Forum OpenGeneral

Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI => Akademia Wojskowa => Wątek zaczęty przez: Gustlik Grudzień 17, 2008, 02:05:06



Tytuł: Overstrength jednostki a jej wartość w pp
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Grudzień 17, 2008, 02:05:06
Przepraszam, że używam angielskiego słowa "overstrength", ale jakoś nie znajduję polskiego odpowiednika - "nadsiłowanie"?  ;D. Ostatecznie może być "wzmocnienie".

Ale chyba każdy rozumie, że chodzi o sytuację, w której wraz z ilością belek doświadczenia, dodajemy (kupujemy) jednostce dodatkowe punkty siły.

Powoduje to automatyczny wzrost wartości jednostki względem Jensen Cap. Każda belka to 10% ceny, ale nie jest to procent "składany" - tzn. zawsze liczony jest od podstawowej, a nie od poprzedniej wartości jednostki.

Przykład: cena jednostki o sile 10/10 wynosi 300pp, to każda belka kosztuje 30pp i o tyle wzrasta jej wartość.

10/10 = 300
11/10 = 330
12/10 = 360
13/10 = 390
14/10 = 420
15/10 = 450

Jeżeli ta jednostka miałaby transport za 60pp, to podstawowa wartość wzrasta do 360, a każdy dodatkowy punkt kosztuje wtedy 36pp.

Jeżeli ta jednostka miałaby podstawową siłę poniżej 10 - na przykład 5/5 - to jej wartość wynosi 150pp, ale belki nadal kosztują po 30.

Lider nie zwiększa wartości jednostki w pp

Jeśli w trakcie bitwy jednostka straci punkt lub dwa (z dodatkowych) - to na koniec scenariusza jest liczona jej aktualna wartość, ale nigdy mniej niż cena podstawowa. Czyli spadek z 14 punktów na 10 obniży wartość jednostki, ale dalszy spadek - poniżej 10 - już nie.

Gra ma niestety problem z zaokrąglaniem - jeśli cena podstawowa wynosi np: 96pp, to 1 dodatkowy punkt powinien kosztować 9,6. Niestety w takim przypadku, raz liczy 9, a raz 10 za punkt.