Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 07:06:21 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Globalne zmiany dla jednostek - filtr "terytorialny"  (Przeczytany 13422 razy)
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« : Styczeń 12, 2015, 09:08:57 »

Chciałem się podzielić czymś co być może dla niektórych z Was jest znane, ale ja po używaniu Suite przez wiele lat,
odkryłem tą przydatną funkcję dopiero niedawno.

Jak wiecie, głównie poprawiam cudze kampanie. Bardzo często po konwersji,
trzeba zmienić parametry wielu jednostek. Dotąd była to droga przez mękę.

Jest funkcja: Menu, Scenario/SaveGame, Global Changes, Global Changes on Unit's Data ...

Bardzo dobrze się przydaje do zmian w kategoriach które tam są możliwe do odfiltrowywania,
czyli wg Player, Country, Class, Deploy, itd. czyli znakomicie się sprawdza np. dla odfiltrowywania
samolotów i zmiany im okopania Smiley. Ew. można było sobie odfiltrowywać dany typ jednostki, itp.

Ale jak trzeba zmienić parametry dla grupy jednostek wg ich położenia na mapie, to do tej pory
były to uciążliwe zmiany parametrów (nawet takich samych) dla każdej jednostki oddzielnie.
Aż któregoś razu ...

W widoku mapy, zaznaczyły mi się z shiftem kilka jednostek (naciskamy shift i klikamy jednostki).
Po takim zaznaczeniu na mapie, jak wybierzemy w/w pozycję z menu czyli Global Changes on Unit's Data ...
okazuje się że mamy odfiltrowywane w tej opcji zaznaczone jednostki więc hurra możemy im ustalić nowe,
jednakowe parametry ... "jednym" kliknięciem. A to jest to co znakomicie ułatwia poprawianie bitew !!!

Jak kiedyś Luis rozszerzyłby możliwość zmian w ten sposób parametrów odpowiedzialnych za funkcje AI 2.0
(jedn grupa atakuje, inna broni - a przeważnie są to jednostki rozmieszczone terytorialnie) to ta funkcja znakomicie
ułatwiłaby wdrażanie tych zmian w kampaniach. Może Gustliku podpowiesz Luisowi taką potrzebę Smiley

« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2015, 09:19:17 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Styczeń 12, 2015, 09:14:44 »

Warte rozważenia - napiszę do niego.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #2 : Kwiecień 28, 2020, 04:00:58 »

O, chodzi mi o niżej opisaną funkcję, wiem(!) iż stare... ale czy weszło do użycia?

Jak kiedyś Luis rozszerzyłby możliwość zmian w ten sposób parametrów odpowiedzialnych za funkcje AI 2.0
(jedn grupa atakuje, inna broni - a przeważnie są to jednostki rozmieszczone terytorialnie) to ta funkcja znakomicie
ułatwiłaby wdrażanie tych zmian w kampaniach. Może Gustliku podpowiesz Luisowi taką potrzebę Smiley
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #3 : Kwiecień 28, 2020, 04:10:14 »

O, chodzi mi o niżej opisaną funkcję, wiem(!) iż stare... ale czy weszło do użycia?
Tak, wystarczy zajrzeć do opcji 'Global Changes on Unit's Data ...':
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #4 : Kwiecień 28, 2020, 06:09:35 »

Ostatnia pozycja w ramce "free when closer then" czyli to by mogło wyzwalać posiłki np. z krańca mapy, i -zamiast hold position do tury określonej, po prostu gdy przeciwnik się zbliży na załóżmy 15 hexów?
No, i jeśli tak - to jak bada AI tę odległość? Działa mu do obliczeń tej odległości fog of war, czyli musi zobaczyć wroga? Czy wylicza "automatycznie", bez względu na faktyczną widoczność jednostek gracza? Czyli mimo iż moje jednostki byłyby niewidoczne, ale przekroczyłyby wskazaną odległość owych 15 hexów, to AI ruszy się wówczas?
P. S.
Super! Bardzo Ci dziękuję, bardzo pomocne odpowiedzi.
Wiem, iż stare wątki, lecz mnie uczono: najpeirw przeczytaj co jest już napisane, a potem pytaj. Ten wątek, mimo upływu 7 lat nadal jest - dla mnie - interesujący i niedostatecznie (dla mnie) wyjaśniony.
Dziękuję  Smiley
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2020, 06:12:16 wysłane przez besiu » Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #5 : Kwiecień 28, 2020, 06:45:34 »

Ostatnia pozycja w ramce "free when closer then" czyli to by mogło wyzwalać posiłki np. z krańca mapy, i -zamiast hold position do tury określonej, po prostu gdy przeciwnik się zbliży na załóżmy 15 hexów?
Opcja 'Free OH when closer than X hexes' resetuje OH (objective hex) jeśli jednostka AI znajdzie się w odległości X lub mniejszej od OH.

Praktyczne zastosowanie sprowadza się do wysłania jednostek AI w jakiś obszar. To szczególnie użyteczne gdy grupę jednostek próbujesz wysłać w określone miejsce na mapie (na przykład okolice danego miasta), a nie chcesz lub nie możesz ustalić indywidualnych celów dla każdej jednostki z osobna.
Dodatkowo dla niektórych jednostek (na przykład artyleria) pakowanie się w sam środek walki o heks może nie być najlepszym pomysłem. Dlatego zwolnienie OH kilka heksów przed celem może być dobrym rozwiązaniem.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.056 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.005s, 1q)