Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 04:16:43 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szkoła Generałów  (Przeczytany 260414 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #135 : Listopad 25, 2011, 02:45:29 »

W tych tematach jest trochę o Suite pod kątem robienia nowych scenariuszy i kampanii

http://www.forum.gildiageneralow.pl/gustlik-center/robimy-scenariusz-przewodnik/0/

http://www.forum.gildiageneralow.pl/gustlik-center/robimy-kampanie-przewodnik/0/
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #136 : Listopad 25, 2011, 07:05:33 »

http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/lg-suite-4-28/0/
http://www.forum.gildiageneralow.pl/gustlik-center/lg-suite-t639/0/
Zapisane
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #137 : Listopad 27, 2011, 01:19:58 »

Wcześniej pisałem w innym wątku, ale uznałem, że ten jest bardziej odpowiedni do pytań kompletnego nowicjusza w świecie PG.
Mam kilka pytań.

 Po 1) Czy wersja gry na oryginalnym efilu SSI PG2 w Opengeneral ściągniętym ze strony www.opengeneral.pl różni się czymś od najnowszej wersji czystego PG2?

Po 2)  Która z gier jest bardziej realistyczna i dopracowana: Opengeneral czy PG? Od czego radzicie zacząć?

Po 3)
Cytat: Gustlik
Jednostka atakowana na terenie: las / góry / miasto, używa do obrony wartości "Close Defence" a nie "Ground Defence". Close Def. jest z reguły bardzo niski u czołgów, a w każdym razie niższy niż u piechoty - stąd większe straty.

Jak to się ma do oryginalnej angielskiej instrukcji, która mówi, że wartość close defense stosuje się wyłącznie do jednostek naziemnych NIE będących piechotą, a które to jednostki bronią się lub atakują w mieście/lesie/górach?
Są dwie możliwe odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie: a) gra od wersji 1.00 wyewoluowała i zmieniła zasady dotyczące wartości close defense
b) Gustlik (dzięki za kampanie i scenariusze, oraz świetny tutorial w OG) miał błędne informacje dotyczące tego konkretnego zagadnienia.
Która odpowiedź jest prawdziwa?

Po 4) Współczynnik ranged defense - kiedy jest stosowany? W manualu piszę, że do obrony przed atakiem z dystansu, jednakże nie przeciwko artylerii. Wnioskuję, więc że przeciwko AT, statkom, oraz czołgom mającym zasięg broni równy lub większy od jednego hexa? I jak rozumiem dodaje się go do współczynnika Ground Defense, w przeciwieństwie do Close Defense, który zastępuje GD?

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2011, 01:35:43 wysłane przez FilipDnk » Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #138 : Listopad 27, 2011, 02:16:07 »

1. Tak, wszak to inna gra. Efile to sprzęt.
2. Moim zdaniem OG, po co zaczynać PG2, skoro OG jest ROZWINIĘCIEM Panzera 2? To gra, gdzie masz więcej opcji. Również większe dopracowanie graficzne, sprzętowe, gra jest bardziej przyjazna- np. kwestia brakujących map, czy granie na różnych efilach- łatwa zmiana.

3,4 nie czuję się kompetentny.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #139 : Listopad 27, 2011, 02:55:50 »

Cytuj
Po 1) Czy wersja gry na oryginalnym efilu SSI PG2 w Opengeneral ściągniętym ze strony www.opengeneral.pl...

NIE ISTENIEJE coś takiego jak OpenGeneral na "oryginalnym efilu SSI", bo OpenGeneral, to gra stworzona przez fanów tej gry i nie ma nic wspólnego z efilem SSI. W ogóle ma niewiele wspólnego z PG2 w wersji SSI, poza ogólnym wyglądem i pewnymi aspektami obsługi, które zostały zachowane z uwagi na przyzwyczajenia graczy i bardzo przyjazny interface wymyślony przez SSI.

Myśl o PG2 i OpenGeneral jako o DWÓCH RÓŻNYCH GRACH. Wprawdzie stare kampanie da się grać na Open General, ale wtedy nie wykorzysta się nawet 50% jego możliwości. To tak jakby do bolidu F1 wstawić silnik od furgonetki - wprawdzie pojedzie - tylko po co?

Cytuj
różni się czymś od najnowszej wersji czystego PG2?

NIE ISTNIEJE coś takiego jak "najnowsza wersja PG2", gdyż ostatni upgrade tej gry miał miejsce za trzy lata temu i odkąd rozpoczęły sie prace nad OpenGeneral nikt już w PG2 nie inwestuje czasu ani roboty.

Cytuj
Która z gier jest bardziej realistyczna i dopracowana: Opengeneral czy PG? Od czego radzicie zacząć?

Tu już Zsamot odpowiedział - ja dodam jeszcze tylko tyle, że zaczynanie od PG2, to tak naprawdę cofanie się w czasie. OG oferuje to samo tylko więcej i lepiej. Do tego, jak powiedziałem, każdą starą kampanię z PG2 da się zagrać na OG, zatem po co sie męczyć?

Cytuj
Jak to się ma do oryginalnej angielskiej instrukcji, która mówi, że wartość close defense stosuje się wyłącznie do jednostek naziemnych NIE będących piechotą, a które to jednostki bronią się lub atakują w mieście/lesie/górach?

Tak, ale tylko kiedy bronią się przed - lub atakują - własnie piechotę.... Stąd moja uwaga.

Instrukcja do PG2 była fatalnie zredagowana.

Cytuj
Współczynnik ranged defense - kiedy jest stosowany? W manualu piszę, że do obrony przed atakiem z dystansu, jednakże nie przeciwko artylerii. Wnioskuję, więc że przeciwko AT, statkom, oraz czołgom mającym zasięg broni równy lub większy od jednego hexa? I jak rozumiem dodaje się go do współczynnika Ground Defense

Ranged Defense stosuje się jako MODYFIKATOR Ground Defense. Nie zastępuje go, tylko dodaje się cały lub połowę kiedy jednostka jest atakowana z dystansu. A działa według takiej formuły:

Defender adds to its effective defense:
Broniący dodaje do swojej GD:

    * half RDM value if combat range is 1 or combat range is same than attacker's range of fire
         Połowę RDM gdy dystans walki = 1, lub dystans jest inny ale jednakowy dla obu stron
    * full RDM value otherwise
         Całą wartość RDM - w innych przypadkach

Attacker adds to its effective defense:
Atakujący dodaje do swojej GD:

    * none if attacker is AT, has moved and has no leader (Tank killer)
         Zero - jeśli jest to klasa AT bez lidera - niezależnie od dystansu
    * full RDM value if combat range is same than defender's range of fire
         Całą wartość - jeśli zasięg walki jest taki sam jak zasięg ognia obrońcy   
    * otherwise, half RDM value
         Połowę RDM - w innnych przypadkach.

Jak stąd widać RDM zdecydowanie preferuje atakującego o ile ma zasięg 2 heksów i z tyluż strzela
Natomiast obrońcę - gdy może strzelać z dwóch heksów, a jest atakowany z sąsiedniego.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #140 : Listopad 27, 2011, 05:17:34 »

Cytuj

Cytat: Gustlik
Cytat: FilipDnk
Cytat: Gustlik
Jednostka atakowana na terenie: las / góry / miasto, używa do obrony wartości "Close Defence" a nie "Ground Defence". Close Def. jest z reguły bardzo niski u czołgów, a w każdym razie niższy niż u piechoty - stąd większe straty.
Jak to się ma do oryginalnej angielskiej instrukcji, która mówi, że wartość close defense stosuje się wyłącznie do jednostek naziemnych NIE będących piechotą, a które to jednostki bronią się lub atakują w mieście/lesie/górach?
Tak, ale tylko kiedy bronią się przed - lub atakują - własnie piechotę.... Stąd moja uwaga.

Instrukcja do PG2 była fatalnie zredagowana.

Tak, miałem na myśli właśnie to(tak zrozumiałem instrukcje), że wartość CD stosuje się na terenie m/g/l dla nie-piechoty, która broni się przed lub atakuje piechotę. Zapomniałem wspomnieć tego ostatniego.
Chodziło mi jednak o to, czy dla piechoty również stosuje się w tym wypadku ten współczynnik CD. I tutaj dokonałem nadinterpretacji Twoich słów, gdyż po ponownym przeczytaniu zacytowanego przeze mnie zdania, dochodzę do wniosku, że ze stwierdzenia "CD jest z reguły bardzo niski u czołgów, a w każdym razie niższy niż u piechoty - stąd większe straty." nie wynika wcale - tak jak mi się to początkowo wydawało - iż piechota również używa wartości CD gdy walczy z nie-piechotą w l/m/g. Wynika po prostu... że z reguły piechota ma niższy CD niż czołgi  Grin
Przyjmując założenie(zgodnie z instrukcją), że piechota nie używa wartości CD w walce przeciwko nie-piechocie w l/m/g - co oddawałoby rzeczywistość prawdziwej wojny - nasuwa się pytanie: po co do diabła twórcy gry przydzielili różnej piechocie różną wartość CD?  Grin
Pozostają 3 opcję:
a) twórcom się nudziło i dla kosmetyki przydzielili wartość CD również piechocie (najmniej prawdopodobne) Grin
b)Wartości tej używa piechota będąca stroną atakującą na terenie l/m/g podczas ogniowej odpowiedzi ze strony... innej piechoty.
c)CD stosuje się zarówno do piechoty będącęj stroną atakującą jak i broniącą się na terenie m/l/g.

ps. a tak swoją drogą czy powyższe zasady stosują się również na hexie określonym jako "nierówności", bo o ile dobrze pamiętam z mapy tutoriala i taki teren występował?

Cytat: Gustlik
Defender adds to its effective defense:
Broniący dodaje do swojej GD:

    * half RDM value if combat range is 1 or combat range is same than attacker's range of fire
         Połowę RDM gdy dystans walki = 1, lub dystans jest inny ale jednakowy dla obu stron
    * full RDM value otherwise
         Całą wartość RDM - w innych przypadkach

Attacker adds to its effective defense:
Atakujący dodaje do swojej GD:

    * none if attacker is AT, has moved and has no leader (Tank killer)
         Zero - jeśli jest to klasa AT bez lidera - niezależnie od dystansu
    * full RDM value if combat range is same than defender's range of fire
         Całą wartość - jeśli zasięg walki jest taki sam jak zasięg ognia obrońcy   
    * otherwise, half RDM value
         Połowę RDM - w innnych przypadkach.

Jak stąd widać RDM zdecydowanie preferuje atakującego o ile ma zasięg 2 heksów i z tyluż strzela
Natomiast obrońcę - gdy może strzelać z dwóch heksów, a jest atakowany z sąsiedniego.

 Czyli powyższe zasady dot. RDM stosuje się również, gdy jednostka naziemna atakuje lub broni się przed atakiem artylerii polowej (ATY), a twórcy instrukcji mogli by udzielać rad CIA jak skutecznie siać dezinformację?  Grin

ps. dla pewności zapytam się jeszcze - czy pisząc dystans=1 miałeś na myśli jeden hex przerwy pomiędzy dwoma wrogimi jednostkami czy też jeden hex obok drugiego ?
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2011, 05:38:23 wysłane przez FilipDnk » Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #141 : Listopad 27, 2011, 12:14:23 »

Cytuj
Czyli powyższe zasady dot. RDM stosuje się również, gdy jednostka naziemna atakuje lub broni się przed atakiem artylerii polowej (ATY)

Nie - teraz to ja zapomniałem dopisać - RDM stosuje się wyłącznie do ognia "na wprost" (Direct Fire), czyli dotyczy: czołgów, ppanców, flaków i chyba piechoty gdy ta może strzelać na 2 (w niektórych efilach, niektóre mogą). Natomiast nie dotyczy: artylerii, okrętów i plot (o ile ta może strzelać do celów naziemnych)

Cytuj
ps. dla pewności zapytam się jeszcze - czy pisząc dystans=1 miałeś na myśli jeden hex przerwy pomiędzy dwoma wrogimi jednostkami czy też jeden hex obok drugiego ?

Jeden obok drugiego - xx. Gdy jest: x-x to jest dystans = 2
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #142 : Listopad 28, 2011, 12:36:47 »

Czy jeśli oddział posiada siłę=1, to obrażenia zadawane przez niego (bez uwzględniania innych zmiennych, takich jak okopanie, inicjatywa, teren, zaskoczenie, tłumienie, doświadczenie, etc.) będą 10 razy słabsze od oddziału z siłą=10?
 
Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #143 : Listopad 28, 2011, 12:52:52 »

Ponieważ przy każdej akcji wynik modyfikowany jest jeszcze przez "czynnik losowy" - trudno komukolwiek z nas potwierdzić taką regularność - nawet jeśli istnieje. Ale raczej nie można tego tak liczyć. Za dużo rzeczy wpływa na wynik walki.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #144 : Listopad 28, 2011, 01:37:32 »

Ale ogólnie można przyjąć, że jednostka z mniejszą siłą - bez uwzględniania wszystkich innych zmiennych(w tym losowych) - zadaje mniejsze obrażenia od jednostki z większą siłą?
Czy też siła nie ma wpływu na zadawane obrażenia? (jak myślę - bardzo mało prawdopodobne)

2) Co to są jednostki "core" i "aux"? Pierwsze z nich to przydzielone nam na początku scenariusza, a drugie to te dokupione?
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2011, 01:57:02 wysłane przez FilipDnk » Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #145 : Listopad 28, 2011, 08:22:33 »

Core to jednostki przenoszone z jednego scenariusza do drugiego. Można je jeszcze podzielić na jednostki core pierwotne (przydzielanie graczowi przez autora kampanii, niekoniecznie tylko w pierwszym scenariuszu) oraz wtórne, czyli kupione przez gracza. Liczby w jednostkach core są na czarno.

Aux to jednostki, które pojawiają się jedynie w jednym scenariuszu. Liczby na biało.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #146 : Listopad 28, 2011, 11:29:09 »

W nowej wersji "core" mają gwiazdkę przy "belkach".
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #147 : Grudzień 01, 2011, 10:58:41 »

Ściągnąłem sobie, zachęcony ciekawymi kampaniami, PG Adlerkorps 1.1.
Pierwsze co rzuciło mi się w oczy - jednostki przy zakupie nie mają żadnych specjalnych umiejętności, tak jak w OG.
Zakładam, że z czasem gdy zdobędą lidera, pojawią się również dodatkowe cechy.
Ale czy można sprawdzić jakie będą to umiejętności dla konkretnej jednostki? Czy jest to całkowicie zależne od przypadku czy też jest jakiś algorytm? W OG na starcie tacy sturmpioniere mieli (E), w PG nie wiem co im przypadnie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2011, 11:01:01 wysłane przez FilipDnk » Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #148 : Grudzień 01, 2011, 11:16:51 »

Zasadniczo, cechy nie zależą od gry (PG2 lub OG), a od efila. To jego autor nadaje literki, np. pionierom E.

Aczkolwiek, każda klasa ma swoją charakterystyczną cechę. Przynajmniej, tak mi się wydaje, bo nie wszystkie są znane Tongue .
Np. nie wiadomo, co różni lekki krążownik od ciężkiego krążownika i czy w ogóle coś różni.
Zapisane
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #149 : Grudzień 02, 2011, 12:02:54 »

Doszedłem już samemu jak to sprawdzić w PG2 Suite.
Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.085 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.01s, 1q)