Tytuł: Konwertowanie kampanii - przewodnik. Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 15, 2010, 11:17:01 Kilka słów wstępu.
W niniejszym poradniku opisuję dwa warianty konwertowania kampanii z pierwotnego efil'a na inny efil (w domyśle Gustlika). Dwa warianty dlatego, iż ze względu na fakt że każda ma pewne wady i niedogodności (być może związane z moją wiedzą w zakresie korzystania z opcji LGSuite, ale nie udało mi się tych problemów rozwiązać). Każda z metod działa w praktyce, chociaż nie gwarantuję bezbłędności poradnika. Tą niedogodnością w wariancie 1 jest brak możliwości porównywania parametrów dwóch jednostek z różnych efili jednocześnie. Ale za to, wybór jednostek można ograniczyć tylko do tych stosowanych w konwertowanej kampanii. Dodatkową wadą zastosowanej w tym przypadku opcji LGSuite jest iż parowanie (przydział jednostek) trzeba wykonać w "jednym podejściu" W tej opcji nie ma możliwości zapisywania i wczytywania stanu naszej pracy. Jak zaczniemy, to musimy "parowanie" jednostek zakończyć. Tak więc wariant 1 można zastosować do konwersji kampanii gdzie liczba unikalnych jednostek wynosi maks. 100, może 200 (tak mi się wydaje). Istnieje metoda aby obejść ograniczenie jednego podejścia - ale raczej dla bardziej zaawansowanych użytkowników. Zamiast realizować konwersję, zapamiętujemy tylko cząstkowe pliki *.tbl, ale potem musimy je ręcznie połączyć oraz co ważne posortować (bo w plikach *.tbl ważne jest aby numeracja jednostek efila pierwotnego była rosnąco). Można to wykonać na różne sposoby - tej opcji nie opisuję. Wariant 2, nie ma wady polegającej na braku możliwości na jednym ekranie porównywania parametrów jednostek z różnych efili, ale jej wadą jest brak możliwości wy-filtrowania tylko tych jednostek, które są użyte w konwertowanej kampanii. Jest także możliwość, aby zapisywać i wczytywać stan naszej pracy operując tylko w LG Suite. Natomiast w/w wada powoduje, że albo przygotowujemy konwersję dla wszystkich jednostek efila (a dla nowszych efili są to 3000-4000 jednostek), albo musimy sobie sporządzić oddzielnie wykaz jednostek i ręcznie je wybierać. Jest to wariant najbardziej elegancka i wygodna, ale raczej do zastosowania przy przygotowaniu konwersji z popularnych efili, gdy stworzone "parowanie" (tablica konwersji dla całego efila) wykorzystujemy wielokrotnie do konwertowania różnych kampanii.Gdy konwertujemy małą, pojedynczą kampanię z egzotycznego efila, nie opłaca się pracować nad konwersją np. 800 jednostek, gdy jest używanych w kampanii np. 100 czy 200. Poradnik stworzyłem dość dokładnie, ale pomimo wszystko są wymagane umiejętności operowania na plikach oraz jednak jakaś znajomość PG2 (pliki, parametry jednostek) oraz LG Suite. Dodatkowo zakładam iż nie podlegają zmianom (dla uproszczenia): - okres czasu, w którym toczą się walki - kraje poszczególnych stron konfliktu (chyba, że nie występują w obu efilach) Poradnik jest udokumentowaniem konwersji kampanii "EndSieg" z efila Waffenkammer WW3 na efil GUSTLIK'a. Będę je nazywał odpowiednio: efil pierwotny, efil docelowy. Tytuł: Konwertowanie kampanii - przewodnik. Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 15, 2010, 11:20:28 KONWERSJA WG WARIANTU 1
Założenia, przygotowania wstępne: - mamy poprawnie zainstalowany program LG Suite (dalej będę go nazywał LGS) - mamy poprawnie zainstalowany PG2 z efilem GUSTLIKA - posiadamy pliki map do danej kampanii (zarówno *.map jak i *.shp) - pliki kampanii wgrywamy do katalogu SCENARIO - tworzymy w dowolnym miejscu katalog (dowolna nazwa), gdzie umieścimy pliki efila pierwotnego - kopiujemy pliki efila pierwotnego (equip97.eqp, equip97.txt, qui97.txt, misc.txt, names.txt) do katalogu utworzonego w poprzednim kroku (dwa ostanie pliki efila są opcjonalne - może ich nie być) Uruchamiamy LG Suite i zaczynamy konwersję. 1. Wybieramy kampanię do konwersji Klikamy na ikonę "Load CAM" (1) x1 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/1.png) Wybieramy plik kampanii. (2) Poniżej LGS pokazuje nazwę kampanii. (3) Klikamy "Select". (4) x2 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/2.png) Kampania jest ładowana przez LGS i sprawdzana. Mogą pojawić się błędy jak np. (5) x3 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/3.png) Ignorujemy je klikając "Cancel". (6) Jesteśmy w głównym oknie LGS. Kampania zwiera 7 scenariuszy. (7) Klikamy na ikonę "Load EQP" (8) x4 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/4.png) Wybieramy katalog w którym umieściliśmy pliki efila pierwotnego, (9) a z tego katalogu plik equip97.eqp. (10) Klikamy "Otwórz". (11) x5 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/5.png) Może się pojawić tak jak poprzednio okno błędów. Ignorujemy je i klikamy "Cancel" Znajdujemy się w oknie sprzętu. x6 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/6.png) Zmieniamy je klikając na ikonę "Campaign View". (12) x7 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/7.png) Tytuł: Konwertowanie kampanii - przewodnik. Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 15, 2010, 11:23:13 2. Przystępujemy do tworzenia tablicy konwersji jednostek.
Wybieramy z menu Campaign opcję "Global changes to campaign units equipment" (13) x8 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/8.png) Otwiera się okno wprowadzania przyporządkowywania jednostek pomiędzy efilami. x9 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/9.png) Klikamy w przycisk na panelu 2 - "Select Sustitutive Code" (14) Otwiera się okienko wyboru plików (katalogu) docelowego efila x10 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/10.png) Powinien być to katalog główny PG2 gdzie są pliki efila docelowego. (15) Jeżeli byłoby inaczej należy przejść do głównego katalogu PG. Wybieramy plik egip97.egp. (16) Klikamy Otwórz i jednostki docelowego efila otwierają się w panelu 2 (17) x11 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/11.png) Możemy ocenić czy jesteśmy w stanie za jednym "posiedzeniem" dokonać przyporządkowania jednostek. W przykładzie ilość jedn. wykorzystywanych w kampanii to 70 (i ta liczba jest ważna). (18) Dodatkowo widzimy, że efil GUSTLIKA zawiera 3061 jednostek. (19) Jeżeli tak, możemy kontynuować. Jeżeli nie - należy wybrać wariant 2 (lub zabawić się w łączenie plików *.tbl) Tytuł: Konwertowanie kampanii - przewodnik. Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 15, 2010, 11:28:26 3. Przystępujemy do przyporządkowywania jednostek.
Sugeruję następujące postępowanie. Wybieramy w pierwszym panelu kraj i klasę uzbrojenia. (20) x12 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/12.png) Jak po wybraniu kraju (w przykładzie Japonia), nie pojawiają się w panelu pierwszym jednostki, oznacza to że w kampanii jednostki z danego kraju nie są używane. (21) Tak więc, przechodzimy do następnego kraju. x13 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/13.png) Jak po wybraniu kraju i uzbrojenia pojawią się jednostki, wybieramy w drugim panelu taki sam kraj i uzbrojenie. (22) Można także użyć przycisku "<->" (23) Ew. możemy wybrać inny kraj jak chcemy to zmienić. Uwaga: flagi krajów mogą się nie zgadzać i należy to zignorować. x14 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/14.png) Po kolei dla każdej jednostki z pierwszego (24) panelu wyszukujemy adekwatną jednostkę z drugiego panelu. (25) Moją sugestią jest aby dopierać jednostki tak, aby zachować porównywalne parametry siły i specjalności, a nie sugerować się nazwą jednostki, chociaż dobrze zacząć wybór od zgodnej jednostki po nazwie (często parametry są podobne w różnych efilach !) W szczególności dla artylerii uważam iż najważniejsze jest zachowanie zasięgu strzału. Inną możliwością jest dobieranie jednostek wg "kosztu", ale uważam iż dla zbilansowania kampanii łatwiej jest później zmieniać poziomy prestiżu do zdobycia niż siłę jednostek. Dobrze też zwracać uwagę na okresy czasu dostępności jednostek. x15 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/15.png) I tutaj sygnalizowana wcześniej "wada". Teoretycznie powinno być łatwo porównać parametry jedn. po kliknięciu na przycisk "!!". (26) Otwiera się okienko porównywania parametrów. (27) I tutaj niestety ZONK !!! Jest to albo błąd LGS - w panelu 2 wyświetla jednostkę z pierwotnego efila, a nie z docelowego, albo jak jednak podejrzewam autor LGS, przewidywał tą opcję do zmiany jednostek w obrębie jednego (tego samego) efila. x16 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/16.png) Dane w panelu #2 są niestety błędne. (28) A więc pozostaje nam oglądanie parametrów jednostek "pojedynczo". Podwójne kliknięcie na jednostkę w pierwszym (29) lub drugim panelu wyświetla jej parametry. (z dobrego efila !!!) (30) x17 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/17.png) Po wyborze adekwatnych jednostek (każda podświetlona w swoim panelu), (31) klikamy przycisk "Add Pair #1-2" (32) Przyporządkowanie pojawia nam się w trzecim panelu. (33) W przypadku pomyłki można: - skasować dane przyporządkowanie przyciskiem "Remove Item" (34) - skasować całość przyporządkowania przyciskiem "Clear All Items" (35) x18 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/18.png) I tak powtarzamy dla wszystkich jednostek dostępnych w pierwszym panelu (dla każdego kraju i każdego typu jednostek - w przykładzie dla 70 jednostek). (36) Można z panelu drugiego przyporządkować tą samą jednostkę do kilku różnych jednostek z panelu pierwszego. Kontrolą zakończenia procesu jest wskazywana przez LGS ilość przyporządkowań, która ma być równa ilości jednostek w kampanii. (37) x19 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/19.png) Należy zaznaczyć także opcję "Set Unit's Country same as #2" (38) Ustawi to kraj jednostki w scenariuszach zgodnie z przydziałem w docelowym efilu (jest to ważne wówczas gdy zmieniamy kraj w jednostkach jednej ze stron). Jeszcze jedna opcja może być przydatna - po dwukrotnym kliknięciu w panelu #3 (39) na parę przyporządkowanych jednostek, zostanie ustawiony znacznik noTRA - wówczas zastanie usunięty transport przy konwersji - w tym aspekcie powstaje najwięcej błędów. Ja sugeruję nie używać tej opcji, a transport poprawiać jak później opiszę. A więc skończyliśmy parowanie jednostek i możemy dokonać konwersji. Klikamy na przycisk "Make changes". (40) x20 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/20.png) Pojawia się okno z komunikatem, czy chcemy kontynuować (i ostrzeżenie, że powinniśmy zbackupować pliki). Koniecznie wybieramy "Tak" (41) x22 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/22.png) I mamy wykonaną konwersję jednostek. Po tym proponuję zamknąć LGS (jak będą pytania czy zapisać CAM lub SCN oczywiście należy potwierdzić zapis). Tytuł: Konwertowanie kampanii - przewodnik. Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 15, 2010, 11:31:36 4. Sprawdzanie błędów konwersji.
Ponownie uruchamiamy LGS i wczytujemy kampanię jak na początku. Akurat ta kampania nie ma ustawionej flagi - możemy od razu to poprawić: (42) x23 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/23.png) Wybieramy z menu Campaign opcję "Check Campaign Units" (43) x24 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/24.png) Pojawia się okno opcji - proponowane ustawienia (44) jak na rysunku. Klikamy przycisk "Evaluate Changes". (45) x25 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/25.png) Otwiera nam się okno notatnika z wykazem błędów. Najlepiej plik zapisać w wybranym miejscu (obsługi notatnika nie będę opisywał), i pozostawić ten plik otwarty (ew. schować do paska zadań). x26 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/26.png) W pliku mamy dane w którym scenariuszu (46) i przy których jednostkach występują błędy. (47) Najczęstsze to (wprowadziłem specjalnie trochę błędów oprócz typowych i mniej ważnych): - assigned ground transport XXXX, cause didn't match weight = transport nie dostosowany do wagi jednostki - obsolete unit, changed code from XXXX to XXXX = jednostka przestarzała - bad equipment country, changed code from XXXX to XXXX = niezgodny kraj jednostki do ustawień scenariusza - too new unit, changed code from XXXX to XXXX = jednostka późniejsza niż data scenariusza - cannot have transport, removed XXXX = jednostka nie może mieć transportu, a ma - naval unit at land, changed code from XXXX to XXXX = jednostka morska na lądzie i inne (słownik do ręki i wszystko będzie jasne) LGS może wykonać automatycznie zmiany opisane w w/w pliku po kliknięciu "OK", ALE NIE ZALECAM TEJ METODY BO WG MOICH DOŚWIADCZEŃ, POWSTAJE DUŻO BŁĘDÓW !!! Chociaż niektóre z błędów są poprawiane automatycznie bardzo dobrze - ale to metodą prób i doświadczeń. Uważam że, lepiej poprawić błędy ręcznie. Dodatkowo, przy dużej ilości błędów, sugeruję sprawdzenie robić etapowo, tzn. odznaczyć wszystkie opcje i pozostawić jedną - po usunięciu błędów, wybieramy kolejną opcję i sprawdzamy kolejny raz. I tak aż nie, będzie żadnych błędów lub świadomie je pozostawimy (np. jednostki przestarzałe - często tak trzeba zrobić). A więc, po powrocie do okna LGS, klikamy "Cancel". Tytuł: Konwertowanie kampanii - przewodnik. Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 15, 2010, 11:34:27 5. Poprawianie błędów.
Otwieramy zapisany plik z błędami (przywracamy ze schowka, możemy sobie wydrukować itp), i kolejno wchodzimy do każdego scenariusza, wyszukujemy błędne jednostki i je poprawiamy. Wejście do scenariusza - dwuklik na scenariusz: (48) x27 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/27.png) Otwiera się okno scenariusza. Klikamy na ikonę "Unit Settings View". (49) x28 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/28.png) W oknie jednostek, wyszukujemy błędną jednostkę. W przykładzie P1-06 (50) (nie powinna mieć transportu). x29 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/29.png) A więc usuwamy transport: (51) x30 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/30.png) Nie opiszę wszystkich możliwości usuwania błędów. Wg mnie najlepszą metodą jest do wybrania innej jednostki, jest wybranie przycisku "Equip." lub "Transp"i w okienku, (52) które się pojawi, wybranie poprawnych wartości, kraju, typu, transportu itp. x31 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/31.png) Najlepiej wybrać opcję "Only items showing on Purchase screen" (53) - mamy wówczas do wyboru tylko te jednostki, które czasowo zgadzają się ze scenariuszem. x32 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/32.png) W przypadku transportu, ważne jest aby wybrać opcję "Matching Weight" - dobór transportu do wagi jednostki. (54) x33 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/33.png) Czasami jest tak, że w docelowym efilu, nie mamy do wyboru jednostki, która nie spowoduje błędów (np. jednostki za wczesne lub przeterminowane) - takie błędy można pozostawić - nie uniemożliwiają one gry, a wymagają zmiany/uzupełniania efila. Po poprawkach dla danego scenariusza, zapisujemy go i przechodzimy do kolejnego. I tak dla wszystkich scenariuszy i błędnych jednostek z wykazu błędów. Potem możemy jeszcze raz sprawdzić jednostki. Wykaz bez błędów (lub z wyłączonymi niektórymi błędami) wygląda następująco: x34 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/34.png) Tytuł: Konwertowanie kampanii - przewodnik. Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 15, 2010, 11:37:40 6. Dostosowanie kampanii do obecnych realiów gry.
Większość starych kampanii posiada ustawienia Current Strenght = Basic Strenght. Przy działaniu gry w taki sposób, że komputer (AI) uzupełnia siłę jednostki bezpłatnie, wskazane jest ustawienie Basic Strenght (BS) na wartość mniejszą od 10. Można to poprawić ręcznie dla każdej jednostki, ale ja proponuję korzystać z funkcji LGS, losowego przyporządkowania BS do wszystkich jednostek w kampanii w określonym zakresie (ja stosuję wartości od 3 do 7). Z tym, że należy wziąć pod uwagę, że prestiż do zdobycia w kampanii był w pierwotnej kampanii obliczany przy zasadzie że AI uzupełnia jednostki bezpłatnie. Wskazuje to iż w większości wypadków będzie trzeba zmniejszyć prestiż do zdobycia - ale powinno to wynikać z testów kampanii. Wykonujemy ustawienia BS następująco: Należy wykonać zmiany dla każdego scenariusza po kolei. Będąc w oknie kampanii, klikamy dwa razy na nazwę scenariusza, a po otwarciu jego okna, klikamy na ikonę "Unit Settings View". Będąc w oknie jednostek scenariusza, wybieramy z menu "Scenario\Savegame" opcję "Global Changes", a następnie "Global Changes on Unit's data ...". (55) x35 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/35.png) Pojawia się nam okno, w którym ustawiamy filtr na Player2 (komputer, AI), (56) oraz ustawiamy losowy przydział Basic Strenght od 3 do 7 (lub inne wartości): (57) x36 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/36.png) i klikamy "Make changes". (58) Zmiany dla tego scenariusza zostają wykonane. Potwierdzamy OK dokonane zmiany (59) i wychodzimy z okna zmian klikając "Cancel" lub zamykając okno. x37 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/37.png) Zapisujemy zmiany w scenariuszu (60) x38 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/38.png) a następnie przechodzimy do okna kampanii i wybieramy kolejną dwukrotnym kliknięciem. I tak zmieniamy BS po kolei dla wszystkich scenariuszy. Pozostało nam jeszcze poprawienie stanów Amunicji i Paliwa, które zachowały się zapewne z ustawień jednostek efila pierwotnego. Zmienia się to od razu dla całej kampanii. Będąc w oknie kampanii, wybieramy z menu Campaign opcję "Global changes on Prestige and scenario options ..." (61) x39 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/39.png) W oknie które się otwarło wybieramy opcję (62) jak na poniższym rysunku i zatwierdzamy zmiany klikając "OK" a potem potwierdzamy zmiany jeszcze raz "OK". x40 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/40.png) Teraz pozostało nam (ewentualnie) poprawić opisy i komunikaty (briefingi), być może przetłumaczyć. Nie będę tego dokładnie opisywał. Wykonujemy to poprzez edycję plików tekstowych (63) (wybierając "E' lub "Edit"). (64) Pokażę ekrany gdzie się to robi: Dla kampanii i każdego scenariusza (wybierając go w oknie scenariuszy): (65) x41 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/41.png) oraz dla każdego scenariusza w oknie Campaign Details (pokazuje także przebieg kampanii). Okno się otwiera przyciskiem gdzie stoi wskaźnik myszy na poprzednim rysunku. (66) x42 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/42.png) Gotowe, kampania gotowa i można zacząć testować i grać. Tytuł: Konwertowanie kampanii - przewodnik. Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 15, 2010, 11:39:11 Warto jeszcze skopiować pliki kampanii w celu
archiwizacji, przesłania kolegom i koleżankom :) Zamykamy LGS. Tworzymy na dysku katalog gdzie chcemy skopiować kampanię. Ponownie uruchamiamy LGS. Następnie wybieramy (bez wczytywania kampanii !!!) z menu Campaign opcję "Copy/Move Campaign Files ..." (67) x43 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/43.png) wybieramy katalog gdzie skopiujemy pliki (utworzony wcześniej) przyciskiem "Select folder to copy", (68) wybieramy przyciskiem "Select Campaign" skonwertowaną kampanię (69) i ustawiamy tak jak poniżej (opcje nie usuwają kampanii z gry, nie kopiują map) (70) x44 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/44.png) Klikamy OK i zatwierdzamy komunikat o skopiowaniu (71) plików. Pliki kampanii mamy w wybranym katalogu (oraz także normalnie do grania) Zamykamy LGS i to wszystko. Dziękuję za uwagę i miłego konwertowania kampanii. Powodzenia !!! kowdar Tytuł: Konwertowanie kampanii - przewodnik. Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 15, 2010, 11:43:48 KONWERSJA WG WARIANTU 2
Założenia, przygotowania wstępne: - mamy poprawnie zainstalowany program LG Suite (dalej będę go nazywał LGS) - mamy poprawnie zainstalowany PG2 z efilem GUSTLIKA - posiadamy pliki map do danej kampanii (zarówno *.map jak i *.shp) - pliki kampanii wgrywamy do katalogu SCENARIO - tworzymy w dowolnym miejscu katalog (dowolna nazwa), gdzie umieścimy pliki efila pierwotnego - kopiujemy pliki efila pierwotnego (equip97.eqp, equip97.txt, qui97.txt, misc.txt, names.txt) do katalogu utworzonego w poprzednim kroku (dwa ostanie pliki efila są opcjonalne - może ich nie być) 1. Przygotowanie tablicy konwersji. Uruchamiamy LGS i wybieramy ikonę "Load EQP", (72) a następnie odszukujemy katalog gdzie mamy efil pierwotny i wybieramy plik equip97.eqp tego efila. (73) x50 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/50.png) Może się ew. pojawić komunikat błędów - ignorujemy, klikając "Cancel". Wybieramy z menu "Equipment" opcję "Create Conversion Equip. Table" (74) x51 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/51.png) Pojawia nam się okno konwersji. Klikamy na "Select 2nd E-file" (75) i wybieramy plik equip97.eqp efila docelowego (76) (z głównego katalogu gry). (77) x52 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/52.png) Przystępujemy do sparowania jednostek. Można by wybrac opcję "Autoscan" ale jej nie zalecam (automatycznie LGS sparuje nam część jednostek). Można zaznaczyć opcję dla panelu 1 "Show only not used yet" - znacząco ułatwia to pracę, (78) chociaż okno odświeża się nie pokazuje już przydzielonej jednostki, po zmianie filtra, lub po odznaczeniu/zaznaczeniu ponownie tego pola x53 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/53.png) Sugeruję następujące postępowanie. Wybieramy w pierwszym panelu kraj i klasę uzbrojenia. (79) Jak po wybraniu kraju, nie pojawiają się w panelu pierwszym jednostki, oznacza to że w pierwotnym efilu jednostki z danego kraju nie są używane. Tak więc, przechodzimy do następnego kraju. Jak po wybraniu kraju i uzbrojenia pojawią się (80) jednostki, wybieramy w drugim panelu taki sam kraj i uzbrojenie, albo naciskamy w drugim panelu przycisk "F2=F1" (81) Ustawi to nam w obu panelach ten sam kraj i klasę uzbrojenia. Jeżeli będzie inaczej, oznacza to że w obu efilach kraje są inaczej przyporządkowane. Wówczas możemy wybrać kraj z pól rozwijanych. Uwaga: flagi krajów mogą się nie zgadzać - należy to zignorować. x54 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/54.png) Po kolei dla każdej jednostki z pierwszego panelu (82) wyszukujemy adekwatną jednostkę z drugiego panelu. (83) Moją sugestią jest aby dopierać jednostki tak, aby zachować porównywalne parametry siły i specjalności, a nie sugerować się nazwą jednostki, chociaż dobrze zacząć wybór od zgodnej jednostki po nazwie (często parametry są podobne w różnych efilach !) W szczególności dla artylerii uważam iż najważniejsze jest zachowanie zasięgu strzału. Inną możliwością jest dobieranie jednostek wg "kosztu", ale uważam iż dla zbilansowania kampanii łatwiej jest później zmieniać poziomy prestiżu do zdobycia niż siłę jednostek. Dobrze też zwracać uwagę na okresy czasu dostępności jednostek. x55 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/55.png) Parametry jednostek możemy porównać klikając przycisk "Compare data 1 y 2" (84) Otworzy się okienko z parametrami obu wybranych jednostek w różnych efilach. (85) x56 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/56.png) Jeżeli przydział nam "nie pasuje" zamykamy okienko i szukamy innej jednostki. Jeżeli jest OK - po zamknięciu okna porównania, klikamy przycisk "Add Pair #1-2. (86) Przydział jednostek kopiuje się do panelu 3. (87) I tak postępujemy kolejno dla wszystkich jednostek z pierwotnego efila (panel 1) (88) x57 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/57.png) W przypadku pomyłki można: (89) - skasować dane przyporządkowanie przyciskiem "Remove Item - Selected" - skasować całość przyporządkowania przyciskiem "Remove Item - All Items" Można z panelu drugiego przyporządkować tą samą jednostkę do kilku różnych jednostek z panelu pierwszego. Kontrolą zakończenia procesu jest wskazywana przez LGS ilość przyporządkowań, (90) która ma być równa ilości jednostek w efilu pierwotnym. (91) Gdy skończymy fragment pracy, możemy zapisać tablice konwersji, wybierając przycisk ""Save Table" i (92) zapisując tablicę w wybranym miejscu i z wybraną nazwą. Jak chcemy kontynuować pracę, to po wejściu do panelu konwersji jak powyżej opisano, pierwszą czynnością jest załadowanie dotychczasowego pliku, poprzez przycisk (93) "Load Table" i wybranie uprzednio zapisanego pliku. (94) LGS pamięta lokalizację wcześniej wybranych efili. x58 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/58.png) Po wczytaniu dotychczasowej tablicy, możemy kontynuować przyporządkowania aż do wyczerpania jednostek z panelu 1. Na koniec zapisujemy jak wyżej opisano, ostateczną tablicę konwersji. Zostanie ona użyta do konwersji kampanii. Po zapisie zamykamy okno tworzenia tablicy konwersji. Tytuł: Konwertowanie kampanii - przewodnik. Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 15, 2010, 11:45:44 2. Konwertowanie kampanii wg tablicy
Klikamy na ikonę "Load CAM" x1 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/1.png) Wybieramy plik kampanii. Poniżej LGS pokazuje nazwę kampanii. Klikamy "Select". x2 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/2.png) Kampania jest ładowana przez LGS i sprawdzana. Mogą pojawić się błędy jak np. x3 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/3.png) Ignorujemy je klikając "Cancel". Jesteśmy w głównym oknie LGS. Kampania zwiera 7 scenariuszy. Wybieramy z menu "Campaign" opcję "Change all Scen Equip. using a Table" (95) x59 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/59.png) W oknie konwersji odznaczamy opcję (96) "Save with different name" oraz klikamy przycisk "..." (97) i wskazujemy zapamiętany plik tablicy konwersji. (98) x60 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/60.png) Realizujemy konwersję przyciskając "OK". (99) W przypadku błędów w tablicy mogą pojawić się komunikaty o błędach (ale trudno w niniejszym poradniku je przewidzieć). Następnie zapisujemy kampanię i proponuję zamknięcie LGS. Konwersja dokonana. Teraz możemy przystąpić do sprawdzanie błędów konwersji i dalszych czynności. Sposób postępowania jest analogiczny jak dla WARIANTU 1 od pkt. 4 Dziękuję za uwagę i miłego konwertowania kampanii. Powodzenia !!! kowdar Tytuł: Konwertowanie kampanii - przewodnik. Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 15, 2010, 11:47:47 PS.
Na koniec pokazanie dlaczego jest trudność w zastosowaniu WARIANTU 2 do stworzenia tablicy konwersji tylko dla jednostek wykorzystywanych w kampanii (aby nie trzeba było przydzielać wszystkich jednostek efila pierwotnego). Mimo opcji filtracji tylko używanych jednostek, (100) x61 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/61.png) nie udało mi się wykonać tak, aby wy-filtrować tylko używane jednostki w kampanii. Pomimo wczytywania kompanii i efila, wybierania opcji "flagowania" jednostek. Jeżeli ta opcja nie działa, to inną metodą może być tylko wy-listowanie i zapamiętanie wykazu używanych w kampanii jednostek i ręczny ich wybór. Chyba że ktoś ma inny pomysł ? Tytuł: Odp: Konwertowanie kampanii - przewodnik. Wiadomość wysłana przez: puciek2 Czerwiec 23, 2012, 04:39:06 PS. Na koniec pokazanie dlaczego jest trudność w zastosowaniu WARIANTU 2 do stworzenia tablicy konwersji tylko dla jednostek wykorzystywanych w kampanii (aby nie trzeba było przydzielać wszystkich jednostek efila pierwotnego). Mimo opcji filtracji tylko używanych jednostek, (100) x61 (http://opengeneral.pl/screen/konwersja/61.png) nie udało mi się wykonać tak, aby wy-filtrować tylko używane jednostki w kampanii. Pomimo wczytywania kompanii i efila, wybierania opcji "flagowania" jednostek. Jeżeli ta opcja nie działa, to inną metodą może być tylko wy-listowanie i zapamiętanie wykazu używanych w kampanii jednostek i ręczny ich wybór. Chyba że ktoś ma inny pomysł ? Czy od tamtego czasu coś się zmieniło w narzędziach ? Da się już filtrować tylko jednostki wykorzystywane w scenariuszach z możliwością podglądu parametrów obu jednostek ? Tytuł: Odp: Konwertowanie kampanii - przewodnik. Wiadomość wysłana przez: kowdar Czerwiec 25, 2012, 10:07:12 Zmieniło się o tyle, że w opisywanej wersji 1 poprawione zostało działanie porównywania parametrów jednostek (przycisk !!),
więc wnioski są następujące: - wersje 1 stosujemy w przypadku konwertowania pojedynczej kampanii, scenariusza (albo ich małej ilości) - wersję 2 stosujemy w przypadku planów konwertowania wielu kompanii/scenariuszy z jednego efila na drugi (bo wówczas czy chcemy, czy nie, musimy mieć przygotowaną konwersję WSZYSTKICH jednostek efila (tablicę tbl), bo w każdej pojedynczej kampanii/scenariuszu mogą się co najmniej częściowo różnić). |