Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 14, 2022, 01:34:12 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 01 - Widok i edycja efila (jednostek)  (Przeczytany 12804 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Styczeń 27, 2013, 08:59:23 »

Aby obejrzeć jednostki w efilu, w oknie startowym naciskamy żólty przycisk: "Load EQP" (czwarty z żołtych a piąty w ogóle).

Pojawi nam się okno dialogowe wyboru pliku efila, a potem taki ekran:



Ekran można z grubsza podzielić na dwie sekcje - jak powyżej: zieloną (oglądanie) i czerwoną (edytowanie).
O ile w zielonej można dłubać bezpiecznie, bo tam na dole są tylko filtry widoku jednostek, o tyle z sekcją czerwoną należy uważać, bo tu już wszystko spowoduje zmiany parametrów.

W sekcji zielonej mamy od góry:

Nazwę jednostki i jej ikonę. Obok przyciski edycji ikony - to jedyne przyciski, które mogą cokolwiek zmienić w tej sekcji, więc trzeba uważać na "Change" i "All Same", bo potem dziwne rzeczy mogą pokazać się w grze.... Aczkolwiek ikony nie można zmienić bez wyboiru nowej i potwierdzenia, więc ryzyko jest małe. Natomiast "All Same" służy do ujednolicenia ikon w opcji "domyślnej", "zimowej", "pustynnej" i "tropikalnej". Naciśnięcie go spowoduje zmianę bez pytania i automatyczną - więc uwaga....

Jak wyglądają rózne wersje ikon, można sobie obejrzeć rozwijąjąc menu zaczynające się od "Default". Poniżej będą także: "Snow", "Desert" i "Jungle" - to można sobie oglądać do woli.

Poniżej widzimy DUŻE okno z listą jednostek. Jeżeli nie zdefiniowaliśmy filtru widoku (na dole pod oknem), są to wszystkie jednostki w efilu ułożone według numerów porządkowych - czyli w kolejności dodania.

Filtry widoku (grupa okienek pod listą) pozwala na filtrowanie widoku listy według kraju, klasy, ceny, daty i wielu innych.

Kliknięcie na jednostke na liście spowoduje jej zaznaczenie niebieskim paskiem i wyświetlenie jej danych w okienkach po prawej, podobnych do tych jakie mamy w grze. UWAGA - okienka mają edytowalne wartości i wpisywanie tam czegokolwiek spowoduje zmianę parametru w grze!
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2013, 10:53:24 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Styczeń 27, 2013, 10:35:44 »

No dobra, załóżmy jednak, że chcemy podłubać przy jednostkach - jak to zrobić?

Na przykładowym ekranie wybrałem jednostkę, którą mam ochotę zmienić - w tym przypadku jest to jednostka E:0426 Rangers (USA).

Zaznaczam ją niebieskim paskiem i w tej chwili w sekcji edycji widzę dane, które dotyczą tej jednostki.
Pola edycji można podzielić na cztery grupy:



Grupa 1 (edycja ogólna) - licząc od góry mamy tu:

- wstawienie nowej jednostki na listę przed zaznaczoną. UWAGA! Ta czynność spowoduje przesunięcie wszystkich późniejszych numerów jednostek o 1, co sprawi, że efil stanie się bezużyteczny (w istniejących kampaniach).

- wstawienie nowej jednostki na koniec listy. Sklonowanie zaznaczonej jeśli włączona jest opcja "Clone mode". Stosunkowo bezpieczny sposób na stworzenie nowej jednostki, opartej na już istniejącej. Jednostka zostanie dopisana na koniec listy, co nie spowoduje perturbacji numerycznych.

- przesunięcie, zamiana danych na nowe miejsce (przyznam - nigdy nie korzystałem)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- wyczyszczenie danych - powoduje usunięcie jednostki, ale jej miejsce (numer) zostaje zarezerwowane z zerowymi danymi. Nie powoduje przesunięcia listy jednostek. pole zawsze można wypełnić danymi na nowo.

- wycięcie jednostki - kolejna krytyczna funkcja, odwrotna do wstawienia. Spowoduje usunięcie jednostki z listy, oraz przesuniecię numeracji późniejszych jednostek o -1, co spowoduje, że efil stanie się bezużyteczny dla istniejących kampanii.

- kopiuje dane jednostki do schowka systemowego.

- wkleja dowolny tekst ze schowka jako nazwę jednostki

- pojawia się po skopiowaniu danych - wkleja ze schowka jako dane zaznaczonej jednostki.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- zapisuje dane jednostki na dysku - jako plik

- wkleja dane z powyższej operacji w miejsce zaznaczonej jednostki.

- raportuje ile scenariuszy używa danej jednostki

- raportuje ile scenariuszy w wybranej kampnii uzywa danej jednostki.

Grupa 2 - edycja danych bojowych.

- kolejne okienka odpowiadają temu co widzimy potem w grze: cena, paliwo, amunicja, ruch i.t.d.
Edytujemy poprzez wpisanie nowej wartości numerycznej.

Grupa 3 - przynależność jednostki - licząc od góry mamy:
- kraj
- front i frakcja
- klasa
- typ
- rodzaj ruchu (kliknięcie na "movement" wyświetli tabelę ruchu)
- typ celu
- dostępność od-do

Grupa 4 - specjalne umiejętności
w kolejnych zakładkach mamy: dźwieki - jakie będzie wydawać, transport jakiego może używać i misc - na razie dotyczy tylko roli w misjach lotniczych.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2 : Styczeń 27, 2013, 10:41:04 »

Do wszystkich prób i testów tych opcji zalecam skopiowanie sobie, w charakterze kopii bezpieczeństwa, plików przechowujących dane jednostek czyli equip.txt i equip.xeqp. Wprawdzie przy jakichkolwiek zmianach na powyższych polach, Suite zapyta przy wyjściu czy zapisać zmiany w efilu, ale strzeżonego....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Styczeń 27, 2013, 11:00:34 »

Pytanie jakie w tym momencie może się pojawić brzmi: "Jak stworzyć nową jednostkę?" (bo zakładam, że jak zmienić dane istniejącej - to mniej więcej wiadomo).

Zacznijmy od tego, że niewiele jednostek powstawało "w próżni". Najczęściej były to jednostki stworzone na wzór istniejących (często w innych armiach), lub jako rozwinięcie istniejących - własnych.

Dlatego też, najbardziej użyteczną funkcją do stworzenia nowej jednostki jest sklonowanie istniejącej (Grupa 1 przycisk drugi od góry), na koniec listy, a potem delikatna (lub mniej) zmiana jej danych bojowych oraz - w razie potrzeby - narodowości, transportu, dźwięków - i.t.p..

Tworzenie jednostki poprzez klonowanie sprawi, że jednostka nie będzie oderwana od rzeczywostości, a jej walory bojowe pozostaną w rozsądnej relacji do innych, podobnych.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2013, 06:24:44 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #4 : Styczeń 27, 2013, 11:19:52 »

Rarity factor

Poziome okno nad danymi w grupie 2

Jest to okno wprowadzone niedawno, dopiero w wersji OG więc - nie korzystałem z niego tworząc efila - a szkoda, Teraz jest trochę za późno, ale może jeszcze da się coś z tym zrobić Wink

Otóż "Rarity" czyli "rzadkość" określa współczynnik dostepności jednostki dla danej armii. Jest on generowany automatycnie na podstawie porównania danych bojowych i ceny.

Przykładowo - przy obecnych danych bojowych, RF dla Tygrysa wynosi 2.50, a dla Tygrysa Królewskiego 2.32. A przecież King Tigery były dużo trudniej dostępne (rzadsze). Zatem wniosek - jesli nie zmieniamy danych, to musimy podnieść cenę King Tigera, tak, żeby RF wynosił więcej niż Tigera. W tej chwili Tiger I to 600pp, a King Tiger 660pp.

Z testów wynika, że ta cena dla King Tigera powinna wynosić ok 690pp, jesli RF ma być podobny, ale przecież powinien być jeszcze większy.

Podobnie - można zbadać dostepność 7TP dla polskiej armii w 1939. Na pewno nie powinna być wyższa niż Tigerów w niemieckiej. W końcu było ich tylko niecałe 200. Znów błąd, bo Tiger ma dostępność 2.50, a 7 TP 1.04, czyli - powinien być dużo droższy.

Niestety - dłubanie przy cenach powoduje uwikłanie się w niekończący się łańcuch zmian, bo za jedną idą kolejne, żeby zachować proporcje. Dlatego świadomie tego w tej chwili nie robię, ale zdaję sobie sprawę, że korekty będą potrzebne.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Styczeń 28, 2013, 06:23:35 »

A co jeśli chcemy edytować dane dla grupy kilku-kilkunastu jednostek?

W tym celu, należy z menu "Equipment", wybrać "Global Equipement Changes"



Pojawi nam sie takie oto okno:



Tu, po prawej stronie filtrujemy (wybieramy) wszystkie jednostki, które chcemy zmienić. W tym przypadku - wszystkie polskie czołgi, a potem, w sekcji lewej, wpisujemy te dane, które mają ulec zmianie.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
besiu
Generał dywizji (General Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 316


« Odpowiedz #6 : Kwiecień 28, 2020, 12:54:28 »

Czekaj no, czyli jaki to ma wpływ mieć? Będzie rzadziej dostępny dla zakupu?
Np. W PG 3d w kampanii na zachodzie- pojawiał się jeden czołg dostępny i albo go brałem, albo zostawał "w bazie" HQ. Czyli był dany rodzaj dostępny tylko w 1 sztuce bądź dwóch.
Jak owa rzadkość ma tutaj działać?

Rarity factor

Poziome okno nad danymi w grupie 2

Jest to okno wprowadzone niedawno, dopiero w wersji OG więc - nie korzystałem z niego tworząc efila - a szkoda, Teraz jest trochę za późno, ale może jeszcze da się coś z tym zrobić Wink

Otóż "Rarity" czyli "rzadkość" określa współczynnik dostepności jednostki dla danej armii. Jest on generowany automatycnie na podstawie porównania danych bojowych i ceny.
Przykładowo - probecnych danych bojowych, RF dla Tygrysa wynosi 2.50, a dla Tygrysa Królewskiego 2.32. A przecież King Tigery były dużo trudniej dostępne (rzadsze). Zatem wniosek - jesli nie zmieniamy danych, to musimy podnieść cenę King Tigera, tak, żeby RF wynosił więcej niż Tigera. W tej chwili Tiger I to 600pp, a King Tiger 660pp.

Z testów wynika, że ta cena dla King Tigera powinna wynosić ok 690pp, jesli RF ma być podobny, ale przecież powinien być jeszcze większy.

Podobnie - można zbadać dostepność 7TP dla polskiej armii w 1939. Na pewno nie powinna być wyższa niż Tigerów w niemieckiej. W końcu było ich tylko niecałe 200. Znów błąd, bo Tiger ma dostępność 2.50, a 7 TP 1.04, czyli - powinien być dużo droższy.

Niestety - dłubanie przy cenach powoduje uwikłanie się w niekończący się łańcuch zmian, bo za jedną idą kolejne, żeby zachować proporcje. Dlatego świadomie tego w tej chwili nie robię, ale zdaję sobie sprawę, że korekty będą potrzebne.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #7 : Kwiecień 28, 2020, 02:54:22 »

Czekaj no, czyli jaki to ma wpływ mieć? Będzie rzadziej dostępny dla zakupu?
Odkopujesz wątek z 2013.

Współczynnik 'rarity' wpływa wyłącznie na cenę jednostki, nie ogranicza w żaden sposób dostępności.
Zastosowanie 'rarity' w mojej opinii jest dość ograniczone, trudno pogodzić automatycznie wygenerowane ceny z sensowną drabinką cen.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.071 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.005s, 1q)