Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 05:39:26 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szkoła Generałów  (Przeczytany 258324 razy)
Kris_13
Gość
« : Czerwiec 02, 2006, 04:19:24 »

Teraz moja propozycja pod dyskusję.
Pomysł ten został juz przedstawiony Szarikowi.
Proponuję utworzenie SZKOŁY GENERAŁÓW.
Polegałoby to na tym że jeden z mistrzów (polskojezycznych ) prowadziłby cykl wykładów TYLKO dla graczy naszej LIGI. Dla innych niedostępne.
Wykłady poparte sreenami pomogłyby  napewno w polepszeniu umiejętności w grze kazdego z nas.
Problem tylko który z naszych mistrzów podzieli się swoją wiedzą?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2008, 07:15:23 wysłane przez Depet » Zapisane
grisha
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 136


kurde bolek


« Odpowiedz #1 : Czerwiec 02, 2006, 11:24:53 »

Jedyną osobą, która mi przychodzi do głowy jest Rommel
Zapisane

wino, kobiety i PG2
STR
Generał brygady (Brigadier General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 262


« Odpowiedz #2 : Czerwiec 03, 2006, 07:22:08 »

czesc

Szczerze powiedziawszy to bedzie niewypal - obym sie mylil. Bo jakos sobie nie wyobrazam jak by to mialo wygladac. Kris chyba ze sprecyzujesz.
Za to chetnie bym zobaczy/poczytal jak mistrzowie/mistrz odnosi sie do danego e-file.
Czyli np opisuje ze tym czyms, mozna zrobic takie to a takie akrobacje. Wykladowca nie zdradzal by swych tajnikow - bo w tym lezy jego sila a czestowal by na pokazem rzeczy zdawalo by sie oczywistych. Aczkolwiek czasami nie znanych. Jesli na tym by polegala Szkola Generalow to widze to  Shocked
Gramy na glownie na RSF a ja sie co jakis czas lapie na odkrywaniu nowych "wartocsi" tego e-file.

pozdrawiam
Zapisane

STR - PL
Kris_13
Gość
« Odpowiedz #3 : Czerwiec 03, 2006, 08:56:38 »

Oczywiscie nie liczę na to że mistrz zdradzi wszystkie swoje sekrety. To jest po prostu niemożliwe chyba ze przejdzie na emeryturę
Liczę na to że to co może nam przekazać pozwoili wiekszosci graczy Ligi na znaczne zwiekszenie umiejetności gry. Co będzie miało duze znaczenie przy rozgrywaniu pojedynków międzyligowych.
Zapisane
STR
Generał brygady (Brigadier General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 262


« Odpowiedz #4 : Czerwiec 03, 2006, 09:40:53 »

czesc

Narazie poczekajmy na mistrza/mistrzow, co ini na to wszystko.
A potem zagrajmy jakis pojedynek 2x2, jest taki [chyba nie jeden] w scenach RSF, one tez ucza.

pozdrawiam
Zapisane

STR - PL
Kris_13
Gość
« Odpowiedz #5 : Czerwiec 06, 2006, 09:47:45 »

czesc

Narazie poczekajmy na mistrza/mistrzow, co ini na to wszystko.

A potem zagrajmy jakis pojedynek 2x2, jest taki [chyba nie jeden] w scenach RSF, one tez ucza

Z pewnością masz racje jezeli chodzi ot że pokedynki też uczą.
Tylko mnie chodzi o to aby ten czas nauki maksymalnie skrócić szczególnie, ze wczoraj szarik się przyznał że reprezentacja naszej Ligi dostaje baty od Ligi włoskiej.
Swoją drogą jezeli jest gra miedzyligowa to przydałyby sie jakieś informacje z pola walki od Szarika na forum. Coś w rodzaju krótkiego komunikatu ( z frontu) rozgrywany jest taki a taki scenriusz, nasze wojska atakuja na całym froncie, albo skracają linie frontu itd. Grin
Zapisane
STR
Generał brygady (Brigadier General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 262


« Odpowiedz #6 : Czerwiec 06, 2006, 09:34:19 »

czesc - ot


Wlasnie kierownictwo czemu nie ma biuletynu informacyjnego, ja pierwsze slysze ze sie dzieje.
pozdrawiam i czekam/y na pierwsza informacje o tym kto co i z kim  Smiley

pozdrawiam 
Zapisane

STR - PL
Szarik
LadderMaster
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 437



WWW
« Odpowiedz #7 : Czerwiec 08, 2006, 05:09:28 »

Macie racje. Relacje ze zamgań międzyklubowych powinny być. Mam tylko nadzieję, że nie będę jedynym sprawozdawcą.
Wkrótcę założę nowy wątek reprezentacyjny. Jest po temu dobra okazja - zbliża się bitwa z klubem niemieckim.
Na razie napiszę tylko tyle, że w bitwie z kubem włoskim jest na razie nieciwekawie.
Przegrupowaliśmy się przed bitwą rewanżową - może to da efekty.

Szarik
Zapisane

steelfox
Gość
« Odpowiedz #8 : Lipiec 18, 2006, 11:46:16 »

Mój pierwszy post i od razu wredny:-(. Jeśli dostajemy baty to znaczy, że źle dobrana drużyna, a jeśli dostajemy od Włochów to kiepsko nas widzę z Niemcami.
Jeśli ktoś chce podnieść jakość walki to niech zacznie od dokumentacji do e-file RSF 2 (Steelfox vel Tanker), a potem tylko grać, dużo i z lepszymi od siebie.
Zapisane
Szarik
LadderMaster
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 437



WWW
« Odpowiedz #9 : Lipiec 19, 2006, 01:40:14 »

Mój pierwszy post i od razu wredny:-(. Jeśli dostajemy baty to znaczy, że źle dobrana drużyna, a jeśli dostajemy od Włochów to kiepsko nas widzę z Niemcami.
Klub jest włoski ale grają w nim gracze z całego świata. Przyznaję, że na pierwszą rundę pojedynku drużyna była niezbyt dobrze dobrana, ale wtedy nie było w lidze wielu graczy, którzy uaktywnili się po ogłoszeniu Mistrzostw Polski.
Wynik rundy rewanżowej może być zupełnie inny.

Szarik
Zapisane

Janus
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 732


« Odpowiedz #10 : Wrzesień 05, 2006, 07:52:46 »

Osobisicie uwazam ze pomysl jest bardzo ciekawy. Podniesie to poziom gry i wymusi na najlepszych wymysilanie nowych rozwjazan taktycznych.Proponuje by kazdy nowy gracz dostawal sie pod opieke doswiadczonego zawodnika i z nim trenowal,do uzyskania statusu sklasyfikowany.
Zapisane
steelfox
Gość
« Odpowiedz #11 : Październik 02, 2006, 08:44:13 »

Witam,
ponieważ jestem w trakcie gry, (jak wydaje się) z początkującymi graczami, postanowiłem tą wiadomością zrobić ukłon w ich stronę i pomóc im trochę. Gram na tyle długo, iż mam nadzieję, że zechcą z skorzystać z moich uwag. Mam nadzieję, że inni doświadczeni gracze, też dołożą jakieś informacje. Oprócz taktyki i pomysłu na bitwę, ważne jest doświadczenie, które zdobywamy w trakcie kolejnych walk (1 scenariusz trzeba przynajmniej rozegrać z 10 razy, raz jedną a raz drugą stroną), ale najistotniejsze są elementarne zasady do których nowi gracze nie stosują się, bo o nich nie wiedzą.

Lekcja 1
Mimo, że PG2 jest grą losową (dobór parametrów walki) to jednak pewne schematy mają znaczenie dla wyniku starcia, jednym z nich jest kolejność ataku. Jeśli gracz zastosuje się do poniższej kolejności to odkryje wreszcie jak rozbić jednostki przeciwnika z najmiejszymi dla siebie stratami.

                                               KOLEJNOŚĆ FAL UDERZENIOWYCH
    1-a Fala             2-a Fala            3-a Fala          4-a Fala           5-a Fala            Nie mogą atakować
       FlaK             Fortification              Recon            Infantry             Tank                        None
     Artillery        Tactical Bomber         Anti-Tank         Destroyer     Ground Transport         Air Transport
  Air Defense       Level Bomber           Fighter                                  Carrier                  Naval Transport
   Submarine         Battleship               Cruiser
                       Battle Cruiser         Light Cruiser

AVE!
Zapisane
steelfox
Gość
« Odpowiedz #12 : Październik 02, 2006, 09:15:31 »

Lekcja 2

Jeśli klikniesz na jednostkę to na dolnym pasku gry pojawiają się informacje opisujące formację, ale u niektórych z nich można zauważyć
literki w nawiasach np. [A] to nie przypadek ! W ten sposób oznaczane są specjalne zdolności jednostki, które są istotne w trakcie bitwy i tak

[A] - jednostka może być zrzucana na lotnisko w desancie powietrznym
[AA]- jednostka posiada zdolność do atakowania jednostek powietrznych (tylko jednostki morskie)
- jednostka potrafi postawić przeprawę na przeszkodzie wodnej      
[C] - jednostka posiada zdolność wsparcia w bitwie jednostki obok której się znajduje (działa podobnie jak dowódca)
[E] - jednostka radzi sobie z fortyfikacjami i przekracza przez nie jakby ich nie było
[G] - jednostka potrafi walczyć w polu ( dla AD w klasie AntiTank)
[L] - jednostka ze zdolnością bombowca strategicznego zabiera dodatkową amunicję i paliwo
[M] - jednostka posiada zdolnośc do szybkiego przemieszczania się w terenie górzystym
[P] - jednostka zachowuje się jak oddział spadochronowy, może zostać zrzucona w dowolnym terenie poza lotniskiem
[R] - jednostka działa jako jednostka rozpoznawcza zatem ma większy zasięg widzenia
- jednostka działa jak wsparcie artylerii poprzez angażowanie się w obronę atakowanej jednostki

AVE!
Zapisane
steelfox
Gość
« Odpowiedz #13 : Październik 03, 2006, 10:10:46 »

Lekcja 3

   Zanim rozpoczniesz?
Zanim rozpoczniesz grę zaplanuj sobie swój atak. Przeanalizuj teren wybierz miejsca w których dobrze atakować, a w których lepiej się bronić. Nie licz na to że Twój przeciwnik ułatwi Ci wygraną, to naprawdę jest wojna!!! Jeśli zaplanowałeś atak i wszystko idzie ok, to dobrze, ale musisz mieć plan na niekorzystny przebieg gry dla Ciebie zatem przygotuj plan awaryjny. Nikt nie planuje porażki ale one zdarzają się każdemu dlatego musisz mieć plan na obronę, aby przeprowadzić odwrót, a nie ucieczkę bo inaczej czeka Cię rzeź i hańba.
   W ogniu walki?
W ogniu walki o wielu rzeczach można zapomnieć, dlatego nie trać zimnej krwi, to co wygląda na klęskę za chwilę może zmienić się w zwycięstwo. Kawaleryjska fantazja nie zawsze jest potrzebna dlatego pamiętaj:

UDERZAJ, NIE PUKAJ


   Zanim zaangażujesz się z jednostkami przeciwnika w wymianę ognia rozsądnie przeanalizuj, czy Twoje straty pozwolą Ci na odparcie kontrataku. Po dokonaniu wszystkich metod rozpoznawczych musisz zdecydować czy straty jakie odniesiesz warte są ataku.
Jest niewiele sytuacji które są akceptowalne dla poniesienia większych strat niż sam zadasz. Taktyka większych strat dopuszczalna jest tylko w dwóch przypadkach
1.   Jeśli taktycznie potrzebny jest Ci czas (spowolnienie natarcia przeciwnika aby przegrupować siły, przygotować lepsze pozycje obronne, przegrupować i uzupełnić swoje szybko postępujące do przodu jednostki)
2.   Jeśli wykonujesz zwycięski ruch (masz doskonałą przewagę, ale kończy się czas bitwy). Dopuść nawet poświęcenie niektórych jednostek jeśli możesz w ostatniej chwili osiągnąć zwycięstwo.
To że możesz do czegoś strzelić nie jest wystarczającym powodem, aby to uczynić.

I HERKULES DUPA GDY KRASNALI KUPA

   Nawet najlepiej wyposażona armia jest bezsilna przy znaczącej przewadze liczebnej przeciwnika, lub przy przewadze środków, których Ty masz zbyt mało.
1.   Jeśli rozpoczynasz scenariusz I masz więcej jednostek, a mało prestiżu, zaś Twój przeciwnik odwrotnie, staraj się niszczyć (dobijać) jednostki przeciwnika za wszelką cenę. Jeśli tego nie zrobisz On w przeciwieństwie do Ciebie uzupełni swe straty
2.    Jeśli rozpoczynasz scenariusz I masz więcej prestiżu, a mało jednostek, zaś Twój przeciwnik odwrotnie, nie ryzykuj! Staraj się zadowolić redukowaniem siły jednostek przeciwnika I staraj się nie opuszczać pozycji obronnych nawet dla zniszczenia Jego najlepszej jednostki. On nie będzie w stanie uzupełniać strat, a do tego Ty rozsądnie będziesz eliminował jego jednostki szybko osłabnie i zajrzy mu w oczy widmo klęski.
3.   Zawsze stosuj środki zaradcze na przewagę przeciwnika, Jeśli twój przeciwnik ma przewagę w powietrzu, stosuj dobre jednostki przeciwlotnicze itp.
Gdy jesteś w mniejszości, nie zwalczaj żelaza żelazem, lecz głową i intelektem.

NA POLU WALKI ZAWSZE JEST MGŁA, NAWET JEŚLI JEST KRYSTALICZNIE CZYSTE NIEBO

   Pokusa wydania cennych punktów prestiżu na ciężkie uzbrojenie lub działa jest zrozumiała, ale jeśli zapominasz o wyposażeniu się w odpowiedniej ilości jednostki zwiadu, sam prosisz się o kłopoty. Jeśli masz jednostki zwiadu, ale traktujesz je lekko i posyłasz w teren bez ochrony i wsparcia to wkrótce będziesz jak ślepy niedźwiedź. Odpowiednio do troski o swe jednostki zwiadu wykorzystaj każdą sytuację do pozbawienia Twojego przeciwnika takich jednostek, a szybko uzyskasz przewagę.
Wiedza o polu walki jest cenniejsza niż kolejne czołgi.

Z PUSTEGO I SALOMON NIE NALEJE

   Paliwo:
Całkowicie nierozsądnym jest czekanie na uzupełnienie paliwa do chwili, aż całkowicie się wyczerpie. Takie działanie kończy się stratą tury na uzupełnienie paliwa. Zamiast takiego działania, bądź czujny i wykorzystaj każdą nadarzającą się okazję do uzupełnienia rezerw. Przeanalizuj dobrze sytuację i jeśli konieczność uzupełnienia paliwa wystąpi zanim zakończysz misję szukaj szansy na uzupełnienie bez straty tury.
Szanse takie pojawiają się, jeśli naturalne bariery ograniczają ilość pól ruchu np. rzeka, wówczas czas na postawienie mostu wykorzystaj na uzupełnienia. Taka sama sytuacja ma miejsce gdy jednostka przeciwnika blokuje drogę, a strzelanie do niej jest jeszcze przedwczesne (Uderzaj, nie pukaj) . Jeśli Twój czołg wykonuje overrun attack zostaw sobie ruch na uzupełnienie, które jest bardziej korzystne niż strata tury.
   Amunicja:
Cały czas zwracaj uwagę na informacje o poziomie amunicji. Nic nie jest bardziej frustrujące żołnierzy niż puste magazynki. W praktyce oznacza to strzelanie do Ciebie jak do kaczki. Jeśli możesz wykonać zadanie bez strzelania jednostką której wyczerpują się magazynki, to wykorzystaj to na ładowanie broni.
Ma to szczególne znaczenie w przypadku artylerii, gdy przeciwnik świadomie atakuje Twe jednostki na krawędzi zapasów, aby wyczerpać skrzynie z pociskami. Kiedy działa zamilkną przypuści atak na Twe linie obronne.
Uważne przestrzeganie tych punktów może pokazać Ci różnicę między zwycięstwem a klęską.
Zapisane
Kris_13
Gość
« Odpowiedz #14 : Październik 04, 2006, 03:53:29 »

Dla uzupełnienia zacytuje tutaj jednego z doświadczonych Generałów RATIGA

Każda gra wymaga głębokiej analizy, przemyślenie kilku wariantów taktycznych a nawet co bardziej doświadczeni gracze są w stanie przewidzieć wynik poszczególnych starć z uwzględnieniem takich czynników jak: okopanie, wsparcie artylerii, wpływ jednostek sąsiadujących, pogoda, teren, doświadczenie, zasięg jednostek itp.

Mam nadzieję że RATIG jeszcze uzupełni swoją wypowiedż
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2006, 04:02:20 wysłane przez Depet » Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 13   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.073 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)