniam sytuację w tym sektorze. Na pozostałych odcinkach frontu, nie za wiele się już wtedy dzieje. Na dalekich pd-zachodnich krańcach mapy, z lądu i morza zdobywam pozycje nr 6 i 7. Na południe od 5-ki niszczę japoński obóz wojskowy. Na koniec udaje mi się jeszcze znaleźć bunkier, który okazuje się być ostatnią jednostką przeciwnika na mapie. Po jego zniszczeniu następuje koniec bitwy.

P.S. Lidera zdobył torpedowy Devastator oraz niszczyciel "Porter" jako nagrodę z hexa.

Nagroda: brak



OpenGen 0.93.3.99.RC * 29 Jan 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ETHIOPIA , #0 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: OS2U Kingfisher
 2   MASSAWA , #1 , Brilliant Victory , score:61
 3   AFRICAN SHUFFLE , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: F4F-3 Wildcat
 4   TRAFALGAR , #3 , Brilliant Victory , score:67  +++  Proto: F4F-3 Wildcat
 5   WELCOME TO PACIFIC , #4 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 298  *  Average: 59

..
Current scenario: WELCOME TO PACIFIC,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 1120
Army cost: 12420 , Current prestige is 1171
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 18
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, CANTON , cap disabled, 20 turns prestige: 540
if V : +750, CANTON , cap disabled, 20 turns prestige: 540
if TV: +300, CANTON , cap disabled, 20 turns prestige: 540
if Ls: +50, CANTON , cap disabled, 20 turns prestige: 540

Piechota
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck , 1st.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 2 bars , 296 exp , USA , 3/10 , 5 kill , 0 pp - U:001  [+65 exp]
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck , 1st.Pio.Btl/1st Mar.Div. , 2 bars , 281 exp , USA , 9/10 , Skilled Reconnaissance  , 10 kill , 0 pp - U:002  [+15 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck , 5th.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 3 bars , 319 exp , USA , 2/10 , 10 kill , 0 pp - U:006  [+123 exp]
 Infantry 1938 , GMC CCKW , 7th.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 103 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 144 pp - U:021  [+33 exp]

Czołg
*  M2A2 , 1st.Tank.Btl/1st Mar.Div. , 4 bars , 459 exp , USA , 7/10 , Skilled Reconnaissance  , 20 kill , 0 pp - U:007  [+86 exp]
 M2A2 , 2nd.Tank.Btl/2nd Mar.Div. , 1 bars , 124 exp , USA , 9/10 , 6 kill , 144 pp - U:014  [+116 exp]

Rozpoznanie
*  Cavalry Scouts , 1st.Rec.Btl/1st Mar.Div. , 1 bars , 166 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:005
 Cavalry Scouts , 2nd.Rec.Btl/2nd Mar.Div. , 0 bars , 19 exp , USA , 8/10 , 1 kill , 96 pp - U:060  [+19 exp]

Artyleria ppanc.
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck , 1st.Spec.Weap.Btl/1st Mar.Div. , 2 bars , 268 exp , USA , 12/10 , 4 kill , 0 pp - U:003  [+2 exp]

Artyleria
*  75mm M1 , 6x6 Truck , 1/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 2 bars , 215 exp , USA , 11/10 , 3 kill , 0 pp - U:004  [+29 exp]
 155mm M1918 How , 6x6 Truck , 2/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 0 bars , 86 exp , USA , 7/10 , 2 kill , 468 pp - U:011  [+17 exp]
 Mnt 75mm M1 , Mule , 3/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 0 bars , 69 exp , USA , 7/10 , 1 kill , 216 pp - U:022  [+69 exp]

Myśliwiec
*  P-35 , VF-5A "Yorktown" , 3 bars , 372 exp , USA , 5/10 , Skilled Reconnaissance  , 6 kill , 0 pp - U:009  [+58 exp]
 P-35 , VF-5B "Yorktown" , 3 bars , 309 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 360 pp - U:013  [+120 exp]
 P-35 , VF-2 , 1 bars , 137 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 360 pp - U:015  [+57 exp]
+  F4F-3 Wildcat , VMF-111 , 0 bars , 54 exp , USA , 6/10 , 1 kill , 0 pp - U:018  [+26 exp]
+  F4F-3 Wildcat , VMF-211 , 0 bars , 90 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:023  [+90 exp]

Bomb. taktyczny
 TBD Devastator (b) , VT-5A "Yorktown" , 5 bars , 555 exp , USA , 10/10 , Influence  ,   Support, 5 kill , 420 pp - U:008  [+148 exp]
+  OS2U Kingfisher , VO-B45 "Colorado" , 1 bars , 152 exp , USA , 10/10 ,    Recon, 4 kill , 0 pp - U:010  [+79 exp]
 TBD Devastator (b) , VT-5B "Yorktown" , 2 bars , 236 exp , USA , 10/10 ,   Support, 3 kill , 420 pp - U:017  [+98 exp]
 SB2U Vindicator , VB-5A "Yorktown" , 2 bars , 228 exp , USA , 8/10 ,   Support, 0 kill , 408 pp - U:019  [+155 exp]
 SB2U Vindicator , VB-5B "Yorktown" , 0 bars , 88 exp , USA , 9/10 ,   Support, 1 kill , 408 pp - U:026  [+88 exp]
 OS2U Kingfisher , VMO-6 , 0 bars , 34 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 264 pp - U:059  [+34 exp]

Niszczyciel
 Porter DD , USS "Porter" (DD-356) , 0 bars , 75 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , 7 kill , 1200 pp - U:020  [+39 exp]
 Porter DD , USS "Selfridge" (DD-357) , 0 bars , 39 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 1200 pp - U:058  [+39 exp]

Pancernik
 Colorado BB (Planes:0/1), USS "Colorado" (BB-45) , 3 bars , 352 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 14 kill , 3036 pp - U:012  [+78 exp]

Lotniskowiec
 Yorktown CV (Planes:0/6), USS "Yorktown" (CV-5) , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 3276 pp - U:016

Player 1 : USA
Killed: INF:51   TNK:5    RCN:13   AT:7    FORT:10   ATY:12   FTR:6    TB:3    DD:5    CRs:6      Total: 118
Lost  : RCN:1      Total: 1

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    999 exp,     28 kill,    144 pp    Average:    250 exp,      7 kill,     36 pp
Czołg          *   2 Units *  1 Leaders      Total :    583 exp,     26 kill,    144 pp    Average:    292 exp,     13 kill,     72 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    185 exp,      2 kill,     96 pp    Average:     93 exp,      1 kill,     48 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    268 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    268 exp,      4 kill,      0 pp
Artyleria      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    370 exp,      6 kill,    684 pp    Average:    123 exp,      2 kill,    228 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  1 Leaders      Total :    962 exp,     16 kill,    720 pp    Average:    192 exp,      3 kill,    144 pp
Bomb. taktyczny *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1293 exp,     14 kill,   1920 pp    Average:    216 exp,      2 kill,    320 pp
Niszczyciel    *   2 Units *  1 Leaders      Total :    114 exp,      7 kill,   2400 pp    Average:     57 exp,      4 kill,   1200 pp
Pancernik      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    352 exp,     14 kill,   3036 pp    Average:    352 exp,     14 kill,   3036 pp
Lotniskowiec   *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   3276 pp    Average:      0 exp,      0 kill,   3276 pp
* Summary:     *  27 Units *  6 Leaders      Total :   5126 exp,    117 kill,  12420 pp    Average:    190 exp,      4 kill,    460 pp


Player 1  USA   has 27 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  2
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  3
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  6
Niszczyciel :  2
Pancernik :  1
Lotniskowiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 539


« Odpowiedz #5 : Luty 18, 2020, 07:20:44 »

Scenariusz 6: "Kanton"

Zakupy:
1. Piechota wz.1938
2. 2x haubica 105mm M2A1
3. Modernizacja najsłabszego P-35 na F4F-3 Wildcat
4. Zakup dodatku "Recon" do drugiego "Kingfishera"
5. Reszta prestiżu zachomikowana na kolejny scenariusz

Płyniemy wesprzeć siły Czang Kaj Szeka w rejonie Kantonu. W jego kierunku zmierzają połączone siły chińskich komunistów i Japończyków. Plan działania nie jest szczególnie wymyślny. Trzeba jak najszybciej wylądować na twardym lądzie i zatrzymać przeciwnika. Większość sił kieruję bezpośrednio na Kanton i leżące w jego bezpośrednim sąsiedztwie strategiczne lotnisko. Pozostałe jednostki prowadzę równolegle do rzeki w kierunku pn-wschodnim. Natychmiast w powietrze wzbijają się wszystkie eskadry, by zadać przeciwnikowi jak największe straty zanim dojdzie do bezpośredniego zwarcia oddziałów naziemnych. Flota zamyka zatokę na dwóch wąskich przesmykach. Jedynie niszczyciel "Selfridge" podpływa bliżej Kantonu, by udzielić wsparcia swoimi działami i przy okazji nabić sobie trochę punktów prestiżu.

Początek scenariusza układa się obiecująco. Szybko udaje mi się wyładować wszystkie oddziały naziemne i skierować je na najgorętsze odcinki frontu. Świetnie spisuje się lotnictwo, które bezlitośnie bombarduje gęste kolumny wroga, eliminując jego najgroźniejsze jednostki. Samoloty przeciwnika pojawiają się na jedną turę i zostają sprawnie posłane na ziemie bez większych strat. Kontra na morzu w japońskim wykonaniu wygląda niczym atak kamikadze. Pierwszy niszczyciel zostaje wypatrzony a następnie nakryty ogniem "Colorado". Pozostałe dwa rozbijają się o amerykański pancernik niczym o falochron. Płonącymi resztkami zajmują się moje niszczyciele.

Wkrótce jednak psuje się pogoda, kończąc trwale udział mojego lotnictwa w bitwie. Na szczęście zbiega się to akurat z powstrzymaniem najgroźniejszej fali jednostek przeciwnika zmierzających w stronę Kantonu. Dalszy ciąg bitwy to mozolny kontratak drogami prowadzącymi na pn-wschód, które po kilku turach ciągłych opadów zamieniają się w grzęzawiska. Rzeka, która wyglądała dotąd niewinnie, staje się nieprzejezdna dla pojazdów pancernych. A ja oczywiście saperów nie kupiłem, a obie jednostki pancerne wystawiłem sobie na prawej flance uderzenia. W lasach i zaroślach trwają zaciekłe walki. Wróg ściąga oddziały partyzanckie, kawalerię i całą masę świeżo zakupionych batalionów japońskiej piechoty wz.35. Moja piechota i artyleria, mają prawdziwe manewry. Oddziały przeciwnika pojawiają się także na wybrzeżu, dzięki czemu mogę podszkolić również swoje zielone do tej pory niszczyciele. Sukcesywnie spycham przeciwnika coraz bliżej jego pozycji. Pada VHex nr 1 i odblokowana zostaje droga do VHexa nr 3. Piechota prawego skrzydła porzuca pojazdy i forsuje rzekę by wraz z kawalerią zaatakować SHex nr 2. W końcu bez grama amunicji w ostatniej rundzie wdziera się do niego oddział zwiadu na konikach. W tej samej chwili wyrzucam wroga z pozycji nr 3. To był bardzo dobry scenariusz do nabicia doświadczenia. Teraz czas na Islandię...

Nagroda: brak



OpenGen 0.93.3.99.RC * 29 Jan 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ETHIOPIA , #0 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: OS2U Kingfisher
 2   MASSAWA , #1 , Brilliant Victory , score:61
 3   AFRICAN SHUFFLE , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: F4F-3 Wildcat
 4   TRAFALGAR , #3 , Brilliant Victory , score:67  +++  Proto: F4F-3 Wildcat
 5   WELCOME TO PACIFIC , #4 , Brilliant Victory , score:58
 6   CANTON , #5 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 353  *  Average: 58

..
Current scenario: CANTON,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 13092 , Current prestige is 2037
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Aggressive
if BV: +2000, ICELAND , cap disabled, 14 turns prestige: 620
if V : +1150, ICELAND , cap disabled, 17 turns prestige: 620
if TV: +600, ICELAND , cap disabled, 20 turns prestige: 620
if Ls: +50, ICELAND , cap disabled, 20 turns prestige: 620

Piechota
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck , 1st.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 3 bars , 369 exp , USA , 7/10 , 6 kill , 0 pp - U:001  [+73 exp]
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck , 1st.Pio.Btl/1st Mar.Div. , 3 bars , 334 exp , USA , 7/10 , Skilled Reconnaissance  , 16 kill , 0 pp - U:002  [+53 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck , 5th.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 4 bars , 422 exp , USA , 4/10 , 12 kill , 0 pp - U:006  [+103 exp]
 Infantry 1938 , 7th.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 143 exp , USA , 8/10 , 4 kill , 84 pp - U:021  [+40 exp]
 Infantry 1938 , 2nd.Mar.Rgt/2nd Mar.Div. , 1 bars , 118 exp , USA , 2/10 , 1 kill , 84 pp - U:072  [+118 exp]

Czołg
*  M2A2 , 1st.Tank.Btl/1st Mar.Div. , 4 bars , 476 exp , USA , 8/10 , Skilled Reconnaissance  , 20 kill , 0 pp - U:007  [+17 exp]
 M2A2 , 2nd.Tank.Btl/2nd Mar.Div. , 1 bars , 167 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 144 pp - U:014  [+43 exp]

Rozpoznanie
*  Cavalry Scouts , 1st.Rec.Btl/1st Mar.Div. , 2 bars , 256 exp , USA , 7/10 , Aggressive Attack  , 2 kill , 0 pp - U:005  [+90 exp]
 Cavalry Scouts , 2nd.Rec.Btl/2nd Mar.Div. , 0 bars , 63 exp , USA , 3/10 , 1 kill , 96 pp - U:027  [+44 exp]

Artyleria ppanc.
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck , 1st.Spec.Weap.Btl/1st Mar.Div. , 4 bars , 403 exp , USA , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:003  [+135 exp]

Artyleria
*  75mm M1 , 6x6 Truck , 1/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 2 bars , 297 exp , USA , 11/10 , 4 kill , 0 pp - U:004  [+82 exp]
 155mm M1918 How , 6x6 Truck , 2/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 128 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 468 pp - U:011  [+42 exp]
 Mnt 75mm M1 , Mule , 3/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 127 exp , USA , 3/10 , 1 kill , 216 pp - U:022  [+58 exp]
 105mm M2A1 , GMC CCKW , 4/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 0 bars , 60 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 300 pp - U:071  [+60 exp]
 105mm M2A1 , GMC CCKW , 5/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 120 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 300 pp - U:073  [+120 exp]

Myśliwiec
*  P-35 , VF-5A "Yorktown" , 4 bars , 406 exp , USA , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 8 kill , 0 pp - U:009  [+34 exp]
 P-35 , VF-5B "Yorktown" , 3 bars , 334 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 360 pp - U:013  [+25 exp]
 F4F-3 Wildcat , VF-2 , 1 bars , 171 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 408 pp - U:015  [+34 exp]
+  F4F-3 Wildcat , VMF-111 , 1 bars , 112 exp , USA , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:018  [+58 exp]
+  F4F-3 Wildcat , VMF-211 , 1 bars , 110 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:023  [+20 exp]

Bomb. taktyczny
 TBD Devastator (b) , VT-5A "Yorktown" , 5 bars , 608 exp , USA , 9/10 , Influence  ,   Support, 6 kill , 420 pp - U:008  [+53 exp]
+  OS2U Kingfisher , VO-B45 "Colorado" , 1 bars , 164 exp , USA , 10/10 ,    Recon, 4 kill , 0 pp - U:010  [+12 exp]
 TBD Devastator (b) , VT-5B "Yorktown" , 2 bars , 284 exp , USA , 10/10 ,   Support, 3 kill , 420 pp - U:017  [+48 exp]
 SB2U Vindicator , VB-5A "Yorktown" , 2 bars , 278 exp , USA , 10/10 ,   Support, 0 kill , 408 pp - U:019  [+50 exp]
 SB2U Vindicator , VB-5B "Yorktown" , 1 bars , 143 exp , USA , 9/10 ,   Support, 1 kill , 408 pp - U:024  [+55 exp]
 OS2U Kingfisher , VMO-6 , 0 bars , 66 exp , USA , 9/10 ,    Recon, 1 kill , 264 pp - U:026  [+32 exp]

Niszczyciel
 Porter DD , USS "Porter" (DD-356) , 1 bars , 186 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , 8 kill , 1200 pp - U:020  [+111 exp]
 Porter DD , USS "Selfridge" (DD-357) , 1 bars , 129 exp , USA , 8/10 , 2 kill , 1200 pp - U:025  [+90 exp]

Pancernik
 Colorado BB (Planes:0/1), USS "Colorado" (BB-45) , 4 bars , 456 exp , USA , 9/10 , Overwhelming Attack  , 18 kill , 3036 pp - U:012  [+104 exp]

Lotniskowiec
 Yorktown CV (Planes:0/6), USS "Yorktown" (CV-5) , 0 bars , 4 exp , USA , 8/10 , 0 kill , 3276 pp - U:016  [+4 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:70   TNK:6    RCN:21   AT:9    FORT:11   ATY:14   FTR:7    TB:6    DD:8    CRs:6      Total: 158
Lost  : RCN:1      Total: 1

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1386 exp,     39 kill,    168 pp    Average:    277 exp,      8 kill,     34 pp
Czołg          *   2 Units *  1 Leaders      Total :    643 exp,     26 kill,    144 pp    Average:    322 exp,     13 kill,     72 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :    319 exp,      3 kill,     96 pp    Average:    160 exp,      2 kill,     48 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    403 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    403 exp,      4 kill,      0 pp
Artyleria      *   5 Units *  0 Leaders      Total :    732 exp,     11 kill,   1284 pp    Average:    146 exp,      2 kill,    257 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1133 exp,     22 kill,    768 pp    Average:    227 exp,      4 kill,    154 pp
Bomb. taktyczny *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1543 exp,     15 kill,   1920 pp    Average:    257 exp,      3 kill,    320 pp
Niszczyciel    *   2 Units *  1 Leaders      Total :    315 exp,     10 kill,   2400 pp    Average:    158 exp,      5 kill,   1200 pp
Pancernik      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    456 exp,     18 kill,   3036 pp    Average:    456 exp,     18 kill,   3036 pp
Lotniskowiec   *   1 Units *  0 Leaders      Total :      4 exp,      0 kill,   3276 pp    Average:      4 exp,      0 kill,   3276 pp
* Summary:     *  30 Units *  7 Leaders      Total :   6934 exp,    148 kill,  13092 pp    Average:    231 exp,      5 kill,    436 pp


Player 1  USA   has 39 units total (core+aux):
Piechota : 11
Czołg :  2
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  7
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  6
Niszczyciel :  2
Pancernik :  1
Lotniskowiec :  1

Player 2  Japonia, Chińska Republika Ludowa   has 6 units total (core+aux):
Piechota :  4
Fortyfikacje :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3507


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #6 : Luty 18, 2020, 09:22:31 »

Oczywiście mógłbym je wszystkie wyrzucić w powietrze z lotniskowca, ale staram się w kampaniach morskich być fair i stosować do obowiązujących limitów. Skoro jest 6 kontenerów na "Yorktownie", to będzie z nich startowało 6 maszyn. Reszta musi poczekać albo na zakup drugiego lotniskowca, albo na zbudowanie bądź zdobycie lotniska. Jeden Kingfisher przypisany jest do "Colorado", drugi do czasu zakupu pancernika, albo krążownika, musi startować z lądu.
W tej sytuacji polecam inwestycje w tender wodnosamolotów i łodzie latające Catalina. 
Przy umiarkowanym koszcie, pozwolą istotnie wzmocnić lotnictwo pokładowe, a w szczególności rozpoznanie.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 539


« Odpowiedz #7 : Luty 19, 2020, 06:39:20 »

W tej sytuacji polecam inwestycje w tender wodnosamolotów i łodzie latające Catalina. 
Przy umiarkowanym koszcie, pozwolą istotnie wzmocnić lotnictwo pokładowe, a w szczególności rozpoznanie.

Słuszna uwaga. Nigdy z nich do tej pory nie korzystałem. Muszę się wreszcie przemóc i nauczyć nimi grać. A ta kampania wydaje się być stworzona pod takie lekcje  Wink 
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 539


« Odpowiedz #8 : Luty 24, 2020, 08:24:19 »

Scenariusz 7: "Islandia"

Zakupy:
1. Batalion saperów z dodatkiem "Fast Builder" do odbudowy lotniska w Rejkiawiku. Zakup zupełnie zbędny, bo od początku scenariusza dysponujemy lotniskiem, gdzie możemy wystawić jednostki niemieszczące się na lotniskowcu.
2. Modernizacja pozostałych samolotów myśliwskich do F4F-3 Wildcat
3. Zakup ciężkiego krążownika klasy "New Orleans"

Mimo, że rozgrywałem ten scenariusz jakieś 4 lata temu, respekt do tej mapy pozostał po dziś dzień  Wink Na aktualnej na tamten czas wersji kampanii, trzeba się było w tej bitwie nieco napocić. Po jakiś 4-5 próbach udało się jakimś cudem utrzymać Gwardią Narodową Rejkiawik, dokonać desantu swoich sił w pobliżu miasta a następnie odrzucić przeciwnika. Nie ukrywam, że była w tym wszystkim spora doza przypadkowości. Wiele zależało od pomyślności rzutów niemieckiej piechoty w pierwszych turach scenariusza. Czy wróg zniszczy bunkier już w pierwszej turze, czy może przetrwa o jedną turę więcej. Teraz dzięki dodatkowemu VHexowi na północy, gra się trochę spokojniej a jednocześnie scenariusz nie zatracił swojego pierwotnego charakteru w skali intensywności walk.

Wszystkie swoje jednostki ładuje na barki desantowe i w otoczeniu okrętów wojennych płynę prosto w kierunku Rejkiawiku (VHex nr 2). Barki desantowe i lotniskowiec trzyma się bliżej brzegu a niszczyciele, pancernik i krążownik zabezpieczają zespół od strony otwartej zatoki. Naturalnie wysyłam w powietrze wszystkie swoje samoloty, by wymacać pozycje przeciwnika i zaatakować jego najgroźniejsze jednostki. Dwie eskadry Devastatorów uzbrojone w torpedy razem z działami "Colorado" i "New Orleans" biorą na celowniki, każdy wrogi okręt, który stoi na drodze zespołu desantowego. Vindicatory i duet niszczycieli oczyszcza ścieżkę podejścia do brzegu z okrętów podwodnych. Myśliwce zapewniają eskortę bombowcom i torpedowcom, ale i walczą o panowanie nad przestrzenią powietrzną nad zatoką Rejkiawiku. Auxowi obrońcy portu, czekają w okopaniu na nadejście posiłków, przyjmując raz za razem kolejne ciosy niemieckiej piechoty i floty. Z matni udaje się umknąć jedynie pelotce i baterii haubic 75 mm, które wycofuje na pd-wschód. Reszta jednostek ginie. Dzięki ich poświęceniu udaje się jednak wysadzić pierwszy solidny desant na północ od Mosfellsbaer (VHex nr 1) i zatrzymać Niemców. Kolejne barki dobijają do samego Rejkiawiku oraz obszarów na pd-zachód od miasta. Ze wsparciem niszczycieli i krążownika, Amerykanie po ciężkich walkach odbijają obie pozycje z rąk wroga i ruszają na pd-wschód ku Porlakshofn (VHex nr 4). Reszta barek w otoczeniu pancernika płynie ku charakterystycznemu cyplowi pod Gardur (VHex nr 3), gdzie desantuje trzy jednostki piechoty i dwa bataliony artylerii 105 mm. Ostatnie barki towarzysza "Colorado", aż po południową część półwyspu koło Grindavik (VHex nr 7). Niemcy bronią się wściekle, ale ich obrona pod ogniem okrętów i samolotów systematycznie się kurczy. Ich ostatnią nadzieją jest pojawienie się pancernika Schleswig-Holstein, który próbuje jeszcze nieco namieszać w zatoce koło Rejkiawiku. W szranki z nim staje USS "New Orleans" oraz przezbrojone całkowicie w bomby eskadry lotnicze. Postrach obrońców Westerplatte idzie na dno. Dalszy przebieg bitwy to walka z niedobitkami na południowych krańcach wyspy, aż do całkowitego opanowania ostatnich strategicznych punktów na mapie w ostatniej turze.

P.S. To był bardzo solidny scenariusz, w którym nie brakowało wrażeń zarówno na morzu jak i na lądzie i w powietrzu. Bardzo mocno powalczyły samoloty i flota, a na koniec wpadł mi na niszczycielu, bardzo fajny lider. Myślę, że USS "Porter" i USS "Selfridge" mogą teraz stworzyć bardzo groźny duet do walki z okrętami podwodnymi.

Nagroda: brak



OpenGen 0.93.3.99.RC * 29 Jan 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   ETHIOPIA , #0 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: OS2U Kingfisher
 2   MASSAWA , #1 , Brilliant Victory , score:61
 3   AFRICAN SHUFFLE , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: F4F-3 Wildcat
 4   TRAFALGAR , #3 , Brilliant Victory , score:67  +++  Proto: F4F-3 Wildcat
 5   WELCOME TO PACIFIC , #4 , Brilliant Victory , score:58
 6   CANTON , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   ICELAND , #6 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 408  *  Average: 58

..
Current scenario: ICELAND,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 560
Army cost: 16224 , Current prestige is 1127
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Aggressive
if BV: +2500, PEARL HARBOR , cap disabled, 17 turns prestige: 550
if V : +1650, PEARL HARBOR , cap disabled, 20 turns prestige: 550
if TV: +900, PEARL HARBOR , cap disabled, 23 turns prestige: 550
if Ls: +50, PEARL HARBOR , cap disabled, 23 turns prestige: 550

Piechota
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck , 1st.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 3 bars , 394 exp , USA , 8/10 , 7 kill , 0 pp - U:001  [+25 exp]
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck , 1st.Pio.Btl/1st Mar.Div. , 4 bars , 406 exp , USA , 7/10 , Skilled Reconnaissance  , 18 kill , 0 pp - U:002  [+72 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck , 5th.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 4 bars , 428 exp , USA , 9/10 , 13 kill , 0 pp - U:006  [+6 exp]
 Infantry 1938 , GMC CCKW , 7th.Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 169 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 144 pp - U:021  [+26 exp]
 Infantry 1938 , GMC CCKW , 2nd.Mar.Rgt/2nd Mar.Div. , 1 bars , 170 exp , USA , 7/10 , 4 kill , 144 pp - U:029  [+52 exp]
 Bridging 1938 , GMC CCKW , 6th CB/1st Mar.Div. , 0 bars , 23 exp , USA , 6/10 ,     Fast Builder, 0 kill , 300 pp - U:093  [+23 exp]

Czołg
*  M2A2 , 1st.Tank.Btl/1st Mar.Div. , 5 bars , 519 exp , USA , 7/10 , Skilled Reconnaissance  , 24 kill , 0 pp - U:007  [+43 exp]
 M2A2 , 2nd.Tank.Btl/2nd Mar.Div. , 1 bars , 192 exp , USA , 5/10 , 6 kill , 144 pp - U:014  [+25 exp]

Rozpoznanie
*  Cavalry Scouts , 1st.Rec.Btl/1st Mar.Div. , 2 bars , 275 exp , USA , 9/10 , Aggressive Attack  , 3 kill , 0 pp - U:005  [+19 exp]
 Cavalry Scouts , 2nd.Rec.Btl/2nd Mar.Div. , 0 bars , 86 exp , USA , 6/10 , 1 kill , 96 pp - U:027  [+23 exp]

Artyleria ppanc.
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck , 1st.Spec.Weap.Btl/1st Mar.Div. , 4 bars , 469 exp , USA , 8/10 , 6 kill , 0 pp - U:003  [+66 exp]

Artyleria
*  75mm M1 , 6x6 Truck , 1/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 3 bars , 305 exp , USA , 11/10 , 4 kill , 0 pp - U:004  [+8 exp]
 155mm M1918 How , 6x6 Truck , 2/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 145 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 468 pp - U:011  [+17 exp]
 Mnt 75mm M1 , Mule , 3/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 175 exp , USA , 7/10 , 3 kill , 216 pp - U:022  [+48 exp]
 105mm M2A1 , GMC CCKW , 4/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 0 bars , 89 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 300 pp - U:028  [+29 exp]
 105mm M2A1 , GMC CCKW , 5/11th Mar.Rgt/1st Mar.Div. , 1 bars , 145 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 300 pp - U:030  [+25 exp]

Myśliwiec
*  F4F-3 Wildcat (CV), VF-5A "Yorktown" , 5 bars , 559 exp , USA , 9/10 , Skilled Reconnaissance  , 9 kill , 0 pp - U:009  [+153 exp]
 F4F-3 Wildcat (CV), VF-5B "Yorktown" , 4 bars , 412 exp , USA , 7/10 , 6 kill , 408 pp - U:013  [+78 exp]
 F4F-3 Wildcat (CV), VF-2 , 1 bars , 180 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 408 pp - U:015  [+9 exp]
+  F4F-3 Wildcat , VMF-111 , 1 bars , 169 exp , USA , 8/10 , 4 kill , 0 pp - U:018  [+57 exp]
+  F4F-3 Wildcat , VMF-211 , 1 bars , 143 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:023  [+33 exp]

Bomb. taktyczny
 TBD Devastator (b) , VT-5A "Yorktown" , 5 bars , 713 exp , USA , 9/10 , Influence  ,   Support, 7 kill , 420 pp - U:008  [+105 exp]
+  OS2U Kingfisher , VO-B45 "Colorado" , 1 bars , 178 exp , USA , 9/10 ,    Recon, 4 kill , 0 pp - U:010  [+14 exp]
 TBD Devastator (b) (CV), VT-5B "Yorktown" , 4 bars , 444 exp , USA , 7/10 ,   Support, 4 kill , 420 pp - U:017  [+160 exp]
 SB2U Vindicator (CV), VB-5A "Yorktown" , 3 bars , 385 exp , USA , 7/10 ,   Support, 1 kill , 408 pp - U:019  [+107 exp]
 SB2U Vindicator , VB-5B "Yorktown" , 3 bars , 311 exp , USA , 8/10 ,   Support, 3 kill , 408 pp - U:024  [+168 exp]
 OS2U Kingfisher , VO-CA32 "New Orleans" , 0 bars , 68 exp , USA , 9/10 ,    Recon, 1 kill , 264 pp - U:026  [+2 exp]

Niszczyciel
 Porter DD , USS "Porter" (DD-356) , 2 bars , 247 exp , USA , 7/10 , Combat Support  , 13 kill , 1200 pp - U:020  [+61 exp]
 Porter DD , USS "Selfridge" (DD-357) , 2 bars , 205 exp , USA , 7/10 , Reconnaissance Movement  , 4 kill , 1200 pp - U:025  [+76 exp]

Pancernik
 Colorado BB (Planes:0/1), USS "Colorado" (BB-45) , 5 bars , 588 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 27 kill , 3036 pp - U:012  [+132 exp]

Lotniskowiec
 Yorktown CV (Planes:5/6), USS "Yorktown" (CV-5) , 0 bars , 4 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 3276 pp - U:016

Krążownik
 New Orleans CA (Planes:0/1), USS "New Orleans" (CA-32) , 0 bars , 82 exp , USA , 7/10 , 5 kill , 2664 pp - U:094  [+82 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:87   TNK:6    RCN:22   AT:9    FLAK:2    FORT:15   ATY:21   AD:3    FTR:9    TB:9    LB:2    SUB:2    DD:17   BS:1    CRs:9      Total: 214
Lost  : INF:2    RCN:1    AT:1    FORT:1    ATY:1      Total: 6

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1590 exp,     48 kill,    588 pp    Average:    265 exp,      8 kill,     98 pp
Czołg          *   2 Units *  1 Leaders      Total :    711 exp,     30 kill,    144 pp    Average:    356 exp,     15 kill,     72 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :    361 exp,      4 kill,     96 pp    Average:    181 exp,      2 kill,     48 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    469 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    469 exp,      6 kill,      0 pp
Artyleria      *   5 Units *  0 Leaders      Total :    859 exp,     17 kill,   1284 pp    Average:    172 exp,      3 kill,    257 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1463 exp,     29 kill,    816 pp    Average:    293 exp,      6 kill,    163 pp
Bomb. taktyczny *   6 Units *  1 Leaders      Total :   2099 exp,     20 kill,   1920 pp    Average:    350 exp,      3 kill,    320 pp
Niszczyciel    *   2 Units *  2 Leaders      Total :    452 exp,     17 kill,   2400 pp    Average:    226 exp,      9 kill,   1200 pp
Pancernik      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    588 exp,     27 kill,   3036 pp    Average:    588 exp,     27 kill,   3036 pp
Lotniskowiec   *   1 Units *  0 Leaders      Total :      4 exp,      0 kill,   3276 pp    Average:      4 exp,      0 kill,   3276 pp
Krążownik      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     82 exp,      5 kill,   2664 pp    Average:     82 exp,      5 kill,   2664 pp
* Summary:     *  32 Units *  8 Leaders      Total :   8678 exp,    203 kill,  16224 pp    Average:    271 exp,      6 kill,    507 pp


Player 1  USA   has 35 units total (core+aux):
Piechota :  6
Czołg :  2
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  6
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  6
Niszczyciel :  2
Pancernik :  1
Lotniskowiec :  1
Krążownik :  1

Player 2  Niemcy   has 1 units total (core+aux):
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC