Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 10:26:43 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG  (Przeczytany 73761 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Wrzesień 09, 2010, 09:57:55 »

Większość umiejętności jednostek i przydzielanych im liderów jest identyczna jak w PG2, jest jednak kilka wyjątków oraz wiele dodatków - i tak:

Lider w klasie Flak - w PG2 był to "Tank Killer" (jak w klasie AT), w Open PG jest to "Multiple Fire Support" (jak FTR)
Lider "Forrest Camouflage" - w PG2 tylko ukrywał jednostkę w lesie, w OpenPG działa dodatkowo jak "Overwatch" w lesie.
Lider w klasie Level Bomber, póki co, ten sam co w Tactical Bomber - jest jeszcze przedmiotem dyskusji

Umiejętności nadawane w efilu
- Barrage Fire - Artyleria może strzelać do nieodkrytych heksów (acz wiele zniszczeń nie narobi). Oznaczenie "="

- Sapper - budowa i niszczenie pól minowych, mostów, lotnisk, portów. Oznaczenie: "B"+"z" ("B" wymagane do budowy mostów)

- Marine - może zaatakować po wylądowaniu (z morza)

- Mechanized - może zaatakować PO ruchu (dotyczy ART i AD) - w PG2 był to lider przydzielany losowo

- No Surrender - jednostka się nie poddaje, nawet jeśli wyniki walki na to powinny wskazywać

- Dismount after move - po ruchu, jednostka automatycznie "wysiada" z transportu - jest gotowa do działania w czasie tury AI, w przypadku AT może jeszcze strzelać po ruchu, co w zasadzie sprowadza ją do działa samobieżnego

- No Dirt Airfield - samolot nie może zaopatrywać się na prowizorycznych lotniskach. Dotąd było to automatycznie związane z klasą Level Bomber

- Torpedo - samolot może atakować jednostki lądowe i morskie z dystansu (ustawionego w efilu)

- Cut LOS - jednostka blokuje pole widzenia (jak przeszkody terenowe)

- Allow LOF - można strzelać zza takiej jednostki, ogniem "na wprost"

- No ZOC - jednostka nie posiada strefy kontroli wokół siebie

- Evade - jednostka może zwiać, unikając walki (jak okręty podwodne)

Wiele z tych umiejętności jest wciąż w fazie eksperymentu, ale myślę, że nic nie zostanie wycofane. Wiele nie ma także skrótów literowych, ale każdą (o ile jest zastosowana) można zobaczyć, najeżdżając kursorem na ikonę jednostki, po wywołaniu jej danych w oknie zakupu. Wówczas, na wyskakującym okienku, pokaże się szczegółowy opis.

A to jeszcze nie wszystko, co planowane jest w OpenPG, ale o tym sza...... Smiley
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2010, 04:26:50 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #1 : Listopad 12, 2010, 10:45:18 »

Cytuj
- Mechanized - może zaatakować PO ruchu (dotyczy ART i AD) - w PG2 był to lider przydzielany losowo
Losowo? Ja go miałem w PG2 tylko w AD. I to jako pierwszą podstawową.
Cytuj
No ZOC - jednostka nie posiada strefy kontroli wokół siebie
Wprowadzałeś u Siebie Gustlik coś takiego/ jednostkę z taka cechą? Chyba nie?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
mara
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 434


« Odpowiedz #2 : Luty 18, 2011, 12:20:53 »

działa dodatkowo jak "Overwatch" w lesie.

tzn. ?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Luty 18, 2011, 01:13:17 »

Cytuj
Losowo? Ja go miałem w PG2 tylko w AD. I to jako pierwszą podstawową.

Sorki - masz racje.

Cytuj
Wprowadzałeś u Siebie Gustlik coś takiego/ jednostkę z taka cechą? Chyba nie?

Jeszcze nie, ale zakładam, że to będzie dotyczyć jednostek/batalionów partyzanckich, pomocniczych, paramilitarnych - i.t.p. Ogólnie mówiąc takich, które nie posiadały zbyt rozbudowanego zaplecza czy otoczenia rozpoznawczo-logistycznego.

Cytuj
działa dodatkowo jak "Overwatch" w lesie.

Tzn, że jak jednostka stoi na terenie typu "Close Combat", to pierwsze: nie widać jej z odległości większej niż 1 heks, a po drugie, każdy, kto tylko wejdzie w jej zasięg jest natychmiast atakowany jakby na nią wpadł z zaskoczenia. Czyli tak samo jak na czołg z cechą "Overwatch"
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
mara
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 434


« Odpowiedz #4 : Luty 18, 2011, 03:48:45 »

a co z lotnictwem, jeżeli samolot wroga znajdzie się na hexie na którym jest jednostka lub hexie obok, to rozumiem że widzi tą jednostkę
Zapisane
CrissRS
Gość
« Odpowiedz #5 : Luty 18, 2011, 07:56:00 »

Samolot widzi każdą jednostkę w lesie na maks 2 heksy, oczywiście jeśli jest dobra pogoda.
Zapisane
mara
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 434


« Odpowiedz #6 : Luty 18, 2011, 08:03:24 »

czyli nie da się jednostki "całkiem" ukryć?
Zapisane
CrissRS
Gość
« Odpowiedz #7 : Luty 18, 2011, 08:09:02 »

Na to wygląda, oczywiście swój test przeprowadziłem w lesie i przy dobrej pogodzie.
Zapisane
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #8 : Kwiecień 04, 2011, 11:55:50 »

Która artyleria daje przy ostrzale tłumienie na całą kolejkę (to samo co lider Shock Tactics)?
Zauważyłem to przy moździerzu 310mm, i dziale 155mm wz 40. Czy to dotyczy artylerii która ma wyłączony ogień wspierający czy tej która posiada barrage fire?
Zapisane

Nie bo nie Smiley
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #9 : Kwiecień 04, 2011, 04:27:47 »

Cytuj
Czy to dotyczy artylerii która ma wyłączony ogień wspierający czy tej która posiada barrage fire?

To akurat nie ma nic do rzeczy, bo artyleria ma tłumienia zapisane w klasie. Chyba że w OG cos się zmieniło...
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #10 : Kwiecień 05, 2011, 09:40:03 »

Od kiedy? W PG2 tylko samoloty szturmowe miały long term suppression, artyleria nie miała tej umiejętności chyba że dostała takiego lidera.
Zapisane

Nie bo nie Smiley
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #11 : Kwiecień 05, 2011, 10:14:16 »

Znalazłem odpowiedź na JP`s

Bomb Size actually means several different things:
* Any unit (any class) with Bomb Size > 0 can inflict Lasting Suppression on the target. That is, any strength points suppressed during an attack will remain suppressed until the end of the turn. The actual Bomb Size value is not important. Note that currently, this effect is not displayed in the unit abilities. Also it does not depend on any scenario settings.

Czyli zapewne każda jednostka z opcją Barrage [=] ma long term sopperssion
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2011, 10:17:06 wysłane przez majerek » Zapisane

Nie bo nie Smiley
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #12 : Kwiecień 05, 2011, 02:08:48 »

Przepraszam - mój błąd.....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #13 : Maj 21, 2011, 10:44:48 »

Cytuj
Losowo? Ja go miałem w PG2 tylko w AD. I to jako pierwszą podstawową.

Sorki - masz racje.

Cytuj
Wprowadzałeś u Siebie Gustlik coś takiego/ jednostkę z taka cechą? Chyba nie?

Jeszcze nie, ale zakładam, że to będzie dotyczyć jednostek/batalionów partyzanckich, pomocniczych, paramilitarnych - i.t.p. Ogólnie mówiąc takich, które nie posiadały zbyt rozbudowanego zaplecza czy otoczenia rozpoznawczo-logistycznego.

Cytuj
działa dodatkowo jak "Overwatch" w lesie.

Tzn, że jak jednostka stoi na terenie typu "Close Combat", to pierwsze: nie widać jej z odległości większej niż 1 heks, a po drugie, każdy, kto tylko wejdzie w jej zasięg jest natychmiast atakowany jakby na nią wpadł z zaskoczenia. Czyli tak samo jak na czołg z cechą "Overwatch"
Działa również w mieście, co troszkę gryzie się z nazwą "forest"  Wink Chociaż miasto to taka dżungla...
Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
sachiel24
Podporucznik (Second Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 74


« Odpowiedz #14 : Marzec 29, 2012, 11:59:02 »

Cytuj
Znalazłem odpowiedź na JP`s

Bomb Size actually means several different things:
* Any unit (any class) with Bomb Size > 0 can inflict Lasting Suppression on the target. That is, any strength points suppressed during an attack will remain suppressed until the end of the turn. The actual Bomb Size value is not important. Note that currently, this effect is not displayed in the unit abilities. Also it does not depend on any scenario settings.
Czy dobrze rozumiem, że według tego bomb size jest niestotny, o ile przekracza 0 ? \czyli czy to jest 1 czy 100, przytłumia tak samo??
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.065 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)