Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 25, 2024, 04:24:51 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 29   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Moje przemyślenia - dyskusja ogólna  (Przeczytany 260094 razy)
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #255 : Grudzień 22, 2015, 12:22:49 »

Teraz tu, akurat nie mam

Ale
https://www.google.pl/search?q=%C5%9Bnieg&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiGqIvWq-_JAhUiqHIKHXsCAF0QsAQIIg&biw=1280&bih=869#tbm=isch&tbs=rimg%3ACVQ34mDVu1VmIji27n-UcRAaLKrMfDXYrSWVYwew_10n40GeQDsaN4vR5eZ4gWWNWsjonNbikgyjJYKPRVYq_1FJ9dfSoSCbbuf5RxEBosEVW0FP-eU9rfKhIJqsx8NditJZURhaqMWeAFTKwqEgljB7D_1SfjQZxGlPC093SVy6ioSCZAOxo3i9Hl5EdYT8kcwJXZPKhIJniBZY1ayOicRzAcYp06zVg0qEgk1uKSDKMlgoxFdCqt7hw225CoSCdFVir8Un119EeOAObFHh8WJ&q=%C5%9Bnieg

https://www.google.pl/search?q=%C5%9Bnieg&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiGqIvWq-_JAhUiqHIKHXsCAF0QsAQIIg&biw=1280&bih=869#tbm=isch&tbs=rimg%3ACVQ34mDVu1VmIji27n-UcRAaLKrMfDXYrSWVYwew_10n40GeQDsaN4vR5eZ4gWWNWsjonNbikgyjJYKPRVYq_1FJ9dfSoSCbbuf5RxEBosEVW0FP-eU9rfKhIJqsx8NditJZURhaqMWeAFTKwqEgljB7D_1SfjQZxGlPC093SVy6ioSCZAOxo3i9Hl5EdYT8kcwJXZPKhIJniBZY1ayOicRzAcYp06zVg0qEgk1uKSDKMlgoxFdCqt7hw225CoSCdFVir8Un119EeOAObFHh8WJ&q=%C5%9Bnieg&imgdii=TVQ-OTQJA7lF3M%3A%3BTVQ-OTQJA7lF3M%3A%3BADV0GPOpHDyauM%3A&imgrc=TVQ-OTQJA7lF3M%3A

Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #256 : Grudzień 22, 2015, 12:24:04 »

A ty cwany misiu...  Wink

Serdeczne dzięki  Grin
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #257 : Styczeń 20, 2016, 06:47:35 »

Uwaga, wydzieliłem z tego wątku i przeniosłem do działu Edytor Open Suite wiadomości dotyczące Equipicons,
a w szczególności poradnik Waldziosa, jak taki plik utworzyć.
Szukanie tego w tym rozbudowanym wątku było uciążliwe, mam nadzieję że nie tylko dla mnie.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #258 : Maj 17, 2016, 12:03:55 »

Przyszło mi na myśl, że może warto gdzieś pisać - co i gdzie w trawie piszczy ..
Chodzi o prace jakie podejmujemy - może znajdzie się chętny do pomocy ?  Grin
Taki kącik do wspierania się wiedzą merytoryczną i pracami praktycznymi ...    Wink  Evil

Co, o tym myślicie?
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #259 : Maj 17, 2016, 01:10:20 »

Anonsuj o tym też na FB. Wbrew pozorom, co jakiś czas jakąs osoba do nas dołącza.
A jak tworzyłem nk/fb to mało kto mi wierzył w sensowność. Wink
Niestety jako reklama forum, te media są niezbędne.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #260 : Maj 17, 2016, 01:31:01 »

Raczej myślałem, o naszym forum ...    Wink  a na nk/fb to konta nie mam z różnych względów ... ( miałem lecz skasowałem)

zacznę od siebie  ... - przenoszę do wątku o mapach - to nieudany przykład ..
Ja obecnie rzeźbię dwie mapy na raz, bo wspólny teren mają - Berlin i Kostrzyn --> wspólny obrazek będzie 5385x2950 px, około 1,8 km/hex
Złożyłem mapy niemieckie i mam wycinek 13244 x 7280 px co daje 434x 233 km w realu .. można wycinać pod inne mapy ..

O takie informacje, nie tylko o mapach mi chodzi ...   Wink
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2016, 02:26:33 wysłane przez sympatyk » Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #261 : Maj 17, 2016, 01:47:38 »

Ale jest chyba wątek o mapach. Tam jakby co: wrzucaj info o projektach. Ew. załóż stosowny wątek.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #262 : Maj 17, 2016, 02:23:17 »

Ale jest chyba wątek o mapach. Tam jakby co: wrzucaj info o projektach. Ew. załóż stosowny wątek.
Oczywiście, ale nie o grafikę mi chodzi ...
Cytuj
Taki kącik do wspierania się wiedzą merytoryczną i pracami praktycznymi ... 

A  chyba masz rację, nie ma co mnożyć tematów, raczej porządkować trzeba ...
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #263 : Październik 12, 2016, 06:43:40 »

W wątku o mapach odniosłem się do kwestii  starych map ...
http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/jak-w-gimie-mapy-robic/msg42871/#msg42871

Jednak to chyba nie był właściwy wątek ...   Evil  --> mnie chodzi o kwestię - jak takie zmiany wpłynęły by na rozgrywkę ..

Powtórzę zatem pytania ...
Cytuj
Czy robiąc nowe kampanie, konwertując stare, powinno się poprawiać drogi - tak aby były zgodne z obrazkiem ( na ile to możliwe)?

- Czy też nie należy tego poprawiać - aby gra( scenariusz) był bliższy oryginałowi  ..

- Czy należało by w następnych odsłonach - przy poprawianiu scenariuszy/ kampanii, jednak wnosić takie poprawki + dorabiać tory jeśli są na rysunku --> zmieniając dotychczasowe drogi biegnące po torach na tory?

Na pewno zmieni to niektóre scenariusze w sposób istotny i da nową jakość --> stare sposoby przejścia scena mogą być nieaktualne
Przeczytałem opinię - że " openizując" kampanie trzeba to robić radykalnie - korzystając ze wszystkich dostępnych nowych funkcji oraz poprawiać co się tylko da ... ( w rozsądnych granicach)

Dlatego to pytanie ... no bo w 2010 głosowaliśmy za przejściem z PG2 na OG, a w 2012 po dyskusji  - decyzja - idziemy w stronę OG2 (nowe funkcje) ... Evil  Grin
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #264 : Październik 12, 2016, 09:03:12 »

Moim zdaniem poprawiając/konwertując scenariusz należy zachować jego charakter. Ja koryguję drogi, rzeki itp tak, aby odpowiadały obrazkowi i o ile to możliwe wyglądały również dobrze w mapach kafelkowych. Tylko w nielicznych sytuacjach taki zabieg może zmienić charakter scenariusza. Ale to są sprawy indywidualne. Ogólnego stanowiska nie można tu zająć a każdy przypadek autor musi przeanalizować osobno.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #265 : Październik 12, 2016, 11:52:47 »

No to jeszcze raz:

Cytuj
Czy robiąc nowe kampanie, konwertując stare, powinno się poprawiać drogi - tak aby były zgodne z obrazkiem ( na ile to możliwe)?

Tak, należy - pozrywane drogi, to był zabieg stosowany w PG2 na zasadzie "co by tu zrobić, żeby jeszcze gorzej się grało".
Jeśli droga jest na rysunku, to na heksie też powinna być. Natomiast ruch utrudnić można poprzez:
- "wysadzenie" drogi (blown hex)
- ustawienie tam blokady
- położenie pola minowego

Cytuj
- Czy też nie należy tego poprawiać - aby gra( scenariusz) był bliższy oryginałowi  ..

To zależy czy przez "bliższy oryginałowi" rozumiesz literę, czy ducha, scenariusza. Bo jeśli rozumiesz to literalnie, to oczywiście, powinieneś zostawić pozrywane drogi. Ale jeśli chcesz spowodować tylko utrudnienia w ruchu (a to pewnie miał na myśli autor) to można ten sam efekt osiągnąć bardziej eleganckimi sposobami. Patrz - wyżej

Z tym że te wspomniane sposoby stosuje autor konwersji scenariusza - a nie autor mapx'a

Cytuj
- Czy należało by w następnych odsłonach - przy poprawianiu scenariuszy/ kampanii, jednak wnosić takie poprawki + dorabiać tory jeśli są na rysunku --> zmieniając dotychczasowe drogi biegnące po torach na tory?

Zamiana drogi na tory, wymagałaby również (gwoli sprawiedliwości) dodania do scenariusza transportu kolejowego, a to już wymaga większego zachodu. No i znów - to nie jest robota dla autora mapx'a tylko autora nowej wersji kampanii.

Cytuj
Na pewno zmieni to niektóre scenariusze w sposób istotny i da nową jakość --> stare sposoby przejścia scena mogą być nieaktualne

Na pewno, ale ciągle mylone tu są dwie rzeczy - mapx i scenariusz. Osobiście uważam, że tworzenie takich mapx "ogólnych", w oderwaniu od konkretnej bitwy, ma średni sens. Właśnie ze względu na mnogość rozwiązań, które może chcieć zastosować autor scenariusza.

Jeżeli już, to taki ogólny mapx powinien być jak najbardziej zgodny z obrazkiem - bo NIE WIESZ czy będzie służył do
bitwy z 1919, 1939, czy z 1989. Te niuanse już sobie roztrzygnie autor scenariusza i on zastosuje odpowiednie "myki"
modyfikując ten mapx. Nie ma co go wyręczać, bo i tak nie przewidzisz.

A w ogóle, to najlepiej sobie zagrać tak i tak - i przekonać się czy i jakie rozwiązania mają istotny wpływ na przebieg gry.
Nic tak nie pomaga jak zastosowanie teorii w praktyce.
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2016, 11:54:25 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #266 : Październik 12, 2016, 04:48:11 »

Wszystko się zgadza  Yes
... nie użyłem tu ani razu słowa mapx ...
Chodzi o scenariusze i kampanie, które się poprawia( dostają nowe - wyższe numery) , a kwestia dróg i kolei jest nadal jak w PG2
Więc pytam/ zwracam uwagę - czy warto w dobie OG dostosować, zaszłości z PG do obecnego standardu?
I nie ma to nic wspólnego z mapxami ...
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #267 : Październik 12, 2016, 07:27:12 »

Cytuj
Więc pytam/ zwracam uwagę - czy warto w dobie OG dostosować, zaszłości z PG do obecnego standardu?
I nie ma to nic wspólnego z mapxami ...

Teraz rozumiem, ale też powtórzę swoją odpowiedź - korygujesz, grasz i znowu korygujesz - to jest JEDYNY sposób, żeby się przekonać co i jak się zmienia. Jak będziesz poprawiał w ciemno - a potem czekał z wnioskami, aż inni zagrają - to czarno widzę te poprawki Smiley

Przede wszystkim nie będziesz widział na bieżąco, która ze zmian ma większy, a która mniejszy - wpływ na grę.
Nie mówiąc już o tym jak te zmiany współgrają między sobą.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #268 : Październik 13, 2016, 06:40:54 »

Cytuj
....   - korygujesz, grasz i znowu korygujesz - to jest JEDYNY sposób, żeby się przekonać co i jak się zmienia.
Yes
Oczywiście i dlatego chciałem zainteresować tym tematem, bo sam nie umiem grać i nie było by to miarodajne  Evil
No i jak napisałem nawet spróbowałem na B01 ... ale nie będę pisać jak wychodzi ....  Sad
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #269 : Październik 13, 2016, 10:46:10 »

Każdy kiedyś nie umiał... Smiley  Yes
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 29   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.078 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.012s, 1q)