Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Maj 30, 2020, 10:39:51 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Taktyka Tunis  (Przeczytany 36559 razy)
steelfox
Gość
« : Luty 25, 2007, 08:12:31 »

Cze, miałem nadzieję, że Rommel udzieli się tu bardziej, więc jeśli nie to ja zacznę:

1. Duel - przy grze w duelu, zwłaszcza z dobrym graczem, a takich będziemy mieli, nie należy nastawiać się na wygraną dwiema stronami, zdarza się to bardzo rzadko. Podstawowym graczem jest wygranie szybciej od przeciwnika zatem należy opracować dwie strategie Ataku - w naszym przypadku Aliantami i Obrony - w naszym przypadku Niemcami. Może nawet bardziej istotna jest obrona, bo naszym celem jest jak największe opóźnienie przeciwnika. Ma to znaczenie zwłaszcza w sytuacji, gdy dwóch graczy przyjmie tą samą strategię ataku

2. Tunis rozgrywa się w dwóch płaszczyznach lądowej i powietrznej, a wbrew niektórym opiniom nie wystarczy przejąć inicjatywę w powietrzu. Oczywiście jest ona ważna, ale niewystarczająca.
Zapisane
steelfox
Gość
« Odpowiedz #1 : Luty 25, 2007, 08:16:44 »

Na poniższej mapie widać, że poruszanie się po drogach jest raczej utrudnione, dlatego nie należy liczyć na blitzkrieg, a raczej na systematyczne posuwanie się do przodu.



Przeanalizujmy teraz układ terenu, widać wyraźnie, że zarówno Aliantom jak i Niemcom natura sprzyja i mogą oni utworzyć linie obrony na naturalnych przeszkodach jak rzeki czy wąskie przesmyki. Niemcy (granatowe) Alianci (błękitne) oprócz linii obrony mają w praktyce do wykorzystania niewiele dróg (czerwony), ze względu na ukształtowanie terenu i kształt drogi są to linie na których traci się najmniej paliwa.



NIEMCY:
Jeśli popatrzymy na zgrupowania jednostek wyraźnie widać, że alianci mają przewagę liczebną. Pozornie gra Niemcami wydaje się z góry skazana na przegraną, ale jeżeli złożymy ukształtowanie terenu z rozmieszczeniem jednostek okazuje się, że kluczem do wygranej nie jest lotnictwo, a przeprowadzenie operacji lądowej na północy!



Przez pierwsze tury Niemcy poprzez skuteczną obronę, wspieraną lotnictwem (następny obrazek) mogą obronić północne lotnisko i punkt zaopatrzenia, a następnie wyprowadzić kontrofensywę oskrzydlającą Aliantów. Kiedy Jednostki Niemieckie znajdą się na głębokich tyłach aliantów ich atak musi zostać zreorganizowany tak jednostkami lądowymi jak i lotnictwem.



Wrócmy do operacji lądowej, otóż poruszanie się jednostkami pancernymi po piachu jest bardzo kosztowne, a rozproszenie tych sił może źle się skończyć, dlatego działania lądowe powinny ograniczyć się do utrzymania punktu płn. punktu zaopatrzenia, utrzymaniu środka pola oraz przemieszczenia włoskich sił na południu. Po pomyślnych kontratakach i oskrzydleniu aliantów, należy połączyć ugrupowania i przystąpić do ostatecznego uderzenia.
Operowanie lotnictwem niemieckim powinno wykorzystać brak lotnictwa Aliantów w pierwszych turach i dokonać jak największych zniszczeń w jednostkach lądowych na południu (włosi + Me i He) oraz wesprzeć obronę na północy (Ju+Me+He)zanim pojawią się samoloty przeciwnika, a te pojawiają się dopiero w 3 i 5 turze, do tego czasu możemy zdecydować o losach bitwy. Zarówno na pólnocy jak i na południu alianci będą bezbronni ponieważ nawet sprowadzenie obrony przeciwlotniczej w któreś z tych ugrupowań zajmie kilka tur. Na południu lotnictwo niszcząc siły Aliantów pozwalają jednocześnie siłom włoskim poruszać się do przodu i połączyć z głównymi siłami Niemieckimi.



Łatwo zauważyć, że strategia lądowa i powietrzna są w takim układzie spójne i pozwalają przygotować się na nadciągające posiłki powietrzne Aliantów.
Z moich doświadczeń wynika, że gracze rzadko spodziewają się kontrofensywy Niemców, tym bardziej są zaskoczenia na oskrzydlenie na pólnocy.

ALIANCI:
Taktyka operacji lądowej Aliantów również opiera się na zdobyciu przewagi na północy. Po pierwsze odcinamy Niemców od lotniska na którym mogą uzupełniać paliwo samoloty, a jednocześnie odcinamy je od operowania w tym terenie, ponieważ jest to za daleki zasięg. Drugą konsekwencją j ataku na północy jest konieczność rozproszenia sił niemieckich bądź zepchnięcie do całkowitej defensywy na południu. Atak na północy należy wykorzystać do zastawienia pułapki na lotnictwo niemieckie. W środku pola należy zachowywać się obronnie, do 5 tury, czyli nadciągnięcia reszty oddziałów powietrznych. W środku pola i na południu, do piątej tury, nie należy prowadzić znaczących działań poza zdobyciem prostych celów, obronie i rozstawieniu jednostek w sposób utrudniający namierzenie przez lotnictwo.



W  przypadku lotnictwa, należy zaczekać z działaniami do połączenia lotnictwa z nadciągającymi oddziałami w turze piątej. Na rysunku widać ewentualne wykorzystanie Spit'ów na północy przeciwko Niemcom, ale tylko pod warunkiem zastawienia pułapki, która opisana jest w odpowiedzi dla grishy, w przeciwnym razie unikać starcia do pełnego składu powietrznego. Uwaga!!! nie spieszcie się z kupowaniem dodatkowego samolotu, bo punkty prestiżu mogą się przydać, zwłaszcza po zdobyciu punktu zaopatrzenia na północy. Drugi powód to koszt zakupu samolotu, sensowny zakup to Spit VB, a on trochę kosztuje, każdy inny będzie jak latająca kaczka i nie będzie stanowił znaczącego wsparcia.

Zapisane
grisha
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 136


kurde bolek


« Odpowiedz #2 : Luty 25, 2007, 08:23:35 »

no tak tylko, ze przy poprawnej strategii niemieckiej angole nie maja szans na zwycięstwo - w ogóle jakie są warunki zwycięstwa?
Zapisane

wino, kobiety i PG2
steelfox
Gość
« Odpowiedz #3 : Luty 25, 2007, 08:25:38 »

no tak tylko, ze przy poprawnej strategii niemieckiej angole nie maja szans na zwycięstwo - w ogóle jakie są warunki zwycięstwa?

Alianci muszą zdobyć wszystkie hex'y, wygrywająca taktyka Aliantów, to taktyka, która nie pozwoli na przeprowadzenie opisanych przeze mnie działań  Smiley. Należy próbować doprowadzić do rozproszenia ich jednostek pancernych. pierwszym zgrupowaniem samolotów, wesprzeć atak na północy, albo zaczekać na pozostałe oddziały powietrzne i połączyć siły.
Dodatkowym elementem jest stworzenie na północy pułapki na samoloty, która w 3 turze powinna wyglądać tak:



Czerwony - to pozycja i zasięg naszej artylerii przeciwlotniczej pokazujący pola chronione
Niebieski - to zasięg artylerii chroniący nasze jednostki przed atakiem lądowym
3 tura - na planszy pojawiają się nasze spity, które mogą poprawić atakiem skutki działania opl.
Zielony - jednostki, które połakomiły się na atak i za chwilę dostaną lekcję. Jeśli będziemy mieli szczęście to na pokrywanym przez opl. polu znajdzie się Me, a wtedy uderzamy Opl-otką i poprawiamy najpierw 1, a potem drugim spitem. Przewaga w powietrzu staje się faktem, a my umiejętnie przestawiamy artylerię pod osłoną i wyprowadzamy atak
Pułapka w środku pola powinna wyglądać mniej więcej tak i powinna zostać skonstruowana tuż przed 5 turą, aby nasze myśliwce mogły przechwycić jednostki powietrzne Niemców
Niebieski - zasięg artylerii
Czerwony - zasięg Opl

Zapisane
STR
Generał brygady (Brigadier General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 262


« Odpowiedz #4 : Luty 25, 2007, 08:26:20 »

cześć

Własnie taki miałem pomysł na ustawienie pułapki anty-lotniczej. Wróg powienien sie połakomic na atakujące połnoc wojsko. Czekamy na lotczików naszych heja. Proste ale czy sie uda ?? :/

Depet rozumiem ze nie interesuje Cie trening.

pozdrawiam
Zapisane

STR - PL
steelfox
Gość
« Odpowiedz #5 : Luty 25, 2007, 08:27:29 »

Nawet jeśli nie uda się to masz przygotowaną formację do ataku na północ. Niemcy muszą tutaj podjąć jakąś akcję, a ponieważ żadna jednostka lądowa nie jest w stanie szybko tu dotrzeć, więc wyślą lotnictwo.Jeśli ściągną tu jednostkę pancerną to po podróży przez piach będzie na krawędzi stanu paliwa z wyjątkiem Luchs'a
Zapisane
steelfox
Gość
« Odpowiedz #6 : Luty 25, 2007, 08:28:38 »

Dla równowagi pułapka w wersji niemieckiej
Na północy:



w środku pola:



Jest tu błąd ponieważ najniższe Opl powinno być tak ustawione, aby osłaniać także Tygrysa!!!! (na styku z działem)
Zapisane
STR
Generał brygady (Brigadier General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 262


« Odpowiedz #7 : Luty 25, 2007, 08:30:41 »

cześć

Z tą pułapką tez jest tak ze przy dobrym wietrze, Niemcy mogą rozwalić "plotke".
Próbnie wykonał to na mnie Janus, co prawda jego samolot dostał tez po ogonie ale "pelotka" już zajmował sie tylko przetrwaniem.
Przykład dobrego wiatru to posiadanie samolotu z Combat Support, wtedy podlatuje Ju + samolot z CSupport, pelotka jest pozamiatana.
Wiem ze to nadwyręża siły niemieckie ale tez pozwala zniszczyć pułapkę.
Jeśli tylko bym dostał dobry wiatr [CS] jako gracz niemiecki, mocno bym sie zastanowił na tym manewrem. Poza tym samolot z CSupport możemy wykorzystać takze do wsparcia myśliwców w walce z wrażymi Spitami i innym alianckim szajsem  Roll Eyes
To tylko gdybanie, komputer musi nam przyznać najpierw CSupport a to już kwestia szczęścia.

pozdrawiam
Zapisane

STR - PL
Depet
Gość
« Odpowiedz #8 : Luty 25, 2007, 08:31:41 »

A więc tak....na pewno skorzystam z pułapki a raczej ustawienia jednostek Niemcami w porcie....i z ruchów lotnictwem bo z tym się zgadzam. Stanowczo jednak odradzam stosowania jakichkolwiek pułapek Aliantami !!! nie wolno wystawiać 1 p-lotki !!! Niemiecki Ju może roznieść w pył nawet ta najlepsza p-lotke !!! - a jak koleś dostanie jeszcze w jednym z bombowców recona to możecie się z nią pożegnać na zawsze....

PS. STR chętnie bym zagrał ale powiedziałem sobie że muszę ograniczyć PG 2 w styczniu - sesja się zbliża a ja mam znów kłopoty na studiach.....
Zapisane
STR
Generał brygady (Brigadier General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 262


« Odpowiedz #9 : Luty 25, 2007, 08:33:51 »

cześć

Rozgrzeszam Cię, znajdę sobie innego sparing partnera  Grin
Tak wiec panowie, z pułapką jest tak ze może ona być biczem także na nas.
Ryzyko istniej ale wydaje mi sie ze sie opłaca, wszystko w rekach losu [haha].
Jak na razie nie widząc innej sensownej opcji zakładam ze ja zastosuje.
Istnieje tez taka możliwość.
Odpuszczenia sobie północy aliantami, tzn czekamy na działania Niemców, samemu uciekając od strat. Plotka usadawiamy bliżej południa, nie za daleko. Oczekujemy na szybki dojazd amerykańskiej pelotki samobieżnej. Służyła by nam ona do obrony naszej angolskiej plotki. Jest to wariant dość pasywny ale w jakiś sposób ograniczający ryzyko za szybkiej utraty plotki strzelającej na 3.
Wespół zespół obie mogą byc groźne.
Proszę mnie nie zjeść za wariant mało ofensywny Wink
Omówic nalezy rózne kwestie.

pozdrawiam
Zapisane

STR - PL
steelfox
Gość
« Odpowiedz #10 : Luty 25, 2007, 08:34:44 »

Wariantem tej pułapki są spity na styku z plotką. Działa to tak, że Niemcy atakując np. piechotę odkrywają istnienie plotki, wtedy atakują plotkę a tam na styku 2 spity.
Strata plotki nie jest wielkim problemem, gdy nadwyrężone zostaną siły lotnicze Niemców, jest to opłacalne ryzyko. Jeśli plotka zostanie zaatakowana, natychmiast rozpraszamy siły skoncentrowane w tym rejonie, wtedy lotnictwo nie stanowi zagrożenia bo:
1. może zaatakować 1 lub dwie jednostki (zależnie od obecnych sił w tym rejonie)
2. musi zareagować na pojawiające się w 5-tej turze samoloty aliantów.
3. jeśli na północy zaangażuje zbyt duże siły lotnicze, to odsłania się w środku i na południu, a wtedy niszczyć ile się da.
4.angażując się w niszczenie plotki nie może w tym czasie niszczyć artylerii, którą wykorzystujemy w natarciu.

Podsumowując celem plotki jest rozproszenie sił lotniczych nawet kosztem straty, bo w tym miejscu pojawią się zaraz 2 spity (lub 3 jeśli ktoś dokona zakupu) i Niemcy muszą ponieść znaczącą stratę w powietrzu.

Wygrana to rozproszenie sił powietrznych i pancernych Niemców, jeśli to się nie uda i przeciwnik będzie utrzymywał koncentrację w środku to straci północny port, a wtedy także znajdzie się w trudnej sytuacji. Przeanalizujcie to i spróbujcie znaleźć inne tak skuteczne zagranie.
Zapisane
steelfox
Gość
« Odpowiedz #11 : Luty 25, 2007, 08:35:25 »

Rozbicie samobieżnej plotki przez Niemców to żaden problem nie licz na nią, a jeśli będziesz grał Niemcami i ją zobaczysz śmiało startuj do jej zniszczenia.
Zapisane
Depet
Gość
« Odpowiedz #12 : Luty 25, 2007, 08:36:30 »

generalnie Steel to wszystko bazuje na błędach przeciwnika i to mnie niepokoi bo nie gramy z 2,3 - poziomowcami ale z 10 rzekomo najlepszych graczy na świecie więc....wole być ostrożnym tym bardziej ze mój przeciwnik Tunis już grał....a jak ja bym zagrał ? Na 100 % możesz byc pewien że nie zaatakowałbym bombowcami północy po 5 turze  Tongue - no chyba że alianci zaczną mnie tam atakować to zrobie to w tak perfidny sposób że znaleźć się w rejonie własnej 3-hexowej p-lotki...

EDIT: aha jeszcze jedno już wysłałem swoją turę otwarcia....i p-lotke 3-hexową zostawiłem niedaleko lotniska woel wszystko koncentrować w jednym miejscu.
Zapisane
steelfox
Gość
« Odpowiedz #13 : Luty 25, 2007, 08:37:28 »

po piątej turze możesz na północy operować tylko Junkersem, nic więcej nie jest tam potrzebne, a siły aliantów i tak zwiążesz w środku pola. W brew pozorom myśliwce aliantów to nie jest zbyt wielka siła. Jeżeli wytrzymacie nerwowo  Cheesy i nazbieracie jako alianci odpowiednią ilość punktów na porządnego myśliwca to wtedy jest szansa na przewagę.
Zapisane
Depet
Gość
« Odpowiedz #14 : Luty 25, 2007, 08:38:41 »

porządny tzn jaki ? Bo z lotnictwa mam ocene mierną....to nie jest moja domena i często wskaźnik siły na jednostki lotnicze o niczym nie świadczy....wiem że jest jakiś Spit o sile 20 ale kosztuje ponad 700 !!! ten mam kupić ?
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC