Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 18, 2022, 10:52:39 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lotnictwo/OG  (Przeczytany 41954 razy)
Teilweise
Chorąży (Warrant Officer 3)
*
Offline Offline

Wiadomości: 41


« : Grudzień 14, 2015, 07:58:43 »

Witam Panowie.
Mój pierwszy wpis na forum. W Open General gram z przerwami od roku. Chciałbym zapytać o dwie rzeczy.

1. Dlaczego jednostki latające na efilu Gustlika mają nielimitowaną ilość paliwa. Nigdy mi to nie przeszkadzało i nie dawało do zastanowienia, do czasu kiedy ściągnąłem inne efile, gdzie paliwo jest zarówno wykorzystywane podczas lotu, jak i w momencie kiedy dana jednostka stoi bez ruchu na hexie innym niż lotnisko. Taka opcja wydaje mi się bardziej realistyczna.

2. Chciałem  jeszcze się dopytać o "pakowanie" jednostek naziemnych i transport ich lotnictwem. Rozumiem, że musi to być odpowiednia jednostka latająca (ale jaka??) i naziemna- tak jak w przypadku wojsk niemieckich Fallschrimm lub Brandenburg?

pozdrawiam
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Grudzień 14, 2015, 08:14:18 »

Witaj

Po pierwsze - paliwo w realiach map odzwierciedlających teren 40x40 kilometrów - nie ma sensu dla samolotów.
W takich sytuacjach samoloty bardziej limitowane są przez amunicję - po którą i tak musza wrócić na lotnisko.
Skoro więc i tak muszą wracać - po co mnożyć komplikacje?

Po drugie - w oknie inspekcji jednostki, ponad jej ikoną masz taki napis "Abilities" - czyli specjalne możliwości
jednostki - jeśli jest tam wśród liter "A" - oznacza, że jednostka jest aeromobilna. Czyli może być transportowana
z lotniska na lotnisko. Jeśli jest "P" oznacza że jest spadochronowa, czy ładuje się na lotnisku, ale zrzucić ją można
wszędzie.

W formacjach współczesnych znajdziesz jeszcze umiejętność opisaną (bez literki) jako "Can use helo transport"
Taką jednostkę możesz podnieść śmigłowcem z dowolnego miejsca mapy i wyrzucić ze śmigłowca również w
dowolnym.

Pozdrawiam - owocnych walk!
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Teilweise
Chorąży (Warrant Officer 3)
*
Offline Offline

Wiadomości: 41


« Odpowiedz #2 : Styczeń 11, 2016, 01:46:12 »

Czy jak artylerię ustawiam na hexie Airfield to jej skuteczność ataku obniża się w ten sam sposób co na hexie Town lub w lesie?
Zapisane
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #3 : Styczeń 11, 2016, 01:57:49 »

Generalnie teren nie ma wpływu na skuteczność artylerii (miejsce jej dyslokacji), ma za to wpływ na jej szybsze bądź wolniejsze wykrycie przez przeciwnika.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Teilweise
Chorąży (Warrant Officer 3)
*
Offline Offline

Wiadomości: 41


« Odpowiedz #4 : Styczeń 11, 2016, 02:08:11 »

A to muszę zweryfikować trochę swoją wiedzę. Długo korzystałem z Akademii Wojskowej stworzonej na tym forum do Panzer General 2. To raczej na zasadzie "pierwszych kroków", bo co do zasady generalne reguły w OpenGeneral zostały takie same.
Zapisane
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #5 : Styczeń 11, 2016, 02:18:51 »

Ale pamiętaj, że każda jednostka to parę cech nie są wszystkie takie same. Teren też ma różne zalety i wady dla poszczególnych jednostek. Jest to oddane podobnie do rzeczywistego wpływu terenu na działania wojenne. przynajmniej się tak staramy to oddać Wink
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Teilweise
Chorąży (Warrant Officer 3)
*
Offline Offline

Wiadomości: 41


« Odpowiedz #6 : Styczeń 11, 2016, 02:49:18 »

A czy zasady z Szkoły Generałów dla Panzer General 2 [urlhttp://www.forum.gildiageneralow.pl/akademia-wojskowa/szkola-generalow/0/][/url] znacząco różni się od zasad już wprowadzonych dla OG?

Nie chodzi mi o podstawowe mechanizmy gry, ale właśnie jak wpływ terenu na potencjał danej jednostki albo poszczególne atrybuty jednostek lub zakres umiejętności przyznawany dowódcom.

Pytam, ponieważ na tym temacie oparłem od początku swoją wiedzę i próbuje ją przenieść w praktyce podczas gry w OG.
Zapisane
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #7 : Styczeń 11, 2016, 02:59:35 »

OG to rozwinięcie PG2. Zasady trochę się zmieniły, lecz nie rewolucyjnie. Ja nigdy nie patrzyłem na algorytmy walki gram od czasów PG1 Evil. Wiele rzeczy jest odruchowych u mnie Evil. OG umożliwia wiele rzeczy, które nie były możliwe na PG2 zachowując do niego pełną zgodność.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2016, 03:02:16 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #8 : Styczeń 11, 2016, 03:28:14 »

Cytuj
Czy jak artylerię ustawiam na hexie Airfield to jej skuteczność ataku obniża się w ten sam sposób co na hexie Town lub w lesie?

Teren ma wpływ na wynik walki tylko w BEZPOŚREDNIM starciu. Artyleria używając ognia "nie wprost" walczy z dystansu kilku heksów i uwarunkowania terenu, na którym stoi działo, nie mają znaczenia dla efektu ostrzału.

Chyba że jacyś źli chłopcy podejdą pod same działa i zaatakują artylerię ogniem bezpośrednim - ale wtedy działo prawie zawsze przegra - niezależnie od terenu.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1297


« Odpowiedz #9 : Styczeń 11, 2016, 07:20:04 »

Rodzaj terenu ma wpływ na uzupełnianie amunicji i paliwa
(od kilku postów nazwa wątku powinna się zmienić na lotnictwo i artyleria w OG Wink).
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2016, 07:23:21 wysłane przez Mario » Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Teilweise
Chorąży (Warrant Officer 3)
*
Offline Offline

Wiadomości: 41


« Odpowiedz #10 : Styczeń 13, 2016, 02:35:14 »

Będę wdzięczny, jeśli ten temat będę mógł wykorzystać do wyjaśnienia jeszcze jednej kwestii.
Otóż miałem sytuację, w której mój Zwiad podczas dalekiego patrolu wpadł na pole minowe i jednocześnie skończyło mu się paliwo. Nie można było zrobić żadnych jego uzupełnień. Tym samym jednostka była wyłączona z gry do końca scenariusza. Czy jest jakiś patent, który pozwoliłby dokonać uzupełnień i włączyć jednostkę do gry?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #11 : Styczeń 13, 2016, 03:27:43 »

Obawiam się że nie - jednostka przechodząc przez pole minowe ma BARDZO OGRANICZONE możliwości działania.
A to był po prostu szczególny przypadek pecha.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4171


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #12 : Styczeń 13, 2016, 03:58:09 »

Najlepsza metoda, to po prostu unikać takich sytuacji  Tongue
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #13 : Styczeń 13, 2016, 04:12:11 »

Ból to straszny, jak w taką pułapkę wpadnie coś lepszego niż pojazd zwiadowczy. Dlatego rozpoznanie to podstawa udanych ofensyw Wink . Ciężko coś zaopatrzyć na polu minowym Evil.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Teilweise
Chorąży (Warrant Officer 3)
*
Offline Offline

Wiadomości: 41


« Odpowiedz #14 : Styczeń 14, 2016, 10:33:50 »

Witaj

Po pierwsze - paliwo w realiach map odzwierciedlających teren 40x40 kilometrów - nie ma sensu dla samolotów.
W takich sytuacjach samoloty bardziej limitowane są przez amunicję - po którą i tak musza wrócić na lotnisko.
Skoro więc i tak muszą wracać - po co mnożyć komplikacje?

Po drugie - w oknie inspekcji jednostki, ponad jej ikoną masz taki napis "Abilities" - czyli specjalne możliwości
jednostki - jeśli jest tam wśród liter "A" - oznacza, że jednostka jest aeromobilna. Czyli może być transportowana
z lotniska na lotnisko. Jeśli jest "P" oznacza że jest spadochronowa, czy ładuje się na lotnisku, ale zrzucić ją można
wszędzie.

W formacjach współczesnych znajdziesz jeszcze umiejętność opisaną (bez literki) jako "Can use helo transport"
Taką jednostkę możesz podnieść śmigłowcem z dowolnego miejsca mapy i wyrzucić ze śmigłowca również w
dowolnym.

Pozdrawiam - owocnych walk!

Czym sie różnicy zdolność danej jednostki airmobile od airborne?
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.062 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)