Tytuł: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Waldzios Kwiecień 08, 2018, 12:57:03 W związku z powtarzającymi się pytaniami, mała instrukcja korzystania z plików konfiguracyjnych kampanii.
W folderze Efila znajduje się "gloalny" plik konfiguracyjny EQUIP.cfg. Plik zawiera parametry konfiguracyjne Efila. Nie należy go modyfikować. Ewentualne zmiany mogą powodować nieprawidłowe działanie Efila. W tym momencie (kwiecień 2018) jego zawartość wygląda tak: Cytat: EQUIP.cfg * --- CFG setting file created by OpenSuite. * --- only $Variables included. sabotage_min = 40 sabotage_max = 85 ground_carrier = 2 evade_special = 11 flak_range = 2 flak_ex2 = 1 upgrade_ldr = 1 avoid_cbf = 1 wild_weasel_ex = 1 blow_any_terrain = 1 attach_on=1 attach_1=Recon, 0, 2, -1, 30, 25, * Spot,Mov attach_2=Air Defense, 0, 2, -1, 30, 25, * AA/AD, Ini attach_3=Bridging, 0, 0, -1, 120, 10, * Bridge, Mov attach_4=AntiTank, 0, 2, -1, 30, 25, * HA, Mov attach_5=Support, 0, 2, -1, 30, 25, * MaxAmmo, Mov attach_6=Forward Observer, 0, 2, -1, 30, 25, * SA/HA to adjacent targets, Ini attach_7=Special Munition, 0, 2, -1, 30, 25, * Add fire dice, Mov attach_8=FastEntrench, 0, 2, -1, 30, 25, * Add terrain-entrench, Ini Lista parametrów jest stosunkowo krótka, ponieważ wpisy w EQUIP.cfg są opcjonalne. Wystarczy zdefiniować tylko te parametry które wykorzystujemy. Pozostałe ustawienia przyjmują wartości domyślne. Pełną listę konfigurowalnych parametrów wraz z domyślnymi wartościami, można znaleźć w referencyjnym pliku EQUIP.cfg (folder OPENTXT_SAMPLE). W razie kłopotów ze znalezieniem, aktualny plik referencyjny: EQUIP.cfg (http://www.opengeneral.pl/upload/EQUIP.cfg) (2018-01-27). Tyle podstaw. Teraz bardziej zaawansowana część. Pliki cfg można wykorzystać nie tylko na poziomie Efila. Dla każdej kampanii można stworzyć indywidualny lokalny plik cfg. Nazwa lokalnego pliku cfg ([nazwa].cfg) musi być identyczna z nazwą pliku głównego kampanii ([nazwa].xcam). Plik lokalny może modyfikować dowolne parametry dostępne dla podstawowego EQUIP.cfg. Oczywiście należy zachować pewien umiar, by nie zmodyfikować zbyt drastycznie funkcjonowania podstawowych mechanizmów bazowego Efila. Wskazane są też intensywne testy przed opublikowaniem tak zmodyfikowanej kampanii. Przykładowe wykorzystanie: Kampania G05 BLITZKRIEG: Cytat: G05_gb.cfg exp_bar_factor=10 Wariant "minimalny".Efektem modyfikacji jest zmniejszone tempo zdobywania doświadczenia. Kampania W51 8th USAAF v.4.0: Cytat: W51_8th.cfg green=1 Modyfikacja dodaje i konfiguruje "zielone" uzupełnienia.green_cost=65 green_exp=65 green_autorefit=1 Kampania H04 1940-44 WE SEARCH FOR WAYS: Cytat: H04.CFG green=1 Wariant bardziej rozbudowany.green_cost=65 green_exp=65 green_autorefit=1 attach_on=1 attach_1=Recon, 0, 2, 0, 30, 25, * Spot,Mov attach_2=Air Defense, 0, 2, 0, 30, 25, * AA/AD, Ini attach_3=Bridging, 0, 0, 0, 120, 10, * Bridge, Mov attach_4=AntiTank, 0, 2, 0, 30, 25, * HA, Mov attach_5=Support, 0, 2, 0, 30, 25, * MaxAmmo, Mov attach_6=Forward Observer, 0, 2, 0, 30, 25, * SA/HA to adjacent targets, Ini attach_7=Special Munition, 0, 2, 0, 30, 25, * Add fire dice, Mov attach_8=FastEntrench, 0, 2, 0, 30, 25, * Add terrain-entrench, Ini allow_pontoon_ex=1 critical_hit=2 Modyfikacja dodaje i konfiguruje "zielone" uzupełnienia, modyfikuje parametry "dodatków" (likwiduje kary), pozwala na mosty pontonowe w dowolnym terenie, oraz włącza trafienia krytyczne. Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Alberich Listopad 04, 2020, 04:24:42 Kod: player_sp_row=1,0,0,0 Jak konkretnie działa ten parametr? Skąd bierze barwę dla: - jednostki core przed ruchem, po ruchu - jednostki aux przed ruchem, po ruchu Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Waldzios Listopad 04, 2020, 04:35:43 Z tego co kojarzę parametr określa rząd symboli w pliku unitinfo.png którego używają kolejni gracze (stąd 4 wartości).
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/unitinfo.png) Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Alberich Listopad 04, 2020, 04:56:27 Na początku myślałem, że =0,0,0,0 określa każdego z graczy 1,2,3 i 4, a liczba rząd w tym pliku unitinfo.png.
Ale po kilku próbach (które zamieszczam poniżej) kompletnie nie rozumiem logiki tego parametru... Kod: player_sp_row=0,0,0,0 (http://www.opengeneral.pl/upload/cfx000.png) Kod: player_sp_row=1,0,0,0 (http://www.opengeneral.pl/upload/cfx001.png) Kod: player_sp_row=2,0,0,0 (http://www.opengeneral.pl/upload/cfx002.png) Kod: player_sp_row=3,0,0,0 (http://www.opengeneral.pl/upload/cfx003.png) Kod: player_sp_row=4,0,0,0 (http://www.opengeneral.pl/upload/cfx004.png) Kod: player_sp_row=5,0,0,0 (http://www.opengeneral.pl/upload/cfx005.png) Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Waldzios Listopad 04, 2020, 05:40:36 Z tego co widzę na obrazkach, parametr oznacza zapewne bazowy rząd, reprezentujący symbole jednostek CORE, symbole jednostek AUX są przesunięte o 2 rzędy, a symbole jednostek które wykonały ruch są przesunięte o 4 rzędy.
Wartości 0 są prawdopodobnie nieprawidłowe. Przyglądając się plikowi unitinfo.png, zakładam że dopuszczalne wartości to tylko 1,2,7,8. Domyślna wartość parametrów to zapewne: player_sp_row=1,2,7,8 . Jedyne co możesz uzyskać (bez edycji pliku) to zamiana kolorów poszczególnych graczy. Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Alberich Październik 22, 2022, 10:49:29 Omówienie poszczególnych parametrów konfiguracyjnych było w tych postach:
LIDERZY Kod: noldr_auxunits=0 https://forum.opengeneral.pl/akademia-wojskowa-b48/ilosc-liderow-t3285/msg56236/#msg56236 Kod: remove_leader https://forum.opengeneral.pl/akademia-wojskowa-b48/ilosc-liderow-t3285/msg56387/#msg56387 AUTO-UZUPEŁNIENIA PRZYDZIELONYCH JEDNOSTEK CORE Kod: newcores_use_scensettings=0 https://forum.opengeneral.pl/rozne-inne-zagadnienia/2076/msg54488/#msg54488 INNE PARAMETRY Z liderami też są związane te parametry: pierwsza opcja chyba umożliwia manipulowaniem, którzy liderzy mogą być lub nie (?), a druga opcja umożliwia wyłączenie poszczególnych klas jednostek aby uniemożliwić im zdobycie lidera: Kod: noldr_randtype = R1, R2, ... Kod: noldr_classunits= C1,C2,... Jest też interesujący parametr, który wypatrzyłem. Jak dobrze rozumiem wycofana jednostka z walki będzie nadal widoczna, nie w pełni: Kod: know_ex Możliwość uniknięcia ostrzału kontr-bateryjnego o ile jednostka artylerii czy morska ma "Recon" i pozostały ruch (?): Kod: avoid_cbf Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Alberich Październik 22, 2022, 12:47:15 Cytuj Set the list (delimited by commas) of unit's classes you want to disable getting a leader Jeśli można operować na klasach jednostek umożliwiając wyłączenie przydzielania liderów to myślę, że teoretycznie by można stworzyć taką konfigurację, która by umożliwiała manipulowanie stanem base strenght poszczególnych klas w nowych jednostkach core: np. twórca kampanii by ustawiał czołgi na 8, a piechotę na 12. Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Waldzios Październik 22, 2022, 04:08:48 Jeśli można operować na klasach jednostek umożliwiając wyłączenie przydzielania liderów to myślę, że teoretycznie by można stworzyć taką konfigurację, która by umożliwiała manipulowanie stanem base strenght poszczególnych klas w nowych jednostkach core: np. twórca kampanii by ustawiał czołgi na 8, a piechotę na 12. Nie specjalnie dostrzegam użyteczność. Grzebanie w stanach bazowych nie prowadzi do niczego dobrego. Zbyt wiele mechanik opiera się na założeniu ze stany bazowe wynoszą 10.Na-przykład jeśli ustawisz czołgi na 8, a piechotę na 12, to zmienisz ceny jednostek. Cena czołgu spadnie, a piechoty wzrośnie. Rożnica będzie istotna. Zamiast zwiększyć atrakcyjność piechoty, zmniejszysz ją. Nie mówiąc już o bałaganie w kwestii szarzy. Bo nawet jeśli TY jako autor rozumiesz konsekwencje tej zmiany, to przeciętny gracz może mieć z tym problem. Z jego punktu widzenia szarże przestaną działać przeciwko piechocie, a będą mieć przesadną skuteczność przeciwko czołgom. Generalnie jestem przeciwnikiem modyfikowania tej wartości. Kiedyś dyskutowaliśmy z Gustlikiem, którym jednostkom można obniżyć stany bazowe z poziomu efila (po wprowadzeniu opcji w suite). Na początku kwestia wyglądała optymistycznie. Po długiej analizie doszliśmy do wniosku, że żadnym. Zawsze jest jakiś problem techniczny, albo logiczny. Na przykład jeśli obniżysz stany wodno-samolotów pokładowych, to będziesz musiał obniżyć stany śmigłowców pokładowych, w efekcie takie śmigłowce nie będą w stanie zatopić okrętu podwodnego, i masz problem. Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 23, 2022, 10:47:54 Tak, na siłę szukanie realności burzy grywalność. Niby oczywiste, ale najważniejsze.
Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: besiu Styczeń 25, 2023, 01:54:39 W folderze Efila znajduje się "gloalny" plik konfiguracyjny EQUIP.cfg. Czyli tutaj mogę - jak w Ghost Division od Gustlika, w pierwszym scenariusz, ustawić jednostki CORE przydzielone ze sztabu, na 12 bazowych (tak, czytałem dalszą część wątku, że to "załamuje balans rozgrywki, kwestie szarż czołgów itd.".Plik zawiera parametry konfiguracyjne Efila. Nie należy go modyfikować. Ewentualne zmiany mogą powodować nieprawidłowe działanie Efila. W tym momencie (kwiecień 2018) jego zawartość wygląda tak: Pliki cfg można wykorzystać nie tylko na poziomie Efila. Dla każdej kampanii można stworzyć indywidualny lokalny plik cfg. Nazwa lokalnego pliku cfg ([nazwa].cfg) musi być identyczna z nazwą pliku głównego kampanii ([nazwa].xcam). Plik lokalny może modyfikować dowolne parametry dostępne dla podstawowego EQUIP.cfg. Oczywiście należy zachować pewien umiar, by nie zmodyfikować zbyt drastycznie funkcjonowania podstawowych mechanizmów bazowego Efila. Wskazane są też intensywne testy przed opublikowaniem tak zmodyfikowanej kampanii. Cytuj Przykładowe wykorzystanie: Jak to działa, ów współczynnik, że o 10% zmniejsza się tempo? Czy zmniejsza się -> do 10% normalnego tempa przyrostu?Kampania G05 BLITZKRIEG: Cytat: G05_gb.cfg exp_bar_factor=10 Wariant "minimalny".Efektem modyfikacji jest zmniejszone tempo zdobywania doświadczenia. Cytuj Kampania W51 8th USAAF v.4.0: Rozumiem, że w pierwszej linii, green = 1, to działa tutaj system 0/1, czyli 0 wyłącz, 1 - włącz.Cytat: W51_8th.cfg green=1 Modyfikacja dodaje i konfiguruje "zielone" uzupełnienia.green_cost=65 green_exp=65 green_autorefit=1 To powoduje - jak rozumiem - że NIE ma możliwości samodzielnego uzupełnienia, przez "doświadczone wojsko", czyli np. 3 belkowe, jak to ma miejsce w tej chwili, przy autouzupełnieniach na poziomie doświadczenia jednostki, po bitwie a przed kolejną bitwą? Czyli NIE ma, jak w PG 1, że można było sobie wybrać, czy chcę zielone czy doświadczone uzupełnienia (koszt był różny dla takich rodzajów uzupełnień)? Co oznaczają green cost = 65? Czy chodzi o koszt dla wszystkich jednostek? Co to za współczynnik te "65"? Skąd się wziął? Z ceny jednostki? Z czym jest powiązany? Polecam poczytać ten post autorstwa Gustlika: https://forum.opengeneral.pl/edytor-open-suite/1987/0/ Dzięki, Alberich, bardzo cenne informacje!Co do zielonego uzupełnienia to masz tutaj post i template: https://forum.opengeneral.pl/edytor-open-suite/2888/0/ Jak masz pasek z okienkami w Suite to znajdujesz Edit CFG file - fioletowy sześciokąt i tam możesz tworzyć własne ustawienia CFG. Co do wersji to nie wiem. Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Alberich Styczeń 25, 2023, 04:12:01 Cytat: besiu Czyli tutaj mogę - jak w Ghost Division od Gustlika, w pierwszym scenariusz, ustawić jednostki CORE przydzielone ze sztabu, na 12 bazowych (tak, czytałem dalszą część wątku, że to "załamuje balans rozgrywki, kwestie szarż czołgów itd.". Nie. Ustawanie Default Units Strenght odbywa się w Suicie w sekcji Scenario Summary View. Tylko najpierw trzeba to umożliwić w Scenario Option. Jak działają i co oznaczają zielone uzupełnienia (i nie tylko to) to masz tutaj ładnie opisane: https://www.opengeneral.pl/upload/EQUIP.cfg Ewentualnie tak samo jest opisane w Suite w sekcji Edit CFG file - tak wszystkie aktualnie dostępne opcje są opisane. Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Waldzios Styczeń 25, 2023, 04:31:50 Czyli tutaj mogę - jak w Ghost Division od Gustlika, w pierwszym scenariusz, ustawić jednostki CORE przydzielone ze sztabu, na 12 bazowych (tak, czytałem dalszą część wątku, że to "załamuje balans rozgrywki, kwestie szarż czołgów itd.". Nie ma takiej opcji w pliku CFG, a kampania Ghost Division nie posiada pliku CFG.Domyślne SP jednostek możesz ustawić z poziomu scenariusza (w Suite). Jak to działa, ów współczynnik, że o 10% zmniejsza się tempo? Czy zmniejsza się -> do 10% normalnego tempa przyrostu? Współczynnik oznacza poziom redukcji doświadczenia. Nie jest to stała wartość, zależy od ilości posiadanych belek:Kod: exp_bar_factor=0 Co oznaczają green cost = 65? Czy chodzi o koszt dla wszystkich jednostek? Co to za współczynnik te "65"? Skąd się wziął? Z ceny jednostki? Z czym jest powiązany? To relatywny koszt uzupełniania jednostki. W tym przypadku 65% ceny tradycyjnego uzupełnienia.Kod: green_cost=0 Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: besiu Styczeń 26, 2023, 02:06:51 Super odpowiedzi! a to?
To powoduje - jak rozumiem - że NIE ma możliwości samodzielnego uzupełnienia, przez "doświadczone wojsko", czyli np. 3 belkowe, jak to ma miejsce w tej chwili, przy autouzupełnieniach na poziomie doświadczenia jednostki, po bitwie a przed kolejną bitwą? Czyli NIE ma, jak w PG 1, że można było sobie wybrać, czy chcę zielone czy doświadczone uzupełnienia (koszt był różny dla takich rodzajów uzupełnień)? Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Alberich Styczeń 26, 2023, 02:13:50 Można sobie wybrać. Sprawdź sobie dowolną kampanię z listy kampanii skonwertowanych z PG, a najlepiej trochę pograć by wiedzieć jak działają w praktyce i sprawdź przy okazji jak dana kampania jest w Suite.
Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: besiu Styczeń 27, 2023, 12:35:57 Co oznaczają green cost = 65? Czy chodzi o koszt dla wszystkich jednostek? Co to za współczynnik te "65"? Skąd się wziął? Z ceny jednostki? Z czym jest powiązany? To relatywny koszt uzupełniania jednostki. W tym przypadku 65% ceny tradycyjnego uzupełnienia.Czemu akurat 65? Z czego to wynika? Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Waldzios Styczeń 28, 2023, 09:13:53 Waldzios - z czego wynika wysokość tych procentów, na 65? Bo z tego, co -= chyba - wydziałem w pliku .CFG, to tam opis odnosił się do PG !, że tam był to współczynnik 25%, w stosunku do uzupełnień "doświadczonych na poziomie jednostki" (czyli aby utrzymać, po uzupełnieniu, ilość experiencu dotychczas posiadanego w jednostce uzupełnianej). Poziom ustawia się na poziomie pliku CFG kampanii. Można ustawić dowolna wartość z przedziału 0-100%.Czemu akurat 65? Z czego to wynika? Wartość nie jest z góry zdefiniowana. Ustalona wartość zależy wyłącznie od woli autora kampanii. W tym przypadku zamiast domyślnego: Kod: green_cost=25 Kod: green_cost=65 Najwidoczniej uznał ze "domyślne" wartości są zbyt restrykcyjne. Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Motor Styczeń 29, 2023, 05:08:39 Czy można określić z góry pogodę na każdą turę scenariusza?
Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Alberich Styczeń 29, 2023, 05:16:46 Nie, nie można.
Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Motor Styczeń 29, 2023, 05:39:06 A force_weather jak działa?
Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Waldzios Styczeń 29, 2023, 06:53:29 A force_weather jak działa? Nie testowałem opcji, ale z opisu wynika ze usuwa losowość pogody na początku scenariusza.Kod: force_weather=0 EDIT. Przeprowadziłem szybki test. Opcja pozwala wymusić dowolną pogodę w pierwszej turze (na przykład deszcz na pustyni). W kolejnych turach pogoda wraca do losowej mechaniki. Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: besiu Styczeń 30, 2023, 02:23:19 EDIT. Przeprowadziłem szybki test. Opcja pozwala wymusić dowolną pogodę w pierwszej turze (na przykład deszcz na pustyni). W kolejnych turach pogoda wraca do losowej mechaniki. O! Dzięki. Ja myślałem, żę da się - na całość "wymusić" bitwy. p.s. A można nawet śnieg, raz mi się trafił, w Afryce, chbya w jakiejś bitwie w grudniu rozgrywanej :D zabawne to było...To losowe było, w trakcie bitwy... |