Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 10:19:35 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Derwiszx - W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2, 100%  (Przeczytany 48358 razy)
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #30 : Maj 14, 2012, 09:27:07 »

IV H nie jest zła, ale doszedłem do wniosku, że nie opłaci się w nia inwestować na jeden czy 2 scenariusze, zwłaszcza że 747 jeszcze nieźle sobie dawały radę, a w kolejnym scenariuszu juz będa do kupienia Pantery D. Wolałem więc wydać kasę na Nashorny dla których przewiduję dłuższy żywo,t a to co pozostało zaoszczędzić na Panterki które stopniowo będę wprowadzał do Armii. Za dwa scenariusze prawdopodobnie  będą do kupienia nawet te z serii Panther G.

Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #31 : Maj 15, 2012, 05:53:19 »

No i w kolejnym scenariuszu doczekałem sie Panther D Jeszcze. odnośnie tego czy warto było czekać z modernizacją czołgów na tę chwile. Małe porównanie:



Jak widać wyższość Pantery  nad innymi czołgami które pojawiły się na przestrzeni 2 czy 3 ostatnich scenariuszy nie podlega dyskusji. Kombinacja mobilności, siły ognia i ceny zdecydowanie na korzyść Panthery.

A tu mój dotychczasowy czołg 747.



Nieprawdopodobna mobilność czyni z tego czołgu maszynkę do robienia overrunów.  Prawdopodobnie do końca kampanii ten czołg byłby niezastąpiony do rozjeżdżania piechoty, artylerii i czołgów średnich o zasięgu ognia 1.
Żadnym innym czołgiem tak wygodnie nie penetruje się tyłów nieprzyjaciela będących w zasięgu własnej artylerii.
A taka penetracja oznacza przeważnie jedno, pozbawienie wroga osłony artyleryjskiej bez której jego jednostki są już zwykłym mięsem armatnim.

Niestety słaby pancerz i zasięg ognia (jedno pole) czyni je bardzo wrażliwymi na ostrzał mających 2 pola zasięgu jednostek pancernych wroga a takich Iwan ma już coraz więcej, tak że szybko nadchodzi czas pożegnania dla tej zasłużonej jednostki.

W kolejnych scenariuszach maja pojawić się Panther G. Nie pamiętam jaką one maja mobilność, byc moze troszeczkę większą od Panther D czyli byłaby na poziomie 747. Gdyby tak było....

Dlaczego nie mam przekonania do Tygrysów?
Moim zdaniem czołgi są w tej grze po to żeby  wykonywały overruny. Tygrys ze swoja małą mobilnością i małym zapasem paliwa nie nadaje się do tego.  Dobry jest w pojedynku jeden na jeden ale co mi z tego, przy jego pomocy mogę rozwalić ze dwa czołgi we wstępnej fazie bitwy, później mały pożytek z tej maszyny bo nie jest w stanie nadążyć za linią frontu.  Większe uzasadnienie miałoby stosowanie Tygrysów w wojnie obronnej, ale osobiście i w tym przypadku wolę mobilniejsze Panthery, który mogą wykonać mały rajdzik wgłąb linii nieprzyjaciela i jeszcze zostanie im mobilki na powrót pod osłonę własnych ppanców i artylerii. A wysoka cena Tygrysa również ma znaczenie.
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2012, 06:11:55 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #32 : Maj 16, 2012, 01:56:53 »

Bardzo cieszący jest ten opis czołgów, bo to oznacza, że udało mi się zrobić je dokładnie tak jak chciałem.  Grin

Tygrys, to miał być właśnie taki kloc - pułapka na pazernych. A King Tiger - jeszcze gorzej.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #33 : Maj 16, 2012, 02:45:17 »

Ha ha, Gustlik wiesz co mnie ucieszyło? Panther G ma 7-polowy ruch (tak jak 747). Grałem przed chwila scenariusz używając Panther D i muszę Ci powiedzieć, że mocno doskwierał mi brak tego dodatkowego ruchu. W sumie w tym scenie miałem dwie Pantery D i  dwie 747. Pantery przydały się tylko w początkowej fazie kiedy walczyłem z pancerniakami, później główne role odegrały 747.   Już nie mogę się doczekać kiedy wszystkie moje czołgi zamienię na Pantery G.

A teraz muszę popracować nad opisem właśnie rozegranej bitwy.
Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #34 : Maj 16, 2012, 03:29:21 »

14   Występ Orłowski

Herr General: Armia Czerwona wykorzystała nasza ofensywę w kierunku Kurska, aby przebić się przez nasze pozycje wokół miasta Orzeł. To przełamanie zagraża wszystkim naszym zdobyczom. Sytuacja jest krytyczna. Niestety, możemy tam skierować tylko 12 jednostek lądowych i wszystkie siły powietrzne.

Kolejny scenariusz z ograniczeniami. Znowu były obawy (niepotrzebne) odnośnie trudności i znowu potwierdziło się, że Autorowi trudno jest zapanować nad jakoscią scenariuszy z ograniczeniami. Stopień trudności tego scenariusza podobnie jak i  tego przedostatniego (również mającego ograniczenia) wyraźnie odbiega od reszty kampanii. Jedyna róznica jest taka, że ten wcześniejszy był całkiem nieudany, a ten obecny był dosyć ciekawy, przynajmniej w początkowej fazie gry. Ale stało się tak przez przypadek. Gdybym posiadał lotnictwo core to scenariusz przypuszczalnie okaząłby się nieznośnie łatwym, a tak przez dwie kolejki trzymał w napięciu i ogólnie fajnie się grało. A o skali łatwości tego scena niech swiadczy fakt, ze bez problemu zaliczyłem go na 5 kolejek przed limitem BV. Kto chce może to obejrzeć "na żywo" ,  w załączniku umieściłem odpowiednie pliki. Instrukcja ich użycia na końcu postu.

PRZED BITWĄ.
Zrobiłem upgrade dwóch moich 747 do Panther D (wybrałem czołgi ze słabszymi liderami lepszych liderów zaopatrzę w Panher G) i podniosłem jakość mojego jedynego myśliwca.

Do bitwy wystawiłem dwie Panthery, dwie 747, ciężką pelotkę i resztę miejsc uzupełniłem artylerią.


Bitwa rozpoczęła się od drugiej tury kiedy to sporą liczbą czołgów zaatakował mnie Iwan.
Najciekawsza była 3 i 4 tura bitwy w których wybiłem co do nogi wszystkie sowieckie jednostki pancerne. Później to juz była kaszka z mlekiem. W 6 turze gry jedna z moich 747 zrobiła 5 overrunów na sowieckich flakach i mg i praktycznie granie się skończyło.



OpenGen 0.80.7.5 * (15 May 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Wespe
 2   Witebsk , #1 , Brilliant Victory , score:78
 3   Smoleńsk , #2 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: StuG IIIF
 4   Wielkie Łuki , #3 , Brilliant Victory , score:74
 5   Wiazma , #4 , Brilliant Victory , score:76
 6   Wołokołamsk  , #5 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: 17 K18
 7   Jachroma , #6 , Brilliant Victory , score:79
 8   Moskwa latem , #7 , Tactical Victory , score:35
 9   Ofensywa Zimowa , #14 , Brilliant Victory , score:77
10   Rżew , #15 , Brilliant Victory , score:79
11   Operacja "Mars" , #16 , Brilliant Victory , score:76
12   Za linią frontu , #17 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: 88mm FlaK 41
13   Kursk , #18 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: 128mm Flak
14   Występ Orłowski , #19 , Brilliant Victory , score:75
--
Campaign score: 1028  *  Average: 73

Current scenario: Występ Orłowski,  VH prestige is 280 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 9687 , Current prestige is 798
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +750, Operacja "Bagration" I , cap 14000, 12 turns prestige: 750
if V : +900, Operacja "Bagration" I , cap 14000, 14 turns prestige: 750
if TV: +1000, Operacja "Bagration" I , cap 14000, 18 turns prestige: 750
if Ls: +1100, Operacja "Bagration" I , cap 14000, 18 turns prestige: 750

Piechota
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 422 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:004)
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 369 exp , Germany , 13/10 , Influence  , 7 kill , 0 pp (U:005)
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 3 bars , 319 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:006)
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 164 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Czołg
*  PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 1605 exp , Germany , 15/10 , Aggressive Attack  , 206 kill , 0 pp (U:001)
*  PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 2782 exp , Germany , 15/10 , Overwhelming Attack  , 192 kill , 0 pp (U:002)
 Panther D ,  , 5 bars , 1038 exp , Germany , 15/10 , Battlefield Intelligence  , 114 kill , 684 pp (U:013)
 Panther D ,  , 5 bars , 793 exp , Germany , 15/10 , Extended Front  , 80 kill , 684 pp (U:020)
 Pz IVF2 ,  , 2 bars , 298 exp , Germany , 11/10 , 27 kill , 316 pp (U:030)
 Pz IVF2 ,  , 1 bars , 192 exp , Germany , 10/10 , 10 kill , 288 pp (U:031)

Rozpoznanie
*  250/10 ,  , 5 bars , 614 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:008)
 250/10 ,  , 1 bars , 196 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 168 pp (U:026)

Artyleria ppanc.
+  Nashorn ,  , 4 bars , 423 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:019)
 Nashorn ,  , 5 bars , 682 exp , Germany , 14/10 , 6 kill , 520 pp (U:021)
 Nashorn ,  , 3 bars , 313 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 372 pp (U:024)
 Nashorn ,  , 3 bars , 320 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 372 pp (U:025)

Artyleria
*  21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 791 exp , Germany , 15/10 , Devastating Fire  , 9 kill , 0 pp (U:003)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 465 exp , Germany , 14/10 , 4 kill , 957 pp (U:011)
+  Hummel ,  , 5 bars , 561 exp , Germany , 15/10 , Aggressive Maneuver  , 0 kill , 0 pp (U:012)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 460 exp , Germany , 14/10 , Aggressive Attack  , 0 kill , 991 pp (U:014)
 Hummel ,  , 3 bars , 389 exp , Germany , 13/10 , Fire Discipline  , 4 kill , 577 pp (U:017)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 453 exp , Germany , 14/10 , 2 kill , 991 pp (U:018)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 393 exp , Germany , 13/10 , Devastating Fire  , 3 kill , 889 pp (U:022)
+  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 178 exp , Germany , 11/10 , 3 kill , 0 pp (U:027)

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 3 bars , 329 exp , Germany , 12/10 , Combat Support  , 2 kill , 273 pp (U:015)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 87 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp (U:016)
 SdKfz 6/2 ,  , 2 bars , 224 exp , Germany , 12/10 , 1 kill , 273 pp (U:023)
 10.5 FlaK38 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 90 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 624 pp (U:032)
+  88mm FlaK 41 , 251/4 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:033)
+  128mm Flak , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 79 exp , Germany , 7/10 , 0 kill , 0 pp (U:034)

Myśliwiec
*  Fw-190A-5 ,  , 5 bars , 1052 exp , Germany , 11/10 , Aggressive Attack  , 30 kill , 0 pp (U:009)

Bomb. taktyczny
 Fi 156 ,  , 0 bars , 54 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 240 pp (U:028)
 Fi 156 ,  , 0 bars , 83 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 240 pp (U:029)

Killed: AD 105 ,  AT 86 ,  ATY 206 ,  INF 259 ,  REC 38 ,  TK 129 ,  FTR 38 ,  TB 11 ,  Total: 872
Lost  : AD  0 ,  AT  3 ,  ATY  4 ,  INF 17 ,  REC  3 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  28

BV 13
V   0
TV  1
L   0

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
 Total :   1496 exp,     19 kill,      0 pp
Average:    299 exp,      4 kill,      0 pp
Czołg *  6 Units * 4 Leaders
 Total :   6708 exp,    629 kill,   1972 pp
Average:   1118 exp,    105 kill,    329 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    810 exp,      5 kill,    168 pp
Average:    405 exp,      3 kill,     84 pp
Artyleria ppanc. *  4 Units * 0 Leaders
 Total :   1738 exp,     13 kill,   1264 pp
Average:    435 exp,      3 kill,    316 pp
Artyleria *  8 Units * 5 Leaders
 Total :   3690 exp,     25 kill,   4405 pp
Average:    461 exp,      3 kill,    551 pp
Obrona plot. *  6 Units * 1 Leaders
 Total :    809 exp,      4 kill,   1398 pp
Average:    135 exp,      1 kill,    233 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
 Total :   1052 exp,     30 kill,      0 pp
Average:   1052 exp,     30 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    137 exp,      0 kill,    480 pp
Average:     69 exp,      0 kill,    240 pp
Summary * 34 Units * 12 Leaders
 Total :  16440 exp,    725 kill,   9687 pp
 Average:    484 exp,     21 kill,    285 pp


Player 1  Germany   has 64 units total:
Piechota : 18
Czołg :  9
Rozpoznanie :  4
Artyleria ppanc. :  7
FlaK :  1
Artyleria : 11
Obrona plot. :  8
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  USSR   has 12 units total:
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  4
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


W sumie bardzo łatwy scenariusz poziomem trudności zdecydowanie odbiegający od reszty, tylko dzięki temu, że nie posiadałem lotnictwa core okazał się dosyć wymagający w pierwszych turach, wolę nie myśleć co by było gdym miał do dyspozycji jeszcze kilka bombowców, a tak było trochę walki manewrowej.
Straty własne:  7 jednostek AUX (głównie w wysuniętych heksach z których ewakuacja okazała się niemożliwa)
BV  5 tur przed limitem
Proto: brak
Nowi liderzy:  brak



Zamieszczam w załączniku dwa pliki. Pozwola one obejrzec na "żywo"  99% walk od 2 tury AI.

Plik  AUTOSAVE_OPENCAM3tura.xcsv  należy skopiować do katalogu OpenGeneral\ EFILE_OG_WX\SAVE\
Plik AUTOSAVE_OPENCAM3tura.xlog    należy skopiować do katalogu  OpenGeneral\EFILE_OG_WX\OPENLOG\

A następnie uruchomić grę i  po wybraniu opcji "Odtwórz grę z logu"  odtworzyć grę z xlogu  EFILE_OG_WX\OPENLOG\AUTOSAVE_OPENCAM3tura.xlog

Uwaga! Nie należy ładować gry przy pomocy opcji której używamy  do wczytywania zapisanych  gier. Tylko odtworzenie gry z xlogu pozwoli poprawnie obejrzeć jej przebieg.

[załącznik usunięty przez administratora]

[załącznik usunięty przez administratora]
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2012, 04:18:02 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #35 : Maj 16, 2012, 12:36:13 »

Bardzo cieszący jest ten opis czołgów, bo to oznacza, że udało mi się zrobić je dokładnie tak jak chciałem.  Grin
Tygrys, to miał być właśnie taki kloc - pułapka na pazernych. A King Tiger - jeszcze gorzej.
Ale Gustliku- przepraszam za OT- w pewnym momencie- gdy nie ma Panter, Tygrys to jedyna rozsądna alternatywa na przewagę pancerną Rosjan. Taki czołg przełamania, z liderem ma całkiem dobry zasięg, a przez szarżę- ja zawsze robię tak, by mieć możliwość uzupełnienia, można go rozsądnie i EFEKTYWNIE użyć. Nie mówiąc już o obronie. Niejednokrotnie dawałem takiemu oddziałowi parasol powietrzny- np. pelotka 10,5cm oddalona o dwa heksy, koło pelotki sztab i piętnastka czeska. Znakomicie broni przedpola!
Z kolei czwórki świetnie takiego Tygrysa uzupełniają.
Pantery to rzeczywiście najlepsza alternatywa... Ich zwrotność, siła ognia- pięknie wywalczają przewagę.
Podobne zdanie co do Tygrysa mam do Królewskiego. Świetnie broni przedpola, gdy Józefy i ISU rządzą... Pantery wtedy niestety nie zdają aż tak dobrze egzaminu...

A opis kampanii- super, aż się chce walczyć. Wink Tutaj w pełni też Ciebie D. rozumiem, o co chodzi z tym lotnictwem. Ale ja bym to rozwiązał przez jakiś briefing. 
Idealni liderzy w artylerii. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #36 : Maj 18, 2012, 01:06:48 »

15   Operacja "Bagration" I

PRZYGOTOWANIA DO BITWY.
Sprzedałem dwa rozpoznawcze fafiki, żeby mieć kasę na unowocześnienia.
Zmodernizowałem 4 czołgi do Panther G, niestety kasy nie starczyło na podniesienie stanów ppanców.

OpenGen 0.80.7.5 * (15 May 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Wespe
 2   Witebsk , #1 , Brilliant Victory , score:78
 3   Smoleńsk , #2 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: StuG IIIF
 4   Wielkie Łuki , #3 , Brilliant Victory , score:74
 5   Wiazma , #4 , Brilliant Victory , score:76
 6   Wołokołamsk  , #5 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: 17 K18
 7   Jachroma , #6 , Brilliant Victory , score:79
 8   Moskwa latem , #7 , Tactical Victory , score:35
 9   Ofensywa Zimowa , #14 , Brilliant Victory , score:77
10   Rżew , #15 , Brilliant Victory , score:79
11   Operacja "Mars" , #16 , Brilliant Victory , score:76
12   Za linią frontu , #17 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: 88mm FlaK 41
13   Kursk , #18 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: 128mm Flak
14   Występ Orłowski , #19 , Brilliant Victory , score:75
15   Operacja "Bagration" I , #20 , Brilliant Victory , score:74
--
Campaign score: 1102  *  Average: 73

Current scenario: Operacja "Bagration" I,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 9269 , Current prestige is 792
Prestige available on map yet is 120 pp ( 80 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +750, Operacja "Bagration" II , cap 15000, 15 turns prestige: 750
if V : +850, Operacja "Bagration" II , cap 15000, 18 turns prestige: 750
if TV: +1000, Operacja "Bagration" II , cap 15000, 21 turns prestige: 750
if Ls: +1200, Operacja "Bagration" II , cap 15000, 21 turns prestige: 750

Piechota
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 422 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:004)
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 396 exp , Germany , 13/10 , Influence  , 8 kill , 0 pp (U:005)
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 3 bars , 344 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:006)
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 164 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Czołg
*  Panther G ,  , 5 bars , 1707 exp , Germany , 14/10 , Aggressive Attack  , 220 kill , 0 pp (U:001)
*  Panther G ,  , 5 bars , 2857 exp , Germany , 14/10 , Overwhelming Attack  , 203 kill , 0 pp (U:002)
 Panther D ,  , 5 bars , 1107 exp , Germany , 15/10 , Battlefield Intelligence  , 116 kill , 684 pp (U:013)
 Panther D ,  , 5 bars , 904 exp , Germany , 12/10 , Extended Front  , 91 kill , 547 pp (U:020)
 Panther G ,  , 4 bars , 410 exp , Germany , 10/10 , Influence  , 37 kill , 504 pp (U:030)
 Panther G ,  , 2 bars , 289 exp , Germany , 9/10 , 20 kill , 504 pp (U:031)

Rozpoznanie
*  250/10 ,  , 5 bars , 635 exp , Germany , 9/10 , 4 kill , 0 pp (U:008)

Artyleria ppanc.
+  Nashorn ,  , 4 bars , 468 exp , Germany , 9/10 , 4 kill , 0 pp (U:019)
 Nashorn ,  , 5 bars , 720 exp , Germany , 13/10 , 6 kill , 483 pp (U:021)
 Nashorn ,  , 3 bars , 372 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 372 pp (U:024)
 Nashorn ,  , 3 bars , 381 exp , Germany , 2/10 , 2 kill , 372 pp (U:025)

Artyleria
*  21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 854 exp , Germany , 15/10 , Devastating Fire  , 11 kill , 0 pp (U:003)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 498 exp , Germany , 14/10 , 4 kill , 957 pp (U:011)
+  Hummel ,  , 5 bars , 597 exp , Germany , 15/10 , Aggressive Maneuver  , 0 kill , 0 pp (U:012)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 492 exp , Germany , 14/10 , Aggressive Attack  , 0 kill , 991 pp (U:014)
 Hummel ,  , 4 bars , 416 exp , Germany , 13/10 , Fire Discipline  , 4 kill , 577 pp (U:017)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 483 exp , Germany , 14/10 , 2 kill , 991 pp (U:018)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 454 exp , Germany , 13/10 , Devastating Fire  , 6 kill , 889 pp (U:022)
+  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 195 exp , Germany , 11/10 , 3 kill , 0 pp (U:027)

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 3 bars , 332 exp , Germany , 12/10 , Combat Support  , 2 kill , 273 pp (U:015)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 87 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp (U:016)
 SdKfz 6/2 ,  , 2 bars , 224 exp , Germany , 12/10 , 1 kill , 273 pp (U:023)
 10.5 FlaK38 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 106 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 624 pp (U:032)
+  88mm FlaK 41 , 251/4 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:033)
+  128mm Flak , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 89 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:034)

Myśliwiec
*  Fw-190A-5 ,  , 5 bars , 1148 exp , Germany , 10/10 , Aggressive Attack  , 33 kill , 0 pp (U:009)

Killed: AD 117 ,  AT 93 ,  ATY 224 ,  INF 282 ,  REC 41 ,  TK 140 ,  FTR 42 ,  TB 13 ,  Total: 952
Lost  : AD  1 ,  AT  3 ,  ATY  6 ,  INF 23 ,  REC  4 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  38

BV 14
V   0
TV  1
L   0

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
 Total :   1548 exp,     20 kill,      0 pp
Average:    310 exp,      4 kill,      0 pp
Czołg *  6 Units * 5 Leaders
 Total :   7274 exp,    687 kill,   2239 pp
Average:   1212 exp,    115 kill,    373 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    635 exp,      4 kill,      0 pp
Average:    635 exp,      4 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *  4 Units * 0 Leaders
 Total :   1941 exp,     13 kill,   1227 pp
Average:    485 exp,      3 kill,    307 pp
Artyleria *  8 Units * 5 Leaders
 Total :   3989 exp,     30 kill,   4405 pp
Average:    499 exp,      4 kill,    551 pp
Obrona plot. *  6 Units * 1 Leaders
 Total :    838 exp,      4 kill,   1398 pp
Average:    140 exp,      1 kill,    233 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
 Total :   1148 exp,     33 kill,      0 pp
Average:   1148 exp,     33 kill,      0 pp
Summary * 31 Units * 13 Leaders
 Total :  17373 exp,    791 kill,   9269 pp
 Average:    560 exp,     26 kill,    299 pp


Player 1  Germany   has 55 units total:
Piechota : 13
Czołg :  7
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  7
Artyleria : 13
Obrona plot. :  9
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  USSR   has 12 units total:
Piechota :  2
Czołg :  4
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  2
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points



BITWA:


Przebieg bitwy jak na załączonym zrzucie.
Swoje siły tradycyjnie podzieliłem na dwa korpusy.  Tym razem  prawie cała artyleria poruszała się razem razem na styku działań obydwu korpusów.
Iwan atakował tylko w pierwszej fazie bitwy czyli do 3 tury włącznie. Moje działania w tej fazie mniej więcej do 4 tury zaznaczone na niebiesko.

Na dalekim wschodzie zebrałem tamtejsze nieliczne siły AUX w jednym miejscu i zorganizowałem  prowizoryczną obronę na bazie 2 sztuk artylerii i 3 jednostek piechoty. Tak czy siak nie obiecywałem sobie po tej obronie zbyt wiele, a jednostki i  tak były nie do uratowania i z góry przeznaczone na straty. Zdziwiłem się, że wytrwały do 5 tury i prawie doczekały odsieczy.
W każdym bądź razie Idący z tamtej strony atak pancerny Iwana mimo, że w końcu  miasto zdobył (tracąc przy okazji jeden ciężki czołg) nie zdołał pójść dalej.



W  centrum Sowieci zaatakowali w drugiej turze z siłą która mnie zaskoczyła. Gustlik wspominał, że mają być 6 belkowe tanki i rzeczywiście miały po ponad 650 pkt. doświadczenia ale stany siły na poziomie 11-12, no i nie miały 6 belek tylko max 5. Nie jestem pewien ale dla siły ataku nie ma chyba znaczenia czy jednostka ma 1200 doświadczenia czy tylko 500 ważne są tylko belki.

Iwan na składzie posiadał same ciężkie i nowoczesne jednostki pancerne IS-2,  ISU-2 i KV-2. Walka z nimi to całkiem nowa jakość.
Podam przykład. 
Dwa Ruskie czołgi typu IS=2 bez zastanowienia zaatakowały i zmasakrowały do poziomu 3 pkt.  mojego Nashorna (3 belki ale stan siły tylko na poziomie 11) mimo, że pepanc  miał wsparcie 2 jednostek artylerii Hummel i jeszcze jednej stacjonarnej.
Nashorn ma takie same parametry ataku jak JagtPanther ale pancerz ma niestety o wiele za słaby.  Nashorny mogły skutecznie stać w obronie ale pod warunkiem ,że stałyby parami wzajemnie się ubezpieczając.

Tak więc atak Iwana na korpus południowy przyniósł mu wyłączenie z gry jednego z moich ppanców, a na północy gdzie obrona była lepiej zorganizowana z braku łatwiejszych celów skoncentrował się na moich jednostkach zwiadowczych. Do piachu poszła zmotoryzowana piechota AUX i jeden z moich corowych reconów Sad

 Nadeszła moja kolejka i chwila zemsty. W swojej 3 turze zniszczyłem prawie wszystkie sowieckie tanki biorące udział w ataku. (na 4 turę na linii frontu zostało mu  raptem jakieś 1.5 czołgu.
Walka nie była łatwa. Jedynym skutecznym sposobem na ruskie tanki było uprzednie stłumienie ich strzałem z artylerii a później to już mogły się takim czołgiem zając i ppance i piechota i na koniec gdy już dojrzał do overruna zajęcie miały moje Pantery. Do tłumienia najlepsze są 21, jeden strzał z takiej armaty praktycznie obezwładniał każdy czołg, 17" były juz mniej przydatne ale ze wsparciem branderburgerów i sztabu również nieźle sobie radziły, za to z artylerii wspierającej pożytek był niewielki  i używałem jej raczej do zmiękczania celów nieopancerzonych.


Po trzeciej turze dalsze walki już bez emocji.  W drugiej fazie bitwy (czarne strzałki) jedyne większe walki toczyły się w okolicy wschodniego VH którego tak długo broniły moje jednostki AUX.  Po zdobyciu VH  Iwan  zorganizował tam obronę. Ale 5 czołgów i trochę piechoty nie stanowiło już problemu, gdyż zdążyłem podciągnąć tam prawie cała moją artylerię.
Po szybkim oczyszczeniu tego VH. otworem stanęła  najkrótsza droga na wyspę na której znajdowało się lotnisko i ostatni VH. (zielona strzałka). Niestety popełniłem szkolny błąd i zniszczyłem artylerią wszystkie jednostki wroga i scenariusz skończył się turę wcześniej niż planowałem, a w niezdobytych dwóch heksach przepadło mi 200 PP nie mówiąc o 50 PP za dodatkową kolejkę Sad.


Autor tej kampanii czasami bywa irytujący. Nie wiedzieć dlaczego w tym scenariuszu wymyślił sobie, że będzie karał gracza utratą PP. Im lepszy wynik osiąga gracz tym mniej PP dostaje  w nagrodę .

if BV: +750, Operacja "Bagration" II , cap 15000, 15 turns prestige: 750
if V : +850, Operacja "Bagration" II , cap 15000, 18 turns prestige: 750
if TV: +1000, Operacja "Bagration" II , cap 15000, 21 turns prestige: 750
if Ls: +1200, Operacja "Bagration" II , cap 15000, 21 turns prestige: 750


Moim zdaniem to bezsens.

W sumie  scenariusz nie wymagający jakiegoś skomplikowanego planowania ale walka z ciężkimi jednostkami pancernymi wroga przez 2 tury trzymała w napięciu i głównie z tego powodu ten scen ocenić należy jako dosyć wymagający. Spory minus za politykę rozdzielania nagród na koniec scenariusza.

Straty własne:  9 jednostek AUX i jeden corowy recon.
BV  9 tura  (limit BV 15)
Nowi liderzy:   Panther G - Influence
+++  Proto: Ba 349 A Natter (na osłodę po stracie recona proto, które w tej fazie Kampanii nadaje się tylko na sprzedaż ale raczej nie pójdę na łatwiznę, jestem ciekawy jak się takie coś sprawdzi w tej kampanii . Czy to prawda, że szansa na proto wzrasta jeżeli straci się którąś z jednostek corowych?)



PS. Na składzie mojej armii AUX znajdował się jeden cięzki ppanc Ferdinand. Jeszcze raz potwierdziło się, ze w blitzu nie ma prawie żadnego pożytku z takich powolnych jednostek.  Mój Ferdek nie zdążył na pierwsze uderzenie Iwana (a mógł się wtedy przydać) i przez cała bitwę nie nadążał za frontem. W rezultacie udało mu się oddać zaledwie jeden strzał do jakiejś zabłąkanej za linia frontu piechoty. Być może znalazłoby się dla niego zastosowanie, gdybym zagrał mniej ofensywnie i poczekał na Iwana nieco bliżej moich pozycji wyjściowych.  Możliwe, ze kiedyś przećwiczę i taki wariant.
Ale takie wczesne planowanie obrony nie zawsze wychodzi na korzyść, gdyż może się zdarzyć tak jak u Gustlika, czyli że AI zaatakuje nie tam, gdzie na niego czekaliśmy.
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2012, 03:23:54 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #37 : Maj 18, 2012, 10:39:22 »

Świetna mapa!
Te podzielenie prestiżu wynika może z tego, ze ma pomóc słabszemu graczowi budować lepszą armie? Tak to widzę. Skoro dajesz sobie rade, nie ma potrzeby większego wsparcia.
Co do Nashorna- moim zdaniem- jak wspomniałeś typ uzbrojenia wybitnie ofensywny, ew. do walk w parach, ale i to też nie zawsze. Za to Ferdynanda warto mieć, jak masz np. lidera agr. man.
Ja czasem, jeżeli sobie daję rade, zostawiam takie egzotyczne prototypy. Czasem daje to ciekawe efekty. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #38 : Maj 18, 2012, 03:32:18 »

Moim zdaniem z pepanców najlepsze są JagtPantery łączą silny atak i mocny pancerz z dużą mobilnością, a z tych superciężkich które najlepiej sprawdzają się w obronie stacjonarnej, równych sobie nie ma VK 3001, ale kupić go raczej nie ma szans a dostać jako prototyp zdarza się niezwykle rzadko.
Zapisane

Gratia gratiam parti
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #39 : Maj 18, 2012, 04:32:50 »

Ale są bardzo późno. Wręcz na finał walk. VK- raz czy dwa miałem. StuG odpowiednio podszkolone świetnie też dają radę.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #40 : Maj 22, 2012, 02:27:49 »

16   Operacja "Bagration" II

Kolejny scenariusz z ograniczeniami, tym razem Autor łaskawie pozwolił na wystawienie 13 jednostek naziemnych i oczywiście całego lotnictwa. Niestety ograniczenia będą już do końca kampanii. Jednym ze skutków tych ograniczeń jest to, że połowa armii core staje się w tym momencie niepotrzebna i w związku z tym wszelakie ograniczenia ilości punktów prestiżu dostępnych dla gracza jak i limit Jenson Cap tracą sens gdyż w każdej chwili można zamienić połowę armii na prestiż gdyż i tak w kolejnych scenariuszach wystąpi tylko szczątkowa ilość posiadanych jednostek core.

Kolejny nonsens polityka nagradzania prototypami. Nie znam się na mechanizmach budowania kampanii ale mam wrażenie, ze Twórca ustawił 100 % szans na prototyp w kilku ostatnich scenariuszach. Po jakie licho dawać graczowi proto (0 doświadczenia) na 2 scenariusze przed końcem kampanii w sytuacji gdy obowiązują ograniczenia na wystawianie jednostek?  Chyba tylko po to, żeby gracz je sprzedał podobnie jak połowę swojej armii.

Zamysł Autora pozostaje zagadką. Jak w każdym z dotychczasowych scenariuszy z ograniczeniami twórca stracił kontrolę nad stopniem trudności gry. Jeśli chciał utrudnić to dlaczego w taki sposób? Nie prościej i skuteczniej było ograniczyć o 10-20 szt liczbę jednostek AUX które doświadczeniem (650 pkt) na głowę biją 60 proc jednostek mojej armii core?


Ale ad rem.

Przygotowania do bitwy.
Zdecydowałem, że do bitwy w ramach limitu 12 sztuk desygnuję:
AT x 1: JagtPanther
T   x  2:  Panther G
AD x 2: 128mm Flak i SdKfz 6/2  z liderem Combat Support (brak lotnictwa zmusił mnie do poświęcenia dwóch miejsc dla AD)
Inf x 1: Brandenburgers
ATYx7: tylko artyleria dalekiego zasięgu (bez wspierającej)

W ramach unowocześniania armii:
upgrade myśliwca do najsilniejszego aktualnie dostępnego modelu
upgrade jednego Nashorna do JagtPanther (na pozostałe szkoda kasy bo i tak prawdopodobnie do końca gry juz nie zagrają)
upgrade artylerii wspierającej do bombardujacej 21" ( w tej fazie gry tylko taka się liczy)

Rozgrywka:

Jak zwykle mapa narzuciła podział na dwa korpusy. Taktyka była prosta. W pierwszych 2-3 turach trzeba było dac pole do popisu inteligencji AI Tongue.
Na pólnocy ustawiłem obronę na naturalnej granicy rzeczno i bagiennej.  Stałem tam za podwójną gardą czekając na błędy Iwana. W pierwszej linii stały pepance (poustawiane parami a nawet trójkami + dwie pantery. Za nimi kilka auxowych artylerii wspierających a na zapleczu baterie artylerii strategicznej. Do tego umiejętnie ustawiona AD.  Zasada była taka, aby na koniec mojej kolejki ruchu ograniczyć do minimum ilość własnych jednostek pozostających w zasięgu widzenia wroga. Zwiad wroga niszczony był w pierwszej kolejności. A moje czołgi po wykonaniu overrunów wracały pod osłonę pepanców.
Przez cały czas spustoszenie siała artyleria dalekiego zasięgu/

 Wszystko razem okazało się nie do strawienia dla inteligencji AI.


A na kolejnym zrzucie ustawienie linii obrony na północy w najwcześniejszej fazie bitwy.



biały: ATY wspierająca
żólty: ATY bombardujaca
niebieski: AD
różowy: AT (ppance)
zielony: brandenburgerzy.

Po mniej więcej dwóch turach ataków AI przeciwnikowi zabrakło  jednostek pancernych na linii frontu i wreszcie mogłem ruszyć z własna ofensywą, która  przebiegała rutynowo czyli bez większych zakłóceń. Wyjątek stanowiło pojawienie się posiłków wroga przy zdobytym już przez moja armię VH. Na coś takiego trudno jest być przygotowanym. Pisał o tym Gustlik.
Jaki sens ma pojawianie się posiłków wroga na moim bezpiecznym zapleczu pośród stojących ze spuszczonymi portkami jednostek artylerii i AD? Tym razem na szczęści skończyło się na strachu i na utracie AUX-owego flaKa.


OpenGen 0.80.7.0 * (27 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Wespe
 2   Witebsk , #1 , Brilliant Victory , score:78
 3   Smoleńsk , #2 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: StuG IIIF
 4   Wielkie Łuki , #3 , Brilliant Victory , score:74
 5   Wiazma , #4 , Brilliant Victory , score:76
 6   Wołokołamsk  , #5 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: 17 K18
 7   Jachroma , #6 , Brilliant Victory , score:79
 8   Moskwa latem , #7 , Tactical Victory , score:35
 9   Ofensywa Zimowa , #14 , Brilliant Victory , score:77
10   Rżew , #15 , Brilliant Victory , score:79
11   Operacja "Mars" , #16 , Brilliant Victory , score:76
12   Za linią frontu , #17 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: 88mm FlaK 41
13   Kursk , #18 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: 128mm Flak
14   Występ Orłowski , #19 , Brilliant Victory , score:75
15   Operacja "Bagration" I , #20 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Ba 349 A Natter
16   Operacja "Bagration" II , #21 , Brilliant Victory , score:77
--
Campaign score: 1179  *  Average: 73

Current scenario: Operacja "Bagration" II,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 9129 , Current prestige is 1128
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +750, Prusy Wschodnie , cap 16000, 15 turns prestige: 750
if V : +900, Prusy Wschodnie , cap 16000, 18 turns prestige: 750
if TV: +1000, Prusy Wschodnie , cap 16000, 21 turns prestige: 750
if Ls: +1200, Prusy Wschodnie , cap 16000, 21 turns prestige: 750

Piechota
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 422 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:004)
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 432 exp , Germany , 7/10 , Influence  , 8 kill , 0 pp (U:005)
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 3 bars , 344 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:006)
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 164 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Czołg
*  Panther G ,  , 5 bars , 1855 exp , Germany , 13/10 , Aggressive Attack  , 243 kill , 0 pp (U:001)
*  Panther G ,  , 5 bars , 3121 exp , Germany , 11/10 , Overwhelming Attack  , 223 kill , 0 pp (U:002)
 Panther D ,  , 5 bars , 1107 exp , Germany , 15/10 , Battlefield Intelligence  , 116 kill , 684 pp (U:013)
 Panther D ,  , 5 bars , 904 exp , Germany , 12/10 , Extended Front  , 91 kill , 547 pp (U:020)
 Panther G ,  , 4 bars , 410 exp , Germany , 10/10 , Influence  , 37 kill , 504 pp (U:027)
 Panther G ,  , 2 bars , 289 exp , Germany , 10/10 , 20 kill , 504 pp (U:028)

Rozpoznanie
*  250/10 ,  , 5 bars , 635 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:008)

Artyleria ppanc.
+  Nashorn ,  , 4 bars , 468 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:019)
 JagdPanther ,  , 5 bars , 811 exp , Germany , 6/10 , 9 kill , 480 pp (U:021)
 Nashorn ,  , 3 bars , 372 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 372 pp (U:024)
 Nashorn ,  , 3 bars , 381 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 372 pp (U:025)

Artyleria
*  21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 966 exp , Germany , 15/10 , Devastating Fire  , 13 kill , 0 pp (U:003)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 548 exp , Germany , 14/10 , Resilience  , 4 kill , 957 pp (U:011)
+  21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 653 exp , Germany , 15/10 , Aggressive Maneuver  , 1 kill , 0 pp (U:012)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 563 exp , Germany , 14/10 , Aggressive Attack  , 3 kill , 991 pp (U:014)
 Hummel ,  , 4 bars , 416 exp , Germany , 13/10 , Fire Discipline  , 4 kill , 577 pp (U:017)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 540 exp , Germany , 14/10 , 3 kill , 991 pp (U:018)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 557 exp , Germany , 14/10 , Devastating Fire  , 7 kill , 957 pp (U:022)
+  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 227 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:026)

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 4 bars , 416 exp , Germany , 13/10 , Combat Support  , 3 kill , 296 pp (U:015)
 SdKfz 6/2 ,  , 2 bars , 224 exp , Germany , 12/10 , 1 kill , 273 pp (U:023)
 10.5 FlaK38 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 106 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 624 pp (U:029)
+  128mm Flak , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 113 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 0 kill , 0 pp (U:031)
+  Ba 349 A Natter ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:032)

Myśliwiec
*  Me-262A-1 ,  , 5 bars , 1214 exp , Germany , 14/10 , Aggressive Attack  , 39 kill , 0 pp (U:009)

Killed: AD 130 ,  AT 101 ,  ATY 243 ,  INF 305 ,  REC 45 ,  TK 152 ,  FTR 48 ,  TB 15 ,  Total: 1039
Lost  : AD  2 ,  AT  3 ,  ATY  6 ,  INF 25 ,  REC  5 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  42

BV 15
V   0
TV  1
L   0

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
 Total :   1584 exp,     20 kill,      0 pp
Average:    317 exp,      4 kill,      0 pp
Czołg *  6 Units * 5 Leaders
 Total :   7686 exp,    730 kill,   2239 pp
Average:   1281 exp,    122 kill,    373 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    635 exp,      4 kill,      0 pp
Average:    635 exp,      4 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *  4 Units * 0 Leaders
 Total :   2032 exp,     16 kill,   1224 pp
Average:    508 exp,      4 kill,    306 pp
Artyleria *  8 Units * 6 Leaders
 Total :   4470 exp,     39 kill,   4473 pp
Average:    559 exp,      5 kill,    559 pp
Obrona plot. *  5 Units * 2 Leaders
 Total :    859 exp,      5 kill,   1193 pp
Average:    172 exp,      1 kill,    239 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
 Total :   1214 exp,     39 kill,      0 pp
Average:   1214 exp,     39 kill,      0 pp
Summary * 30 Units * 15 Leaders
 Total :  18480 exp,    853 kill,   9129 pp
 Average:    616 exp,     28 kill,    304 pp


Player 1  Germany   has 65 units total:
Piechota : 17
Czołg :  8
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  9
Artyleria : 16
Obrona plot. :  9
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  USSR   has 3 units total:
Czołg :  1
Artyleria :  1
Obrona plot. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Scenariusz przez przypadek okazał się być dosyć ciekawym i dającym sporo satysfakcji. Stało się tak dzięki temu, że nie dysponowałem własnym lotnictwem i zmuszony byłem do "wymyślenia" odpowiedniej taktyki. Gdybym dysponował armią powietrzną to, żadna taktyka nie byłaby potrzebna a scenariusz mógłby okazać się nieznośnie nudnym, gdyż przewaga gracza nad AI byłaby miażdżąca pod każdym względem, a tak to przynajmniej w powietrzu AI przez jakiś czas panował co utrudniało mojemu lotnictwu przeprowadzenie skutecznego zwiadu.


Straty własne:  4  jednostki AUX .
BV  na 4 tury przed limitem
Nowi liderzy:  +  128mm Flak  Reconnaissance Movement
+++  Proto: Me-262A-1/U-4  -- mając 0 dośw.  przyda się co najwyżej jako zwiadowca Sad

« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2012, 08:23:38 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #41 : Maj 22, 2012, 03:57:56 »

W pełni Ciebie rozumiem. Limit- jasne, sporadycznie,  o ile to fabularnie się uzasadni. A tak, jeżeli mają być limity, to od razu wspomnieć, a nie że mam w "garażu" pół armii...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #42 : Maj 22, 2012, 04:08:43 »

Cytuj
Kolejny scenariusz z ograniczeniami, tym razem Autor łaskawie pozwolił na wystawienie 13 jednostek naziemnych i oczywiście całego lotnictwa. Niestety ograniczenia będą już do końca kampanii. Jednym ze skutków tych ograniczeń jest to, że połowa armii core staje się w tym momencie niepotrzebna

To był właśnie mój główny zarzut (podkreślenie moje)

Cytuj
Nie prościej i skuteczniej było ograniczyć o 10-20 szt liczbę jednostek AUX które doświadczeniem (650 pkt) na głowę biją 60 proc jednostek mojej armii core?

A to drugi.... Doszło do tego, że walczyły aux'y a "core" pętały się po tyłach.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #43 : Maj 22, 2012, 07:58:18 »

Gustlik, u  mnie w ramach tych 13 jednostek to akurat nie było niedoświadczonych, tak że to raczej na core spoczywał główny ciężar walk. Ale generalnie zgadzamy się, ze Autor zabrnął w tych scenariuszach w ślepą uliczkę.
Po to gracz przez całą kampanię ma możliwość kształtowania swojej armii aby móc wdrożyć swoją własną taktykę gry. A tu przez te ograniczenia okazuje się być zatracony sens rozgrywania kampanii.

Gdyby te ograniczenia były robione sensownie  można by  je wytłumaczyć.  Uzasadnieniem dla ograniczeń mogłoby być urealnienie historyczne ewentualnie utrudnienie gry ale przy w miarę pełnej kontroli grywalności i stopnia trudności.
Ale jaki sens ma mieć pozbawienie gracza kilku czy kilkunastu najsłabszych jednostek naziemnych w sytuacji gdy oddaje mu się do dyspozycji 20-30 pełnowartościowych jednostek AUX??? I na dodatek całe corowe lotnictwo???

Szkoda, że tych kilka ostatnich scenariuszy Autor tak pokpił, bo Kampania jest naprawdę fajna, zwłaszcza podoba mi się to, że w prawie  każdym scenariuszu AI wykonuje silne ataki pancerne, które przez 2-3 tury trzymają w napięciu i dają fajną rozrywkę. Oczywiście mój styl gry ma spory wpływ na ocenę tej kampanii, Nie wiem czy  gdybym rozgrywał tę kampanię z własnym lotnictwem stać by mnie było na tak liczną artylerię bombardującą i czy gra nie byłaby zbyt łatwa a może trudniejsza. Na pewno scenariusze z ograniczeniami byłyby przesadnie ułatwione i nudne.
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2012, 08:02:46 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #44 : Maj 22, 2012, 08:24:39 »

W pełni Ciebie rozumiem. Limit- jasne, sporadycznie,  o ile to fabularnie się uzasadni. A tak, jeżeli mają być limity, to od razu wspomnieć, a nie że mam w "garażu" pół armii...

Zgoda buduje Tongue
Zapisane

Gratia gratiam parti
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.084 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.012s, 1q)