Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 04:03:23 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Open General dla początkujących  (Przeczytany 189483 razy)
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #30 : Czerwiec 01, 2011, 11:43:11 »

Witam kolegę  Welcome
 
Wspomniałeś o zdobywaniu VH. Przypomniał mi się atak który wykonywałem przeciwko rosjanom.
Twórca scenariusza napisał aby przeprowadzić atak na północ, nie przejmować się miastem na zachodzie.
Lecz jak się nie przejmować jak oznaczone ono było jako VH. Otoczone podwójną obroną piechoty  w tym po 4 okopane jednostki na tym samym polu. Na tym scenariuszu zakończyłem kampanie bo było to bicie głową w mur.
Może ktoś napisać jak rozpracować taką obronę? Wiem ze bomb. strateg byłyby przydatne lecz musiałbym ich mieć z 10.
Ja myślę że chodzi o jeden ze scenariuszy kampanii Gambit Guderiana, jeśli tak to faktycznie tak jest w opisie i ich nie trzeba zdobywać pomimo, że są oznaczone jako VH.
No i śmiało rozpoczynaj kampanię rankingową im nas więcej tym ciekawiej
Zapisane

Nie bo nie Smiley
sebadb111
Gość
« Odpowiedz #31 : Czerwiec 11, 2011, 07:20:57 »

Jednostki Pionierów, Saperow potrafia ukladac pola minowe, zakladac lotniska polowe itd. Gram w kampanie jeszcze Polska... i mam problem. Jak fizycznie te rzeczy robic? tzn po zaznaczeniu jednoski ukazuje sie napis ile jeszcze pol minowych jednostka moze zalozyc, fortyfikacji itd, ale nie ma zadnej komendy jak to zrobic. Po przycisnieciu prawego przycisku myszy rozwija tylko sie standardowe menu informacyjne- tam tez nie ma zadnego przycisku, ktory pozwoli na mapie dokonac innej rzeczy niz ruch, lub atak. Gdzie sa przyciski, lub opcje pozwalajace na mapie zalozyc pole minowe, wybudowac most/ fortyfikacje itd ?  Pomocy ludzie....
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #32 : Czerwiec 11, 2011, 11:51:22 »

http://www.forum.gildiageneralow.pl/akademia-wojskowa/szkola-generalow/msg17131/#new
Tam już Tobie odpowiedzieliśmy. Wink To znaczy Gustlik, ja tylko nieistotnie uzupełniłem. Wink
ps. prośba o używanie klawisza alt gr, mała rzecz a cieszy. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
sebadb111
Gość
« Odpowiedz #33 : Czerwiec 26, 2011, 06:29:40 »

Wiem dałem dwa takie same posty, bo niewiedziałem jak często owiedzane jest forum, a zalezało mi na szybkiej informacji. Taką uzyskałem za co jestem wdzięczny. pozdrawiam
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #34 : Czerwiec 26, 2011, 07:58:29 »

Jestem codziennie, Załoga- Gustlik i Kowdar- b. często, zatem wal śmiało. Na pewno też Inni pomogą.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Kynio
Młodszy chorąży (Warrant Officer 2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 33



« Odpowiedz #35 : Wrzesień 07, 2011, 06:44:54 »

Witam wszystkich, to mój pierwszy post, choć samo forum czytuję od jakiegoś czasu.

Jeśli chodzi o Open General czuję się totalnym laikiem, choć grywam z przerwami (licząc Panzer General 2) od kilku lat - wstyd przyznać, ale do tej pory jedyną kampania, jaką ukończyłem na ustawieniach prestiżu 100/100 był podstawowy Blitzkrieg (również w konwersji Gustlika). Jak pewnie wielu początkujących graczy mam masę problemów natury... strategicznej, jak i dotyczącej wyboru jednostek w trakcie kampanii (schemat wyuczony przy blitzkriegu 300/100, czyli aż 8 jednostek pancernych, aż 8 jednostek pieszych, 6-8 bombowców i 6 myśliwców + masa artylerii i rozpoznania pod koniec kampanii pokutuje do dziś - mniejsza ilość wojsk powoduje u mnie wrażenie, że coś się zaraz rozsypie i będę musiał zacząć grać pod początku), stąd wielka moja nadzieja, że może wreszcie jakiś porządny poradnik strategiczny do OG powstanie.

Przyznam że przyjemnie odkrywa się nowe rzeczy (np. artyleria p-lot, o której miałem kiepskie zdanie, wzbogacona o cechę Ground Attack nagle zaczęła w ofensywie wypierać artylerię, bo tańsza i skuteczniejsza; jagdpantery robią z ruskich IS-ów i T34 sito, podczas gdy Pantery ledwo je krzywdzą; niedoceniany przeze mnie combat support daje sporo; itd. itp), ale brakuje solidnego kompedium, na przykład jak skutecznie się bronić (bo defensywnych scenariuszy do PG2 było dość mało, ja w każdym razie przyzwyczaiłem się, że 90% misji ma za zadanie jak najszybsze opanowanie VH) - zostawić jednostki w ich fazie do okopywania się, czy raczej kontrować, poświęcić 2 piechoty i dopaść wkurzającą artylerię, czy dać się przeciwnikowi wykrwawić?

Inna sprawa to przebijanie się przez wrogą obronę. O ile w łatwych kampaniach wystarczy użyć odpowiedniej ilości ton bomb i amunicji artyleryjskiej, piechotą rozwalić ostatnie punkty oporu, a czołgami rozjechać co zostało, o tyle w tych trudniejszych można 5 dni/tur walić jedną jedyną słabą armatką i 3 -5 jednostek piechoty wykrwawić i ni cholery nie zdziałać (i jeszcze samolot stracić, bo zapomnieliśmy o sejwie, a tam przeciwnik jakieś działko p-lot ukrył).

Dlatego moja propozycja jest taka, żeby ktoś znający się na rzeczy umieścił porządnego "long-playa" "let's playa" czy AAR z dokładnym opisem przechodzenia jakiejś trudnej kampanii - w formie video na youtube, albo screenowo-tekstowej. Wielu dość wymagających gier (Vicotria 2 Tongue) nauczyłem się w ten sposób i jestem przekonany, że można byłoby dzięki temu przekonać słabszych graczy do tej gry (NO I RÓBCIE TE ŁATWE KAMPANIE!! CAŁA POLSKA CZEKA Tongue A na pewno ja...).

Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #36 : Wrzesień 07, 2011, 06:58:05 »

Cytuj
Jak pewnie wielu początkujących graczy mam masę problemów natury... strategicznej, jak i dotyczącej wyboru jednostek w trakcie kampanii (schemat wyuczony przy blitzkriegu 300/100, czyli aż 8 jednostek pancernych, aż 8 jednostek pieszych, 6-8 bombowców i 6 myśliwców + masa artylerii i rozpoznania pod koniec kampanii pokutuje do dziś - mniejsza ilość wojsk powoduje u mnie wrażenie, że coś się zaraz rozsypie

Tak, to jest problem z którym sam zmagałem się latami. Bez 8 czołgów nawet się nie ruszałem.
Teraz 3 to u mnie standard - no, chyba, że kwatera główna jakieś proto dorzuci.

Cytuj
Przyznam że przyjemnie odkrywa się nowe rzeczy (np. artyleria p-lot, o której miałem kiepskie zdanie, wzbogacona o cechę Ground Attack

To akurat z efila dla OG zostało wycofane, bo artyleria plot strzelała po lądzie z pominięciem przeszkód takich jak lasy,  miasta, czy inne jednostki. Czyli tak jak klasyczna artyleria - co nie jest prawdą. Teraz ta cecha pozostała w klasie Flak.

Cytuj
Inna sprawa to przebijanie się przez wrogą obronę. O ile w łatwych kampaniach wystarczy użyć odpowiedniej ilości ton bomb i amunicji artyleryjskiej, piechotą rozwalić ostatnie punkty oporu, a czołgami rozjechać co zostało, o tyle w tych trudniejszych można 5 dni/tur walić jedną jedyną słabą armatką i 3 -5 jednostek piechoty wykrwawić i ni cholery nie zdziałać

Bo to nie chodzi o to ile tur się wali w okop, tylko ile razy W TEJ SAMEJ TURZE w niego można strzelić. KAŻDY atak, nawet z wynikiem 0:0 obniża poziom okopania i inicjatywy obrońców. W końcu pękną.

Cytuj
NO I RÓBCIE TE ŁATWE KAMPANIE!! CAŁA POLSKA CZEKA

Obiecuję.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Kynio
Młodszy chorąży (Warrant Officer 2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 33



« Odpowiedz #37 : Wrzesień 07, 2011, 08:03:50 »

To akurat z efila dla OG zostało wycofane, bo artyleria plot strzelała po lądzie z pominięciem przeszkód takich jak lasy,  miasta, czy inne jednostki. Czyli tak jak klasyczna artyleria - co nie jest prawdą. Teraz ta cecha pozostała w klasie Flak.

Dosłownie przed chwilą ściągnąłem nowego OG z opengeneral.pl i uruchomiłem Blitza na Twoim efilu - jednostka 88 mm Flak 36 [G] ma literki G i H, a jest w kategorii Air Defense. I z tego co pamiętam, pomimo średnich cech soft/hard attack, ta armata siała popłoch w liniach wroga i rzeczywiście strzelała "pionowo" a nie "na wprost". Na razie nie sprawdzałem, ale być może jest to stara wersja efila...

EDYTA - Oczywiście jestem idiotą. Otworzyłem Twój efil ale nie w wersji OG tylko PG2, bo tam jest blitzkrieg. Wstyd :/ .

Bo to nie chodzi o to ile tur się wali w okop, tylko ile razy W TEJ SAMEJ TURZE w niego można strzelić. KAŻDY atak, nawet z wynikiem 0:0 obniża poziom okopania i inicjatywy obrońców. W końcu pękną.

Część z tego wiedziałem - tzn to o okopaniu. Tyle że nie mam bladego pojęcia jak na wynik walki wpływa współczynnik inicjatywy (aczkolwiek wiem że wpływ jest spory, dlatego zazwyczaj wolę czołgi z wyższą inicjatywą a niższymi statystykami ataku/obrony niż odwrotnie; ciężkie czołgi są z reguły do niczego). Nawet nie do końca wiem jak działa suppression (wiem że im więcej siły wroga będzie "suppressed" tym łatwiej go zniszczymy, ale jak to DOKŁADNIE działa - pojęcia nie mam).


Tak, to jest problem z którym sam zmagałem się latami. Bez 8 czołgów nawet się nie ruszałem.
Teraz 3 to u mnie standard - no, chyba, że kwatera główna jakieś proto dorzuci.

Dlatego takim problemem są dla mnie kampanie, w których ilość prestiżu jest narzucona po każdym scenariuszu, a do tego jest mała (ot - 50 punktów) - wtedy zwykle załamuję się, bo nie wiem co kupić za taką kupę forsy - tekturowy czołg czy rowerzystę z pancerfaustem? Tongue

Co do kampanii - trochę utrudnię, bo fajnie by było, gdyby wprowadzała nowych graczy we wszystkie nowinki OG - czyli scenariusze obronne, minowanie, wysadzanie/odbudowywanie portów, a nie same scenariusze "leć do miasta x ile fabryka dała" Wink .

Swoją drogą to ciekawi mnie czy jest szansa na konwersję Fantasy generala na OG - lubiłem tą grę, a dziś nawet z dosboxem potrafi strzelić focha. Skoro widziałem efile z Wojnami Napoleońskimi i Wojną Secesyjną, to czemu nie...
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 07, 2011, 08:08:12 wysłane przez Kynio » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #38 : Wrzesień 07, 2011, 08:14:04 »

Jest taka wprowadzająca kampania: nazywa się po prostu "OpenTestCam"
Do pobrania ze strony Grega: http://www.pg2.net.pl/ z działu Open General

Co do szczegółów algorytmów walki - jest pełny wykład tu, na naszym forum:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/akademia-wojskowa/mechanika-i-algorytmy-gry-i-walki/0/

Co prawda on dotyczy PG2, ale w OG też ma zastosowanie.
Warto także poczytać o dodatkowych umiejetnościach jakie wprowadza OG tu:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/dodatkowe-umiejetnosci-jednostek-i-liderow-w-openpg/0/

Oraz prześledzić zmiany jakie były wprowadzane w kolejnych wersjach silnika gry OG - tu:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/aktualna-wersja-gry/0/
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #39 : Wrzesień 07, 2011, 09:00:35 »

Skromnie tylko parę słów od siebie.
1. Przede wszystkim WITAM i dziękuje za naprawdę ciekawą i wyczerpującą wypowiedź. Tego nam trzeba- świeżej krwi! Która nam pokaże realne problemy innych graczy.
2. Co rad, wiesz, Gustlik gra całkowicie inaczej niż ja, Kowdar, czy Rozprza mają inne podejście, Hansen jest rygorystyczny. Wink Słowem- taktyk i strategii znajdziesz tu bez liku.
3. Ja mogę służyć pomocą, nawet razem z Tobą tu rozegrać np. tur po turze daną kampanię, by po prostu wskazać, jak będziemy w pewnym momencie się rozmijać, a może właśnie nie. Cheesy
4. Suppression- pomyśl o tym jak po prostu- ZMIĘKCZANIE- dla zauważenia zmian, przed konkretnym szturmem zrób save i rozegraj atak próbnie na różne sposoby, wtedy dopiero zauważysz pewne niuanse.

Poza tym pytaj, krytykuj, nie ma nic gorszego niż cisza i stagnacja.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Kynio
Młodszy chorąży (Warrant Officer 2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 33



« Odpowiedz #40 : Wrzesień 07, 2011, 10:52:12 »

Po kolei... Wink

Gustlik - dzięki za linki. Open Test znam, tylko że nie do końca o to mi chodziło - owszem, nowa kampania zachęca do użycia nowych rzeczy, ale nie mówi co i gdzie (wiem, dużo wymagam, ale mówię w imieniu wszystkich lamerów świata Tongue ). Tak swoją drogą Fog of War to świetne rozwiązanie (koniec z Surpressed z głupoty i zdekoncentrowania).

Szczegóły algorytmów to mniej więcej to czego szukałem i faktycznie (nawiązując do rozmowy w podlinkowanym temacie) piechota w mieście z reguły łatwo pada łupniem inżynierów. Umiejętności generałów w OG są fajnie opisane, więc nie trzeba się ich uczyć na pamięć Wink .

Zsamot - dzięki za powitanie! Realne problemy innych graczy są chyba oczywiste - gra jest banalnie prosta do opanowania (czyli wiem, że czołgi są dobre w terenie czystym, piechota w mieście, a samoloty przy ładnej pogodzie), ale cholernie trudna do "wymasterowania" - jak szachy, zasady łatwe jak konstrukcja cepa, ale osiągnąć poziom mistrzowski to dziesięciolecia treningów Wink .

Dlatego mówię o taktyce i strategii. Wiem że każdy gra inaczej, pamiętam jak kiedyś czytałem tu temat o konwersji Blitzkriegu Gustlika i parę osób przeszło kampanię na ustawieniach prestiżu 50/100, ktoś zachwalał czołgi PzII bo szybkie, mi się to w pale nie mieści - jak je wykorzystać??

Chętnie się umówię na jakąś grę "turn by turn" w jedną z trudniejszych kampanii. Opanowanie tej gry w stopniu zaawansowanym odetnie mnie od potrzeby grania w cokolwiek innego na długo Tongue .

Suppression - rozumiem zmiękczenie, rozumiem że im więcej, tym lepiej, rozumiem, że jednostka, której "zmiękczyliśmy" 7 punktów siły będzie się słabiej btronić niż taka, której "suppresowaliśmy" 4 punkty. Tyle że biorąc pod uwagę, że suppresja nie trwa z reguł całą turę, teoretycznie lepiej atakować jednostkę o okopaniu 4 i suppresed 7 niż okopaniu 3 i suppressed 2 - a w praktyce (chyba) wychodzi mi inaczej.

Do tej pory suppressed (ja tłumaczę to jako "ostrzelanie", podobnie jak np. w grze FPP "brothers in arms" gdzie "ostrzelany" wróg nie wyściubił nosa zza osłony) odejmowałem od siły wroga dla prymitywnych wyliczeń jego siły (czyli jednostka z siłą 10 i 7 "ostrzelanymi" punktami broni się jak jednostka z 3 punktami siły), ale to chyba nie to...
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #41 : Wrzesień 07, 2011, 11:00:30 »

Cytuj
czyli jednostka z siłą 10 i 7 "ostrzelanymi" punktami broni się jak jednostka z 3 punktami siły

Ależ dokładnie tak.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #42 : Wrzesień 08, 2011, 12:21:31 »

Kynio- co do okopania- ja atakuję- przeważnie- mocniejszą, ale słabiej okopaną, bo pod tę lepiej umocnioną podchodzę, komputer jej i tak nie ruszy, bo straci efekt umocnień. Wink

Trudna i trudna... To już w ogóle kwestia umowna. Wink
Zatem czekam na Twe dalsze pytania, na pewno się znajdzie odpowiedź. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Kynio
Młodszy chorąży (Warrant Officer 2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 33



« Odpowiedz #43 : Wrzesień 08, 2011, 10:38:29 »

Ok, to jadę z pytaniami:

1. Przemarsz wojsk: zawsze mam z tym problem - chcę lecieć szybko na hura do przodu, dzięki Oplom Blitz czy jakoś tak piechota zawsze wychodzi na czoło (za lub równo z rozpoznaniem), za nimi czołgi, a artyleria wlecze się gdzieś z tyłu i zazwyczaj (pomijam wpadnięcie w zasadzkę, bo tego można uniknąć, jeśli człowiek się odpowiednio skupia) gdy podchodzę do pozycji wroga mam jedną - dwie jednostki podane komputerowi jak na widelcu. A AI uwielbia koncentrować ogień na jednej - dwóch jednostkach właśnie, co prowadzi do dewastacji core'owych piechot i doprowadza mnie do stanu, w którym monitor od zniszczenia dzielą dosłownie resztki samokontroli. Piechota narażona na atak z 2-3 stron to praktycznie masakra, a jak jeszcze nie ma gdzie się wycofać, to...

Rozumiem, że lepiej zatrzymać kolumnę i rozwinąć w szyk nieco wcześniej, poza spodziewanym zasięgiem widzenia przeciwnika, ale tu widzę dwa problemy:
 - piechota rusza się o 3 pola, a zazwyczaj to ona dokonuje wyłomu w umocnieniach przeciwnika, nawet kosztem strat (powiedzmy przewidywany wynik 6:4, czołgi mają 0:1 albo coś podobnego), a stanięcie o 3 heksy od wrogich umocnień to proszenie się o kontrę (czasem tracę jedną piechotę w pierwszej misji Blitzkriegu, bo podejdzie nieco za blisko Guadalajary i zostaje zaatakowana przez artylerię, radzieckiej produkcji czołgi i ze 2-3 oddziały piechoty... zgroza). Rozumiem, że dobrym pomysłem byłoby stworzenie buforu bezpieczeństwa z czołgów i innych jednostek Hard, ale po pierwsze skąd ich tyle wziąć, a po drugie strata takiej jednostki boli dużo bardziej Tongue .
 - czas nagli, nie raz (już doświadczonymi jednostkami, wspartymi artylerią samobieżną - sama przyjemność) podjeżdżałem pod same linie obronne przeciwnika, pewny siebie i świadom uciekającego czasu - ale co zrobić, jak mamy 2 jednostki zwykłej piechoty, artylerię niemobilną i jakiś jeden PzII czy PzIII bez doświadczenia? Ryzykować? Nienawidzę tracić jednostek, chyba że nie-core'owe, często wolę powtórzyć godzinę gry niż pogodzić się ze stratą...

Może wreszcie sformułuję pytanie: Jak najlepiej podchodzić pod pozycje przeciwnika?  Macie na to jakiś sposób? Ja do tej pory bez żenady używałem opcji Save/load i jeśli okazywało się, że piechota nie ma szans zająć dogodnych pozycji, kombinowałem z ustawieniem, ale może są jakieś uniwersalne taktyki, ograniczające S/L ?

2. Polecacie ataki skoncentrowane na jednej jednostce, ale w trudnych kampaniach celu broni zazwyczaj głęboki szpaler, wspomagany 2-3 artyleriami, koniecznie p-lotką, zasiekami, cekaemami, małą bombą atomową etc. A czas, jak mówiłem, nagli, więc jak szybko roznieść wrogą obronę?

W łatwiutkim Blitzkriegu z reguły brakowało p-lotek, więc lotnictwem uciszałem artylerię (jeżeli była jakaś p-lotka to zajmowało się nią jedno działo ciężkie i po sprawie), artylerią zmiękczałem piechotę którą niszczyli moi piechurzy, a czołgi i p-pance rozjeżdżały resztę (tzn. inne czołgi i niedobitki piechoty i artylerii), ale tu mamy typową sytuację ogromnej przewagi ogniowej (czyli tak jak lubię - 6 ciężkich artylerii Tongue ). W trudnych kampaniach armatek jest mało, a główną siłę stanowi zwykła, więc narażona na uporczywą obronę, piechota.

Pamiętam jak grałem w kampanię (wybaczcie jak coś pokręcę) Galantery (??) of 7 panzerarmee czy jakoś tak. Była to kampania nieco podobna do blitzkriegu (sporo misji się powtarzało), ale o nieco podniesionym poziomie trudności (czytaj - więcej p-lotek przy artylerii Tongue)> Bodaj pierwszy scenariusz we Francji polegał na przebiciu się przez dwa silne punkty oporu. Przy ustawieniach 300/100 dałem radę bez wielkich strat, ale nie wyobrażam sobie nie mieć w tym miejscu jakiejś chorej ilości artylerii (po 3 jednostki rdzenne na punkt oporu). A i tak nie obeszło się bez loadingów, bo w swojej ułańskiej fantazji uważałem, że skoro most jest oczyszczony, to mogę sobie przerzucić bezkarnie PzIV na drugą stronę rzeki i liczyć, że przeżyje. A potem znów - monitor o ścianę... Tongue .

Myślałem nad rozegraniem kampanii (albo właśnie Galanteria 7 armii, albo US Army Campagin) za pośrednictwem forum (wrzucane screeny z opisami) i prośbą o ocenę moich działań i doradzaniu co powinienem zrobić i co zrobiłem nie tak.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #44 : Wrzesień 08, 2011, 11:21:32 »

Cytuj
1. Przemarsz wojsk: zawsze mam z tym problem - chcę lecieć szybko na hura do przodu, dzięki Oplom Blitz czy jakoś tak piechota zawsze wychodzi na czoło

Niech Cię to nie zwiedzie. Ople są szybkie, ale cała kolumna jest tylko tak szybka jak jej najwolniejszy składnik.
Dlatego kluczowym zagadnieniem jest - z czym walczyć, a co omijać. Nie ma obowiązku zabicia wszystkich czy wzięcia wszystkich małych flag - coś za coś.

Cytuj
Może wreszcie sformułuję pytanie: Jak najlepiej podchodzić pod pozycje przeciwnika?  Macie na to jakiś sposób? Ja do tej pory bez żenady używałem opcji Save/load i jeśli okazywało się, że piechota nie ma szans zająć dogodnych pozycji

Nasz wielki nieobecny na forum - Ervin von Rommel - opisał mi kiedyś swoją taktykę z wykorzystaniem jednostek "aux", które bezlitośnie wystawiał na wabia, co pozwalało mu zyskać czas dla ustawienia własnych szyków.
Ważne jest żeby zmusić komputer do ruchu. Ma to trzy zalety:
- to AI będzie strzelał PO RUCHU do Twojej nieruchomej jednostki, a to premiuje obrońców
- to AI zerwie swój poziom okopania
- to AI ujawni swoje pozycje

Cytuj
Ryzykować? Nienawidzę tracić jednostek, chyba że nie-core'owe

Niektórzy (ale nie ja) wyznają zasadę kupienia sobie paru tanich jednostek. Dobrze sprawdzają się w tej roli małe, tanie AT, albo jakaś tania piechota. Te jednostki wystawiamy na wabia, gdy nie ma wystarczającej liczby jednostek "aux". Wtedy straty wliczamy w koszta i możemy ryzykować. Choć ja wolę inwestować w silne wojsko.

Cytuj
Może wreszcie sformułuję pytanie: Jak najlepiej podchodzić pod pozycje przeciwnika?

Nieustannie obliczając "co ja widzę, co on widzi". Choć tu zawsze można naciąć się na przypadek, że Ty widzisz mniej.
Przy regułach ograniczonego pola widzenia w OG, zawsze może dojść do sytuacji, w której Ty widzisz na trzy pola, a AI ma w lesie jakąś wieżę, czy bunkier, który widzi na 4, a o istnieniu którego Ty nie masz pojęcia.

Cytuj
Polecacie ataki skoncentrowane na jednej jednostce

To zależy od kilku okoliczności:
- po pierwsze - trzeba sprawdzić jak w scenariuszu są ustawione wartości siły Basic / Current. Jeśli jednostka ma 10/10, czyli może odbudować się do 10 pkt siły, to bezwzględnie nalezy ją zniszczyć, bo jak nie, to będziesz ją musiał niszczyć jeszcze potem kilka razy. Jeśli to jest np 10/5, a Ty ją zbijesz do 5, no to masz względny spokój, bo się nie odbuduje. Można się zająć następną.
- po drugie - koncentracja ataków - nawet bezskutecznych obniża walory obronne jednostki (patrz - pisałem wyżej), dlatego atakuj, jeśli masz czym dobić. Idealne w tej roli są myśliwce. Piechota im wiele nie zrobi w odpowiedzi, a skutek ataku jest jak wyżej.
- po trzecie - wybicie "dziury" w liniach obronnych sprawi, że komputer postara się ją czymś załatać, naruszając okopanie innej jednostki. A jeśli nie - to i tak masz furtkę.
- po czwarte - nawet trzech jednostek do 2-3 pkt jeszcze nie gwarantuje "overruna" czołgiem. Pamiętaj o zasadzie: NIE MA OVERRUNA JEŚLI JEDNOSTKA JEST POD OSŁONĄ 10 punktowej artylerii. A to się może okazać dopiero przy ataku i to w bardzo nieprzyjemny sposób.

No i nieustannie porównuj belki doświadczenia. Jeśli masz przewagę w doświadczeniu - ryzykuj, nawet mając nominalnie słabsze jednostki. Każde dwie belki doświadczenia dodają jeden punkt inicjatywy. A ta przy np. czołgach jest bardzo istotna.

Teraz musze lecieć do roboty, ale Zsamot pewnie dorzuci coś od siebie.



 



Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.092 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.013s, 1q)