Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 11:31:51
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Akademia Wojskowa
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Zsamot
,
kowdar
,
Waldzios
) >
Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Strony: [
1
]
2
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG (Przeczytany 33985 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
«
:
Lipiec 09, 2010, 10:46:31 »
Oprócz takich jak w PG2 czyli:
- poprzez zdobycie określonych hexów, w określonym czasie
- poprzez zniszczenie wszystkich jednostek
Możliwe są także nowe sposoby wygrywania:
1) "Must Survive Unit" ("Jednostka Musi Przeżyć")
- W tym przypadku autor scenariusza wyznacza graczowi jednostki w jego ekipie, które muszą przeżyć scenariusz.
Taka jednostka jest zaznaczona obwódką wokół tabliczki z punktami siły. Strata takiej jednostki/jednostek oznacza
przegraną - nawet jeśli przeciwnik nie zajmie żadnego heksa. Wygrywa się natomiast tradycyjnie - poprzez zajęcie
Vheksów - oczywiście pod warunkiem, że wyznaczone jednostki przeżyły.
W przypadku gdy "Must Survived Unit" (MSU) znajduje się po stronie przeciwnika - zamienia się on (dla gracza) w
"Must Be Killed" - bo teraz gracz musi rozwalić przeciwnikowi tę jednostkę.
Tu jednak pojawia się problem, gdyż póki co - taki scenariusz można wygrać ZARÓWNO poprzez zabicie MSU, jak i w
normalnym trybie poprzez zdobycie jego VHeksów - nawet jeśli nie upolujemy wszystkich wrogich MSU. Luis obiecuje
coś z tym zrobić, ale raczej nie od razu.
2) "Utrzymać/zdobyć heksy"
- w tym trybie, o typie zwycięstwa, decyduje liczba heksów pozostających w ręku
gracza w ostatniej kolejce. Rodzaje zwycięstw wyznaczają ilości tychże heksów, które gracz zdołał utrzymać
do końca - np: 6 - BV, 4 - V, 2 - TV. Liczba kolejek nie ma tu znaczenia - gra toczy się do ostatniej tury tradycyjnego TV.
Aby nie wprowadzać zamieszania - dla scenariusza granego w tym trybie, najlepiej ustawić wszystkie kolejki jednakowo
gdyż i tak, o rodzaju zwycięstwa, decyduje co innego.
3) "Uciec z mapy"
- OpenPG wprowadza nowy rodzaj heksów tzw: "Escape Hexy" (Punkty Ucieczki). Autor scenariusza
wyznacza ilość jednostek, które w danym czasie muszą uciec z mapy, oraz wyznacza punkty ucieczkowe, na które
trzeba wprowadzić jednostki aby "uciekły".
UWAGA - "Ucieczka" jest tu rozumiana dosłownie, gdyż po wprowadzeniu jednostki na EHex znika ona z mapy!
Wtedy można wprowadzić następną. Może to jednak mieć znaczenie dla planów obrony takiego hexa - dlatego
należy ostrożnie planować kolejność uciekania - jeśli w jednej kolejce nie uda się wyprowadzić wszystkich.
EHex posiada przynależność państwową ale nie można go zdobyć - jednak przeciwnik może go zablokować poprzez
wprowadzenie na niego własnej jednostki. EHex może by wyznaczony również na morzu i działać dla okrętów - pod
warunkiem, że okręty mają zaznaczoną możliwość zdobywania flag.
W przypadku trybu "Uciec z mapy" w scenariuszu nie ma żadnych innych VHeksów, które należałoby zdobywać.
«
Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2010, 10:48:49 wysłane przez Gustlik
»
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
«
Odpowiedz #1 :
Lipiec 09, 2010, 11:06:48 »
Super, to są właściwie nieliczne plusy PG3, których mi brakowało w PG2. Zatem Gustlik- jestem pełen oczekiwań wobec Twojej- i Innych Autorów- inwencji.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
«
Odpowiedz #2 :
Grudzień 27, 2010, 12:20:33 »
jak gra liczy punkty za scenairiusz:
Rezultat Bonus/Kara
BV +50
V +30
TV +19
LS -10
Modifier for Player for AI
300 -16 +16
275 -14 +14
250 -12 +12
225 -10 +10
200 -8 +8
175 -6 +6
150 -4 +4
125 -2 +2
100 - -
75 +10 -10
50 +20 -20
25 +30 -30
0 +40 -40
A do tego:
- +2 punkty za każdą kolejkę przed BV
- Zabicie wszystkich jednostek przeciwnika daja bonus liczony jako:
Koszt zniszczonych jednostek wroga dzielony przez koszt własnej armii.
- Utrata jednostek aux powoduje karę w wysokości:
Całkowity koszt utraconych aux'ów dzielony przez koszt własnej armii.
- Wielkość jedn. "core" powoduje karę w wysokości:
Liczba jednostek core dzielona przez 10.
Słownie: "przez dziesięć" - i teraz jest dobrze.
«
Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2010, 03:13:27 wysłane przez Gustlik
»
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
«
Odpowiedz #3 :
Luty 20, 2011, 12:11:20 »
Cytat: Gustlik Lipiec 09, 2010, 10:46:31
2) "Utrzymać/zdobyć heksy"
- w tym trybie, o typie zwycięstwa, decyduje liczba heksów pozostających w ręku
gracza w ostatniej kolejce. Rodzaje zwycięstw wyznaczają ilości tychże heksów, które gracz zdołał utrzymać
do końca - np: 6 - BV, 4 - V, 2 - TV. Liczba kolejek nie ma tu znaczenia - gra toczy się do ostatniej tury tradycyjnego TV.
Aby nie wprowadzać zamieszania - dla scenariusza granego w tym trybie, najlepiej ustawić wszystkie kolejki jednakowo
gdyż i tak, o rodzaju zwycięstwa, decyduje co innego.
jak ustawić ten tryb zwycięstwa?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
«
Odpowiedz #4 :
Luty 20, 2011, 01:11:46 »
W panelu ustawień głównych scenariusza, po naciśnięciu "Open Gen"
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
«
Odpowiedz #5 :
Luty 20, 2011, 08:30:21 »
dzięki
Zapisane
CrissRS
Gość
Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
«
Odpowiedz #6 :
Marzec 15, 2011, 12:00:39 »
Czy można ze sobą łączyć warunki zwycięstwa?
Przykład:
-najpierw zniszczyć jednostkę MSU a potem się wycofać do EHeksa?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
«
Odpowiedz #7 :
Marzec 15, 2011, 12:26:18 »
Niektóre można - inne - nie.
Cytuj
-najpierw zniszczyć jednostkę MSU a potem się wycofać do EHeksa?
Tego nie da się zrobić, bo jak zniszczysz, to scenariusz się skończy.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
«
Odpowiedz #8 :
Marzec 29, 2011, 05:21:51 »
A czy jak ustawię dla gracza 2 jednostki MSU i grając 1 graczem (kampania) zniszczę je, to wygrywam?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
«
Odpowiedz #9 :
Marzec 30, 2011, 01:05:20 »
Tak
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
«
Odpowiedz #10 :
Kwiecień 26, 2012, 03:36:36 »
Gustlik liczę i liczę i jakoś nie mogę dopasować wyniku swojej kampanii do tego algorytmu który opisałeś kilka postów wyżej.
Scen zakończyłem BV w ostatniej turze i nie wiem skąd się wzieło aż 73 pkt. Z tego co napisałes wynika że powinno byc zaledwie 50.
lOpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) * Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\ * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73
Current scenario: Białystok, VH prestige is 320 , All map prestige is: 640
Total army value: 372 , Current prestige is 968
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +200, Witebsk , cap 3000, 12 turns prestige: 600
if V : +200, Witebsk , cap 3000, 15 turns prestige: 600
TV: Loss , turn prestige: 600
Ls: Loss , turn prestige: 600
Piechota
* Wehrmacht Inf. mot. , 251/4 , , 0 bars , 75 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 0 pp (U:017)
* Wehrmacht Inf. mot. , 251/4 , , 1 bars , 109 exp , Germany , 6/10 , Influence , 0 kill , 0 pp (U:018)
* Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz , , 1 bars , 122 exp , Germany , 6/10 , 2 kill , 0 pp (U:019)
* Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz , , 0 bars , 34 exp , Germany , 2/10 , 0 kill , 0 pp (U:020)
* Hauptquartier , 251/4 , , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:026)
Czołg
* Pz IIIG , , 1 bars , 112 exp , Germany , 6/10 , Aggressive Attack , 7 kill , 0 pp (U:006)
* Pz IIIG , , 1 bars , 109 exp , Germany , 7/10 , 9 kill , 0 pp (U:008)
Rozpoznanie
* PSW 231 , , 0 bars , 88 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 0 pp (U:021)
Artyleria
* 15 sFH18 , Opel Blitz , , 0 bars , 44 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:010)
10.5 sK18 , 251/4 , , 0 bars , 24 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 372 pp (U:031)
Myśliwiec
* Bf-109E-3 , , 1 bars , 199 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 0 pp (U:023)
Killed: AD 4 , AT 4 , ATY 9 , INF 13 , REC 2 , TK 5 , FTR 2 , TB 0 , Total: 39
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 0
Player 1 Germany has 31 units total:
Wrogowi została 1 jednostka
Player 2 USSR has 1 units total:
Artyleria ppanc. : 1
«
Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2012, 03:45:41 wysłane przez derwiszx
»
Zapisane
Gratia gratiam parti
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2646
Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
«
Odpowiedz #11 :
Kwiecień 26, 2012, 03:46:44 »
Skądś (nie pamiętam już skąd) mam taki arkusz excela do wyliczania SCORE w OG.
Nie wiem czy jeszcze jest aktualny ?
W załączeniu do wpisu.
[załącznik usunięty przez administratora]
Zapisane
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
«
Odpowiedz #12 :
Kwiecień 26, 2012, 06:49:02 »
Kowdar, dzięki za arkusz. Przydaje się.
Okazuje się, że jednak źle liczylem. Przy pomocy arkusza jest to łatwiejsze bo nie trzeba nic rachować, wystarczy dobrze wpisać dane.
Ale i tak algorytm jest dosyc skomplikowany do zrozumienia i interpretacji. Zwłaszcza wyliczenie wartości strat jakie poniósł AI co jest praktycznie niemożliwe bez użycia LG-suite.
Przeprowadziłem eksperymentalne wyliczenia biorąc dane z AAR, który zamieściłem w poprzednim poście.
Nie podjąłem się obliczania ile wyniosły straty AI. Po prostu dopasowałem wielkość strat AI tak żeby wynik scenariusza wyniósł 73 pkt i wyszło mi, że AI musiał mieć straty na poziomie 9000 pp.
Załączam screena z mojego eksperymentu.
[załącznik usunięty przez administratora]
«
Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2012, 06:59:24 wysłane przez derwiszx
»
Zapisane
Gratia gratiam parti
biku30
Podporucznik (Second Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 88
Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
«
Odpowiedz #13 :
Grudzień 21, 2013, 12:10:45 »
Można poprosić o ów arkusz? Załącznik jest "martwy".
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2646
Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
«
Odpowiedz #14 :
Grudzień 21, 2013, 06:05:45 »
Nie wiem dlaczego piszesz że martwy ?
Przed momentem pobrałem GameScore.xls z mojego wpisu trzy pola wyżej ...
Zapisane
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Strony: [
1
]
2
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...