Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 08:47:05 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ilość liderów  (Przeczytany 7710 razy)
an31
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 12


WWW
« : Październik 10, 2022, 02:22:04 »

czy liderzy aux liczą się do całkowitej puli liderów?
Zapisane

Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #1 : Październik 10, 2022, 02:47:50 »

Tak, liderów w scenariuszu zawsze jest łącznie 15, core + aux. Więc może się zdarzyć tak, że przez wiele scenariuszy nie zyskujesz nowych liderów w jednostkach core bowiem sloty są zapełnione przez liderów w jednostkach aux.
Zapisane

an31
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 12


WWW
« Odpowiedz #2 : Październik 10, 2022, 02:59:03 »

dzieki
Zapisane

Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #3 : Październik 10, 2022, 08:02:14 »

Prawdziwa ironia to jest wtedy, gdy specjalnie zwolniłem słabego lidera, no i nic nie zyskałem przez kilka scenariuszy, bo kompa jednostka dostawała. ;-)
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #4 : Październik 10, 2022, 10:49:46 »

Teoretycznie w pliku equip.cfg istnieje opcja pozwalająca zablokować (z poziomu efla lub kampanii) otrzymywanie leaderów przez jednostki AUX.

Kod: (equip.cfg)
noldr_auxunits=0
* Default =0
* Set to 1 to avoid P1 aux units to get a leader (when playing campaigns).

Można rozważyć wprowadzenie opcji do efila, lub do problematycznych kampanii.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #5 : Październik 10, 2022, 01:51:48 »

Z uwagi na grywalność byłbym za.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #6 : Październik 10, 2022, 06:29:33 »

Właśnie to rozważałem, pod Alamein... Dzięki, Alberich, za wyjaśnienie wątpliwości.
Z uwagi na grywalność byłbym za.
A ja - byłbym Przeciw. Bo?....
Bo np. auxowa artyleria na 7 hexów włoska, w Afryce, pochytała Lidera. A ja? Moje miały po 5 hexów, niedoświadczone. A w tym samym scenariuszu - dostał krążownik włoski lidera - i strzelał na 5+1 hexów, czyli miał przewagę nad krążownikiem Royal Navy. I co? Mam ich nie mieć?...
Jestem Przeciw. Niech sobie każdy decyduje, jeśli chce. Taką opcję - bym wprowadził. Że np. w konkretnym scenariuszu, nie dostanie aux.
Zapisane
Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 970



« Odpowiedz #7 : Październik 10, 2022, 06:50:24 »

Z aux liderami to jest taka prosta sprawa.
Mnie najbardziej zawsze denerwowało gdy z powodu przydzielonych aux liderów jednostki core nie miały szans na jego zdobycie.
Nie raz i nie dwa nie wykorzystywałem jednostki która zbliżała się do 5 belki bo lider/liderzy byli zablokowani.
Ale nie sądzę żeby było możliwe "zdjęcie" przydzielonych przez autorów kampanii liderów.
Dodatkowi inni gracze mogą wykorzystywać takie jednostki, a w ostateczności można spróbować taką jednostkę to krainy wiecznych łowów w jakimś ataku.
Co do zdobywania liderów przez jednostki aux to jestem niestety za. To jest statystyka / szczęście.
Swoją drogą wiem skąd się wziął limit liderów ale czy da się go zmienić na poziomie efile.
Bo jeśli tak to za tym jestem zdecydowanie.
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #8 : Październik 10, 2022, 07:16:40 »

Odnośnie liderów, ich ilości i możliwości zdobywania - to jedyne, co mi przychodzi na myśl, to ustawienie tak, aby siły Aux, były "trzecią stroną", ale możliwą do grania, dla gracza (wiem, że u Gustlika, chyba w Wojny Śląskie, była taka mapa, gdzie Czesi i Polacy walczyli vs. Niemcy. I ruch był najpierw sojuszników AI=Czechów, a potem Polaków, jako drugich sojuszników). Czyli Auxy byłyby grywalne, jako sojusznik, ale jako "trzecia strona", i wtedy liderzy byliby osobno naliczani (do limitu 15 sztuk).

Wiem!
To byłoby zmienianie całych kampanii. Wiem.
Jest to więc jedynie "na przyszłość" pomysł. Ale nie wiem, czy ktokolwiek będzie tworzył nowe kampanie....hm....

Ja uważam, że limit Llderów, ma sens. Bo mam np. teraz, w kampanii, 62 jednostki (a mapa numer 13?)... a map jest w kampanii podobno 50. To co? Miałbym z 80 jednostek, i 80 liderów>? Serio?....
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #9 : Październik 10, 2022, 07:56:01 »

Swoją drogą wiem skąd się wziął limit liderów ale czy da się go zmienić na poziomie efile.
Bo jeśli tak to za tym jestem zdecydowanie.
Nie ma takiej technicznej możliwości.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
connor71
Generał dywizji (General Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 326


« Odpowiedz #10 : Październik 11, 2022, 09:02:39 »

Odnośnie liderów, ich ilości i możliwości zdobywania - to jedyne, co mi przychodzi na myśl, to ustawienie tak, aby siły Aux, były "trzecią stroną", ale możliwą do grania, dla gracza (wiem, że u Gustlika, chyba w Wojny Śląskie, była taka mapa, gdzie Czesi i Polacy walczyli vs. Niemcy. I ruch był najpierw sojuszników AI=Czechów, a potem Polaków, jako drugich sojuszników). Czyli Auxy byłyby grywalne, jako sojusznik, ale jako "trzecia strona", i wtedy liderzy byliby osobno naliczani (do limitu 15 sztuk).


Hmmm, to byłoby ciekawe. Nie chodzi mi tu o liczbę liderów, ale siły Aux jako "trzecia strona". Można by w ten sposób symulować współpracę (lub konflikty) między dowódcami różnym jednostek. Np. gramy Waffen SS, a trzeci gracz to Lufwaffe, które niby powinno nas wspierać, a poleciało w drugi koniec mapy. A my jako gracz nie mamy na to wpływu. Inna sprawa, że wtedy nie mamy bezpośredniego wsparcia lotniczego. Inna wersja, to trzecim graczem mogłoby by być lotnictwo strategiczne albo marynarka wojenna.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #11 : Październik 11, 2022, 12:41:05 »

Hmmm, to byłoby ciekawe. Nie chodzi mi tu o liczbę liderów, ale siły Aux jako "trzecia strona". Można by w ten sposób symulować współpracę (lub konflikty) między dowódcami różnym jednostek. Np. gramy Waffen SS, a trzeci gracz to Lufwaffe, które niby powinno nas wspierać, a poleciało w drugi koniec mapy. A my jako gracz nie mamy na to wpływu. Inna sprawa, że wtedy nie mamy bezpośredniego wsparcia lotniczego. Inna wersja, to trzecim graczem mogłoby by być lotnictwo strategiczne albo marynarka wojenna.
To jest ciekawe rozwiązanie, ale bardzo sytuacyjne. Nie w każdej sytuacji sprawdzi się tak samo.

Trzeci gracz sterowany przez AI, często tworzy więcej problemów niż rozwiązuje.
Przy wystarczająco licznych jednostkach AUX, sojuszniczy "trzeci gracz" może bardzo utrudnić rozgrywkę graczowi. Wystarczy, że zakorkuje most/drogę, zniszczy lotnisko/port, lub zablokuje do niego dostęp. Potrafi też psuć sytuacje taktyczne, jak wszelkiego rodzaju pułapki, czy ukrywanie poza zasięgiem widzenia przeciwnika.
Sterowany przez AI sojusznik jest "nietykalny" dla gracza, więc nie usuniesz "problemu".

"Trzeci gracz" sprawdza się wyłącznie gdy jednostki AUX działają niezależnie od jednostek gracza, najlepiej w sytuacji defensywnej (na przykład wspomniani Czesi broniący się po drugiej stronie wielkiej mapy).
Jakakolwiek współpraca z jednostkami AUX jest mocno problematyczna.

Są sytuacje gdy "trzecia strona" ma spory potencjał.  Na przykład wspomniane przekazanie pod kontrole AI lotnictwa, i/lub marynarki. Sprawdziłoby to się świetnie w sytuacjach gdy gracz takimi siłami domyślnie nie dysponuje (na przykład kampanie 'Waffen SS'), ponieważ nie byłoby problemu z jednostkami graca i AI wchodzącymi sobie w drogę (konkurującymi o lotnisko albo port).

Zdecydowanie nie jest to rozwiązanie uniwersalne.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
connor71
Generał dywizji (General Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 326


« Odpowiedz #12 : Październik 11, 2022, 01:19:02 »

Hmmm, to byłoby ciekawe. Nie chodzi mi tu o liczbę liderów, ale siły Aux jako "trzecia strona". Można by w ten sposób symulować współpracę (lub konflikty) między dowódcami różnym jednostek. Np. gramy Waffen SS, a trzeci gracz to Lufwaffe, które niby powinno nas wspierać, a poleciało w drugi koniec mapy. A my jako gracz nie mamy na to wpływu. Inna sprawa, że wtedy nie mamy bezpośredniego wsparcia lotniczego. Inna wersja, to trzecim graczem mogłoby by być lotnictwo strategiczne albo marynarka wojenna.
To jest ciekawe rozwiązanie, ale bardzo sytuacyjne. Nie w każdej sytuacji sprawdzi się tak samo.

Trzeci gracz sterowany przez AI, często tworzy więcej problemów niż rozwiązuje.
Przy wystarczająco licznych jednostkach AUX, sojuszniczy "trzeci gracz" może bardzo utrudnić rozgrywkę graczowi. Wystarczy, że zakorkuje most/drogę, zniszczy lotnisko/port, lub zablokuje do niego dostęp. Potrafi też psuć sytuacje taktyczne, jak wszelkiego rodzaju pułapki, czy ukrywanie poza zasięgiem widzenia przeciwnika.
Sterowany przez AI sojusznik jest "nietykalny" dla gracza, więc nie usuniesz "problemu".

"Trzeci gracz" sprawdza się wyłącznie gdy jednostki AUX działają niezależnie od jednostek gracza, najlepiej w sytuacji defensywnej (na przykład wspomniani Czesi broniący się po drugiej stronie wielkiej mapy).
Jakakolwiek współpraca z jednostkami AUX jest mocno problematyczna.

Są sytuacje gdy "trzecia strona" ma spory potencjał.  Na przykład wspomniane przekazanie pod kontrole AI lotnictwa, i/lub marynarki. Sprawdziłoby to się świetnie w sytuacjach gdy gracz takimi siłami domyślnie nie dysponuje (na przykład kampanie 'Waffen SS'), ponieważ nie byłoby problemu z jednostkami graca i AI wchodzącymi sobie w drogę (konkurującymi o lotnisko albo port).

Zdecydowanie nie jest to rozwiązanie uniwersalne.
Właśnie te ostatnie dwie sytuacje wydały mi się ciekawe. Aczkolwiek na polu walki też zdarzają nie przewidziane sytuacje, gdy oddziały wejdą sobie w paradę. Byłoby trzeba wtedy bardziej szczegółowo planować działania AI w graczu trzecim.

I też się zgadzam, że nie jest to rozwiązanie uniwersalne ale ciekawe.
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #13 : Październik 22, 2022, 09:45:55 »

Jest taka ciekawa opcja w plikach CFG: remove_leader - set 2 to remove leader if units loses al its bars due to replacements, tylko żeby to dobrze działało w sensie było widoczne podczas kampanii to zielone uzupełnienia musiały być bardziej bezlitosne dla spadku doświadczenia i belek podczas uzupełniania.
Zapisane

Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #14 : Październik 22, 2022, 10:32:10 »

Sama koncepcja usunięcia leadera jest ciekawa. Często sprzedaje jednostki by pozbyć się niechcianych leaderów.
Ale utrata wszystkich belek jako warunek, to przesada.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.159 sekund z 25 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.015s, 2q)