Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 08:05:03 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Listy prototypów w scenariuszach - co się dzieje???  (Przeczytany 17834 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Marzec 20, 2016, 12:42:07 »

Ostatnia wersja Suite najpierw wyświetliła kampanie jakby nie było w nich autorskich list prototypów...
Kiedy chciałem zobaczyć ogólną listę prototypów pojawił się komunikat o nieprawidłowej nazwie listy
autorskiej. Ale przecież pokazał, że jej nie ma - to jaka nieprawidłowa nazwa.

Zajrzałem bezpośrednio do katalogu - okazało się że mam jakieś pozmieniane nazwy i rozszerzenia
na proto.back, xproto.... Jakby Suite zaczęło tworzyć jakieś nowe listy. No bajzel zrobił się jak cholera.

Wie ktoś może o co chodzi? Czy mam  wszystkie kampanie przerabiać?

Na razie wróciłem do Suite w oficjalnym wydaniu - ze stycznia. Dobrze, że mam backup kampanii.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #1 : Marzec 20, 2016, 08:35:43 »

Ostatnio z braku czasu rzadko bywałem na TF i przegapiłem temat...  Założyłem ze skoro kod jest "zamrożony" to tak istotnych zmian nie będzie.... Burning Mad

Dopiero teraz nadrobiłem zaległości...

Generalnie chodziło o to, że do tej pory listy prototypów były tworzone dla scenariusza poprzedniego, zamiast tego którego dotyczyły.
W efekcie pojawiały się problemy, na przykład z prototypami w scenariuszach .choice...

W ramach naprawy błędu, pliki .proto zostały zastąpione przez .xproto, a specjalny skrypt w Suite zajmuje się ich automatycznym tworzeniem...
W tym celu w menu 'campaign' znajduje się dodatkowa opcja 'Convert active campaign's .proto files to new .xproto'...

Można użyć opcji automatycznej, albo zrobić to manualnie.
Z tego co zaobserwowałem działa to tak: dawniej mieliśmy pliki scen01.scnscen01.proto..., teraz w momencie kliknięcia przycisku 'show protos' plik scen01.proto zmienia nazwę na scen01.proto.back (kopia zapasowa) oraz  tworzony jest nowy plik scen02.xproto...
W uproszczeniu, plik scen01.proto staje się scen02.xproto..., czyli teoretycznie przypisany jest poprawnie do scenariusza w którym otrzymujemy prototyp z listy...

Niby sensowne, ale czeka nas sporo niezbyt potrzebnej roboty...

Żeby było ciekawiej, pojawia się poważny problem uboczny... Użycie aktualnej wersji  testowej Suite powoduje tworzenie plików .xproto, więc stworzone w ten sposób kampanie nie są kompatybilne z oficjalną wersja pliku exe...
Nie będzie można ich opublikować do momentu wydania nowej oficjalnej wersji silnika...

Czyli obecnie tworzone/edytowane kampanie musimy bezwzględnie tworzyć na oficjalnej wersji Suite, by były kompatybilne z oficjalnym exe...

Natomiast w momencie wydania nowej oficjalnej wersji exe, trzeba będzie z dnia na dzień przekonwertować wszystkie kampanie na nowym Suite do formatu .xproto ...
Na mój gust, nie do końca przemyślane...

BTW. Jaro zadeklarował się zając tematem po naszej stronie, ale chyba zapomniał... Wink
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2016, 09:15:37 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2 : Marzec 20, 2016, 10:38:20 »

A może ktoś by się jednak zajął problemami ruchu, transportu, desantu - i.t.p. Zamiast mnożyć byty i wynajdywać
sztuczne problemy?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #3 : Marzec 20, 2016, 10:59:14 »

A może ktoś by się jednak zajął problemami ruchu, transportu, desantu - i.t.p. Zamiast mnożyć byty i wynajdywać
sztuczne problemy?
Dunno
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #4 : Marzec 20, 2016, 11:38:24 »

Po pierwsze nie zapomniał bo testował i testuje. Po drugie nie po naszej stronie tylko Luis poprosił mnie o testy. Po trzecie nie trzeba  zmieniać kampanii bo gra czyta oba formaty. Zmiany są tylko wtedy jeśli nowym Suite zmieniasz prototypy.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Marzec 20, 2016, 12:09:56 »

Cytuj
bo gra czyta oba formaty.

Gra może tak, ale Suite - nie.

Pod Suite wygląda tak jakby nigdzie autorskich list nie było, a próba zajrzenia do listy ogólnej kończy się komunikatem o
złej nazwie listy autorskiej (której według widoku podobno nie ma).... Banghead

W dodatku ten komunikat jest ukrytym wyrokiem, ponieważ nie ma możliwości odwołania zmiany nazw albo wyjścia z komunikatu nie robiąc nic - a ja chciałem tylko OBEJRZEĆ!!!  Bullhorn

 Pcbash  Damnpc Frustrated Xplode Burning Mad
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #6 : Marzec 20, 2016, 12:14:07 »

Po pierwsze nie zapomniał bo testował i testuje. Po drugie nie po naszej stronie tylko Luis poprosił mnie o testy.
Wybacz, ale skoro się upierasz:

Prawie miesiąc temu Luis napisał:
Cytat: lguzman
I'd say the only possibility to change that, would be to ask in JP's for rest of designers agreeing to rename all existing *.proto files already released (which I think there won't be too many)  :2cents

Do you want to lead this approach ?  I hope

Odpisałeś:
Cytat: Jaro
Cytuj
Do you want to lead this approach ? I hope
I can do this.

Niestety, najwyraźniej do Guslika (i prawdopodobnie do Kowdara) ta informacja nie dotarła..., więc chyba coś poszło nie tak...

Problemem nie jest sama zmiana, bo ta jak już pisałem ma sporo sensu, tylko brak informacji na jej temat.

Po trzecie nie trzeba  zmieniać kampanii bo gra czyta oba formaty. Zmiany są tylko wtedy jeśli nowym Suite zmieniasz prototypy.
Tak, ale jeśli już zmienisz, a wystarczy przypadkowo kliknąć w  'show protos', to kampania przestaje być wstecznie kompatybilna z oficjalną wersją exe...
Pół biedy jeśli ktoś ma backup kampanii...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #7 : Marzec 20, 2016, 12:24:55 »

Waldzios poczytaj dokładnie, bo ta wypowiedź dotyczyła ręcznej zmainy, która została odrzucona ze względu na ilość plików proto w naszym efilu.

Gustlik, przecież naprawa zmian polega na skasowaniu plików xproto i zmianie nazwy pliku proto.bak na proto. Nie potrzeba szukać kopii zapasowej kampanii.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #8 : Marzec 20, 2016, 12:39:40 »

Z doświadczenia wiem, że lepiej poszukać....

A poza tym skąd miałem wiedzieć, że xproto do scenariusza nr 3, to jest to samo co dawny proto do scenariusza nr 2?

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #9 : Marzec 20, 2016, 01:08:37 »

Waldzios poczytaj dokładnie, bo ta wypowiedź dotyczyła ręcznej zmainy, która została odrzucona ze względu na ilość plików proto w naszym efilu.
Ręczna czy automatyczna, ta zmiana jest tak samo poważna i dotyczy takiej samej ilości plików...

Gustlik, przecież naprawa zmian polega na skasowaniu plików xproto i zmianie nazwy pliku proto.bak na proto. Nie potrzeba szukać kopii zapasowej kampanii.
Naprawa jest trudna, jeśli nie można sprawdzić czy skutecznie coś się naprawiło. Każde kolejne kliknięcie 'show protos' popsuje plik ponownie... Podstawowym problemem jest, że mechanizm nie daje żadnej możliwości wyboru...

W tym momencie wczytanie kopii zapasowej i uruchomienie starej (oficjalnej) wersji Suite, to jedyne pewne rozwiązanie pozwalające bezpiecznie pracować nad kampanią...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.091 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.01s, 1q)