Tytuł: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 Styczeń 18, 2015, 06:46:21 Hej, to mój pierwszy post, tak więc witam :)
Walczę aktualnie z tworzeniem nowej jednostki, a konkretniej z ikoną do niej. Zainstalowałem najnowszy iconsTool 3.2. Przygotowałem plik , zapisałem jako BMP, przerobiłem na SHP. Wczytałem openicons.dat i widzę go na liście, niestety nie wiem gdzie jest opcja save, tak więc zmiany się nie zapisują i nie widzę grafiki ikony w OpenSuite. Jak wygląda sprawa z numeracją jednostek? Mogę sobie ją dodać ale co zrobić aby została ona dodana globalnie. Jednostka jest nietypowa bo to barykada miejska, a dokładniej dwa rodzaje :) Jest wręcz kluczowa w scenariuszu, który kończę robić. Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: kowdar Styczeń 19, 2015, 07:08:16 Witam
Co prawda nie jestem specem od ikon, nigdy żadnej nie robiłem i toola nie używałem, ale uważam, że: 1. Jeżeli chcesz robić ikony także dla innych, to drogą do tego jest ich publikowanie/wysyłanie tak jak w tym wątku: http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=41451 W ten sposób ikony znajdą się w pliku Openicons.dat i będzie można z nich powszechnie korzystać. 2. A jeżeli chcesz robić ikony dla siebie, ew. dla małego grona jak nasze :) to można to zrobić w ten sposób, że ikony (widok 3x3) zapisujesz jako pliki png i umieszczasz w katalogu efila w podkatalogu OPENDAT. W ten sposób np. Gustlik ominął zmiany ikon w okrętach - popatrz jak to wygląda z mojej instalki w katalogu EFILE_OGN_GUS\OPENDAT Co do nazw - w pierwszym przypadku nie wiem, w drugim pewnie możesz nazwać dowolnie, aby nie tak samo jak istniejące ikony. PS. Format ikon SHP to był za czasów PG2. W OG chyba raczej wszystko już się robi w png/jpg. Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: Gustlik Styczeń 19, 2015, 10:24:09 Witamy na forum!
Jest tak jak pisze Kowdar - aby dodać ikonę, która będzie dostępna dla wszystkich należy zarejestrować się na forum: http://www.panzercentral.com/forum/index.php A następnie na subforum poświęconym modowaniu, w stosownym temacie, zgłosić fakt powstania nowej ikony. http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=41451 Ważne jest aby postępować zgodnie z zasadami przedstawionymi w pierwszym, widocznym tam poście. Gotowe ikony należy przesłać do użytkownika "lvjtn", który zajmuje się aktualizacją tej bazy danych. W razie czego służę adresem na priv. Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 Styczeń 20, 2015, 02:21:37 Po podmianie jednego z plików okrętu wszystko działa i to dobrze. Gdy jednak chcę dodać nowy obok tak aby nie nadpisywać plików Gustlika to nie widzi ich edytor
Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: Waldzios Styczeń 20, 2015, 02:55:56 Edytor prawdopodobnie widzi tylko te ikony których identyfikator jest zawarty w pliku OpenIcons.
Możesz poprosić o dodanie twojej ikony (instrukcje masz wyżej), ewentualnie spróbuj zastąpić istniejąca ikonę, jest cała masa nieużywanych (lub używanych przez inne efile). Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 Styczeń 20, 2015, 02:59:05 Wiem o tym. Chciałem się tylko dowiedzieć jak Gustlik podpiął ikony z OPENDAT. Najpierw chcę wszytsko rzetestować idopiero zawracać głowę lvjtn.
Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: Gustlik Styczeń 20, 2015, 03:39:09 Po prostu kolejność czytania ikon jest taka, że gra NAJPIERW sprawdza katalog OPENDAT, i dopiero jeśli tam ikon nie ma (a zwykle nie ma) przechodzi do spakowanego magazynu ikon OpenIcons.dat.
Zatem mamy dwie możliwe sytuacje: Ikona "XXX000" jest w OPENDAT i jest w OpenIcons - w grze pojawi się ta z OPENDAT (nadpisanie w pamięci tyczasowej) Ikona "XXX000" jest w OPENDAT, ale nie ma jej w OpenIcons.dat - w grze również pojawi się ta z OPENDAT (jako dodana do puli) Cytuj Chciałem się tylko dowiedzieć jak Gustlik podpiął ikony z OPENDAT Co zatem z tego wynika - do "podpięcia" nowej wersji ikony, która już istnieje w OpenIcons wystarczy wrzucić tę nową wersję o takiej samej nazwie jak oryginał - do katalogu OPENDAT. Gra wczyta ikonę z OPENDAT i już dalej szukać nie będzie. Gorzej jeśli jest to ikona której jeszcze nie ma w OpenIcons. Wtedy też trzeba wyrzucić ją do OPENDAT z nową, unikatową nazwą ale o formacie "XXX000", a potem wejść do Suite i konkretnej jednostce przypisać tę właśnie ikonę z OPENDAT. Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 Styczeń 20, 2015, 06:23:38 Gorzej jeśli jest to ikona której jeszcze nie ma w OpenIcons. Wtedy też trzeba wyrzucić ją do OPENDAT z nową, unikatową nazwą ale o formacie "XXX000", a potem wejść do Suite i konkretnej jednostce przypisać tę właśnie ikonę z OPENDAT. Właśnie o to mi chodzi, jak ją przypisać w suite?Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: Gustlik Styczeń 20, 2015, 07:33:03 Należy wybrać jednostkę z listy (na załączonym obrazku jest to Panther D),
a następnie, w zaznaczonym okienku, WPISAĆ RĘCZNIE symbol nowej ikony. Zakładam, że chodzi o ikonę nieistniejącą jeszcze w pliku OpenIcons.dat, bo te istniejące zmienia się przyciskiem "Change" Po ręcznym wpisaniu ikona może od razu nie pojawić się w okienku kontrolnym ale w takim razie należy - bez paniki - zapisać zmiany i załadować jeszcze raz efila. Najczęściej wystarczy tylko załadować jeszcze raz kraj albo klasę - nawet bez wychodzenia ze Suite. Byle tylko widok się odświeżył. Jeśli ikona jest dobrze narysowana, to będzie ją widać. Trzeba potem jeszcze wcisnąć "All same" - żeby przypisał tę samą ikonę dla wszystkich czterech scenerii (chyba, że masz różne wersje dla śniego, pustyni itp) Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 Styczeń 20, 2015, 09:51:41 Dzięki, teraz wszystko jasne :)
Uwaga dla innych, gdyby tworzyli ikony. koniecznie róbcie je w 16 bit albo nawet 8bit, jeżeli użyjecie innych zobaczycie pionowe paski. Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: Gustlik Styczeń 20, 2015, 09:56:52 No i rozmiar (całkowity) pola ikony - w pikselach - musi być podzielny przez 3, w pionie i poziomie, bo inaczej ikona nie będzie się obracać, a w grze będzie się wyświetlało wszystkie 9 widoków na raz.
Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 Styczeń 20, 2015, 10:29:42 Działa i śmiga :)
Teraz mam pytano, które jest nie w 100% związane z tematem, ale jeśli ktoś będzie tworzył ikony i będzie czytał ten temat to też pewnie go to zainteresuje. Mianowicie normalnie można stworzyć scenariusz pod czyjś efile i każdy go może grać jeśli ma dany efile. Co w sytuacji jeśli nowa jednostka w nim nie występuje? Tworzyć nowy efile, który jest kopią czyjegoś z dodanymi nowymi jednostkami? Chyba tak nie wypada, ludzie poświęcają masę czasu na ich stworzenie... Jak to rozwiązać? Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: Gustlik Styczeń 21, 2015, 11:02:38 Cytuj Co w sytuacji jeśli nowa jednostka w nim nie występuje? Tworzyć nowy efile, który jest kopią czyjegoś z dodanymi nowymi jednostkami? Chyba tak nie wypada, ludzie poświęcają masę czasu na ich stworzenie... Można się ewentualnie próbować dogadać z autorem..... :P Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: KwaziMag Grudzień 29, 2015, 10:06:59 Witam
Na początek garść informacji. Gra zassana z http://opengeneral.pl/opengen.html pierwszy link silnik gry 0.90.51.0 z dnia 2.10.2015 efile OpenGus 6.5.1 z dnia 21.10.2015 plik ikon OpenIcons.dat z dnia 13.10.2015 Opis problemu. Chcę zmienić wygląd jednostek w moim przypadku czołg jakikolwiek. Otwieram Open Suit i zgodnie z zasadami wybieram opcję change. Korzystając z filtra wyświetlam jedynie listę czołgów. Z tej listy wybieram ten który mi pasuje model czołgu np. ikona nr IAS85 jest to model czołgu Matilda MK II w kamuflażu green. Uczulam, że ikonka czołgu wyświetla się w OS. Zamieniam, zapisuję. Odpalam grę a tam zamiast wybranego modelu wyświetla się przekreślony Tygrys. To nie odosobniony przypadek. Zauważyłem, że jedynie ikony jednostek przy których wyświetla się litera E w drugiej kolumnie zatytułowanej S w liście jednostek działają poprawnie po zamianie i odpaleniu gry. Jakieś rozwiązanie. Tutaj obrazek http://zapodaj.net/eaacebf7f6c77.jpg.html Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: Waldzios Grudzień 29, 2015, 10:26:15 W wersji 0.90.51.0 był błąd, powodujący miedzy innymi wspomnianą sytuacje. Błąd nie jest krytyczny, pojawia się tylko przy edycji ikon. Doraźnie można go uniknąć generując nowy plik EquipIcons.dat.
Błąd jest już zgłoszony i poprawiony. Możesz poczekać na oficjalną aktualizacje, albo pobrać wersje testową: http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenGenTest.rar Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: KwaziMag Grudzień 29, 2015, 10:43:42 Wielkie dzięki. Jeszcze się tylko spytam w jaki sposób generować nowy plik??
Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: Gustlik Grudzień 29, 2015, 11:00:05 Open Suite, w trybie widoku efila, menu "Equipement" na dole listy - opcja "create local datfile..."
Powstanie plik Equipicons.dat, który pełni tą samą rolę co OpenIcons (magazyn ikon) ale, w odróżnieniu od tamtego, zawiera tylko ikony aktualnie wykorzystywane przez bieżący efil. Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: KwaziMag Grudzień 29, 2015, 11:04:27 Super. Wielkie dzięki chłopaki. Teraz wszystko śmiga. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: KwaziMag Grudzień 18, 2018, 03:05:37 Witam ponownie
Czy ma może jeszcze ktoś w swoich archiwach plik ikon OpenIcons.dat z dnia 13.10.2015 Wracam do open'a po wydaniu nowego wydania plików ale w tym starym było kilka ciekawych ikon które chce podmienić m.in. abrams tusk (orurowany) Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: Waldzios Grudzień 18, 2018, 06:23:18 Czy ma może jeszcze ktoś w swoich archiwach plik ikon OpenIcons.dat z dnia 13.10.2015 OpenIcons151013.zip (https://www.dropbox.com/s/3ijm56q3lnfuse9/OpenIcons151013.zip?dl=0)Tytuł: Odp: Tworzenie ikon Wiadomość wysłana przez: KwaziMag Grudzień 19, 2018, 11:21:26 Okazuje się, że to niestety nie ten plik z ikonami :( ale i tak wielkie dzięki za udostępnienie.
|