Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 11:41:17 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 29   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Moje przemyślenia - dyskusja ogólna  (Przeczytany 256372 razy)
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #270 : Lipiec 19, 2017, 10:15:15 »

To trochę prowokacyjne pytanie  ...  ale  Evil
Na ile potrzebujemy opinii, wiadomości z JPs w kontekście naszego efila ? Musimy/powinniśmy liczyć się z ich zdaniem?
Na ile jesteśmy samodzielni i autonomiczni?

Jasne - potrzebujemy silnika gry i Suite - ale to możemy mieć od Luisa ..
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #271 : Lipiec 19, 2017, 10:37:30 »

To trochę prowokacyjne pytanie  ...  ale  Evil
Na ile potrzebujemy opinii, wiadomości z JPs w kontekście naszego efila ? Musimy/powinniśmy liczyć się z ich zdaniem?
Na ile jesteśmy samodzielni i autonomiczni?
Odkąd nie musimy przejmować się ikonami (equipIcons.dat), to w zasadzie to co się dzieje na JP's nie ma dla nas istotnego znaczenia.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #272 : Lipiec 20, 2017, 11:02:20 »

Ale jednak musimy polegać na ich ikonach. Nasze własne, to wciąż tylko skromny dodatek.

Póki co żaden iconmaker z prawdziwego zdarzenia się nam tu nie objawił. Tak naprawdę i Waldzios i ja - tylko
PRZERABIAMY istniejące ikony. A do pełnoskalowej produkcji potrzebny jest ktoś, kto potrafiłby zaprojektować
rysunek jednostki i rozpisać go na fazy widoku.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #273 : Lipiec 20, 2017, 03:18:16 »

Ale jednak musimy polegać na ich ikonach. Nasze własne, to wciąż tylko skromny dodatek.
U nich pod tym względem też nie jest różowo. Sam regularnie narzekasz, że nie robią nic poza kolejnymi kolorystycznymi wersjami ikon piechoty Wink.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #274 : Lipiec 20, 2017, 03:42:09 »

No oczywiście - ostatnio się pogorszyło pod tym względem znacznie.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #275 : Lipiec 20, 2017, 04:01:53 »

A, na ile potrzebujemy zgody starszych braci z JPs aby Luis dokonał zmian w silniku gry? --> to jest pytanie, czy samodzielnie po za JPs możemy przeforsować zmiany, ?

A ikony - w sklepie modelarskim można kupić modele i odpowiednio po-fotografować, a później obrobić ...
albo wejść w kontakt z modelarzami ...
No niestety obsługa programów do modelowania przekracza moje możliwości- próbowałem ( za dużo angielskiego)

To podobno gość z Krakowa i jego prace , próbował też okręty ..
https://www.flickr.com/photos/96811105@N08/
« Ostatnia zmiana: Lipiec 20, 2017, 04:16:11 wysłane przez sympatyk » Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #276 : Lipiec 20, 2017, 04:51:37 »

A, na ile potrzebujemy zgody starszych braci z JPs aby Luis dokonał zmian w silniku gry? --> to jest pytanie, czy samodzielnie po za JPs możemy przeforsować zmiany, ?
Drobne zmiany forsujemy bez problemu, większe teoretycznie wymagają dyskusji na JP's, ale i tak ostatecznie o wszystkim decyduje Luis .

A ikony - w sklepie modelarskim można kupić modele i odpowiednio po-fotografować, a później obrobić ...
albo wejść w kontakt z modelarzami ...
No niestety obsługa programów do modelowania przekracza moje możliwości- próbowałem ( za dużo angielskiego)
Modele i programy do modelowania to w tym przypadku duża przesada. Nie ma sensu tworzyć modelu 3D, tylko po to by stworzyć kilkunasto-pixelową ikonę. Ilość pracy w stosunku do rezultatu, byłaby przeogromna. A rezultat niekoniecznie zgodny z oczekiwaniami.

Niestety, ale jedyna efektywna metoda (pod względem poświęconego czasu pracy) to manualne "narysowanie" ikony.
Dlatego potrzebny jest grafik rastrowy z minimum zdolności plastycznych, który potrafi w tych kilkudziesięciu pixelach oddać przybliżony kształt jednostki.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #277 : Lipiec 20, 2017, 04:58:55 »

Cytuj
A ikony - w sklepie modelarskim można kupić modele i odpowiednio po-fotografować, a później obrobić ...
albo wejść w kontakt z modelarzami ...

Na dobrą sprawę, tak na dziś potrzebowałbym tak z 50 ikon.
W tym, ze 30 okrętów....

Tu widzę trzy przeszkody: Smiley

- AŻ TYLE nie zarabiam
- sklejanie skończyłbym za dwa lata
- sporej części z tego, czego brakuje, nie wydano nigdy jako modele

Tak, że tego.... Patrz post Waldziosa.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #278 : Lipiec 21, 2017, 11:49:06 »

A kontakt z modelarzami?
No tak,
 
Cytuj
Niestety, ale jedyna efektywna metoda (pod względem poświęconego czasu pracy) to manualne "narysowanie" ikony.
Dlatego potrzebny jest grafik rastrowy z minimum zdolności plastycznych, który potrafi w tych kilkudziesięciu pixelach oddać przybliżony kształt jednostki.
Takich zdolności to ja nie mam, a zwłaszcza jak trzeba w pikselach dłubać .. i tak naprawdę ma się do dyspozycji 30 odcieni koloru szarego  Evil
Kiedyś używałem programu sketchup do modeli właśnie - nie, żeby zaraz rysować, lecz można było korzystać z dużej biblioteki modeli. Tamta wersja była po polsku i za darmo ..
Obecnie zostały zmienione formaty plików i program tak naprawdę należy kupić
Zostaje więc poszukiwanie odpowiednich fotek, tylko szkopuł w tym, że muszą być różne ujęcia .. a to wymaga dużo czasu i dobrego neta.
Wymaga też technicznego pojęcia o ikonach ...

Kiedyś kilka osób deklarowało, że się za grafikę weźmie  - może teraz będzie ta chwila?  Huh
Moja kariera powoli, ale systematycznie się tu kończy ..
Mam nadzieję, że znajdzie się chętny trochę "pograć" od kuchni ..
.... Rudel nieraz się tu loguje, ale jest niemy ...  Wink

W każdym razie lista potrzeb - nie zawadzi --> może przypadkiem, ktoś, coś ...

Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #279 : Lipiec 22, 2017, 12:48:52 »

Takich zdolności to ja nie mam, a zwłaszcza jak trzeba w pikselach dłubać .. i tak naprawdę ma się do dyspozycji 30 odcieni koloru szarego  Evil
Kiedyś używałem programu sketchup do modeli właśnie - nie, żeby zaraz rysować, lecz można było korzystać z dużej biblioteki modeli. Tamta wersja była po polsku i za darmo ..
Obecnie zostały zmienione formaty plików i program tak naprawdę należy kupić
Zostaje więc poszukiwanie odpowiednich fotek, tylko szkopuł w tym, że muszą być różne ujęcia .. a to wymaga dużo czasu i dobrego neta.
Wymaga też technicznego pojęcia o ikonach ...
Zbyt technicznie podchodzisz do tematu. Przyglądałeś się kiedyś z bliska (w powiększeniu) obecnym ikonom?
To nie są modele 3D. To są kilkudziesięcio-pikselowe "plamy" w przybliżeniu przypominające reprezentowane jednostki...;
Na potrzeby gry są wystarczające, ale generalnie do  modeli 3D im daleko.

Co gorsza, nawet gdybyś się uparł i stworzył ikonę na podstawie modelu 3D, to zapewne nie będzie pasowała stylem do istniejących ikon.

Tu masz przykładową ikonę czołgu T-34-85 (ikona PA223, autor Pat):

Zachowany jest ogólny kształt T-34 i to wystarczy...;

Model 3D znaleziony w sieci:


A tu masz dla porównania inną wersje tego samego czołgu (ikona JKG40, autor Juankar):


Jest jeszcze oryginalna ikona z czasów PG2:
« Ostatnia zmiana: Lipiec 22, 2017, 11:08:46 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #280 : Lipiec 26, 2017, 10:30:32 »

A z ciekawości - jakie powinny być kąty dla poszczególnych rzutów w pionie i poziomie?
I może coś więcej ...
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #281 : Lipiec 27, 2017, 12:13:34 »

A z ciekawości - jakie powinny być kąty dla poszczególnych rzutów w pionie i poziomie?
I może coś więcej ...
Co do kątów, to w sumie nie zastanawiałem się dotąd, ale na zdrowy rozsądek, skoro mamy w grze mamy 16 widoków ikony , to kolejne rzuty powinny być obrócone się o 22,5 stopnia.

Wątpię czy istnieją jakieś zapisane reguły, ale można spróbować poszukać na JP's...

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #282 : Lipiec 27, 2017, 08:13:43 »

Wydaje mi się, że najprościej to zmierzyć kąt lufy tego T-34 z ikon ...
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #283 : Lipiec 27, 2017, 05:00:15 »

Cytuj
Co do kątów, to w sumie nie zastanawiałem się dotąd, ale na zdrowy rozsądek, skoro mamy w grze mamy 16 widoków ikony , to kolejne rzuty powinny być obrócone się o 22,5 stopnia.
16? - widzę po 9 ...
Po lufie - może i to dobry pomysł  Grin

Wiem że gdzieś ( na JPs) czytałem o sprawach technicznych ikon, ale jakoś nie mogę tego znaleźć ..
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #284 : Lipiec 27, 2017, 05:07:21 »

16? - widzę po 9 ...
Rzutu oprócz 1 i 9 są wykorzystywane podwójnie (obrócone w poziomie). Stad 2 + 2*7 = 16.
Łatwo to zaobserwować obracając ikonę w grze (SHIFT + klawisze '+'/'-'), lub w Suite...;
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 29   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.114 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.012s, 1q)