Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 02:22:19 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak robić "gamesety" - jest instrukcja  (Przeczytany 22458 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Wrzesień 22, 2006, 12:55:52 »

I oto jest - instrukcja do edytora gamesetów, czyli kilku wersji PG2 w jednym folderze głównym.
Autor: mjpatterson, przedstawił ją w sposób, który chyba jest zrozumiały bez tłumaczenia, ale jesli będzie trzeba to oczywiście zrobię to z chęcią - tylko nie wiem jak przenieść te screeny - one w końcu stanowią głowną część instrukcji. W ostateczności zrobię takie same ze swojego LG

http://p090.ezboard.com/fjpspanzersfrm4.showMessage?topicID=835.topic
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2006, 10:05:20 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Depet
Gość
« Odpowiedz #1 : Wrzesień 22, 2006, 03:31:48 »

Jeśli chodzi o screeny Gustlik to muisz je wpierw wrzucić na jakiś serwer (jak chcesz służe pomoca i podam Ci adresy a Ty to powklejasz) i podać adres jak bedziesz pisał posta w ramkach "[*img]http://adres[/img]" (bez tej gwiazdki)....ale ja mysle ze lepiej zrób instrukcje w wordzie - zrób z tego pdfa do acrobata...zaznacz ze to Twojego autorstwa...to będzie fachowa instrukcja tak myśle...to samo się tyczy tych Twoich porad (doskonałych zreszta)...ładniej by to wyglądało w pdfach z rysunkami itd.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2006, 03:33:58 wysłane przez Depet » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2 : Wrzesień 22, 2006, 06:13:05 »

Co do porad - to piszę je trochę z domu, troche z pracy - to jest jedyny sposób żeby pojawiały się regularnie - niestety kosztem wyglądu. A ten manual bedę robił na dwa fora - tu i na PSFF, więc myslę, że znajdziemy jakieś wspólne wyjście (resztę "technicznej" dyskusji proponuje odbyć mailem  Wink

Chciałem natomiast zapytać tych, którzy znają angielski i widzieli ten manual w oryginale - czy wygląda to dość przejrzyście - czy niektóre fragmenty wymagają uściślenia, poszerzenia, dopracowania?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Depet
Gość
« Odpowiedz #3 : Wrzesień 22, 2006, 07:31:17 »

Ja znam troche....wszystko zrozumiałem...a dzięki obrazkom "przemiana" mojego PG 2 trwała 10 minut...czekamy na instrukcje po polsku - służe serwerem....ale to jak wspomniałes już na maila albo priva
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #4 : Wrzesień 23, 2006, 04:35:45 »

Obrazki są już na serwerze - przez weekend powinienem skończyć tłumaczenie i "kompozycję" manuala, a teraz trochę teorii, dla tych, którzy dotąd korzystali z gry tylko do grania i nie zaglądali "do środka".

Katalog główny gry składa się z kilkunastu plików i pięciu standartowych folderów:
Najważniejsze pliki to:

Panzer2.dat - przechowuje całą grafikę gry (ikony jednostek, flagi, plansze, zdjęcia dowódców, medale i.t.d. - z wyjątkiem grafiki map!!)

PG2UK210.exe - plik wykonawczy - czyli cała "mądrość" gry - ten plik decyduje o tym, jak AI gra i z których katalogów korzysta

Equip97.eqp
Equip97.txt
Gui97.txt
Names.txt
- te cztery pliki składają się na to, co nazywamy e-filem - czyli dane o użytych jednostkach, nazwy krajów, nazwiska dowódców - jednak bez grafiki, którą czerpią z panzer2.dat i dlatego są z nim ściśle powiązane

Foldery
SCENARIO - przechowuje pliki scenariuszy do kampanii i standartowe pliki scenariuszy SSI, a także pliki tekstowe które potem wyświetlają się jako briefingi przed i po scenariuszu. Tutaj znajdują się także pliki typu *.map zawierające "legendę" do użytych map, ale bez ich grafiki

USERSCEN - przechowuje scenariusze użytkownika typu "stand-alone" i teksty briefingów do nich - to pliki typu *.ply

MAP - przechowuje grafikę do map

SFX - przechowuje wszytkie dźwięki użyte w grze

SAVE - przechowuje save'y

Można mieć na dysku także foldery przechowujące pliki MUS i SMACK - ale niekoniecznie - to zależy, czy ktoś chce, żeby gra do niego "gadała" i wyświetlała filmy przed i po scenariuszach.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Wrzesień 25, 2006, 04:22:07 »

UWAGA! Przeczytaj do końca - zanim zabierzesz się do edycji!!

Przygotowanie: Rozpakuj efil dla którego będziesz robił gameseta do jakiegoś bocznego katalogu

1) Otwórz LG Suite - z menu "Tools" wybierz: "Gameset Editor"



2) Zobaczysz okienko: "Gameset/Set text file". Wybierz: "Exe Game Set".



3) Następnie kilknij to:



4) Powinno pojawić się coś takiego:



5) Wybierz Panzer2.exe, którego chcesz użyć (Panzer2.exe, PG2UK210, etc.) i kliknij: "open"



6) Teraz w tym okienku wpisz 3-literowy prefix dla gameset'a. Proponuję użyć jakiegoś łatwo rozpoznawalnego skrótu - ponieważ ten prefix będą nosiły wszystkie pliki i katalogi danego gameset'a. Np: Adl dla efila Adlerkorps, czy RSF dla Raidersów.



7) Następnie kliknij "make folders" - zostaną utworzone potrzebne foldery



Cool Teraz powinieneś widzieć nowe nazwy folderów dla nowego gameset'a, z dodanym 3 literowym prefixem. Uwaga - bez obaw! Stare nie zostaną skasowane! Edytor zawsze tworzy nowe pliki i foldery dodając je do starych - niczego nie nadpisuje!



9) Teraz kilknij "Select Panzer2",



10) Pojawi się okno wyboru: "Select Panzer2 File". To będzie plik Panzer2.dat który wybrałeś dla danego efila (wcześniej należy "potraktować go" urządzeniem do zmiany flag - jeśli efil tego wymaga!)



11) Wybierz i daj: "open".

12) Teraz powtórz kroki 9 - 11,  dla następnych plików wymaganych dla gameseta posługując się kolejnymi 4 klawiszami:
a) Select Equip
b) Select Gui
c) Select Misc
d) Select Names

ALTERNATYWNIE - kliknij "Make Files" (klawisz poniżej "Make folders"). Pojawi się okno dialogowe, w którym należy wskazać lokalizację plików efila, którą przygotowalimy wcześniej - patrz początek

Nie należy akceptować lokalizacji domyślnie wskazanej w tym oknie, bo jest to katalog głowny gry - w takim przypadku pliki eqp, gui, misc i names zotałyby skopiowane z zawartoscią tych które mielismy w grze dotychczas - a nie o to chodzi.


Powstaną kolejne kopie plików z odpowiednim prefiksem, który ustawiłeś w pkt. 6)

13) Po tym wszystkim wybierz "Save As" - kiedy pojawi się okno dialogowe ustaw nazwę dla NOWEGO pliku wykonawczego PG.exe - nazywając go zgodnier z prefiksem gameset'a - teraz kilknij "save".



Pojawi się małe okienko, które potwierdzi, że wszystko przebiegło zgodnie z planem. Masz nowy plik startowy gry, który będzie odwoływał się do nowych katalogów i nowego efila - jednocześnie Twój dotychczasowy nie został skasowany i nadal posługuje się konfiguracją domyślną.



Kiedy teraz obejrzysz katalog główny gry - zobaczysz, że przybyło w nim plików i katalogów.



A więc zrobiłeś gameset dla drugiego efila - w katalogach scenario (lub userscen) - tych z prefiksem - umieść pliki przeznaczone do grania z tym efilem, a na pulpit wyprowadź skrót od odpowiadającego temu gamesetowi pliku *.exe

UWAGA! Podkreślę raz jeszcze - gameset editor tworzy nową konfigurację - nie naruszając starej - nie ma więc potrzeby tworzyć gameset'u dla ustawienia, w którym grasz dotychczas - ono nadal pozostanie - uruchamiane jak dotąd. Jednak jeśli zajdzie konieczność użycia Flag Switchera (a prawdopodobnie zajdzie) dla nowego gameset'u - usilnie zalecam zrobić backup pliku: panzer2.dat. żeby nie pomieszać grafiki i zawsze móc mieć pod ręka panzer.dat w ustawieniu dotychczasowym.

FlagSwitcher niestety nie robi nowej kopii tylko zmienia flagi w tym co jest, dlatego warto miec backup.

Backup pilku startowego: *.exe też warto zrobić, gdyby ktoś się pomylił i zapisując gameseta nie nadał temu plikowi nowej nazwy startowej - obawiam się, że w takim przypadku dotychczasowe ustawienia mogły by zostać nadpisane. Tylko się obawiam - bo nie testowałem skutków takiego błędu i nie wiem czy edytor ostrzega przed nadpisaniem - wybaczcie nie będę ryzykował.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2006, 10:05:54 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #6 : Wrzesień 25, 2006, 05:46:12 »

Zanim ktos coś tu pod spodem napisze - może jeszcze szybka instrukcja - jak użyć FlagSwitchera do zmiany flag PRZED stworzeniem gameset'a

1) Kopiujemy nasz (ten który mieliśmy do tej pory) plik panzer2.dat gdzieś do bocznego katalogu

2) Ten, który pozostał w katalogu gry poddajemy obróbce FlagSwitcherem

3) Używamy gametset editora w/g intrukcji powyżej - podając jako plik bazowy do stworzenia setu, plik panzer.dat przerobiony FlagSwitcherem (broń Boże kopię!! - tę trzymamy na boku)

4) Po stworzeniu gameset'u będziemy mieli nowy plik panzer.dat - nazywający się trochę inaczej - z prefiksem - będzie to kopia tego, w którym zmienialiśmy flagi, ale z nową nazwą - odpowiednią dla gameset'u.

5) Ponieważ, jak wspomniałem, gameset editor, nie usuwa istniejących plików, a jedynie dorabia nowe - musimy teraz ręcznie wywalić panzer.dat (lub zachować go jako bazę dla nowych przeróbek FlagSwitcherem - zmieniając mu nazwę na panzer.old)

6) Z bocznego katalogu przywracamy nasz dotychczasowy panzer.dat, który będzie potrzebny, aby grać w naszą podstawową wersję gry.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.061 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)