Odnosząc się do wypowiedzi w wątku
http://www.forum.gildiageneralow.pl/nasze-forum/planowana-przebudowa-forum/msg14855/#msg14855oraz
http://www.forum.gildiageneralow.pl/nasze-forum/planowana-przebudowa-forum/msg14858/#msg14858czyli jak nie zniechęcić początkujących graczy oraz jak ich zachęcić,
mam propozycje (pomysły):
1. Wprowadzić ocenę (1-10) trudności kampanii. Może warto wprowadzić także ocenę historyczności
bo dla wielu ma to wielkie znaczenie (dużo T-34, mało pkt. za historyczność ...).
Chętnie wprowadzę na stronie punktację, a także wówczas przydałby się nowy wątek - wykaz kampanii.
Z tym że aby miało to sens, to uważam iż ocenę powinna przeprowadzić jedna osoba (przynajmniej na początku,
dla kilkunastu kampanii - potem już można by się odnosić do pewnej praktycznej, subiektywnej skali).
Kto się podejmie ?
2. Wprowadzić w mojej dystrybucji wirtualny katalog EFILE_OG_START gdzie umieściłbym takie łatwe kampanie,
dla początkujących .... np. wg powyższych ocen.
To zadanie dla mnie i kropka.
3. Przydałby się podręcznik zawierający opis gry, funkcji i opcji, taka kompilacja podręcznika PG2 i nowych funkcji OG.
Czyli tłumaczenie ze strony Luisa, wcześniejszych podręczników i poradników. Umieszczone, na stronie,
na forum i jako samodzielny plik do ściągnięcia.
Mam wgląd z jakich wyszukiwań w Googlu, ludzie trafiają na moją stronę, często jest to "Open General i poradnik".
Np. może zwrócić się do autora o zgodę na przetłumaczenie na polski:
http://opengeneral.gilestiel.eu/ManualOpenGenEsp.pdfCo prawda po hiszpańsku, ale przy pewnym samozaparciu i skorzystaniu z internetowych tłumaczy, przy
dużej znajomości gry ... sądzę że wielu dałoby radę bez znajomości hiszpańskiego ....
Albo coś podobnego od nowa.
Czy znajdzie się chętny
4. Zamieściłbym także na stronie różne poradniki z forum (tego i poprzedniego) najczęściej autorstwa lub
tłumaczenia Gustlika, ale także innych kolegów, którzy się już wycofali (czy można korzystać z ich pracy ?)
Dlaczego - forum nie jest dobrym miejscem dla początkujących - trudno znaleźć uporządkowane informacje.
Zgoda Gustlika zapewne będzie - a z innymi ? Pytać się każdego ?
5. Podobnie jak podręcznik, przydałaby się tutorial opisujący krok po kroku opisaną jedną kampanię (kilka scenariuszy),
z wyjaśnieniem poszczególnych ruchów i uzasadnieniem grania. Ale dokładnie: jednostka A na Hex B i strzela do C.
Dobra wprawka dla nowicjuszy ....
Ktoś się podejmie ?
A na koniec jedna uwaga.
Nic się nie poradzi jak początkujący gracz wybierze kampanię opierając się na atrakcyjnym tytule,
a ona będzie bardzo trudna ... np. co broni z mojej dystrybucji (aktualnej) zacząć grę/naukę od łatwych kampanii,
a takie tam są (znane, Gustlika) np. "Deszcze Niespokojne", "OpenTestCam", "Złoto dla Zuchwałych".
Chociaż szczerze, różnie to może być (uważam że ważniejszy jest podręcznik) - np. mnie kampanie SSI właściwie zniechęciły do PG2, dopiero jak natrafiłem po kilku latach na "Balance of Power" rozpoczęła się ma namiętność do gry.
Dlaczego - może dlatego że była bardzo różnorodna (bitwy morskie, operacje na całym świecie,
nowocześniejszy sprzęt po WW2) - a łatwa nie była .... kosztowała mnie pi razy drzwi, pół roku życia.
Ale na niej nauczyłem się grać ....
EDIT:
I jeszcze jedno ... uważam iż nie ma szans aby przyciągnąć do gry kilkunastolatków,
jeżeli już to liczę na powrót do Open'a zapaleńców PG2, których zniechęciła kiedyś grafika,
może brak ciekawych, nowych kampanii, problemy z wieloma efilami (oj jak mnie to kiedyś denerwowało ...),
problemy z mapami ... teraz tego nie ma lub jest coraz mniej.
Na razie tyle pomysłów ... może coś jeszcze mi przyjdzie do głowy.