Mamy chyba w końcu (wersja testowa OpenSuite 9.0.50.12) w pełni funkcjonalną wersje mechanizmu globalny/lokalny datfile.
Suite pakuje ikony na podstawie połączonych plików datfile (Openicons.dat + EquipIcons.dat) i tworzy nowy lokalny EquipIcons.dat.
W ten sposób nie trzeba każdorazowo tworzyć nowego EquipIcons.dat od podstaw, można używać wcześniejszej wersji jako podstawy nowego pliku.
Przykład działania:
1) Wczytujemy efila i zaczynamy z standardowym Openicons.dat (21340 ikon) w katalogu głównym;
2) Używamy funkcji 'Create datfile with the icons used by this efile':
3) Powstaje lokalny plik EquipIcons.dat (w folderze efila) zawierający 3600 ikon (użytych w efilu):
4) Ponowne wczytanie efila, sprawia ze używamy jednocześnie dwóch datfile (Openicons.dat + EquipIcons.dat)
5) Ikony z EquipIcons.dat oznaczone są literką 'E';
6) Używamy funkcji 'Create/Update local datfile with icons from local OPENDAT'
7) Do pliku EquipIcons.dat zostają dodane ikony z folderu OPENDAT efila;
8 ) Nowy EquipIcons.dat zawiera 3609 ikon:
9) 9 dodatkowych ikon wynika z faktu ze nie wszystkie ikony z OPENDAT są użyte w efilu:
Teraz najciekawsza część;
10) Załóżmy ze mamy własny EquipIcons.dat i oficjalny Openicons.dat, i chcemy wykorzystać dodatkową ikonę (w tym przypadku "249") dostępną tylko globalnie:
11) Dodajemy jednostkę z ikoną '249' i używamy funkcji 'Create datfile with the icons used by this efile':
12) Powstaje nowy EquipIcons.dat zawierający 3601 ikon (poprzednie ikony i jedną nowa):
13) Przy czym stare ikony (z EquipIcons.dat) pozostają niezmienione:
Mam nadzieje ze ktoś zrozumiał ten wywód
Ten pomysł to moja wina, więc czułem się w obowiązku wytłumaczyć jego działanie.
BTW. Z punktu widzenia gracza zmieni się niewiele, Openicons.dat straci na znaczeniu, posiadanie aktualnej wersji EquipIcons.dat zapewni pełną funkcjonalność.