Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 18, 2022, 09:47:51 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szkoła Generałów  (Przeczytany 224994 razy)
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #165 : Luty 12, 2012, 06:10:14 »

No mniej więcej chociaz lepszym przykładem byłby ten:

http://sourceforge.net/apps/mediawiki/opengeneral/index.php?title=Main_Page

 Pod tym linkiem  zaczęto robić mniej więcej coś o czym pisałem. Nie chodzi o to żeby koniecznie wszystko zrzynać i używac tych samych narzędzi programistycznych, chodzi mi o idee.

Uważam, ze coś podobnego mozna by zrobić przy użyciu narzędzi  dostępnych na naszym forum.  Najpierw jakiś spis działów a później stopniowo je wypełniać. Nawet jeśłi to będzie rozciągnięte w czasie na dłługie miesiace to zawsze będzie to jakiś kawełeczek gotowej uporządkowanej i  łatwo dostępnej ( bez zbędnego tracenia czasu na szukanie po całym forum) informacji.
Zapisane

Gratia gratiam parti
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #166 : Luty 12, 2012, 07:58:47 »

Cytuj
W tej chwili trwają pracę nad tym, żeby nie było wątpliwości, że utrata sztabu spowoduje porażkę gry.

Niestety "z automatu", to utrata sztabu może spowodować jedynie przegraną scenariusza, a to, czy przegrana scenariusza oznacza przegraną kampanii - zależy od innego warunku. Nie da się postawić warunku utraty sztabu ponad tym drugim, więc to dalej będzie umowne - może tylko trochę mniej. Pisałem Ci o tym.

Wiem o tym.
Ale nie ma wcale dużo scenariuszy, których porażka nie oznacza porażki w całej kampanii.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6705



« Odpowiedz #167 : Luty 12, 2012, 12:42:25 »

Co do zredagowania poradnika, czy też zebrania jego w jakąś całość byłbym skłonny pomóc. Co więcej, myślę, że po spakowaniu można by ją zamieścić na stronach Grega i Kowdara, najlepiej obok kampanii testowej. Brak takiego poradnika, stanowczo. Nie każdy musi się orientować w PG2, zresztą wiele zmian jest w stosunku do OG, ostatnio sam zapomniałem, że budowa lotniska KOSZTUJE i wkurzony robiłem testy scena, co i jak jest źle...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #168 : Luty 12, 2012, 03:27:40 »

No mniej więcej chociaz lepszym przykładem byłby ten:

http://sourceforge.net/apps/mediawiki/opengeneral/index.php?title=Main_Page

 Pod tym linkiem  zaczęto robić mniej więcej coś o czym pisałem. Nie chodzi o to żeby koniecznie wszystko zrzynać i używac tych samych narzędzi programistycznych, chodzi mi o idee.

Uważam, ze coś podobnego mozna by zrobić przy użyciu narzędzi  dostępnych na naszym forum.  Najpierw jakiś spis działów a później stopniowo je wypełniać. Nawet jeśłi to będzie rozciągnięte w czasie na dłługie miesiace to zawsze będzie to jakiś kawełeczek gotowej uporządkowanej i  łatwo dostępnej ( bez zbędnego tracenia czasu na szukanie po całym forum) informacji.

Tylko pytanie - czy miało by to być tu - na forum - czy na zewnętrznym serwerze? Z wejściem na Sourceforge nie byłoby problemu - sam Luis mi to kiedyś już proponował, tylko trzeba by wyznaczyć kogoś do opieki nad taką sekcją. Musiałby być to ktoś, kto ma pojęcie o ichniejszych narzędziach.

Na forum jest o tyle łatwiej, że tu może pisać każdy, a wnioski o przeredagowanie tego czy tamtego byłyby szybciej realizowane.

Minus jest taki, że tu odnośniki i grafika gorzej działają i wyglądają.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #169 : Luty 12, 2012, 05:16:22 »

Uważam, że lepiej i wygodniej byłoby to robić na naszym forum.
Później kiedy powstanie w miarę kompletny manual z gotowymi do publikacji treściami nie będzie żadnego problemu aby te treści wstawić czy to do pliku PDF czy na dowolne forum zewnętrzne takie jak np to oparte o  strukturę wiki.

Ważne,  by położyć kamyk węgielny jak już wszytko ruszy z miejsca mozna się później zastanawiać nad sposobami i środkami upowszechniania.

Chciałem jeszcze zauważyć, że nie forma jest najważniejsza ale treść.  Treść mogą i powinni stworzyć nasi eksperci (mistrzowie) Cheesy nad formą czyli np. przeniesieniem gotowej treści na forum wiki czy też do PDF mogą pracować rzemieślnicy którzy niekoniecznie muszą być ekspertami w Open General, wystarczy że będą znali odpowiednie narzędzia programistyczne.
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2012, 05:23:11 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #170 : Luty 12, 2012, 06:06:18 »

Jest już poradnik po hiszpańsku.
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #171 : Luty 12, 2012, 06:17:33 »

Jest już poradnik po hiszpańsku.

Przeglądałem ten poradnik.  Ładna forma ale co do treści to można mieć pewne zastrzeżenia. Zabrakło mi tam wielu szczegółowych informacji, które można znaleźć chociażby na naszym forum. Mam tu na myśli takie informacje jak np. te publikowane przez Gustlika w wątku "Mechanika i algorytmy walki " i parę innych. Czasami brakuje też przykładów podobnych do tych którymi Gustlik na naszym forum obrazował niektóre mechanizmy rządzące grą.
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2012, 06:30:09 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Janus
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 732


« Odpowiedz #172 : Maj 30, 2012, 10:46:52 »

Lekcja 2

Jeśli klikniesz na jednostkę to na dolnym pasku gry pojawiają się informacje opisujące formację, ale u niektórych z nich można zauważyć
literki w nawiasach np. [A] to nie przypadek ! W ten sposób oznaczane są specjalne zdolności jednostki, które są istotne w trakcie bitwy i tak

[A] - jednostka może być zrzucana na lotnisko w desancie powietrznym
[AA]- jednostka posiada zdolność do atakowania jednostek powietrznych (tylko jednostki morskie)
 - jednostka potrafi postawić przeprawę na przeszkodzie wodnej     
[C] - jednostka posiada zdolność wsparcia w bitwie jednostki obok której się znajduje (działa podobnie jak dowódca)
[E] - jednostka radzi sobie z fortyfikacjami i przekracza przez nie jakby ich nie było
[G] - jednostka potrafi walczyć w polu ( dla AD w klasie AntiTank)
[L] - jednostka ze zdolnością bombowca strategicznego zabiera dodatkową amunicję i paliwo
[M] - jednostka posiada zdolnośc do szybkiego przemieszczania się w terenie górzystym
[P] - jednostka zachowuje się jak oddział spadochronowy, może zostać zrzucona w dowolnym terenie poza lotniskiem
[R] - jednostka działa jako jednostka rozpoznawcza zatem ma większy zasięg widzenia
 - jednostka działa jak wsparcie artylerii poprzez angażowanie się w obronę atakowanej jednostki

CZY MOŻNA TEGO TYPU PORADNIK
Z DODANYM OPISEM ODZNACZEŃ DOWÓDCÓW GDZIEŚ ODZIELNIE UMIEŚCIĆ TAK BY ŁATWO MOŻNA Z NIEGO KOŻYSTAĆ?
Z GÓRY DZIĘKUJĘ
Zapisane
Janus
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 732


« Odpowiedz #173 : Listopad 12, 2012, 06:29:24 »

Lekcja nr 3
Temat: combat suport w skrócie cs; (c) - w nawiasie
Jak działa cs?
jednostka wspierana musi stać obok CS. 2 jednostki CS dają sobie wzajemnie wsparcie, które kumuluje się i przenosi na inne jednostki czyli jak masz 3 CS razem wszystkie mają po 2 belki doświadczenia to 2 CS oddają po 1 belce jednostce CS czyli ma on 4 belki, czyli jednostka stająca przy 1 CS samotnym dostała by 1 belkę, a przy trzech stojących razem dostaje 2 belki od 1 CS.
A jak stoi przy 2 CS to dostaje 4 belki lub 2 jeśli stoją CS rozdzielone i się nie stykają ze sobą, jaki ma to wpływ na wynik -przekonaj się atakując takimi samymi jednostkami, lecz o rożnym doświadczeniu taką samą jednostkę.  Grin
Powodzenia. Wink
A i jeszcze jedno samoloty z CS dają CS i wojsku na lądzie to dział też w drugą stronę.
Poprawione. Z.
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2012, 04:20:09 wysłane przez Zsamot » Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #174 : Listopad 12, 2012, 06:59:00 »

j
Cytuj
ednostka wspierana musi stać obok cs
2 jednostki cs dają sobie wzajemnie wsparcie które kumuluje się i przenosi na inne jednostki czyli jak masz 3 cs razem wszystkie mają po 2 belki doświadczenia to
2 cs oddaja po 1 belce czyli jednostka stająca przy 1 cs samotnym dostała by 1 belkę a przy trzech stojąch razem dostaje 2 od jednego cs.
a jak stoi przy 2 cs to dostaje 4 belki lub 2 jeśli stoją cs rozdzielone

Trochę zawile napisane, może by tak zilustrować odpowiednimi zrzutami z ekranu różne przypadki cs ?
Zapisane

Gratia gratiam parti
Janus
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 732


« Odpowiedz #175 : Listopad 15, 2012, 10:59:28 »

Napisz jak wiesz o co biega mniej zawile, lub sam zrób grafikę.  Mam robić setkę zrzutów z ekranu po to, by ktoś zobaczył, że jednostki muszą się stykać? Czy też może po to by ktoś dowiedział się jak postawić 3 kombaty obok siebie? lub by zobaczył 2 kombaty które obok siebie nie stoją a wspierają inną jednostkę? Cheesy Szkoda na to czasu.  Ale faktycznie tekst trzeba lekko poprawić by był zrozumiały.
 Słowo ciałem się stało. Z.
Ale jak masz ochotę to to zrób ja w grafikę się nie bawię po nieudanych próbach.
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2012, 04:15:11 wysłane przez Zsamot » Zapisane
Janus
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 732


« Odpowiedz #176 : Listopad 15, 2012, 11:23:25 »

lekcja nr 3 specjalność rekon movement: jednostki można dowolnie przesuwać wiele razy jak rekon, a wyjątki to czołgi, które przesuwając o 2 pola zwiększają zasięg dwukrotnie, czyli pantera może pokonać 14 pól przy zasięgu 7  oraz piechota zmotoryzowana ta przesuwa się o zasięg ruchu pieszego.
Co zrobić by tego uniknąć?
- można przestawić ją nie korzystając z pełnego zasięgu ruchu ponownie zapakować na samochody wypakować ruszyć i tak dalej. Z zasadzie można by tak przejechać po całej planszy.
- dla tego też w ramach uczciwości powinno się ją przesuwać na odległość nie większą niż  zasięg pojazdu x 2.
w artylerii samobieżnej można podjechać i strzelić.

Jak to wykorzystać w boju -to już zależy od pomysłowości  Grin
Poprawiłem. Z.
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2012, 04:12:14 wysłane przez Zsamot » Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #177 : Listopad 15, 2012, 11:43:14 »

j
Cytuj
ednostka wspierana musi stać obok cs
2 jednostki cs dają sobie wzajemnie wsparcie które kumuluje się i przenosi na inne jednostki czyli jak masz 3 cs razem wszystkie mają po 2 belki doświadczenia to
2 cs oddaja po 1 belce czyli jednostka stająca przy 1 cs samotnym dostała by 1 belkę a przy trzech stojąch razem dostaje 2 od jednego cs.
a jak stoi przy 2 cs to dostaje 4 belki lub 2 jeśli stoją cs rozdzielone

Trochę zawile napisane, może by tak zilustrować odpowiednimi zrzutami z ekranu różne przypadki cs ?


Właśnie dlatego prosiłem żebyś napisał mniej zawile albo zilustrował przykładami bo sam nie do końca zrozumiałem co chciałeś przekazać. W sumie to nie wiedziałem, że  jednostka posiadająca cs i nie stykająca z daną jednostką może ją wspierać jeżeli wspiera jednostke majaca Cs ale stykająca z dana jednostką.

A teraz po przeczytaniu Twojego postu wiem, już że tak może być ale nie wiem w jaki dokładnie sposób przenosi się ten CS,

Do taj pory miałem wiedze tylko o sumowaniu się cs z jednostek stykających z dana jednostką, każda jednostka stykajaca przekazywała cs odpowiadający połowie posiadanych belek.

A jeśli chodzi o ten drugi przypadek gdy nie sasiaduje to nie mam pojęcia jak to działa.

Czy jeżeli jednostka niesąsiadująca ma 4 belki i cs  i przekazuje sasiedniej jednostce również mającej cs - 4 belki 2 belki cs to ta jednostka przekazuje danej jednostce 4+2/2=3 belki? czy jest to jakos inaczej?

Własnie o taki przykład mi chodziło.

A co do liczby zrzutów, to dla zielonego gracza wystarczyłyby dwa zrzuty, jeden ze zwykłym cs czyli na przykład dwie jednostki z CS stykajace z jednostka bez CS i wyliczenie ile wsparcia dostaje każda z tych 3 jednostek

i drugi zrzut z 3 lub 4 jednostkami połączonymi w łąńcuszek.   Swoją droą jestem ciekawy czy i jak by się sumował cs w takim przypadku (4 jednostki w szeregu w tym 3 majace CS)??
Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #178 : Listopad 16, 2012, 08:13:16 »

Sorry,
czy powyższe lekcje są dedykowane przede wszystkim PG 2?   Dopiero teraz zauważyłem, ze "szkoła" jest w dziale PG2 Sad.
Nie gram ostatnio w PG2 więc ostatnie dwie lekcje były dla mnie dużym zaskoczeniem, bo w OG według mojej wiedzy recon movement i CS chyba również, nie mają, aż tak ciekawych możliwośći.

Poza tym obowiązkowo należałoby skorygować rażące błędy ortograficzne.
Zapisane

Gratia gratiam parti
Janus
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 732


« Odpowiedz #179 : Listopad 17, 2012, 10:45:05 »

Nie da się skorygować, bo dysgrafikiem jestem a program, który tu był nie działa.
Fakt, graczom pg2 pg-2 rsf  oraz tych co grają n warzone ale to odnosi się też do innych gier opartych na silniku pg 2
3 stykając się ze sobą cs o sile 2 belek oddają sąsiednim po 1 co w sumie daje każdemu cs po 4 belki i on teraz może oddać 2 belki zamiast 1.
Dlaczego? Bo cs zawsze oddaje jedną drugą swojego doświadczenia czyli jak ma 1 belkę nie oddaje nic, jak ma 3 belki oddaje 1  a nie 1.5, ot i cała filozofia.
Kolejna lekcja będzie dotyczyć terenu walk ale to jutro.

Poprawiłem nieco. Wink Ortografię masz w przeglądarce. Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2012, 04:09:24 wysłane przez Zsamot » Zapisane
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.079 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.006s, 1q)