Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 24, 2024, 11:55:33 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 29   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Moje przemyślenia - dyskusja ogólna  (Przeczytany 260032 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #240 : Listopad 22, 2015, 12:58:30 »

A odnośnie efila - wygląda na to, że po wszystkich zmianach/ porządkach zrobionych/ planowanych --> to już będzie inny efil.
Może więc warto, tak jak to było z przejściem do nowych formatów ( OG2) - zostawić efil z ostatniej instalki Kowdara wraz z kampaniami  ... i zacząć od nowej nazwy + przystosowane do niego kampanie  ...  Huh
Przesadzasz, zmiany są głównie kosmetyczne, albo dotyczą detali mechaniki których przeciętny gracz nawet nie zauważa. Na kampanie wpływa to w znikomym stopniu.
Zresztą sama ilość rzeczywistych zmian jest puki co naprawdę znikoma, większość dyskusji na temat zmian jest mocno teoretyczna.
Jedyną istotna i wprowadzoną zmianą w ostatnim czasie, była zmiana parametrów wyrzutni rakiet, ale nawet tu nie było rewolucji, ot unifikacja wedle jednolitego algorytmu...
No bo, pierwszą i drugą wojnę od współczesności dzieli przepaść technologiczna  ...
Ta "przepaść technologiczna" nie ma żadnego wpływu na stare kampanie... Jednostki z różnych epok mogą istnieć równolegle bez żadnego problemu....
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2015, 05:53:57 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #241 : Listopad 22, 2015, 01:42:08 »

Cytuj
... i zacząć od nowej nazwy + przystosowane do niego kampanie  ...  Huh
No bo, pierwszą i drugą wojnę od współczesności dzieli przepaść technologiczna  ...

Nie ma co mnożyć bytów...

A - jak Waldzios już wspomniał - jednostki z pierwszej wojny światowej i współczesne mogą spokojnie koegzystować w jednym efilu. Nie mają na siebie żadnego wpływu
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #242 : Grudzień 21, 2015, 09:09:30 »

Ciekawi mnie temat
Czy grali byście na mapach kafelkowych, o ile ich jakość, by lepsza była?
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #243 : Grudzień 21, 2015, 09:18:08 »

Ciekawi mnie temat
Czy grali byście na mapach kafelkowych, o ile ich jakość, by lepsza była?
Trzeba by najpierw zobaczyć jakieś demo  Wink. Trudno powiedzieć bez obejrzenie próbek. Wystarczyłby zestaw 2-3 'kafelków' na początek.

Niestety obecne 'kafelki' dostosowane są do "gustu" ljtvn.

Ogólnie 'tiled maps' mają swoje zalety. Przede wszystkim wiernie oddają teren. Obrazek potrafi być mylący.
Osobiście używam dość często. Nie włączam na stale, ale zwykle aktywuje kilka razy w scenariuszu by przeanalizować teren, oraz obowiązkowo na początku scenariusza.

BTW. Od następnej wersji planowane są niezależne pliki 'kafelków' dla rożnych stref klimatycznych...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #244 : Grudzień 21, 2015, 09:26:04 »

No to proszę przykład wersji roboczej.
Oglądać tylko warunki terenowe Dry.
Tereny Fort, Escarpment, Snow nie gotowe. Pomysły mile widziane.

https://www.dropbox.com/s/swvqdufr5g5odnd/kafelki.zip?dl=0
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #245 : Grudzień 21, 2015, 09:27:56 »

Tu mam spore wątpliwości co do mapy z kafelków, jako rozwiązanie generujące mapę z mapx przy braku mapy w zasobach gry działa poprawnie. Zaś co do jakości grafiki to już widzę parę problemów np przy pasmach górskich. Owszem można grać na kafelkach tylko jeżeli można mieć coraz lepsze mapy to osobiście wolę mapy niż kafelki
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #246 : Grudzień 21, 2015, 09:58:19 »

Ładne wertepy, urwisko i wzgórza  Smiley
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #247 : Grudzień 21, 2015, 10:39:39 »

Dziękuję. urwisko to mi się akurat nie podoba Sad
Wzgórza mają już tiles_sides (obrazki uzupełniające). Górą planuję dać ciemne połączenie pomiędzy heksami tego samego typu, ale potrzebne są 3 różne sides albo inne góry...
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #248 : Grudzień 21, 2015, 10:45:45 »

Akurat te przykłady co podałeś to znaczący postęp do wersji ljtvn Grin. Trzeba dużo pracy by je dobrze zrobić, a może i nauczyć AI budować dobre mapy z dostępnych kafelków.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #249 : Grudzień 22, 2015, 08:28:18 »

Mam parę pomysłów na budowę losowych map kafelkowych ale wymaga to dużej pracy graficznej a ja się dopiero uczę (używam tylko 8 warstw w Gimpie  Evil).

Jeden to losowanie kafelka z 5-ciu dostępnych co powinno dać urozmaicenie generowanego terenu. Plus rozsunięcie kafelków w pliku wzorów, aby było miejsce na umieszczenie rysunku poza każdą granicą hexa (ładniej się będą nakładały) oraz powiększenie i zwiększenie ilości sides (tak aby każda strona miała swój własny wzór wypełnienia międzyheksowego.
Dodatkowo można dodać wypełnienia pomiędzy różnymi heksami i maskowania...

Drugi pomysł to opracowanie każdego terenu jako rysunek 40x40 hexów z odpowiednimi bokami pasującymi do siebie (góra-dół i prawo lewo) tak aby można było składać duże obszary. Z takiego obszaru gra losowo wybierała by "plamę" dla danego terenu. Nie pojedyncze heksy ale cały przyległy zbiór hexów tego samego terenu. Do tego odpowiednie maskowanie przejść i mogło by to działać. Niektóre tereny mogły by mieć po kilka rysunków np. miasta co umożliwiło by rozróżnienie wsi od metropolii.

Nie wiem tylko, jak daleko Luis jest gotowy zmodyfikować rysowanie map. Jedno jest pewne, Luis chce mieć duże i ładne mapy kafelkowe.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
DanielS
Podpułkownik (Lieutanant Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 199



« Odpowiedz #250 : Grudzień 22, 2015, 10:54:06 »

Zobacz jak wygląda generator map w "Battle for Wesnoth".  Nie ma co wyważać otwartych drzwi...
Zapisane
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #251 : Grudzień 22, 2015, 11:02:40 »

Myślę, że  jeden heks to za mało by wygenerować w miarę poprawny obraz mapy. Potrzeba by  takich większych może kafelków od takich pojedyńczych przez takie np 4x4 po takie jak piszesz 40x40 heksów. Tylko jedyny kłopot to nauczenie wyboru przez AI prawidłowych i odpowiednich kolorystycznie kafelków. Można powoli nad tym się zastanowić i podpytać Luisa co o tym sądzi i najważniejsze jak daleko chce z tym pomysłem zajść.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #252 : Grudzień 22, 2015, 11:07:56 »

Zobacz jak wygląda generator map w "Battle for Wesnoth".  Nie ma co wyważać otwartych drzwi...
Spojrzę. Dzięki za wskazówkę.

Myślę, że  jeden heks to za mało by wygenerować w miarę poprawny obraz mapy. Potrzeba by  takich większych może kafelków od takich pojedyńczych przez takie np 4x4 po takie jak piszesz 40x40 heksów. Tylko jedyny kłopot to nauczenie wyboru przez AI prawidłowych i odpowiednich kolorystycznie kafelków.
W jednej mapie jeden zestaw kolorystyczny, wtedy nie będzie problemu. Duże kwadraty, aby losowo wycinać obszar. Tylko zawsze będzie problem z brzegami, bo się kawałek domku ucięło Sad

Cytuj
Można powoli nad tym się zastanowić i podpytać Luisa co o tym sądzi i najważniejsze jak daleko chce z tym pomysłem zajść.
Podpytam.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #253 : Grudzień 22, 2015, 11:36:33 »

A może teren z czegoś, w ten sposób zrobionego

Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #254 : Grudzień 22, 2015, 11:57:50 »

Coś w tym guście choć ja myślałem raczej o cięciu z dużego. Przy terenach jakie pokazałeś ładnie się je obcina i nakłada. Gorzej z górami i lasem.

Masz może śnieg?
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Strony: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 29   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.092 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.01s, 1q)