Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Marzec 29, 2024, 07:18:54
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Różne inne zagadnienia
(Moderatorzy:
Zsamot
,
Waldzios
) >
Okręty- kwestie ceny, ich cech
Strony: [
1
]
2
3
...
6
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Okręty- kwestie ceny, ich cech (Przeczytany 50998 razy)
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
:
Kwiecień 03, 2014, 01:48:14 »
Proponuję tu toczyć tę dyskusję, bo potem umknie ten temat, a sprawa jest dosyć istotna, zwłaszcza, że wcześniej nie było to aż tak istotne.
1. Jak zrównoważyć cen pancernika, jego "potęgę",
2. Jak odpowiednio zaakcentować wartość krążowników?
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1353
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #1 :
Kwiecień 03, 2014, 09:29:43 »
Moja propozycja:
DD: cena-1000-1200 ruch/zasięg 8 + ruch fazowy
CL: cena-1400-1600 ruch/zasięg 7
CA: cena-1800-2000 ruch/zasięg 6
BB: cena-2600-3000 ruch/zasięg 5 (przy starszych typach 4)
oraz dodatkowo z propozycji Gustlika
5 - pancerniki nie mogą używać dodatków (attachements) - a krążowniki - tak
6 - pancerników nie można dostać jako proto - z tym, że to nie podnosi jakości krążowników.
7 - Zmodyfikowany pkt.3 - niszczyciele i krążowniki dają "Fire support", z tym że krążowniki "Single Fire Support" + "Bombardment" + "Lasting Suppression", a pancerniki "Bombardment" + "Lasting Suppresion" + "Counterbattery Fire"
W ten sposób każda klasa miałaby swoją kombinację umiejętności.
Z tym co daje"Bombardment"
Cały czas zastanawiam się jak podnieś możliwości OP?
Może ktoś ma propozycje?
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #2 :
Kwiecień 03, 2014, 10:10:46 »
Cytat: Mario Kwiecień 03, 2014, 09:29:43
Moja propozycja:
DD: cena-1000-1200 ruch/zasięg 8 + ruch fazowy
CL: cena-1400-1600 ruch/zasięg 7
CA: cena-1800-2000 ruch/zasięg 6
BB: cena-2600-3000 ruch/zasięg 5 (przy starszych typach 4)
Z zasięgiem się miej więcej zgadzam. Sugerowane ceny krążowników niebezpiecznie zbliżają się do niszczycieli.
Cytat: Mario Kwiecień 03, 2014, 09:29:43
5 - pancerniki nie mogą używać dodatków (attachements) - a krążowniki - tak
Skoro nie można zabrać pancernikom opcji zajmowania hexów (argument o wielkości załóg), to zabieranie im dodatków i leaderów jest równie nie logiczne (IMHO brak uzasadnienia).
Cytat: Mario Kwiecień 03, 2014, 09:29:43
7 - Zmodyfikowany pkt.3 - niszczyciele i krążowniki dają "Fire support", z tym że krążowniki "Single Fire Support" + "Bombardment" + "Lasting Suppression", a pancerniki "Bombardment" + "Lasting Suppresion" + "Counterbattery Fire"
W ten sposób każda klasa miałaby swoją kombinację umiejętności.
To jak na razie najlepszy pomysł.
Cytat: Mario Kwiecień 03, 2014, 09:29:43
Z tym co daje"Bombardment"
Myślę ze chodziło o opcje 'CanBarrage' ,ale mogę się mylić.
Cytat: Mario Kwiecień 03, 2014, 09:29:43
Cały czas zastanawiam się jak podnieś możliwości OP?
Może ktoś ma propozycje?
A ja ciągle cie zapewniam ze właściwie użyte są ekstremalnie potężne
. Po prostu w niektórych kampaniach są zbędne. To sytuacja analogiczna do dział plot. Gdy mamy całkowitą kontrole w powietrzu artyleria plot jest zbędna, to samo z OP gdy dominujemy na morzu. Sytuacja zmienia się radykalnie gdy przewaga znika.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #3 :
Kwiecień 03, 2014, 11:58:32 »
BTW. Ciekawa nowość w kwestii okrętów została dodana w wersji: 0.90.32.5 (1-Apr-2014);
Cytuj
New feature for naval units. Can configure naval targets getting a critical hit, making them to scuttle
Must be enable by adding this line in .CFG files: critical_hit = N (0 to disable, >0 factor in formula)
Formula is:
Chance for critical hit (%) = C(firing) = ( NA(Firing) * (1+bars(Firing)) * SP(Firing) * N - D(Fired) * (1+Bars(Fired)) * SP(Fired) * N ) / 30
NA(Firing) is naval attack of unit firing
SP(Firing/Fired) is unit strength at start of combat
D(Fired) is GD or AD depending unit firing is Air/Gnd.
Submarines always add 10% when firing (either attacking or defending)
If C(firing) > 75 then C(firing)=75 and if C(Firing) < Dice(1,100) then critical hit, fired unit is sunk
Critical hits are shown in top banner and also included in logs
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #4 :
Kwiecień 04, 2014, 03:17:23 »
Mógłby ktoś jaśniej wypisać tu planowane zmiany pancerniki vs krążowniki???
Proponowany zasięg: ok.
Cytuj
Skoro nie można zabrać pancernikom opcji zajmowania hexów (argument o wielkości załóg), to zabieranie im dodatków i leaderów jest równie nie logiczne (IMHO brak uzasadnienia).
Dokładnie!
Cytuj
A ja ciągle cie zapewniam ze właściwie użyte są ekstremalnie potężne Tongue. Po prostu w niektórych kampaniach są zbędne. To sytuacja analogiczna do dział plot. Gdy mamy całkowitą kontrole w powietrzu artyleria plot jest zbędna, to samo z OP gdy dominujemy na morzu. Sytuacja zmienia się radykalnie gdy przewaga znika.
Zgadzam się, ale gdy zapewnimy im ochronę plot...
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #5 :
Kwiecień 04, 2014, 02:28:10 »
Cytat: Zsamot Kwiecień 04, 2014, 03:17:23
Mógłby ktoś jaśniej wypisać tu planowane zmiany pancerniki vs krążowniki???
Obecna lista ewentualnych zmian:
1) krążowniki otrzymują opcje "Single Fire Support" (wspiera ogniem raz w ciągu tury):
a) wersja podstawowa, niszczyciele "Fire support", krążowniki "Single Fire Support";
b) wersja rozbudowana, niszczyciele "Fire support", krążowniki "Single Fire Support" + "Bombardment" + "Lasting Suppression", pancerniki "Bombardment" + "Lasting Suppresion" + "Counterbattery Fire";
2) przyspieszenie ruchu krążowników;
a) DD=8 CA=7 BB=5(6) (propozycja Gustlika);
b) DD=8 CL=7 CA=6 BB=5(6) (propozycja alternatywna);
3) obniżenie ceny krążowników (na razie bez szczegółów);
4) pancerniki nie dostają dowódców i nie mogą używać dodatków (attachments);
5) pancerników nie można dostać jako proto;
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Roberto_tr
Pułkownik (Colonel)
Offline
Wiadomości: 230
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #6 :
Kwiecień 04, 2014, 02:46:37 »
Cytat: Waldzios Kwiecień 04, 2014, 02:28:10
Obecna lista ewentualnych zmian:
1) krążowniki otrzymują opcje "Single Fire Support" (wspiera ogniem raz w ciągu tury):
a) wersja podstawowa, niszczyciele "Fire support", krążowniki "Single Fire Support";
b) wersja rozbudowana, niszczyciele "Fire support", krążowniki "Single Fire Support" + "Bombardment" + "Lasting Suppression", pancerniki "Bombardment" + "Lasting Suppresion" + "Counterbattery Fire";
2) przyspieszenie ruchu krążowników;
a) DD=8 CA=7 BB=5(6) (propozycja Gustlika);
b) DD=8 CL=7 CA=6 BB=5(6) (propozycja alternatywna);
3) obniżenie ceny krążowników (na razie bez szczegółów);
4) pancerniki nie dostają dowódców i nie mogą używać dodatków (attachments);
5) pancerników nie można dostać jako proto;
1a - Zgadzam się
2b - jw
3 - jestem na Tak ale nie szalałbym z obniżką, szczególnie CL
4 - Nie (nie podoba mi się taka dyskryminacja
)
5 - Zbyt kosztowny taki prezent, zatem Zgadzam się
«
Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2014, 02:48:39 wysłane przez Roberto_tr
»
Zapisane
Rudel
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1193
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #7 :
Kwiecień 04, 2014, 04:01:47 »
Cytat: Waldzios Kwiecień 04, 2014, 02:28:10
Cytat: Zsamot Kwiecień 04, 2014, 03:17:23
Mógłby ktoś jaśniej wypisać tu planowane zmiany pancerniki vs krążowniki???
Obecna lista ewentualnych zmian:
1) krążowniki otrzymują opcje "Single Fire Support" (wspiera ogniem raz w ciągu tury):
a) wersja podstawowa, niszczyciele "Fire support", krążowniki "Single Fire Support";
b) wersja rozbudowana, niszczyciele "Fire support", krążowniki "Single Fire Support" + "Bombardment" + "Lasting Suppression", pancerniki "Bombardment" + "Lasting Suppresion" + "Counterbattery Fire";
2) przyspieszenie ruchu krążowników;
a) DD=8 CA=7 BB=5(6) (propozycja Gustlika);
b) DD=8 CL=7 CA=6 BB=5(6) (propozycja alternatywna);
3) obniżenie ceny krążowników (na razie bez szczegółów);
4) pancerniki nie dostają dowódców i nie mogą używać dodatków (attachments);
5) pancerników nie można dostać jako proto;
1 a - zgoda ale nie pogardziłbym=> 1 b nawet chyba bardziej 1 b
2 b - jak najbardziej tak
3 - zgoda dyskusja później
4 - szkoda liderów, dodatki są zbędne ale zgoda na ten punkt
5 - jestem za za drogi prezent
Zapisane
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #8 :
Kwiecień 05, 2014, 12:50:01 »
A dlaczego pancernik wyłączyć z prezentów???
Wszak to tylko gra... Czasem fajnie dostać prezent od losu i mieć ciekawszą partyjkę. Zawsze można sprzedać i kupić 4 niszczyciele, które się podeśle do zatopienia, by kasę stracić.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2646
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #9 :
Kwiecień 09, 2014, 06:43:20 »
Ciekawe zdanie napisał ostatnio Luis na JP ... nigdy o tym w taki sposób nie pomyślałem (o takiej możliwości).
"... submarines have not surface/sumerged status, this must be done in OG using a transport with different stats ..."
Może to jest pomysł na uatrakcyjnienie okrętów podwodnych.
W transporcie = na powierzchni = zasięg dwa razy większy niż
Normalnie = w zanurzeniu
I oczywiście w transporcie = na powierzchni statsy takie że łatwiej zniszczyć.
Pod wodą trudniej.
I jak sądzę, działałoby jak dla piechoty (bez transportu)... możemy poruszać się na krótki dystans, bezpiecznie , pod wodą,
ale także na powierzchni ... szybciej, dalej ... w transporcie i z ryzykiem.
Nawet sądzę, że nie przeszkadzałoby iż przy zakupach trzeba by pamiętać o tym, aby dodatkowo zakupić transport - zawsze można by powiedzieć, że kupuję taniej i poruszam się tylko pod wodą ....
Mam też wrażenie, ze nie zaburzyłoby to dotychczasowych kampanii, jakby nawet w nich nic nie zmieniać.
Sądzę, że warte przemyślenia przez Gustlika.
«
Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2014, 06:46:39 wysłane przez kowdar
»
Zapisane
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Rudel
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1193
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #10 :
Kwiecień 09, 2014, 07:31:33 »
No to zanosi się na małą rewolucję teraz byśmy mieli komplet zmian w marynarce. OP urosły by do rewelacyjnej broni. Zanosi się na powrót do dyskusji o nich
Zapisane
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #11 :
Kwiecień 09, 2014, 07:55:28 »
Bardziej rewelacja niż rewolucja.
Rozumiem, że w zanurzeniu- tak samo mozliwe do "trafienia" tylko jako mniej podatne? W tym momencie modele OP z chrapami byłby rzeczywiście rewolucją.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #12 :
Kwiecień 09, 2014, 08:07:23 »
Cytat: kowdar Kwiecień 09, 2014, 06:43:20
Może to jest pomysł na uatrakcyjnienie okrętów podwodnych.
W transporcie = na powierzchni = zasięg dwa razy większy niż
Normalnie = w zanurzeniu
Nie specjalnie to widzę. OP już w tej chwili maja prędkość okrętu wynurzonego, gdyby podwoić zasięg transportu dochodziłoby do nienaturalnych sytuacji. IMHO OP powinien się zakradać do przeciwnika, a nie wykonywać szarże z odległości 6-8 hexów.
Alternatywne rozwiązanie, czyli pozostawienie transportowi obecnej prędkości OP, a skrócenie go właściwemu okrętowi tez ma swoje wady. Taki okręt byłby mało użyteczny w starszych kampaniach (bez transportu), a wątpię by w nowszych AI potrafiło właściwie wykorzystać OP z transportem (bez narażania go na błyskawiczną utratę).
Taki okręt byłby na pewno bardziej realistyczny, ale jego skuteczność spadła by o połowę, a ryzyko zniszczenia podwoiło. Czyli przeciwieństwo oczekiwań osób które obecne OP uważają za mało skuteczne.
Cytat: Zsamot Kwiecień 09, 2014, 07:55:28
Rozumiem, że w zanurzeniu- tak samo mozliwe do "trafienia" tylko jako mniej podatne? W tym momencie modele OP z chrapami byłby rzeczywiście rewolucją.
W zanurzeniu działałyby dokładnie tak jak obecnie, czyli mozliwe do trafienia tylko przez niszczyciele i lotnictwo, a w trybie wynurzonym jak zwykły transport morski, czyli zatapialne przez każdą jednostkę z NA.
Jedyna zaleta tego rozwiązania to możliwość zróżnicowania statystyk, takich jak prędkość czy odporność na ataki lotnicze.
«
Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2014, 08:20:55 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Rudel
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1193
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #13 :
Kwiecień 09, 2014, 08:23:41 »
Też myślę, że zwykłe przeliczenie obecnego zasięgu ruchu x 2 to lekka przesada ( max 5-6 na powierzchni i 3 - 4 w zanurzeniu). Cechy bojowe bez zmian pod wodą. Na powierzchni możliwość obrony plot (ale bierna i bez fajerwerków to nie pływające 88)
«
Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2014, 08:29:36 wysłane przez Rudel
»
Zapisane
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #14 :
Kwiecień 09, 2014, 08:33:16 »
Cytat: Rudel Kwiecień 09, 2014, 08:23:41
Też myślę, że zwykłe przeliczenie obecnego zasięgu ruchu x 2 to lekka przesada ( max 5-6 na powierzchni i 3 - 4 w zanurzeniu)
IMHO realistyczne wartości to 3-4 na powierzchni i 1-2 w zanurzeniu.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Strony: [
1
]
2
3
...
6
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...