UWAGA! Przeczytaj do końca - zanim zabierzesz się do edycji!!
Przygotowanie: Rozpakuj efil dla którego będziesz robił gameseta do jakiegoś bocznego katalogu
1) Otwórz LG Suite - z menu "Tools" wybierz: "Gameset Editor"
2) Zobaczysz okienko: "Gameset/Set text file". Wybierz: "Exe Game Set".
3) Następnie kilknij to:
4) Powinno pojawić się coś takiego:
5) Wybierz Panzer2.exe, którego chcesz użyć (Panzer2.exe, PG2UK210, etc.) i kliknij: "open"
6) Teraz w tym okienku wpisz 3-literowy prefix dla gameset'a. Proponuję użyć jakiegoś łatwo rozpoznawalnego skrótu - ponieważ ten prefix będą nosiły wszystkie pliki i katalogi danego gameset'a. Np: Adl dla efila Adlerkorps, czy RSF dla Raidersów.
7) Następnie kliknij "make folders" - zostaną utworzone potrzebne foldery
Teraz powinieneś widzieć nowe nazwy folderów dla nowego gameset'a, z dodanym 3 literowym prefixem. Uwaga - bez obaw! Stare nie zostaną skasowane! Edytor zawsze tworzy nowe pliki i foldery dodając je do starych - niczego nie nadpisuje!
9) Teraz kilknij "Select Panzer2",
10) Pojawi się okno wyboru: "Select Panzer2 File". To będzie plik Panzer2.dat który wybrałeś dla danego efila (wcześniej należy "potraktować go" urządzeniem do zmiany flag - jeśli efil tego wymaga!)
11) Wybierz i daj: "open".
12) Teraz powtórz kroki 9 - 11, dla następnych plików wymaganych dla gameseta posługując się kolejnymi 4 klawiszami:
a) Select Equip
b) Select Gui
c) Select Misc
d) Select Names
ALTERNATYWNIE - kliknij "Make Files" (klawisz poniżej "Make folders"). Pojawi się okno dialogowe, w którym należy wskazać lokalizację plików efila, którą przygotowalimy wcześniej - patrz początek
Nie należy akceptować lokalizacji domyślnie wskazanej w tym oknie, bo jest to katalog głowny gry - w takim przypadku pliki eqp, gui, misc i names zotałyby skopiowane z zawartoscią tych które mielismy w grze dotychczas - a nie o to chodzi.
Powstaną kolejne kopie plików z odpowiednim prefiksem, który ustawiłeś w pkt. 6)
13) Po tym wszystkim wybierz "Save As" - kiedy pojawi się okno dialogowe ustaw nazwę dla NOWEGO pliku wykonawczego PG.exe - nazywając go zgodnier z prefiksem gameset'a - teraz kilknij "save".
Pojawi się małe okienko, które potwierdzi, że wszystko przebiegło zgodnie z planem. Masz nowy plik startowy gry, który będzie odwoływał się do nowych katalogów i nowego efila - jednocześnie Twój dotychczasowy nie został skasowany i nadal posługuje się konfiguracją domyślną.
Kiedy teraz obejrzysz katalog główny gry - zobaczysz, że przybyło w nim plików i katalogów.
A więc zrobiłeś gameset dla drugiego efila - w katalogach scenario (lub userscen) - tych z prefiksem - umieść pliki przeznaczone do grania z tym efilem, a na pulpit wyprowadź skrót od odpowiadającego temu gamesetowi pliku *.exe
UWAGA! Podkreślę raz jeszcze - gameset editor tworzy nową konfigurację - nie naruszając starej - nie ma więc potrzeby tworzyć gameset'u dla ustawienia, w którym grasz dotychczas - ono nadal pozostanie - uruchamiane jak dotąd. Jednak jeśli zajdzie konieczność użycia Flag Switchera (a prawdopodobnie zajdzie) dla nowego gameset'u - usilnie zalecam zrobić backup pliku: panzer2.dat. żeby nie pomieszać grafiki i zawsze móc mieć pod ręka panzer.dat w ustawieniu dotychczasowym.
FlagSwitcher niestety nie robi nowej kopii tylko zmienia flagi w tym co jest, dlatego warto miec backup.
Backup pilku startowego: *.exe też warto zrobić, gdyby ktoś się pomylił i zapisując gameseta nie nadał temu plikowi nowej nazwy startowej - obawiam się, że w takim przypadku dotychczasowe ustawienia mogły by zostać nadpisane. Tylko się obawiam - bo nie testowałem skutków takiego błędu i nie wiem czy edytor ostrzega przed nadpisaniem - wybaczcie nie będę ryzykował.