Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 09:26:10 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zmiany w edytorze  (Przeczytany 17640 razy)
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« : Marzec 21, 2018, 05:03:04 »

Uświadomiłem sobie, że bardzo mało rozmawiamy o tym co "techniczne" w grze ...
Na JPs piszą w wątku
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=48843&start=950#p767633
o sprawdzaniu map i poprawianiu
Czy ktoś może przybliżyć to zagadnienie?

Ten dział jakby wymagał odświeżenia   . ...  obrazki poginęły ..

Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Marzec 21, 2018, 05:44:18 »

Podobno chodzi o jakieś ostatnie rzędy (kolumny?) heksów na mapach, które z jakichś powodów stały się niedostępne w grze, ale nadal mogą uciec na nie jednostki komputera stawiając się poza zasięgiem gracza. Chyba coś takiego dawno obserwowałem na dużych mapach Śląska.

Teraz podobno do Suite został wstawiony jakiś automat, który ma sprawdzać rozmiary mapy i korygować ten błąd, ale nie wiem na czym  to polega, zwłaszcza że lvjtn powiedział, że to podobno występuje tylko na mapach "obrazkowych", a z kolei jego obrazkowe nie interesują w ogóle (to zupełnie odwrotnie niż mnie).

No i tu mamy problem, bo ja mimo wszystko nadal nie rozumiem o co w tym chodzi.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #2 : Marzec 21, 2018, 05:48:14 »

Chodzi o to, że w grze kilkukrotnie był zmieniany sposób wyliczania ilości wierszy i kolumn aby mapy obrazkowe i kafelkowe były spójne. Stąd niektóre produkcje mapowe wymagają korekty.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #3 : Marzec 21, 2018, 06:50:02 »

Kojarzę problem, ostatnio natknąłem się na niego w W01 (Kowdar naprawiał ręcznie), ale zupełnie nie rozumiem co tu pomoże jakiś auto-fix. Auto-fix przeniesie jednostki w poprawne technicznie, ale w najlepszym razie przypadkowe miejsce. Autor scenariusza i tak będzie musiał to zweryfikować i poprawić. Nie widzę w tym sensu. Kolejny z serii dziwnych pomysłów...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #4 : Marzec 21, 2018, 08:34:53 »

No dobrze ..
A jak to się ma do mapx? --> wielkość mapy będzie zapisana w mapx na stałe?
A więc wszystkie mapy do PG2 są niepoprawne? i scenariusze wtedy na nich zrobione?
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #5 : Marzec 21, 2018, 09:11:07 »

Właśnie poćwiczyłem trochę to narzędzie.
Tworzy w folderze MAP do każdej mapy plik txt z rozmiarem.
Być może gra z nich będzie korzystać, albo sama wyliczać w ten sam sposób rozmiar mapy.

Zgadzam się, że automat to niezbyt dobre narzędzie. Dla folderu EFILE_GUS_Wx lista korekt do zrobienia w załączeniu:

i np. korekta dla #1149 spowodowałaby że jednostki w transporcie morskim wylądowałby na wyspie ...
Trzeba poprawiać ręcznie ...

Załączam także korekty dla EFILE_GUS i EFILE_GUS_PeG.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #6 : Marzec 21, 2018, 09:30:29 »

A to narzędzie?
czy konieczne są pliki sizeRC.txt i zstępują size.txt? - to do map kafelkowych?
A to drugie zapisuje wielkość mapy w scenariuszu?, ale po co? --> mapy czy rysunku?

Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #7 : Marzec 21, 2018, 09:48:39 »

Załączam także korekty dla EFILE_GUS i EFILE_GUS_PeG.
Po zajrzeniu w logi, trochę rozumiem.  Jednostki można w suite poprawić ręcznie (z poziomu listy jednostek), ale heksy już nie bardzo, więc jeśli gdzieś istotny VH wylądował poza mapą to potrzebny jest automat...
Przekombinowane, ale ma jakiś sens.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #8 : Marzec 21, 2018, 09:55:07 »

Używam wersji 64.3 i tam to trochę inaczej się nazywa ...
Korzystałem tylko z opcji: Fix map size ...
z domyślnymi wartościami (czyli tylko raport, bez zmian).

Ale gdy narzędzie się wykładało (pewnie dlatego, że mamy dużo xscn w folderach, to pomagało najpierw
puścić narządzie z opcją "Only Check & Create _sizeCR.txt -if needed", a potem odpalić Suite jeszcze raz
i narzędzie z domyślnymi ustawieniami.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #9 : Marzec 22, 2018, 01:37:41 »

Jeszcze taki objaw:

Ostatnio, z różnych powodów, potrzebowałem kafelkowej wersji mapy Kielc (1325). Użyłem opcji: "Convert to tiled map (remove map number)", w efekcie czego rzeczywiście dostałem mapę kafelkową, ale z dodaną kolumną terenu "CLEAR" po prawej stronie.

Było to o tyle niebezpieczne, że tym pasem można było obejść wszystkie zapory terenowe, które w wersji obrazkowej dochodziły do samego brzegu mapy.

Nie wiem czy taki sam efekt byłby gdyby w czasie normalnego grania zmienić sam widok na kafelki.... Jeśli tak, to bardzo niebezpieczny objaw, bo wszelkie zapory terenowe też byłby do obejścia prawym skrajem
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #10 : Marzec 22, 2018, 01:45:33 »

Tak, taki właśnie objaw będziesz miał po przełączeniu w grze na kafelki. Ale powiem więcej - to samo będzie na mapie obrazkowej a zobaczysz to sobie, jak włączysz etykiety typów terenu.

Sam poprawiałem kilka takich map.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #11 : Marzec 22, 2018, 04:40:00 »

Tak, taki właśnie objaw będziesz miał po przełączeniu w grze na kafelki. Ale powiem więcej - to samo będzie na mapie obrazkowej a zobaczysz to sobie, jak włączysz etykiety typów terenu.

Sam poprawiałem kilka takich map.
Do puki trwa ulepszanie map - kafelki przeciwko rzeczywistym - niektóre mapy(mapx) był już kilka razy zmieniany ...
Boleśnie to odczułem na dużych mapach ...
Ale to mapy PG2 wprowadzały zamęt - za dawnych zamierzchłych czasów kiedy królował format shp - obrazki do map musiały być większe co najmniej o 1 px od siatki hex, a same heksy też były trochę inaczej rysowane ...
 ... namnożyło się więc map mających różne wymiary przy tej samej liczbie heksów ( również mapy PEG)
Luis też zmieniał podejście do wyliczania map w heksach
Dobiły to mapy kafelkowe - za duże paski czarne po krawędziach, więc przycinanie rozmiarów

Wychodzi na to, że zawsze po manipulacji przy rozmiarach map coś będzie szwankowało ..  i nawet jak coś teraz jest ok, to w przyszłości tak być nie musi ...

Mamy 132 kampanie - kto nad nimi panuje? Kto to wszystko sprawdza?

Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #12 : Marzec 22, 2018, 05:30:54 »

Mamy 132 kampanie - kto nad nimi panuje? Kto to wszystko sprawdza?
Niestety, nie da się nad tym w pełni zapanować. Można tylko doraźnie naprawiać i czekać znowu coś zepsują.

Zmiany z związku z kafelkami od początku były wprowadzane w absurdalny sposób. Z całkowitym olaniem wstecznej kompatybilności i bez koniecznego minimum testów na starych mapach. Dodają nowe funkcjonalności, a potem tracą masę czasu na improwizowane i często nieskuteczne łatanie dziur.
Dostrzegam zalety kafelków, ale takie podejście mnie irytuje.

Rzecz w tym, że My gramy, znajdujemy dziury i próbujemy łatać problemy które wynikają bezpośrednio z rozrywki. żeby było można lepiej/wygodniej  grać. Nasze pomysły, czasem lepsze, a  czasem gorsze, wynikają z realnego grania w  OG.

Na JP niestety od dłuższego czasu większość pomysłów wydaje się  oderwane od rzeczywistości. Mam nieodparte ważenie ,że mało kto tam gra w samą grę (podejrzewam, że Luis poza testami, nie rozegrał pełnego scenariusza od lat).
Kiedy zobaczyłem listę zmian w ostatniej wersji sinika, to myślałem, że pomyliłem gry. Tych pomysłów na okręty podwodne nie mógł wymyślić/zaaprobować ktoś kto rozegrał dowolną kampanie morską. Poziom bezużyteczności jest porównywalny tylko z systemem rakiet (zastosowany chyba tylko w efilu ljtvn).

Wszystko co wydarzyło się w ostatnich latach  na JP,  czyi afera z ikonami, bałagan z kafelkami, wykopanie użytkowników WinXP itd; to część dziwnego planu dotarcia do większego grona nowych graczy, który odbywa się kosztem graczy starych.

Nie sadzę, żeby niszczenie istniejącej społeczności OG w nadziei na napływ świeżych mas, doprowadziło do czegoś dobrego. Ale może się mylę, czas pokaże...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #13 : Marzec 22, 2018, 06:17:37 »

Właśnie sobie popatrzyłem ...
Wszystkie mapy (moje, Rudla) o wymiarach 3135x .. i 3150x ...   które nie były poprawiane mają ostatnią kolumnę do poprawy ...
Przedtem ( przy wysyłaniu) kolumna 71 nie była dostępna do zapisu, a teraz jest .. nawet jak nie jest cała ...

Więc wszystkie scenariusze i mapxy do poprawki  Evil
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #14 : Marzec 22, 2018, 07:25:31 »

Cytuj
Więc wszystkie scenariusze i mapxy do poprawki

Ok, spoko - nie wszystkie... Jak gra się toczy "z prawej do lewej", to w sumie ta kolumna nie ma znaczenia. Zresztą łatwiej wskazać przypadki, kiedy TAK NAPRAWDĘ wymaga zmiany, niż te, kiedy można dać tym heksom spokój.

Oczywiście, grając, można dla czystej estetyki to poprawić - i nawet na poziomie scenariusza podociągać wszystkie elementy krajobrazu do prawego brzegu. W ten sposób poprawi się kampanie.

A z samymi mapami - z czasem można się uporać, a do tego czasu trzeba po prostu pamiętać, żeby przy budowaniu scenariusza sprawdzić co się dzieje przy prawym brzegu - i wtedy ewentualnie dorysować (dokafelkować) tam co trzeba.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.085 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)