Forum OpenGeneral

Open General => Akademia Wojskowa => Wątek zaczęty przez: Waldzios Styczeń 23, 2022, 02:22:23



Tytuł: Klasa AT
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Styczeń 23, 2022, 02:22:23
Postanowiłem napisać parę słów o mechanice klasy AT.

Wszystkie opisane poniżej kary znikają jeśli jednostka posiada dowódcę.

1) kara do inicjatywy;
Jeśli jednostka w klasie AT poruszyła się przed atakiem, to porównywana jest inicjatywa walczących jednostek.
Porównywane wartości inicjatywy zawierają limity terenowe, kary za krótki dystans, oraz bonus z belek doświadczenia.
Nie zawierają czynnika losowego, kar za paliwo/amunicje, oraz bonusów dowódców.

Jeśli wartość inicjatywy atakującej jednostki AT (z uwzględnieniem opisanych powyżej czynników) nie jest wyższa o 3 punkty od inicjatywy jednostki atakowanej, to jednostka AT automatycznie przegrywa test inicjatywy.
W rezultacie przegranego testu przeciwnik otrzymuje maksymalny możliwy bonus: +4 do ataku i +4 do obrony.

2) kara do obrony;
Jeśli jednostka w klasie AT poruszyła się przed atakiem, to ma zerowany współczynnik RDM;
Przykładowo jeśli 'StuG IIIA' stoi w miejscu to w optymalnym przypadku jego efektywna obrona wynosi GD + RDM = 9 + 5 =14;
jeśli się poruszy to obrona spada do GD=9.

3) kara przeciwko piechocie;
Jeśli jednostka w klasie AT (nie ma znaczenia czy się poruszyła) walczy z piechotą, piechota otrzymuje +2 do obrony.


Jak widać z powyższego, z punku widzenia mechaniki klasa AT posiada wyłącznie wady.
Ewentualne zalety wynikają wyłącznie z ustawień efila (ogień wspierający).



Tytuł: Odp: Klasa AT
Wiadomość wysłana przez: sympatyk Styczeń 23, 2022, 08:47:56
Pięknie napisałeś ;)
Inne klasy też opiszesz, tak aby były w akademii? By się przydało - łatwiej szukać ..

Ale nie możesz powiedzieć - moje subiektywne odczucie mówi, że StuG IIIA to świetny wybór w tej kampanii --> że mimo tych wszystkich kar źle sobie radził nawet jako czołg .. ;D  Przyrosty exp były naprawdę dobre  >:D


Tytuł: Odp: Klasa AT
Wiadomość wysłana przez: Alberich Luty 13, 2022, 08:23:11
Ja bym jeszcze wspomniał o okopaniu się jednostek (szybkość) w kontekście klasy AT i porównaniu tej wartości z innymi klasami. Dane wziąłem z podręcznika do gry:

Cytuj
Entrenchment represents the defensive structures occupied by the unit. It needs some preparation, so if the unit spends some turns without moving (it can attack, resupply...) it will increase. If it moves from the hex it will lose all its entrenchment. Some units entrench faster than others: usually infantry entrenches faster, while tanks are slower.

Class and Entrenchment speed

Infantry - 3
Tank - 1
Recon - 2
Antitank - 2
Flak - 1
Fortification - 1
Land Transport - 1
Artilery - 2
Air Defence - 2
Other - 0


Base entrenchment is the entrenchment gained by any unit after one turn in a hex. The maximum entrenchment is the base entrenchment plus 5; the scenario designer can set bigger values. Entrenchment is important as it favors the defender, and increases the possibility of a Rugged defense. Each attack suffered by an entrenched unit lowers its entrenchment by one.

Terrain and Base entrenchment

Clear - 0
Town - 3
Airfield - 0
Forest - 2
Bocage - 2
Hill - 1
Mountain - 2
Snow/Sand - 0
Swamp - 0
Ocean - 0
River - 0
Fortification - 4
Port - 1
Stream - 0
Escarpment - 0
Impassable river - 0
Rough - 2